Finnair ja brittiläinen lentoyhtiö Flybe ilmoittavat vahvistavansa yhteistyötään. Sen myötä Finnairin koneita ja niiden liikennöinti siirtyy Flybelle. Tällä on Finnairin mukaan tarkoitus parantaa yhtiön Euroopan liikenteen kannattavuutta.
Yhtiöt ovat solmineet aiesopimuksen, jonka mukaan Finnair siirtäisi 12 sadan matkustajapaikan Embraer 190-lentokonetta Flybelle.
Lokakuusta lähtien Flybe operoisi Embraer-koneita Finnairin reiteillä Finnairin puolesta
FINNAIRIN EUROOPPALENNOT HALPALENTOYHTIÖLLE
7
154
Vastaukset
- FLYBE MAYBE
HUONOMPI TES-SOPIMUS TYÖNTEKIJÖILLE ????
- fly high
FINSKI PÄÄSI NYT SAMAAN SARJAAN AIR BALTICIN JA RYAN AIRIN KANSSA
- finnflybe
Asiakkaan näkökulmasta muutos on lähes huomaamaton. Finnair vastaa lentojen myynnistä, markkinoinnista sekä asiakastuesta, mutta Flybe operoi lennot.
Sopimuksen toteutuessa 12 Embraer-lentokonetta ja niillä operoitava liikenne siirtyy Finnairilta Flybelle. Tämän liikkeenluovutuksen yhteydessä siirtyvän liikenteen matkustamohenkilökunta ja lentäjät siirtyvät myös Flybelle, ellei neuvotteluissa henkilöstön kanssa toisin sovita. Finnairin ja Suomen Liikennelentäjäliiton väliset säästöneuvottelut ovat kevään aikana edenneet rakentavasti. Mikäli valmisteilla olevaan säästösopimukseen päästäisiin, Flybe-lennoille siirtyvät lentäjät palaisivat vaiheittain Airbus-lentäjiksi Finnairin kasvavaan Aasian liikenteeseen.- made in britain
Flybe Group PLC on brittiläinen halpalentoyhtiö, joka on Britannian suurin kotimainen lentoyhtiö ja Euroopan suurin alueellinen lentoyhtiö. Yhtiön tärkein solmukohta on Southamptonin lentoasema ja se lentää 180 reittiä 65 kohteeseen. Yhtiöllä on franchise-sopimus brittiläisen Loganair-lentoyhtiön kanssa ja codeshare-sopimus Air Francen ja arabiemiirikuntalaisen Etihad Airwaysin kanssa. Maaliskuussa 2007 Flybe osti British Airwaysin tytäryhtiön BA Connectin. Osana kauppahintaa British Airways sai 15%:n osuuden Flyben osakekannasta. Joulukuussa 2010 Flybe listautui Lontoon pörssiin. Heinäkuun alussa 2011 Flybe ja Finnair ilmoittivat, että ne ostavat suomalaisen Finncomm Airlinesin ja perustavat ostoa varten yhteisyrityksen Flybe Nordic AB:n, jossa Flyben osuus on 60 % ja Finnairin osuus 40 %. [1]
- copy paste roskaa
on se hienoo kun joku osaa copy paste.
- ja itse tuotat mitä?
On se hienoa, kun joku huomaa, että on copy&pastattu eikä itse silti tuota mitään sisältöä. Aivan tarpeeton kirjoitus. Tuo copy&paste oli sentään infon jakamista, vaikka siihenkin olisi voinut laittaa alkuun tai loppuun jonkun oman mielipiteen.
Ja tämän viestin sisältönä oli kritisoida tuollaista tarpeetonta ja niiiiin yllättävää huomiota uutisen liimaamisesta tänne ja sitten myös kehotus lisätä omia ajatuksia mukaan. Jos joku ei tajunnut.
- raaka totuus
Eräät ihmiset ei ymmärrä sitä tosiasiaa,että Finnair taistelee paikastaan lentoyhtiönä. Isänmaallisuus on pieni etu ehkä ? mutta liiketoiminta on jotain muuta. Tulot pitää olla suuremmat kuin menot. Myöskin osakkaiten osinkoa pitäisi joskus tulla. Edes pankkikoron verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701