"Kiusanteko jatkui isäni kuolemaan saakka."
http://freepathways.wordpress.com/2012/05/18/hoitokokous-mursi-isan/
Hoitokokousten uhri, isä
8
264
Vastaukset
- Ensi kertaa kuulen
Hoitokokouksia pidettiin siis jo 50-luvulla?
- Turhaa kiusaamista
Jostain syystä juuri vanhat uskovaiset joutuivat kovimpaan kurimukseen hoitokokouksissa. En tiedä miksi. Olin itse silloin 12-vuotias koulupoika ja musita miten outo tunnelma ry:llä oli. Vanhat ihmiset itkivät ja anelivat itselleen siunausta.
- Vanhusta arvostava
Ymmärrän hyvin että tilanne on ollut vanhukselle karmea.
Vanhuksilla oli vain tuttu rauhanyhsistysjossa he oli tottuneet käymään. Kun se vietiin heiltä, ei jäänyt mitään sosiaalista elämää. Ja heiltä riistettiin usko omaanhenkilökohtaiseen pelastukseen. Oli niitäkin jotka eivät usoneet että sen saattoi uskovaiselta riistää, mutta monet tulivat hyvin onnettomiksi tästä.
Silloisen SRK:n johto valitsi hoitajat käsikassaraksi tekemään viston hoitotyön ja näin he itse olivat puhtaita pulmusia ja muka tietämättömiä asioista. Vaikka ohjeistus tuli vl-pomoilta.
Hoitajat valittiin sadistisen luonteenlaatunsa mukaan, koska ei sinne mitään nynnyjä laitettu. Kivisydämisiä, jotka pystyivät henkiseen kidutukseen ja varmaan tarvittaessa fyysiseen väkivaltaankin.
Vanhuksilla ja lapsilla ja nuorilla harjoiteltiin ja sitten iskettiin niihin, jotka olivat alunperinkin poiston kohteina.
Ihmisiä hallitaan pelolla. Kielletään kaikki se, mistä saa tietoa jostakin muusta kuin siitä minkä tietää jo valmiiksi.
Niihin aikoihin SRK:n johtoryhmä nosti itsensä jumalan asemaan ja siitä lähtien vl-lahkon ihmiset ovat katsoneet SRK:n johtajia ylöspäin ja siitä lähti lahkon alamäki.
Käskyssä sanotaan :Mnä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia.- Heikki hyrrää vieläk
Heikki se hyrnähtelee vieläki. Henkiä kaikenlaisia.
Raattamaa illikoi VAIN ME
Lopun saanee arvatakkin.
Mummut ja papat pyllylleen. Pakko tulla muuten heitot.
jos ei sitten Ry;llä myöhemmin. - 80-luvun nuori
Siis... hoitokokous-menetelmä on olut jo 50-luvulla käytössä rauhanyhdistyksissä. Se ei ollutkaan 70-luvulla keksitty keino?
- Lukekaa historiaa
Lestadiolaisuus on ollut aina riitaisa ja painostava lahko.
- Kiinnostus heräsi
Lukekaa historiaa kirjoitti:
Lestadiolaisuus on ollut aina riitaisa ja painostava lahko.
Kuka tietää sanoa hyvän kirjan josta löytyy tietoa lestadiolaisen liikkeen historiasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462