Mitä mieltä ootte erosta? Itse olen käyttänyt kauan korkeita korkoja, lähinnä kapeita. Nyt ostin ensimmäiset kiilakorkoiset ja ei ole ollenkaan mukavat. Jos sattuu olemaan epätasaista tai jokin sattuu osumaan ,esim. kivi , juuri keskelle pohjaa päikän taakse niin nilkat paukkuu...
kiilakorko vs. normaali korko
15
1343
Vastaukset
- Tytt.
Ite tykkään kiilakoroista enemmän. Tukevammat ja ulkonäöllisesti enemmän mun mieleen.:)
Tavallisissa koroissa on joku alitajuntaan iskostunut pelko, että korko kuitenkin menee katki.. Hassua, kun ei niin ole ikinä edes käynyt. molemmat iha kivoja. vaikk ite oon 14 vee vasta käytän paljon korkkareista ja oon iha ihasutnu niihi :D rakastan niitä
- ......
Itsellä on korkkareita, joista suurin osa tavallisia, vain yhdet kiilakorkoiset. Ne kiilat on kyllä hyvät jalassa eikä ole ollut ongelmia kävellessä, jopa siistillä metsäpolulla olen mennyt ja nilkat kunnossa. Ehkä johtuu enemmän kengästä kuin koron mallista.
Korkkareissa on paljon kiinni kengästä, matalat voivat olla huterat ja epämiellyttävät, jos lesti on löysä ja huono, huippukorkeissa hyvällä lestillä kyllä pärjää.
En alunperin ajatellut hankkia yksiäkään kiilakorkoja, koska nuoruudessani niitä oli paljon - aika aikaansa kutakin. Mutta mielensä saa varmaan muuttaa.- kiilafani
Ostin kiilakorko 7-8cm sappaat syksyllä ei pitänyt tulla työkengiksi, mutta vaan tuli kun oli niin ihanat jalassa ( työpaikka vähän viileä varasto) Nyt keväällä ostin vastaavat nilkkurit, ei väsy ainakaan minun jalka, vaikka paljon kävelenkin, suosittelen.
- N029
Kiilakorot ehdottomasti! Omasta mielestä paljon paremman näköiset ja mukavemmat jalassakin, eikä ole korko jokaiseen kadun kuoppaan putoamassa. Ja voi käyttää hyvin pyöräillessäkin, mikä on ainakin minulle valtavan iso bonus.
- kiilat
Ehdottomasti kiilat. Monena kesänä käyttösandaalit ollu korkealla kiilakorolla yhdet kevät/syyskäytössä olevat, nillä on hyvä ja tukeva kävellä, jalat ei kipeydy pahemmin vaikka oliskin lähes koko päivän jalassa tai kaupungilla kävelis vähän enemmänkin. =)
Tavallisella korolla olevista mulla on ainoastaan parit nilkkurit/saapikkaat, joilla on edes kohtuu hyvä ja tukeva kävellä, mutta ei lähelläkään noita kiilasandaaleja. Kaikki avokkaat, sandaletit jne normikorolla on mun mielestä niin huteria, ettei niitä voi laittaa jalkaan kuin silloin kun tietää 100% varmasti ettei joudu montaa metriä kävelemään eikä tarvi seisoa pitempiä aikoja, jalat kipeytyykin pahasti. Niissä on ollut kaksi vikaa, ensinnäkin hutera korko ja seisominen ja toisena kaikki avokkaat nousee kantapäästä, jolloin jokainen askel on otettava hitaasti ja ajatuksella.
Ulkonäöllisesti ehkä normaali olis kivempi, mutta käytettävyys menee edelle. - ........
Mielestäni tavallisilla koroilla pystyy kävelemään vauhdikkaammin kuin kiilakoroilla. Kaikkein parhaiten olen juossut Geoxin korkkareilla, joissa on 8 cm korko ja kenkä taipuu pohjasta niin kuin tavallinen kenkä yleensäkin - vertailukohta Vagabondin korkokenkä, jonka pohja on täysin taipumaton ja jäykkä, kuin puukenkä. Geoxin korkkareilla olen juossut linja-autonkin perässä ja ehtinyt kyytiin.
- liilis
Tykkään kyl enemmän normaaleista koroista.. Miellyttää silmää enemmän. Vaikka yleensä kiilat on varmemman ja tukevamman tuntoset, on myös normikorkoja jotka tuntuu varmoilta :)
- n1983
Myös oon normaalin koron kannalla. Tietty jos huippu korkeet stiletot niin silloin ei oo mukava jos paljon joutuu seisomaan paikoillaan.Sellanen 8 - 10 cm vielä hyvä ilman platformia mutta 12 cm mullekin liikaa. Eniten olen kompuroinut kiilojen kanssa.
- mievaa1
Kiilakorko
- stiilet
Piikkikorko!
Ehdottomasti.
- Kiilapohjat
Itse tykkään kiilakorosta todella paljon. Ne näyttävät jalassa todella sieviltä, etenkin kun on farkut, joiden lahje menee nilkkurivarren päälle (eli ei sellaset skinny fit-malliset, vaan nilkoista hieman löydemmät), niin näyttävät todella sieviltä. Syksyisit lempi asukokonaisuuteni on kerman/beigen värinen trenssitakki, tummansiniset farkut ja mustat kiilapohjanilkkurit, jotka on noin 10 cm korkeat :)
- hmm..
Kiilakorot on kaytannollisemmat mut piikkikorko on ulkonaollisesti enemman mun mieleen. Valitettavasti nilkat ei vain kesta niita ellei oo tukeva tolppa/platformkorko.. :/
- Korkkariiiiiittttttt
Tykkään molemmista, mutta kiilakorko näytää mun mielestä jotenkin oudolta. Ne näyttävät ''sukilta'' (jos niin voi sanoa) kaukaa katsottuna. Itsellä on yhdet kiilakorot jotka on talvikengät. Minunkin mielestä normaali korkkareilla pääsee nopeammin jotka on KOULUMATKOILLA todella hyvät (ei myöhästy niin helposti xD ). Kuitenkin makuasioista ei voi kiistellä.
HUOM! olen 13.v - lollaus
13.v menee korkkareilla kouluun.... mihin tää mailma on menos.Ymmärrän kiilakorkoja nuoremmilla mutta en oikeita korkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh962326Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1821918- 1791466
- 247912
- 79892
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11806- 62799
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349621