Katkera kampaajalle

Rouva 47

Miten olette selvinneet tilanteesta, jossa kampaaja leikkasi hiuksesi pilalle?
Tukkani leikattiin liian lyhyeksi, eikä malli sovi minulle ollenkaan. Leikkaus ei sovi persoonaani eikä liikunnalliseen elämäntapaani. En pysty muotoilemaan siitä mitään kunnollista mallia, koska massaa ei ole, osa on liian ohutta, ja pituus on väärässä kohdassa päätä. Hiuslaatu ei taivu tai ainakaan pysy missään muodossa edes yhtä päivää. Pahinta on, että tukka on ohennettu päätä myöten nuolevaksi. Otsatukka pullistaa otsan.

Samalle kampaajalle ei enää mene. "Kyllä se siitä vielä kasvaa" kommenttit eivät vähennä raivoani yhtään.

Tästä selviäminen kestää kuukausia. Lisäkkeet olisivat turhan hankalat toteuttaa, eikä minulla taida olla niihin varaakaan.
Mitä oikeasti voi tälle tehdä?

188

7631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simbala

      Minkälaiset toiveet tai ohjeet annoit kampaajalle ennen leikkausta?Tai siis,puhuitteko halutusta lopputuloksesta etukäteen?Missä kohtaa mielestäsi väärinymmärrys tuli?Ehdottomasti kannattaa ainakin soittaa kyseiselle kampaajalle ja kertoa ettei ole lopputulokseen tyytyväinen.Tukkaa ei takaisin päähän saa,mutta saisit kenties edes rahasi takaisin tai jotain muuta hyvitystä...

      • Täysin pyöristyttävä

        Provo!

        Kuinka tälläinen asia on noin vain nostettu etusivulle, aivan käsittämätöntä! Olen vähintään järkyttynyt tästä uudenlaisesta provo aiheesta. Nyt ei kyllä suomi24 ylläpidolla ole enää mitään moraalia. Toivon TOIVON että tämä ei tähän jää vaan joku oikeasti puuttuu tähän asiaan.


      • Sotkuiset kampaajat
        Täysin pyöristyttävä kirjoitti:

        Provo!

        Kuinka tälläinen asia on noin vain nostettu etusivulle, aivan käsittämätöntä! Olen vähintään järkyttynyt tästä uudenlaisesta provo aiheesta. Nyt ei kyllä suomi24 ylläpidolla ole enää mitään moraalia. Toivon TOIVON että tämä ei tähän jää vaan joku oikeasti puuttuu tähän asiaan.

        @ Täysin pyöristyttävä


        Sä oot itse yx ISO PROVO. Taidat joka sivustolla roikkua kirjoittamassa, provo provo provo ....

        Vai ootko joku surkea säälittävä kampaaja jolla ei käy asiakkaita, vai?

        Kyllä kampaajat voi ja onkin pilannut huonolla leikkaustaidollaan hiukset. Mä jousuin kerran keskeyttämään hiusten leikkauksen kun ensimmäuisenä leikkasi päälaelta niin lyhyeksi että oli pystyssä ainakin 2-3 kk ennen kuin kasvoi vähän.

        Loput hiuksista jäi olkapäille ulottuviksi kun en antanut jatkaa hiuksieni pilaamista. Olin uppoutunut aikakausilehden lukemiseen ja kun nostiin pääni ja katsoin peiliin niin meinasin saada sätkyn. Onneksi ei ehtinyt kaikkia hiuksia kyniä!!

        Olenkin viimeiset 11 vuotta leikannut itse hiukseni ja olen ollut tyytyväinen. Olen saanut juuri sellaiset hiukset kuin itse halua eikä tarvitse pelätä saavansa päänahan sairauksia, täitä yms.
        Kampaajathan käyttävät asiakkaiden päästä päähän samoja kampoja, harjoja ja papiljotteja pesemättä niitä välillä. N iin kalliit taksat on nykyään että saisivat hankkia jokaiselle asiakkaalle oman kamman ja harjan sekä papiljotit ja lahjoittaa ne asiakkaan lähtiessä.

        Ällöttäviä toisten asiakkaiden hiustulloja täynnä olevia harjoja ja papiljotteja tunkevat asiakkaidensa päähän. Yääääk!!!!


      • hiusmuotoilija
        Sotkuiset kampaajat kirjoitti:

        @ Täysin pyöristyttävä


        Sä oot itse yx ISO PROVO. Taidat joka sivustolla roikkua kirjoittamassa, provo provo provo ....

        Vai ootko joku surkea säälittävä kampaaja jolla ei käy asiakkaita, vai?

        Kyllä kampaajat voi ja onkin pilannut huonolla leikkaustaidollaan hiukset. Mä jousuin kerran keskeyttämään hiusten leikkauksen kun ensimmäuisenä leikkasi päälaelta niin lyhyeksi että oli pystyssä ainakin 2-3 kk ennen kuin kasvoi vähän.

        Loput hiuksista jäi olkapäille ulottuviksi kun en antanut jatkaa hiuksieni pilaamista. Olin uppoutunut aikakausilehden lukemiseen ja kun nostiin pääni ja katsoin peiliin niin meinasin saada sätkyn. Onneksi ei ehtinyt kaikkia hiuksia kyniä!!

        Olenkin viimeiset 11 vuotta leikannut itse hiukseni ja olen ollut tyytyväinen. Olen saanut juuri sellaiset hiukset kuin itse halua eikä tarvitse pelätä saavansa päänahan sairauksia, täitä yms.
        Kampaajathan käyttävät asiakkaiden päästä päähän samoja kampoja, harjoja ja papiljotteja pesemättä niitä välillä. N iin kalliit taksat on nykyään että saisivat hankkia jokaiselle asiakkaalle oman kamman ja harjan sekä papiljotit ja lahjoittaa ne asiakkaan lähtiessä.

        Ällöttäviä toisten asiakkaiden hiustulloja täynnä olevia harjoja ja papiljotteja tunkevat asiakkaidensa päähän. Yääääk!!!!

        Kampaajay kylläkin desinfioivat työvälineensä jokaisen työn jälkeen. Ainakin jos on kyseessä ammattitaitoinen kampaaja.


      • täyttä valetta
        hiusmuotoilija kirjoitti:

        Kampaajay kylläkin desinfioivat työvälineensä jokaisen työn jälkeen. Ainakin jos on kyseessä ammattitaitoinen kampaaja.

        Kyseessä on kylläkin provo, nimimerkki "Sotkuiset kampaajat" valehtelee.

        Jos hän välittäisi hiuksistaan, niin hän seuraisi niiden leikkuuta silmä kovana, eikä edes pystyisi uppoutumaan aikakausilehteen, vaan tarkkailisi lehden lomasta kokoajan sivusilmällä hiusten leikkuuta.

        Liäsksi jos hän olisi oikea parturi kampaaja, niin kai hän nyt tietäisi kokoajan mitä leikkuussa tapahtuu milläkin hetkellä, eikä yhtäkkiä vain huomaisi että pilalle meni.

        Ja tietysti jos hiustenleikkuu maksaa enemmän kuin 50 senttiä, niin kyllä ne "työvälineet" desinfioidaan, tai ainakin jotenkin puhdistetaan asiakkaiden vaihtuessa.


      • Sotkuiset kampaajat
        täyttä valetta kirjoitti:

        Kyseessä on kylläkin provo, nimimerkki "Sotkuiset kampaajat" valehtelee.

        Jos hän välittäisi hiuksistaan, niin hän seuraisi niiden leikkuuta silmä kovana, eikä edes pystyisi uppoutumaan aikakausilehteen, vaan tarkkailisi lehden lomasta kokoajan sivusilmällä hiusten leikkuuta.

        Liäsksi jos hän olisi oikea parturi kampaaja, niin kai hän nyt tietäisi kokoajan mitä leikkuussa tapahtuu milläkin hetkellä, eikä yhtäkkiä vain huomaisi että pilalle meni.

        Ja tietysti jos hiustenleikkuu maksaa enemmän kuin 50 senttiä, niin kyllä ne "työvälineet" desinfioidaan, tai ainakin jotenkin puhdistetaan asiakkaiden vaihtuessa.

        @ täyttä valetta

        No ei kylläkään ole provo. Sä olet se S24 vakiprovoksiväittäjä!
        Ei se kauaa kestä kun kampaaja vetäisee päälaelta tukon siiliksi. Se oli sitä aikaa kun jotkut leikkasivat tarkoituksella tupsun päälaelleen mutta minä en TODELLAKAAN halunnut sellaista tupsuketta hiuksiini, vaan piti leikata kerroksittain.
        Ei sitä enää voinut kerroksittain leikata kun oli päälaella muutaman sentin siilitupsu:( Oli kylläkin nuori nainen ja tuurasi vakituista kampaajaa.


      • "vetyperoksidiprovo"
        Sotkuiset kampaajat kirjoitti:

        @ täyttä valetta

        No ei kylläkään ole provo. Sä olet se S24 vakiprovoksiväittäjä!
        Ei se kauaa kestä kun kampaaja vetäisee päälaelta tukon siiliksi. Se oli sitä aikaa kun jotkut leikkasivat tarkoituksella tupsun päälaelleen mutta minä en TODELLAKAAN halunnut sellaista tupsuketta hiuksiini, vaan piti leikata kerroksittain.
        Ei sitä enää voinut kerroksittain leikata kun oli päälaella muutaman sentin siilitupsu:( Oli kylläkin nuori nainen ja tuurasi vakituista kampaajaa.

        Mikä ihmeen "vakiprovoksiväittäjä"?

        Onko nyt kyseessä miesten vai naisten kampaus, koska kuulostaa epärealistiselta, että naisten hiustenleikkuussa, olisi joku noin huoleton tyyli, että leikataan yhtäkkiä päältä siiliksi.

        Miesten hiustenleikkuussa tuo voisi olla enemminkin mahdollinen tapahtuma.


      • siunattu provo
        Täysin pyöristyttävä kirjoitti:

        Provo!

        Kuinka tälläinen asia on noin vain nostettu etusivulle, aivan käsittämätöntä! Olen vähintään järkyttynyt tästä uudenlaisesta provo aiheesta. Nyt ei kyllä suomi24 ylläpidolla ole enää mitään moraalia. Toivon TOIVON että tämä ei tähän jää vaan joku oikeasti puuttuu tähän asiaan.

        Samaa mieltä, Provon kirjoittaminenkin on taitolaji, ettei mene ööveriksi.


      • tyytyväinen asiakas
        Sotkuiset kampaajat kirjoitti:

        @ Täysin pyöristyttävä


        Sä oot itse yx ISO PROVO. Taidat joka sivustolla roikkua kirjoittamassa, provo provo provo ....

        Vai ootko joku surkea säälittävä kampaaja jolla ei käy asiakkaita, vai?

        Kyllä kampaajat voi ja onkin pilannut huonolla leikkaustaidollaan hiukset. Mä jousuin kerran keskeyttämään hiusten leikkauksen kun ensimmäuisenä leikkasi päälaelta niin lyhyeksi että oli pystyssä ainakin 2-3 kk ennen kuin kasvoi vähän.

        Loput hiuksista jäi olkapäille ulottuviksi kun en antanut jatkaa hiuksieni pilaamista. Olin uppoutunut aikakausilehden lukemiseen ja kun nostiin pääni ja katsoin peiliin niin meinasin saada sätkyn. Onneksi ei ehtinyt kaikkia hiuksia kyniä!!

        Olenkin viimeiset 11 vuotta leikannut itse hiukseni ja olen ollut tyytyväinen. Olen saanut juuri sellaiset hiukset kuin itse halua eikä tarvitse pelätä saavansa päänahan sairauksia, täitä yms.
        Kampaajathan käyttävät asiakkaiden päästä päähän samoja kampoja, harjoja ja papiljotteja pesemättä niitä välillä. N iin kalliit taksat on nykyään että saisivat hankkia jokaiselle asiakkaalle oman kamman ja harjan sekä papiljotit ja lahjoittaa ne asiakkaan lähtiessä.

        Ällöttäviä toisten asiakkaiden hiustulloja täynnä olevia harjoja ja papiljotteja tunkevat asiakkaidensa päähän. Yääääk!!!!

        Onneksi olkoon, on se kumma, kun vielä yli 10v päästäkin vaivaa se et leikattiin liian lyhyiksi, koita ny hyvä ihminen mennä eteenpäin ja päästä yli, tuohan on jo sairasta. Olet katkera.


      • kyllä sattuu
        täyttä valetta kirjoitti:

        Kyseessä on kylläkin provo, nimimerkki "Sotkuiset kampaajat" valehtelee.

        Jos hän välittäisi hiuksistaan, niin hän seuraisi niiden leikkuuta silmä kovana, eikä edes pystyisi uppoutumaan aikakausilehteen, vaan tarkkailisi lehden lomasta kokoajan sivusilmällä hiusten leikkuuta.

        Liäsksi jos hän olisi oikea parturi kampaaja, niin kai hän nyt tietäisi kokoajan mitä leikkuussa tapahtuu milläkin hetkellä, eikä yhtäkkiä vain huomaisi että pilalle meni.

        Ja tietysti jos hiustenleikkuu maksaa enemmän kuin 50 senttiä, niin kyllä ne "työvälineet" desinfioidaan, tai ainakin jotenkin puhdistetaan asiakkaiden vaihtuessa.

        Minulle on käynyt samalla tavalla.

        Oli ulkomaalianen kampaaja suomalaisessa kampaamossa. Kädellä näytin pituuden.

        Aina vaan tasotti ja tasotti lisää. Lopuks kiehuin kiukkua, kun vielä taivutti päätä
        alaspäin ja singleelasi (vai mikä se sanonta on) niskahiukset.

        Ikinä en oo ollut niin kiukkunen, kun kampaajalta lähdin. Piti olla hiukset kaulan alaosaan, mihin
        näytin käsimerkillä ja kun lähdin oli niskahiuksetkin kynitti lyhyeksi. Kotona katoin
        peilistä tukka oli takaa kuin kanan persen.

        Ikinä en siihten liikkeeseen enään mennyt ja kaikkia tuttujakin varoitin.

        Mulle ei käy niin lyhyt kampaus ja sen kyllä huomasi muiden ilmeistä. Yleensä sanotaan
        että olet käynyt kampaajalla, onpa kivan näköiset hiukset ym., mutta nyt kukaan ei
        maininnut tai noteerannut kampausta mitenkään. Varmaan sen takia kun itsekkin tiesin,
        että kampaus ei sopinut minulle. Yksi kommenti tuli ja sekin oli, että muistaakseni olet joskus
        sanonut, että et tykkää lyhyistä hiuksista.

        Että tälläinen tapaus sillä kertaa.


      • harmaapää
        tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Onneksi olkoon, on se kumma, kun vielä yli 10v päästäkin vaivaa se et leikattiin liian lyhyiksi, koita ny hyvä ihminen mennä eteenpäin ja päästä yli, tuohan on jo sairasta. Olet katkera.

        kampaaja on aika kallis juttu nykyisin.

        ja jos vielä maksaa siitä, että ulkonäkö pilataan, ei paljon naurata, eikä
        oikeesti enään halua sinne liikkeeseen uudelleen.

        Hiukset kasvaa joo, mutta tuossa tilanteessa kun ei oikeesti
        hiukset käy kasvoihin, 3 - 4 kk on tosi pitkä aika odotella sitä.

        Joskus nuorena piti hiuksista tulla vaaleat, niistä tuli harmaat.
        Mitkään entiset vaatteet ei sopineet hiusväriin. Ja oli tosi
        hauskaa olla 20kymppisenä ihan harmaapää.


    • hatemyblackhair

      mulla tuli kerran parturis aivan mustat hiukset, vaikka halusin tummanruskeeta..(enkä edes mitää iha kauheen tummanruskeeta)

      en kyllä mee enää sinne.

      • bdxb37bsjdn

        muule taas tuli valkoiset hiukset, vaikka pyysin mustia, en ikinä mee sinne enään


      • yougottabekiddingme
        bdxb37bsjdn kirjoitti:

        muule taas tuli valkoiset hiukset, vaikka pyysin mustia, en ikinä mee sinne enään

        Ei noin voi käydä, sillä valkoinen ja musta ovat ihan ääripäät.


      • §§§§+
        bdxb37bsjdn kirjoitti:

        muule taas tuli valkoiset hiukset, vaikka pyysin mustia, en ikinä mee sinne enään

        Kirjoita tota soopaa,omaan päiväkirjaasi urpo.


    • potuttaa!!

      Olin pari vuotta sitten kampaajalla. Tällöin omistin vielä pitkät hiukset ja päätin leikata ne HARTIOIHIN asti. Kampaaja leikkasikin lisää ja lisää ja "siisti" vielä jälkeä. Lopulta lähdin kampaajalta polkkatukassa joka ylettyi huulien korkeudelle. Pyysin sentään n. 15cm pidemmät hiukset kuin mitä sain -.- . En ole vieläkään saanut kasvatettua hiuksiani entiseen mittaan...

      • justiinsa joo

        Ihanko tosi, kampaaja leikkasi hamppusi pois ja sinä valitat.


      • 19+7

        No ei kai niitä entiseen mittaan tarvitsekaan saada vaan sinne hartioihin mihin ne halusitkin..:O Ja siellä ne varmasti jo on kun keskimäärin hius kasvaa sentin kuukaudessa.


      • Kampaajalla
        justiinsa joo kirjoitti:

        Ihanko tosi, kampaaja leikkasi hamppusi pois ja sinä valitat.

        ei ole mitään oikeutta leikata kenenkään "hamppuja" pois ellei asiakas itse
        sitä halua.


      • gurmee mestari

        älä anna potuttaa,pistä kattilaan vettä ja keitä pehmeiksi.Kaada vesi pois ja tarjoile kuumana joko lihan taikka kalan kanssa.


      • yhyy ynnynnyy
        Kampaajalla kirjoitti:

        ei ole mitään oikeutta leikata kenenkään "hamppuja" pois ellei asiakas itse
        sitä halua.

        Ei mikään laki sitä estäkään. Yleensä naiset itkee aina kuinka tukka on pilattu vaikka se olis paremman näköinen kuin koskaan. Ne vaan haluu sen paplareilla kiharoidun takkupesän josta kun leikkaa 2-haaraiset pois niin jää se polkkatukallinen tukkaa.

        Uskokaa nyt perkele, että se kampaaja osaa paremmin katsoa mikä siihen laatikkomalliseen naamatauluun sopii kuin te itse. Ja jos välttämättä haluatte kunnon tuloksen siihen kuontaloon niin suosikaa mieskampaajia, ne tekee parempaa jälkeä, kokemusta on, kun oon seurannut naispartnerien kuontalon kohennuksia.


      • minä

        ihan mielenkiintoista, ettei sulla oo kahden vuoden aikana kasvanu hiukset.. :D:D:D:D


    • ...

      Mene antamaan palautetta kyseiselle kampaajalle, ketä hiuksesi leikkasi, äläkä mene toiseen kampaamoon haukkumaan edellistä, koska siitä ei ole mitään hyötyä

      • r

        Kuulutko niihin, joiden mielestä kaikesta pitää olla jotain hyötyä, että se on tekemisen arvoista? Tuo on kummallinen ajattelutapa.

        Etkä kyllä voi edes tietää, mitä hyötyä siitä voi olla.


      • kasää vaan

        OOta kun lähtee töistä pois ,anna palautetta kunolla takaisin.Tollaisia paskiaisia pukkaa joka nurkalla,muka kampaajia.Mistä hiton11kk parturikampaajia pukkaa!!???


      • Öö.
        r kirjoitti:

        Kuulutko niihin, joiden mielestä kaikesta pitää olla jotain hyötyä, että se on tekemisen arvoista? Tuo on kummallinen ajattelutapa.

        Etkä kyllä voi edes tietää, mitä hyötyä siitä voi olla.

        No, mene vetään turpaan sitte;G ;D;.


      • cdvbj
        kasää vaan kirjoitti:

        OOta kun lähtee töistä pois ,anna palautetta kunolla takaisin.Tollaisia paskiaisia pukkaa joka nurkalla,muka kampaajia.Mistä hiton11kk parturikampaajia pukkaa!!???

        Ne ovat käyneet ns. kirje kurssin parturi-kampaajaksi....
        et silleen


      • machivellian
        r kirjoitti:

        Kuulutko niihin, joiden mielestä kaikesta pitää olla jotain hyötyä, että se on tekemisen arvoista? Tuo on kummallinen ajattelutapa.

        Etkä kyllä voi edes tietää, mitä hyötyä siitä voi olla.

        Sinun machivellianismi ei tässä päde. Asiakas on tyytymätön tulokseen, eikä kerro sitä asianomaiselle vaan urputtaa jossain suomi24:ssa. Eikä myöskään auta, että seuraavalla haukkuu edellistä - antaa aika huonon kuvan sille seuraavalle asiakkaasta.


      • mummeli

        Just noin, jos olet tyytyväinen kerro muille jos et niin kerro meille .


      • N

        Halvemmaksi tulee kun ei käy kampaajalla.


      • Sotkuiset kampaajat
        N kirjoitti:

        Halvemmaksi tulee kun ei käy kampaajalla.

        Niinpä! Itse tasaan hiukseni ANttilasta ostetuilla hiustenleikkaussaksilla ja olen ostanut tyttärelle samanlaiset. Olen säästänyt todella paljon rahaa tämän yli 11 vuoden aikana kun olen itse leikannut hiusten latvat. Minulla on vahvat luonnonkiharat välillä juuri ja juuri kaulan alaosaan ulottuvat ja välillä n. 10 cm okapäiden yli, millä päällä nyt satun sitten olemaan, leikkaan välillä enemmän välillä vähän vain, mutta aina juuri sen verran kuin ITSE HALUAN.
        Joka puolelta samanpituiset hiukset, ei siis otstukkaa.

        Itse värjään suklaan ruskealla värillä niin ei tule siinäkään yllätyksiä. Huuhtelen värin todella huolellisesti pois. Pelkäisin etteivät kampaajat huuhtelisi värejäkään riittävän hyvin, kiireisiä kun ovat ja että kauniit kiiltävät luonnonkiharat hiukseni tärveltyisivät. Permanenttia en suostuisi takuulla ottamaan, mutta onneksi ei tarvitsekaan.
        Kadulla näkee välillä ihan kamalia ihan kuin sähköiskun saaneen näköisiä hiuksia vanhemmilla naisilla. Itsekin olen kyllä jo 60 v. joten en mikään teini ole mutta nuorkkaan näköinen olen ja terveet hiukset tekevät paljon naisen ulkonäössä.


    • ...

      Tarkoitin vaan sitä, että ei oo järkeä mennä heti seuraavaan kampaamoon jauhamaan paskaa vaan voi antaa palautetta kyseiselle kampaajalle jotta esim. tulevaisuudessa voi toimintatapojaan muuttaa.

      • ,,,,

        Ei kannata mennä valittaan ,antaa p.....n kiertää ,kun tarpeeksi moni saa huonoa palvelua ,niin tää idiootti menettää ,monet asiakkaat tai koko työpaikkansa.


    • ...

      No siinähän on järkeä.. Oikein suomalainen ajattelutapa taas kukoistaa..

    • vaatimuksia kehiin

      Ota yhteyttä kampaajaan. On huonompi homma, ellet heti kertonut hänelle, että tukka on pilalle leikattu. Vaadi kampaajaa laittamaan sinulle hiustenpidennykset omilla kustannuksillaan, hänhän sen tukan pilasikin.
      Kyllähän kampaajan pitäisi olla ammattilainen, jos hänellä joku liikekin on. Hänen pitää vastata tekemisistään.

      • illu

        OOtko jokin 11kk valmistunut harjoittelija?Ei kai kukaan millään vaatimuksella mitään laita.Nää on kuin kaupankasassa, kun oot maksanut asia selvä.


    • dfghh

      Hanki peruukki tai klipsi pidennykset jos on niin kauheeta...

      • Ne vaan

        heikentää omaa hiusta edelleen. Kysy kuluttajansuoja-asiamieheltä kuinka
        voisit toimia tuossa tilanteessa. Kampaajan pitäisi kyllä kuunnella asiakasta
        vaikka olisikin eri mieltä. Kaikki tekevät virheitä, mutta ne on korjattava jos on
        selkeä virhe tapahtunut.


      • no joo
        Ne vaan kirjoitti:

        heikentää omaa hiusta edelleen. Kysy kuluttajansuoja-asiamieheltä kuinka
        voisit toimia tuossa tilanteessa. Kampaajan pitäisi kyllä kuunnella asiakasta
        vaikka olisikin eri mieltä. Kaikki tekevät virheitä, mutta ne on korjattava jos on
        selkeä virhe tapahtunut.

        Heikentää ? Ohentaa, ja kyllä usein pitää ohentaa hiuksia tai näyttää idiootilta jolla on tupee.


      • oikein hoidetut
        Ne vaan kirjoitti:

        heikentää omaa hiusta edelleen. Kysy kuluttajansuoja-asiamieheltä kuinka
        voisit toimia tuossa tilanteessa. Kampaajan pitäisi kyllä kuunnella asiakasta
        vaikka olisikin eri mieltä. Kaikki tekevät virheitä, mutta ne on korjattava jos on
        selkeä virhe tapahtunut.

        Klipsit ei tod. heikennä omaa hiusta. Eikä muutenkaan oikein laitetut ja oikein hoidetut hiustenpidennykset eivät heikennä omaa hiuksia.


      • No jaa
        oikein hoidetut kirjoitti:

        Klipsit ei tod. heikennä omaa hiusta. Eikä muutenkaan oikein laitetut ja oikein hoidetut hiustenpidennykset eivät heikennä omaa hiuksia.

        olen hiukan eri mieltä tuosta.


    • rennonsti

      kasvava voimavara, ei kummemp,,i kuin reikä sukassa!!!
      kaikesta sitä huolestuukin valmiissa maailmassa.
      miten selviät sairauksista jos mokomasta huolestuit?
      mielenrauhaa, myötätuulta ja kuumaa kesää!

      • Me kaunottaret

        Kun osa meistä välittää ulkonäöstään ja panostaa siihen, kaikki eivät halua olla rumiluksia, sinä siis olet oikea mörökölli. Näytätkö Rölli-peikolta?


    • rrokmds

      Kampaajakin on vain ihminen ja myös hän voi tehdä virheitä! Ja olen varma, että kampaaja haluaisi, että menet hänelle suoraan sanomaan, että et ole tyytyväinen. Jotta hän voisi asian korjata jotenkin.

      • Ex Arrison

        No kyllä ne on suuret huolet teilläkin!


    • over and beyond

      Kauheaa. Suosittelen ajamaan edes kerran elämässä kaljuksi, niin oppii tulemaan sinuiksi itsensä kanssa, kohtaamaan pelkonsa. Nykymaailmassa hiuksia pidetään vain, koska ollaan pinnallisia, pelätään miten rumalta näytetään (muiden silmissä), jos yksikin hius on väärin. Suosittelen todellakin astumaan tämän pinnallisen pelon yläpuolelle ja rohkeasti ottamaan hiustrimmerin käteen. Voi ne hiukset antaa sitten kasvaa taas, mutta kyllä se kannattaa kokea. Kasvaa ihmisenä.

      • Samat sulle

        Ajapa itsesi kaljuksi, tuskin se sinua emenpää rumentaa. Hyi
        Mutta älä tule ihmisten ilmoille.


    • skini

      hei komoon... se määrää, joka maksaa. Oliko siinä peili naaman edessä...oliko..?

    • Turska

      Aja pois loputkin ja iloitse hoidon helppoudesta.

    • Hiusfriikki4736

      Minulla on tällä hetkelläkin hiukset, joihin en ole milään lailla tyytyväinen. Juuri ja juuri saan nämä ponnarille kiinni ja joudun lisäilemään lukuisia pinnejä, että pysyy suurin piirtein "siistinä". Lakkaa ja geeliä kuluu. Pöyhennös tai muuten laitto ei minun hiuksillani onnistu, koska ovat niin luirua materiaalia, että lätsähtävät viimeistään parin tunnin kuluttua.

      Olen pitänyt usein hattua / huivia päässä nyt ja hampaat irvessä mennään. Otsatukka leikattiin eri tavalla ihan yhteisymmärryksessä, koska kampaajan mieleståä "se sopisi minulle." Päätin kokeilla ja olen kyllä ihan eri aaltopituudella kampaajan kanssa. Odotetaan nyt, että nämä paskiaiset kasvavat.

    • 190191

      En ole enää vuosiin käynyt kampaajalla, kun lopputulos oli aina mitäänsanomaton tai epäonnistunut ja siitä sai pulittaa monta kymppiä. Opettelin leikkaamaan itse ja nyt saan sellaiset hiukset kuin haluan, ilmaiseksi.

      Kesällähän on hyvä suojata pää auringolta, joten lippikset, huivit, hellehatut ym. käyttöön.

      • kuin myös

        Mulla on pitkät hiukset ja leikkaan latvat itse. En ole käynyt sitten äitini hautajaisten kampaajalla (6 vuotta). Pituus on juuri oikea, kun sen tekee omin avuin.


    • ...

      No sun on kyllä ihan turha alkaa valittamaan jos olet siihen suostunut että sinulle otsatukka leikataan

    • hiustupsu

      Itselläni on kerran mennyt täysin mönkään ja oli tulla kyyneeleet silmiin kun näin tuloksen.
      Kerroin heti mielipahastani kampaajalle joka antoi alennusta. Vaikka ei se alennus niitä hiuksia saanut takaisin.
      En käsitä miksi tahdotaan nylkeä vaikka niin yrittää kertoa toiveistaan?
      Mutta nyt minulla on ollut niin hyvä malli (uusi kampaaja) ettei mitään hätää.

    • Yualle

      Ei vattu, repesin.

      Voisitko hieman valoittaa sitäkin puolta asiassa, että miten ohjeistit leikkaajaa leikkaamaan...? =)

    • Niin se menee

      Hius on kasvava luonnonvara, -joten... Itse kerron kampaajalle mitä haluan hiuksilleni tehtävän. Jos näyttää ettei tule sitä mitä tilasin, annan lisäohjeistusta.
      Minunhan on hiukset ja minähän sen maksan, joten on lupa neuvoa.
      Ei ole vielä ulos parturista heitetty :)

    • voi itku kun vaikeaa

      suosittelen peruukia

    • voioivoi

      Lisää tyhmiä mitä tämä nyt taas on olisit itse leikannut tukkas´ pöljä

    • missredblue

      Itselläni ainakin vieraalle kampaajalle meneminen on tuskaa, kun en osaa vieraille ihmisille jutella. Aika käy tylsäksi kun ei ole ketään kelle jutella ja siinä istut kuin tatti etkä pääse minnekään. Kun vihdoin koittaa hetki jolloin saan peilin eteen ja taakse, tunne on niin helpottunut että saattaa sanoa että joo hyvä tuli, kiitos. Kotona rauhassa peilin ääressä hiuksia kääntäessä vasta huomaakin, että perhana ei tämä malli toimi!

      Onneksi entinen työkaverini valmistuu kohta kampaajaksi, hänelle pystyn juttelemaan ja sanomaan suoraan jo leikkauksen lomassa, eikä hän varmasti loukkaannu. Hän on leikannut hiuksiani jo ihan koulutuksen alkuajoilta, ja sanoinkin että ei haittaa vaikka menisi liian lyhyeksi, kyllä se takaisin kasvaa. Itsellä tosin paksut hiukset, jossa ei pienet lovet edes näkyisi. Tosin moittimista ei ole ollut.

      • just wondering...

        Mitäs sitten kun työkaveisi ei ymmärräkään mitä tarkoitat.. pität välit poikki? Kkikilla on niin erilainen ajattelutapa, että aivan mahdotonta ettei väärinymärryksiä tapahtuisi. Kai sinula on joskus leikkaus onistunut? Jos on niin olisit jatkanut siellä...


    • pikpoi

      Meneppä vaikka ensin Puheteraupeutille ja sen jälkeen ilmaisutaidon kursseille.Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata ilmaista mitä haluaa.Ei parturit pysty kristallipalloa hommaamaan yhden asiakkaan vuoksi !

    • 100 EUROO

      AJA LOPUTKIN POIS NIIN EI TARVI VALITTAA VIIKOSSA KASVAVAT TAKASIN TASASEKSI

    • saatananlissupissis

      Nosiis voi kamalaaaaaa! Nyt sä et voi enää mennä niinq uloskaan, kun sun hiuqset ei oo enää nii ihquut!

    • Kaikki ei osaa

      Kampaajissa on suuria eroja, jokainen kampaaja ei ole hyvä, kannattaa katsoa kenen luo menee ja kysellä tutuilta suosikkeja.

    • Herra1965

      Tilanne on ikävä kyllä liiankin tuttu myös minulle ja olen todella pettynyt kampaaja-parturin tekemään lopputulokseen. Kävin vajaa kaksiviikkoa sitten parturissa ja ennen sitä hiukseni olivat kasvaneet minua mielyttävään malliin. Menin ko. kampaajalle parturoitavaksi, koska edellisellä kerralla siellä oli ollut todella hyvin leikkaava toinen vuokratuolia pitävä kampaaja. Hän oli kuitenkin nyt lomalla. Olin kyllä jo aikaisemminkin käynyt tällä "pääemännän" tuolilla, joskin minulla oli jo aikaisemmista käynneistä muodostunut epäilevä kanta hänen leikkuutaidoistaan. Olin siis käynyt hänellä aikaisemminkin ja tuloksena ollut lähes aina välttävä. Tällä kertaa kun hiukseni olivat jo kasvaneet minua ja persoonaani milyttävään muotoon oletin, että varovaisella, mutta kuitenkin ohentavaa tyyliä noudattavalla leikkuulla hiuskuontaloani ei pysty pilaamaan. Näin kuitenkin kävi. Ilmeisesti toiveeni hiusmallista meni ns. kuuroillekorville. Pyysin mm. hiukan lyhentämään ja ohentamaan päälaelta ja otsatukkaa, mutta muutoin sivuilta ja takaa siistin lyhyeksi. Nyt pääni on kuin "Kalimeerolla" ja hiukseni on kuin kuoppainen ja huono pintainen soratie. En varmasti enää ikinä mene ko. kampaamo-parturiin. Ilmeisesti ko. kampaajalla ei myöskään ole minkäänlaista käsitystä asiakkaiden kasvojen ja pään muodoista. Hirvittävää jälkeä. Heti leikkauksen jälkeen, kun hiukset eivät olleet vielä asettuneet muotoonsa kampaaja löi hiuskiinnettä päähäni ja pakotti hiukseni jotakuinkin siedettävään muotoon. Se oli törkeää jälkien peittämistä, joka paljastui vasta päästyäni kotiin.

    • Ei muuta keinoa

      Onkohan yleistäkin että kampaaja leikkaa hiukset lyhyemmiksi kuin asiakkaalla on tarkoitus leikkauttaa. Itse olen useamman kerran lähtenyt kampaajalta pettyneenä koska aina hiuksista tulee lyhyemmät kuin olen halunnut. Olen sanonut että siistitään vain latvoja pari kolme senttiä mutta aina lähtee enemmän. Hiuksia saa sitten kasvattaa aina kauemmin ennenkuin ovat taas saman mittaiset tai pidemmät. Nyt en mene kampaajalle, annan kasvaa ja yritän leikata hiuslatvoista itse vähän kerrallaan. Jos näytän pörröpäältä niin sitten olen, kasvatan pitkät hiukset ja parhaiten se onnistuu kun en mene kampaajalle.
      Aloittajalle antaisin vain pienen vinkin, jos voit ota hiuksiisi kohotus, se auttaa muotoilemaan hiuksia mieleiseesi suuntaan niin kauan kun hiukset kasvaa pituutta.

    • Eräs nainen

      Minulla on syöpä ja koko pääni harveni kaljuksi...

    • älä valita!

      Onko sun elämäsi niin helppoa että jaksat valittaa huonosti leikatuista hiuksista!? Kasvapa aikuiseksi ja hyväksy elämän pienet pettymykset.

      • LässynLää

        Se on nyt vaan niin että jos haluat tietyn mallin ja maksat siitä , se pitää myös antaa. Sinä varmaankin olet tyytyväinen kun haluat Mersun mutta saatkin Ladan Mersun hinnalla.
        Itse olen aikuinen ja vaadin sitä palvelua ja laatua mistä maksan. Muut saavat olla kynnysmattona jos haluavat.


      • sorry vaan
        LässynLää kirjoitti:

        Se on nyt vaan niin että jos haluat tietyn mallin ja maksat siitä , se pitää myös antaa. Sinä varmaankin olet tyytyväinen kun haluat Mersun mutta saatkin Ladan Mersun hinnalla.
        Itse olen aikuinen ja vaadin sitä palvelua ja laatua mistä maksan. Muut saavat olla kynnysmattona jos haluavat.

        Samaa mieltä,tollaiset komentit ,kasva aikuiseksi tosi typerää vinoilua.Syöpä on nyt vähän erasia ,kun nää partureitten munaukset, ei kuulu tähän yhtään.


    • jsdfdjfsddjdf

      Tämä on ihan kauhea asia, yksi pahimpia vastoinkäymisiä elämässä. Otan osaa. Auttaisiko kriisiapu?

    • kultaseppä mies

      Suurin osa partureista eivät omaa taiteellista näkemystä ja heillä ei ole luovuutta ja taitoa toteuttaa asiakkaan toivetta. Sama on kaikissa käsityöaloissa.

    • jaloppi

      Menin kerran parturiin ja se sanoi, että nyt ei ehdi. Pelastuin siis maailman kauheimmalta asialta. Tukka olisi voinut olla pilalla.

    • Eliza61

      Minunkin leikattiin kerran liian lyhyeksi, itse asiassa ihan järkyttävän malliseksi hiukset, syynä se, että yritin selittää ja kampaaja ymmärsi aivan väärin. No, sen jälkeen olen AINA ottanut mukaan kuvan, silloin ei voi ainakaan ihan vikaan mennä! Ja on myös helppo valittaa, jos menee pieleen kun on todistusaineistoa eli se kuva.
      MUTTA! Kannattaa lohduttautua sillä, että hiukset ovat uusiutuva luonnonvara, ja vaihtelukin virkistää! Yritä nauttia niistä hiuksista mitkä sinulla on nyt, sillä iloinen ilme tekee paljon kauniimmaksi kuin miten kauniit hiukset tahansa :)

    • heg

      joo tiedän tuon tunteen olin käynyt kauan samalla parturilla ollut tosi tytyväinen mut sit lähti pois vakioparturi ja kaiken kukkuraksi omistaja mursi jalkansa kauheeta nuori tyttö leikkasi ja tulos hirveä kauhea onneks mulla kasvaa nopeasti mut enää en sinne mene nyt jopa en tiedä mihin menisin leikkauttaa hiuksia ja ei auta sanonta et kyl se siitä kasvaa mut jos oisitte nähnyt tuloksen kauhee ei hiuksia paljon ollenkaan ja mulla vahva tukka ja jessus kuin lyhyt ei saanut mitenkään laitettua katasrooffi mut nyt taas tosi pitkät mut mihin uskallan mennä en tiedä

    • yx

      Mä menin leikkauttamaan hiukseni kun pääsin ylioppilaaksi. Kerroin parturille mitä halusin, hänhän alkas nauraan ja teki mulle selväksi että kyllä hän tietää mikä mun kasvoihini sopii. Onneksi oli lakki pääs koko päivän, ja sen parturin ovee en oo enää sen koommin aukassu.

    • Myös ollut..

      Otsatukka pullistaa kasvot, mene toiselle ja pyydä sellaisia väriraitoja jotka tekee hiuksista ilmavamman näköiset.
      Muuta et voi tehdä.

      Oma kokemus on ollut karu.


      Menin permanenttiin ja hiusrakenteeni on sellainen että se tarvitsee aikaa, kun aine tarttuu. Kun kampaaja teki koekiharan sanoi : ei vieläkään mutta kohta tarttuu, ja tuikkasi jotakin toista ainetta ja pani päähän lämpökuvun.
      Kiharat tuli, mutta hiukseni alkoi katkeilla päänähästä asti liki noin 5cm päästä kun olin lomakohteessa, se oli järkyttävää.

      Menin paikalliselle kampaajalle, joka ymmäräsi mitä oli tapahtunut eli poltettu pilalle ja muuta mahdollisuutta ei ollut, kuin leikata 6cm pituinen melkein kalju.

      Itkin tuolissa, koska ennen niin kauniit sekä puolipitkät sortuvat tippuivat lattialle.
      Kaunistin itseäni sen jälkeen niin että pidin hattua, ja meikkasin silmäni näyttävästi, kuten kampaaja teki minulle siellä lomakohteessa, ilmaiseksi meikkasi ja laittoi kulmakarvani.

      Nykyään hiukseni ovat pitkät ja vahvat.

      • ei pilata

        Hiuksia ei oikeasti kannata käydä poltattamassa. Eräs vanha nainen kertoi, että hänellä on sen takia päälaelta kaljua, koska aikoinaan hiukset/päänahka palaneet permamentin tuloksena. Jättää sen permiksen otattamatta vaan.


      • ei tuu kaljuksi
        ei pilata kirjoitti:

        Hiuksia ei oikeasti kannata käydä poltattamassa. Eräs vanha nainen kertoi, että hänellä on sen takia päälaelta kaljua, koska aikoinaan hiukset/päänahka palaneet permamentin tuloksena. Jättää sen permiksen otattamatta vaan.

        Tuo ei pidä paikkaas, ei se kaljuus voi johtua siitä että on vuosikymmenien takaa polttanut permiksessä hiuksensa, pitää tulla kolmannen asteen palovamma, että hiusjuuri päänahan alla tuhoutuu siis oikeen tulipalo päähän ja roihunut siinä jonkun aikaa.
        Monilta nyt mummuja palo hiukset 30-40 luvuilla kun ei oltu vielä keksitty nykyistä permistä, minunkin mutsini olis ihan kalju kun siltä sota-aikaan silloiset permikset" poltti"hiuksia juurta myöten,mutta mutsilla tukkaa paljon ja tukka kuin rautalankaa.
        Naisten kaljuuntuminen on hormonaalista.


    • kohtalotoveriii

      mulle kävi pari vuotta sitten samalla tavalla, oli selkään aika pitkälle yltävät hiusket ja pyysin sellaista mallia missä latvat ylettyy olkapäille niin se ämmä leikkas niin lyhyeksi että niska näkyi!! en saanut edes hiuksia kiinni laitettua pitkään aikaan.. vähän itkin kun pääsin kotiin enkä tykännyt hiuksista yhtään..! mutta empä ole sen jälkeen käynyt siinä puljussa!! ja vielä veloitti ihan sairaan paljon siitä operaatiosta.. olen kyllä pistänyt viestiä eteenpäin siitä paikasta.. ärsyttää tuollaiset kampaajat ketkä ei kuuntele asiakasta vaan leikkaa oman mielen mukaan!!

    • Gillette III

      Älä urputa. Joku aika sitten ranskanmaalla leikattiin tukka kaulaa myöten pois. Olikohan saksien nimet giljotiini. Eikä valitus auttanut

    • parturoitumies

      taas joku voi itkeä minulla on henkilökohtainenkokemus maahanmuuttaja parturikampaajalta leikkasiväärin sanoin että ei haittaa hiukset voi kasvattaa takasin ja ajappa ne vaan kaljuksi ja näin teki ja ilmainenparturi

    • mattailija

      joo moni vähättelee asiaa ,osta perukki.tosi tyhmää.minunkin hiukset on pilattu monta kertaa,yhen kerran sanoin et lekkaa ny semmoset ku mulle kävis ei tehny muuta ku lyhenti ja föönäs,moni sano että ei noille sun hiuksille oo tehty mittää.toinen kerta annoin taas vapaat kädet tunti meni ylikin voi kauhistus minkä näköseksi sai minut.no keväällä oltiin pohjoisessa päi kylpylähotelissa, hän leikkasi minun mieleni mukaisesti,mieskin tykkäsi,turkissa sama juttu,kyllä pojat osaa,täällä missä asun,vaikka kuva ois vieressä ei ne osaa leikata.ajankin mieluusti pitemänkin matkan jos saan semmoset hiukset,mitkä mulle sopii.

    • Pa-Ka

      Kuva mukaan niin molemmat (asiakas ja parturi) näkevät minkä mittaista halutaan!

    • Pottamalli

      Jos on niin tarkka malli hakusessa,niin pitää osata antaa sellaset ohjeet,että ei voi mennä ainakaan pahasti vikaan.Pitää myös itse tajuta puuttua peliin,jos alkaa mennä päin honkia..!

    • Onpa murheita...

      Minulle leikattiin kerran ulkomailla takatukka aivan siilksi (kielimuurin takia), vaikka pyysin vain lyhyttä takatukkaa. Lopputulos oli ensin shokki. Pari päivää tuntui kummalta, mutta en antanut sen pilata lomaani.

      Eli annan sinulle neuvon, vaikka sanotkin, että "se kasvaa" on huono neuvo: Elämässä on suurempia murheita kuin "vääränlainen" tukka, koska se kasvaa aina takaisin. Tämä on oikeasti ainoa oikea suhtautumistapa. Miksi pilata elämä kuukausiksi tukan takia, oletko miettinyt asiaa? Annatko tällaisten asioiden pilata elämäsi useinkin? Suosittelen relaamaan.

      Kun jonkin aikaa oli kulunut tukkani "pilaamisesta", yksi tuttuni näki minut bussipysäkillä takaa päin ja ajatteli mielessään: "Onpa tuolla naisella hyvin leikattu tukka."

    • Pälvikaljua

      Helpoin malli on kalju, eipä tuu valittamista

      • Ruma toki on

        Helppo ja ruma malli. Älä pilaa esteettistä näkemystä.


    • hiukset päässä

      Kampaajakin on vain inhimillinen ihminen, jolle voi sattua väärinymmärrys ihan niin kuin kenelle tahansa muullekin. Hiukset ovat onneksi kasvava luonnonvara, joka kasvaa vielä takaisin ajan kanssa. Täydellistä, korjaamatonta, virhettä ei ole siis voinut tapahtua.

      Olen sitä mieltä, että maailmassa on paljon suurempiakin murheita, kuin hiustyyli. Mikäli hiustyyli on mennyt pilalle ja se on elämän ainut ongelma, ovat asiat todella hyvin. Ei kannata stressata pienistä asioista, maailmassa on niin paljon tärkeämpiäkin asioita, kuin esimerkiksi ulkonäkö.

      Nyt vaan nokka kohti tulevaisuutta. Elämässä pitää jatkaa eteenpäin. Mukaudut tyyliisi ja annat mennä. Luulen, että ongelma on suurin sinulle itsellesi. Läheisesi tuskin edes huomaavat vastaavaa ongelmaa aivan samalta kannalta, kuin sinä.

    • sdadweeew

      Kamala ihmiskohtalo

    • mene lääkäriin ja pyydä mielenterveyslääkitys.

    • selfmade

      Joskus 80-luvulla, kun permanentit olivat muotia, kampaaja pilasi hiukseni tekemällä jotain totaalisesti väärin permanenttia laittaessaan. Kiiltävistä hiuksistani tuli kuiva säkkyrä. Olin todella järkyttynyt. Ei siinä sitten auttanut kuin odottaa, että hiukset kasvavat. Myös värjäys on mennyt useasti pieleen. Kerran hiuksista tuli lumenvalkoiset ja kerran oudon punaiset. Nyt värjään hiukset itse, eikä ole koskaan epäonnistunut.

      • kevyesti

        Mulla on tosi pehmeä ja ohut hiuslaatu. Kerran tuli käytyä permanentti ottamassa parturilta ja huonostihan siinä kävi. Liian vahva permis tähän hiuslaatuun ja elottomaksi hamppukasaksi meni. Ei auttanut muu kuin odottaa kokonaan uudelleen kasvamista:( Kyllähän parturin pitää olla alan asiaantuntija ja heti tietää hiuslaadun nähdessään, että miten vahvaa permistä voi laittaa. Aina raitojen jälkeenkin tulos ei ollut koskaan odotettu, koska hiukseni helposti imevät väriä tuplasti enemmän. Siispä sävytykset olen itse hoitanut jo vuosia itse kevytvärillä ja aina tulos halutun mukainen. Paljon ei kevytvärejä ole saatavilla enää, mutta viimeisin löytöni on Prismasta Biozellin hajustamaton intensiivisävyte, joka kestää muutaman pesun.


    • entinen kampaaja

      elä urputa hiusmalleja on monia pitää tietää mitä haluaa kampaajakin on ihminen.......

    • yksinkertaista

      Rouva 47. Vielä ne siitä kasvaa. Kaikilla ei kasva. Ei ole paksuja hiuksia, jota leikata pilalle. Jos otsatukka pullistaa otsan, voi tehdä vesikampauksen, tai leikata otsatukka pois. yksinkertaista.

    • Hymyä huuleen vaan

      On sitä ihmisillä ongelmia kerrakseen. Anteeks ny rouva mutta jos oisit mies, sanoisin että kaikki pois vaan, se on muotia. Ota huumorin kannalta. Sano kaikille että halusit kesätukan.

    • pat..

      mulla kävi aikoinaan kun menin parturiin, sanoin että siistitään tuota etutukkaa vähän, joo paruri kuuli että siiliks siistitään ja nappas oikeesti siiliks, rupes ärräpäät lentää ja parturin naama punottaa vaikka oli miesparturi,ei maksanu mitään ja siihen loppu yhteistyö tämän keriän kanssa, sillo otti pattiin..

    • mummeli

      Oo onnellinen , hiuksethan on uusiutuva luonnonvara . Jos oot niitä kaikkitietäviä asiakkaita , älä märise .Leikkaa ja muotoile hiuksesi niin saat varmaan oikianlaisen muotoilun joka miellyttää sinua .

    • Lt

      Minulttakin on leikattu hiukset, lyhyeksi :( Onhan se aika kaameaa kun pitääliikkua ihmisten ilmoilla tukka lyhyennä jos ei itse tahdo... Mutta voisitkai pyyttää pitenyksen. Minä otin selaisen ! :)

    • Millin tukka

      Käyn parturissa kahdesti vuodessa. Millin koneella kaikki pois.Olen tyytyväinen oppilastyöhön.

      Kyllä naisten elämä on hankalaa, osanottoni !

    • Huonoa kokemusta minullakin parturissa käymisestä. Halusin leikkauttaa n. 10cm pois ja ohentaa hiuksia. Samalla vaalentaa hiuksia vaaleanruskeasta ultra-vaaleaan sävyyn. Noh, tästä ohjeistuksesta huolimatta lopputulos oli aivan KAMMOTTAVA!
      Tukka lyheni joo sen verran mitä halusinkin, mutta se näytti kypärältä tai ei, pikemminkin sieneltä :D väristä tuli oranssi ja kaiken tämän lisäksi parturi vastasi puhelimeen samalla kun leikkasi hiuksiani ja tokaisi puhelimeen "mää soitan sulle takaisin kunhan pääsen vittuun täältä.. mmmm ja 90e kehtas pulittaa tästä. Huoh, jälkikäteen mietittynä en ois antanu asian olla. Tästä on jo kuitenkin 8v aikaa. Onkohan kyseinen pulju enää edes pystyssä :D

    • 0+98tghj89p

      Ihme kommentteja! Pitäisikö olla vähintään syöpä, että siitä saisi valittaa? Tämä on KESKUSTELUpalsta, aivokääpiöt!

      Jos joku ammatikseen käsittelee hiuksia, leikkaa, värjää jne, niin asiakkaalla on oikeus olettaa, että hän tekee sen taiten. jos kampaaja ei ymmärrä, mitä asiakas haluaa, HÄNEN ON KYSYTTÄVÄ TARKENNUSTA.

      Noita tyylitajuttomia ja taitamattomia kampaajia on paljon, onhan kampaajia muutenkin pilvin pimein. Taitavaa on vaikea löytää ja kuten täällä, epäonnistuminen on usein asiakkaan syy - en kyllä tajua millä perusteella.

      Ikävää, että tukkasi on piloilla. Käy valittamassa ja rahat takaisin. Sen jälkeen menet jonkun ammattitaitoisen kampaajan pakeille ja pyydät tekemään sen mitä tehtävissä on.

      Ja levitä ihmeessä sanaa siitä huonosta kampaajasta! Kerro meillekin kuka se oli ja missä. Puskaradio voi pelastaa monta muuta samalta kohtalolta!

    • Puskaradio käyttöön

      Moni laittaa palautetta ostamastaan palvelusta http://www.puskaradio.net palstalla.
      Itse olen kommentoinut sinne sekä hyvästä että huonosta palvelusta.
      Luulisi että esim. kampaamon omistajat kävisivät katsomassa onko heidän liikkeensä saanut palautetta. Tuskinpa työtekiät vapaaehtoisesti kertovat tyytymättömistä asiakkaista työnantajalle/omistajalle.
      Ja muille (asiakkaille) hyvät tiedonlähde mistä palvelut kannattaa hankkia

      • tessalonikki

        Täytyy ottaa käyttöön tämä puskaradio. Aika vähän siellä näytti vielä olevan arvosteluja. Olisko osa ihan yrittäjien omia mielipiteitä itestään kun olivat niin ylistäviä. :DDD


    • häppä

      Pitäisi kenties pysyä tutussa ja turvallisessa vakikampaajassa eikä päästää ketään muuta sorkkimaan kuontaloaan jos se on noin tarkkaa? Kampaaja kai oli eri mieltä siitä mikä sinulle sopii tai ei vaan jaksanut välittää vaan teki mielestään työtä käskettyä lyhyeksi leikaten, kaikilla on joskus huono päivä. Ymmärrän yskän jos olet malli, asiakaspalvelussa tms. työssä jossa ulkomuodolla on väliä, muuten tuntuis vähän turhalta peiliintuijottelulta niinkuin ei ole pahempia ongelmia murehdittavanasi, onnea vaan. Lyhyt tukka joka tapauksessa kuitenkin kasvaa suhtalaisen nopeasti uudelleenmuotoiltavaan pituuteen että käytäpä vaikka lakkia ja myssyä siihen saakka jos kuvittelet että ihmiset tuijottaa, onneksesihan et itse voi tukkaasi koko ajan nähdä.

    • omenapuu

      Hiustenleikkaus on ainoa leikkaus josta toipuu 100%. Virkkaa hauska pipo ja kulje nenä pystyssä. Ei maailma yhteen epäonnistuneeseen tukan leikkuuseen lopu. Ota yhteyttä tukan leikanneeseen kampaajaan ja pohtikaa yhdessä mitä voi tehdä.

    • 1+8

      Itse olen huomannut, että harvemmin kampaaja tulee tehneeksi juuri sitä mitä halusit. Liian usein se viisi tai kymmenen senttiä onkin huomattavasti enemmän, tai sitten leikataan joku omituinen malli kampaajan tyylitajun mukaan, eli mikä hänestä on trendikkäin hiusmalli asiakkaalle.

      Itse viime syksynä olin ensimmäisen kerran tyytyväinen parturi-palveluuni. Nuori kampaaja teki asiat juuri niin kuin olin pyytänyt, ja lopputulos todella oli hyvä. Saihan siitä maksaa, mutta olen valmis laittamaan sen kymmenen tai kaksikymmentä euroa enemmän, jotta saan juuri sellaisen lopputuloksen kun olen toivonut.

      Useimmiten näihin päiviin mennessä olen leikannut hiukseni aivan itse, koska yleensä olen ollut perinteisen ja yksinkertaisen hiusmallin perään, kunhan on tasaista ja ulottuvat juuri olkapäille.

      Sinulla itselläsi ei taida olla oikein muuta vaihtoehtoa kuin odottaa. Uskon, että ensijärkytyksen jälkeen voit ehkä pystyä elämään asian kanssa, ja hiukset kasvavat pikkuhiljaa takaisin entisiin mittoihinsa. Samaan kampaamoon älä enää mene, ja vastedes ole tiukkana sen suhteen mitä hiuksillesi haluat tehtävän.

    • hiukset kasvaa

      Olin myös parturissa pari kuukautta sitten. Itselläni oli hiuksissa kuivia kohtia joten ne piti leikata pois. Parturi kysyi lopussa, että tykkäänkö. Minun piti esiittää että tykkäsin vaikka todellakin vihasin. En ole sen jälkeen käynyt parturilla. Itse leikkaan omia hiuksia. Mutta on hiukseni nyt nykyään pali terveemmän näköiset. Kiitos parturin, joka leikkasi kuivat kohdat. Hiukseni ovat hyvin paljon kasvanut kahdessa kuukaudessa!

    • ....................

      Aina ei tukka onnistu. Eipä siinä sen kummempaa. Nyt ainakin tiedät olla nauramatta toisten hiuksille kun ei se ole aina omassa kontrollissa.

    • damdida89

      Itsekin olen useat kerrat saanut kampaamokäynnin jälkeen itkua pidätellä, kun pitkä tukka on kynitty eikä ole löytynyt yhteisymmärrystä. Kerran kun kävin, niin kampaaja leikkasi otsatukkaa aivan liikaa. Vitutti hirveästi kävellä ulos kampaamosta, häpesin tukkaani ja kotona tuntui että otsetukka nousi kokoajan pystyyn rumasti. Sen jälkeen olen itse siistinyt latvani.

    • 20+

      Vaikka olen yli kaksikymppinen nuori mies, minusta ei ole hauskaa, että äitini vaatii minua leikkaamaan hiuksiani. Hiukseni eivät ole kovin pitkät hevarin tavoin, vaan ns. paksut hiukset. Mietin itsekin, miten saisin tilanteen hoidettua.

    • PunapääNeitonen

      Itse en ole lähes 10 vuoteen käynyt parturissa, juuri siitä syystä että en ohjeistuksesta huolimatta kertaakaan ollut tyytyväinen lopputulokseen. Itse saan värjättyä ja leikattua juuri sellaiset kuin haluankin ja tulee PALJON halvemmaksi, suosittelen muillekin tyytymättömille samaa!
      Hiukset on naiselle usein hyvin tärkeät ja vaikuttavat paljon ulkonäköön, joten tottakai se harmittaa jos hiuksista tulee omaan makuun ihan vääränlaiset.

    • JoopaJoo

      Elämässä on ihan oikeitakin ongelmia.

      • jhgfdsza

        Miksi ihmeessä sitten tuhlaat aikaasi tällaisten avausten lukemiseen, kerran sinulla on isompia ja tärkeämpiä ongelmia itselläsi? Otan osaa elämäsi harmauteen.


      • nänny

        "Elämässä on ihan oikeitakin ongelmia." Terävästi päätelty, ihan itsekö hokasit?


      • JoopaJoo
        nänny kirjoitti:

        "Elämässä on ihan oikeitakin ongelmia." Terävästi päätelty, ihan itsekö hokasit?

        Jos satuit ymmärtämään, niin vastasin aloittajalle.

        Ilmeisesti et ymmärtänyt.

        Kommentistasi päätellen - en sitä odottaisikaan.


      • JoopaJoo
        jhgfdsza kirjoitti:

        Miksi ihmeessä sitten tuhlaat aikaasi tällaisten avausten lukemiseen, kerran sinulla on isompia ja tärkeämpiä ongelmia itselläsi? Otan osaa elämäsi harmauteen.

        Uskoisin että asia on näin sinun itsesi kohdalla - kun kerrat asiasta keksit mainita.


      • JoopaJoo
        nänny kirjoitti:

        "Elämässä on ihan oikeitakin ongelmia." Terävästi päätelty, ihan itsekö hokasit?

        Lisäksi mietin miksi kuittailet mulle, kun kerran itse olet samaa mieltä ?? :o


    • roopesetä

      paras on kun ei kirjoittelis nettiin ollenkaan, vaan antais ajan hoitaa asian, kaikkeen tottuu ihmislapsi myös lyhyisiin hiuksiin

    • Minun kampaajalla on kunnon katalogit, joista voi malleja selailla. Toki pitää myös itse kertoa.. mitä haluaa sekä seurata työn etenemistä.
      Luitko kenties juorulehteä silläaikaa kun hiuksiasi operoitiin??
      Sinun olisi pitänyt heti reklamoida kun peiliin katsoit, jospa jotain olisi vielä ollut tehtävissä. Itse en ole koskaan poistunut pettyneenä kampaajalta.Nykyään pitkät hiukset joten käynnit pari kertaa vuoteen riittää.

      • mulla on hyvä

        Minä olen myös aina tyytyväinen kun astun kampaamosta ulos, kerron tarkkaan mitä haluun ja seuraan kampaajani työskentelyä ja olen käynyt samalla kampaajalla jo 15v. Käyn kampaamossa n.kuuden viikon välein.


      • tyytyväinen asiakas
        mulla on hyvä kirjoitti:

        Minä olen myös aina tyytyväinen kun astun kampaamosta ulos, kerron tarkkaan mitä haluun ja seuraan kampaajani työskentelyä ja olen käynyt samalla kampaajalla jo 15v. Käyn kampaamossa n.kuuden viikon välein.

        Jep niin miullakin on paras frisyyri tekee niinkuin haluun ja olen erittäin tyytyväinen, ihmettelen kuinka noin monilla on noin huonot parturikampaajat, tai sitte ne ei edes puhu samaa kieltä, kun noin metsään on monilta menny.


    • inhokki70

      Haukkukaa ihmiset rakkaat ne parturinkäntyt pystyyn heti ja siinä paikassa, että tajuavat vähän skarpata ja lopettaa jakamasta kalliilla rahalla pahaa mieltä yhä uusille entisille asiakkailleen. Ei kaikkia voi miellyttää eikä pidäkään.

    • eteenpäin vaan

      Joskus olen pettynyt, eniten kampausyrityksiin, kun minulle riittää pelkkä hiustenkuivaus. Minulla on hieman taipuisat hiukset ja osaan -kuten kaikki muutkin -parhaiten laittaa itse hiukseni.

    • Eliza61

      Onhan se hyvä, että on joku paikka missä purkaa tuntojaan ja saada vertaistukea. Ei tosiaan ole pakko lukea niitä juttuja mitkä kokee turhanpäiväisiksi!

    • niih2015

      Valittaa Kuluttajasuoja lautakuntaan Kuluttajavirastoon

      • Ei kiitos kampaajia

        enää. Kun lopetin kampaamossa käynnin hiukseni ovat kuntoutuneet vuodessa.
        Ei värejä enää eikä hiusten raastamista kuumilla fööneillä. Tukka kasvaa, kiiltää
        ja on nyt todella hyvässä kunnossa. Luomu on parasta.


    • sillä selvä

      Kerronpa tarinan, siitä kuinka kampaaja "pilaa" hiukset. Tuttuni meni kampaajalle leikkauttamaan hiuksensa, tuli sieltä ja hiukset oli todella tökerön näköiset mutta...Kun selitti miten oli leikkauksen halunnut, niin se oli juuri sitä, mitä oli kertonut haluavansa. Eli jos tehdään niin kuin pyydetään, niin mitä sitä valittamaan? Jos ei osaa kertoa mitä tarkoittaa niin minkäs teet, kampaajatkaan eivät lue ajatuksia.

    • maisa-alina

      Menisin ja ajaisin kampaajan pään kaljuksi,....tai vaatisin viikottaista ilmaista hiushoitoa,kunnes hiukset ovat kasvaneet oikeaan mittaansa,...rahat vaatisin ehdottomasti takaisin ja facebookissa ilmoittaisin kampaamon ja leikkaajan nimen.

    • käämit punaisena

      Kyllä nainen menee täysin hepuliin jos hiukset leikataan totaalisesti väärin, kokemusta on.

    • exkampailija

      Nämä kampaajia moittivat ihmiset ovat yleensä niitä, jotka muuttavatkin mielensä sen jälkeen, kun työ on tehty. Ei ollakaan tyytyväisiä siihen mitä itse on valinnut. Usein myöskään eivät suostu kuuntelemaan ammattitaitoisen kampaajan ehdotuksia, koska itse tietävät parhaiten. Kampaajat ovat kuitenkin käyneet koulua ja siellä opetetaan myöskin muoto-oppia, jolloin tietävät mikä sopii kenenkin kasvoihin.

      Kaikesta huolimatta kysymyksessä on kommunikointi jossa väärinymmärrykset ovat mahdollisa puolin jos toisin. Aina voi myöskin katsoa itseensä.

      Ja jos asiakas on syystä tai toisesta kyvytön antamaan palautetta suoraan työn tehneelle kampaajalle, kuinka ihmeessä kampaaja voisi edes ottaa opikseen asiasta.

      Eli... minun neuvoni on, että palautetta kampaajalle ja keskustelua siitä mikä meni pieleen. Siitä voivat molemmat oppia, myös asikas voi huomata, että antamansa ohkeistukset ovat olleet epämääräisiä... ja kampaaja sen ettei kuunnellut asiakastaan tarpeeksi hyvin tai ei ymmärtänyt...

      Asiakkaat ovat kampaajien parhaita opettajia niin hyvässä kuin pahassa.

      Sellainen kampaaja joka haluaa kehittyä työssään ja arvostaa itseään, ottaa palautteet mielellään vastaan ja oppii niistä, myös niistä huonoista.

    • JK

      NIINKÖ

    • leikkaan itse

      Kampaajiksi ajautuvat suurimmaksi osaksi kaikenmaailman nirppanokat, jotka ei kestä arvostelua eikä varsinkaan vaativia asiakkaita. Raha kyllä kelpaa, mutta ei haluta eikä malteta kuunnella asiaakkaan toiveita.

    • Ikävä juttu. Ensiksi menet valittamaan lopputuloksesta kyseiselle kampaajalle ja jos uskallat niin vaadit samassa paikassa toista kampaajaa korjaamaan mitä korjattavissa on. Samalle saksikädelle ei kannata korjauslupaa antaa - tai itse en ainakaan uskaltaisi. Voit myös vaatia rahat takaisin - yrittää ainakin.

      Kesällä sitten jotain huivia ja hattua päähän, sekä odotat että kutrit kasvaa.

      Mulle on kerran käynyt tuollainen todellinen grande katastrof. Liian lyhyeksi leikattu taipuisa tukkani näytti omissa silmissäni aivan kamalalta. Yhden kerran olen oikeasti itkenyt peilin edessä ja se oli tämä! Järkytystäni helpotti työkaverit, joiden mielestä lopputulos ei ollut lainkaan hullumpi. Ja se kuuluisa mantra "kyllä se kasvaa".

    • missredblue

      Koitappa rvAuervaara seurata leikkauksen etenemistä kun vahvuuksia on laseissa miinus kahdeksan ja lasit käsketään ottamaan pois (koska sankojen alle jäävien hiusten tulee olla vapaana leikatessa)... Hyvä kun silloin tunnistat edes oman naamasi peilistä kun ei ole rillejä nenällä.

      Suosittelen myös ammattikoulun partureilla käymistä. Opiskelijat ovat arkoja leikkaamaan ainakaan liikaa ja aina on opettaja seuraamassa ja antamassa neuvoja. Tarpeen tullen myös viimeistelee jos huomaa jotain jääneen tekemättä.

    • Annoithan palautetta kampaajalle heti?

      Kun kampaaja on tehnyt selkeän virheen, asiakkaan ei ainakaan tarvitse maksaa virheellisestä leikkauksesta.
      Maksoitko kampaajalle?

    • linnea

      Käyt samalla kampaajalla. Tällöin jää kaikki tälläiset epäonnistumiset pois. Samoin kun laittaa permanentin samalla kammpaajalla, niin tietää mitä saa. Hänellä on ylhäällä mitä hiuksille aikaisemmin tehtiin.

    • Buahahahaaa :D

      iiihihihihiiiiiii hohoohohooohohohohooooo eeeheheheheheheeeeeee :DDDDDDD

      vituttaaaaaxxxx äx äx äx :DDDD

      • Rouva 47

        Turåa loonno

        Turpa kiinni teinipentu, mene toihin loinen kansanedustaja-aivo


    • kuukuukuuuu

      Aina kun menen kampaajalle otan mukaan pari lehdestä leikattua kuvaa ja mietin valmiiksi miten selitän mitä haluan. Jos en löydä kuvaa lehdestä pyydän poikaystävääni ottamaan kännykälläni kuvan päästäni, takaa ja sivulta jotta voin taas selittää ja näyttää kampaajalle mitä haluan. Sanon myös heti alussa että omia mielipiteitä saa esittää, minähän en ole se ammattitaitoisin meistä. Aina on tullut ehdotuksia parempaan lopputulokseen.

      Koskaan ei kukaan kampaaja ole pahastunut, päinvastoin ovat olleet kiitollisia kunnollisista ohjeista ja aina lopputulos on miellyttänyt.

      Koska leikkaus yleensä maksaa aika paljon koen että minulla on oikeus kertoa mitä haluan. Enhän mene ompelijallekaan ilman kunnollista suunnitelmaa.

    • Mulla parturi leikkaa yleensä lähes kaiken pois- ja aina onnistuu :)

    • momomomomom

      ET KAI VAAN MAKSANUT SIITÄ MITÄÄN?

    • 85

      On käynyt samoin, että hiuksiani leikattiin 15cm ja piti vaa ottaa huonot pois, tästä jäi noin kymmenen vuoden traumat kampaajalle. Kavri valmistui kampaajaksi onneksi eli hänen käsittelyynsä kyllä uskalsin mennä heti jo mallipääksikin :)

    • ainanäin

      Kampaajallani on outo tyyli leikata mun hiukset aina ihan liian lyhyiksi. Vaikka sanon, että jätä pituutta sen verran etteivät nouse pystyyn, niin aina sama juttu. Viime syksynä kävin leikkauttaa hiukset. ja seuraavana aamuna mulla oli tapaaminen erään tuttavan kanssa. Aamulla värkkäsin 1,5 tuntia hiusten kanssa ja itku pääsi. Vaikka mitä tein, niin sojottivat pystyssä. Vasta viiden viikon päästä leikkauksen jälkeen hiukset olivat sen mittaset miksi olisin ne halunnut leikattavan. Enpä ole nyt tälle vakikampaajalleni sen jälkeen uskaltanut mennä.

    • klani nainen

      Se ilmeisesti on kampaajien vika, että leikkaavat huikset aina liian lyhyiksi. Olen käynyt ainakin 10 eri kampaajalla ja kaikilla on sama vika. Mulla on hyvin pklsut hiukset ja haluaisin, että ne olisivat sivuilta ja niskasta litteät (siis melko lyhyet) ja päältä tuuheammat ja pidemmät. Joka ikinen kerta parin viikon jälkeen käynnistä päälitukka on liikaa koholla ja korvallisilla on palsut töyhtöt. Olen sanonut kampaajilleni, että säästäkää niitä päälihiuksia ja tehkää sivut litteiksi, mutta aina on sama lopputulos - ikäänkuin olisin vetänyt teddy-hupun päähäni. Kampaajat eivät osaa ohentaa, vaan ainoastaan ohentaa lyhentämällä!!!!!

      Monasti on niin, että n. 15 minuuttia ennen kuin kampaaja lopettaa sen ikuisen nyppimisen, hiukset olisivät hyvät , sopivan pituiset ja kosteat, mutta kampaaja nppkii..... nypiii ja vieläkin nyppii. Sitten hän kysyy saako laittaa sitä sun tätä tököttiä siihen päätän ja alkaa föönaamaan sitä liian lyhyeksi leikattua tukkaa pyöreällä harjalla, että se on vieläkin lyhyempi taikka sitten hän ottaa suoristusraudat ja klanssaa sen olemattoman tukan pitkin päätä!!!!!!!

      Kun lähden tuolista olen yleensä 15 vuotta vanhemman näköinen kuin tullessani ja minulla on oikein leidimäisen typerä tukka. Joskun olen ajatellut että sanon kesken leikkaamisen, että nyt tämä nyppiminen saa riittää, ota se kappa helvettiin ja mennään kassalle.
      Värjääminen on sitten oma lukunsa. harmaan juuren on moni aloittelija kuvitellut peittävänsä lämpimän ruskealla, mutta niimpä on sitten tullut uusi juuriväri, latvaa vaaleampi lämmin ruskea!!!!! Vaikka olen sanonut, ettei väri peitä, niin aina joku kuvittelee niin. Kerran menin seuraavana päivänä näyttämää ja tehtiin uusiksi.

      . Kun siinä kassalla pulitan 75 €, niin ajattelen usein että mikä piru siinä voi olla ettei kukaan osaa leikata tukkaa.... Leikkasin aiemmin itse hiukseni ja sisko takatukan, kun pidin pidempiä hiuksia, mutta nyt ei voi, vaikka olenkin entiseltä ammatiltani parturi-kampaaja!!!!!!!
      Minä en siitä kuolemansairaaksi tule, vaikka tukka on liian lyhyt, mutta ihmettelen vaan mikä siinä tukanleikkuussa voi olla niin pirun vaikeeta, ettei osata ottaa sieltä pois mistä pyydetään ja jättää sinne mihin toivotaan.
      Ihan joka kerta ei viitsisi vaihtaa kampaajaa, kun ne loppuvat näin pienellä kylällä.....

    • Rouva 47

      VOisiko tuon kotkan yli ajaa?

      hahahaha

    • .,.,.

      Minä otin aikoja sitten permanentin entisessä neuvostoliitossa, ajattelin säästää. Kaunis tukkani oli kuin lampaan villaa ja katkeili ohueksi. Meni todella kauan ennenkuin hiuksista tuli mieleiset.
      En ole sen jälkeen ottanut permistä.

    • Kampaaja itsekkin

      Harvemmin kampajaalla kristallipalloa on, mistä näkisi millaisen leikkauksen asiakas tahtoo. Kampaajakin on kuitenki normaali ihminen, joka ei varmastikkaan halua tahalleen pilata kenenkään hiuksia!!! Hiukset kasvaa kyllä, joten jos on lähteny sentti-kaks liikaa, niin viikkojen päästä asia on unohtunut jo. Lopettakaa tuo turha narina, ei meistä kukaan ole täydellinen. Kerran kaupassakin myyjä veloitti väärän hinnan tuotteesta, enkä tullu siitä valittamaan suomi24 sivustolle.. Eihän se sitä tahalleen tehnyt!! Ja jos tuntuu, että kampaaja ei ymmärrä kuinka paljon mitasta saa ottaa pois, näytä tarkoin!

      • Taito hyppysissä

        Juuri kampaajan tulisi tietää, että jokainen kampaaja ei ole yhtä taitava. Huh, onneksi on itsellä taito ja aina upea kampaus, luonnonvaaleassa ja pitkässä tukassa.


    • Burka

      Suntäytyy nyssitte käyttää vähäaikaa muslimien huivivarustusta niijotta ei näy ku silimät.. oliksejoku burka, tai jokusinnepäin, siinon sellanen hyttysverkkokiii silmie edesä.. trolololoo..

    • Nimi tänne

      Rouva 47 laita paikan nimi ja paikkakunta tälle palstalle. Kyllä täällä voi ja kannattaa kertoa huonoja kokemuksia. Katsotaan miten liiketoiminnan käy...

    • olet reppana

      On sinulla harvinaisen huono itsetunto, jos noin pahasti hajoaa minäkuva kun hiukset vähän lyhenevät. Sääliksi käy raukkaa, toivottavasti joskus joudut pakosta kaljuksi (esim syövän takia) jotta oppisit vähän elämään muutostilanteissa!

      • EI kai sattunut

        Uskomatonta paskaa aloittajalle, jou toivoo syöpää, että menettäisi hiuksensa. Sinä olet menettänyt siis sekä hiukset että järjen, että sellainen säälittävä reppana. EI KAI sattunut, voi ja voi


      • Katso peiliin

        Ei kannata vituilla, ellei osaa sitä taitoa. Menes ottaan ne sytot ja katso peiliin...


      • Nimimerkki reppanall
        Katso peiliin kirjoitti:

        Ei kannata vituilla, ellei osaa sitä taitoa. Menes ottaan ne sytot ja katso peiliin...

        Siis nimimerkki olet reppana, et osaa vittuilla.


      • joskus pettynyt

        On täällä tosiaan tyhmiä kommentteja.Kysymys oli onko huonoja kokemuksia kampaajalla käynnistä? Silti täällä haukutaan valittajiksi jos kertoo kokemuksistaan.
        Sitä varten nämä keskustelu palstat ovat,että voi jakaa kokemuksiaan.
        Kyllä se niin on että jos maksat kalliisti hiusten laitosta,on saatava asiallista palvelua mitä haluaa.
        Minulle aikoinaan sattui just tätä ,että kun pyysin hiuslatvojen leikkausta ja sanoin että kasvatan hiukset pitkiksi,ettei saa ottaa montaa senttiä.Tulos oli niin lyhyet hiukset ettei saanut edes pienintä papiljottia päähän .Oli kuin kynitty kana.Kun sanoin kampaajalle että on leikattu liian lyhyeksi,tuumasi vain että kannattaa kerralla leikkauttaa lyhyemmäksi ettei tarvitse joka kuukausi käydä kampaajalla.
        Kun nuorempana -70 luvulla kävin permanentissa, aineet ja lämpökupu oli päässä ja kampaaja meni johonkin takahuoneeseen kahville.
        Ykskaks alkoi kupu kuumenemaan,soitin kelloa paniikissa,ennenkuin kampaaja tuli katsomaan lenteli rullien päällä olevasta huivista palasia.
        Hiukset aivan kuivat säkkärät.Eihän sitä siinä vaiheessa huomannut kun laitoi hoitoaineet päähän ja teki kampauksen ,miten pahasti hiukset paloivat kuumuudessa.
        Vielä nyt iäkkäämpänäkin pelkään mennä uusiin kampaamoihin missä en ole käynyt,siinä pelossa että tulos on aivan eri kuin mitä haluan.
        Onneksi nykyisin ovat kampaamitten aineet parempia kuin ennen,enkä enää haluaa permanenttia hiuksiin.
        Mitä tulee klipseihin ,kyllä ne rasittaa hiuksia,samoin rastat.Myös hiusvärit ja föönaus .
        Kyllä kampaajia on monenlaisia ,niin hyviä kuin huonojakin.Hyvä kampaaja osaa tehdä hiusmallin mikä sopii asiakkaan kasvoihin jos asiakas antaa vapaat kädet siihen,eikä vaadi jotain tittyä mallia.


    • mohawklady

      Eivätkö nämä lopputulosta valittelevat parturoitavat seuraa kampaamokäynnin aikana parturikampaajan työskentelyä? Luulisi että nykyään kaikissa liikkeissä on vähintään käsipeilit tarjolla asiakkaille, jotta lopputuloksen voisi tarkistaa. Omassa vakioliikeessäni on lisäksi parturituolien edessä suuret "kokovartalopeilit", joista pystyy aivan hyvin seuraamaan hiustenleikkuun kulkua.

      Ja jos operaatiota kerran pystyy seuraamaan koko ajan, luulisi myös että asiakas voisi puuttua asiaan jos näkee että parturikampaaja on tekemässä jotain, mistä ei ollut puhetta.
      Jos hiustenleikkuun loppuvaiheessa, ennen maksua, huomaa kuitenkin ettei lopputulos vastaa odotuksia, luulisi että asiakkaalla olisi pokkaa sanoa siitä heti ihan suoraan kampaajalle ja ehdottaa jotain korvausta, uutta käsittelyä tms.

      Tämmöisiltä mokilta voitaisiin luultavasti välttyä, jos jo ennen saksiin tarttumista asiakas ja kampaaja keskustelisivat siitä, minkä malliset, väriset ja pituiset hiukset asiakas haluaa. Jos kampaajalla on erilainen näkemys tai hän haluaa ehdottaa jotain muuta, pientä muutosta, siitäkin kannattaa keskustella.
      Jos asiakkaalla ei ole varsinaista mielipidettä haluamastaan lopputuloksesta, kannattaa hänen kuitenkin tarkasti kertoa, minkälaista leikkausta hän _ei missään nimessä_ halua.
      Sanon kokemuksesta että mukana tuodut mallikuvat helpottavat kampaajan työtä huomattavasti.

    • tättärää

      Se ei auta mitään jos niitä liikkeen ja kampaajien nimiä huutelee täällä. Jos aikuinen ihminen ei osaa mennä liikkeeseen juttelemaan asiasta se on hänen oma häpeensä. Turha sitä täällä on vinkua, kun asialle voisit tehdä jotain muuta.. Asiallisesti hoitamalla tämän asian varmasti pääsette sovintoon..

      • ihme naukujia

        Mitä sinä valitat.Täällä on vastattu ap:n kysymykseen ja kerrottu kokemuksia.
        Mitä valitat,jos ei asia kiinnosta ,pysy pois palstalta.


    • Ajetaan konkkaan

      Kyllä todellakin auttaa, asiakkaat kaikkoa. Laita please, paikkakunta ja kampaamon nimi. Olisiko pian protestilistalla komeilemassa.

    • .........

      ...

    • niinpä.

      Luulen että joku voi pilata tahallaankin hiukset, poikkeuksellinen kampaaja esim. Tai sitten kampaajalla on niin huono maku, ettei kannattaisi olla kampaaja. Päänahassani on vieläkin jäljet kun eräs kampasi liian kovaa. Kaikkiin kampaajiin ja ammatti-ihmisiin ei pidä luottaa automaattisesti.

    • khhölj

      Aloittajalle...
      Jääppä vasiten vaikka auton alle niin sulla on sen jälkeen vähän suurempia huolia ku joku tukkaongelma.

      • Same to you

        Sitä samaa sinullekin.


    • miia

      Minulle kävi aikalailla samoin vuosi sitten, kuin aloittajalle. Kampaaja hoki kokoajan että " tästä tulee tosi hyvä". Hän leikkasi tosi nopeasti, ja ensin takaosan. Vuoden kasvatusurakka mureni laattialle. Lopputulos oli puolen sentin pituisesta pystytukasta, latvojen 10 sentin pituuteen.... Käskin hänen lopulta lopettaa. Hän hoki vielä silloinkin, että "nyt on hyvä". Itkin koko matkan kotiin. Ja päiviä, ja kuukausiakin myöhemmin. En kehdannut kulkea juuri kaupassakaan, koska minua katsottiin kuin vähäjärkistä. Lyhyemmäksi en halunnut missään tapauksessa enään leikata, eli ein voinut kuin sitkitellä. Hitaasti on muutosta tullut.

      • en tajuu.

        miksi sinä sitte menit leikkauttaan, jos kerran kasvatit hiuksia?????????????
        Ase ohimollako se kampaaja sun pääs ajoi lyhyeksi????????????ei voi olla totta.


    • moppitukka

      Turha sanoa että ne on vaan hiukset, kun ne on THE hiukset. Tiedän miltä tuntuu ja se kampaaja taitaa olla tällähetkellä siivoajana.
      Siis joka pilasi hiukseni siis todella pilasi ne, oli puhetta vain pienestä ohennuksesta niin tämä taula ohenti ne jotenkin päältä ja siis päällyskerros ei ollut ehjä ja väri minkä se löi mun päähän oli jumalauta vihertävä. sillei oho. hups.

      No asiaan: minä tein sillei että ostin itselleni jotain hiusjuttuja joilla sain pelastettua edes jotain..kävin kyllä kampaajalla tuon värin poistamassa ja leikkasin ne tasemmaksi eli lopulta oli sellanen kananperse päässä mutta parempi kun kampaaja a:n tekemä.
      Sitten ostin vaatteita mitkä veivät huomion kuontalosta, ja opettelin meikkaamaan nätisti ja huivit on aina hyviä.
      Tsemppiä sulle!

    • YkskiKarvaKaunistais

      Iesus. Toisilla (tässä tapauksessa nuorella naisella) ei oo tukkaa juuri ollenkaan ja jokku täällä jaksaa valittaa jos muutaman kuukauden joutuu elämään "ei-persoonaan sopivalla" letillä. Voi v***** liki suoraan sanottuna.

      • Aloittajalle tsemppi

        Minä säälin aloittajaa, en tuota muka syöpäpotilasta.


    • Uhkea blondi

      Kun me toiset välitetään ulkonäöstä, mitä se muiden karvattomuus meille kuuluu, ei mitään.

      • YkskiKarva

        Niin se miekin välitän. Mutta ainoa vaihtoehto näyttää jokseenkin edes naiselta on ostaa peruukki. Ja useampi vuodes, ei ole ilmaista lystiä se. Eikä oo mikään muka syöpäpotilas eikä sinne päinkään vaan yksi alopeetikoista. Mutta mitäpä te "ulkonäöstä välittäjät" muista piittaatte, kun oma letti on hyvin. Ja kynnet mieluusti kans. Kateellinenhan mie, ja harmissani.


    • wrfscxf

      Pistä siiliks, saatana. Kasvaa tasasena takaisin.

    • mega beibe

      kun itse käyn kampaajalla niin hän huomio kyllä aina toiveeni ja keskustelee kanssani mitä hiuksistani saa ja mitä kannattaa/voi tehdä niin että hiukset eivät väri tai leikkaus käsittelyssä mene pilalle. on sitä pari kertaa tullu käytyä vieraissa jollain toisella ja sitten lopputulos on voinut olla hieman omasta mielikuvasta poikkkeava mutta siis onneksi noi hiukset kasvaa vaikka hitaasti kasvavat niin sitten oon ollu sen omituisen lettini kanssa ja oottanu et mitäköhän se oma kamoaaja tekee seuraavaksi.. omalla kampaajalla kun käyn nin kammat ja harjat on aina puhtaat ei ole hiustupsuja harjoissa eikä kyllä lattiallakaan pesualtaat on kiiltävän puhtaat ja tuolit karvattomat ei ole kylllä koskaan ollut mitään valittamista

    • ohut tukka

      opettele ilmaoisemaaan toiveeesi selkeesti ja älä niuhota vaan opettele olemaan sen tukkasi kanssa vaha ja tuuhennus suihkeet on keksitty

      • pössö

        No kyllä monetkin ilmaisevat selkeästi mitä haluavat mutta silti kampaaja tehnyt oman päänsä mukaan ja tyyliin leikannut kaikille ihan samanlaiset hiukset.


    • järkytys

      Mun pään pilas tuttu kampaaja. Viikon kauheutta katselin, tänään toinen malli, mutta pituus tietenkin kärsi.

    • ----Random Leikkuu--

      kannattaa mennä Hakaniemen Nina-kampaajalle, mikäli tuntuu kivalle, että kampaaja ei ymmärrä puhetta sen enempää asiakkaan toiveista kuin selkeista "ei sitten missään tapauksessa niin" -lauseista.

    • Joku ihme heebo

      Eikö oiski helppoo saaa kunnon alennus parturissa ku sanois vaan että ei tykkää niistä hiuksista ja ne on ihan karseet :D

    • siiri

      Omituista ettei tunnu ammattitaitoista kampaajaa Suomesta löytyvän. Te, joilla epäonnistunut kampaamokäynti takana.. oletteko ajatelleet ettei se kampaaja saa teistä muoti-ikonien kaltaisia kaunottaria, vaikka tekisi mitä.. Ei se ole kampaajan vika jos te pyydätte jotain mahdotonta.. Ei ohuesta, huonokuntoisesta hiuksesta saa mitenkään paksua, kiiltävää helposti kampautuvaa..
      Keskustelkaa kampaajan kanssa, kertokaa toiveita mutta kuunnelkaa myös sitä kampaajaa. Ja muistakaa myös kun moititte kymmenelle parhaalle kaverille että mitä loppujen lopuksi sanoittekaan sille kampaajalle.. Vai muuttuiko se mieli sittenkin ja siksi olette tyytymättömiä. Helppo syyttää henkilöä kuka ei pysty puolustautumaan...

    • mä vaan

      Ihanaa on lukea tällasta, oikein piristää!
      Itse työskentelen kampaajana, 9kk koulutuksen jälkeen muuten ja 90% tekemitäni asiakkaista on ollut tyytyväisiä ja jääneet vakkareiksi. Ei sillä koulutuksen pituudella ole merkitystä, usein ammattikoululaiset eivät ole yhtä perillä ns. tämän päivän malleista kuin yksityiskoulun käyneet. Enemmän kuitenkin merkitystä vuorovaikutustaidoilla, osaa kysyä vielä varmistuksen vaikka mitään ei omasta mielestä olisikaan jäänyt epäselväksi, välillä käy niin että käytämme asiakkaan kanssa samaa termiä eri asiasta ja tämän takia käyn aina uudestaan läpi hänen toiveensa omin sanoin. Yleensä menee oikein, mutta muutaman kerran tämä on pelastanut minut tekemästä kömmähdyksiä, en tietenkään halua tahallani 'pilata' kenenkään hiuksia.
      Itse en ole kovin neuroottinen hiusteni suhteen, mutta kyllä tässä ammatissa täytyy ymmärtää se, että joillekkin hiukset ovat suuri osa persoonallisuudesta ja kun ovat väärin, kaikki on huonosti.

      Toivoisin tuon kampaajan ja sinun mielenrauhasi takia että menisit takaisin ja kertoisit hänelle olevasi tyytymätön. Kuten tässä monet ovat sanoneet, tukkaa et saa sillä takaisin, kuitenkaan et joudu enää miettimään että joduit maksamaankin mokomasta. Jos ostat kaupasta takin ja huomaat kotona että hiha roikkuu puoliksi irti, tottakai viet sen takaisin. Itse toivon aina että asiakkaat palaavat jos ovat tyytymättömiä, ovat maksaneet tietystä tuotteesta ja jos se ei vastaa toiveita, on oikeus (ja kohtuus) pyytää korjausta.
      Älä ihmeessä kuitenkaan mene tälle samalle henkilölle uudestaan, joko hän ei osannut jostain syystä käsitellä juuri sinun hiustyyppiäsi, vuorovaikutuksenne ei toiminut tai ikäväkyllä näitäkin tilanteita on ettei henkilö yksinkertaisesti ollut kovin ammattitaitoinen.

      Joskus tilanteita sattuu myös niin että kyseinen malli jota asiakas pyytää, ei millään voi toimia hänen hiuslaadussaan, sillon on pakko neuvotella jotain muuta, ja lopputulos ei ole se millaisen asiakas oli kuvitellut itselleen ennen kampaajalle menoa ja saattaa alkaa harmittamaan myöhemmin kotona. Toinen vaihtoehto on että kampaaja leikkaa tasan pyydetyn mallin, jolloin taas asiakkaan täytyy ymmärtää että esimerkiksi kovin suosittu 'victoria beckham-malli' ei yksinkertaisesti näytä samalta tai toimi yhtään jos päässä on 4 karvaa ristissä (hieman ehkä nyt liiottelin hiusten määrässä, mutta ymmärrätte pointin).

      Hirveästi joka puolelta kuuluu tuota liian lyhyeksi kynimis puhetta, mitä jos näyttäisin kampaajalle konkreettisesti kuinka paljon saa ottaa, on olemassa ns. kampaajan sentti joka on yleensä enemmän kuin peruspertin sentti ja kampaajat leikkaavat yleensä huonot pois jos sanotaan että ota huonot pois. Tilanne on yleensä se että kampaaja näkee kuinka paljon hiuksesta oikeasti pitää ottaa, eikä välttämättä ymmärrä että asiakas ei nää samalla tavalla.
      Me kampaajatkin olemme ihmisiä ja ihmisille sattuu virheitä sillon tällöin, toivoisin että tällaisissa tilanteissa asiakkaat pystyisivät silti säilyttämään käytöstapansa.

      Kampaajan vaihdosta vielä sen verran että hyvä on esimerkiksi kysyä joltain jolla on hyvin leikattu tukka, missä ja kenellä hän käy ja ottaa kuvia mukaan.
      Ja kun sitten menet ensimmäistä kertaa jonnekkin, älä jätä kampaajaa oman onnensa nojaan; jos olet nähnyt tämän henkilön n. minuutti sitten ensimmäistä kertaa, eihän hän millään voi tietää mikä sinulle sopii vaikka olisi kuinka ammattitaitoinen, hän näkee tyylistäsi tasan sen mitä sinulla on silloin päälläsi, eikä tunne persoonaasi yhtään. Kommunikoi ja pyydä nähdä väritupsut mitä hän aikoo käyttää. Jos olet kovin tarkka tukastasi, seuraa mitä kampaaja tekee ja pyydä vaikka välilläkin nähdä kahdella peilillä mitä on meneillään. Jos kampaaja vaikuttaa tympeältä tai ärsyyntyy tarkkuudestasi, hän ei ehkä sovi asiakaspalvelualalle, eikä sinun kannata palata hänen luokseen enää pilaamaan omaakin päivääsi.
      Kiitos.

    • Eipä Venäjän

      Tulva katastrofi ole mitään tämän rinnalla,itkettää ja pierettää samaan aikaan.

    • 19

      Suurin osa virheistä, johtuu siitä, että asiakas ilmaisee asian niin, että kampaaja ymmärtää väärin. Maallikkokielessä ja ammattikielessä on samoja sanoja, joilla voidaan tarkoittaa eri asioita. Opiskelen kyseistä alaa ja meille painotetaan paljonkin sitä, että jos yhtään asiakas käyttää sanoja, joissa on tulkinnanvaraa, täytyy varmistaa että ajattelemme samoin lopputuloksesta. Jos kampaajalla tapahtuu virhe, kannattaa miettiä, miten ilmaisu tapahtui. Jos jokin meni vikaan kannattaa aina olla yhteydessä kampaajaan jolla virhe sattui, se on asian hoitoa niin asiakkaan kuin kampaajan puolelta. Ei täällä valittaminen muuta tilannetta ja näkökulma on yksipuolinen, eikä siten edes puolueeton.

    • siiri siirinen

      Ei valittaminen muuta tilannetta.
      Mutta purkautua saa ja se suotakoon kaikille.
      Ihmettelen joitakin sangen ilkeämielisiä vastauksia aloittajalle.

    • hiusduunari

      Ihana lähteä aamulla töihin kun katsoo työlistaa ja huomaa, että itselle valikoitunet kaikkein IHANIMMAT asiakkaat joiden kanssa voi suunnitella hänelle sopivat hiukset, rupatella niitä näitä ja siirryttäessä kassankautta huomata asiakkaan tyytyväisyys;D Ei meille näitä nipottajia kaivatakkaan, hienoa, että he saavat omassa kylppärissä ne parhaat hiukset!

      • haukotusta:

        "hiusduunari" olet lapsellinen.


      • väärin meni
        haukotusta: kirjoitti:

        "hiusduunari" olet lapsellinen.

        Ei mulla ole lapsia....


    • Kauppalehti kertoo

      Onneksi on kädentaitoja omasta takaa, ja upeat hiukset. Asiakkaat voivat aina äänestää jaloillaan, ja se paha kello kuuluu kauas. Mielilukemistani on Kaupalehti ja siellä protestilista ja hyvin moni pk komeilee listalla.

      • Kauppalehti

        Siis Kauppalehti ei kaupalehti


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe