Terve...
Aion tehdä omakotitaloon terassin. Terassi tulee irti maasta kannatinpilareita lukuunottamatta.
Lattian teen 25 mm paksusta vesivenerista. Pinnoitteeksi suunnittelin liimattavaa muovimattoa.
Onko kenelläkään kokemusta muovimatoista terassin pinnoitteena? Itse epäilen että kestääkö pakkasta?
Terassin rakentaminen
7
242
Vastaukset
- Terassi Tapio
Ruma, liukas, vesi seisoo ja haisee.
Kas kun et laatoita.
Tee perinteinen, lauta tai komposiittilauta.- rhbewbjeyu
- ei oo ruma kun laittaa kauniin maton...
- ei oo liukas kun laittaa karheapintaisen maton
- ei seiso vesi kun on katto päällä
- eikä haise kun on hyvä ilmanvaihto, paitsi jos piereskelee rhbewbjeyu kirjoitti:
- ei oo ruma kun laittaa kauniin maton...
- ei oo liukas kun laittaa karheapintaisen maton
- ei seiso vesi kun on katto päällä
- eikä haise kun on hyvä ilmanvaihto, paitsi jos piereskeleeKunhan muistat, että sen ilmanvaihdon on oltava hyvä siellä maton alla. Päällä ilmanvaihdolla ei juuri merkitystä.
Talvella voi olla vähän vilpoisa.
Itse jättäisin ihan vesivanerille ja pistäisin räsymatot lattialle. Tai sitten laudasta.
- -kmjnlhvhgc
Kestopuusta terassin lattiat yleensä tehdään, jos ne halutaan olevan irti maasta. Jos vedotonta tilaa halutaan, pitää aluksi tietysti asentaa lasitus tai vastaava, katetta tietysti unohtamatta. Lattia vetää lautojen raoista jonkin verran, mutta jos ihan ruokailu-lämmin tila pakkasillakin halutaan, vaatii se jo paremman paneutumisen asiaan ja rakennusluvan. Tosin jokainen terassikin kaava-alueelle vaatii jonkinlaisen ilmoituksen rakennusvalvontaviranomaisille...
On kokemusta. Ja tyytyväinen olen omaan luomukseeni.
Noita muovimattoja löytyy myös ulkoasennukseen tyypitettyjä. Ne liimataan kontaktiliimalla tavallisten mattoliimojen sijasta, mikä hivenen lisää työtä, mutta parantaa myös tulosta. Maton saumat joutuu kuumahitsaamaan, jotta kestävät vuosia.
Parasta tuossa tuotteessa on helppohoitoisuus (vesipestävä) ja sileys (meidän talon naiset tykkää nailonsukkineen mennä sinne tepastelemaan, kun ei tarvi pelätä sukan tarttumista "tikkuihin".
Ja tuohon löytyy sitten hyvä valmis takuutuotekin www.protan.fi jollaisen olisin laitattanut, jos olisin raskinut - kalleinta olisi ollut asennus, kun ei ollut meidän seutukunnalla Protan-asentajaa - myyvät vain asennettuna.- muovimattoko?
Mikä rakenne sulla on muovin alla?
- Matot rullalla
muovimattoko? kirjoitti:
Mikä rakenne sulla on muovin alla?
Voihan siihen navettavanerin päälle laitta terassimatonkin. Jos et kata ja lasita sitä terassia niin silloin se matto kannattaa rullata talveksi pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701