Syksyisen kylmä sää.......

Sikra

Ei kyllä uskois millään että on kesäkuu, tänään on satanut vettä taas oikeen kunnolla ja hirveän kova tuuli on reoinyt puista oksia, sää on kuin myöhään syksyllä, päivän ylin lämpötila oli 11...

Kovasti lisäsi syksyn tuntua iso joutsenaura joka lensi tosta yli...onks toi kovin yleistä että joutsenet muuttaa tänne vasta kesäkuun alussa, ite olen nähnyt noita joutsenauroja vaan aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä ?

http://i900.photobucket.com/albums/ac208/sikrax/lauantai055.jpg
.

26

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issu56

Tosi tökerö keli on täälläkin ollut. Vettä satanut likimain koko päivän ja tuulikin oli aikamoinen. Päivemmällä kun ajeltiin kummipojan triplajuhliin, niin näytti mittari oudosti 14, mutta nyt sateen loputtua ja tuulen tyynnyttyä vain vaivaiset 9,9.

Kyllä niitä joutsenia tällekin suunnalle tulee kokoajan lisää. Esim. tuonne yhdelle pellolle oli taas laskeutunut toistakymmentä laulujoutsenta. Ja rannassa ne uudet tulokkaat erottaa hyvinkin peseytyjistä, joita kyllä on riittänyt ihan kiitettävästi.

http://i96.photobucket.com/albums/l169/issu56/262.jpg

• Tosi kaunis joutsenen kuva...

• Virtuaalikoneistaja

Kylmää on täälläkin, jos jotakin hyvää niin kukkapenkkejä ei tarvinnut kastella:)

En muista nähneeni joutsenia muuttamassa tähän aikaan.

• Juu ei tarvi kastella kukkia, mutta toi tuuli repii jo sireenin oksia ja muita pensaita...
        Nyt taas näyttää nousevan tosi tummat pilvet tuolta idästäpäin...

En ole minäkään tähänaikaan vuodesta nähnyt joutsenten muuttoa, nuo oli varmaan jotain nuoria yksilöitä jotka eivät vielä pesi...

• Muuttavia joutsenia näin viimeksi joskus kolme viikkoa takaperin mutta en oo näin kesäkuun alussa enää auroja nähnyt ikinä.
      Ihan sairaan kylmä päivä tänään, me oltiin yksissä juhlissa tänään ja ei kyllä kukaan viihtynyt pihalla kun vettä tuli niin pir*sti ja mittari näytti kaheksaa astetta. Kuuden jälkeen alkoi poutaantumaan mutta ei lämmennyt kun pari astetta. Voi kun huomenna olis mukavampi sää!

• Mäkin oon jotain yksittäisiä pareja nähnyt lentämässä, mutta en noita auroja...

Sateista säätä on huomenakin luvassa ja 15 korkeimmillaan lämpötila.
        Ei tunnukyllä kesältä.

• Olet Ihme kitisijä!

Mitä ihmettä sinä jatkuvasti valitat tuosta säästä??
      Aivan normi alkukesän sää muistanpa kuinka on ollut kylmenpääkin kun nyt.

Sinunhan piti niin siellä isolla pihallasi nauttia kesästä mikäs nyt ??

Jos on kylmä ja ulkona haluaa olla jokainen järjellä varustettu ihminen tajuaa laittaa lisää vaatetta päällensä.Tai pysyy sitten sisällä ja pistää pökköä pesään!

Jos talven -20 asteen pakkasissa on pärjännyt pitäisi 11 olla jo lämmintä!!

• Lue blogi

Sinulla on valtavasti negatiivisia tunteita. Käyttäydyt erittäin ikävästi etkä hyväksy mitään keskustelua jos se poikkeaa sinun hyväksymistäsi aiheista. Sinun kannattaa lukea Uman eilinen blogi missä hän puhuu juuri kaltaisistasi ihmisistä jotka suhtautuvat negatiivisesti kaikkeen.

• huuhaa siellä
        Lue blogi kirjoitti:

Sinulla on valtavasti negatiivisia tunteita. Käyttäydyt erittäin ikävästi etkä hyväksy mitään keskustelua jos se poikkeaa sinun hyväksymistäsi aiheista. Sinun kannattaa lukea Uman eilinen blogi missä hän puhuu juuri kaltaisistasi ihmisistä jotka suhtautuvat negatiivisesti kaikkeen.

Kerroppas yksiki päivän ploki silt tyypilt, millon se ei puhuis siel palstalaisist ?

• Lässyn lässyn..
        Lue blogi kirjoitti:

Minä en täällä ole jatkuvasti valittamassa kun on niin kylmää ja voi voi voi kun tuulee ja sataa.
        Minulle on kuule yksi p:een hailea mikä keli ulkona on.Minä pukeudun kelin mukaan ja hyväksyn sen mitä en voi muuttaa. Sää on yksi näistä se ei ruikuttamalla parane.

Mutta mitä tulee aloittajaan kun niitä kuvia katselee eihän hän hymyile vissiin yhdessäkään aina on naama nyrpeänä.taitaa olla aika rasittava valittaja-tyyppi muutenkin.

Puhukaa mistä aiheesta lystäätte täällä mutta saa sitä minäkin mielipiteeni sanoa jos haluan.Älä yritä ruveta rajottamaan tai määräilemään minuakin! EI ONNISTU :)))))

• Onko menny ohi?
        Lässyn lässyn.. kirjoitti:

Minä en täällä ole jatkuvasti valittamassa kun on niin kylmää ja voi voi voi kun tuulee ja sataa.
        Minulle on kuule yksi p:een hailea mikä keli ulkona on.Minä pukeudun kelin mukaan ja hyväksyn sen mitä en voi muuttaa. Sää on yksi näistä se ei ruikuttamalla parane.

Mutta mitä tulee aloittajaan kun niitä kuvia katselee eihän hän hymyile vissiin yhdessäkään aina on naama nyrpeänä.taitaa olla aika rasittava valittaja-tyyppi muutenkin.

Puhukaa mistä aiheesta lystäätte täällä mutta saa sitä minäkin mielipiteeni sanoa jos haluan.Älä yritä ruveta rajottamaan tai määräilemään minuakin! EI ONNISTU :)))))

Täh, jokse on alkannu ittestäänki tekee videoita, en o nähny ?

• ala_leuka

Mitäs tosa, ei se pälvikalju hävii tukkaa värjäämällä.

• Vanha.

Vanha kuvahan toi on, näkisittepä tämänpäivän todellisuuden.

• Virtuaalikoneistaja

Missä näet valittamista, Sikrahan kertoi minkalainen sää on, ei valittanut sanallakaan, sinä nyt vaan taas luulottelet ja kuvittelet.

Ja sinullehhan ei millään muotoa kuulu mitä itsekukin täällä kirjoittelee.

• häwettääis
        Vanha. kirjoitti:

Vanha kuvahan toi on, näkisittepä tämänpäivän todellisuuden.

Manses nähtii, no eipä kehumista :((((((((((

• Oletko seonnut lopullisesti, enhän mä tossa mitään valita enkä kitise, totesin minkälainen sää täällä oli, ja kysyin joutsenten muutosta kesäkuussa, kuinka yleistä se on. Olet sinä kyllä tavan sekopää, itse käyt joka alotuksessa kitisemässä !!!!

PS,
        Kyllä minä olen tänäänkin ollut kokopäivän nauttimassa tuolla isolla pihalla, ja koirat touhusi siellä mukana.

• Lässyn lässyn.. kirjoitti:

Hei nimimerkki "Lässyn lässyn", minkä vuoksi sinä keräilet Sikran kuvia? Aika karmeaa varsinkin jos olet se sama joka kertoi että lainaa sukulaisilta koiraa päästäkseen hiipimään Sikran kodin ympärillä "koiraa ulkoiluttamassa". Oliskohan touhuistasi syytä huolestua?

• Vali vali vali...
        Virtuaalikoneistaja kirjoitti:

Missä näet valittamista, Sikrahan kertoi minkalainen sää on, ei valittanut sanallakaan, sinä nyt vaan taas luulottelet ja kuvittelet.

Ja pyydä poistot mille pyydät laitan justiinsa niin usein takaisin kun sinäkin käyt täällä paukuttamassa poskeasi.

Tämä koskee myös sinua ;

Ja edelleen KYLLÄ valittaa... mitä muuta se on kun valittamista kun on niin kylmä ja kun tuulee liikaa ja sataa liikaa ja ilma on kun syksyllä ja tuleeko sitä kesää ollenkaan...jne.. se on ruikuttamista ja valittamaista TURHISTA asioista!

Mutta siinähän te kaikki olette kunnostautuneet oikein todella jatkuvassa ruikutuksessa ja valittamisessa aiheista jotka ovat täysin turhia.

• KaikkiaMuitaParempi
        Sikra kirjoitti:

Oletko seonnut lopullisesti, enhän mä tossa mitään valita enkä kitise, totesin minkälainen sää täällä oli, ja kysyin joutsenten muutosta kesäkuussa, kuinka yleistä se on. Olet sinä kyllä tavan sekopää, itse käyt joka alotuksessa kitisemässä !!!!

PS,
        Kyllä minä olen tänäänkin ollut kokopäivän nauttimassa tuolla isolla pihalla, ja koirat touhusi siellä mukana.

Kyllä sinä valitat ja ruikutat kuin on niin kauhean kylmää ja sateista ja tuuleekin niin että peruukit lentää... Alkukesä? kesäkuun alku?
        Hei kamoon ihan normaalia eikä muutu ruikuttamalla!

Omaa tekstiäsi ja tämähän on kitinää oikein huolella;
        Ei kyllä uskois millään että on kesäkuu, tänään on satanut vettä taas oikeen kunnolla ja hirveän kova tuuli on reoinyt puista oksia, sää on kuin myöhään syksyllä, päivän ylin lämpötila oli 11...

Kesäkuun alkupäivät aivan normia että on tuollainen sää voisi olla paljon kylmenpikin itse muistan useita kesän alkuja kun ihan koko massa on ollut hallaa öisin ja rakeitakin on satanut ja ollut paljon kylmenpää!!

PS. Ei kuule kiinnosta sinun pihasi koko tai mikään muukaan sinun elämässäsi.Jos ihminen on noin itserakas että pitää liki joka viestissä korostaa kuinka iso se piha on...

Ja taas sinä täällä nimittelet ihmisiä sekopäiksi alkaako kohta haistattelu taas ja sitten huomaat menneesi liian pitkälle ja poistat taas jokaisen viestisi?

Mitä se kertoo ihmisestä?

• KaikkiaMuitaParempi
        Sikra kirjoitti:

Oletko seonnut lopullisesti, enhän mä tossa mitään valita enkä kitise, totesin minkälainen sää täällä oli, ja kysyin joutsenten muutosta kesäkuussa, kuinka yleistä se on. Olet sinä kyllä tavan sekopää, itse käyt joka alotuksessa kitisemässä !!!!

PS,

Ja kysn nyt sitten tämänkin:

Vietkö sinä niitä koiriasi lainkaan lenkille vai onko ainoa ulkoilu koirille se että ne saavat olla siellä "isolla pihallasi" :) irrallaan ??

Tämä kysymys ihan vaan siksi että sinä noiden muiden mukana olet ollut aika kärkkäästi täällä arvostelemassa muiden koirien elinoloja ja ulkoilutuksia.

Kyllä meilläkin koira irrallaan on aina silloin pihalla (vaikkei mikään kauhean iso ja hieno piha olekaan) kun omistajatkin mutta silti se käy lenkillä läheisessä metsässä päivittäin.

• kuumakesämekko
        häwettääis kirjoitti:

Manses nähtii, no eipä kehumista :((((((((((

Lihonnu oli ainaki tai jalat lyhentynny:((

• kouluta koirasi!!!!!
        KaikkiaMuitaParempi kirjoitti:

Ja kysn nyt sitten tämänkin:

Vietkö sinä niitä koiriasi lainkaan lenkille vai onko ainoa ulkoilu koirille se että ne saavat olla siellä "isolla pihallasi" :) irrallaan ??

Tämä kysymys ihan vaan siksi että sinä noiden muiden mukana olet ollut aika kärkkäästi täällä arvostelemassa muiden koirien elinoloja ja ulkoilutuksia.

Kyllä meilläkin koira irrallaan on aina silloin pihalla (vaikkei mikään kauhean iso ja hieno piha olekaan) kun omistajatkin mutta silti se käy lenkillä läheisessä metsässä päivittäin.

Turhantauta haukkumista tuntuvat ainakin harrastavan, eikä omistaja saa laumaa hiljaiseksi, kun pitää kaikenmaailman haukkupantaa hankkia!Taitamaton kouluttaja tuntuu olevan!

• Niinhän se on
        kouluta koirasi!!!!! kirjoitti:

Turhantauta haukkumista tuntuvat ainakin harrastavan, eikä omistaja saa laumaa hiljaiseksi, kun pitää kaikenmaailman haukkupantaa hankkia!Taitamaton kouluttaja tuntuu olevan!

No kait ne koirat haukkuu jos se on ainoa aktiviteetti siellä "isolla pihalla" pyöriminen.

Meillä on tossa lähellä kanssa semmonen vanhempi nainen jolla samojedi itsellään ja pitää vissiin tyttärensä samanlaista koiraa "päivähoidossa" ja voi vee mikä haukkuminen niillä koirilla kaikkea mikä liikkuu. Se itte menee sisälle ja koirat räksyttää ulkona.ollaan sanottu mutta se nainen on pahempi suustaan kun koiransa. :(

On kuulemma entinen kasvattaja...ja sori vaan sen kyllä huomaa itsekin koilottaa kun euroopan omistaja ja se teksti vanhalla naisella.... hyi törky...

Meillä ei koira pihalla hauku turhia eikä sisällä sen empiä! Mutta se onkin koulutettu!

• rizaräky
        Niinhän se on kirjoitti:

No kait ne koirat haukkuu jos se on ainoa aktiviteetti siellä "isolla pihalla" pyöriminen.

Meillä on tossa lähellä kanssa semmonen vanhempi nainen jolla samojedi itsellään ja pitää vissiin tyttärensä samanlaista koiraa "päivähoidossa" ja voi vee mikä haukkuminen niillä koirilla kaikkea mikä liikkuu. Se itte menee sisälle ja koirat räksyttää ulkona.ollaan sanottu mutta se nainen on pahempi suustaan kun koiransa. :(

On kuulemma entinen kasvattaja...ja sori vaan sen kyllä huomaa itsekin koilottaa kun euroopan omistaja ja se teksti vanhalla naisella.... hyi törky...

Meillä ei koira pihalla hauku turhia eikä sisällä sen empiä! Mutta se onkin koulutettu!

Pitkästymistäänhän ne haukkuu.Ja aina kun joku liikkuu, niin sellanen räkyttäjä lauma liikahtaa kun yks sen kiljukonsertin alottaa.Siinä ei pihan koko, eikä omistajan "erinomaisuus" auta, jos on laiskuuttaan tai taitamattomuuttaan jätetty koira kouluttamatta

• Jokohan nyt tulis lämmin päivä, en tarvinnut aamulenkillä hanskoja ja nyt on jo 11.

• Toivotaan että tulee lämmin päivä, tääl mittari näyttää jo 14 ;))))) Ja ihanan mustia pilviä kerääntyy taivaalle.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4757
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      72
      4634
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      76
      2883
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2226
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2015
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      16
      1707
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1399
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe