2. Tim. 3:16-4:8
Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta: saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti. Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, ...
.... vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
Opettajat korvasyyhyyn.
4
203
Vastaukset
- Jumala vai tarut?
Totuuden hylänneiden ihmisten rakastamat tarut ovat monenlaisia:
- Se oli silloin, mutta nyt ...
- Jumalaa ei ole, kysynmys on vain Nalle Puh:ista.
- Kadotusta ei ole, sellainen puhe on uskovien vihaviestiä.
- Jumalan sana on vain raaka-ainetta josta jokainen veistää itselleen sopivan Jumalan.
- Uskovaiset ovat pahija ja hulluja.
- Jumala on tunteeton raaka ja väkivaltainen.
- Ihminen on hyvä, ihmisten keksimä Jumala on paha.
- Kaikki pääsevät taivaaseen, eivät ainoastaan maailman asettamaa ristiä kantavat Jeesuksen seuraajat.
Näitä taruja on miljoonittain erilaisia, vain mielikuvitus on rajana. - Tervettä oppia
"Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen "
Mistä tiedät kuinka paljon mikäkin kirjoitus on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta. Et mistään. Sinun on itse arvioitava se oman käsityksesi mukaan. Käsityksesi Jumalasta, uskosta, tärkeimmistä asioista.
"Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin"
Huom. "tervettä oppia". Mikä on tervettä oppia? Mikä on totuudesta?
Korvasyyhyt ovat sitten ihan toinen juttu.
Et voi leimata kaikkea sellaiseksi, mitä itse haluat "vain korvasyyhyopiksi" ilman perusteluja.
Sitäpaitsi korvasyyhy on ehkä oire ja sillä on jotain kerrottavanaan. Huono omatunto tai sisäiset ristiriidat voivat olla syyhyn syy, jota sinunkin kannattaisi tutkistella tarkemmin.- älä tarjoa tapojasi
Itse ei tarvitse arvioida mitään, eikä tiitä mitään tulisikaan.
Jokainen Jeesuksen JUmalan sanan kautta Hengestä syntynyt kantaa sydämessään Pyhää Henkeä, joka erottaa alta sekunnin jos jokin kirjoitus taikka puhe ei tule Pyhän Hengen jkohdatuksella Jumalan sanan kautta.
Sinun viestisi on tyhjää syntiin langenneen epäuskoisen höpötystä.
Kuten viestissäsi mainitsit.
- Minun on itse arvioitava se oman käsityksesi mukaan. Käsitykseni Jumalasta, uskosta, tärkeimmistä asioista.
Näinhän se on aina silloin kun Jeesus ei asu elävänä sydämessä.
- Muhammed meni jo
Mitä tarjoat nenän kutinaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462