heippa kaikki synnyttäneet äidit. osaatteko kertoa minulle vinkkejä kuinka saisin tuon vatsanahan kiinteytettyä. palautuuko se ajallaan? synnytin esikoiseni helmikuussa ja tuo nahka on jotain aivan järkyttävää. itse raskaus kiloja ei jäänyt yhtään. olen liikkunut jaksamiseni mukaan, kuitenkin puolituntia minimissään ja vettäkin on tullut kiskottua enempi kuin jaksaa juoda(joku joskus puhui että vesi auttaa) no eipä ole auttanut.. ihme tökötteihin en usko..
onko jotain kikkaa mikä toimisia :)
roikkuva nahka synnytyksen jälkeen..
14
548
Vastaukset
- kun joku kertoisi
Kun joku kertoisi minullekin...kolme vuotta olen jo yrittänyt kolmannen raskauden jälkeen...kaipa se jää loppuelämäksi. Olen miettinyt sellaista bodywrappia...voisikohan se auttaa. Leikkaukseen en halua.
- tyttö 8kk
Oon itse synnyttänyt syyskuussa 2011 ja nyt ei ole ollenkaan roikkuvaa nahkaa mahassa en oo sinällään tehnyt muuta kuin käynyt 1-2h kävelylenkeillä jopa talvella :) Ja tehnyt muutamia vatsoja kotona nyt 1kk käynyt 3kertaa viikossa kuntosalilla :) Ja vauvankin kanssa voi kotona jumppailla ainakin meidän neiti rakastaa vauvajumppaa :)
- pömppis
Musta tuntuu että ei se roikkuva nahka mihinkään lähde liikunnallakaan. Lihakset voi kiinteytyä, mut ei ne vatsalihasliikkeet sitä nahkaa kiristä... valitettavasti. :/ (Onhan niitä ihmisiä jotka on laihduttaneet kymmeniä kiloja ja jäljelle jää vain roikkuvaa nahkaa...) Mulla on 2 lasta, nuorempi 8,5 kk. Muuten kilot on lähteneet ihan hyvin pois, mutta maha on paljon löllömpi kuin esikoisen jälkeen. Kai siellä kaikki löystyi nyt vielä entisestään ja pömpöstä on tosi vaikea päästä eroon. En kyllä ole ehtinyt kovin paljon liikkumaankaan. No, kotona vois jumpata mut on se silti hankalaa kun esikoinen pyörii mukana koko ajan. Tekosyitä...? ;) Mulla on yks kaveri jolla on kans mahaan jäänyt löysää vaikka hän käy salilla joitakin kertoja viikossa ja lenkkeilee.
- juuei.
Ihan sama kokemus - ensimmäisen jälkeen se vielä joten kuten palatui, mutta toisesta ei enää..
- ÄitäVäsyttää.com
Oon kuullut että jotkut on saaneet avun muistaakseni oriflamen jostain kiinteyttävästä geelistä. Löytyy niiden netti sivuilta, muistaakseni oli n. 23€ kun sitä joskus myös omaan röllykkääni katselin :)
- sd
Hei! Eipä lähde nahka kokonaan ikinä. Hieman palautuu - mutta useinmiten vain ihan vähän.
Kunnallinen puoli tekee roikkuvatsan kiristysleikkauksia, jos nahkasta on selvää haittaa, eli jos sitä on runsaasti.
Olen alalla, siksi osaan kertoa :) - ..............
Jos on hyvässä kunnossa ennen raskautta niin palautuminenkin helpompaa ja nopeampaa.
- ????????täh
Ööööö...kiva kun kerroit! Varmasti hyödyttää näin jälkeenpäin tuo tieto. (Ja eiköhän jokainen tuon tajua muutenkin. Siihen vatsanahkaan vaikuttaa kyllä moni muukin asia kuin hyvä kunto.)
- ,,,,,,,,,,,,,,,
höpshöps... jos on heikko kudoslaatu, niin siinä ei kunto vaikuta. Itse olen lähes ammattitason urheilija aina ollut, ja montaa kiloa ei kahden raskauden aikana tullut, ja nekin heti lähtivät, mutta vatsanahka jäi roikkumaan aivan järkyttävästi ja valitettavasti myös hyvin treenatut vatsalihakset saivat kyytiä, kun vatsanpeitinkalvo repesi ja nyt vatsa pullottaa valtavana, roikkuvan nahan lisäksi.
Huono kudostyyppi peritytyy usein suvussa, kuten minulla. Venyy pitkälle ilman arpiakin, muttei sitten enää palaudukkaan.
Kudoksilla ja hyvällä kunnolla ei ole juurikaan tekemistä toistensa kanssa. Tosin, yleinen toipuminen raskaudesta ja synnytyksestä on helpompaa niille, joilla on parempi peruskunto.
- ..............
No jos tuo on ollut tiedossa niin olisihan asialle voinut jo ennen raskautta jotain tehdä eikä jälkikäteen itkeä. Ja hyvällä kunnolla tarkoitin aika pitkälti vatsalihasten kuntoa ennen raskautta.
- älä viitsi.
ei se kyllä ihan noinkaan ole. vatsalihakset ovat nyt eri asia ja niistä tässä ei puhuta. Kun iho on useammalla raskaudella venytetty se voi venyä niin, ettei enää palaudu. Niin se vain on.
- asdfjds
Minulla oli koko raskauden aika anemia noin Hb 105 ja sydämen syke noin 100/min tai ylikin välillä synnytyksen jälkeen 75. Kotiin pääsin kun Hb oli 85. Siinä ei kauhean paljon tehnyt mieli urheilla. Tämä oli kolmas raskauteni - pilasi vatsani lopullisesti. Vatsa oli todella paljon isompi kuin aiemmissa raskauksissa. Se oli todella aivan hurjan suuri loppuraskaudessa. En nähnyt jalkojani enkä kyennyt pukemaan kenkiä itse.
- asdfjds
asdfjds kirjoitti:
Minulla oli koko raskauden aika anemia noin Hb 105 ja sydämen syke noin 100/min tai ylikin välillä synnytyksen jälkeen 75. Kotiin pääsin kun Hb oli 85. Siinä ei kauhean paljon tehnyt mieli urheilla. Tämä oli kolmas raskauteni - pilasi vatsani lopullisesti. Vatsa oli todella paljon isompi kuin aiemmissa raskauksissa. Se oli todella aivan hurjan suuri loppuraskaudessa. En nähnyt jalkojani enkä kyennyt pukemaan kenkiä itse.
Siis tarkoitin, että Hb oli sitten tuo 75.
- Mullakin
asdfjds kirjoitti:
Oli vatsa kuin olisin sirkuksesta karannut. En myöskään pystynyt laittamaan kenkiä itse, mutta sellaiset tohvelityyppiset pystyi keplottelemaan jalkaan jos piti niitä seinää vasten. Vatsa oli tuhannen raskausarvella, oikein leveillä sellaisilla, että näytin tiikeriltä. Ja sitten vielä jotkut syyllistää, että kyllä se palautuu, jos on lihakset vaan kunnossa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455010Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481149- 131063
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10101981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713