Hotellin toimitusjohtajaksi?

ahkeraliisa12

Miten pääsee hotellin toimitusjohtaksi? Varmaan jokin hotellialan koulutus oltava, mutta mitä sen jälkeen? Joku johtajakoulutus? Mitä töitä kannattaisi hotellissa tehdä ja kuinka kauan kestää, että pääsee niin korkealle?

11

2707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 02

Kysymyksesi ovat vähintäänkin epämääräisiä, ja niihin ei ole yksiselitteistä vastausta. Ei ole mitään yhtä polkua hotelli toimitusjohtajaksi.

• hgfdgfgd

Perusta hotelli, niin olet sen toimitusjohtaja.

• yliopistoon

OPISKELE MAISTERIKSI, siivoile opiskelujen ohessa jossain hotellissa tai hakeudu ketjuun muihin töihin ja sitten sen omiin koulutuksiin. hotellialan koulutuksesta tai työkokemuksesta on hyötyä sen verran että tunnet hotellin muutkin työtehtävät kuin johtamisen eli henkilökunta ei vedä sua höplästä joka välissä. Mutta johtajaksi ei amiksesta pääse vaikka ne muuta väittää.

• Turmiolan Tommi

Kaikkein varmin tapa on syntyä perheeseen, jolla on jo hotelliyritys tai jopa hotelliketju. Sitten pienestä pitäen työskennellä vapaa-aikoina perheen hotellissa, käydä liiketalouden koulutus ja työskennellä edelleen hotellissa. Sitten iskä tai äiskä saattaa jonakin päivänä todeta, että hän siirtyy hotellin johdosta yrityksen hallituksen puheenjohtajaksi, jolloin pääset sille himoitsemallesi johtajan paikalle.

• tt

Aivan. Suomi on luokkayhteiskunta. Mutta leikitään nyt "yltiöpositiivista". Ehkä hotellinjohtajaksi kannattaisi suorittaa kaksi korkeakoulututkintoa.
        - Ensimmäisenä opiskelee ammattikorkeassa restonomiksi. Valikoi mahdollisimman arvostetun koulun. (Ehkä kannattaa hakeutua pääkaupunkiseudulle)
        - Sen jälkeen opiskelee itsensä kauppatieteen maisteriksi. Mieluiten Aaltoyliopistossa. Näyttää paperilla paremmalta, kuin esimerkiksi Lappeenranta.

Koostaa noista molemmista tutkinnon, jotka yhdessä antavat valmiuksia hotellin johtamiseen. Tällä pohjalla voisi ehkä onnistua :-)

• ahkeraliisa12

kiitokset nimimerkeille "yliopistoon" ja "tt". :)

• yliopistoon

Ole hyvä! Tietoni eivät sitten ole edes mitään mutua vaan ihan alan ihmiseltä olen kuullut.

• eagaergae

Turha opiskella restonomiksi.

Joku KTM- tutkinto (pääaineella ei välttämättä kauheasti ole väliä), tai ehkä joku muukin maisterin tutkinto voisi kelvata, opintojen aikana töitä hotellissa, ja sitten kun valmistuu, niin hotelliketjun omiin koulutuksiin ja ajan myötä sitten hotellin johtoon.

Jos nyt juurimatkailualaa haluaa yliopistossa opiskella, niin ainakin Lapin yo:ssa taitaa olla alan opetusta - on ainakin joskus ollut. Niin ja kielet tietysti hanskaan, eli ainakin kohtalainen kielitaito englannissa ja ruotsissa, mielellään tietty joku lisäkieli (venäjä). Sanon kohtalainen kielitaito, koska olen itse opiskellut englantia ja minua huvittaa työpaikkailmoituksissa usein vaadittu hyvä tai jopa erinomainen vieraan kielen taito - harvalla sellaista oikeasti on, oikeasti se kielitaitoa on kohtalainen.

• tt

Minusta restonimin tutkinto phjalle voisi olla hyvä ja sen jälkeen kauppakorkeaan. Matkailuntutkimuksen tarkoitus on kait opettaa tutkijantyötä. Itse opiskelen Lapin yliopistossa ja täällä ainakin monet kyseisen aineen opiskelijat ihmettelevät mikä heistä isona tulee. No, monille selvinnyt, että Suomi on todella luokkayhteiskunta.

Mikäli ei ole suhteita, niin en luottaisi teoreettiseen yliopistotukintoon, sillä paljon maistereita on työttömänä tai hanttihommissa. Pienellä varauksella voin suositella Aaltoa. Varmistaisin kuitenkin opiskelemalla alle restonomin tutkinnon, jossakin arvostetussa pääkaupunkiseuden amk:ssa.

• yliopistoon
        tt kirjoitti:

Minusta restonimin tutkinto phjalle voisi olla hyvä ja sen jälkeen kauppakorkeaan. Matkailuntutkimuksen tarkoitus on kait opettaa tutkijantyötä. Itse opiskelen Lapin yliopistossa ja täällä ainakin monet kyseisen aineen opiskelijat ihmettelevät mikä heistä isona tulee. No, monille selvinnyt, että Suomi on todella luokkayhteiskunta.

Mikäli ei ole suhteita, niin en luottaisi teoreettiseen yliopistotukintoon, sillä paljon maistereita on työttömänä tai hanttihommissa. Pienellä varauksella voin suositella Aaltoa. Varmistaisin kuitenkin opiskelemalla alle restonomin tutkinnon, jossakin arvostetussa pääkaupunkiseuden amk:ssa.

Se vie monta vuotta ja on teoriassa hyvä juttu mutta käytännössä leikkikoulu. Ei semmoset kaverit jotka tähtää yliopistoon niin viihdy amkssa. Opiskelukavereilla kun ei ole samanlaista kunnianhimoa, suurin osa on pölkkypäitä, tunneilla lähinnä tehdään kepposia.

EHKÄ niin että opiskelee yliopistossa ja samalla (joitain hyödyllisiä kursseja) restonomiksi mutta ei niin että ensin ammattikorkea ja sitten jatkamaan. Hyödyllisempää kuitenkin olis mennä hotelliin vaan töihin opiskelujen ajaksi tai miksei muuallekin ketjun hommiin. Siinä sitä suhteet syntyy.

• tt
        yliopistoon kirjoitti:

Se vie monta vuotta ja on teoriassa hyvä juttu mutta käytännössä leikkikoulu. Ei semmoset kaverit jotka tähtää yliopistoon niin viihdy amkssa. Opiskelukavereilla kun ei ole samanlaista kunnianhimoa, suurin osa on pölkkypäitä, tunneilla lähinnä tehdään kepposia.

EHKÄ niin että opiskelee yliopistossa ja samalla (joitain hyödyllisiä kursseja) restonomiksi mutta ei niin että ensin ammattikorkea ja sitten jatkamaan. Hyödyllisempää kuitenkin olis mennä hotelliin vaan töihin opiskelujen ajaksi tai miksei muuallekin ketjun hommiin. Siinä sitä suhteet syntyy.

Minä olen tuossa asiassa ymmärrettävästi toistamieltä. Ammattikorkea on lähtökohtaisesti menestystarina. Toki huonojakouluja on valitettavasti, mutta niin on hyviäkin. Eli hakee niihin hyviin kouluihin pääkaupunkiseudulle. Siellä on suoraan koulutusohjelmia joissa voi erikoistua hotellin johtoon.

Ylikoulutetussa Suomessa se ei kuitenkaan yksin riitä, sillä maisteri on aina maisteri. Eli sitten sinne kauppakorkeaan. Itse opiskelen yliopistossa ja olen lievästi sanottuna pettynyt opetukseen. Se on ajastaan jälkeenjäänyt laitos. Lukemalla esimerkiksi nettikeskusteluja, huomaa ettei kauppatieteiden maisterin tutkinto ole tänä päivänä kovinkaan arvostettu. Yliopiston kulta-ajat meni jo.

Kumpikaan koulu ei siis minusta yksinään riitä ylikoulutetussa Suomessa. Yliopistoa voi käydä samanaikaisesti kun opiskelee restonomiksi. Näin säästää aikaa ja se on hyvä juttu.

Tässä ammattihaaveessa on kuitenkin muistettava, että kilpailu on kovaa. suorittavaan portaaseen tarvitaan työntekijöitä, eikä kk-opinnot välttämättä tuo ylennystä kaksituhattaluvulla.Johtajaksihan ei periaatteessa tarvita mitään muodollista koulutusta.

Onneksi itse tähtään valtion virkamieheksi lukemalla hallintotieteitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2128
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1776
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      794
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      514
    Aihe