On taivas on helvetti

yksinkertaistaseon

Nuo kaksi on ja pysyy. Näissä on sinunkin loppusijoituspaikkasi.
Mitä siis haluat valita?
Toimi sen mukaan.

Jumala on tahtonsa kertonut selvästi. Sitä ei tarvitse väheksyä eikä pitää " vanhoina asioina" .
Sekin on yhdentekevää, että mitä mieltä olet. Ei Jumala kysy mielipiteitä.
Ohjeet elämään on jo annettu. Muuta ei ole.
Niiden pohjalta määritetään loppusijoituspaikat.

26

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • su

Oletko kysynyt Jumalalta, että eihän sinun mielipiteesi ole yhdentekevää. Vai kysyikö Jumala sinun mielipiteitäsi mihin kukin sijoitetaan? Viestisi todella osoittaa "YKSINKERTAISTASEON"
      yksinkertaisuus.

Olt tyypillinen itsesi nostaja ja lähimmäisesi arvostelija, kuten kunnolliselle LAHKOLAISELLE KUULUU. Etkö tajua typeryyttäsi?

Et kehdannut laittaa edes nimimerkkiäasi. Oletko teu?

• teu.

Miksi kysyt ? Etkö usko .? US. /su.

• #

Kylläpäs savon ukko on äreällä päällä, eikä yhtään huomaa mihin kuoppaan itse putoaa. En tiedä kuka on aloittaja, ekä sillä ole mitään merkitystä. Jumala ei kysele meiltä mielipiteitä, ei teutalta, ei savon ukolta, ei aloittajalta, eikä minulta.

• su

Pudotaan sinun kanssasi samanlaiseen kuoppaa täältä lähdettyämme, ja multaa päälle.

Edelleen sinä vastuun tunnoton nimimerkitön lahkolaislestadiolainen. Olet juuri tuon nimimerkkiristikkosi näköinen ja kalltainen.

• teu.

Aloitus on muuten ok , mutta otsikko on väärä ?
      Siksi että taivas ei ole he lve tti. niinkuin se väittää
      Molemmat on kyllä aika lähekkäin loppusijoitus
      paikassa mutta toisesta paikasta ei voi mennä toiseen

Sen kertoo se tarina Rikkaastamiehestä ja lasaruks-esta , ensin kuoli lasarus , jonka enkelit haki taiva -
      aseen, ja hänellä oli siellä hyvä olla, sitten kuoli se
      rikasmies jonka pöytien alla hän oli muruja etsinyt ,
      Rikasmies joutui tulijärveen, ja ihmetteli kuinka tässä näin kävi ? Hänelle vastattiin , sinulla oli maanpäällä
      oma parempi paikka jossa olet saanut nautia hyvää
      mutta latsaruksella ei ollut maan päällä mitään hyvää
      ja hän uskoi Kristukseen , mutta sinä et uskonut Kristukseen vaan elit rikkaan elämää , Rikas mies
      katsoi taivaaseen ja näki toisen valkopukuisen vanhan
      miehen kysyi kuka hän on ,Aabraham vastattiin .

rikas mies sanoi Aabrahamille , minulla 5 veljeä
      lähetä joku sanomaan että ei ole täällä hyväolla
      että muutttaisivat eläman suuntaa koska elävät kuin minä , hänelle vastattiin , Heillä on mooses ja porfeetat kuulkoon heitä , ja hän pyysi että lasarus voisi tuoda pikkuisen vettä , minua vaivataan kovasti
      hänelle vastataan , ei ole täältä sinne yhteyttä . eikä
      sieltä tänne yhteyttä , välillämme on juopa joka on riittavän suuri pitämään kummatkin paikat erossa .

Ei ole siellä hioilen lujia paholainen on tuhottu ja kärventyy samoilla kivillä ne on palavat kivet jotka
      tulijärvessä on eikä kaukana ole taivaanpuoli .

Ei ole varmaa , onko molempien puoli samojen
      Jumalan ja Jeesuksen hallinnassa , mutta ilmei-
      sesti on , Tai ne on Enkeleitten hoidossa .
      tälläista olen pähkäillyt , siitä voisi rakentaa kes -
      kustelua , onko riittävä pohja ..

• #

Heiii, älä nyt savon ukko suutu. Tarkoitus ei ollut lähteä sinua suututtamaan, vaan sivusta seuraten huomaa helposti, että siitä mistä muita syyttää, joutuu yleensä itse kiinni. Olen sen huomannut omalle kohdallani useinkin.

Sanoit joskus olevasi mielummin perus kristitty ja sitä minä kannatin. Olen vieläkin samaa mieltä, enkä miellä itseäni lestadiolaiseksi, vaikka jollain tavalla olenkin sidoksissa tähän ryhmään.

• teu.

KUULE #, EI ME OLLA JOTENKIN /JOLLAIN TAVALLA , VAAN ME OLEMME JEESUKSEN
        KRISTUKEN TÄHDEN SIDOKSISSA , SIIS SEN
        VUOKSI ETTÄ ILMAN HÖNTÄ EMME TULE TOIMEEN , EI OLE VAIHTOEHTOJA . .

• b.f-ee-
        teu. kirjoitti:

KUULE #, EI ME OLLA JOTENKIN /JOLLAIN TAVALLA , VAAN ME OLEMME JEESUKSEN
        KRISTUKEN TÄHDEN SIDOKSISSA , SIIS SEN
        VUOKSI ETTÄ ILMAN HÖNTÄ EMME TULE TOIMEEN , EI OLE VAIHTOEHTOJA . .

vain ette tule ilman "häntää" toimeen!!!
        sitä se luciferilaisuus on, ruumishuone nekrofiileille:
        teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )

• teu.
        b.f-ee- kirjoitti:

vain ette tule ilman "häntää" toimeen!!!
        sitä se luciferilaisuus on, ruumishuone nekrofiileille:
        teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )

No joo niinse , Kristuksesta oli kysymys , ja sen takia
        mietimme tätä asiaa josta ärvelöllä on varaa pilata
        muinulla ei , eikä meidän seurakunnalla , turhaan öeve-
        lö pilkaa ja rehvastelee , sillä et voita mitään,koskaan ..

Olisiko örvelöllä yhtään kaunista sanaa KRISTUKSELLE
        Ellei en takaa että sinun suurellinen tyyli pelastaa sinut,
        nimittäin olet liian kauan heittänyt hetulaa , alan pian
        tuntea että , joku ylösnoussutkaan ei pidä sinua ihmisenä.

• #

Teuta, ei tarvi huutaa korvia halki. Täällä jokainen puhuu omasta puolestaan ja jos uskon Jumalaan niin se ei välttämättä tarkoita, että olen kaikessa samaa mieltä esikoisten kanssa.

Savon ukon kanssa on ainakin Paavalin takin käännöstä erimielisyyttä ja muutenkin tuntuu hänelle olevan tärkeämpää riidellä täällä ja keskustella rakentavasti. Pedofiilia vanhoillisissa tuntuu olevan hänelle ylipääsemätön juttu.

En halua mitenkään väheksyä tätä asiaa, päin vastoin. Vaikka miten haluaisi antaa kuoleman tuomion insestistä ja pedofiiliasta, me emme ole jumalia, emmekä voi ketään kadotukseen tuomita. Maallisen oikeuden eteen heidät pitäisi saada, eikä niiden rikosten pitäisi ikinä vanhentua.

Voihan olla niinkin, ettei savon ukko omasta mielestään tarvitse sovitusta ihan niin paljon kuin muut.

• su

#, Paavali oli Jeesuksen seurakunnan vääristelijä. Ja piste!

Ymmärrän että sinussa on sittenkin lestadiolaisuuden hajua, kun sinulla näyttää pedofilit olevan "ylipääseväinen" juttu.

Kuule. niin kauan kuin näitä lastenraiskaajia riittää niin, vanhoillislestadiolaisissa kuin kun muissakin lasten elämän rikkojissa. Niin kauan minulla se on ylipääsemätön juttu.

Sinä olet sitten varmaan käynyt polvistumassa jonkun maallikkosaarnaaja höperön edessä, unohtamaan lapsiin kuhdistuvat rikokset. Onko sinulla lapsia? Muistaako ne sinua aina hyvällä?

Jos sinä jatkat tuota minun Jumala suhdettani ivaamalla sitä, En ole koskaan sanonut olevani parempi muita ihmisiä. Mutta en huonompikaan viimeistä virttä vetäessämme.

Tunnut hiiltyvän, samoin kuin muutkin joiden päähän ottaa toisten totuuden sanominen. Sinunkin, pastori! Et ole sen kummempi. Syöt ja paskannat kuin muutkin.

• teu.

su. ASIA ei minulle kuulu , mutta sanon mielipiteeni
        meillä uskovilla on metkaa , sillä me emme saisi hiiltyä
        lainkaan , no ei se tareen kyllä olekkaan , paremmin
        pärjättäisiin kun emme ikinä suuttuisi eikä sadateltaisi
        Sillä se on myös mielen muutos pahaan , ja on sanottu
        että tee mielenmuutos hyvään , en paremmin sano..

• su

Juu. te ette saisi hiiltyä lainkaan. Minusta kun Luojamme on luonut meille kaikille määrätynlaisen luonteen. Toiset ovat kovanahkaisempia, eivä paljon välitä mitä hänestä sanotaan. Toiset ovat herkempiä. loukkaantuvat pienistäkin heihin kohdistuvista arvosteluista ja sanoista.

Minä olen juuri sellainen, että katson minua heti loukatuksi, jos joku sanoon minulle sellaista jota en itse koe olevani. Mutta sanon kyllä suoraan ajatukseni, ja jos huomaan että se oli virhe, ja jos toinen pahoitti mielensä. olen valmis pyytämään anteeksi.

Se ei vaikuta oliko uskovainen tai ei. Se vanha aatami tulee sieltä kuitenkin esille. Jos vielä sitten arvostelisin lestadiolaissaarnamiehiä ja muita sen keskeistä johtoa. Sanon, että jos heille sanotaan suoraan ajatuksia, mitkä koskettelevat juuri heidän alaansa eli saarnojensa aiheita ja tarkoitusta, niin kyllä tulee lunta tupaan ja väitä porstuaan.
      Se on arvovaltakysymys.Siinä tuomiot sinkoilee.

Hyvä esimerkki täältä on keskustelijat, ville, kalle,#, Jeesus pelastaa, ja ym, saivartelija ja tuomitsijat, vastaan aivan tavallinen uskova naisihminen, nimm. Jumala on linnamme. Toiset ovat itsekkäitä herkkänahkaisia keskustelijoita, ja se toinen rouva sydämmellinen ymmärtävä suvaitseva, vaikka on erimieltä asioista. Hänelle ei voi sanoa koskaan mitään pahaa, vaan se panee tosiaan katsomaan omia sanojaan.

Näin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Sempä vuoksi minäkin vastaan kun metsään huudetaan. Ehkä kuulun siihen herkkänahkaisten joukkoon. Jokainen täällä luulee olevansa oikeassa. Ja jokainen on aina jonkun verran metässä, että sinne tulee huudettua.

Torat täällä tulee etupäässä uskon erillaisista käsityksistä ja raamatun lukujen selittämisestä. Ja toraa tulee jatkossakin. Koskaan ei saada kaikkia uskovaisekisi , ei ainakaan lestadiolaiseksi. Koskaan ei saada kaikkia pois uskovaisuudesta, mutta lestadiolaisuuden vinoutumasta toivon kylläkin, että he heräisivät omasta pahasta unestaan.

Ja kaikkiien lopuksi. Näistä täällä pääsee eroon, jos ottaa sen käärmeiden pesän kesyttäjän ,nimm. Jeesus pelastaa neuvon, lähteä lätkimään täältä. Heh..mutta anteeksi vaan, olen vielä halukas opettamaan teitä lestadiolaiset lähtemään pois lahkolaisuuden kirouksesta.
      Rukoilkaamme Jumalaa alati, häntä Jeesuskin rukoili hätäänsä.

ps. tämä on nyt sitä oikeata oikeutettua keskustelua lestadiolaisuudesta, kuten osaston otsikko edellyttää.

• teu.

Monista olen samaa mielätä en kiellä noissa nimissä on
        monta tuttua , siihen erään lähtemiseen on monta syytä
        en väheksy sinun vaikutusta , mutta hän teki minulle ton
        samaisen ehdotuksen , että voisin mennä johonkin toiseen palstaan . minä olen viikko jälkeen juhannuksen olleu 6vuotta
        tällä palstalla , tarkoitan sitä mihin laps kotoaan lähtee ..

Meillä on se vika ettemme tahdo ottaa oppia vastaan muilta.
        Ja se tarkoittaa kaikki muut , örvelö ym.sellaiset jotka ei ole
        saaneet ikäänkuin vakiintunutta nikkiä täältä . eikä ole vakiin-
        tunut muutenkaan vaan on niinkuin kokoaika hakusissa. sen
        minä kuitenkin sanon ,että et sinä ole miehenä pahin ,vaikka
        et uskovana olekkaan herttaisin .Olet kuitenkin yleensä
        perus rehellinen , onnea vaan ..

• su

Kiitos teu, on jotain myönteistäkin.

• #

Su, en minä ole sinulle suuttunut. Pyydän anteeksi käytöstäni. Ei ole mitenkään rakentavaa tarttua toisten äreyteen.

En kuitenkaan ole nimimerkitön ja Paavalista minulla on omasta mielestä perustellusti toisenlainen käsitys.

• teu.

No ei kukaan ole sinun käsitystä kysynyt , se että itse tyrkytät
      on minusta melkein sama kun .-51 mentiin hevosella seuroihin
      ja nykyisin autolla . Pää tarkoitus oli kuulla Jumalan sanaa ja
      että saatiin serustella ,muitten kristittyin kanssa .
      Siis sosiaalinen tarve ..

• #

Nyt en oikein ymmärätnyt.

• su

teutaa ei aina ymmärrä. Mutta ei hän paha ole. On vain sen verran sekainen jutuissaan kuin minäkin, mitäs me vanhat maailmanparantajat.
      Kokemusta on, mutta tieto alkaa hämärtää muistimme mukana

• #

Juu, kyllä teutan sisältä löytyy se ainoa oikea ajatus. Kaikki synnit on sovitettu ja kun sen uskoo, niin se on siinä. Teutalla voi olla niin isot kädet, että sen takia teksti on yleensä vaikea lukea. Harjoitus tekee mestarin, mutta nyt en tosiaan ymmärrä, mitä olen tyrkyttänyt.

Oliko kenties tarkoitus, ettei tällä sivustolla saa olla lestadiolaisperheeseen syntyneellä sellaisia ajatuksia, etä kaikki ei ole liikkeessä kohdallaan? Viimeistään siinä vaiheessa, kun saarnaajien arvosteleminen katsotaan pyhän hengen pilkaksi, pitäisi olla todella huolissaan siitä, kuka vie ketä ja minne.

Valta turmelee ja ehdoton valta turmelee ehdottomasti.

• Ylinkersantti

Maahan ylös. Rukoushuoneen ympäri mars, mars.Takin napit kiini. Iltalomakielto. Hoitoon putkaan.Esimiehen vastustamisesta, Ylipalvellus, ennenkuin taivaspassin saat.

• perus settiä

Tää o kylmää faktaa !
      Vaikea kohdata lyhykäisyydessään, mutta siinä on kaikki.
      On taivas, on helvetti.

M u u t a ei ole !

Huomioikaamme se.

• kumma sensurointi

tähtien sana on hel-vetti

• teu.
        kumma sensurointi kirjoitti:

tähtien sana on hel-vetti

Miten niin ,, Minusta ei tullut oikeaa vastausta , tähtien sana
        miten niin hellavitti,

• su

Mutta on olemassa se taikasana jos sattuu sanomaa lähimmäiselle pahasti, ja sitten katuu, on ANTEEKSI. Se on sellainen sana, jolla ihminen näyttää sisäisen inänsä.

Tällä osastolla on anteeksipyytäjiä, mutta on kovanahkaisia asian ohittajiakin. Eräskin viestinviejä täällä puhui kauniisti, tai paremminkin kovin tuomitsevin sanoin lähimmisisään saa/tanan kätyreiksi ja julisti Jeesustaan itsensä synnistä pesijänä. Oikein hölmö mies.
      Kuitenkaan häneltä ei koskaa ole tullut anteeksipyyntöä omista töväyksistään joita on ollut. Olisikohan nyt itse lähtenyt laputtamaan.

• #

Kuka näki tähtiä, missä ne on?
      Putosin kärryiltä. : (

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      80
      1965
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1270
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe