Syödessä valtavasti paisuva patti kaulalla

Kylmät kädet

Kasvoni muuttuvat välittömästi muodottomiksi, kun alan syömään.

On ikään kuin soikea kumipallo, joka turpoaa rajusti syödessä tuossa oikeanpuoleisen posken alapuolella, heti mistä kaula alkaa leuan alta.

Syöminen on kivuliasta ja vaivalloista, josta se selvästi tuntuva soikea "kumipallo" alkaa heti taas pienentyä, ruokailun loputtua. Menee aina jonkin aikaa, kun kaula on taas lähes samannäköinen, kuin vasemmalta puoleltakin (huom. lähes). Tilanne ei muuttunut edes yöunien jälkeen.

Vuodesta 2005 asti juuri sillä puolella leukaa minua on vaivannut hammasvälissä oleva tulehdus, joka syntyi ja jäi pysyväksi viisaudenhampaan pirstomisleikkauksen jälkeen. Ehdotin aikoinani, että josko joku hampaan palanen olisi jäänyt ikenen alle, johon vaan naurettiin.

Poski on turvonnut pari kertaa vuosien saatossa, johon on määrätty vaan antibioottikuuri, mutta ei se turvotus koskaan näin alhaalla, kaulalla ole ollut!

12

3411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen suomi24 lääkäri

Syöpä.

• Kylmät kädet

Eikai syöpäkasvain tuollain äkillisesti paisuisi ja pienentyisi.

• olen suomi24 lääkäri
        Kylmät kädet kirjoitti:

Eikai syöpäkasvain tuollain äkillisesti paisuisi ja pienentyisi.

Hyvinkin äkillisesti.

• arvaus,,

Olisko sylkyrauhanen? Tiehye tukossa, kivi?

• Kylmät kädet

Ja sen takia pitäisi taas jälleen kerran ottaa antibioottikuuri? Ei kiitos. Mutta kerrankin jotain diagnoosia, kiitos.

• se ei
        Kylmät kädet kirjoitti:

Ja sen takia pitäisi taas jälleen kerran ottaa antibioottikuuri? Ei kiitos. Mutta kerrankin jotain diagnoosia, kiitos.

Lähde antibiotiilla. Jos kivi, leikattava pois. Minulla oli vuosia ja tavalliset lekurit tajunnut mitään.

• Kylmät kädet
        se ei kirjoitti:

Lähde antibiotiilla. Jos kivi, leikattava pois. Minulla oli vuosia ja tavalliset lekurit tajunnut mitään.

Kivi? Voisko se olla leikkauksesta jäänyt hampaanpalanen?

Ennen kuin ongelma siirtyi hiljattain kaulaan, se vaivasi minua poskiturvotuksena vuodesta 2005 asti aina näihin päiviin asti.

Aina kun kävin valittamassa, määrättiin vaan antibioottikuuri.

• semmonen juju
        Kylmät kädet kirjoitti:

Kivi? Voisko se olla leikkauksesta jäänyt hampaanpalanen?

Ennen kuin ongelma siirtyi hiljattain kaulaan, se vaivasi minua poskiturvotuksena vuodesta 2005 asti aina näihin päiviin asti.

Aina kun kävin valittamassa, määrättiin vaan antibioottikuuri.

Jos on kivi. Kalkista tulee kivi sykyrauhasen tiehyeeseen ja tukkii kanavaa. Maustettu ruoka, kun ärsyttää sylkeä, alkaa patoutua. Näytin monelle lekurille ja pyörittelivät vain päätään. Tuli kohdalle korvalinikan jeppe, joka heti diakonisoi sen.
        Leikkaus helppo. Kuvaus haastava..

• Kylmät kädet
        semmonen juju kirjoitti:

Jos on kivi. Kalkista tulee kivi sykyrauhasen tiehyeeseen ja tukkii kanavaa. Maustettu ruoka, kun ärsyttää sylkeä, alkaa patoutua. Näytin monelle lekurille ja pyörittelivät vain päätään. Tuli kohdalle korvalinikan jeppe, joka heti diakonisoi sen.
        Leikkaus helppo. Kuvaus haastava..

Menen lekuriin jalat edellä. Kiitos kuitenkin teille kaikille.

• ystävähädässä
        Kylmät kädet kirjoitti:

Menen lekuriin jalat edellä. Kiitos kuitenkin teille kaikille.

Ihan hauska yksinpuhelu muka virtuaalivälittäjien kanssa. Täällä kuten muuallakin. Jos ei kukaan vastaa, on kiva kai vastata itse ja kuvitella, että oikeasti joku piittaa paskaakaan siitä onko elossa vai kuollut.
        Auttaisiko se löylykauhamenetelmä tähänkin vaivaasi?

• Heellpmeee

Moi!
      Oon 12 vuotias ja joskus lokakuun alussa olin partioleirillä. Siellä huomasin patin joka tuli kaulaani aivan lähelle leukaluuta, joka sattui. Kysyin sitten asiasta äidiltä, mutta äiti vain sanoi että se on joku imusolmukkeidrn tulehdus ja menee pian ohi. Sitten siitä meni noin. Viikko ja patti alkoi ilmestyä ja sattua vain syödessä. Koulu kaverinikin ovat ihmetelleet mikä se voisi olla. Nyt siitä on mennyt reilut 2 kuukautta kun patti ilmestyi! Vasta nyt isäni huolestui asiasta ja varasi ajan lääkärille heti tänään. Onko se niin vakavaa?

• täti

Älä turhaan jännitä etukäteen. Ei kukaan maallikko voi täälllä tehdä sinulle diagnoosia eikä edes lääkäri tutkimatta sinua. Imusolmukkeet leuan alla turpoavat infektioiden yhteydessä. Siellä elimistö käy taistelua taudinaiheuttajia vastaan.

Näytä isällesi tämä keskusteluketju. Jos et saa pysyvää apua yleislääkäriltä, jonne olette menossa, menkää nenä-, korva - ja kurkkutautien erikoislääkärille.

Kerro myöhemmin, mitä lääkäri sanoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3762
    2. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3017
    3. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2894
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      40
      2231
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      80
      1153
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1019
    7. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      355
      950
    8. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      47
      935
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      211
      866
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      135
      833
    Aihe