17115 huijausviestejä

Saunalahti vaihtoon?

Tästä numerosta tuli minulle 5 euron liittymismaksu, vaikka numero on salainen ja mihinkään en ole numeroani antanut tai mihinkään en ole rekisteröitynyt. Palveluntarjoaja oli Skill2Win.

111

9818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H

      Sain samasta numerosta tänään viestin, jossa luki " Vertaa parhaat vipit ennen lainaamista. Siis tarkista vippaajasi netissä." Ja siinä kaikki, ei maksuja eikä muita. En ole käyttänyt mitään pikavippejä tms. palveluita. Oma numeroni ei ole salainen, mutta operaattori minullakin Saunalahti.

      • s

        mullekkin tuli justiin että liittymäsi saldo ei ole riittävä palvelun tilaamiseen..operaattori dna..


      • joppe

        Joo. Kylläpä täällä on tuttua valitusta, kun on tullut huijatuksi kuten minäkin. Antakaa asianne www.mapel.fi osoitteeseen ja siellä olevaan kaavakkeeseen. Rahat tulee takaisin ja Elisa/Saunalahti tarkistakoon yhteistyö (laskustus)kumppaninsa. Minä vaihdan periaatteessa ja äänekkäästi operaattoria.


    • Vippaa vaan päästä

      " Vertaa parhaat vipit ennen lainaamista. Siis tarkista vippaajasi netissä."
      Mäkin sain tänään tällaisen tuosta numerosta... mikä ihme tää on?

    • iuyuiyi

      Sama juttu täällä. Kertokaa nyt joku ennen kuin menen räiskimään kadulle aseella päähän uhaten, että mikä helvetti tämä numero on?!!

    • Vastatoimiin...

      Minullekin tuli tuo viesti samasta numerosta ja saldoani veloitettiin -5€! Operaattori sanoi että kyseisen numeron omistaa Chapamobile! Kehoittivat lähettämään ensinnäkin heille tekstiviestin tuohon samaiseen 17115-numeroon sisällöltään: SW STOP Lisäksi käskivät laittaa sähköpostia heille osoitteeseen [email protected]

      Tässä hakutuloksia vielä kyseisen asian tiimoilta (Ovat myös huijanneet vielä suurempia summia numerosta 17119):

      http://jonnajonzon.blogspot.com/2011/09/17119-tekstiviestihuijaus.html

      http://www.google.fi/#q=chapamobile&hl=fi&prmd=imvns&source=lnt&tbs=lr:lang_1fi&lr=lang_fi&sa=X&ei=4JzDT9fdJunm4QSj_YWCCg&sqi=2&ved=0CFEQpwUoAQ&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=610c4291886612a4&biw=1440&bih=715

      http://www.todellisuudenomistaja.net/dialogia-daprime-oyn-kanssa/

      Ei tässä muu auta kuin porukalla vastatoimiin!

    • anti-huijari

      Oikeutee vaa!

    • anti-huijari

      Huomasitteko että kaikki kirjoitti samaan aikaan?

    • Mit vit?

      Mulle tuli toi viesti tänään klo 19.20 ja veloitus 5 € :( Laitoin sinne viestin takas: SW STOP - vahvistusta ei ole tullut... Ja sähköpostinkin jo kirjoitin em. osoitteeseen. Mitään en ole tilannut, koskaan en ole vipannut. Huomenna soitto siis saunalahdelle, josko eston saisi sitä kautta! Paskaa...

    • heippa vaan

      mistä noi on saanu noita numeroita? ku prpaid liittymä kyseessä... ja tuli tieto ettei liittymäsi saldo riitä palvelun tilaamiseen

    • ailime

      Sain äsken saman viestin, "Vertaa parhaat vipit ennen lainaamista. Siis tarkista vippaajasi netissä". Tarkoittaako sitä, että joku on veloittanut 5 e laskustani?!

      • jordy-75

        tarkoittaa!saunalahden prepaid liittymältäni otettiin eilen klo 19:51:13 5e pois ja viesti oli sama kun sulla!nyt kaikki huijatut ilmottaimaan tänne!


    • H

      Minulle tuli kanssa samanlainen Salkkareiden aikaan!! Vee vee vee!! 5 euroa lähti tuhkatuuleen!!!

    • äkäneakka

      Täällä sama homma klo 19:45 5€ lähti ihan tuosta vaan, Saunalahti Prepaid mullakin. Mitä paskaa!!

    • anti-huijari

      Joo-o, jos tämä raha otettaisiin jokaiselta suomalaiselta niin rahaa menisi suomelta: n. 27 miljoonaa euroa.

      • hoxx

        Liittymiä on n. 10 miljoonaa..


    • H2

      Joo, kyllä meijä olis saatava rahat takas.. Ei iha oikeen kyllä ole, että 5 euroa lähtee ihan yhtäkkiä jonnekki kuusee..

    • anti-huijari

      eli minä olen saanut 2 viestiä samasta numerosta:
      "rekisteröi ilmainen pelitili osoitteessa www.comeon.com koodilla ***** niin saat 20 ilmaispyörahdystä Jack Hammer peliin ja 100% bonuksen! Terveisin ComeOn!"
      MITÄ ****A! eli Chapamobile on minulle velkaa 10 euroa!. Enkä ole liittynyt mihinkään!

      • anti-huijari

        Korjaan: tuo viesti on numerosta 17123. ei 17115.


      • jordy-75

        tuli muuten mullekkin lisäksi vielä toi peliviesti aikasemmin,luin ja poistin sen.oliko sekin joku ..........!!!


      • jär

        En ole onneksi erehtynyt tuohon.


    • pimpeli pom

      Minulle tuli tänään klo 10.52 numerosta 17115 ihme viesti jossa puhuttiin jostain nettipokerista...ikkään en oo pelannut?! H-moilasena kävin kattomassa puheluerittelyni ja yllätys yllätys..sieltä on veloitettu 5 euroa. Numero on salainen, Saunalahden liittymä..ottaa pattiin jep!

    • Ilmoittaja6

      Minä tein rikosilmoituksen ja toivoisin muidenkin sen tekevän, jotta poliisilla olisi tarpeeksi ilmiantoja, että voisi jotain tehdä.

      • ilmiantojen tutkija

        eipä taida olla aikaa tutkia, kun aika menee kirjaamiseen


      • lainaa femma

        kerro sitten miten kävi ? oliko resurssipula vai niin pieni juttu ettei kiinnosta?


    • Tihku

      Minäkin sain viestin eilen klo 16.07 ja Oma Saunalahti-palvelusta puhelinerittelyissä näkyi että on otettu sitä 5e.

      Soitin saunalahteen ja pyysivät ottamaan yhteyttä tuohon numeroon mutta ei ainakaan soittamalla onnistunut.

      Laitoin poliisille rikosilmoituksen tästä, yritin kyllä soittaakin mutten saanut ketään kiinni :/

      Mitäs tässä sitten vielä tekisi... :/

    • H

      Itse sain eilen myös viestin kyseisestä numerosta. Ja sama 5e lasku siitä tuli. Ainakin kymmenkunta tuttavaani on saanut viestin samasta numerosta. Viestejä on ainakin kahdenlaisia liikkeellä. Itse sain tällaisen myös "vertaa parhaat vipit ennen lainaamista, siis tarkista vippaajasi netissä".Tuttavani sai jonkun tämän tyylisen
      "tarkista partybux parhaat nettipokeri peliraha tarjoukset".

      Itselläni DNA:n liittymä, eivät asiakaspalvelusta voineet muuta kun laittaa jatkossa estot puhelimeen etei vastaavia viestejä tule. He eivät osanneet sanoa kuka tuonnumeron palveluntarjoaja on. Netissä läytyy kahdenlaista tietoa numerolle, joko SkillWin tai chapamobile. Itse laitoin sähköpostia tuonne [email protected] ja sain sieltä nopeasti vastauksen. Lupasivat hyvittää tuon 5e laskusta koska en ilmeisesti ole tarkoituksella mainosviestipalvelua tilannut. JA todellakaan en ole mitään palveluita tilannut/osallistunut kyselyihin/kilpailuihin jne.

      Soitin kuluttaja-asiamiehelle, sanoivat että operaattorin kuuluisi selvittää kuka tuon numeron "omistaa" mutta ainakaan DNA sitä ei tehnyt vaan sanoi että kaikki on asiakkaan vastuulla. Rikosilmotuksen tekeminen on kuulemma jokaisen oma asia, itse en sitä vielä tehnyt. Niin ja kulutta-asiamies sanoi että kyseisen numeron takana olisi joku Venäläinen yritys...
      Mutta niin paljon tollanen huijaaminen vit***aaa että jonnekkin tämä asia pitäisi viedä eteenpäin. JA luultavasti näitä viestien "uhreja" on satoja, tuhansia.

      • H

        Niin ja kuluttaja-asiamies sanoi että tuohon numeroon ei kannata lähettää mitään STOP viestejä ym. koska siitä voi tulla vielä lisää laskua. DNA eilen ohjeisti viestin lähettämään mutta sanoin että itse en sinne mitään lähetä.


    • Sesuli

      Itselläni Saunalahden prepaid ollut jo monta vuotta ja eilen tuli kaksi tektaria peräkkäin; ensin Saunalahdekta ilmoitus, jossa luki:"viimeisin toimintosi maksoi 5 € ja saldosi on xxxx euroa", samaan aikaan numerosta 17115 tuli viesti "Tarkista partybux parhaat nettipokeri peliraha tarjoukset":
      Laitoin takas tekstarin, etten ole tilannut mitään palvelua tai pelanmnut mitään nettipokeria, mutta se viesti paukahti samantien takaisin "Request fail"-tekstillä!
      Yritin löytää Saunalahden omilta sivuilta asiakaspalvelun s-postiosoitetta, mutta kaikissa oli aina vaan puhelinnumeroita, enkä nyt arvaa soittaa sinne, kun saldo on vain vähän pÄälle 3 euroa ja uutta pystyn lataamaan vasta 1.6.!
      GTäällä näkyy olevan näitä kohtalotovereita aika mongta,- oletteko kukaan saanut selvitettyä, miten jatkossa voisi tuollaiuset veloitukset estää?

      • ratchet13

        Laitat samaan numeroon että "sw_stop" itellä ei ainakaan oo sen jälkeen tullu.


    • huijattu

      Sain myös tuon peliraha- viestin eilen, laitoin s.postia tuonne [email protected], eivät ole ainakaan vielä vastanneet.
      Tein sähköisesti rikosilmoituksen.

    • Ratchet13

      Tein sinne sen valitus ilmotuksen ni lähettivät sähköpostia takaisin että hyvitys tulee operaattorille kuun lopussa ja sitte rahat tulee takasin käyttöön... Saa nähä tuleeko sieltä mitään

    • Tihku

      Minä kävin vaihtamassa numeroni ja katson vieläkin tarkemmin mihin numeroni annan ja mitä palveluja käytän. En siis jäänyt odottelemaan seuraavia viestejä kun taitaa olla ihan arpapeliä miten asiat hoidetaan.
      Olisi kyllä ihan mukava tietää mistä numeroni on noukittu jotta voinen välttää tälläiset paikat. Enhän ole ladannut puhelimeenkaan muualta kuin Sonyn omasta kaupasta sekä fb:ssa näytti olevan numeroni. Suureen Palkintokyselyyn on vissiin pitänyt antaa numero että oisko sieltä kenties.

    • H

      Mitä liittymiä teillä on jotka olette viestit saaneet? Itsellä DNA. Suurimmalla osalla tuttavistani on DNA jotka sai kyseisiä viestejä. Ihmettelen vaan että mistä ovat noita numeroita saaneet kun itselläni myös salainen numero ja mihinkään kilpailuihin ym. en ole osallistunut.

      Soitin tänään myös asiasta poliisille, poliisin mukaan oman operaattorin tulee selvittää mistä kyseinen viesti on tullut ja asiakkaan ei kuulu tuota maksaa.

      • Vihaksi Pistää!!!

        Minäkin olen kohtalotoveri. DNA:lle en ole yhteyttä ottanut, mutta tuo Skill2Win (Sama kuin chapamobile) asiakaspalvelu (Daprime oü, viroilainen firma) vastasi viestiini ja lupasi hyvittää viestin. Lisäksi tuo Daprime oü ilmoitti, että kysyy palveluntarjoajalta, että miten numeroni on heille päätynyt.

        Otin samalla liittymääni P1 luokan viesti ja puheluestot. Enää ei viestejä pitäisi tulla. Kokonaisuudessaan tämä täyttää lievän petoksen tunnusmerkit.

        MUTTA KAIKKI 5€ VIESTIN SAANEET: Oletteko saaneet tätä maksullista viestiä ennen muita mainoksia? Mulle ainakin tuli jokin Comeon.com lähettämä mainos ja kuukautta myöhemmin Mr. Greenin mainos. Kumpikin oli ilmaisia eikä numeroa näkynyt.

        Ja tehkää valitus kuluttajavirastoon, MAPEL:iin ja rikosilmoitus poliisille (jos siltä tuntuu). Kuluttajaviraston sivuilla on lisäksi selvä kaavio siitä, miten maksullisia palveluja voi tilata. Eli jos ette ole mitään tilanneet, ette siis tarvitse mitään maksaa, sillä kyseessä on perusteeton laskutus.


    • H

      Mulle on myös tullut 2 viestiä aiemmin, jotain pokeriin tai pelaamiseen liittyvää. Olen poistanut viestit joten en muista mitä niissä luki tai mistä numerosta tuli. Tarkistin puhelinlaskuista että aiemmin ei ole ainakaan niistä mitään velotettu.

      • Vihaksi pistää!!!

        Ihan sama täälä! Ties vaikka ideana että panokset kovenevat jokaisen viestin jälkeen. Aluksi totutetaan ettei viestit maksa mitään, mutta sitten räjähtää!


      • Vihaksi Pistää!!!

        Ja tossa ylemmässä viestissä mainitsit, että on kaksi firmaa, Skill2Win ja Chapamobile. Itse asiassa Chapamobile on se firma ja Skill2Win on vain sen visan nimi. Että syyllinen on Chapamobile.


    • H

      Tässä linkit chapamobilen ja daprimen kotisivuille. Eli siis daprime toimii tallinnassa, tuo numero 17115 niiden ja ne tuottaa/välittää tuon chapamobilen palveluita joka toimii hong kongissa.. niinkö se menee? Monimutkaiseksi tehty homma ettei noita saada kiinni/vastuuseen huijauksesta...

      http://daprime.com/?page=contact

      http://www.chapamobile.com/

    • Tihku

      Mul on saunalahden liittymä ja on tullut toukokuun alussa joku muukin viesti. Saunalahdessa vain pyydettiin ottamaan yhteyttä tuohon 17115 eivätkä itse tehneet mitään asian suhteen. Pitäis varmaan tehdä reklamaatioita ympäri maailmaa jota en todellakaan aio tehdä joten toivottavasti numeron vaihto auttoi. Täytynee alkaa taas ottaa kova linja käyttöön ettei luovuta numeroaan kenellekään vaan pyytää hoitamaan asiat s.postin kautta, noh... lääkärit on eri asia ja jokunen muu tärkeä :)

    • Jorka

      Laittakaa sähköpostia [email protected] ja kertokaa että ette ole kyseistä palvelua tilannut. ilmoittakaa oma numeronne ja operaattorinne niin hyvittävät rahat poistavat teidät listalta.
      ja ihan suomenkielellä toimivat.

    • Sesuli

      Itse aiemmin tuolla kerroin, että sain liittymääni tuollaisen huijausviestin ja tein asiasta eilen netissä rikosilmoituksen.Tänä aamuna poliisista soitettiin ja kyseltiin asiasta lisää.Tärkein kysymys oli, että olenko viime aikoina laittanut puhelinnumeroni nettiin,- en ole laittanut.

    • 1+1=3 ?

      DNA on ainakin ottanut kantaa asiaan, ja tämä tullaan hyvittämään asiakkaille. Tosin kerran kun laitat johonkin kilpailuun tietosi, niin se on oma vika se. Kannattais varmaan laittaa estoluokkia niihin liittymiin. Tai olla olla osallistumatta mihinkään mihin annetaan tietoja. Näin ollen operaattorit selviävät hyvityksiltä.

    • H

      Itse en ainakaan henkilökohtaisesti ole osallistunut mihinkään kilpailuihin jonne laittaisin puhelinnumeroni. En tilaa soittoääniä/osallistu puhelimella kilpailuihin jne. Kyllä ne saa numerot paljon muutakin kautta, onhan kaikkia postimyyntejä, lehtitilauksia jne jotka saattavat levittää numeroa suoramarkkinointiin...

      Mutta edelleen olen sitä mieltä, että tuollainen viestien lähettäminen josta peritään maksua on huijausta/laitonta...

      • Pistää Vihaksi!!!

        Soitin juuri äsken DNA:lle. Ilmoittivat, että viestien lähde, numero 17115 on suljettu hallinnoijan toimesta tutkimuksia varten, eikä sieltä voi enää tulla viestejä. Kuulemma viestejä on mennyt paljon. Ilmoittivat myös hyvittävänsä kaikille tuon viestin saaneille sen hinnan, 5€. Ja ennaltaehkäisyksi neuvoivat asettamaan palveluviestiestot numeroon, jotta palveluviestejä ei voi enää vahingossakaan saada. Tivasivat vain hyvin tarkkaan, etten ole ilmoittanut numeroani nettiin minnekkään hämärälle sivustolle. Enkä ole ilmoittanut.


    • rikumarei

      Mitä sitä nyt yhden 5e:n takia itkemänä :D Ei operaattori niitä numeroita levittele. Kannattais varmaan vaihtaa kotipuhelimeen jos niin pistää vihaksi.

    • H

      No ehkä nyt 5 euroa mut myöhemmin olis voinu olla 500 euroa.

    • Pistää vihaksi !!!

      Nyt jo mapel tiedoittaa asiasta. www.mapel.fi/

    • tytyväinnen asiakas

      Vaihtakaa operaattoria, jos se ei pysty estämään tuollaista toimintaa. Telefinlandiin ei ole tullut ensimmäistäkään ylimääräistä laskua tai mainosta.
      Toinen vaihtoehto on käyttää vanhaa hyvää lankaliittymää.

    • Onnetonta touhua!

      Onko kukaan lähettänyt etusi.com-nimiseen firmaan (http://www.etusi.com/)
      roskapostikieltoa ja tekstiviestikieltoa?
      Olen lähettänyt tekstarikiellon ja se ei ole auttanut mitään. En uskalla edes numeroani antaa sinne kieltolistalle, koska todennäköisesti saan laskun joka kuukaisi ollakseni listalla! Tekstarimainoksia tulee yksi -kolme kertaa kuussa, mutta ei ole vielä ainakaan laskuja näkynyt.

      • häh?`??

        Miten oikein olet saanut itsesi tuollaiseen palveluun?


    • Sawot

      Äidilleni tuli tänään saunalahdelta ilmoitus yli 190 euron saldokertymästä. Tarkastin asian Oma Saunalahti -palvelusta, joka näytti kertymän muodostuneen eilen 3e arvoisista palveluviesteistä 17-alkuisesta numerosta (valitettavasti Oma Saunalahti ei näytä koko numeroa). N. 1,5 tunnin sisällä oli kertynyt yli 50 viestiä äitini ollessa jo nukkumassa! Minkäänlaisia vastausviestejä ei hänen kännykässään vain näkynyt. Tenttasin, onka hän antanut numeroaan mihinkään epäilyttäviin kilpailuihin ja hän vastasi kieltävästi. Huomenna sitten soittoa Saunalahdelle.

      Mistähän hiton huijauksesta tässä nyt sitten on kysymys?

      • .........

        Minullekin tuli 28.pvä toukokuuta juuri tuo sama tarkista vippisi netissä... numerosta 17115. Saunalahdelle viestiä, mutta he vaan sanovat, että ei ole heidän asia. Laitoin sähköpostia siihen yritykseen suoraan, jonka nimen asiakaspalvelu antoi. Äsken luin että se 5euroa pitäisi nyt sitten saada hyvityksenä kuitenkin takaisin. On tämä mahdotonta, kun kaikenlaisia maksullisia viestejä tulee vaikka ei ole ite liittynyt mihinkään.


      • Ratchet13
        ......... kirjoitti:

        Minullekin tuli 28.pvä toukokuuta juuri tuo sama tarkista vippisi netissä... numerosta 17115. Saunalahdelle viestiä, mutta he vaan sanovat, että ei ole heidän asia. Laitoin sähköpostia siihen yritykseen suoraan, jonka nimen asiakaspalvelu antoi. Äsken luin että se 5euroa pitäisi nyt sitten saada hyvityksenä kuitenkin takaisin. On tämä mahdotonta, kun kaikenlaisia maksullisia viestejä tulee vaikka ei ole ite liittynyt mihinkään.

        Mulle tuli kanssa samana päivänä samasta numerosta joku onneton "mainosviesti" jos sitä ny sellaseks voi ees sanoa. Ja 5 euroo meni sinne samalla. Kummallisia huijareita on perkele...


    • läski tummuu huijari

      ONKO KUKAAN SAANUT VIELÄ RAHOJA TAKAISIN?

      • Ratchet13

        Niinhän ne sano että kuun lopussa mutta eipä oo vieläkään näkyny...


      • qwe

      • Vo1han V1deo

        Tänään tulleen infon mukaan minulle kerrottiin näin:

        "Lukuisat palveluntarjoajat tarjoavat palvelutekstiviestejä, joilla asiakkaat voivat tilata matkapuhelimeensa erilaisia palveluita. Palvelut voivat olla esimerkiksi soittoääniä, taustakuvia, pelejä sekä erilaisia kilpailuja. Tilauksen voi tehdä joko kerta- tai kestotilauksena.

        Kestotilauspalvelu vaatii aina rekisteröitymisen, joko tekstiviestillä tai palveluntarjoajan internetsivuilla. Kestotilauspalvelu voi aktivoitua esimerkiksi tilaamalla soittoäänen tai osallistumalla kilpailuun. Palvelu tulee erikseen lopettaa palveluntarjoajalta saadun ohjeen mukaisesti.

        Kun asiakas tilaa palveluntarjoajalta palveluja matkapuhelimensa välityksellä, syntyy sopimus kyseisen palvelun osalta asiakkaan ja palveluntarjoajan välille. Vaikka palvelua voidaan käyttää Saunalahden liittymällä ja palvelun laskutus tapahtuu Saunalahden kautta, Saunalahti ei ole kyseisen tilaussopimuksen osapuoli. Asiakkaan tulee aina ennen palvelun tilausta tutustua palvelun käyttöehtoihin, ohjeisiin ja hinnoitteluun.

        Sopimusehtojemme mukaan matkaviestinverkon avulla voidaan käyttää muitakin kuin Saunalahden palveluita, eikä Saunalahti vastaa ulkopuolisten palveluntarjoajien palveluista. Sopimusehdoissa kerrotaan, että Saunalahti laskuttaa asiakkaalta myös Saunalahden palvelun kautta käytettyjen muiden teleyritysten ja palveluntuottajien maksut. Saunalahti ei näin ollen hyvitä laskulla veloitettuja palvelutekstiviestejä. Tarvittaessa voit ottaa hyvitysasiassa yhteyttä suoraan palveluntarjoajaan. "

        Eli suoraan palveluntarjoajaan ja minulle kerrottiin yhteystiedoiksi:

        Tässä numeron 17115 palveluntarjoajan tiedot:

        SkillWin

        Sähköpostiosoite: [email protected]
        Internetosoite: www.Skill2win.net

        Kestotilauspalvelun voi sulkea lähettämällä tekstiviestin SW STOP numeroon 17115.


      • Vo1han V1deo
        Vo1han V1deo kirjoitti:

        Tänään tulleen infon mukaan minulle kerrottiin näin:

        "Lukuisat palveluntarjoajat tarjoavat palvelutekstiviestejä, joilla asiakkaat voivat tilata matkapuhelimeensa erilaisia palveluita. Palvelut voivat olla esimerkiksi soittoääniä, taustakuvia, pelejä sekä erilaisia kilpailuja. Tilauksen voi tehdä joko kerta- tai kestotilauksena.

        Kestotilauspalvelu vaatii aina rekisteröitymisen, joko tekstiviestillä tai palveluntarjoajan internetsivuilla. Kestotilauspalvelu voi aktivoitua esimerkiksi tilaamalla soittoäänen tai osallistumalla kilpailuun. Palvelu tulee erikseen lopettaa palveluntarjoajalta saadun ohjeen mukaisesti.

        Kun asiakas tilaa palveluntarjoajalta palveluja matkapuhelimensa välityksellä, syntyy sopimus kyseisen palvelun osalta asiakkaan ja palveluntarjoajan välille. Vaikka palvelua voidaan käyttää Saunalahden liittymällä ja palvelun laskutus tapahtuu Saunalahden kautta, Saunalahti ei ole kyseisen tilaussopimuksen osapuoli. Asiakkaan tulee aina ennen palvelun tilausta tutustua palvelun käyttöehtoihin, ohjeisiin ja hinnoitteluun.

        Sopimusehtojemme mukaan matkaviestinverkon avulla voidaan käyttää muitakin kuin Saunalahden palveluita, eikä Saunalahti vastaa ulkopuolisten palveluntarjoajien palveluista. Sopimusehdoissa kerrotaan, että Saunalahti laskuttaa asiakkaalta myös Saunalahden palvelun kautta käytettyjen muiden teleyritysten ja palveluntuottajien maksut. Saunalahti ei näin ollen hyvitä laskulla veloitettuja palvelutekstiviestejä. Tarvittaessa voit ottaa hyvitysasiassa yhteyttä suoraan palveluntarjoajaan. "

        Eli suoraan palveluntarjoajaan ja minulle kerrottiin yhteystiedoiksi:

        Tässä numeron 17115 palveluntarjoajan tiedot:

        SkillWin

        Sähköpostiosoite: [email protected]
        Internetosoite: www.Skill2win.net

        Kestotilauspalvelun voi sulkea lähettämällä tekstiviestin SW STOP numeroon 17115.

        Niin ja palveluntarjoaja oli tosiaan tässä tapauksessa juurikin SAUNALAHTI, eli tuo tiedote ei taida pitää paikkaansa SkillWin:n osilta!


      • Vo1han V1deo
        Vo1han V1deo kirjoitti:

        Niin ja palveluntarjoaja oli tosiaan tässä tapauksessa juurikin SAUNALAHTI, eli tuo tiedote ei taida pitää paikkaansa SkillWin:n osilta!

        Niin ja tuo viesti pitäisi tuon internet osoitteen mukaan pistää numeroon 17119 ja sieltä löytyvä 'pidätetään oikeus lähettää maksullisia markkinointiviestejä' peruutus pitäisi laittaa myös 17119 / SW PROFF.

        Oletetaan siis, että seuraava hyökkäys tuleekin numerosta 17119 (jos saunalahden tiedotteessa on tuo 17115 nyt suljettu). Voihan 'sielunvihollinen' tekee mieleni sanoa!

        Nyt kun on estot päällä, niin ei voi enää lähetellä noita 'peruuta minut listalta, jonne en koskaan ole halunnutkaan' viestejä. Toivottavasti tuo esto on molempisuuntainen. Epäilen, että Saunalahden niinsanoitusta ' ' liittymistä on nämä numerot lähteneet kiertoon, koska ehdoissa sanotaan:
        'Saunalahden sekä valittujen yhteistyökumppaneiden etuja ja tarjouksia mm. teksti- ja multimediaviestillä sekä sähköpostilla '


    • fgfasd

      Palveluviestiestot estävät viestien lähettämisen kännykästä palveluun ja palvelusta kännykkään. Niin lukee viestintäviraston sivuilla. Saman kertoi DNA:n asiakaspalvelu.

      PS: Mistä sait kyseisen infon?

    • -Sarah-

      Mulle tuli Dna:lta lasku ja tässä on hyvitetty 10 euroa "Palvelunumeron 17115 virheellisen veloituksen hyvitys" Sillä aloin tätä googlettaa, mutta omalla kohdalla ainakin tällä hetkellä homma hanskassa, kun on hyvitetty laskussa.

      • Pisti vihaksi.

        Mulle ei laskua ole vielä tullut. Eikä varmaan tule vähään aikaan, kun käyttö on niin pientä. Laskun lähetyksen alaraja on muistaakseni 18€ paikkeilla ja kuukausittainen käyttöni on noin 1-2€ luokkaa. Noh, ainakin DNA on luvannut hyvittää tuon tekstarin, kuin olin aspaan yhteydessä. Samoin olin palveluntarjoajaan (Daprime) yhteydessä ja he pahoittelivat tapahtunutta ja lupasivat hyvittää viestin. Lisäksi he varmistivat, ettei numeroni ole eikä tule ikinä olemaan missään heidän välittämässä palvelussa. Ja DNA:n asiakaspalvelu vakuutti, ettei enää uusia viestejä voi tulla ainakaan tuolta numerosta ikinä kenellekkään.

        Mielestäni tekstiviestiviihdepalvelut tulisi kieltää lailla. Niistä ei ole kuin harmia, sillä minullekkin tämä viesti tuli ilman mitään pyyntöä. Ei 5€ kulu niin valtava ole, mutta tässäkin olisi voinut olla riskinä, että viestejä olisi tullut vaikka kuinka paljon. Laissakin sanotaan, että tilaamattomasta tuotteesta/palvelusta ei tarvitse maksaa.

        Olen aina saanut DNA:lta erinomaista, asiallista asiakaspalvelua ja liittymäasiat ovat aina hoituneet kuntoon. On aika erikoista, miten DNA:n ja Saunalahden/Elisan välillä on asiakkaiden huomioimisessa noin paljon eroa, jos tuossa ylempänä ollut keskustelu nimin. "Voihan Video" pitää paikkansa. Onneksi olen DNA:n asiakas.


      • .........
        Pisti vihaksi. kirjoitti:

        Mulle ei laskua ole vielä tullut. Eikä varmaan tule vähään aikaan, kun käyttö on niin pientä. Laskun lähetyksen alaraja on muistaakseni 18€ paikkeilla ja kuukausittainen käyttöni on noin 1-2€ luokkaa. Noh, ainakin DNA on luvannut hyvittää tuon tekstarin, kuin olin aspaan yhteydessä. Samoin olin palveluntarjoajaan (Daprime) yhteydessä ja he pahoittelivat tapahtunutta ja lupasivat hyvittää viestin. Lisäksi he varmistivat, ettei numeroni ole eikä tule ikinä olemaan missään heidän välittämässä palvelussa. Ja DNA:n asiakaspalvelu vakuutti, ettei enää uusia viestejä voi tulla ainakaan tuolta numerosta ikinä kenellekkään.

        Mielestäni tekstiviestiviihdepalvelut tulisi kieltää lailla. Niistä ei ole kuin harmia, sillä minullekkin tämä viesti tuli ilman mitään pyyntöä. Ei 5€ kulu niin valtava ole, mutta tässäkin olisi voinut olla riskinä, että viestejä olisi tullut vaikka kuinka paljon. Laissakin sanotaan, että tilaamattomasta tuotteesta/palvelusta ei tarvitse maksaa.

        Olen aina saanut DNA:lta erinomaista, asiallista asiakaspalvelua ja liittymäasiat ovat aina hoituneet kuntoon. On aika erikoista, miten DNA:n ja Saunalahden/Elisan välillä on asiakkaiden huomioimisessa noin paljon eroa, jos tuossa ylempänä ollut keskustelu nimin. "Voihan Video" pitää paikkansa. Onneksi olen DNA:n asiakas.

        Multa oli tänään veloitettu tililtä koko laskun summa, eikä ollut vähennetty mitään viittä euroa niinkuin piti. Milloinka se sitten tulee, se hyvitys, eikö sen ois pitänyt nyt samalla tulla? Laitoin kyllä saunalahdelle taas viestiä siitä...


    • hemmetin huijarit

      mullekin kävi sillä tavalla että netissä selailin ja luin uutisia ja sitä kautta oli ilmeisesti tullu viestiä puhelimeen. ensin tuli ilmoitus että olen voittanut ilmaisen ipadin. klikkailin sitte eteenpäin ja seuraavaks kyseltiin puhelin numeroo ja operaattoria, emmin mut laitoin kuitenki. sen jälkeen pyydetäänkin jo laittamaan viestiä numeroon 17119 mukamas voiton "vahvistamiseks" ja siinä vaihees hälytyskellot soi ja pahasti joten jätin homman siihen. Vähän ajan kuluttua tulikin jo viestiä numerosta 17119 ja pyydettiin vahvistamaan OK:lla 25euroa/viikko 10e liittymismaksu kestotilauksena, jos haluaa peruuttaa nii takas viestiä SW STOP. laitoin samantien peruutus viestin mutta minkäänlaista vahvistusta ei tullut. kummallista kun halutaan tilaamaan ei mennyt kun pari minuuttia nii pommitetaan viesteillä perään mutta jos peruutetaan niin mitään ei kuulu. Laitoin varmuuden vuoks sähköpostiakin sitten siihen [email protected]. osotteeseen. toivottavasti ei tuu laskuja tai pitää alkaa rikosilmotusta tekemään..

      • Angry Cat

        Luin juuri että Saunalahden asiakkaille on luvattu hyvittää 5 euron huijausviestit. Minun laskussani on em. "palvelutekstiviesti" ja laitoin palautetta siitä ja kysyin mistä se viesti on tullut. Olin hävittänyt sen välittömästi. Minulle ei kuitenkaan kerrottu että se hyvitetään laskussa muille asiakkaille. Yritettiin vaan tyrkyttää 10 euron maksullista puheluerittelyä, kun kysyin tuosta viestistä. Sen jälkeen, kun olin laittanut uuden palautteen, suvaittiin soittaa ja kertoa huijarifirman numero ja nimi.

        Kerrassaan upeata hämäystä Saunalahdelta!

        Saunalahden tiedote:
        http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=4310


      • Angry Cat
        Angry Cat kirjoitti:

        Luin juuri että Saunalahden asiakkaille on luvattu hyvittää 5 euron huijausviestit. Minun laskussani on em. "palvelutekstiviesti" ja laitoin palautetta siitä ja kysyin mistä se viesti on tullut. Olin hävittänyt sen välittömästi. Minulle ei kuitenkaan kerrottu että se hyvitetään laskussa muille asiakkaille. Yritettiin vaan tyrkyttää 10 euron maksullista puheluerittelyä, kun kysyin tuosta viestistä. Sen jälkeen, kun olin laittanut uuden palautteen, suvaittiin soittaa ja kertoa huijarifirman numero ja nimi.

        Kerrassaan upeata hämäystä Saunalahdelta!

        Saunalahden tiedote:
        http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=4310

        Niin ja en ole tilannut mitään palvelutekstiviestiä mistään.

        Oikein naurattaa tuon Slahden sivun otsikko. "Säästöä joka minuutti". Voisivat muuttaa sen muotoon "huijausta joka minuutti".

        Ja sen tiedotteen sisältö:
        http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=4310
        Saunalahden asiakkaille lähetetty huijaustekstiviestejä numerosta 17115

        31.5.2012 15:18:55
        Saunalahden asiakkaille on lähetetty numerosta 17115 tekstiviestejä, joiden lähettäjäksi on merkitty Chapamobile Ltd.

        Viestin sisältö on seuraava: "Tarkista partybux parhaat nettipokeri peliraha tarjoukset" tai "Vertaa parhaat vipit ennen lainaamista. Siis tarkista vippaajasi netistä".

        Näitä huijaustekstiviestejä lähettänyt palveluntarjoaja on toistaiseksi kytketty irti Elisan verkosta ja tapauksen taustoja tutkitaan.

        Viesteistä mahdollisesti aiheutuneet veloitukset hyvitetään automaattisesti laskulta.


      • Pisti vihaksi
        Angry Cat kirjoitti:

        Niin ja en ole tilannut mitään palvelutekstiviestiä mistään.

        Oikein naurattaa tuon Slahden sivun otsikko. "Säästöä joka minuutti". Voisivat muuttaa sen muotoon "huijausta joka minuutti".

        Ja sen tiedotteen sisältö:
        http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=4310
        Saunalahden asiakkaille lähetetty huijaustekstiviestejä numerosta 17115

        31.5.2012 15:18:55
        Saunalahden asiakkaille on lähetetty numerosta 17115 tekstiviestejä, joiden lähettäjäksi on merkitty Chapamobile Ltd.

        Viestin sisältö on seuraava: "Tarkista partybux parhaat nettipokeri peliraha tarjoukset" tai "Vertaa parhaat vipit ennen lainaamista. Siis tarkista vippaajasi netistä".

        Näitä huijaustekstiviestejä lähettänyt palveluntarjoaja on toistaiseksi kytketty irti Elisan verkosta ja tapauksen taustoja tutkitaan.

        Viesteistä mahdollisesti aiheutuneet veloitukset hyvitetään automaattisesti laskulta.

        Ainakin kun itse olin tuohon [email protected] yhteydessä, sain asiallista ja nopeaa palvelua. Kysyivät numeroani ja operaattoriani, jotta voisivat hyvittää viestin hinnan, sillä en ollut tilannut yhtään mitään. Eivät tienneet, miten numeroni oli päätynyt läheyslistalle, eikä löytäneet ainoatakaan merkintää rekisteristä, että olisin vahvistanut tai tilannut jotain palveluita. Siten kyseessä oli perusteeton laskutus. Tapaus täyttää lievän petoksen tunnusmerkit... En muuta keksi, että palveluntarjoaja (Chapamobile) vain lähettää summittain viestejä ja yrittää huijata rahaa.
        Kysyin tänään vielä kerran DNA:lta muita liittymäasioita hoitaessani, että onko hyvitystä kirjautunut laskulle. Asiakaspalvelija kertoi, että olin saanut 10€ hyvityksen virheellisestä laskutuksesta. Palvelija oli harmillisen tietoinen 17115-numerosta ja sieltä tulleista viesteistä. Totesi myös, että nykyinen viestiesto estää kaikki mahdolliset uudet viestit.


      • Angry Cat
        Pisti vihaksi kirjoitti:

        Ainakin kun itse olin tuohon [email protected] yhteydessä, sain asiallista ja nopeaa palvelua. Kysyivät numeroani ja operaattoriani, jotta voisivat hyvittää viestin hinnan, sillä en ollut tilannut yhtään mitään. Eivät tienneet, miten numeroni oli päätynyt läheyslistalle, eikä löytäneet ainoatakaan merkintää rekisteristä, että olisin vahvistanut tai tilannut jotain palveluita. Siten kyseessä oli perusteeton laskutus. Tapaus täyttää lievän petoksen tunnusmerkit... En muuta keksi, että palveluntarjoaja (Chapamobile) vain lähettää summittain viestejä ja yrittää huijata rahaa.
        Kysyin tänään vielä kerran DNA:lta muita liittymäasioita hoitaessani, että onko hyvitystä kirjautunut laskulle. Asiakaspalvelija kertoi, että olin saanut 10€ hyvityksen virheellisestä laskutuksesta. Palvelija oli harmillisen tietoinen 17115-numerosta ja sieltä tulleista viesteistä. Totesi myös, että nykyinen viestiesto estää kaikki mahdolliset uudet viestit.

        Saunalahti yritti vedättää. Onhan heillä oltava joku sopimus tuon firman kanssa. Olisi vaan maksatettu iloisesti koko juhla asiakkailla. Vieläkään ei ole kuulunut mitään hyvityksestä. Asiakaspalvelija joka soitti minulle, ei hiiskahtanutkaan tuosta hyvityksestä.


      • VOIHAN V!!!!

        hemmetin huijarit.tuntuu siltä että operaattorit syyllistyvät rikokseen.
        kyllä heilläkin pitäis joku vastuu olla ja taatusti tietävät mistä on kysymys.
        mistä löytyisi semmonen elin joka pystyy pistämään rikolliset jalaka puuhun
        ja torille kivitettäväksi.


    • Pisti vihaksi

      Ota yhteys mapel:iin. Sekä kuluttajavirastoon. ensinnäkin ota yhteyttä tuohon sw@mobisuppoirttiin ja vaadi sieltä hyvitystä, sillä et ole tilannut mitään. Uhkaa samalla kuluttaja-asiamiehellä tai poliisilla. Ainakin minulle tuli hyvitykset kun kerroin ottaneeni yhteyden poliisiin. Ja jos ei sillä selkene, niin kulittajaneuvonnasta ja mapelista apua.

      • Lasku tuli.

        Saunalahden asiakkaat tarkkana, Saunalahti lupasi tiedotteessaan hyvittää automaattisesti huijausviestin numerosta 17115 saaneille asiakkailleen aiheutuneet maksut, mutta kun tuli laskun aika, niin siellä se laskussa tököttää huijaus 5e. Siispä tarkistakaa laskunne!!


    • liitymä vaihtoon

      miten tulee hyvitys kun on prepaid

    • Isä76

      Poika 10v. osallistui netissä IPhone arvontaan ja tilasi tietämättään/vahingossa samanlaisen palvelun. Numerosta 17119 alkoi viestejä tulla. Huomasimme vasta tänään puhelinlaskusta 135€ veloitukset... Saunalahti sanoo, että oma vika. Kyseinen huijarifirma samoin. Pojalla viikkorahat vähissä muutaman vuoden...

    • saunoikais laskutuks

      Palvelutekstiviestit Tällä laskulla oikaisemme aiheettomia maksullisia 23 % -5,00 tekstiviestejä jotka on lähetetty numerosta 17115. Viestit ovat lähteneet aikavälillä 28.5. - 30.5.8756

    • Kirkuva kauris

      UUSIN CHAPAMOBILE HUIJAUS LIIKEKEELLÄ, ÄLKÄÄ VAAN LAITTAKO NIUMEROANNE APPLE KILPAILUUN OSOITTEESSA http://www.applepalkinnot.com/lp1 Kyseessä on uusi Chapamobile huijaus! Kyseinen verkkosivu on rekisteröity heille ja osallistujille napsahtaa puhelinlaskua 24 euroa viikossa 6 euron osallistumismaksu. Huijausviestejä on lähetetty tänään!

      • Justiisa juu...

        Mistäs tiedät, että viestejä on tullut. Harvinaisen laittomasti toteutettu sivusto. Missään ei mainita arvonnan ehtoja tai mainita maksullisuutta. Toisaalta, jos tuonne laittaa numeronsa, ei se Suomen lainsäädännön mukaan voi aiheuttaa tilaamista. Kuluttajaviraston sivulla on selkeä kaavio siitä. Jos kaikki noudattaisivat lakia, ei harmillisia laskuja tule kenellekään. Esimerkiksi tuo linkkaamasi sivusto on hyvin ovela harhauttava.
        Itseäni vielä kaivelee tuo toukokuussa 5€ numerosta 17115 tullut viesti. Vaikka asia on jo hoidettu ja hyvitykset virheellisistä viesteistä on tullut, kummastuttaa se, miten maksullinen viestejä on voinut tulla. Chapamobilen asiakaspalvelukaan (Daprime oü) ei tiennyt, miten viesti oli voinut tulla, sillä en ollut tilannut heiltä yhtään mitään. Enkä todellakaan ollut antanut numeroani mihinkään.


      • VARO applekilpailua!
        Justiisa juu... kirjoitti:

        Mistäs tiedät, että viestejä on tullut. Harvinaisen laittomasti toteutettu sivusto. Missään ei mainita arvonnan ehtoja tai mainita maksullisuutta. Toisaalta, jos tuonne laittaa numeronsa, ei se Suomen lainsäädännön mukaan voi aiheuttaa tilaamista. Kuluttajaviraston sivulla on selkeä kaavio siitä. Jos kaikki noudattaisivat lakia, ei harmillisia laskuja tule kenellekään. Esimerkiksi tuo linkkaamasi sivusto on hyvin ovela harhauttava.
        Itseäni vielä kaivelee tuo toukokuussa 5€ numerosta 17115 tullut viesti. Vaikka asia on jo hoidettu ja hyvitykset virheellisistä viesteistä on tullut, kummastuttaa se, miten maksullinen viestejä on voinut tulla. Chapamobilen asiakaspalvelukaan (Daprime oü) ei tiennyt, miten viesti oli voinut tulla, sillä en ollut tilannut heiltä yhtään mitään. Enkä todellakaan ollut antanut numeroani mihinkään.

        Onpa otsaa yrityksellä. Pelkkä puhelinnumeron luovuttaminen kisaa varten ei voi mitenkään olla sama, kuin että hyväksyisi 24 euron laskut! Tämä Chapamobile on selkeästi huijausyritys, sillä heillä on jatkuvasti joku vedätys menossa. Ihmettelen vain, ettei kuluttajavirasto/operaattorit pysty blokkaamaan näitä numeroita.


      • Justiisa juu...
        VARO applekilpailua! kirjoitti:

        Onpa otsaa yrityksellä. Pelkkä puhelinnumeron luovuttaminen kisaa varten ei voi mitenkään olla sama, kuin että hyväksyisi 24 euron laskut! Tämä Chapamobile on selkeästi huijausyritys, sillä heillä on jatkuvasti joku vedätys menossa. Ihmettelen vain, ettei kuluttajavirasto/operaattorit pysty blokkaamaan näitä numeroita.

        Mitä muutakaan voi olettaa yritykseltä, joka toimii Hong Kongissa ja toimittaa tekstiviestipalveluita...


      • Ei ne pysty
        VARO applekilpailua! kirjoitti:

        Onpa otsaa yrityksellä. Pelkkä puhelinnumeron luovuttaminen kisaa varten ei voi mitenkään olla sama, kuin että hyväksyisi 24 euron laskut! Tämä Chapamobile on selkeästi huijausyritys, sillä heillä on jatkuvasti joku vedätys menossa. Ihmettelen vain, ettei kuluttajavirasto/operaattorit pysty blokkaamaan näitä numeroita.

        Ei se virasto pysty. Soitin niille eikä niillä oo kuulemma sellaisia oikeuksia!


    • JUMALAUTAAAAAAAAAAAA

      mul tuli toissapäivänä 7 viestii 17115:destä... et sinne meni 35 euroo... olin tosin laittanu numeroni johonki mist latasin jotain mut ei siin lukenu että joutuisin maksumieheks, en enää ikinä laita numeroani mihinkään!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Vittuuntunut

      Saatana!! 104Euron edestä tuli laskua tosta samasta paskasta ja n.80 euroa oli kertynyt jo 7vuorkauden aikana uuteen laskuun. En ole osallistunut mihinkään saati nähnyt mitään kestotilaus sopimuksia. Lähetin kyseiseen yritykseen s-postia ja ilmaisin mielipiteeni asiasta. Täytyy varmaan lähteä sinne Hong Kongiin jos ei hyvityksiä tule. vituttaa tommoset kusettajat. Joskus voi arpa osua väärään osoitteeseenkin. Rahani aion vielä saada.

      • 30

        Näiten takana on kovemmat rikolliset jotka osa asuu suomessa ja ne on Mafian toiminnassa mukana.Yleensä ulkomaalaisia henkilöitä ovat.


    • Elisa On Villi Tyttö

      17115 On hengissä vielä näemmä, ainakin siitä numerosta tuli juuri viesti "Onnittelut voitosta jne"
      Liittymä on Saunalahden Prepaid

      • prepaid mainosesto

        Minulle tuli kanssa mainos prepaid liittymään. Operaattorini ilmoitti, että prepaid liittymiin ei ole saatavilla mainosestoa, mutta antoivat sähköposti osoitteen [email protected] jonne voi kirjoittaa ja pyytää laittamaan numeroaan estolistalle. Osoite vastasikin minulle, että numeroni on laitettu estolistalle eikä heidän asiakasyrityksistään voi enää lähettää siihen mitään viestejä. Suosittelen samaa kaikille muille prepaid käyttäjille, joille on tullut mainontaa.


    • tietämätön

      Mullekkin on noita huijaus viestejä tullut parina kuunna.Nyt vasta tajusin katsoa puhelinlaskua ja meinasin pyörtyä ku oli viesteihin mennyt 60€! Onko joku laittanunut kyseisiin firmoihin reklamaatiota ja jos on niin millä kielellä?Ku saunalahdelta tänään mulle sanottiin että pitäin Englanniksi vaatimusta kirjoittaa..Toi firma on Daprime ( [email protected]) mistä mulle tuli noi viestit.Onko kukaan saanut rahojaan takasin ko firmalta.Mä oon niille maksanut yhteensä 125€?!

    • Melkein huijattu

      Tuli Apple 5-kysely. Onneksi googletin numeron, ennen kuin lähetin viestin.

    • Hermothan tässä mene

      Mulle on tullut noita "Voita iPhone 5" viestejä tässä kuussa kolme. Ensimmäisen lähettäjänä oli voittosms, seuraavan iphone5, ei siis mitään numeroa. Viimeisimmässä lähettäjänä numero 173331. En löytänyt ko. numeroa mapelin listalta, enkä viestintäviraston listalta. Ensimmäiset kaksi viestiä loppui kesken, oli maininta että "osallistu linkistä" mutta viesti ei sisältänyt linkkiä. Viimeisimmässä viestissä sitten oli linkki: www. applekysely.com. Ja juu, en ole käynyt katsomassa mitä linkin takaa löytyy.... Hirvittää..

      Laitoin mapelille kyselyä, että onko tietoa mistä on kyse ja mikä firma noiden viestien takana, koska railakkaasti haiskahtaa huijaukselta.
      Jännityksellä vastausta odotellessa...

    • Hermothan tässä mene

      Noniin, pientä salapoliisityötä tein, ja selvisi että tuon numeron takana on firma nimeltä Voittoviesti/Go2box mobile Ltd, ja sen asiakaspalvelusta vastaa [email protected].

      Laitoin sinne sähköpostia asiasta, ilmoitin että numeroni on välittömästi poistettava kaikilta mahdollisilta listoilta, että en ole mitään tilannut jne jne. Ilmoitin myös että vien asian eteenpäin viranomaisille, jos näistä viestestä ilmenee tulleen jotain kuluja.

      Vastausviesti tuli nopeaan, kuulemma vain mainosviestejä, eikä niistä ole mennyt kuluja. Ja nyt väittivät ainakin laittaneensa numeroni estolistalle, ettei heidän asiakasyrityksiltään tule enempää viestejä. Noh, aika näyttää.....

    • Rikoksen uhri

      Mulla on kanssa Saunalahden liittymä ja viikko sitten tuli viesti, jossa oli lähettäjänä Iphone5. Viestissä luki, että osallistu arvontaan ja linkki perässä. Kävin tietty katsomassa linkin, mutta numeroo en laittanut mihinkään. Tällä viikolla puhelimeen tuli 30 viestiä numerosta 17115 ja hinta 5 e/kappale!!

      Soitin Saunalahteen ja sanoin etten ole tilannut mitään palvelua. Saunalahti ei omien sanojensa mukaan ole tästä vastuussa. Käskivät lähettää sähköpostia osoitteseen [email protected]. Kirjoitin sinne ja sieltä vastattiin, että palvelu on tilattu ja vahvistettu tekstiviestillä eikä mitään hyvityksiä heru... En alkanut kinaamaan asiasta sen enempää vaan kirjoitin Mapel:iin. Rikosilmoitus pitäisi tehdä varmaan seuraavaksi...

      Kummastuttaa, että miten tälläinen kusetus onnistuu vieläkin! Viestintävirasto myöntää lyhytpalvelunumerot, mutta silti tarvitaan vielä operaattori jonka verkossa numero on ja joka kerää rahat. Kesällä numero 17115 oli jo katkolla ja silloin se oli Elisan/Saunalahden verkossa. Toiminta vaikuttaa operaattorienkin kannalta aika arveluttavalta... Kuinkahan paljon ihmisiltä on yhteensä kusetettu rahaa!? Ja miksei mitään tapahdu?

    • Pois Saunalahdet

      Ei siinä auta muu kuin joukkopako jonninjoutavista Elisa/Saunalahtiliittymistä. On se kumma, että he eivät voi tehdä asialle mitään, kun muut operaattorit sentään voivat ja osaavat.

      • korpimetso1

        Minulle tuli 61,90 lasku palvelutekstiviesteistä joita en ole käyttänyt. Liittymäni on sonera.


    • Kiukkunen ukko

      Sama homma vaan jatkuu.
      Vaimo kävi tarkastamassa oliko voittanut Iphonen... Marraskuun palveluviestilasku on sitten 170€ ja vielä joulukuussa tulee hieman lisää. Kesti ennenkuin osattiin epäillä mitään maksullista olevan tekeillä.
      Sitten reklamaatio Saunalahteen ja sinne [email protected] osoitteeseen. Kukaan ei ota kantaa, on ihan ite tilattu palvelu. Mikä tanan palvelu se on? Ne lähettää hirveän nipun jotain tekstareita joissa ei ole mitään itua... Kaikki on tuhottu lukematta koska ei niissä ole lukemista.. No sitten ilmoitus Mapeliin on tehty.
      Pitäisikö tehdä rikosilmoitus?
      Olen vakaasti sitä mieltä että homman kantava ajatus on:
      -Löydetään toimiva liittymänumero keinolla millä hyvänsä
      -Lähetetään sinne maksullisia viestejä
      -Kun "asiakas" huomaa että hänen rahojaan viedään hän lopettaa "palvelun"
      -Kun asiakas pyytää rahoja takaisin heittäydytään hankalaksi ja pelataan aikaa
      Todennäköisesti huijatuista ihmisistä suurin osa nielee tappionsa varsinkin jos summa on pieni.
      - Sitten vaihdetaan numero ja aletaan lähettää uusia viestejä
      - Muutama asiakas on sinnikäs ja heille palautetaan rahat, so what....

      Onko muilla rikosilmoituksia sisällä?

      • ukotettu

        Rikosilmoitus tuskin auttaa asiassa mitään, koska tilaus on aina tehty tilaajan numerosta lähetyllä viestillä. Poliisi on useasti ilmoittanut, etteivät voi yksinkertaisesti tehdä asialle mitään, koska maksut toimitetaan numeroihin, joista on lähetetty tilausviesti palveluun. Parastapa tähän mennessä torjua maksuviestejä on operaattorilta asennettava palvelunumero esto.

        Jos viestejä tulee ne kanattaa poistaa heti, koska avaaminen tai vastaaminen voi laukaista lisäkustannuksia. Operaattorit perivät kyllä saatavat vaikka maailman tappiin asti. Jos laskua on tullut kannatta ne hoitaa pois alta heti ettei korko ala juoksemaan. Reklamaation voi kuitenkin tehdä vaikka lasku onkin jo maksettu operaattorille.

        Olkaa tarkkana numeronne kanssa.


      • ahku3

        samanlaiset laskut tuli mullekin, Laitoin reklamaatiot sekä saunalahteen että fi@mobisupport, net. Totesin tulleeni huijatuksi ja olevani pakotettu kääntymään viranomaisten puoleen, ilmoitin myös etten tule maksamaan sellaista mitä en ole tilannut. Saunalahdesta sitten soiteettiin ja ilmoitettiin että palveluntarjoaja eli 17115 ei ole toiminut suomen eettisten matkapuh,palveluiden sääntöjen mukaisesti ja palveluviestit maksut osaltani poistetaan,, Kannattaa pitää puolensa, tsemppiä!


      • Näin on näreet
        ukotettu kirjoitti:

        Rikosilmoitus tuskin auttaa asiassa mitään, koska tilaus on aina tehty tilaajan numerosta lähetyllä viestillä. Poliisi on useasti ilmoittanut, etteivät voi yksinkertaisesti tehdä asialle mitään, koska maksut toimitetaan numeroihin, joista on lähetetty tilausviesti palveluun. Parastapa tähän mennessä torjua maksuviestejä on operaattorilta asennettava palvelunumero esto.

        Jos viestejä tulee ne kanattaa poistaa heti, koska avaaminen tai vastaaminen voi laukaista lisäkustannuksia. Operaattorit perivät kyllä saatavat vaikka maailman tappiin asti. Jos laskua on tullut kannatta ne hoitaa pois alta heti ettei korko ala juoksemaan. Reklamaation voi kuitenkin tehdä vaikka lasku onkin jo maksettu operaattorille.

        Olkaa tarkkana numeronne kanssa.

        Virhe: "Rikosilmoitus tuskin auttaa asiassa mitään, koska tilaus on aina tehty tilaajan numerosta lähetyllä viestillä."

        Viestiä ei tarvitse olla lähettänyt. Minulle tuli viestejä, vaikken ollut lähettänyt mitään tilausviestiä. Sekä operaattori (DNA) ja palveluntarjoaja olivat ymmällään, ja hyvittivät viestin. Numerostani ei koskaan tilattu mitään, eikä sitä ole minun toimesta jaettu minnekkään kilpailuun tai palveluun.
        Perusteeton laskutus

        Palveluntarjoajan on pystyttävä osoittamaan, että
        - tilaus on tehty (milloin ja miten)
        - olet vastannut "OK" tilauksen vahvistusviestiin
        - laskutus vastaa sovittua (esim. hinta tai tilauksen kesto)

        Totta on se, että jos on ITSE onnistunut TILAAMAAN viestejä, ei asia kuulu poliisille, vaan kuluttajavirasto on oikea paikka.

        Osittainen virhe: "Jos viestejä tulee ne kanattaa poistaa heti, koska avaaminen tai vastaaminen voi laukaista lisäkustannuksia."

        Viestien poistaminen tai avaamatta jättäminen on hyödytöntä, sillä kun viesti tulee kännykkään, on se jo laskutettu. Lukematta jättäminen ei vaikuta mitenkään lisäkuluihin. Olet oikeassa, ettei viestejä tule lähettää takaisin numeroihin, vaikka olisi ohjeet palvelun lopettamiseen. Viestin lähetys voi olla todella kallista. Sama pätee myös kaikkiin ulkomaisiin hälärisoittoihin. Viesti kannattaa kuitenkin säilyttää todisteena epäselvyyden todistamiseksi.

        Palveluviestiestot ovat hyvä tapa estää petostehtailijoiden huijausviestit.

        Laskutuksessa kuluttaja-viranomaisten ohje on yleensä riitauttaa kiistanalainen laskun osa, ja sopia operattorin kanssa maksaa selvä osa.


      • elfanti
        ahku3 kirjoitti:

        samanlaiset laskut tuli mullekin, Laitoin reklamaatiot sekä saunalahteen että fi@mobisupport, net. Totesin tulleeni huijatuksi ja olevani pakotettu kääntymään viranomaisten puoleen, ilmoitin myös etten tule maksamaan sellaista mitä en ole tilannut. Saunalahdesta sitten soiteettiin ja ilmoitettiin että palveluntarjoaja eli 17115 ei ole toiminut suomen eettisten matkapuh,palveluiden sääntöjen mukaisesti ja palveluviestit maksut osaltani poistetaan,, Kannattaa pitää puolensa, tsemppiä!

        Itse tein valituksen kuluttajavirastoon, jossa asiaani käsiteltiin todella pitkään. Lopulta totesivat, että minun tulee maksaa laskuni, koska kuluttajalla on vastuunsa tekemistään maksupalvelutilauksista numeroonsa. Harmittaa perkeleesti maksaa laskua, mutta operaattorini on jo laittanut laskun perintään ja kulut juoksevat. Pakko niellä tappio ennenkuin koko paska tulee maksamaan vielä enemmän.


      • opiskelija
        elfanti kirjoitti:

        Itse tein valituksen kuluttajavirastoon, jossa asiaani käsiteltiin todella pitkään. Lopulta totesivat, että minun tulee maksaa laskuni, koska kuluttajalla on vastuunsa tekemistään maksupalvelutilauksista numeroonsa. Harmittaa perkeleesti maksaa laskua, mutta operaattorini on jo laittanut laskun perintään ja kulut juoksevat. Pakko niellä tappio ennenkuin koko paska tulee maksamaan vielä enemmän.

        Sama juttu täällä. Virasto totesi laskutuksen aiheelliseksi. Tuntuu, että kuluttajavirasto on täysin turha näissä tapauksissa. Käsittelykin kestää useita kuukausia. Operaattorin kanssa sain sentää sovittu maksuajasta, jotta jää vähän muuhunkin elämiseen rahaa:(


      • Matti Kauppinen

        seon moro. nyt kyllä osuit naulan kantaan.rikolliset telkkien taa.
        maksoin viime kuussa 200,00e sanottiin että nyt seon selvä.
        pantiin 17115 numerot sulkuun.no mitävielä tässä kuussa tuli vielä 300,00e risat.
        enkä yhtään tiedä mistä on kysymys. sanottiin että selvitetään asiaa ja soitetaan kun
        asia on selvä. no mitään muuta ei tapahtunna.kuin erä päivää siirrettin kuukaudella.
        no sehän ei asiaa miksikään muuta kun laskua kerran ei poistettu.
        tämä operaattori on muuten DNA


    • Sain seuraavanlaisen viestin: "Vahvista viihde-kestotilaus. Vastaa FTC OK jos haluat tilata palvelun. Lopetus FTC STOP numeroon 17115.Fun2cell hinta 25e/vko 10eliittymismaksu. Säilytä tämä viesti."
      Mitähän pitäisi tehdä? Onko parempi olla tekemättä mitään koska en ole tilannutkaan mitään?

    • pitäkääpuolenne

      Sain tänään juuri samankaltaisen viestin kuin edellinen kirjoittaja. Tässä Mapelin lista palvelutarjoajista: http://www.mapel.fi/valituksen_tekeminen/palveluntarjoajan-selvittaminen/. Sivulla on linkki suomenpalvelunumerot.fi-sivustolle, jossa voi tarkistaa palvelunumerot.

      Numero 17115 on Chapamobile ltd:n numero. Sain myös kaksi viestiä tänään Unwire-palvelutarjoajalta numerosta 17244. Sinne lähetin juuri s-postia, että otan viranomaisiin yhteyttä jos viesteistä on koitunut laskua. Toivottavasti loppuu tulemasta. Kenenkään ei pitäisi joutua maksamaan jostain mitä ei ole tilannut tai jota on huijattu tilaamaan.

      • Viduttaa

        " voita upea uusi samsung...voita upea uusi tab..." tuli eilen.Menossa Saunalahdelle , meinaan vääntää niiltä niskat nurin kertakaikkiaan.

        Kuluttaja-asiamiehen mukaan tällaista ei saa tehdä. PISTE.
        Operaattorilla on velvollisuus VALVOA verkon liikennettä, , juurikin näiden huijausviestien takia.
        Jollei siihen ole halukas, pitääkin aiheellisesti epäillä, paljonko operaattori viettää aikaansa siellä kultalauteilla kuten siinä kuuluisassa mainoksessa...

        Nyt ajankohtainen OpenSSL haavoittuvuus koskee sitten KAIKKIEN OPERAATTOREIDEN ANDROID-POHJAISIA PÄÄTELAITTEITA.

        Hiljaa ovat kuin hissun pisut,vaikka cert.fi velvoittaa operaattoreita mahdollisimman pian paikkaamaan kuntoon tämän " vahingossa" tuotetun bugin koskien mm. Googlen ja Mozillan selaimia vuotavaa Heartbleed-vuotoa, joka voi mm. Viedä käyttäjän identiteetin, valvoa etänä käyttäjän kaikkia toimia jne.
        HUOM: MERKKINÄ TÄSTÄ ON PUUTTUVA LUKKOKUVAKE HTTPS: SIVULLA TAI SIVUSTON YLLÄPITÄJÄN KOHDALLA LUKEE ETTÄ YLLÄPITÄJÄ ON TUNTEMATON !
        Tämä redirect-toiminto myös saa kohdesivun näyttämään täysin aidolta.
        Saunalahti ja Elisa eivät ole tähän pvään mennessä ilmoittaneet, milloin paikkaavat haavoittuvuuden.
        Alatte saada myös joissain tapauksissa varsin värittynyttä infoa hakutuloksiksi, itselleni pamahtaa hihhuliuskontoa, sukupuolineutraalia avioliittolakia, ilmastonmuutosta, syytöntä auerta, demi.fi, keskustelu.jatkoaika, uusi.suomi.puheenvuoro etc.

        Mielenkiintoista sinänsä, kun en ole kuuna ikinä sitä ikäryhmää, että nuorisosivuilla tai vauva.fissä tai vastaavissa ikinä kävisin.

        Foliohattu on otettu esiin, varustettu lisähärpäkkeillä, mutta propelli vielä puuttuu...


    • vitunidiootti

      Mulla sama kuin edellesillä, eksyin eräälle huijaussivustolle yhden elokuvan kautta, jossa 'voi voittaa applen ipadin' jne. en sitten ajatellut sen kummemmin kun ajattelin että no, mitä ne nyt mun numerolla tekee. joten annoin numeron, tuli tuo viesti.. ja sitten hetken harkittuani vastasin FTC STOP ja tuli viesti ''FTC-palvelu lopetettu' Mut en yhtään tiiä millasia laskuja tuosta tuli tai loppuko se oikeasti, kun en itse ikinä nää omaa laskuani..

    • Tyrmistynyt

      Mulle 80 eilen

    • Erkkipoika

      Telia 80 en maksa lupasivat selvittää asiaa

    • pentzki

      niin minullekkin

      • Anonyymi

        niin tuli minulleki tosta numerosta viesti ReCAPCHA


      • Anonyymi

        Telian laskun yhteydessä tullut numerosta 17115 laskuja noin 20 kpl yli 4€ kpl alv chapamobile Ltd, että kuka on vastuussa.


    • Anonyymi

      17115 huijausviestien takia nyt 100 €/ kk puhelinlaskut, eikä pääse eroon. Nyt olen tehnyt rikosilmoituksen asiasta.

      • Anonyymi

        Tee rikosilmoitus myös puhelinoperaattoristasi. Se on rikoskumppani ja kerää suurimman hyödyn.


    • Anonyymi

      minulla on sama asia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe