Mitä menetät, jos uskot kolmiyhteisen Jumalaan ?
Kannattaako uskoa
55
138
Vastaukset
- 357
kolmipäiseen jumalaan uskomisessa menettää ainakin loogisuutensa
siinä menettää järjellisyyden kun uskoo irrationaalisesti tuosta vain johonkin satuun.
ihminen ei voi käskeä itseään uskomaan mihinkään. et sinäkään pysty aloittamaan allahiin uskomista vaikka haluaisitkin. Joutuisin hyväksymään irrationaalisen uskomuksen, joka voisi pahimmassa tapauksessa sekoittaa pääni tehdessään maailmankuvastani ristiriitaisen todellisuuden kanssa.
- selvästi
Niin sano suomeksi mitä menetät ?
selvästi kirjoitti:
Niin sano suomeksi mitä menetät ?
Järkeni, loogisuuden, rationaalisuuden menettäisin.
gloriana_demeter kirjoitti:
Järkeni, loogisuuden, rationaalisuuden menettäisin.
Lisäisin vielä että järjen menettäisin myös siitä syystä, että kuvittelisin joutuvani kitumaan ikuisesti kuoleman jälkeen, enkä voisi mitenkään estää sitä.
Miten ajattelet, että tuota voi edes pohtia kannattavuusasiana?
En ymmärrä. Ei se ole kannattavuuskysymys. Se on uskomiskysymys. Niissä on mielestäni jonkinlainen ero.
En ymmärrä.- kannattavuusasia
Kuule. Kannattaa uskoa.
- ongelma heti
kannattavuusasia kirjoitti:
Kuule. Kannattaa uskoa.
ai. käsket täällä uskomaan. uskotaan sitten kun sinä käsket. hmmm..silti aiemmat käsitykseni ei kadonneet päästäni mihinkään. mikä neuvoksi?
- ffeedss
Ateistien maailma on jo valmiiksi irrationaalinen sillä nhe kieltävät juuri totuuden eli Jumalan, Jumalan olemassaolon ja Jumalan työt. Ateistit elävät omatekoisessa keinomaailmassa, joka on vaaraksi mielenterveydelle.
- Hindu-oppinut
Hanumaniin kannattaa uskoa, mutta sen sijaan että uskoo juutalaisen olevan jumala on jo aika paksua.
- ttryrrtrt
irrotionaalista on uskoa sellaista mistä ei ole todisteita ja joka on näkymätön eikä sitä voi mitata edes. jumalaan usko on irrationaalista
- jjllkkttffrrddwws
Uskoon tullessaan menettää Saatanan orjuuden ja syntielämän, myös ateistiset ystävät menettää, voi menettää paljon muutakin, muslimimaissa menettää nykyaikana henkensäkin tullessaan uskoon. Tilalle saa kuitenkin paljon enemmän.
- FUCKIFUU
Mikset siis tapa itseäsi jos kerran saat niin paljon että elämälläkään ei ole merkitystä?
- ei meneä
>>> Uskoon tullessaan menettää Saatanan orjuuden ja syntielämän, myös ateistiset ystävät menettää, voi menettää paljon muutakin, muslimimaissa menettää nykyaikana henkensäkin tullessaan uskoon. Tilalle saa kuitenkin paljon enemmän.
en minä ainakaan uskoon tultuani menettänyt ateistisia ystäviäni. ovat edelleen ystäviäni. - llkkjjmmnnhhttgg
FUCKIFUU kirjoitti:
Mikset siis tapa itseäsi jos kerran saat niin paljon että elämälläkään ei ole merkitystä?
En minä sanonut etteikö elämällä olisi merkitystä. Uskoontulon jälkeen elämällä vasta onkin merkitystä. Jeesus pystyy antamaan elämälle, jopa maalliselle elämälle, tarkoituksen.
Valitettavasti Saatana ei kykene antamaan ateitien elämälle mitään tarkoitusta sillä hänellä itselläänkään ei ole kummoista elämäntarkoitusta, tuhoaminen ja valehteleminen on hänen elämänsä tarkoitus. Fiktiivielämän ja lumouksen pystyy Saatana kyllä tarjoamaan omilleen mutta ne haihtuvat kuin savu tai poksahtavat kuin saippuapallo. llkkjjmmnnhhttgg kirjoitti:
En minä sanonut etteikö elämällä olisi merkitystä. Uskoontulon jälkeen elämällä vasta onkin merkitystä. Jeesus pystyy antamaan elämälle, jopa maalliselle elämälle, tarkoituksen.
Valitettavasti Saatana ei kykene antamaan ateitien elämälle mitään tarkoitusta sillä hänellä itselläänkään ei ole kummoista elämäntarkoitusta, tuhoaminen ja valehteleminen on hänen elämänsä tarkoitus. Fiktiivielämän ja lumouksen pystyy Saatana kyllä tarjoamaan omilleen mutta ne haihtuvat kuin savu tai poksahtavat kuin saippuapallo.Onneksi minä en tarvitse mytologisia hahmoja, kuten Saatanaa, antamaan elämälleni tarkoitusta.
- Älä sotke asioita
llkkjjmmnnhhttgg kirjoitti:
Valitettavasti Saatana ei kykene antamaan ateitien elämälle mitään tarkoitusta sillä hänellä itselläänkään ei ole kummoista elämäntarkoitusta, tuhoaminen ja valehteleminen on hänen elämänsä tarkoitus. Fiktiivielämän ja lumouksen pystyy Saatana kyllä tarjoamaan omilleen mutta ne haihtuvat kuin savu tai poksahtavat kuin saippuapallo.Kenestähän ateisteista oikein puhut? Suurin osa ateisteista on ihan tavallisia, lähimmäisensä huomioon ottavia ihmisiä, joilla on tarkoitus omalle elämälleen.
Tuhoaminen ja valehteleminen kuuluu vain pienen osan harrastuksiin - sinä et voi määritellä, keitä nämä ovat. Ja huomaa että se ***** ei todellakaan ole ateistille yhtään todellisempi hahmo kuin Jumala. - Älä sotke...
Älä sotke asioita kirjoitti:
Kenestähän ateisteista oikein puhut? Suurin osa ateisteista on ihan tavallisia, lähimmäisensä huomioon ottavia ihmisiä, joilla on tarkoitus omalle elämälleen.
Tuhoaminen ja valehteleminen kuuluu vain pienen osan harrastuksiin - sinä et voi määritellä, keitä nämä ovat. Ja huomaa että se ***** ei todellakaan ole ateistille yhtään todellisempi hahmo kuin Jumala.Tuo edellinen oli tarkoitettu tuolle pilkkaajauskikselle.
- nic.ander
Kysymyshän on tavallaan hiukan absurdi.
Ne jotka uskovat, vastaavat tietenkin, että kannattaa uskoa. Heille se on osa elämää.
Mitä menetän jos menetän uskon kolmiyhteiseen Jumalaan. Yritin miettiä, että millä sanallahan tässä nyt on paino. Onko kolmiyhteisyys joku pointti vai mikä.
Jos menettäisin uskon Jumalaan ? En oikein osaa kuvitella menettäväni uskoa ainakaan Jumalan olemassaoloon. Se on minulle kyllä jo niin varma asia.
Tietysti suhteessa Jumalaan voisi joutua jonkinlaiseen kriisiin, jossa kyseenalaistaisi Jumalan luonnetta tai luotettavuutta. Monikin Jumalaan uskova on varmasti joutunut tälläiseen tilanteeseen, kun elämää on esim. kohdannut jokin käsittämätön kriisi.
Tähän asti en ole vielä ainakaan Jumalaan joutunut pettymään. Ihmisiin kyllä. Uskoviinkin ja erinäisiin uskoon liittyviin kuvioihin. Mutta Jumala on kyllä tähän asti osoitautunut sanojensa mittaiseksi.
Suhdekriisi Jumalan kanssa tietenkin laskisi elämänlaatuani, koska tällä hetkellä luottamus Jumalaan antaa elämääni tietyn turvan ja pohjan. - ttrrffddssccxx
Synkkyyden ja pimeyden menettää sydämestään heti, kun tulee uskoon.
Mitä menetän, jos uskon kolmiyheiseen Jumalaan? Itsekunnioitukseni. Epäilen tulleeni hulluksi. Mielenterveys menee mitä todennäköisimmin. Tai olen vaan töttöröö, eikä ole väliä mihin oikein uskonkaan.
Mutta totta puhuen; kun pääsin eroon uskomisesta, pääsin terveiden joukkoon ja vapauduin henkisesti. Miksi pilaisin elämäni uudestaan? Kiitos ei!
- EL.a .K:IM
mieti sitä
En tiedä mitä menettäisin. Mutta olisi nuppi aika kovalla koetuksella, kun aapinen puhuu yhdestä ainoasta Jumalasta. Mutta tästä on ollut jo muitakin ketjuja. Se on termeillä kikkailua, montako Jumalaa on. On vain Yksi korkein. - Kaikki se uskoo
Mitä menetät jos uskot Joulupukkiin?
Mitä menetät jos uskot maan olevan litteä?
Mitä menetät jos uskot Allahiin
Mitä menetät jos uskot Ukkoon?
Mitä menetät jos uskot keijuihin?
Mitä menetät jos uskot tonttuihin?
Mitä menetät jos uskot astrologiaan?
Mitä menetät jos uskot Ch'ih Sung Tzuun?
Mitä menetät jos uskot Huanacauri huacaan?
Kannattaa uskoa kaikki.- Nasse.
Silloin menettää kristinuskon ytimen;
"Usko siitä, että juutalainen zombie, joka oli oma isänsä pystyy antamaan sinulle iänkaikkisen elämän, jos symbolisesti syöt hänen ruumiinsa ja kerrot hänelle telepaattisesti, että hyväksyt hänet hallitsijaksesi, jotta hän voi pyyhkiä sielustasi pahat voimat, jotka ovat peräisin siitä että puhuva käärme uskotteli kylkiluusta sikinneen naisen syömään taikapuusta."
- Mirka....
Aloituksen voisi kirjoittaa näinkin "mitä menetät jos uskot satuihin". Aloittaja voisi itse miettiä mitä tuli kysyttyä ja voisi myös vastata.
- Ota Jeesus vastaan
Laitan tähän muutaman eri henkilön todistuksen siitä, kun ovat päässeet vierailemaan sekä taivaassa että helvetis-sä.
Silloin näkee mitä menettää ja mihin joutuu, jos ei halua ottaa Jeesusta vastaan pelastajanaan.
http://spiritlessons.com/Documents/Prepare_to_meet_your_God/index.htm
http://spiritlessons.com/Documents/Prepare_to_meet_your_God/2nd_Video/index.htm
Ja tässä toisen henkilön todistus
http://spiritlessons.com/Documents/8_year_old_girl/English_Rapture_and_Tribulation.htm
Ja tässä vielä kolmannen henkilön todistus:
http://spiritlessons.com/Documents/Ricardo_Cid/Ricardo_Cid_8_Horas_en_el_Cielo_English.htm - evlut
Voi menettää taivaan, jos ei usko Jeesukseen.
- näin on
Jos uskoon islamin oppeihin, menettää taivaan. Vain Jeesus Kristus pelastaa
Ja jos hylkää Islamin opit menettää kuulema myös taivaan. Puhumattakaan muista uskonnoista.
- niin on
gloriana_demeter kirjoitti:
Ja jos hylkää Islamin opit menettää kuulema myös taivaan. Puhumattakaan muista uskonnoista.
Mitäpä viisastelijoista. Heille on kaikki kerrottu ja mikään ei mennyt perille.
Voi olla, että menettäisin sisäisen varmuuteni lopullisesta määränpäästäni, kun joutuisin siihen arpomiseen pelastuksen ja kadotuksen välillä, joka kristinuskosta seuraa.
Asia ei siltikään ole kannattavuuskysymys, koska uskoa ei voi ostaa, lainata eikä liisata. Niillä eväillä on mentävä,jotkas on reppuun pakattu.- harr-s
Kaarne, kristinuskosta ei suinkaan seuraa mitään arpomista pelastuksen ja kadotuksen välillä. Päinvastoin. Usko on jossakin syvällä ihmisen sisimmässä oleva luottamus ja tieto, tieto siitä, mistä on tulossa ja minne menossa. Tai siis sen kokee noin.
harr-s kirjoitti:
Kaarne, kristinuskosta ei suinkaan seuraa mitään arpomista pelastuksen ja kadotuksen välillä. Päinvastoin. Usko on jossakin syvällä ihmisen sisimmässä oleva luottamus ja tieto, tieto siitä, mistä on tulossa ja minne menossa. Tai siis sen kokee noin.
Noin se varmasti on.
Tarkoitin sitä, että mulla on jo sisäinen varmuus asiasta ilman kristinuskoa ja ilman kristinuskon pelastusta.
Jos tulisin uskoon, pelastuksen ja kadotuksen optiot muuttuisivat todellisiksi mulle, eikö niin?
Nyt koko kysymys on mulle olematon.
___
Toinen tapa sanoa se asia on tämä:
"...on jossakin syvällä ihmisen sisimmässä oleva luottamus ja tieto, tieto siitä, mistä on tulossa ja minne menossa. Tai siis sen kokee noin. "
Mulla on tuo.- harr-s
kaarne kirjoitti:
Noin se varmasti on.
Tarkoitin sitä, että mulla on jo sisäinen varmuus asiasta ilman kristinuskoa ja ilman kristinuskon pelastusta.
Jos tulisin uskoon, pelastuksen ja kadotuksen optiot muuttuisivat todellisiksi mulle, eikö niin?
Nyt koko kysymys on mulle olematon.
___
Toinen tapa sanoa se asia on tämä:
"...on jossakin syvällä ihmisen sisimmässä oleva luottamus ja tieto, tieto siitä, mistä on tulossa ja minne menossa. Tai siis sen kokee noin. "
Mulla on tuo.Sinulla on oma uskosi. Olet sanonut täällä jotain sellaista, että uskosi kohde on elämä itse.
Kun joskus aikanaan näin televisiosta tai luin lehdestä jonkun sanovan, että elämän tarkoitus on elämä itse, en ymmärtänyt, mitä hän sillä tarkoittaa. Se oli minulle tyhjä fraasi. Nykyään luulen ymmärtäväni paremmin.
Itselleni on ollut aina luonnollista ajatella, että elämä on katoavaista, mutta ihmissielut ovat ikuisia. harr-s kirjoitti:
Sinulla on oma uskosi. Olet sanonut täällä jotain sellaista, että uskosi kohde on elämä itse.
Kun joskus aikanaan näin televisiosta tai luin lehdestä jonkun sanovan, että elämän tarkoitus on elämä itse, en ymmärtänyt, mitä hän sillä tarkoittaa. Se oli minulle tyhjä fraasi. Nykyään luulen ymmärtäväni paremmin.
Itselleni on ollut aina luonnollista ajatella, että elämä on katoavaista, mutta ihmissielut ovat ikuisia.Itselleni on luonnollista ajatella juuri toisinpäin: elämä on ikuista, vaikka ihmissielut ovat katoavaisia. Pieni ero, mutta merkitsevä :-)
Mutta kaikki käsitykset kuolemanjälkeisistä tapahtumista ovat uskonvaraisia, eri ihmiset vain perustelevat uskonsa/oletuksensa eri lähteillä.
Juttelin vanhan isäni kanssa kuolemasta taannoin. Hänellä ei liene monia vuosia jäljellä, joten aihe on sikäli ajankohtainen. Hän ilmaisi asian niin, etä hänestä on hyvin lohdullista ajatella, että kuollessa kaikki loppuu.- harr-s
kaarne kirjoitti:
Itselleni on luonnollista ajatella juuri toisinpäin: elämä on ikuista, vaikka ihmissielut ovat katoavaisia. Pieni ero, mutta merkitsevä :-)
Mutta kaikki käsitykset kuolemanjälkeisistä tapahtumista ovat uskonvaraisia, eri ihmiset vain perustelevat uskonsa/oletuksensa eri lähteillä.
Juttelin vanhan isäni kanssa kuolemasta taannoin. Hänellä ei liene monia vuosia jäljellä, joten aihe on sikäli ajankohtainen. Hän ilmaisi asian niin, etä hänestä on hyvin lohdullista ajatella, että kuollessa kaikki loppuu.Minusta taas käsitykset elämän ikuisuudesta ovat erittäin uskonvaraisia.
Luulen, että riippuu lapsuuden peruskokemuksista, uskooko elämän vai ihmissielujen katoamattomuuteen. Itselleni elämä näytti jo varhain katoavaiset kasvonsa. Ihmiset sen sijaan pysyivät uskollisesti.
Siihen uskoo, minkä pysyvyyteen on oppinut luottamaan.
- evlut
Oletko koskaan kuullut ns. pelastusvarmuudesta?
Jos evlutin kysymys pelastusvarmuudesta oli osoitettu mulle,niin vastaan että en ole kuullut ns. pelastusvarmuudesta.
- juutas.
Parahin mieti sitä,
Mitä menetät jos uskot Allahiin ja hänen ainoaan profeettaansa Mohammadiin, tai Ukko Ylijumalaan?- Uskousko
Kyse ei olekaan siitä että pitää uskoa vaan että pitää uskoa kristinuskon Jumalaan.
Uskousko kirjoitti:
Kyse ei olekaan siitä että pitää uskoa vaan että pitää uskoa kristinuskon Jumalaan.
Miksi ihmeessä? Ei se näytä ainakaan vihaa poistavan.
- Mirka ...
Uskoontulo on sitä että pistää aivot narikkaan.
- Tarjolla Elämä
Nim.Mieti sitä. Minun täytyy omalta kohdaltani sanoa, että en ole todellakaan menettänyt mitään, päinvastoin olen saanut kohdata Jumalan armon, ja sen kautta tehdä synneistäni parannuksen Jeesuksen kalliissa sovintoveressä, ja uskoa syntini anteeksi. Saan jatkaa elämääni turvallisin mielin, ja tietää ja uskoa, että minulla on edessä joskus Taivaassa Iankaikkinen elämä, siis en ole matkalla kadotukseen. Olen saanut todella paljon, sitä ei voi millään mittarilla ja rahalla verrata, ja lisäksi se on ollut minulle täysin ilmaista, Jumalan armoa ja rakkautta. Sanoisin tähän loppuun vielä, että kannattaa todella pyytää Jeesusta elämäänsä, sillä siinä on tarjolla iankkinen elämä, ei siis kadotusta. SIIS TARJOLLA ELÄMÄ. Siunattua kesää kaikille lukijoille.
- Nasse.
Jos elämäksi sanotaan padan viiraamista, foliohattuilua ja mielikuvituskaverin kanssa elämistä, niin sitten noin.
Masentavaa että ihmiset uhraavat ainoan elämänsä muinaisten kamelikuskien taikauskolle.
Olette hyväksikäytön uhreja. - +++++++++++++
Älyllisen rehellisyys.
Tästä Jumalasta on yhtä paljon todisteita kuin kaikista muistakin Jumalista.- Vain yksi Jumala
Älyllisen rehellisyys. Tiedätkö, on olemassa vain yksi Jumala ja Hänen ainoa Poikansa Jeesus Kristus, meidän kaikkien syntien sovittaja, ja Jumalan Pyhä Henki. Tämä on totuus, joka ei pala tulessakaan. Raamattu varoittaa epäjumalista ja niiden palvomisesta.
"Vaín yksi Jumala". Tiedätkö, ettei ainoasta Jumalasta ole sen enempää tietoa kuin niistä muistakaan vähempipätöisistä. Mutta etkö tiedä, että Raamatun mukaan jumalia on enemmänkin, onhan siellä oikein jumalien kokouksiakin. Ja yksi Jumala vaeltaa Israelissa 2. Sam 7, ja eräs on taivaassa Mark 16.
- Thronos
Menettäisin rehellisyyden ja loogisuuden. Minun pitäisi yrittää perustella asioita joita ei voi perustella enkä voisi enää aina olla vilpitön ja suora.
Menettäisin myös moraalin.
Minun pitäisi jotenkin teeskennellä hyväksyväni julmuudet, kohtuuttomat rangaistukset ja äärimmäisen epäoikeudenmukaisuuden ja jopa pitää niitä äärimmäisen rakkauden osoituksena. Minun pitäisi hyväksyä se käsittämätön asia että maailman valtias on mokaileva pikkumainen megalomaaninen sadisti jolle kaikkein tärkeintä on se mitä hänestä ajatellaan. (Hassua, tästä viimeksimainitusta ominaisuudestahan tavallisesti syytetään nimenomaan meitä suomalaisia)
Luultavasti menettäisin myös järkeni, toimintakykyni ja itsekunnioitukseni. - Nothing but the rain
Onko se todellista uskoa, jos "uskoo" ettei menettäisi mitään vaikka "uskoisikin". kysymyksenasettelu on ihan absurdi. Mitä menetät, jos uskot Ukkoon?
Vastaus. en mitään. Niin, "Nothing but the rain". Niin moni uskoo, mutta jos sitä itse välillä epäilee, niin silloinhan ei ole varmuutta mihin uskoo.
Sitten jos hän ei osaa selittää millainen Jumala on, johon uskoo, niin äkkiä Jumala onkin aivan selvä luonnossa.
Mutta uskoa sen takia, ettei ole varma mihin uskoo, mutta uskoo kuitenkin varmuuden vuoksi, ei ole uskoa. Se on luuloa tai luulottelua.- on niin
Kyseenalaistamattoman vahvan uskon eli vakaumuksen voi kyseenalaistaa aivan samoin kuin voi esittää kritiikkiä sellaista uskoa kohtaan, joka kyselee, tutkii ja epäilee. Kuitenkaan ei ole järkevää esittää noita molempia kohtaan kritiikkiä saman henkilön toimesta. Silti teet juuri niin. Se vie terän kritiikiltäsi ja paljastaa tarkoitusperäsi.
- Mihin ateisti uskoo?
Jos tunnustat itsesi ateistiksi, kuvaatko millainen on maailmankuvasi? Mitä asioita pidät tärkeänä? Mikä/mitkä asiat kannattelevat elämääsi? Olisi mielenkiintoista saada tietää..? Varmaan joku osuvampikin palsta tälle kysymykselle olisi..
Itse ateistina haluan utopistisesti uskoa ihmisen hyvyyteen. Minulle tärkeä sisäinen asia on ihmisten auttaminen, toisen asemaan asettuminen. Humaani ja empaattinen ovat avainsanat. Rakkaus kannattalee elämääni, parisuhde. Se on kuin elinehto. Ja se että elämässäni on aina ollut ihmisiä, jotka huolehtivat ja haluvat minulle hyvää. Itsekin olen kyllä sellainen, että haluan toisilla olevan hyvin.
Elämäni ei tarvitse olla loistokasta, vaikka haaveeni onkin joskus asustella etelän lämmössä. Kun on perusasiat ja lämpimät ihmissuhteet hyvällä mallilla, niin se riittää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 302785
- 951606
- 1211404
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa371214- 751160
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo251034- 53962
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270951MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil216909Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall110856