Lieksalaiset eivät ole rasismia

dima

Minä olen ulkomaalainen kohta 5 vu olen asunut Lieksassa mulla on täällä paljon kavereita minun mielestäni lieksalaiset eivät ole rasismia lieksalaiset ovat hyviä ja mukavia ihmisiä
melkein joka päivä ulkomaalaiset tappelevat keskenään mutt Lieksan lehti ei kirjoita mitään koska se on kulttuurin ero ongelma mutt jos pieni ongelma ulkomaalaiselle tulee lieksalaisten kanssa heti se on rasismin vastus. tee suomalaiset ja ulkomaalaiset pitää ymmärtää ett, Lieksa on pieni kaupunki täällä ei ole paljon työpaikkoja

18

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dimalle

Sopeutuminen Suomeen ja suomalisiin tapohin on paljon omasta itsestä kiinni. Mukava kun olet löytänyt kavereita. Rasistiseen käyttäytymiseen liittyy paljon tietämättömyyttä ja pelkoja, että ulkomaalainen veisi työpaikat. Tosiasia on se, että Lieksassa on paljon tilastollista työttömyyttä. On monia vanhempia ihmisiä, jotka eivät oikeasti halua ottaa työtä vastaan, vaikka sitä tarjottaisiin. Suomessa monet yli 50 odottelevat eläkkeelle pääsyä.

• joi8yu0u9ui+98ikkkwp

Hah hah! Kukahan ottaa yli 50v ihmisen töihin kun ei ole nuoremmillekkaan hommia!
        Kyllä se tämä rakas valtiomme on tämän järjestänyt että yli 50v ihminen odottelee eläkettä! Jos olisi laki joka pakottaisi työnantjan ottamaan yli 50v ihmisen töihin vaikka antamatta tukia ja kiristämällä vaikka niiden verotusta voisi joku saadakkin työpaikan! Joten ei kannata syyllistellä vanhoja työntekijöitä ennekuin laki muuttuu!
        Maahanmuuttajien työpaikkojen viennistä ei anakaan Lieksassa ole pelkoa, ei ole työpaikkoja eikä työnhaluisia tekijöitä!

• yks työtön...?+
        joi8yu0u9ui+98ikkkwp kirjoitti:

Hah hah! Kukahan ottaa yli 50v ihmisen töihin kun ei ole nuoremmillekkaan hommia!
        Kyllä se tämä rakas valtiomme on tämän järjestänyt että yli 50v ihminen odottelee eläkettä! Jos olisi laki joka pakottaisi työnantjan ottamaan yli 50v ihmisen töihin vaikka antamatta tukia ja kiristämällä vaikka niiden verotusta voisi joku saadakkin työpaikan! Joten ei kannata syyllistellä vanhoja työntekijöitä ennekuin laki muuttuu!
        Maahanmuuttajien työpaikkojen viennistä ei anakaan Lieksassa ole pelkoa, ei ole työpaikkoja eikä työnhaluisia tekijöitä!

Ettäkö ei oteta töihin,kyllä eräällä lieksan raksafirmallakin on yli kuuskymppinen eläkeläinen töis eikö olis nuorempia rak miehiä ja sais työ kokemust eikö eläkkeellä oliat tajuu et ei tällai edistetä nuortemme työllistymistä ja paikkakunnalla pysymistä.
        Tarkastajat vaan kys työmaille ja monoo moisille työttömien leiville tulioille.

• höpön höpöä

Tälle joka toisena kirjoitti . Tutustuppa tehtyihin tutkimuksiin ja tilastoihin. Kolme viimeistä lausettasi oli täyttä valhetta, ns. mutua. Tutkimukset ja tilastot kertoo aivan toisin.

• ylpeä

Nono. Täs on himpun yli 50v ja töihin otettii, että revippä siitä

• dima

et tiedä vai etkö halua tietää kännissä voi tosiaan tapahtua mitä tahansa

• hb yy8yyhhy8yfhhffff

Tarkoitatko ihan kokopäivätyötä vai parin kolmen tunnin pätkätyötä parikertaa viikkoon? Mikähän mahtanee olla firman nimi että voin tarkastaa?
      Voihan se jonainpäivänä vanhempikin kelvata kun ammattimijet loppuu ja jäljelle jää niitä sormisuussa seisovia tumpeloita jotka ei puhu mitään, seisoa tököttävät vaan huppupäässä!

• ihmettelevä ilmari

Eläkeikä on nykyisin Suomes jo 68. Miksi täällä jäädään odotteleen liki 20 vuotta aikaisemmin eläkettä, joka ei kovin kummoseksi ole edes päässyt. Eiks minimi lie jotain 700 ekua.Luulisi olevan vaikka mehtätöitä tai teiden harjausta.

• uraa
        ihmettelevä ilmari kirjoitti:

Eläkeikä on nykyisin Suomes jo 68. Miksi täällä jäädään odotteleen liki 20 vuotta aikaisemmin eläkettä, joka ei kovin kummoseksi ole edes päässyt. Eiks minimi lie jotain 700 ekua.Luulisi olevan vaikka mehtätöitä tai teiden harjausta.

minä kyllä uskon että tekevälle on töitä,on nuori tai vanha.Tietysti jos on työttömänä ollu vuosikausia niin silloin voi olla hankalampaa työlistyä.

• Osaaja

Yli 50 on ikää ja töihin suorastaan revittiin kotoa. Ja nimen omaan Lieksaan. Ja niin on revitty ennenkin aina kun olen syystä tai toisesta vapaalle jäänyt.

Naukujat ja valittajat, olisiko ollut syytä aikanaan vaikka hieman opiskella ja kehittää osaamistaan? Minä olen niin tehnyt.

• näinhän se mennöö

Hyvä on osaaja. Olet kunnon esimerkki näille vellihousuille valittajille, jotka näkevät oman avuttomuutensa aina muiden aiheuttamaksi. Ossaamista on kehittettävä ja oppia ikä kaikki.

• miten on

Teetkö hommia kunnalle vai yksityisille ?

• martta kerhión martt

Ja kohta alkaa sitten kehuminen. Ja sitten karajoke. ja sitten oisko vuorossa kepulit ja väyrysen vuoro. Joo näin se menee.

• pikku late

Mun ukki on 70, ja sitä kysytään projekteihin aina
      se on ollut puoluejyrä aikoinaan

• Osaaja

Yksityiselle teen hommia ja töitä olen saanut ja saan ihan pelkästään osaamiseni ansiosta. Karajokea en hallitse, kepuleita, tai muitakaan puolueita en kannata, väyrynen olisi ollut ihan joutava vaikka pressaksi. Ja ukki olen, mutten puolue- tai muukaan jyrä.

• olen diman puolella!

Hyvä dima!Tunnut olevan kunnon ihminen.Hyvää jatkoa sulle!

• äänetön

Minä kun luin tuota diman juttua. Olisiko liian hyvää suomea, ettei joku ihan tavallinen suomalainen kirjoittanut sitä.

• kyllä osataan

Minä kuulin että Vapo ottaa yli 55 vuotiaita kesätöihin lomien tuuraajaksi? Kannattaa kysellä! Samoin Pankaboard on kiinnostunut vanhemmista työntekijöistä!
      Minunkin pitää olla kesäisin yöt perunakellarissa etteivät vie väkisin töihin ja kerkiää jossain välissä nukkuakkin! Olen 62 vuotias ja osaan kaiken rakennusalalta?
      Olen ollut työelämässä jo 58 vuotta, 4vuotiaana läksin jo talvisavottaan ponin kanssa, rankaa oli!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe