suurin pudottaja

the biggest loser

Hei!
Haluan puottaa 62 ja risat pois painosta ja haluan teitä mukaan kanssani!
Leikitään suurinta pudottajaa. Itse painan 142,3kg ja olen saanut jo painosta 13,2 kg pois. Eka mittaus tapahtuisi tämän viikon sunnuntaina. Onko halukkaita mukaantulijoita?

142

1322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Möhköfantti81

Mä voin tulla, hauska ajatus! :)
      Eli lasketaan niitä viikkopudotusprosentteja jne! :)
      Mulla kans jo pudotus aluillaan, kuutisen kiloa lähtenyt. Sunnuntaisin mullakin vaakapäivä eli valmiina ollaan!

• the biggest loser

Mahtavaa saada edes yksi kaveri mukaan! :) aloitetaan(ko) siis sunnuntaina :)..
      Kiitos mukaan tulostasi :)

• Möhköfantti81

Aloitetaan vaan, eli silloin siis lähtöpaino, niinkö? Mikä otetaan aikarajaksi, jolloin pidetään sitten finaali, eli katsotaan kumpi on pudottanut enemmän? Tietty viikottaiset punnitukset siihen lisäksi.
      Ai niin, heti kolmosviikolla mulle tulee tauko, olen reissussa :(

• tattadaa1

HEEEEI! Minä oon laihduttanu noin pari vuotta sitte 25kg joista 4 tullu takas. Silloinen tavoite oli saada pois 45kg mutta jotenki se jämähti tähän että painan nyt tämän reilu 80 :((( ELI VOINKO LÄHTEÄ MUKAAN? 20kg pitäs saada vielä pois. =))

• Derp

Mäkin voisin lähteä mukaan! Pudotuksen aloitin muutama päivä sitten ja vaaka näyttäis 78,5 tällä hetkellä, 2 kiloa lähtenyt. Tavoitteena viime kesän paino näin aluksi eli 64kg, sen jälkeen katsellaan josko pääsisi lähemmäs teini-iän painoa, sinne kuudenkympin tienoolle tai jopa alle... Mutta kaikki aikanaan. ;)

• the biggest loser

JEE! Aloitetaan kaikki yhdessä sunnuntaina, joten siihen mennessä tulijat ovat mukana :)

• punnitsija

Minä myös olen halukas lähtemään mukaan tähän kisaan. Painan nyt 104,6 kg ja olen saanut nyt jo tiputettua 2,2 kg ja tavoite on laihtua 44 kiloa.

• Aurinkoinen

Moikka! Mä lähden mielelläni mukaan :) Painoni on noin 131kg, ja pituutta 166cm. Olen kyllä nyt lomalla ja pari reissuu edessä, mutta ei se varmaan haittaa. Millon tää "kilpailu" päättyy?

Voisin kertoa itsestäni jotain. Olen 26v nainen ja aina ollut ylipainoinen. En tosin NÄIN painavana muuta kuin alle vuoden. Vertaistuki on kyllä tarpeen.

• Itsekkin voisin lähteä! Painan 115kg, 165cm, 2kg lähtenyt jo!

• Mami

Mä lähden kans mukaan! Pituutta on 172cm ja paino eilen vielä 93,2kg, tänään 90,3kg - varmaan nesteitä lähtenyt (?). Eli saa nähdä paljonko on sunnuntaina.

Tavoitteena olis painaa joskus 60kg, aikarajaa en tälle ole laittanut, mutta mahdollisimman nopeati.

Onkos tällä skaballa aikarajaa? Että mihin mennessä eniten laihtunut on "suurin pudottaja"?

• the biggest loser

Mahtavaa kuulla, että sain innostettua näin monia mukaan :)!! jos aikarajana olisi esim. joulukuun alku?? Onko liian pitkä aika?
      Itselläni paino oli korkeimmillaan 155.5, ja tänä aamuna painoa oli lähtenyt pois alkupainosta 13,4kg, mutta vielä on iso iso iso urakka edessä ! :)

• Mami

Mun mielestä vähän aikasemmin vois kisa päättyä. Olisko vaikka 15.10.12 hyvä? Eli lokakuun puolivälissä? Vai onko liian aikaista?

• the biggest loser

niin, no eipä kai onhan tässä aikaa nelisen kuukautta:) katsotaan silloin lopputulokset ja jos jotkin haluavat jatkaa, katsotaan sitten uusi skaba :)

• anniiu

Täältä lähtee yksi myös mukaan!
      Laihduttanut olen tammikuusta huhtikuuhun ja sain 10kg pois,nyt tuli määrittelemätön tauko ja kilot tullut takaisin. Tavoitteena päästä 65 kiloon!
      Paino nyt kutakuinkin 90kg.
      Musta ehkä lokakuu on vähän liian aikaisin,joten laitetaanko marraskuun ekalle viikolle?
      Tai ainahan tämän kisan voi uudelleen tehdä :)

• Möhköfantti81

Ehdotus: Kesäaika päättyy sunnuntaina 28.10., voisko se olla etappina myös meidän kisalle? Otetaan sitten uusi vaikka talviajan ajaksi! :)

No jokatapauksessa, tänäänhän piti ilmoittaa lähtöpaino eikös juu?
      Mulla siis lähtöpaino 108,8kg.
      Oli kyllä iiiiiiso pudotus tällä viikolla, joten katsotaan nyt tippuuko seuraavan viikon aikana mitään :)

• the biggest loser

Lokakuun loppu olisi kyllä sopivasti näiden vaihtoehtojen puolivälissä :D jos tämä vain käy muille kisaajille, minulle tämä kyllä sopii.
      Painoni oli hieman noussut viime kerrasta elikkäs 142.8 kg, mutta tästä on hyvä lähteä liikkeelle :)
      Toivon kaikille onnea! :)

• Mami

Lokakuun loppu sopii hyvin!

Paino tänään 88,9kg. Alaspäin mennään.

Olis muuten hauska jos tavotteeseen päässeet uskaltais laittaa ennen ja jälkeen kuvat :). Mä lupaan laittaa jos joku muukin laittaa, mutta siis vasta sitten kun olen tavoitteessani.

• Derp

78,2 kg näytti vaaka aamulla, tästä se lähtee. Tsemppiä kaikille!

• Carita

94,2 kg näytti vaaka aamulla. Vielä vko sitten 97,2 kg.

• punnitsija

104 kg näytti vaaka aamulla.

• Maaliakohti!

Täältä taas uutta pukkaa!
      Kuulostaa tosi hyvältä tää homma ja motivoi mukaan :)
      Mielestäni kuvat olis iso plussa kans!

Pituuteni on 170 cm ja painoa löytyy tänä aamuna 113.5 kg.
      pahimmillaan ollut 117.6 kg jouluna 2011.

Oma mottoni on: hitaasti mutta varmasti!
      Itselläni paino lähti laskuun siitä, kun sain mieleni kuntoon :) Juttelin, rohkaistuin, ja sain itsetuntooni vähän kohennusta ! :)

• punnitsija

Onks kaikki vielä pysyneet mukana?

• Aurinkoinen

Minä ainakin olen täällä, en vielä ole aloittanut laihdutusta koska palasin juuri lomamatkalta mukanani pari lisäkiloa (taas, huh..). Kun vaan sais nyt motivaation aloittaa terveellinen elämä.

Millaisia keinoja teillä muilla on? Mä olen ajatellut, et vähennän hiilareita mutta syön kuitenkin puuroa. Kasviksia, lihaa ym, maitorahkaa ja mehukeittoa, paljon hedelmiä. Jos leipää tekee mieli, niin otan ruisleipää. Yritän alkuun päästä eroon ylenmääräisestä sokerista (karkki, suklaa) sekä rasvaisesta roskaruoasta.

Ajattelin yrittää myös liikunnan lisäämistä. Kunhan vaan innostuis!

• punnitsija

Itse punnitsen ja lasken kalorit. Syön normaalia ruokaa ja syön sokerillisiakin tuotteita. En söis muuten sokerillisia, jos en laskisi kaloreita, mutta nyt kun lasken niin uskallan syödä niitäkin kunhan vaje pysyy.

• suurinpudottajafani

Hei, löysin sattumalta tämän keskustelun =). Ehtiikö vielä mukaan porukkaan? Itse olen kesäloman aikana laihtunut nyt 5 kg. Lopetin suklaansyönnin 2 vkoa sitten ja olen liikkunut aktiivisesti (uinti, kävely, punttari). Mittoja siis nyt 158cm ja 103kg.

• punnitsija

Painoa tänään 103,1 kg.

• punnitsija

Toivottavasti ette ole antaneet periksi, kun ei ole kuulunut vielä muiden osallistujien painotietoja. Suurinpudottajafani, tottakai voit osallistua tähän kisaan. Meillä on sunnuntaisin punnituspäivä.

• suurinpudottajafani

Hyvä juttu! Ilmoitan ensi sunnuntaina uusia lukemia. Toivottavasti sama laskusuunta jatkuu, vaikka hidastuuhan se tuommoisen vauhdikkaan alun jälkeen. Mutta edelleen suklaatta! =)) Tsemppiä ja pinnistelyn iloa kaikille! =)

• punnitsija

Suuripudottajafani onko sulla jokin dieetti mitä noudatat tai syötkö vaan terveellisemmin? Jos tähän ei muita tule mukaan niin ollaan vaan sitkeitä eikä anneta periksi vaikka moni on ehkä jo luovuttanut alku innostuksen jälkeen.

• the biggest loser

minä en ole luovuttanut, vaikka paino on
      vain 100g laskenut. Ei eilen ollut vaan konetta käytössä, joten ilmoitan painon tänään:)
      Kuinka moni on vielä mukana kisassa??
      Painoni oli siis 142.7 kg :)

• punnitsija

Ainakin me kolme.

• punnitsija

Minkäikäisiä olette ja kumpaa sukupuolta, itse olen 26 ja nainen. The biggest loser millä konstilla laihduttelet?

• the biggest loser

heippa!
        pelkäsin että joku tätä ikää kysyisikin(hävettää nimittäin myöntää olevani 20v. ja näin isokokoinen) :/
        Alussa kävin terveydenhoitajan luona (käyn edelleenkin) ja sain häneltä neuvoja. Sain melko äkkiä 10kg pois painosta, mutta nyt on ollut melko rankkaa painon pudotuksessa.
        Kun aloin laihduttaa en uskaltanut syödä mitään herkkuja. Kielsin itseltäni kaiken mahdollisen hyvän. Lisäksi saatoin olla viikon syömättä mitään, vain juomalla. Luulin tämän toimivan kunnes otin itseäni niskasta kiiinni ja aloin syömään säännöllisesti, mutta pieniä määriä, myös satunnaiset hekut eivät enään satuta itsetuntoa:)
        Olen lisännyt liikuntaa(,tosin pitkille lenkeille en ole terveydenhoitajan suosittelusta huolimatta lähtenyt) ja ja muuttanut ruokavaliota radikaalisti. Liikun kahvakuulalla, hyppynarulla, kuntopallolla, uiden omassa rannassa sekä esim. rappusia stepaten :)
        Ennen meillä perheessä oli JOKA LAUANTAI JA PERJANTAI sipsipusseja kaksi, karkkeja ja suklaata. Eipä siis ihme että painoa on kertynyt runsaat 142.7 kg(alunperin 155.5)

Minkalaisia laihdutus keinoja te olette käyttäneet? Oletteko kokeilleet dieetteja? Oletteko käyneet jonkun tukihenkilön luona yms?

• suurinpudottajafani

En noudata sen kummempaa ohjelmaa tai laske kaloreitakaan - toistaiseksi. Suuri asia oli tämä suklaan poisjäänti. Ikää on sen verran, että noin äkkiä laskien Fazerin sinisiä levyjä on mennyt 9855 kpl! Kuka menneitä muistelee. Terveellistä ruokaa, ainakin kaksi hedelmää päivässä ja kasviksia reilusti sekä säännöllinen ateriarytmi. Monipuolisesti reipasta liikuntaa joka päivä sekä riittävästi unta. Niin että on hyvä mieli. Näillä konstein nyt alkuun yritän ettei tule turhaa stressiä ja into lopahda heti alkuunsa. Toivotan sinnikkyyttä sinne teillekin eikä hetken lipsahduksista tarvitse itseään rangaista. Ne pitää vaan sitten kuluttaa pois.

• hoikaksi haluuva

Olen muutaman kerran seurannut tätä ketjua. En itse kumminkaan liittynyt, koska pudotettavia kiloja enää jäljellä 13,5kg. En siis pystyisi olla se suurin pudottaja tuon vuoksi, kun ei pudotettavaa enää tarpeeksi. Tsemppinä kumminkin tulin kirjoittamaan. Kyllä te onnistutte, kun laskette ruokien kalorit ja liikutte! :) Kannattaa laskee myös liikunnalla kulutetut kalorit. Kannattaa hankkii askelmittari josta näkee liikunnan kalorit. Painoin vuosi sitten 100kg ja tänään 73,5kg =)

• punnitsija

The biggest loser parempi vain että olet noin nuori, nimittäin nahka kiinteytyy paremmin kuin verrattuna johonkin keski-ikäiseen. Lisäksi sulla olis kaikki sairaudet, mitkä seuraa runsaasta ylipainosta, mikä voisi taas haitata liikunnan suhteen. Mä itse lasken kaloreita, koska mulla ei ole toiminut sellainen tapa, että yritän vähentää syöntiä ja jättää herkut pois. Olen niin kova syömään ilman kalorienlaskua, vaikka kyseessä olisi normaali terveellinen ruoka. Kävelen päivittäin lähemmäs kaksi tuntia. Tosin syön kaikki kävelyssäni kuluttamat kalorit, koska vajetta tulee kuitenkin tarpeeksi -oon 1000 vajeella päivittäin. Teidänkin kannattaa käydä mittaamassa peruskulutus aktiivisuus kalorit esim. www.kalorilaskuri.fi kohdassa kalorikulutus. Siitä näkis vähän osviittaa minkälaista vajetta pidätte.

• punnitsija

Hoikaksi minkälaista askelmittaria suosittelet (mitkä toiminnot?), ja minkämerkkistä?

• hoikaksi haluuva

Mä oon hankkinut ihan ilmaisen askelmittarin kännykkään. Semmoinen sovellus, kuin sports tracker =) Tuossa monia lajeja asetuksissa ja merkattuu saa painon. Lisäksi tulokset saa lähetettyy nettiin ja seurattuu edistystä. Nettijutun saa salattuu siten, ettei näy kaikille. Lataamaan vain! :) riippuu toki kännykästä, et sopiiko kyseinen sovellus kenenkä puhelimeen.

• punnitsija

Voisin tilata sen ajaksi netin kännykkään että saan ladattua tuon sovelluksen, mutta toimiiko se sitten jatkossa jos mulla ei ole kännykkänettiä?

• hoikaksi haluuva

Sovellus toimii kyllä ilman nettii =)

• punnitsija

Syöttekö maustamattomia rahkoja? Rahkat ovat hyvä proteiinin lähde, ja kevyttä syötävää. Sekaan voi laittaa mitä tykkää esim. banaania, omenaa, päärynää, viinirypäleitä ym muita hedelmiä ja marjoja ja mehukeittoja. Itse tykkään maultaan ja koostumukseltaan eniten valion pehmeä rahkasta (vähärasvainen). Olin aina kuvitellut että maustamattomat rahkatkin ovat tosi kaloripitoisia, ja nyt sain idean muilta laihduttajilta niiden käyttöön ja syönkin 2-3 rahkaa päivässä. Kannattaa kokeilla! :)

• punnitsija

Makean syönnistä sen verran että mieluummin kuin ostaisi suklaata tai karkkia niin ostaakin pussillisen vaikka pakastemarjoja tai nyt kun kesällä saa niin miksei tuoreitakin marjoja. Vievät hyvin makeannälän pois. Mieluummin marjoista tehty pirtely kuin esimerkiksi jäätelö. Päärynä on hyvin makea hedelmä kypsänä ja se on myös hyvä makeannälkään. Ja sitten jos iskee yllättävä makeanhimo niin myös purkan syöminen voi viedä himon.

• the biggest loser

olen syönyt kyllä ihan maustettujakin rahkoja.. :) Muutama viikossa käy karkeista :D
      Itse en tykkää yhtään sellaisista jogusteista/rahkoista, joissa ei ole makua-vaikka itse lisäisikin-..
      Ennen minulla oli kiusaus aina kylillä ollessa ostaa hirveät määrät karkkia/sipsejä/suklaata yms. ja salata ne kaikilta.. Saattoi mennä kerralla jopa pari pussia karkkia,suklaalevy ja puolikas sipsipussi, nykyään välilä repsashdan tuohon, mutta se on vain yksi kappale jotain ja pienin mahdollinen koko :)
      Voin olla suht tyytyväinen itseeni :)

• suurinpudottajafani

102,6. Tsemppiä kaikille!

• the biggest loser

142.1.. eli -600g.. ei tämä helppoa ole ollut, mutta alaspäin on menty :)

• the biggest loser

onko ketään muita enään jäljellä kisassa kuin minä suurinpudottajafani?

• Derp

Mukana ollaan, on vain ollut niin perhanan kiire ettei ole ehtinyt perehtyä tuohon painon kyttäämiseen. Pelkäsin käydä vaa'alla näin pitkästä aikaa mutta paino olikin yllätyksekseni pysynyt samana, eli 78,2kg. Tästä jatketaan ja vieläpä hyvällä motivaatiolla, suklaat ja jätskit (ne harvat mitä syön, kerran 2 viikossa ehkä) vaihdettu appelsiineihin ja omenaan, totaalinen sipsikielto astui voimaan myös, annoskoot pienentyneet ja ruokailukerrat vähentyneet. Ei kuitenkaan nälkäkuurilla olla vaan olo on juurikin hyvä. Vielä kun pääsis flunssasta eroon niin vois yrittää lähteä vaikka lenkille pitkästä aikaa. :)

• Guga

Hei, minäkin haluan mukaan kisaan! :)
      Olen aina ollut ylipainoinen, ihan lapsuudesta lähtien, nyt 35 v., ja pahimillaan olin 163 kg :( Pituuta on 176cm ja aloitin laihtumaan vähän aikaa sitten. Nyt olen 152kg ... ja myös minulla on pitkä tie vielä edessä.. tavoitepaino olisi 70-75kg. Ja sen saavuttamiseksi varmaan menee vuosi- puolitoista.
      Tsemppiä teille ja minullekin! :D

• the biggest loser

tervetuloa mukaan Guga:) meitä on siis ilmeisimmin neljä mukana kisassa ..(?)
      Itseni paino oli pudonnut alle 140kg:n JIPPII!
      ELI PAINO OLI TÄNÄ AAMUNA 139.6 :)
      2,5KG VIIKOSSA!!
      olen todella tyytyväinen itseeni :)

• nuudelihirmu

Oij minä tulen mukaan, täydellinen ketju minulle.

Olen 25v nainen, 168 cm/139.5 kg. Korkein paino oli hieman vaille 160 kg, joten alaspäin on jo tultu hitaasti. Nyt on taas kova tsemppi päällä. Iteki iloitsen siitä kun sain rikottua pari pvä sitten 140 kg :)

• Suurinpudottajafani

En päässyt eilen nettiin, joten tässä sunnuntain lukema 101,1. Ihan huikeeta, ensi viikolla voin olla jo uudella kymmenluvulla! =))) Hei Guga, minäkin olen tämmöinen lyhyenläntä 158cm. The biggest loser, upea tulos ja varmasti hyvä viikko takana! =)
      Tsempataan taas ja muistetaan jaksaa liikkua!

• Guga

Minulla on tässä haaste....
      Olen sellaisessa paikassa töissä jossa on tapana tuoda aina jotain kakkua/kakkuja! juhlissa ja syötäviä tuliaisia jos käy jossain Suomen ulkopuolella. Käytännössä kaikkea kivaa koko ajan löytyy taukotilasta.
      Pystyn olla huomaamatta ne aika hyvin ja pitkään, mutta huomassin että heti kun kerrankin sortun maistamaan jotain se ei vaan jää siihen. Ensiksi syön heti enemmän kun pitäisi ja sen jälkeen olen koukussa taas moneksi viikoksi ja vaatii ison työn että saan taas sen "en ota mitään" takaisin.

Oletteko te löytäneet jotain keinoja jota voisin oppia jotta en sortuisi jatkuvasti tähän? Laihtuminenhan alkaa aivoista...

• Suurinpudottajafani

Mitään yhtä oikeata ratkaisua tuohon ei varmaan ole olemassa. Mutta kohtuu kaikessa. Itselläni houkutukset on jääneet tosi vähiin, kun olen ottanut liikuntaa oikein roppakaupalla ohjelmaan. Pitkiä reippaita kävelylenkkejä jne. Liikunta ei saa olla pakkopullaa vaan kannustaa jatkamaan kun olo paranee. Ei oikeasti tee edes mieli makeita herkkuja. Mutta en niistä kieltäydykään. Jos syöt kakkuja, ota selvää kaloreista ja laske paljonko pitää liikkua kyseisen kakun edestä ja sitten liikut. Sittenhän niitä saa syödä, kun vaan kuluttaa syömänsä pois. Jos lipsahtaa enemmän, sitten paremmalla hetkellä liikkuu enemmän. Eli kohtuudella ja hetki kerrallaan.

• Suurinpudottajafani
        Suurinpudottajafani kirjoitti:

Mitään yhtä oikeata ratkaisua tuohon ei varmaan ole olemassa. Mutta kohtuu kaikessa. Itselläni houkutukset on jääneet tosi vähiin, kun olen ottanut liikuntaa oikein roppakaupalla ohjelmaan. Pitkiä reippaita kävelylenkkejä jne. Liikunta ei saa olla pakkopullaa vaan kannustaa jatkamaan kun olo paranee. Ei oikeasti tee edes mieli makeita herkkuja. Mutta en niistä kieltäydykään. Jos syöt kakkuja, ota selvää kaloreista ja laske paljonko pitää liikkua kyseisen kakun edestä ja sitten liikut. Sittenhän niitä saa syödä, kun vaan kuluttaa syömänsä pois. Jos lipsahtaa enemmän, sitten paremmalla hetkellä liikkuu enemmän. Eli kohtuudella ja hetki kerrallaan.

Hei vielä, ajattelin kertoa suolan käytöstä. Ihan selväähän on, että liika suolan käyttö on epäterveellistä ja lisäksi kerää nestettä. Olen innostunut ruuan laitosta ja kokeilen erilaisia kasvisjuttuja ja löysin tässä taannoin soijan. Soija on maanmainio proteiinin korvike, joten ei aina tarvitse laittaa lihaa pelkästään ja toisaalta saa päivän vaaditut kasvikset kasaan. Katsokaahan reseptejä ja kokeilkaa, jos ei ole vielä tuttua http://www.soyappetit.fi/tuotteet/perustuotteet?gclid=CIHm55Kl27ECFYUmtAod_FUAWw. Soijalle tosin voi olla joku allerginenkin. Itse olen tehnyt mm. soijarouheesta kasvispizzaa ja täytettyjä kesäkurpitsoita. Jossain kohtaa olen mieltynyt suolan käyttöön ja huomasin, että parempi vähentää ja kokeilla reippaasti muita yrttejä. Hyvän makuista ruokaa on tullut! =)

• the biggest loser

menin pois huoneesta jossa oli herkkuja ja jos satuin olemaan herkkujen äärellä, otin sen jossa tiesin olevan vähiten kaloreja tai katselin muualle :) kokeile tätä, mutta saattaa olla todella haastavaa ja varsinkin näin alussa , tsemppiä!! sä pystyt siihen, mä tiedän sen :)

• Guga

Kiitos, Biggest Loser :)
      Suurinpudottajafani, soija on hyvä idea.

Liikuminenkin on hyvin tärkeä mutta minulla tällä hetkellä se on hyvin haasteellinen. Liikuminen on ollut vähäistä sen jälkeen kun nilkani murtui 1,5 vuotta sitten ja sitä on leikkatu kahteen otteeseen. Tällä hetkellä olen kiitollinen jos joka toinen päivä pystyn ihan vaan kävelemään vähäisen ilman hirveitä kipuja :( Joten ruokavaliolla ja pelkällä tahdolla laihdutaan...

Minulle syöminnen on vähän niin kuin pakko-oire .. syön syömisen takia eikä sen takia että olisin kylläinen, kun ei minulla koskaan ole edes nälkä..

• Suurinpudottajafani

Niin, ihan hyvä on tuntea nälkää joskus. Sitten pitäisi vaan pitäisi nälän tullessa hillitä itsensä eikä ahtaa kaikkea ruokaa naamariin mitä vaan löytää. Itse yritän nälän tullessa juoda lasin vettä, malttaa tehdä ruuan ja syödä harkiten. Hyvä olo tulee, kun on syönyt kevyen aterian, jolla juuri nälkä lähtee, mutta ei ole ähky. Pitkäkestoinen säännöllinen liikunta on ihan parasta. Jalat on minullakin vähän huonot, mutta kävelyn olen nyt löytänyt, kuten myös uinnin ja pyöräilyn.

• Guga

Suurinpudottajafani, olet ihan oikeasti oikealla tiellä. Hienoa! :)

• maaaliakohti

Hei ja minäkin olen myös edelleen mukana :) Aina ei ehdi käydä lukemassa.

Hei minun mielestäni olisi erittäin hyvä sellainen, että jokainen pistää oman aloituspainon ja nykyhetkenpainon, silloin kun aikoo kertoa sen hetken painon. Koska kaikki ei välttämättä tiedä paljonko ollaan laihduttu ja pitää kokoajan selata ja ettiä edellinen paino. ü

Olen tyttö 19v.

Oma paino oli alussa 117.6 kg ja nyt 114.6 kg.

Kaveri oli mun kans samanpainonen kun olin itse tuon 117.6 kg. nyt kyselin hänen painoaan; 110 kg! vautsi missä ajassa! Kyselin että miten on mahdollista että sä oot noin nopee? Hän vain sanoi, että on lisänny liikuntaa ja tarkkaillu ruokavaliota. Vautsi! Ja mikä parasta, meen asumaan hänen kanssaan :)

Minunkin puolesta zemppiä kovasti!

Jos joku ottaa päähän, menkää vaikka nyrkkeileen/ juoksulenkille/ jne :)

• the biggest loser

JEP, SURUUN/ILOON/MASENNUKSEEN YMS AUTTAA KAIKKEEN KUNNON JUOKSULENKKI :D
      laitetaan tosiaan tästä lähin aloituspaino,viime vioikon kilomäärä,nyky hetken paino ja pudotettu määrä viikossa..
      esim.
      aloituspaino:100kg viime viikon paino: 91.3kg nykyään: 90kg viikon pudotettu kilomäärä:1.3kg
      näin jnokainen voi helposti seuranta toinen toisensa suorituksia :)
      käykö kaikille tällainen

• the biggest loser

aloituspaino:142.3kg viime viikon paino: 139.6kg nykyään: 137.5 kg viikon pudotettu kilomäärä:2.1kg !!!!! JIPPIIÍ!!! kovalla vauhdilla alaspäin:)
      kokonaispudotus: 17.5kg !!
      tässä kisassa pudotettuna : 4.8kg

• Suurinpudottajafani

MAHTAVAA THE BIGGEST LOSER!!! =))))
        Onnea kovasti! =)) Ja kovalla tsempillä vaan eteenpäin!

• Suurinpudottajafani

MAHTAVAA THE BIGGEST LOSER!!! =))))
        Onnea kovasti! =)) Ja kovalla tsempillä vaan eteenpäin!

Eli aloituspaino 108 kg kesän alussa, mutta tarkkaan ottaen 103 kg kun tulin mukaan tähän kisaan.
        Viime viikon paino 101,1 kg ja tänään aivan maaginen lukema 99,9 kg!
        Eli viikon pudotus 1,2 kg.
        Olisiko prosentit hyvä kanssa laskeskella, ne on varsin kannustavia?
        Eli alusta (103) tähän saakka 3,00% ja viime viikon pudotus 1,18%.
        Eihän nää nyt meikäläisellä oo ihan amerikan pudottajien malliin, mutta niillä on se farmi siellä, missä kerkee liikkumaan 8 tuntia päivässä. Toisaalta, on siellä nähty pienempiäkin pudotuksia...
        Muistakaahan hyötyliikunta! =)

• the biggestloser

paljon onnea suurinpudottajafani :)!!
      Prosentit voisi olla hyvä olla :)
      Alusta (142.3) tähän päivään :3.4% ja ja viime viikon pudotus: 1.5 %
      paljon tsemejä kaikille :)
      (Laskin siis tähän kisaan tullessa olevasta painosta ekan prosentin ja viime viikon painosta toisen luvun :) .. eikös ne lasketa pudotettu paino/aloituspainolla*100?? eli tästä lähdin jokainen laskisi : viikon pudotettu kilomäärä/viime viikon paino*100?? :D näinkö?)

• Suurinpudottajafani

Unohdin kiireessä onnitella! Huikeat lukemat, hyvä hyvä the biggestloser!!! =))) Onpas jänskä nähdä, mitä lukemia ensi sunnuntaina! =)

• Suurinpudottajafani

Unohdin kiireessä onnitella! Huikeat lukemat, hyvä hyvä the biggestloser!!! =))) Onpas jänskä nähdä, mitä lukemia ensi sunnuntaina! =)

... ja siis ONNEA kaikille pudottajille yhteisesti! =)) Hyviä pudotuksia!

• Guga

Alkupaino 163 kg, viime viikko (sama kun tulinkin mukaan kisaan) 152kg, nyt 150,8 kg ... viikossa siis -1,2 kg :)

Olen ihan sekaisin %-laskuissa joten en nyt laske niitä...

• Suurinpudottajafani

aiempi paino - tämänhetkinen paino
      jaetaan aiemmalla painolla ja kerrotaan sadalla

• the biggest loser

sama asia kuin oma selitykseni :D

• nuudelihirmu

Aloituspaino: 157 kg
      Viime viikolla: 139.5 kg
      Tällä viikolla: 138.6 kg
      Viikon pudotus: 0.9 kg

Viikko meni suht hyvin. Vkonloppuna tuli syötyä herkkuja, mutta liikuttua myös paljon. Eilen punnituksen jälkeen herkuttelin kiinalaisessa ja myöhemmin jäätelöllä.

• nuudelihirmu

Aloitus: 157 kg
        Viimeviikko: 138,6 kg
        Tällä viikolla: 137,2 kg
        Viikon pudotus: 1,4 kg

:)

• nuudelihirmu
        nuudelihirmu kirjoitti:

Viimeviikko: 138,6 kg
        Tällä viikolla: 137,2 kg
        Viikon pudotus: 1,4 kg

:)

Viimeviikko: 137,2 kg
        Tällä viikolla: 136,3 kg
        Vkon pudotus: 0,9 kg

• Suklaan himoinen

Voisiko joku ystävällisesti laittaa mitä syö päivän mittaan ja kuinka paljon?
      Olen vasta alottamassa laihdutusta,ens viikolla eka käynti personal trainerin pakeilla!

• Suurinpudottajafani

Nimimerkistä päätellen suosittelen ihan ensiksi suklaasta luopumista. Se ei ole helppoa, mutta siihen on hyvin yksinkertaisia keinoja. Sen jälkeen tuntuu, että asiat naksahtelee paikoilleen ihan itsellään ja suklaahyllyn ohikin pystyy kävelemään ilman mitään himon tuntemuksia.
        Muuten syön ihan kuten ennenkin. Nyt tekee mieli kaikkea terveellistä ruokaa. Ja kun liikun ja kevennyn se kannustaa parempiin suorituksiin. Toki pitäisi alkaa seuraamaan varmaan kaloreita, syötyjä ja kulutettuja. Mutta en ole ottanut siitä vielä stressiä kun haluan opetella hyvät tavat loppuelämän ajaksi enkä mitään kuuri- tms. tapaista. Aivan mahtavaa, että saat personal trainerin avuksesi! Häneltä saat varmasti paljon ohjausta ja apua. Tsemppiä! =)

• Suklaan himoinen

Kiitoksia paljon kannustuksesta! Suklaa on kyllä paheeni :)!

• teh biggest loser

mahtavaa maaliakohti!!
      Tsemejä :)

• Anonymoyz

Aloituspaino : 90 kg
      Tavoitepaino : 57 kg

Ensimmäisen viikon jälkeen paino oli : 88,7 kg

Toisen viikon jälkeen paino oli 87,2 kg

Kolmannen viikon tulokset saapuvat huomenna. On tullut kuntoiltua aluksi lievästi. Pituus on 157 cm ja olen teini-ikäinen (en ihan 13-14-vuotias). Ylipaino on hirveä ja siksi laihdutankin. Vaakapäivä on Lauantai. Yleensä en syö makeisia. Syön ihan normiruokaa. Kevyellä liikunnalla isoilla määrillä laihdutan aluksi. Esim 1½ tunnin kävelylenkit vievät nyt 310 kaloria ja viikossa tätä lähtee 2170 kaloria joka meinaa jo yksin 310 gramman nopeutusta viikolle. Vuosi tätä vie jo noin 15 kiloa.

• Se sama kun äskenkin

Tulin siis tähän piiriin jo nyt mukaan.2

• Se sama taas
        Se sama kun äskenkin kirjoitti:

Tulin siis tähän piiriin jo nyt mukaan.2

tai siis ""vasta nyt""

• the biggest loser

aloituspaino:142.3kg viime viikon paino: 137.5kg nykyään: 136.5 kg viikon pudotettu kilomäärä:1.0kg
      kokonaispudotus (lasken mukaan ennen kisaa pudotetut kilot: 19.0kg !!
      tässä kisassa pudotettuna : 5.8kg

prosentit:Alusta (142.3) tähän päivään :4.1% ja ja viime viikon pudotus: 0.7 %
      No, parempi tulos sitten ensi vikolla :) paino on kuitenkin mennyt alaspäin kokoajan joka on pääasia :)
      Toivottavasti te muut olette saaneet hyviä tuloksia aikaiseksi

• Loppasuu

Hei! Vieläkö mahtuu mukaan? Tämä on juuri semmoinen ryhmä jota olen kaivannutkin! Vaikea yksin nousta tästä pohjattomasta syöpöttelyn suosta, Biggest Loser-"kisa" on hieno idea.

Mulla on paino noussut kesän aikana neljä kiloa, ja vaaka näytti tänä aamuna 88,1 kg. Tai ei edes kesän aikana vaan ihan tässä viime aikoina on karannut mopo käsistä. Syömisen suhteen tuli sellainen "hälläväliä" jakso. Pitsaa, suklaata, sipsejä, karkkeja ym. joka päivä ja hyvin äkkiä tulokset näkyy puntarissa. Jos jatkaisin tätä linjaa, olisin hyvin nopeasti yli 100 kiloinen.

Yritän päästä ylimääräisistä hiilareista eroon, koska mulla nuo hiilarit ruokkivat ruuanhimoa, mitä enemmän syön kaikkea epäterveellistä moskaa, sitä enemmän tekee mieli lisää. Vatsani vetää loputtoman määrän karkkeja ja suklaata.

Jätin kokonaan kaikki viljat ja riisit pois, ja se on ollut helppoa, ja ihmeellisesti olo on kiinteämpi jo muutamassa päivässä, vaikka olen syönyt PALJON kaikkea muuta. Ehkäpä paino tästä pikkuhiljaa alkaa hivuttautua alemmas. Mulla on viljayliherkkyyttä joka oireilee mm. ihon kutinana ja ihottumina. Sanotaan että ihminen addiktoituu siihen mille on allerginen, ja allekirjoitan tämän täysin.

Painoa haaveilen pudottavani 20 kg jolloin olisin normaalipainoinen! Keinona ajattelin käyttää samaa mitä Biggest Loser-ohjelmassakin, eli kalorit alas, terveellistä ruokaa, liikuntaa niin paljon kuin suinkin jaksan. Toivon että pääsen makeanhimosta kokonaan eroon, sitä taltutan nyt aluksi kuivatuilla hedelmillä ja nälkään juon vettä ihan koko ajan. Tästä se lähtee.

Huh, pelottaa. Halu onnistua on todella kova...

• Suurinpudottajafani

Olipa hyvä viikko! Huikeat lukemat the biggest loser, onnea! =))

Lukema nyt 98.1
      Pudotus viime viikosta 1.8 eli 1,8%
      Pudotus kisan alusta 4.9 eli 4,75%
      Ja kesän alusta ennen kisan alkua 9,16%

• big fat loser

Minäkin voisin näin jälkijunassa tulla mukaan!
      Paino eilen: 98,8 kg
      Tavoitepaino: noin 62 kg
      Pituus: 160cm

Isoimmillani olen tainnut olla lähes 104 kiloinen joten jonkun verran olen jo tiputtanut pois.

Ja tiedoksi uteliaille että nimimerkkini tulee siitä kun tuon sarjan ensimmäinen juontaja, se vaalea näyttelijä jonka nimeä en nyt muista, sanoi jossain haastattelussa että joku fani oli hihkaissut hänelle että sinähän juonnat sitä ohjelmaa big fat loser! :D

• Guga

Maaliakohti, älä masennu! Ei aina kaikki asiat onnistu, mutta kyllä lopulta kaikki järjestyy jos vain muistat mihin olet yrittämässä päästä. Ja laihtuminen pelkällä hyötyliikunnalla (portaat, kävely bussin sijaan jne) ja katsomalla mitä syö myös onnistuu ihan hyvin :)

Minusta paras tapa välttää tyhmien ihmisten tyhmät komentit olisi tehdä uusi nikki chattia ja muuta varten.. eihän se niin vaikea ollut, varsinkin jos teet sellaisen profiilin john et liitä mitään suomi24 ulkopuolista s-postia. Jos et itse onnistu ollenkaan, voin tehdä sen sinulle.

Ja se on tosiasia ettei kakki koskaan ymmärrä että isonmpikin voi olla ihan järkevä ja muuten hyvä ihminen. Mutta se on heidän ongelma ja heidän sielun köyhyys.. sinun pitää oppia vain olla välitämättä niistä koska he eivät ole sinun huomiosi arvoisia.

• punnitsija

Pahoittelen, että jätin tämän kisan jo alkuvaiheessa. Tarkemmin ajateltuna tämän tyyppinen kilpaileminen ei sovi minulle. Olen motivoitunut itsenäisesti laihduttamaan ja tiedän, että laihdutusurakkani vie 1-2 vuoteen. Kilon viikossa on paino mennyt alaspäin, kuten on näillä kalorimäärillä luvattu, eli olen laihtunut nyt kahdeksan kiloa lähtöpainosta. Tsemppiä teille ja motivaatiota! Toivottavasti olette itse saaneet apua tästä laihdutustukiryhmästä.

• punnitsija

Olen siis laihtunut 5,8 kg mitä ilmoitin tänne ensimmäisen painoni ensimmäisessä punnituksessa.

• Loppasuu

ei kai tämä nyt sentään mikään kilpailu ole? Jokainen kilpailee vain itseään vastaan.

Mulla piti ihan tulla katsomaan mikä mun aloituspaino oli, no se oli 88.1. Ja tänä aamuna 88.3.

Ei edisty tämä homma, joten pistän nyt jäihin minäkin tämän palstahomman. Tarvin sellaisen ryhmän jossa painoa tarkkaillaan joka päivä ja se ilmoitetaan rehellisesti. Eikä täällä edes kirjoita kukaan...

Moikka!

• the biggest loser
        Loppasuu kirjoitti:

ei kai tämä nyt sentään mikään kilpailu ole? Jokainen kilpailee vain itseään vastaan.

Mulla piti ihan tulla katsomaan mikä mun aloituspaino oli, no se oli 88.1. Ja tänä aamuna 88.3.

Ei edisty tämä homma, joten pistän nyt jäihin minäkin tämän palstahomman. Tarvin sellaisen ryhmän jossa painoa tarkkaillaan joka päivä ja se ilmoitetaan rehellisesti. Eikä täällä edes kirjoita kukaan...

Moikka!

ei kirjoita kukaan??'
        Minä ainakin pyrin aina käymään täällä kuin vain aika sallii luvan:)
        Rehellisyydestä puheen ollen, oma painoni on aikakin ollut rehellistä koko ajan tällä palstalla, niin kuin muillakin.. En tee tätä kilpailun, vaan itseni vuoksi, miksi siis valehdella :O?
        Mielstäni voit kertoa ihan vapaasti painosi vaikka joka päivä, jos haluat:) mutta päivittäin vaa´alla käynti ainakin itseäni vain vitutti.. Aina näki kun se heti nousi ja laski..
        Mutta onnistumisia silti sinullekin :)

• the biggest loser

Hei!
      Ei tämän keksustelun tarvitsekaan olla mikään kilpailu, vaikka johdannossa niin sanotaankin :D
      Pääasiahan ei ole voitto,vaan rehti peli ja hyvä olo/mieli, eikö vain:)
      Taistelen itseäni vastaan ja tietty painon nousua vastaan :D..
      maalikohti: kurjia juttuja tuollaiset :( ihmiset eivät vaan ole vieläkään kovin suvaitsevia nykyajan Suomessa, pelit ja vehkeet kyllä ovat hyvinkin ajan tasalla, mutta suvaitsevuus, ainakin tässä asiassa on melko minimissä. Tietysti on ihania ihmisiä jotka tukevat ja ymmärtävät, kuten paras ystäväni:)

En ole käynyt viikkoon vaa´alla ja käyn sunnuntai aamuna..ääks..pelottaa ja jännittää.. Olen käynyt viime lauantaina n.7km lenkin, maanantaina kuntosalilla 30min, eilen 2,5km lenkki ja tämään 3.4km lenkki :) happy fiilis:) mutta viime lauantaina tuli juotua vähän liikaa, ja alkoholiahan nautittuaa tulee(ainakin omalla kohdallani) syötyä hieman tavallista enemmän.. :/.. no, tuleva viikonloppu menee lenkkeilessä ja käydessä katsomassa äitiä ja kaveria sairaalassa :)
      Saa nähdä sunnuntain lukemat :)
      Ps. Onko muilla sama ongelma:
      Joudun puurtamaan TODELLA TODELLA paljon,että lähtee edes yksi 500g viikossa pois:/
      Välillä, vaikka kuinka puurran, saattaa tulla jopa kiloja takaisin.. suoraan sanottuna se vituttaa :(!!!!!
      no kaikesta huolimatta zemppiä ja hyviä onnistumisia kaikille :)

• punnitsija

Itselläni ei ole ollut vaikeuksia laihduttamisen kanssa, koska syön kaiken sen minkä liikun, ja mitä enemmän liikun niin sitä enemmän saan syödä. Minä lasken kaloreita ja mulla jää joka päivä 1000 kaloria syömättä. Ja sillä laihtuu kilon viikossa vauhtia. Nälkää on hyvin harvoin. Helpotus on se että tiedän että todellakin laihdun sen kilon viikossa, ja jos ei ole varma paljon viikossa tulee laihtumaan, niin se käy psyyken päälle ja laihdutus tuntuu sitä mukaa raskaammalta, vaikka mukana saattaa olla fyysistä raskauden tunnettakin. Varsinkin jos harrastaa semmoista liikuntaa joka rasittaa kroppaa kovin, niin ei ihmekään jos tuntuu raskaalta, minä vain harrastan kävelyä joka päivä 1,5 tuntia.

• the biggest loser

HEI!
      tänä aamuna paino oli viikon aikana hieman noussut:(
      viime viikon painona oli 136.6 ja nyt 136.9.. ei mikään huima nousu, mutta painoa tullut silti lisää..:/
      Ensi viikon otran todella tosissani, ajattelin repäistä ja tulla kylältä kotiin kävellen eli n.9km..
      Toivottavasti muilla onnisti tällä viikolla :)

• Loppasuu

Tulin kurkistamaan onko täällä elämää, ja olihan täällä kirjoituksia tullut.
        Suurimman pudottajan "fanaattisena" fanina, palaan takaisin tänne. Ehkä kirjoittelen harvakseltaan niin kuin muutkin, mutta yritän tehdä sitä kunnes laihdutusurakkani on päätöksessä.

Katsooko kukaan Suurinta pudottajaa? Muutama viime jakso on ollut ihanaa katsottavaa, muodonmuutokset, kilpailu jossa raahattiin painosäkkiä...oi joi...

The biggest loser, ei ole huima tuo nousu, mutta tiedän tunteen kun paino jumittaa, tai jopa nousee.

Mulla paino tänä aamuna 87,1. Jojoilun ja nousujen jälkeen, ihan mukavalta tuntuu kilon pudotus. :)

• the biggest loser
        Loppasuu kirjoitti:

Tulin kurkistamaan onko täällä elämää, ja olihan täällä kirjoituksia tullut.
        Suurimman pudottajan "fanaattisena" fanina, palaan takaisin tänne. Ehkä kirjoittelen harvakseltaan niin kuin muutkin, mutta yritän tehdä sitä kunnes laihdutusurakkani on päätöksessä.

Katsooko kukaan Suurinta pudottajaa? Muutama viime jakso on ollut ihanaa katsottavaa, muodonmuutokset, kilpailu jossa raahattiin painosäkkiä...oi joi...

The biggest loser, ei ole huima tuo nousu, mutta tiedän tunteen kun paino jumittaa, tai jopa nousee.

Mulla paino tänä aamuna 87,1. Jojoilun ja nousujen jälkeen, ihan mukavalta tuntuu kilon pudotus. :)

Mahtava tulos loppasuu:) onnea!!
        Katson suurinta pudottajaa tv;stä joka jakson.. ..Saa motivaatiota lisää:D

• punnitsija
        the biggest loser kirjoitti:

Mahtava tulos loppasuu:) onnea!!
        Katson suurinta pudottajaa tv;stä joka jakson.. ..Saa motivaatiota lisää:D

ite kanssa katson joka jakson suurimmasta pudottajasta.... motivoi minuakin, ja on mielenkiintoinen ohjelma muutenkin.

• Suurinpudottajafani

99,1 eli kilon nousu viime viikosta. Yritän olla masentumatta.

Olo on todella raskas ja vetämätön. Olen varmaankin liikkunut vähän liikaa -> levännyt liian vähän ja syömisetkin on vähän sekaisin.

Suurin pudottaja kannustaa jatkamaan. Harmillista, että se kohta loppuu =(((

Vaan olisipa hauska seurata Michaelin edistymistä maalia kohti!

• maaliakohti

Suurimman pudottajan fanit!

Kannatan Suurin pudottaja : n katsomista! Kun kesällä katsoin pari jaksoo niin se motivoi mua ja antoi mulle potkua perseesee että lähtisin lenkille!

Mun ehdoton suosikki on se tumma mies, oisko ollut Mike, joka oli vissiinkin painavin mies lopussa? En ole nyt pitkään aikaan kattonut sitä, mutta komea mies siitä on tullut!

• big fat loser

Ekan viikon tulos:
      aloituspaino 98,8kg
      1.viikon jälkeen 97,7kg
      pudotus 1,1kg
      laskinta ei nyt ole saatavilla mutta eiköhän tuosta tule aika tarkalleen 1% pudotusta

sinällään olen tyytyväinen koska viime viikolla olin pari päivää koulutuksessa ja ruoka oli sitä mitä eteen tuotiin

• paripaunaavielä

Hieno homma et joku on keksinyt tällasen ketjun, motivaatio huokuu koko ajan enemmän mitä alemmas lukee !

Itselläni takana 8 kuukautta kevyempää elämää, 80 kilosta on tultu 67:ään, mutta vielä olisi vähän matkaa jäljellä omaan ihanteeseen. Ikää 19 vuotta ja pituutta löytyy 163 cm.

En voi muuta toivottaa ku älyttömästi tsemii, kyl te pystytte siihen mihin haluattekin pystyä :)

p.s. Suurimman pudottajan Daris on kuumin

• foodh0lic

Hip hei, miekin voisin tulla mukaan.

Tällä hetkellä olen saanut painoa pois suurimmasta määrästä n. 35 kg ja paljon on vielä pudotettavaa, koska paino 120 kg nyt. Pituutta 178 cm, eli BMI n 38. Seuraava tavoite päästä alle BMI 35 -> sitten 30 etc. Tavoitteena olla lopulta 75 kg, jolloin BMI 24-25. Aikaisemmin olen painanut 65-70 kg, mutta en tavoittele pääseväni sinne enää.

• the biggest loser

suuret kiitosket foodh0lic!! :)
      Minulla liikunta on suuressa määrin kasvanut, mutta ruoka puoli on hankalampaa, aina jos tiedän jääkaapisssa olevan mitä vain hyvää (piirakkaa,hyviä leikkeileitä,feta paloja,jäätelöä,sipsejä yms yms.) niitä on syötävä hurjia määriä ja käyn melkein koko ajan jääkaapilla.. Tuo sivusto antaa hyvää motivaatiota jatkaa eteenpäin:) Olen itse pudottanut nyt huhtikuun lopulta tänne asti yli 17 kiloa!! Olen huomannut kuvissa eroja ja haluan lisää samallaisia reaktioita kuvia katsellessa eteenpäin.. Kiloja on tullut vain tällä hetkellä muutamia takaisin, suuresta liikunta määrästä huolimatta:/ ruokavalio pysyi aisoissa kauan, mutta taas se kummittelee ja helppoa ruokaa tulee syötyä, saati kuinka usein ja millaisia määriä.. Helpompaa se olisi jos olisi täällä konkreettisesti joku kenen kanssa laihduttaa, kenelä olisi samanlainen ongelma.. :) Onneksi minulla on edes tämä ryhmä tukena, se vie jo eteenpäin :)

• foodh0lic

Heips The biggest loser :). Onnittelut 17 kilon pudotuksesta! Aika saman kuulosten ongelmien kanssa oon paininu, eli välillä repsahdellu ahmimaan ja painoa tullut lisää sitten. Tosiaan ruokaan mulla on ihan sairaalloinen himo, riippuvuus tms. Jotenkin siitä pitäis saada niskaote ja se jotenkin hallintaan. Kattelin jopa sellaisia Anonyymit ongelmasyöjät (anonymoys overeaters) ryhmien kokoontumisia.

Sama tunne itellä, että ois helpompi laihduttaa, lenkkeillä, käydä salilla jne jonkun kanssa. Mutta hyvä kun on edes tällainen virtuaalinen tukipoppoo :). Tsempataan toisiamme! Mulla on liikkuminen jääny vähiin, kun en ole vielä uskaltautunut/kehdannut esim. salille, ulos lenkille tms. Oon niin paljon saanu ulkomuotooni kohdistuvaa pilkkaa, naureskelua ja häirintää tuntemattomilta ihmisiltä. Pelkään, että noi tilanteet saa aikaan sen ahdistukseen ahmimisen. Mutta olen luvannut itselleni, että sitten kun pääsen alle 100kg, menen salille ja uimaan :) joten sitä odotellessa kotona jumppailua...

• the biggest loser
        foodh0lic kirjoitti:

Heips The biggest loser :). Onnittelut 17 kilon pudotuksesta! Aika saman kuulosten ongelmien kanssa oon paininu, eli välillä repsahdellu ahmimaan ja painoa tullut lisää sitten. Tosiaan ruokaan mulla on ihan sairaalloinen himo, riippuvuus tms. Jotenkin siitä pitäis saada niskaote ja se jotenkin hallintaan. Kattelin jopa sellaisia Anonyymit ongelmasyöjät (anonymoys overeaters) ryhmien kokoontumisia.

Sama tunne itellä, että ois helpompi laihduttaa, lenkkeillä, käydä salilla jne jonkun kanssa. Mutta hyvä kun on edes tällainen virtuaalinen tukipoppoo :). Tsempataan toisiamme! Mulla on liikkuminen jääny vähiin, kun en ole vielä uskaltautunut/kehdannut esim. salille, ulos lenkille tms. Oon niin paljon saanu ulkomuotooni kohdistuvaa pilkkaa, naureskelua ja häirintää tuntemattomilta ihmisiltä. Pelkään, että noi tilanteet saa aikaan sen ahdistukseen ahmimisen. Mutta olen luvannut itselleni, että sitten kun pääsen alle 100kg, menen salille ja uimaan :) joten sitä odotellessa kotona jumppailua...

Itse sain pieniä motivaation palasia, kun äitini lupasi painon alittaessa 140 parturin ja nyt alittaessa 130kg kulmien,ripsien laiton ja toiset korvisten reiät korviin ja loppujen lopuksi kun paino alittanut 100kg saan ulkomaan matkan :) ;)!! Tuo kyllä motivoi jatkamaan :)

• fooh0lic

Itse sain pieniä motivaation palasia, kun äitini lupasi painon alittaessa 140 parturin ja nyt alittaessa 130kg kulmien,ripsien laiton ja toiset korvisten reiät korviin ja loppujen lopuksi kun paino alittanut 100kg saan ulkomaan matkan :) ;)!! Tuo kyllä motivoi jatkamaan :)

Hieno idea :). Taidan myös ottaa käyttöön vastaavan. Samalla vois oppia, että itseään voi hemmotella muutenkin kuin herkkuruuilla...

• foodh0lic

paino aloittaessa kisan 28.8.: 120
      paino tänään: 119,2
      pudotus: 0,8
      prosentit: 0,67 %

Pitää olla tyytyväinen, ettei tullut kuitenkaan lisäkiloja :).

• the biggest loser

Paino aloittaessa kisan: 142.3kg
      Paino viikko sitten: 136.9kg
      Paino tänään: 136.0kg
      Pudotus yhteensä: 19,5kg
      Pudotus kisan aikana: 6.3kg

Prosentit:
      Kokonaispudotus (155.5):12,5%
      Kisan pudotus (142,3) : 4.4%
      Viikko pudotus (136.9): 0.8%

Pieni pudotus, mutta ei ole tullut lisää, joka on aina parempaan päin :)

• Suurinpudottajafani

Lukema nyt 98.8
      Pudotus viime viikosta -0.3 eli 0,3%
      Pudotus kisan alusta -4.2 eli 4,07%
      Ja kesän alusta ennen kisan alkua -9.2 eli 8,51%

Eihän tämä kauhean vauhdikasta ole, mutta jos hiljaa hyvä...
      Samat fiilikset, nämä on sentään pois eikä plussaa. Tsemppiä kaikille! =)

• Loppasuu

En päässyt aamulla puntarille. Ja lisäksi mulla on tunne ettei paino ole yhtään pudonnut. Olen kyllä syönyt suunnitelmien mukaisesti... Mutta... suklaan ja karkinhimo vaivaa, ja veikkaisin että tänään ruuasta tulleet kalorit alle 1000 ja irtokarkeista yli 1000. No, koetan sinnitellä jotenkin eroon karkeista.

Tsemppiä kaikille tulevaan viikkoon! :)

• nuudelihirmu

Viimeviikko: 136,3 kg
      Tälläviikolla: 135,3 kg
      Vkon pudotus: 1 kg

Viikolla kävin kerran hampurilaisella. Tänään tuli syötyä pizzaa. Pitäs tsempata enemmän. Ihan ok pudotus kuitenki.

• Loppasuu

Aloitus: 88.1
        Viimeviikko: 87.1
        Tänään: 86,8

Kovasti yritin, mutta melko pieneksi jäi pudotus. Liikuttuakin tuli, mutta nyt kun koira parka loukkasi tassunsa, en saa yksin väännettyä itseäni lenkille.

Ajattelin etsiä jotain jumppavideoita/dvd.tä siis, ja alkaa sisällä jumppailla. En ole ikinä omistanut yhtään jumppa dvd.tä, saa nähdä miten käy..

Ja loppuviikosta ohjelmassa pienimuotoinen vaellus, muutaman tunnin urakka. Saa nähdä vaikuttaako tuo painoon, yleensä noiden jälkeen tulee syötyä aivan hirveästi, se väsymys... :D

• the biggest loser

APUA!! pääsin vähän repsastaa tällä viikolla :( nimittäin syönnin suhteen.. hirveitä määriä.. pakko jatkaa vaan jollain tapaa eteenpäin :)

• big fat loser

Ja toisen viikon tulos tulee nyt vasta kun en alkuviikosta päässyt nettiin...
      Aloituspaino 98,8 kg
      Paino nyt 96,8 kg
      Pudotusta -2 kg ja aika sama prosenteissa.

Olin aika yllättynyt kun tuli viime viikolla vähän mässättyä... paino olisi siis voinut pudota selvästi enemmänkin! Noh, toivottavasti jonain viikkona tulee vähän isompi pudotus mutta eiköhän se tahti jossain vaiheessa ala hiipua. Olisihan se kiva jos joka viikko putoaisi kilo kellontarkkuudella. :D

• tavoite-10kg

Moikka
      Eikös ole tuo Biggest Loser sovellus saatavana kännykkään, mutta mistä? Onko sellasista suomenkielistä, enkku kun ei oikein oo vahvuuteni =)

• the biggest loser

Paino viikko sitten: 136.0kg
      Paino tänään: 135.5kg
      Pudotus yhteensä: 20,0kg
      Pudotus kisan aikana: 6.8kg

Prosentit:
      Kokonaispudotus (155.5):12,9%
      Kisan pudotus (142,3) : 4.8%
      Viikko pudotus (136.9): 0.5%

Pieni pudotus, mutta ei ole tullut lisää, joka on aina parempaan päin :) Ja repsastudsista huolimatta pudonnut paino :) onnellinen olo :)!!

• Suurinpudottajafani

Paino kesän alussa: 108 kg
      Paino aloittaessa kisan: 103 kg
      Paino viikko sitten: 98.8 kg
      Paino tänään: 97.1 kg
      Pudotus yhteensä: 10.9 kg
      Pudotus kisan aikana: 5.9 kg

Prosentit:
      Kokonaispudotus (108):10,9%
      Kisan pudotus (103) : 5.7%
      Viikko pudotus (97.1): 1.7%

huikean hyvä viikko - ja the biggest loser, hyvä hyvä!! =)

• big fat loser

Mulla olisi ollut tänä aamuna punnitus, mutta menkkojen alkamisen vuoksi ei ole mitään järkeä mennä vaakaan ennen torstaita. Olen turvonnut kuin ilmapallo ja näytän lähinnä viimeisillään raskaana olevalta valaalta. Paino on varmasti noussut viimeviikkoisesta mutta se laskee muutamassa päivässä, onneksi. Ihme kyllä mulle ei iskenyt tyypillistä pms-mässäilyä joka yleensä iskee enintään viikkoa ennen! Silloin voisin syödä vaikka 5 lämmintä ateriaa päivässä, kunhan se ruoka on riittävän rasvaista ja hiilaripitoista. :D

Muuten olen pysynyt suht ruodussa, joten uskon pudotusta tulevan!

• the biggest loser
        big fat loser kirjoitti:

Mulla olisi ollut tänä aamuna punnitus, mutta menkkojen alkamisen vuoksi ei ole mitään järkeä mennä vaakaan ennen torstaita. Olen turvonnut kuin ilmapallo ja näytän lähinnä viimeisillään raskaana olevalta valaalta. Paino on varmasti noussut viimeviikkoisesta mutta se laskee muutamassa päivässä, onneksi. Ihme kyllä mulle ei iskenyt tyypillistä pms-mässäilyä joka yleensä iskee enintään viikkoa ennen! Silloin voisin syödä vaikka 5 lämmintä ateriaa päivässä, kunhan se ruoka on riittävän rasvaista ja hiilaripitoista. :D

Muuten olen pysynyt suht ruodussa, joten uskon pudotusta tulevan!

totta :/ itelläni saattaa tulla viitisenkin kiloa takaisin,masentavaa aikaa ::/.. mutta onneksi ne kaikkoavat melko piakkoin :) Itselläni on sama menkkojen aikaan,eli tulee syötyä paljon rasvaista ja epäterveellistä ruokaa :/.. no nyt olen oppinut lähtemään lenkille, kun tulee makeanhimo, lisäksi yksi pinei rahka lenkin jälkeen tai purukumi teke hyvää ja saa pois makean himon :)

• big fat loser

totta :/ itelläni saattaa tulla viitisenkin kiloa takaisin,masentavaa aikaa ::/.. mutta onneksi ne kaikkoavat melko piakkoin :) Itselläni on sama menkkojen aikaan,eli tulee syötyä paljon rasvaista ja epäterveellistä ruokaa :/.. no nyt olen oppinut lähtemään lenkille, kun tulee makeanhimo, lisäksi yksi pinei rahka lenkin jälkeen tai purukumi teke hyvää ja saa pois makean himon :)

Kävinkin jo tänä aamuna vaa'alla kun tuntui että turvotus on laskenut... Tässä kolmannen viikon tulos:
        Aloituspaino 98,8kg
        Paino nyt 96,2kg
        Pudotusta yhteensä 2,6kg ja prosentteina 2,6

Onpas hidasta, ja mun omasta mässyttelystähän se johtuu, mutta onneksi sentään miinusta on tullut joka viikko! Ja tiedän että tuo on ihan normaali pudotustahti, mutta odottaisin että näissä kiloissa nyt putoaisi vähän enemmän aluksi. Mutta ihan kun olisin jo kaventunut kasvoista ja ylävatsasta, siitä mulla aina ensimmäisenä lähtee. Ja isoimmillaan olin siis 103-kiloinen joten onhan tässä pudotusta kaikkiaan 7kg joten kyllä sen nyt vähän pitäisikin jossain näkyä!

Kuinkas muilla sujuu?

• nuudelihirmu
        big fat loser kirjoitti:

Kävinkin jo tänä aamuna vaa'alla kun tuntui että turvotus on laskenut... Tässä kolmannen viikon tulos:
        Aloituspaino 98,8kg
        Paino nyt 96,2kg
        Pudotusta yhteensä 2,6kg ja prosentteina 2,6

Onpas hidasta, ja mun omasta mässyttelystähän se johtuu, mutta onneksi sentään miinusta on tullut joka viikko! Ja tiedän että tuo on ihan normaali pudotustahti, mutta odottaisin että näissä kiloissa nyt putoaisi vähän enemmän aluksi. Mutta ihan kun olisin jo kaventunut kasvoista ja ylävatsasta, siitä mulla aina ensimmäisenä lähtee. Ja isoimmillaan olin siis 103-kiloinen joten onhan tässä pudotusta kaikkiaan 7kg joten kyllä sen nyt vähän pitäisikin jossain näkyä!

Kuinkas muilla sujuu?

Vähän myöhässä päivitys, yleensä maanantaisin raportoin.

Max paino: 157 kg
        Viimeviikko: 135,3 kg
        Tällä viikolla: 134,5 kg
        Vkon pudotus: 0,8 kg

Vähän oli huonompi pudotusviikko nyt. Mutta voin kertoa että maanantain jälkeen on jo laskenu hyvin paino! Vaikka en enempää tällä viikolla pudottais, niin silti olis hyvä tulos ens maanantaina :)

• the biggest loser

mahtavaa big fat loser :) itse tosiaan olen tämän aamuiseen veraattuna laihtunut 21.7kg!! kasvoista ja ylävatsasta sen huomaa jo :) opiskelupaikalla osa on tullut jo sanomaa, että "hei, oot hoikistunut"! paras kaverini on ollut tukena ja turvana koko ajan ja ollut onnellinen puolestani :)
      saa nähdä, olisi ens viikon lauantaina pikkusiskon 8v synttärit ja samalla minun omat pippalot :D ääks..

• Kääk

Miten tuo pudotusprosentti lasketaan?

• the biggest loser

aiempi paino - tämänhetkinen paino
      jaetaan aiemmalla painolla ja kerrotaan sadalla

Löytyi aiemmista viesteistä :)

• Suurinpudottajafani

Paino viikko sitten: 97.1 kg
      Paino tänään: 96.1 kg
      Pudotus yhteensä: 11.9 kg
      Pudotus kisan aikana: 6.9 kg

Prosentit:
      Kokonaispudotus (108):11.0%
      Kisan pudotus (103) : 6.6%
      Viikko pudotus (96.1): 1.0%

Tasaista pitää. Tsemppiä kaikille pudottajille!

• the biggest loser

Paino viikko sitten: 135.5kg
      Paino tänään: 134.4kg
      Pudotus yhteensä: 21,1kg
      Pudotus kisan aikana: 7.9kg

Prosentit:
      Kokonaispudotus (155.5):13,5%
      Kisan pudotus (142,3) : 5.5%
      Viikko pudotus (135.5): 0.8%

Tasaista,tasaista :) ihan hyvä viikko kyll oli :)
      onnea kaikille!! ja tsemejä :)

• big fat loser

Neljännen viikon tulos:
      aloituspaino 98,8kg
      paino nyt 95,9kg
      Pudotusta siis 2,9kg ja prosentteina sama.
      Kannattiko syödä kokonainen pizza ja säkkikaupalla karkkia? Juuei... :D

• nuudelihirmu

Päivitystä, nyt paino on jo 132. Hyvin tuntuu tippuvan :) tähän ketjuun ku kirjotin ekakerran ni olin joku 139.5.

• Suurinpudottajafani

Paino viikko sitten: 96.1 kg
      Paino tänään: 96.0 kg
      Pudotus yhteensä: 12.0 kg
      Pudotus kisan aikana: 7.0 kg

Prosentit:
      Kokonaispudotus (108):11.1%
      Kisan pudotus (103) : 6.7%
      Viikko pudotus (96.0): 0.1%

Hivenen vaatimaton, mutta alaspäin sentään. Tsemppiä kaikille muille! =)

• the biggest loser

Hei!
      Ei ole kovin moni päivtellyt viime viikon tuloksia.. Itse kerron että juhlin viime viikonloppuna synttäreitä ja kiloina vaaka näytti Maanantai aamuna 138.7kg!!!!!!! nyt tänään onneksi jo 136.5 eli kaksi kiloa pois juhlista :) Tuli pääasiassa juotua sidukkaa ja syötyä sipsejä ja poppareita :/
      Nyt on päästävä taas arkirytmiin ja saatava painoa alaspäin :) tsemppejä muille :)

• nuudelihirmu

Minäkään en ole tähän ketjuun nyt kirjoitellut, kun en oikeastaan kisaa laihtumisnopeudessa... Mutta paino laskee edelleen, nyt 130,1. :)

• big fat loser

Teloin jalkani ja olen vasta tällä viikolla päässyt takaisin rytmiin, paino onneksi ei noussut tuona aikana vaan on ihan tismalleen sama kuin vajaa kuukausi sitten! Siitä olen ihan tyytyväinen, minä kun tarvitsen sitä liikuntaa jotta laihdun ja jotta aineenvaihdunta toimii. Ajattelin aloittaa seuraavan suurin pudottaja-haasteen kun eikös tämä kohta lopukin? Se voisi alkaa marraskuun alusta ja kestää vaikka 4 kuukautta eli helmikuun loppuun. Itselläni ainakin sen verran pudotettavaa että mieluiten pidempi pätkä kuin vain pari kuukautta.

• vierailija_

Hei,

Olen lukenut teidän painonpudotus-saavutuksia ja ei voi muuta todeta kuin vau vau..itse olen vähän yli 100kg, ja olen yrittänyt syödä kolmen tunnin välein, liikun mielestäni paljon..päivittäin noin 4km, juon vettä ja silti paino junnaa tai tippuu max. 500g/vk vaikka luulisi tästä elopainosta jo ainakin sen yhden kilon edes viikossa tippua.

Miten te syötte ja mitä päivittäin?
      Olisko minulla siinä parantamisen varaa?
      Oletteko vähentäneet pastan, perunan ja leivän syöntiä?

• big fat loser

Vaikea sanoa kun et kerro mitä syöt... En ole vähentänyt pastan, perunan ja leivän syöntiä. Tosin pastaa ja perunaa syön erittäin vähän muutenkin. Leivän syöntiä olen itse asiassa lisännyt, mun kroppani ei toimi liian vähillä hiilareilla lainkaan. Itse syön ihan tavallista ruokaa, runsaasti tuoreita kasviksia ja myös kypsennettyjä kasviksia. Vähintään puolet lautasesta on aina kasviksia. En osta yleensä valmismoskia vaan teen ruuan aina itse (minulla on myös allergioita joten valmisruokien valikoima on muutenkin minulle pieni). Ja tuo mainitsemasi puoli kiloa viikossa on ihan hyvä tahti, itsellänikin tahti on ollut todella hidasta. Herkuttelua kohtuudella ja suunnitellusti. Tuo 4km ei kyllä ole todellakaan paljon vaan aika vähän ja jos se on ainoa liikunta niin et mitenkään liikun paljon! Lisää liikuntaa ja monipuolista liikuntaa eikä vain yhtä ja samaa.

• HeI!
      Jatkan tällä nimimerkillä eteenpäin :)(ennen nimimerkki: the biggest loser)..
      viikonloppuna tuli syötyä älyttömästi enkä heti päässyt kiinni normaaliin arkeen.. Paino eilen aamuna oli 138.1 ja tänään 137.0 hyvä pudotus päivässä, mutta suolaista olikin juoman lisäksi suurin osa, joten ne lähtevät helposti :) herkkulakko jatkuu kahden pienemmän sisaruksen kanssa :)

Nyt otin itseäni niskasta kiinni ja kuntopyöräilin ja söin okein :) tänään on dieettipäivä (vain juomista,hedelmiä ja vihanneksia) huomenna taas normaaliin rytmiin:)

• Hei!
      Onko täällä ryhmässä enään ketään jäljellä? :) Itseööäni paino oli tänä aamuna 135.1kg ja tästä alaspäin mennään koko ajan :)!!

• nuudelihirmu

Mä vielä seuraan ketjuu!
        Mulla paino nyt 126.

• big fat loser

Juu täällä ollaan, mutta jalka alkaa nyt vasta kestämään edes kävelyä joten olen pitänyt paussia... Paino on noussut kilon eli on 96,9kg, mutta toisaalta punnitsin itseni tänä aamuna ja eilen söin pussin sipsejä.*oops* Eli aika samassa olen onneksi onnistunut painoni pitämään. Tänään olen menossa kuntosalille tekemään omaa ohjelmaa, joten nyt toivottavasti laihdutus pääsee ihan kunnolla käyntiin! Vieläkö tätä "skabaa" jatketaan vai aloitetaanko uusi haaste marraskuun alusta?

• mahtava juttu:)

• maaliakohden

näyttää olevan aika hiljaista nytten.. :(

ootteko saanu painoa pysymään kurissa tai pudottamaan näin joulun aikana?

noh, itse kävin peräti 3 kk tauolla, mutta palasin takaisin, jospa sitä muistais tännekkin tulla =)

max paino 117.8
      tämän hetkinen paino 116.8

yritin kaikin keinoin pitää jouluna päiväkirjaa ruuasta, jottei tulis syötyä liikaa.
      mutta jostai syystä aina ilmesty konvehtirasia pöydälle. eipä mitään voi jos kiusaus on suuri.

noh jokatapauksessa päätimme kämppäkaverin kanssa, että alamme käydä kuntosalilla heti tammikuussa.

Mä oon semmonen, että yhtenä päivänä liikun kovasti, seuraavana päivänä istun koneella kauan aikaan ja siinä sivussa tulee syötyä kaikenmoista ja sitte seuraavana päivänä taas hirveesti yritän liikkua.

toivottavasti täällä ollaan vielä mukana! :)

• Hei!
      Anteeksi tämä kirjoittelun jääminn:(
      Paino tänä aamuna oli 134.5.. Ennen joulua tuli oltua kanarialla sitten tuli joulu ja uusi vuosi, nytten on muuten lähtenyt hyvin käyntiin, paitsi ruokaa tulee mässäiltyä liikaa ja salaa... kun kaikki muut ovat poissa mikä tahansa kelpaa suuhun kunhan on suuria määriä :/ pitäisi päästä tästä eroon niin auttaisi eteenpäin :)

• NutriJonne

En jaksanut lukea ketjua kun on niin pitkä mutta tulen kanssa mukaan=) Aloitin laihduttamisen 10.1.2013. Tulen olemaan ketjun suurin pudottaja onnistuneesti=) Tällä hetkellä täysnutraan ja olen nyt syönyt 15 päivää putkeen vlcd-mocca 5 pussia päivässä ja lisäksi vettä enkä mitään muuta. Tilasin tuossa eilen 30 päivän setin vlcd-suklaa eli 6*25 pussin laatikoita hintaan 18.90/laatikko.

Treenailen joka päivä kotosalla lihaskuntoa vaihteleviä määriä. Punnerruksia, pohjelihaksia portaissa, kyykkyjä, hauista, selkä ja vatsat.

Aloittaessa mitat
      pituus: 181cm
      paino 131kg
      bmi 40
      olen mies

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1609
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      125
      1414
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      82
      1250
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1143
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1018
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      989
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      212
      791
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      763
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      723
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      698
    Aihe