valmistuminen ilmeisesti mahdotonta?

neljäs vuosi

Elikkä olen käymässä neljättä vuotta toisen asteen koulutusta (ammattikoulu). Noh tänään mä kävin kysymässä voisinko suorittaa puuttuvat pari kurssia jotenkin esimerkiksi tehtävillä kun tarkoitus olis valmistua, vastaukseksi sain että opettajalla ei ole aikaa eikä kiinnostusta joten nyt keväällä ei sovi että tule syksyllä kysymään!? mitenkäs mä syksyllä ne voin suorittaa kun mun mielestä se neljä vuotta on maksimiaika suorittaa samaa tutkintoa ja se aika ilmeisesti loppuu nyt keväällä? Tässä ei ilmeisesti ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää valmistumatta parin kurssin takia ja koko tutkinto mennyt aivan hukkaan? Voiko asia oikeasti mennä näin?

2

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kovasti ihmettelen

Miten ihmeessä olet onnistunut nyhjäämään toista astetta neljä vuotta? Kyllä sinulla täytyy olla todella hyvä perustelu, että olet saanut kulutettua asiaan noin kauan. Keskimääräisellä järjellä ja yrittäjyydellä valmistuu samassa ajassa kyllä ylemmästäkin tutkinnosta.
      Miten kuvittelet selviytyväsi työelämän tappotahtisesta tekemisestä seuraavat 40 vuotta, kun opiskelukin näyttää tuovan tuskaa?

• life is a bitch

Varmasti harmittaa, mutta olisiko kannattanut tehdä aikaisemmin keväällä tai talvella asialle jotain? Nyt opettajilla on kiire (varsinaisten) valmistuvien takia saada arvioinnit ja todistukset tehtyä ym. Meidän koulussa on ollut joskus (kuulemma) mahdollista anoa lisäaikaa opiskelulle, jos siihen on ollut hyvät perustelut. Mutta opintotukea ei varmaan enää ensi vuonna tipu penniäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe