Onko synnintunto kadonnut

Anteeksipyyntö

Anteesipyyntöä harkitaan, neuvotellaan piispan kanssa. Mutta jos tunto ei sano että väärin on tehty, mistäs sitten anteeksi pyydetään:

Näin Lestadius:

Meidät on kasvatettu Lutherin oppiin. Tämän opin mukaan ihminen tulee kristityksi seuraavalla tavalla. Ensiksi on oltava todellinen katumus eli suru ja murhe synnistä. Tästä alkaa myös elämän parannus. Toiseksi on oltava elävä usko Kristukseen. Kolmanneksi on oltava kristillistä
rakkautta ja hyviä tekoja, jotka lähtevät uskosta. Tämä on lyhyt armonjärjestys, jota ei ole otettu ilmasta. Myöskään ihmisjärki ei ole sitä ajatellut, vaan se on otettu pyhästä Raamatusta, ja se perustuu Raamattuun.

2

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vielä anteeksi.

Nyt vasta on alkanut paljastua toden teolla SRK:n ja vl-johdon lastenraiskaamisrikollisuuden todellisuus, joten ei vielä ole anteeksipyynnön paikka. Odotetaan, että koko vyyhti saadaan purettua ja syylliset selville, niin sitten voidaan miettiä jatkotoimia.

SRK salaa edelleen sellaista rikosmöykkyä, että jos nyt alkaisi pyytelemään esille tulleita asioita anteeksi, joutuisi pyytämään viikottain aina sitä mikä on paljastettu... Kun ei ole synnintuntoa ja halua selvitää asiota itse, ei myöskään ole edellytyksiä anteeksipyynnölle eikä myöskään anteeksi antamiselle.

• ei anteeksi antoa

Kyllä minusta tuo uskonlahko on niin niin paha ettei sitä voi mihinkään pahuuteen verrata... itse olen tullut omassa perheessä seksuaalisen hyväksi käytön uhriksi ja miestä/poikaa suojeli sekä äiti että isä. Muistiini tuo juttu tuli aikuis iässä.. oli ilm niin ahistava ja kova kokemus lapsena että itsesuojeluvaisto poisti sen joksikin aikaa mielestä. Niin ja siskoni kuolin vuoteella oli sitten tullut ilmi myös häneen kohdistunut sama pahuus... hui että muo ottaa päähän tuollaiset paskamaiset miespuoliset paholaiset...
      Nyt aikuisena kun sitten miettii omaa lapsuuttaan ja nuoruuttaan, niin ei voi tuntea muuta kuin suunnatonta vihaa ja katkeruutta vanhempia ja uskovaisuuden suojaan meneviä paskiaisia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      100
      1695
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe