Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kokonaisvaltaisesti halvin auto ylläpitämiseen ja ajamiseen

Toyota mies

Moi. Itselle on iskenyt kauhea autokuume kun olen kortin saanut. Ainut ongelma on että autoa ei ole kun oma emäntä pommannut opel corsan käyttökelvottomaksi. Romuttamolle menee ja itse en sillä ehtinyt ajaa.

Olen ajatellut hankkia alle tonnilla luotettavan kulkupelin nyt talveks. Sellasen mitä olisi mahdollisimman halvin ajaa ja ylläpitää. Varaa ei ole nyt parempaan kun opiskelen vielä ja asun porukoilla eli väliaikaisesta ajoneuvosta on kyse.

Itse olen miettinyt vakavasti Toyota Corollaa koska on suosittu ja saa halvalla osia vaikka rikki menisikin. Muita varteenotettavista vaihtoehtoja ovat Nissan sunny/Almera. Tämän lisäksi mielessä käynyt opel astrakin jolla on ollut pirun mukava ajaa kun kaverilla olen koittanut. Alle tonnin oli sekin auto mutta ohjaus ole sellainen mistä pidin. Tosin sen kulutuksesta ja vakuutus maksuista en tiedä .

Muistakaa että tämä on vain väliaikainen hankinta siihen asti kun muutan pois ja hankin paremman. 2 vuotta täytyis kestää ja ylläolevien kriteerien lisäks luotettavuus olisi plussaa. Eli ei jätä tielle. Japseista olen lukenut pelkkää hyvää tähän tarkoitukseen.

Näitä olen nyt nettiautosta selaillut:

http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/4947642
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/4921455
http://www.nettiauto.com/bmw/316/4934133
http://www.nettiauto.com/nissan/almera/4890507

Nuita olen katsellut. Kiitos kaikille viisaimmille jotka viitsivät vastata. Mihin malliin ja merkkiin siis kannattais satsata jos etsii halpaa, vanhaa ja bensapihiä autoa?

137

14801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina vanhalla

      Tonnin hintaluokassa ei merkillä ole enää väliä. Autot ovat siinä vaiheessa yksilöitä, joiden kunto ratkaisee. Etsit hyväkuntoisen tapauksen ja kun löydät sen, ostat merkistä riippumatta. Ohjaustunnon kaltaisista asioista ei ole varaa kranttuilla.

      • jokumuu.

        Näin on.

        Varauksena kuitenkin, että kovin erikoista mallia ei kannata hankkia ettei varaosien saanti mene vaikeaksi. Kannattaa ennen kaupantekoa tsekata esimerkiksi Motonetin tarjonnan kattavuus kyseiseen automalliin.


      • N

        Jokseenkin ..


      • VAROKAA JOBBAREITA!

        ALOITUSVIESTIN ILMOITUKSISTA KOLME ENSIMMÄISTÄ ON PIMEÄÄ KAUPPAA TEKEVIEN YKSITYISHENKILÖIDEN ELI JOBBAREIDEN.

        Jos ilmoituksen päänumero on salainen prepaid (esim. 046-alkuinen) tai lisätiedossa lukee joku muu numero, johon pyydetään soittamaan, niin kyseessä on useimmiten pimeä jobbari.

        Heidän autonsa ovat yleensä vaarallisilla virityksillä varustettuja pommeja, ja myös autojen omistussuhteissa saattaa olla epäselvyyksiä. Lisäksi ostaja joutuu maksamaan jobbarin aiheuttamat käyttömaksut ym. sekä mm. parkkisakot jobbarin ajalta.

        Jobbari ei vastaa puhelimeen omlla nimellään, vaan esimerkiksi sanomalla HALOO! Vaikka kysyt erikseen jobbarin koko nimeä, niin hän sanoo korkeintaan etunimen. Jos kuulet etu- ja sukunimen, niin ne ovat todennäköisesti keksittyjä. Tarkista AINA myyjän henkilöllisyys ajokortista paikan päällä.

        AINA ENNEN KUIN LÄHDET KATSOMAAN AUTOA, tarkista auton omistajatiedot katsastus maksamattomat verot Trafista tekstiviestillä.

        AUTO ABC-123 (eli auton rekisteritunnus) numeroon 16400. Palvelun hinta on 2,10 €/onnistunut haku.


      • Jobbari huijaa aina
        VAROKAA JOBBAREITA! kirjoitti:

        ALOITUSVIESTIN ILMOITUKSISTA KOLME ENSIMMÄISTÄ ON PIMEÄÄ KAUPPAA TEKEVIEN YKSITYISHENKILÖIDEN ELI JOBBAREIDEN.

        Jos ilmoituksen päänumero on salainen prepaid (esim. 046-alkuinen) tai lisätiedossa lukee joku muu numero, johon pyydetään soittamaan, niin kyseessä on useimmiten pimeä jobbari.

        Heidän autonsa ovat yleensä vaarallisilla virityksillä varustettuja pommeja, ja myös autojen omistussuhteissa saattaa olla epäselvyyksiä. Lisäksi ostaja joutuu maksamaan jobbarin aiheuttamat käyttömaksut ym. sekä mm. parkkisakot jobbarin ajalta.

        Jobbari ei vastaa puhelimeen omlla nimellään, vaan esimerkiksi sanomalla HALOO! Vaikka kysyt erikseen jobbarin koko nimeä, niin hän sanoo korkeintaan etunimen. Jos kuulet etu- ja sukunimen, niin ne ovat todennäköisesti keksittyjä. Tarkista AINA myyjän henkilöllisyys ajokortista paikan päällä.

        AINA ENNEN KUIN LÄHDET KATSOMAAN AUTOA, tarkista auton omistajatiedot katsastus maksamattomat verot Trafista tekstiviestillä.

        AUTO ABC-123 (eli auton rekisteritunnus) numeroon 16400. Palvelun hinta on 2,10 €/onnistunut haku.

        OSTA AINA VAIN REKISTERIIN MERKITYLTÄ OMISTAJALTA.

        Muussa tapauksessa voi käydä niin, että et saa autoa rekisteröityä omalle nimellesi, ja menetät koko kauppahinnan.

        ÄLÄ USKO MIHINKÄÄN PIMEÄN JOBBARIN SELITYKSIIN.


      • Muuten menetät rahas
        VAROKAA JOBBAREITA! kirjoitti:

        ALOITUSVIESTIN ILMOITUKSISTA KOLME ENSIMMÄISTÄ ON PIMEÄÄ KAUPPAA TEKEVIEN YKSITYISHENKILÖIDEN ELI JOBBAREIDEN.

        Jos ilmoituksen päänumero on salainen prepaid (esim. 046-alkuinen) tai lisätiedossa lukee joku muu numero, johon pyydetään soittamaan, niin kyseessä on useimmiten pimeä jobbari.

        Heidän autonsa ovat yleensä vaarallisilla virityksillä varustettuja pommeja, ja myös autojen omistussuhteissa saattaa olla epäselvyyksiä. Lisäksi ostaja joutuu maksamaan jobbarin aiheuttamat käyttömaksut ym. sekä mm. parkkisakot jobbarin ajalta.

        Jobbari ei vastaa puhelimeen omlla nimellään, vaan esimerkiksi sanomalla HALOO! Vaikka kysyt erikseen jobbarin koko nimeä, niin hän sanoo korkeintaan etunimen. Jos kuulet etu- ja sukunimen, niin ne ovat todennäköisesti keksittyjä. Tarkista AINA myyjän henkilöllisyys ajokortista paikan päällä.

        AINA ENNEN KUIN LÄHDET KATSOMAAN AUTOA, tarkista auton omistajatiedot katsastus maksamattomat verot Trafista tekstiviestillä.

        AUTO ABC-123 (eli auton rekisteritunnus) numeroon 16400. Palvelun hinta on 2,10 €/onnistunut haku.

        OSTA AINA VAIN REKISTERIIN MERKITYLTÄ OMISTAJALTA.


      • Ruuvatut mittarit
        Muuten menetät rahas kirjoitti:

        OSTA AINA VAIN REKISTERIIN MERKITYLTÄ OMISTAJALTA.

        1990-luvulla rekisteröidyn auton mittarilukeman muuttamiseen menee keskimäärin 15 minuuttia. Siihen ei edes tarvita mitään erikoisia työkaluja. On hyvin yleistä, että jos jobbari mainostaa, että autolla olisi muka ajettu 175 tkm, niin sillä on oikeasti ajettu 375 tkm. Huoltokirjatkin on helppo väärentää, kun yhdistelee purkaamolta haetuista huoltokirjoista sivuja sekä tekee niihin tarvittaessa omia merkintöjä.


      • Jobbarit rikollisia
        Jobbari huijaa aina kirjoitti:

        OSTA AINA VAIN REKISTERIIN MERKITYLTÄ OMISTAJALTA.

        Muussa tapauksessa voi käydä niin, että et saa autoa rekisteröityä omalle nimellesi, ja menetät koko kauppahinnan.

        ÄLÄ USKO MIHINKÄÄN PIMEÄN JOBBARIN SELITYKSIIN.

        Jos jobbari lupaa toimittaa sinulle auton toiset renkaat tai huoltokirjan tai mitä tahansa myöhemmin, et tule niitä saamaan. Et saa edes jobbaria kiinni enää koskaan, sillä hän käy heti kaupan tehtyään hakemassa seuraavan salaisen prepaid-liittymän R-kioskilta ja heittää vanhan roskiin. Jos jobbarilla on henkkarit, niin nekin ovat yleensä joko väärennetyt tai varastetut.


      • samassajamassa

        Tästä olisin juurikin täysin erimieltä. Vanhempi, paljon ajettu halpa rousku, on nimenomaan se jossa se merkki/malli vaikuttaa paljon. Mersuun ja audiin jne. autoon osat maksaa paljon, ja niitä nahkeammin saa kuin esim. erittäin yleisiin tojoihin.

        Ehdottomasti olet aloittaja oikealla jäljellä, osta toyota. Niiden tekniikka ei petä ikinä, jos öljyjä on vaihdeltu/vähän edes huollettu. Katso sellanen joka ei olisi vielä juurikaan ruosteessa, varsinkaan alta. Vilkase alle puslat ym. Monta kertaa löytyy sellasia joita myyjä on kunnostellut saadakseen leiman eli on uudet alustan puslat, iskaria ehkä, jarrujen osia tms. Juuri leimattuna. Sellanen on aina parempi kuin loppupuolella leimaa oleva, vain ajettu peli.

        Ja jos jotain tarvii osia laittaa, toyotaan löytyy joka hyllystä jotain, ja on selvästi edullisempia kuin moneen moneen muuhun. ja tommoseen väliaikais kippoon kun ei tarvi kun vuodeks saada toimimaan niin motonet/biltema halpalato rojuosillakin pärjää sen ajan komeasti.

        Ja sellasen jos vielä kattoo että veivikkunoilla, mahdollisimman vähällä sähkölelulla niin aina parempi. Tosin japsit on laatukalustoa sinänsä, vanhoissakin raadoissa toimii yllättävän hyvin ja useasti noi sähkölasit, tai puhaltimen valinnat esim.

        Ja tosiaan erikoisia malleja kannattaa välttää. niiden osa saanti uuvahtaa ensimmäisenä ja on hinnaltaan paljon korkeampaa.


      • Autoton ja ukoton

        "Tonnin hintaluokassa ei merkillä ole enää väliä. Autot ovat siinä vaiheessa yksilöitä, joiden kunto ratkaisee. Etsit hyväkuntoisen tapauksen ja kun löydät sen, ostat merkistä riippumatta. Ohjaustunnon kaltaisista asioista ei ole varaa kranttuilla."

        Tämä on hyvä neuvo, mutta jatkaisin sitä: Merkillä ei ole väliä, koska ajat sen mitä se kestää, etkä korjauta sitä. Et kiinny siihen - et korjauta - suurin rahareikä voi yllättäen olla se tosi halpa, jota aloittaa ihan vähän vaan korjailemaan...


      • I. Nsinööri
        N kirjoitti:

        Jokseenkin ..

        Osta 1000 euron auto. Jos ei pelitä vuotta niin saat siitä kuitenkin 100 euroa romikselta. Jos pelittää niin hyvä. Ja huom. osta VAIN juuri katsastettu auto!


      • keijoperttiantero.
        VAROKAA JOBBAREITA! kirjoitti:

        ALOITUSVIESTIN ILMOITUKSISTA KOLME ENSIMMÄISTÄ ON PIMEÄÄ KAUPPAA TEKEVIEN YKSITYISHENKILÖIDEN ELI JOBBAREIDEN.

        Jos ilmoituksen päänumero on salainen prepaid (esim. 046-alkuinen) tai lisätiedossa lukee joku muu numero, johon pyydetään soittamaan, niin kyseessä on useimmiten pimeä jobbari.

        Heidän autonsa ovat yleensä vaarallisilla virityksillä varustettuja pommeja, ja myös autojen omistussuhteissa saattaa olla epäselvyyksiä. Lisäksi ostaja joutuu maksamaan jobbarin aiheuttamat käyttömaksut ym. sekä mm. parkkisakot jobbarin ajalta.

        Jobbari ei vastaa puhelimeen omlla nimellään, vaan esimerkiksi sanomalla HALOO! Vaikka kysyt erikseen jobbarin koko nimeä, niin hän sanoo korkeintaan etunimen. Jos kuulet etu- ja sukunimen, niin ne ovat todennäköisesti keksittyjä. Tarkista AINA myyjän henkilöllisyys ajokortista paikan päällä.

        AINA ENNEN KUIN LÄHDET KATSOMAAN AUTOA, tarkista auton omistajatiedot katsastus maksamattomat verot Trafista tekstiviestillä.

        AUTO ABC-123 (eli auton rekisteritunnus) numeroon 16400. Palvelun hinta on 2,10 €/onnistunut haku.

        Ostin jobbarilta auton 200 eurolla. Rehellinen kaveri myönsi että autossa on perävalon mittainen takuu ja myydään siinä kunnossa kun on. Ajoin 3 vuotta kunnes lahos siihen kuntoon ettei viittiny enää hitsata, mutta joo ei tarvi tyhmä olla ja hyvä vinkki tuo verojen tarkistus.


      • tällästä
        Ruuvatut mittarit kirjoitti:

        1990-luvulla rekisteröidyn auton mittarilukeman muuttamiseen menee keskimäärin 15 minuuttia. Siihen ei edes tarvita mitään erikoisia työkaluja. On hyvin yleistä, että jos jobbari mainostaa, että autolla olisi muka ajettu 175 tkm, niin sillä on oikeasti ajettu 375 tkm. Huoltokirjatkin on helppo väärentää, kun yhdistelee purkaamolta haetuista huoltokirjoista sivuja sekä tekee niihin tarvittaessa omia merkintöjä.

        pitää muuten paikkansa, myin noihin aikoihin autoni henkilölle, jolla oli lehdessä auton-ostoilmoitus, kaupat tehtiin, mutta meni tuskin kuukauttakaan, kun joku soittaa ja kyselee ko autosta, kerroin teknisiä asioita ym,
        sitten hän kysyi paljonko sillä oli ajettu kun minulta lähti, sanoin, että liki 300 000
        mitenkä siinä nyt on 185000 hän tokaisi,
        siihen en osannut vastata, ei tainnu ostaa


    • a

      Itse ostaisin tohon rahaan todennäköisesti sunnyn, 1000e saat jo tosihyvän. Ruoste on noissa, niinkuin suurimmassaosasa japseja se pahin ongelma, noissa erityisesti takaiskaritolpat.

    • Motonet Corolla 1,3

      Ne tonnin autot on jo enemmän Biltema tai Motonet merkkisiä kuin sen minkä lätkä koristaa keulaa.

      • Halpisautoilija

        Huomaan, että sulla on järki päässä, sillä otsikko "kokonaisvaltaisesti" halpa auto kertoo sen. Lähes aina kuulee näitä juttuja, että montako desiä enemmän tai vähemmän kuluttaa sadalla. Tällä ei ole paljon merkitystä lopulta, jollei aja todella paljon.

        Mutta asiaan. Toki tuossa hintaluokassa auton hyvyys on tapauskohtaista, mutta parhaiten onnistunee näillä neuvoilla: Älä osta Opelia, mitään Ranskalaista tai Italialaissta autoa. Vältä BMW:tä, Audia ja Mersua tuossa hintaluokassa, ne ovat yleensä ihan lopussa.

        Katsele Japanilaisia tai sitten Saabia ja takaveto-Volvoja. Saabeissa ja Volvoissa on reilumpi kulutus, mutta ovat lujatekoisia ja kestävät paljon ajoa. Japanilaiista kannattaa tsekata pellit, osta mahdollisimman ehjäkorinen.


      • samassajamassa
        Halpisautoilija kirjoitti:

        Huomaan, että sulla on järki päässä, sillä otsikko "kokonaisvaltaisesti" halpa auto kertoo sen. Lähes aina kuulee näitä juttuja, että montako desiä enemmän tai vähemmän kuluttaa sadalla. Tällä ei ole paljon merkitystä lopulta, jollei aja todella paljon.

        Mutta asiaan. Toki tuossa hintaluokassa auton hyvyys on tapauskohtaista, mutta parhaiten onnistunee näillä neuvoilla: Älä osta Opelia, mitään Ranskalaista tai Italialaissta autoa. Vältä BMW:tä, Audia ja Mersua tuossa hintaluokassa, ne ovat yleensä ihan lopussa.

        Katsele Japanilaisia tai sitten Saabia ja takaveto-Volvoja. Saabeissa ja Volvoissa on reilumpi kulutus, mutta ovat lujatekoisia ja kestävät paljon ajoa. Japanilaiista kannattaa tsekata pellit, osta mahdollisimman ehjäkorinen.

        Juurikin näin!! Tässä on prikulleen parhaat neuvot!


    • opel on pop

      Älä osta opelia,höpöhöpö.95-97 astrat hinta laatu suhteel huippuja.Saat sellaisen 400-600 hintaan ja jos ostetteas pelaa niin perus varaosat halvimpi mitä mihinkään autoon saa(juuri 250tkm astran etutukivarren vaihdoin)osa n 55e ja nopea vaihtaa.saman ikäisen japsin sama remppa tuplahintainen.Sama pätee jarru/iskari/alusta osiin.)5 eteenpäin ei ruostekkaan iske niin hyvin kuin luulis.Tuo 95 250tkm ei vielä kertaakaan hitsattu.ja 1.6 8v kone se vasta helmi onkin,ei hajoa vaikka jakohihna katkeais!!Vie vähän bensaa(ei kyl kuljekkaaan)mut perus kehon siirtimenä mitä halvin.ps terveisin vahoja autoja korjaamos masenteleva.toki moni tuon ikäien japsi kestävämpi,mut maksaa sit viiden ooppelin verran.

      • merkki ei ratkaise

        vain ja ainoastaa tuurista kiinni mistä ja miten tuon ikäiset hajoavat ja kestävät.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Sytysboksi opeliin 2X vuosi a' 80 euroa.Vakiokulu.Muuten kai se näkyy toimivan jotenkin.


      • Halpa ja hyvä
        merkki ei ratkaise kirjoitti:

        vain ja ainoastaa tuurista kiinni mistä ja miten tuon ikäiset hajoavat ja kestävät.

        Ostin 2 vuotta sitten Fiat Unon ikää jo 15 vuotta ja mittarissa 270tuhatta, Ainostaan pakoputken olen joutunut tällä välin siihen uusimaan ja olen ajanut sillä yli 40000mk tänä aikana.


      • väri ei ratkaise
        merkki ei ratkaise kirjoitti:

        vain ja ainoastaa tuurista kiinni mistä ja miten tuon ikäiset hajoavat ja kestävät.

        Ihan kiva väittämä, mutta ei pidä paikkaansa esim. ranskalaisten osalta. Eroja kyllä on, jos ollaan rehellisiä. Jotkut merkit vaan kestävät paremmin ja se näkyy hinnassakin.


    • voisin myydä

      Ostin noin vuosi stten alle tonnilla 900i Saabin, sen liikennevakuutus taitaa olla sieltä halvimmasta päästä noin 400eur/vuosi. Jotainhan siihen on pitänyt tehdä, ei oo enää ihan uuden veroinen, mutta ei ole mätä mistään.

      • ei oo perää

        Miten niin halvimmasta päästä?


      • päivänsäde

        Olen itse päätynyt seuraavanlaiseen autoiluun: ostin rellun kesäkuun alussa 340 euroa, vakuutukset siinä parisen sataa, leimaa riittää helmikuulle ja sitten saa romunkerääjä viedä, siitä ehkä saa jonkun 80 euroa. Remontteja en aio tehdä, renkaan vaihtoa enempää, jos isompi vika iskee niin kilvet irti ja uutta etsimään. Alle tonnin auton katsastus on niin tuurin kauppaa, ettei siihen meikäläisen rahapussilla ja korjaustaidoilla kannata panostaa. Parempi vaan ostaessa etsiä auto, missä on tuore leima ja ajatella sen kestävän ehkä sen ajan. Merkki on kyllä tässä hintaluokassa toissijainen asia. Samalla lailla se bemari sen bensan latkii kuin rellukin, ehkä hiukan enemmän...


      • ei mopoja
        ei oo perää kirjoitti:

        Miten niin halvimmasta päästä?

        Kerro ihmeessä missä on halvimmat liikennevakuutukset?


      • justersone
        ei mopoja kirjoitti:

        Kerro ihmeessä missä on halvimmat liikennevakuutukset?

        HALVIMMAT ON RIIPPUEN SIITÄ MITÄ OSAKAS, AY, YRITTÄJÄ TMS ALENNUKSIA SAAT ovat tapiola, turva, aktiaveritas, pohjoola



        TEE VERTAILUJA www.vertaa.fi


      • 30 vuotta/korttiollu

        Uskoisin että olet nainen, ota joku mies puolinen mukaan vaikka ei ymmärtäisi autoista mitään.Olet saannut hyviä neuvoja jo toisilta.Mutta tojotat ovat naisen käteen sopivia ovat ketteriä kääntymään mikä parasta lämpimiä. Minulla on ollut tojota corolla useita vuosia ja eikä ole kertaakaan jättänyt tielle , nyt tuli vanhuus vastaan eli pellit meni hieman ruosteiseksi.Älä usko noi pojat puhuu bemareista mersuista ne osat on kalliita tiedän miehellä on sellainen, niin aina valittaa jos pitää jokin pieni nippeli ostaa. Skoda on myös minulla ollut muutaman vuoden ei ole valittamista nyt on sitten volkkari en osaa viellä sanoa millainen on kun on ollut niin vähän aikaan halpa auto ei välttämätä ole huono ikä ratkasee autossa voi olla hyvästi pidetty.Saabin osat on kalliita merkki maksaa.Mutta toivon sinulle onnea autokaupoissa ja turvallisia ajo kilometrejä muista että liikenteessä on monenlaista ajajaa.Tämän vuoden tilastot taas näyttää pahalta.Olen monta kolaria välttänyt kun olen toisen antanut mennä vaikka olis minun oikeus olla mennä.Nämä nuoret miehet ja ammattikuljettajat ovat niitä sen huomaa kun seuraa omalla paikka kunnalla.


      • turhaa vänkäät
        justersone kirjoitti:

        HALVIMMAT ON RIIPPUEN SIITÄ MITÄ OSAKAS, AY, YRITTÄJÄ TMS ALENNUKSIA SAAT ovat tapiola, turva, aktiaveritas, pohjoola



        TEE VERTAILUJA www.vertaa.fi

        Kyse nyt automerkeistä, eikä sun yhtiöistäs. Aika harvan auton pakollinen liikennevakuutus näkyy olevan 400eur/vuosi ilman bonuksia.


      • lapset kysyvät...
        ei mopoja kirjoitti:

        Kerro ihmeessä missä on halvimmat liikennevakuutukset?

        No, esim. täällä noin puolet halvemmat ja ihan autosta on kysymys. Voisi olla vähän järkeä noissa väittämissä.


      • afkagkakgkgak
        lapset kysyvät... kirjoitti:

        No, esim. täällä noin puolet halvemmat ja ihan autosta on kysymys. Voisi olla vähän järkeä noissa väittämissä.

        Taitaa olla mopoautosta kyse.
        Ei kyllä alle 400euron mee oikein mikään liikennevakuutus ILMAN bonuksia


    • totuuden pasuuna

      joku pikku Fiatti. Osat ei maksa paljon ja löytyy "huippu yksilöitä".
      Noista Tojoista pyydetään suhteessa ihan järjettömiä hintoja.

      • älä valehtele

        Heh! Suhteessa laatuun ihan kohtuullisia hintoja minusta. Esim. mercedes on paljon kalliimpi.


    • ....

      Kun oikein halusin pihistellä, ostin Fiat Punton ja reilu kolme vuotta tuli köröteltyä hyvin edullisesti, yhteensä 70tkm. Näitä on tehty miljoonia pelkästään Euroopan markkinoille, joten miltei kaikki palikat löytyy Motonetin hyllystä. Huoltaminen on halpaa, eikä auto paljoa bensaa syö. Auto on vielä nykyautoksi sen verran yksinkertainen, että palikat saa itse tai nyrkkipajalla kiinni. Punton ilmastoinnilla, ajotietokoneella ja sähköikkunoilla saa muutamalla tonnilla. Mallivuodet 2004-2007 ovat korimallinsa viimeiset ennen Grande Puntoa, joka onkin sitten aivan eri auto, ei lainkaan enää niin pihi. Stiloissa on taas aivan liikaa sähköjä ja näin ollen sähkövikoja.

      Mutta tosiaan, katsele mahdollisimman vähän ajettua, reilusti yli sadantuhannen kilometreillä alkaa täytyy paikkoja alkaa hiljalleen uusimaan. Jos tosiaan pystyt ajattelemaan auton hankintaa pelkällä järjellä, Punto on hyvä vaihtoehto.

    • auto53

      Kyllä se on tuossa hintaluokassa aivan arpapeliä mimmoisen onnitut saamaan merkistä riippumatta .
      Katsastus voimassa ja mahdollisimman tuore leima voimassa antaa jo jotain vinkkiä .

    • toyotamies

      Jos et halua hirveästi korjaamolla viettää aikaa niin kannattaa harkita toyotaa. Jokunen viikko sitten AKE julkaisi uudet listat kuinka eri automallit menevät katsastuksista läpi. Corolla oli parhaiten läpi menevien joukossa joka ikäluokassa. Toyota on hyvin arvossaan pidetty merkki ja kestävä - siitä joutuu käytettynä maksamaan valitettavasti vähän enemmän.

      Jos löydät hyvä kuntoisen yksilön niin ehdottomasti kannattaa ostaa.

      • HAH HAH

        "toyotamies". Jep, pitää paikkansa -corolla 12 v vanha ja just katsastettu -ei kertaakaan reputtanut, ei mätä ym ja kulkee ihan mukavasti. Tietenkin normaaliremppaa tehtävä (normaalikulumiset) kuten mihin tahansa autoon, ellei nyt vaihda uuteen joka kerta kun tuhkis on täynnä. Varma, kohtuullinen bensankulutus jne -riittää meikäläiselle


      • DE FACTO

        johtunee siitä kun japseja joudutaan käyttämään määräaikaishuollossa aina 15000 km välein...laatuautossa se on 30000 km


      • Älä valehtele
        DE FACTO kirjoitti:

        johtunee siitä kun japseja joudutaan käyttämään määräaikaishuollossa aina 15000 km välein...laatuautossa se on 30000 km

        Älä valehtele, tyhmä lapsi.


    • Fiatfani

      Vaikka Fiat ei ole auto,kuulemma, niin rohkenen suositella Puntoa . Olen itse ajellut 5 vuotta 2003 mallisella. Nyt ajettu jo 150 tkm. En ikinä olis uskonu että Fiat Punto toimii noin hyvin. Autoon vaihdettu vain jakopään remmi lisukkeineen kaksi kertaa ja etujarrulevyt. Ilmastointikin toimii hyvin. Kulutus on pieni.
      Eihän se mikään raketti ole mutta ethän kilpa-autoa ole ostamassakaan.
      Osta neliovinen. Tarjontaa on nettiautossa riittävästi.

      • ....

        Tuon ikäinen Punto on tosiaan järkipeli. Jakohihnaremppa deltalla 189€, ei oikeasti kovin arvokasta autoilua - kestää vertailun halvimpienkin toyotan mallien kanssa. Kyse onkin siitä pystyykö auton hankintaan suhtautumaan kulkuneuvon hankintana vai liittyykö tähän muualta opittuja tuntemuksia.


      • Älä valehtele
        .... kirjoitti:

        Tuon ikäinen Punto on tosiaan järkipeli. Jakohihnaremppa deltalla 189€, ei oikeasti kovin arvokasta autoilua - kestää vertailun halvimpienkin toyotan mallien kanssa. Kyse onkin siitä pystyykö auton hankintaan suhtautumaan kulkuneuvon hankintana vai liittyykö tähän muualta opittuja tuntemuksia.

        Vihjaatko siis, että Toyota on enemmän kuin pelkkä kulkuneuvo? Tuo ajatus on vain merkin vastustajien harhaisissa päissä. Omistajille se on nimenomaan vain kulkuneuvo.


    • mk

      Pysyt vain japanilaisista erossa ja etsi noin 5000€ auto jolla ajettu alle 150000km niin ei tartte paljon korjailla. Fordista joku malli tai wv tai bmw.

      • 25

        Aloittaja on etsimässä LUOTETTAVAA kulkuneuvoa, ei itsetehostuslaatikkoa. Siksi japsi aivan ehdoton valinta. Muutaman vuoden päästä myös korealaiset, kun ovat vähän halventuneet. Tekevät nimittäin ihan yhtä hyvää laatua kuin japanilaisetkin.


      • Hojo Hojo
        25 kirjoitti:

        Aloittaja on etsimässä LUOTETTAVAA kulkuneuvoa, ei itsetehostuslaatikkoa. Siksi japsi aivan ehdoton valinta. Muutaman vuoden päästä myös korealaiset, kun ovat vähän halventuneet. Tekevät nimittäin ihan yhtä hyvää laatua kuin japanilaisetkin.

        japsi AIVAN EHDOTON,,,,, pienikulutuksellinen kun seisoo aina korjaamolla


      • Älä valehtele

        Olet ilmeisesti sadisti. Vaihtoehdoissa kannattaa varautua remonttikuluihin.


      • Älä valehtele
        Hojo Hojo kirjoitti:

        japsi AIVAN EHDOTON,,,,, pienikulutuksellinen kun seisoo aina korjaamolla

        Miksi valehtelet? Oletko vähän outo? Kysypä asiaa niiltä, jotka korjaavat autoja. Olen nimittäin kuullut asian ihan toisin päin.


    • 898

      Taxi tulee kaikista huokeimmaksi, ihan tosi.

    • harmi meni jo

      Hyvän allun linkin olit löytänyt, valitettavasti oli jo mennyt.

      Tuollainen on parempi kuin hintaluokka uutena myytävät 14000 eur nyky"autot".

    • kokonaiskuluihin kun lasketaan myös vakuutukset, niin suosittelen unohtamaan Toyotat, Opelit, Nissanit ja etenkin MB:t, Audit ja BMW:t. Periaatteessa voi ajatella, että mitä harvinaisempi merkki sitä halvemmat vakuutukset. Ja jos auto sattuu olemaan nk "nuorisonsuosikki" (BMW:t etenkin) on vakuutukset pilvissä!

      Kestävyyden puolesta hintaansa nähden suosittelisin Mitsua, Mazdaa ja Nissania. Ruoste kiusaa, mutta tekniikka toimii ja huoltoystävällistä pääosin niin mahdolliset huoltokulut pysyvät paremmin kurissa.

      Fiat on toki mainettaan parempi auto, varsinkin ellei liikaa sähkölaitteita satu olemaan. Mutta jos paljonkin ajat talvella ei välttämättä kannata, 15 astetta pakkasta, niin paksu toppatakki ja kunnon tumput on pakollinen ajovaruste!
      Itsellä ollut muutama vanhempi, Mitsu tekniikkainen Hyundai, niistä ei juuri pahaa sanottavaa ole. Mutta uudemmat ovat kalliimpia huoltaa.
      Toyotat hyviä tekniikaltaan, mutta jos sellaisen saa halvalla on siinä jotain vialla.

      • trtyui

        Miten Mitsu, Mazda ja Nissan eroavat Toyosta? Tuo on vain sinun päässäsi eikä tässä todellisuudessa.


      • .............
        trtyui kirjoitti:

        Miten Mitsu, Mazda ja Nissan eroavat Toyosta? Tuo on vain sinun päässäsi eikä tässä todellisuudessa.

        Tojo kyllä kestää enemmän kilsoja mutta samalla hinnalla saa usein parempi kuntoisen Mitsun, Mazdan tai Nismon... ja itse olen remotteja omiini ja muiden autoihin tehnyt ja ero näkyy taskun pohjalla..!

        Ajomukavuus on taas asia jota tojopojat eivä ole ainakaan 30 vuoteen osanneet tehdä, mutta se on toki mielipideasia..


    • phoca5

      Lada 110. Paljon varmempi valinta kuin 10 v vanhempi "länsiauto".

      • Ladatyttö

        Ehdottomasti Lada! Itselläni on Uudessakaupungissa kasattu Lada Samara vm 98. Pellit ovat vahvat ja auto vaivaton ja helppo viedä pajalle ja pajalle, jos jotain harvoin ilmenee. Muutama viikko sitten pikkuhuolto maksoi 50 euroo. Pistäkää paremmaksi.


    • jorski

      Kyllä Opelin uskaltaa ostaa, kunhan ostaa Astran 1.6 8v "ikimoottorilla". Ei tarjoa vauhdin hurmaa, mutta on yksi kestävimmistä moottoreista ja muutenkin simppeli ja halpa korjata. Pari tuollaista ollut omassa piirissä ja yli 400tkm kaikilla ajeltu ongelmitta. Valitettavasti tämän asian tietää moni muukin, eli juuri nämä 8v Astrat eivät välttämättä lähdekään enää superhalvalla.

    • Yksitähtiyössä

      w123 tai w124 mersu 200d ja elämä hymyilee :) sitten kun rahaa nii liityt meidän kanssa voittajien AMG klubiin

    • mooses2

      Halo. Osta kaksi autoa: Halpa ja hyvä. Molempia on kaupan.

    • PaKe

      Itsellä on ollut Nissan Primera, Volkswagen Polo ja nyt Opel Vectra, tuossa järjestyksessä. Ja olen sitä mieltä, että Nissan oli ehdottomasti paras auto noista. Se oli myös vanhin, mutta toimi myös varmiten. Tosin Nissan oli melko ruosteessa, joten sen hitsauttamiseen meni jonkin verran rahaa.

      Miinuksena Nissanissa se, että sinne on helppo murtautua ja varastaa. Näin kävi myös minulle, jonka myötä jouduin Primerastani luopumaan..

      Veroissa Polo oli halvin, sitten Primera ja kallein tuo Opel.

      Vakuutuksethan riippuu siitä mistä sen ottaa.

      Ikävä on ollut Nissania kaikkien koettelemuksien jälkeen näitten tositen autojen kohdalla ja sellaisen tulen luultavasti vielä hankkimaan.

    • kylmä iklu

      minulta saat pommin varman toyota carina 2.vuotuiset korjaus kustannukset 50 euroa ja oljynvaihto 40 euroa.bensaa kuluttaa 5.5 litraa sadalla kilometrillä hinta vetokoukun hinnalla koko auto kaksilla uusiil renkailla renkaitten arvo jo yksistään 700 euroa.ainut varjopuoli talvella lumi jäätyy lattialle karvahattu rukkaset ja villapaita ja välihousut ajosaappaat villasukilla muuten jäätyy kuljettaja minulta paleltui isovarvas joten on kokemusta japanilaisesta iklusta. hinta 980 eurolla lähtee.lisävarusteet vetokoukku äänen toisto järjestelmä tarvittaessa lisävalot eri hintaan rekisteröity viidelle.katsastettu ruosteeton

      • Auto on ollut

        rikki jos ei lämpö riittänyt. Minulla oli Carina 2 -89 2 litran koneella ajettu n. 100 tkm ja lämpöä kyllä riitti. Muusta en tiedä kun siihen mennessä autossa ei ollut mitään vikoja. Seuraava omistaja kertoi vuosia myöhemmin vaihtaneensa autoon takajarrusylinterin kun oli ruvennut vuotamaan. Samoin puola oli vaihdettu läpilyöntien takia jos keli märkä. Eipä ole vielä toistaiseksi vastaan tullut harmittomampaa autoa vaikka onhan noita parikymmentä ollut vuosikymmenten aikana.


      • aloitetaan tästä
        Auto on ollut kirjoitti:

        rikki jos ei lämpö riittänyt. Minulla oli Carina 2 -89 2 litran koneella ajettu n. 100 tkm ja lämpöä kyllä riitti. Muusta en tiedä kun siihen mennessä autossa ei ollut mitään vikoja. Seuraava omistaja kertoi vuosia myöhemmin vaihtaneensa autoon takajarrusylinterin kun oli ruvennut vuotamaan. Samoin puola oli vaihdettu läpilyöntien takia jos keli märkä. Eipä ole vielä toistaiseksi vastaan tullut harmittomampaa autoa vaikka onhan noita parikymmentä ollut vuosikymmenten aikana.

        PÖSÖ 220000 KM JA moottorissa vaihdettu pakollisten lisäksi vain tuuletushihnan laakeri


    • hmmm...

      Osta mitä ostat kaikki vanhat autot ovat yksilöitä. Itse kypsyin jo 90-luvulla vanhoihin romuihin ja niitten rassaamiseen että viimeiset 8 autoa on uutena ostettu kaupasta. Viimeinen toukokuussa minulle ja vaimolle viime vuonna. Mutta ikää meillä hieman enemmän....

    • Korhonen hemmppa

      Ei juuri kortin saanut ajatele tälläisä asioita, yleensä aina katsotaan hienoa ja nopsaa autoas, koska pikku autot ei ketään kiinnosta heti ensin. Tämä on järjestetty kysymys !!

    • N

      Krauh.

    • autoliikkeen ukko

      ALLE 1000euron autossa periaatteessa vain muutama asia, jotka tärkeitä.

      1. Mahdollisimman "pitkällä leimalla", eli seuraavaan vuosikatsastukseen aikaa vähintäinkin 6-8kk.
      2. Viimeisimmät huollot, tärkeimpänä jakopäänhuolto ja koska seuraava sellainen edessä.
      3. KUNNOLLINEN KOEAJO ja jos tonnin auto suuremmitta ongelmitta liikkuu, eli toimii niin normaalisti kuin voi toimia, kyseinen auto voi olla ok hankinta.

      VARAUDU kuitenkin siihen, että 1000eurolla ei saa miltään osin uudenveroista autoa. 1000euron auto voi milloin tahansa räjähtää käsiin. Toisaalta tuollaisella voi olla vielä 10-vuotta elämää edessä, normaalit ylläpitohuollot tehden suuremmitta murheitta.

      1000euron Japanilainen (Toyota tmsv.) voi olla ok. Tosin "yliarvostettu" hintaluokassaan, eli 1000euron Corolla ei ole hyvä, ehkä ok, mutta tuskin kovin hyvä.
      1000euron Ranskalainen on puolestaan "aliarvostettu", eli saatat saada tonnilla puolet vähemmän ajetun ja 10-vuotta uudemman Meganen yliarvostetun Corollan sijaan ja toimii ihan siinä missä Japanilainen kanssasisarensakin.
      1000eurolla saa myös Italian ihmeitä mm. Fiat Punto, joka myös toimii siinä missä tonnin autot muunkin merkkiset.

      KARRIKOIDEN:
      1000eurolla saa -95 corollan, ajettu n.350000km
      1000eurolla saa -99 Meganen, ajettu n.200000km
      1000eurolla saa -01 Punton, ajettu 150000km

      1000eurolla näin, 2000eurolla enemmän valikoimaa ja 3-4000eurolla alkaa saamaan jo kohtuullisen varmatoimisiakin autoja.

    • Seattikuski

      Seat Toledo diesel! Halpaa ajoa!

    • saletistinatsaa!!!!

      Täällä ois halpa ja hyvä auto,pitää vaan akunkenkä irroittaa kun seisoo pidempään,purkaa virtaa johonkin..
      Muuten oikein toimiva peli...Tyylikäskin :D

    • kinko40

      Hei.
      Ostin kaksivuotta sitten renault laguna farmarin 1600€ ajettu 190000 km Bensa 1,6 vm2000 ilmastoinnilla.
      Auto on vieläkin ajossa toisena autona, nyt ajettu 255000. Ainut mitä on tehty alapallonivelet vaihdettu 12€ kpl ja takapönttö 60e.
      Kulutus tasaisella 6,5 l/100km.
      Vakuutus ilman bonuksia 526€.
      todella hyvä ajaa ja tilava.

    • Volvo-945-vm1993

      Itselläni on ollut jo yli 10 v sama vanha auto. Nyt sillä on ikää 19 v.
      Voi olla että yhtä hyviä uudempia ei enää saa mistään.
      Sen huomasin, että auto on vieläkin aivan ruosteeton.
      Yksi tärkeä asia olisi, että autoon, johon ostat, olisi tehty kunnon ruostesuojaukset lähes uutena sekä mielellään vielä toisen kerran.
      Omassa autossani on tosin paksut pellit ja hyvä sinkkigalvanointi jo tehtaalta lähdettyään. Bensiiniä se vie vähintään 8,5 l/100 km. Sellainen ei varmaan sinua kiinnosta (Volvo 940 tai 945, valmistettu n. 1991-1998, koneen koko 2,3 l).

      Toyota on hyvä auto, varsinkin ne mallit jotka on tehty Japanin tehtailla. Joku osaa auttaa, kyllä niitäkin Suomesta löytyy. En muista mallimerkintöjä.

      Kovin harvinaista ja muuten erikoista autoa ei kannata ostaa, koska varaosat ovat tällöin usein hyvin kalliita.

      Nykyään matala bensiininkulutus voi nostaa auton hintaa käytettynäkin.
      Toyotat olivat muistaakseni aika kalliita käytettyinä.

      • Volvo-945-vm1993

        Ai niin, vanhoja ennakkoluuloja:
        Ei Fiattia. Seuraavaksi huonoimpia: Ranskalaiset autot. Vikoja on löytynyt Seateistakin. Tietyissä 200-luvun Wolkswageneissa oli alimitoitettu jakopään ketju, ja kone saattoi levitä alle 30 tkm ajon jälkeen. Tehdas on yrittänyt kehittää vahvemman ketjun, joka sopisi tuohon malliin, mutta kuulemma tila on ahdas, joten ei sinne isompaa ketjua meinaa saada.

        Fiat Puntossa taisi olla suunnitteluvirhe: Liian pieni kytkin, ja se menee nopeasti vaihtoon. Kytkin rupeaa täristämään. Yhdellä kaverilla (yli 50 v kuten minäkin) oli sellainen auto.


    • Yksitähtiyössä

      Kyllähä se ego pitää autosta loistaa jos on 18v ja justii kortin saanu ni pitäähä se mersu olla 6 koneella! kunnolla ei väliä kuha jaksaa kumia polttaa ja kortin saa poes!

      mutta w124 300 bensa koneella 3,0i 190hv kulutus vain rauhallises ajos 13 litraa ! ja kapessa pikku pätkäs 16-17 että kyllä laatua saa halvalla ja ei kuluta mitää

      hinnat 1000-2000e

    • 3576345

      ooppeleissa on ainaki halvat vakuutukset.. japseissa vähän kalliimmat ..

    • Antuanette34

      Jos haluat olla luuseri osta Peugeot, Reno, Opel jne "laattuauton"....

      • Olen luuseri

        "Jos haluat olla luuseri"... Näinkö sitä ihmisiä lokeroidaan, autolla?
        Taidat olla joku paviaani jonka pieni ego ei kestä muuta kun saksasta tuodulla
        bemarilla ajamista..
        Huoh


      • PÖSÖILIJÄT

        LUUSERINA ON KIVA KATSELLA KUN HINAUSAUTO VIE TOJOTAA TMS LAATUMERKKEJÄ KORJAAMOLLE


      • ÄLLITÄLLI
        PÖSÖILIJÄT kirjoitti:

        LUUSERINA ON KIVA KATSELLA KUN HINAUSAUTO VIE TOJOTAA TMS LAATUMERKKEJÄ KORJAAMOLLE

        "PÖSÖILIJÄT", arvailenpa että se pösö siellä hinausauton perässä roikkuu ennen kuin toyota.


      • Köyhät kyykkyyn

        Niin, käytetyn Audin tai Bemarin ratissa sinutkin huomataan Menestyjäksi ja pääset samaan kultapossukerhoon virolaisten raksamiesten kanssa.


    • ÄLLITÄLLI

      Haet kulkupeliä, jolla pääsee paikasta a paikkaan b, etkä hingu luxuksen perään, hyvä, olet ymmärtänyt auton perimmäistarkoituksen. Toyota on varma, saa edullisesti. MUTTA, jos löydät jostain Ladan, lähtee satavarmasti käymään pakkasilla ja vaimolta löytyy sukkahousuja korjaukseen jos leviää :)

    • ...........

      nissan micra syl vähän

    • Maalaisjärjellä

      Kun lukee kaikkia viestejä ja niiden varotuksia ei kukaan uskalla ostaa enää autoa. Esim Bilian leimasimen saa tilattua saksasta joten voi ite kirjotella huoltokirjaan ihan mitä haluaa ja pistää leiman päälle. Mutta jos kaikkea mahdollista rupeaa miettimään ja ajattelemaan vain pahaa myyjistä ei tosiaan uskalla autoa ostaa mistään. Itse ostin 1070€ vm96 Farmari Lagunan jolla oli ajettu 230tkm ja hyvin pelitti talven yli. Aino mikä meni leimassa uusiks oli käsijarru. Ja auton voi viedä ennen ostoa Autotohtorille (www.autotohtori.fi) jossa auto käydään läpi ja näin tiedät mitä ostat. Maksaa jotain 100€ luokkaa mutta siitä voi neuvotella onko myyjä halukas tulemaan vastaan, saahan hän itsekin tietää auton viat.
      Kunhan pääosin huollot tehty ja jakopää remppa yms niin kyllä sillä talven yli varmaan pääsee. Itsellä tällä hetkellä vm00 Peugeot 206 1.6 jolla ajettu yli 300tkm eikä moottorissa mitään vikaa. Kyllä ne viat yleensä on jossain muualla.

    • Reserved Man

      Seat miehenä Seat melkein kaikki 2000 v. mallit VAG:n osilla ja saa MOtonetista. Polo ja Golg mallien mukaan

    • sdfghjko

      Osta nissan sunny kyllä kestää vanhanakin.

    • SÄÄSTÄTRAHAA

      AIOT SIIS OSTAA RUOSTEPESÄN ????


      HALVIN AUTO ON OSTAMATON AUTO !!!


      KYLLÄ SUOMEN VALTIO JA HUOLTOKORJAAMOT KUPPAAVAT SINUT KUIVIIN ....


      JOS PÄRJÄÄT ILMAN AUTOA, NIIN ÄLÄ OSTA..... KÄYTÄ MIELUUMMIN TAKSIA, JUNIA, EDULLISIA BUSSIVUOROJA TMS...

      • Katiska ilman Zn

        Miksi ihmiset peukuttavat ainoan asiallisen kommentin miinukselle.


    • ............

      MB 124 w 200, 250, 300 diesel manuaali vm 85-95... Vanhaa kunnon mese laatua..

      Vanhemmista japseista joko honda (civic,accord,prelude) tai tojo (corolla, carina II varauksella avensis).. muut saa unohtaa...

      Eli jos halvalla luotettavaa pirssiä nämä on vaihtoehdot, jos joku väittää muuta niin ei tiedä halvoista ja luotettavista autoista yhtään mitään..ja pitää muistaa, että kaikista vanhoista autoista tulee lopuksi opeleita...

    • Autoilija12345

      Volvo V50:lla pääsee 80km/h teitä, 3,2 litran kulutuksella (Diesel)

      Maksaa tosin 20000€ vähän ajettu, paljon ajettu 13000-15000€

      Jos tulee paljon kilsoja niin toi tulee kokonaisedullisemmaks...

    • ensimmäisen autohan ei siis tarvi olla mikää viimesen päälle ferrari tai lexus... ensimmäiseks autoks kelpaa ihan hyvin joku käytetty auto jolla ny kummiski pääsee eteepäin ilman sitä pelkoa että kosla lahoaa jo ensimmäisen 100 metrin aikana. Sit kun ajokokemusta on karttunu enemmän ja on täysin varma ajotaidoistaa nii sit ainaki ite harkitsisin ihan uuden ja käyttämättömän auton hankkimista.

    • Onnistunut kauppa

      Ostin Toyota Corolla Lifbackin vm. -87 neljä vuotta sitten, ajettu 220000, hinta 500 euroa. Jakohihna ja akku juuri vaihdettu, kahdet renkaat. Moottori kestää ja lähtee talvella -30 asteessa käyntiin kylmäpaikalta, eikä tarvii palella autossa. Tutusta liikkeestä saan osat edullisesti ja tuttu korjaaja on luotettava. Vain kuluneita osia vaihdettu ja 1 pieni hitsauspaikka laitettu. Itse fiksailen joka kesä peltejä, kun pientä ruostetta ilmaantuu ja jälki kelpaa minulle. Vakuutus edullinen täysillä bonuksilla ja vie bensaa 5,5 l/100 km. Joka kerran on mennyt katsastuksesta läpi, joten halpaa on ajo, kun ei auto ole statussymboli eikä egon jatke. Kalliimpaan autoon ei pieneläkeläisellä ole varaa.

    • ds5

      kannattaa katsella joku mieluummin alle 200 000 ajettu citroen,niitä saa nyt suht halvalla kun suomalaiset vieroksuu merkkiä...esim:xantia,zx tai xsara.itse ostin pari vuotta sitten ekan sitikkani,zx 1,6 koneella,ja hyvin on pelannut ja loistava ajaa!vuosimalli 1994 eikä ole ruostetta!!!!joo että meikäläinen on nykyään citikka-mies,ostan seuraavaksikin citroenin on niissä kyllä niin mukavaa kyytiä!

    • Honda Civic vm 1992-1996,tämän kun ostat vasta katsastettuna ja huollettuna ja hyväpeltisenä niin ajat talven ilman ongelmia.Mulla ollu pelkkiä Civicejä jo 26vuotta ja tielle ei ole jättäny kertaakaan muun kuin bensan loppumisen takia.Pieni kulutus ,vakuutukset ja verot ainakin 1.3-1.4 -malleissa.Muista vaan että ostat hyvinpidetyn yksilön etkä mitään kiertopalkintoa tarjontaa kyllä on molemmissa.Näin sanoo nimim.HAPPY WITH HONDA.

    • köyhä mummo

      minä olen ajanut alle tonnin citroenilla jo kymmenen vuotta ja hyvin mennyt ei kertakaan ole tielle jäänyt. Ajomukavuus on mahtava. kokemustaon kyllä muistakin merkeistä.

    • 1+1=2

      Vitsailetko? Ei Suomesta saa 1000e hyvää autoa. Tässä maassa päättivät päättäjät jo kauan sitten etteivät duunarit mersuilla ajale.

      • Yksitähtiyössä

        Itse ainakin ajan, tällä hetkellä kesätöissä autona C36 AMG


    • Takapuolituntuma

      Noin 10v ikäinen, hyväkuntoinen, keskikokoinen eurooppalainen "kauppakassi" auto. Volvo, volkkari jne.

      Dieselillä menisin jos tulee kilometrejä, ja ehkä muutenkin kun pakotetaan menemään noihin ekopottloaineisiin.

    • rintajopo

      osta pikku ranskalainen 2000> alaspäin ei maksa paljon ?

    • mese mese

      1986 mallin 190 mersu paras mitä voi olla ! ei vilku aibakin valot ei abs valot kuten uudemmissa huomasin . osat halpoja , ja varmasti lähtee käyntiin ja toimii

    • HELLAN JESTAS

      Käytetyn auton myynti perustuu huijaukseen, Jos ostat vaadi kunto tarkastus puolueettomalta, esim.paikallinen tuttu asiaan perehtynyt osaava jolla,ei ole kytköksiä. Yleensä Moottorille ja voiman siirrolle 3 vuotta korille 5 vuotta takuu.

    • pörzö

      itse olen 4 vuotta ajannut vm 92 chevrolet caprice classicilla (5.0l v8 305cid) ja voisin suositella sitä! halvat vakutukset, halpa ylläpitää ja kestävä 350000km ajettu nyt josta itse oon ajannut 90000km ja tällainen ei ole kova ruostumaan. Osat on halpoja ja hyvin saatavilla ja itse pystyy korjaamaan kaiken autosta (suht simppeliä tekniikkaa) jossei itse jaksa/osaa niin metroauto ja muut liikkeet huoltaa myös näitä! Tilaa ja varusteita löytyy enemmän kun tarpeellista ja ruiskukoneen kulutus ei ole niin paha 8 maantiellä ja 14 kaupungissa. Suosittelen lämpimästi vastaavaa niin ei tarvi ahtautua johonkin huonostivarusteltuun alitehoiseen pikkukotteroon ;)

      • iogphseo

        150 hevosvoimaa viisilitraisesta kasista ja puhut alitehosta.
        Ja turha puhua väännöstä, sillä moni kaksilitrainen ahdettu auto tuottaa vääntöä saman verran tai enemmän.


    • Citroen ZX

      Ääni Citroen ZX:lle täältäkin. Kunnolla sinkitty kori, joten todennäköisesti hyvässä kunnossa vielä pitkään. Ei ylimääräisiä sähkölaitteita, joten ei ole juuri mitään, mikä voisi vikaantua. Moottoriksi ihan peruslaadukas vapaastihengittävä 16-venttiilinen ruiskukone. Ei sillä kilpaa ajeta, mutta luotettava on ja erinomainen käyttöautona. Suomen nopeuksissa vielä ihan siedettävä ajettavakin.

    • einarinarinari

      Osta neliveto subaru. Normaalilla huollolla 2 litran bokseri on varmaan luotettavin moottori mitä on nähty, eikä subarussa muutenkaan valittamista ole. Lisäksi halapoja.
      Lahhoo lahhoo tietty, vaan missäpä ei..

    • mazda

      No jos tonnilla pitäisi itselle auto ostaa niin se olisi ilisi ilmanmuuta toyota tai mazda, ne kestää hyvin ja on polttoaineen kuluiltaa ok.
      Kun kyseisen auton ostaa niin mieluiten juuri katsastettuna!

    • mullaonkuski

      Ainut oikea vastaus osta kuukausilippu !! ei vakuutusmaksuja,ei veroja,

      ei katsastuksia,ei kiroilua bensanhinnasta,ei ikkunoiden skrabaamista

      jne jne ja sen 1 keskisuomen matkan voi tehdä lentäen,tulee vieläkin

      halvemmaksi terv autoton vuodesta 1986 asti.

    • Halvin auto on

      POLKUAUTO

    • Maikkelsonnii

      Japsit o ihan ehdottomasti parhaita. Meillä on ollut kakkosautona vm 90 corolla fx, kun ostin oli ajettu 90000km nyt 250000km. Ei oo tarvinnut tehdä mitään suurempia remontteja. jarrupalat ja iskarit on vaihdettu, sekä kerran hiilet laturiin. Auto on ollut nyt meillä 10v.

    • halpa auto

      saksasta saa halpoija autoja ihan vinkiks.

    • ....................

      Mulle kans auto mullakin on hirveä autokuume!=P Osta vain autotohtori tarkastettuja autoja, niin vältyt lisäkustannuksilta.

    • NN(

      Jos ostat alle tonnin ritsan, niin suosittelen Nissania. Siihen saa myös halvalla osia. Mutta ehdottoman tärkeää on seuraava; pääsyt sitten mihin tahansa merkkiin:

      1. Mielellään aivan hiljakkoin katsastettu - silloin on edes jotain takeita, että auto on edes jonkinmoisessa kunnossa.
      2. Katso, ettei ole pahasti ruosteessa, mutta älä tee ostopäätöstäsi PELKÄSTÄÄN hyvän maalin takia. Koita kurkata myös pohjaan.
      3. Pakokaasu on tärkeä. Se kertoo moottorin kunnon. Auto ei saa savuttaa yhtään ja koneen tulee käydä nätisti.
      3. Tarkista auton paperit.
      4. Mielellään kahdet hyvät renkaat. Talvi tulee ja telvirenkaat maksavat.
      5. Joku 1.3 tai 1.5 litrainen moottori riittää. Vakuutsusmaksut ovat silloin asiallisia.
      6. Tarvitsetko 3, 4 vai 5 ovisen auton?

    • Yualle

      Joku kahden litran koneella varustettu 90-luvun alun japski. Nissan Primera, Mazda 626, Honda Accord?, Toyota Camry?

      Halpaa kyytiä ja vain kuluvien osien vaihtoa.

    • Fiat Bravo

      Tonnilla saa 2000-luvun fiateja bravo / stilo / punto. Perheen kolmosautona juniorilla 2001 mallinen Bravo 130 tkm. Maksoi juuri tuon 1000€. Nyt ajanut 15 tkm puolessatoista vuodessa. Ei vikoja, öljyt vaihdettu kertaalleen. Kahdesta katsastuksesta mennyt heittämällä läpi.

    • 0980

      omat kokemukset n.500-1000e autoista: Japanialaiset olleet luotettavia ja toimivia, heikko ajettavuus ja ruoste vikoina.

      Fiat Puntoa (-97) en voi omien kokemuksien perusteella suositella vaikka oli ns.hyvin pidetty yksilö, vähän ajettu ja leimattu jne. Erittäin heikkolaatuisia, muuten kivoja ajaa ja vähän menee bensaa (öljyä taisi mennä enemmän :P)

      Yksilöitähän nuo halvat tosiaan on, mutta omalla kohdalla katsoisin japanian suuntaan.

    • Toyota on halpa ja luotettava, itellä ensimmäinen toyota maksoi 450€ vm 87, ostaessa ajettu 500tkm, ajoin vielä mittariin itse 40tkm ilman minkäänlaisia koneellisia vikoja. Toinen toyota oli vm 89 ja maksoi 1000€ oli ostaessa ajettu n. 200tkm, ajoin sillä 60tkm ilman koneellisia vikoja, kori petti alta turhan aikaisin. Vanhojen Toyotojen suurin ongelma on korin ruostuminen, joten kannattaa katsoa tarkkaan missä kunnossaon: helmat, lokasuojankaaret ja alusta.

      Nyt itselläni on vm 99 Nissan Almera, joka maksoi 2000€ 3 vuotta sitten. Ajettu silloin 260tkm, nyt olen ajanut jo n. 335tkm ja matka jatkuu säännöllisillä huolloilla.
      Säännöllisiin huoltoihin kuuluu: öljyn suodattimen vaihto, ilmanputsari ja tulpat.
      Itse en ole tarvinnut kiikuttaa autoa jatkuvasti huollossa ja pidän kaikki huoltolaput ja huoltokirjat ajantasalla mahdollista seuraavaa ostajaa varten.

    • Pösömies...

      Merkillä ei niin väliä noissa vanhoissa autoissa, Toyota on varma ostos ja moni muu japsi, kun vain ei osta ihan silmät ummessa niitä.
      Vaan sen verran puolustan ranskalaisakin autoja, että niilläkin pärjää halvalla, kun ei kiinny autoon, vaaan katselee ostoksensa riittävän huolella. Itse olen hankkinut useammankin Peugeotin suhteellisen edullisesti vähillä kilometreillä ja ajanut jopa n. 5 vuotta, minkä kohtuullisesti saa katsastettua ja unohdan sitten sen. Uutta tai vähän käytettyä vielä katsastamatonta ranskalaista ei juuri kannata ostaa, niissä palaa vaan rahaa. Parhaat jöytyy jobbarilta, joka ostaa merkkiliikkeen kalmistoja kymmenen auton nipuissa, niissä on joukossa helmiä, jotka on vaihdettu uuteen, mutta ikänsä puolesta merkkiliike ei ala niiden kanssa mainettaan tahrimaan.
      Oli kuitenkin merkki mikä hyvänsä, Biltema ja Motonet ovat ne varaosamyymälät joista pitää osat löytyä ja niitäkään ei kannata alkaa suurempia määriä sijoittamaan näihin rutukoihin. Katsastukseen mennään kylmiltää hakemaan vain vikalista, jonka jälkeen on kuukausi aikaa miettiä korjauksia tai toisen rutukan hankintaa. Maalauksia ei juuri kannata alkaa teettämään näihin ja muitakaan suuria remontteja, ellei ammattikoululla oppilastyönä voi teettää tai itse hieman hallitse autojen anatomiaa.
      Olen laskenut tämän rutukoilla autoilun tulevan halvimmaksi pääomakuluiltaan ja käyttökuluiltaan, vaikka ihan ilmaista tämäkään autoilu ei ole. Minulla on ollut uusiakin autoja joskus mm. Mersuja, joten vertailtu on. Kalliissa uudessa autossa jo pelkkä oman pääoman korko vastaa halvan rutukan hintaa, vakuutusmaksut ovat halpoja rutukoissa jne.

    • jljöjjklj

      Corolla kaasutin tekniikalla..
      Syy 1 Jos sattuu tulemaan paskaa käteen nettiautoon myyntiin ja menee 10min niin joku mustafa on autosi jo varannut.. (itse myynyt 2 corollaa vm 87 ja 88 molemmat ehti olla myynnissä alle tunnin)..

      Syy 2 minä en ymmärrä autoista mitään ja silti onnistunut ostamaan 2 corollaa jotka ,molemmat olivat hyviä, toisella ajoin 30tkm ja toisella 20tkm, Molemmista sain omani takaisin..

      Syy3.. Varaosat -> käys vilkaisemassa vaikka motonetissä paljon maksaa rollon osat, ja jos ei ole siihenkään rahaa varaosa puljut ovat niitä täynnä..

    • jj

      ei mihinkään

    • Johtotähti loistaa

      On parempi kävellä. Alle 100 000e hintaiset romut pitäisi siirtää pyöräteille.

    • Todellinen vaihtoeht

      Muuta opiskelemaan Ruotsiin tai Viroon, niin auto ja sen käyttö on paljon Suomea edullisempaa!

    • mielipide1

      me ollaa useampi alle tonnin auto ostettu, ja sen voin sanoo et nissanit meillä kestäneet vallan hyvin! Ja huollot sekä osat halpoja :). Luotettavia pelejä! Ja ei juurikaan ruostetta ole ollut!

      Mazda323f sen sijaan oli aika ruostepommi....

      Golf sen sijaan muuten rämä, todella huono ajettava (oli vm.89) eikä edes ohjaustehostinta!

      Kun ostat auton, tarkista kunto.... Ja se että siinä on se ohjaustehostin!!

    • luotettava auto

      meillä ollut seat toledo 6v ,nyt ittellä on kolmas seatti 98
      Diesel pieni kulutus,ajot missä tahansa ja edulliset osat ,ovat hinta ja laatu suhteeltaan hyviä ja kestäviä,toki on huonojakin myynnissä.
      Itsellä 357tkm mittarissa ja just leimattu,2 hyvät renkaat ja sisätilapistoke,soitin kuuluu kauppaan ja vetokoukku,auto juuri hitsattu ja massattu ennen katsastusta joten siinä ne seatin viatkin tuli ilmi.
      Todella luotettava ja helppo korjata itse .hinta haarukka 98- 600-1000e
      Jos ostaa 250-350tkm ajetun ajat satatuhatta sillä vielä ihan huoletta.
      Meillä toinen joka ollut sen 6v ollut nyt oli ajettu ostaessa 180tkm nyt mittarissa 430tkm....ei ole kaupan vieläkään .
      Oman jos myytyä saan ,huonomman saan se on varma tuolla hintaa.
      Oma on kaupan kyllä .En ole koskaan ollut merkki uskollinen ,en toyota mies enkä mersu mies,audeja ollut toista kymmentä eikä niissäkään ole valittamista vaikka kaikki näkyy mollaavan turhaan ,toki jos avain ei kädessä pysy tai äly ei riitä kannattaa harkita pyörää.
      Itse jos myyn voin myös korjata auton sopimuksen mukaan senkin jälkeen jos niin sovitaan ,eli luotto pelaa.Jos itte ostan seatin jälkeen toisen tai sen myytyä varmaan se vw,audi,volvo,seat,ford olis.
      Audiin 100 koppaseen kyllä löytyy osiakin ,ja se 88 uudempi on luja.
      Audin 80 92 just testissä kun veli laitto ja pukkas astran romun seuraavalle.
      Luotettavaa autokauppaa 20v .Paperit kunnossa ,verot maksettu,kuitti tarvittaessa,katsastettuna edullisesti ,sopimuksesta kaikki riippuu.Tiedot voi tarkistaa huoletta.Veronmaksaja .

    • paankonettiautoonilm

      mulla olis -78 vuoden volvo 245 tms. se farkkumalli, täysin ruosteeton mutta sisusta rivossa kunnossa ja maalattu päältä lateksilla ym. joka kesii pois.. eli hirmu ruma ja vie öljyy (ilmeisesti kampiakselin stefa vuotaa) MUTTA

      ei takuulla hajoa kesken matkan, kaikki pelaa paitsi sisäilman tuuletin

      ei ole rekisterissä mutta 120 kuulemma maksais takasin rekkariin

      150 hinta

      ps. aina voit sen maalata yli vaikka lateksilla taasen..

    • CBD

      tonnilla löytyy paljon hyviä ja paljon huonoja mutta ton ikäsis autois tärkeintä on kattoo ettei oo ihan puhkiruostunu, muiden ominaisuuksien kans kyllä pärjää =)

      Toyota ja Nissan on aina varmoja tmutta myös vanhat pikku mersut kannattaa huomioida autoa etties

      Vältä Ranskalaisia ja Bemareita, niitten kans et joudu kun ongelmiin.

      • läpi

        Mistä löytyy läpiruostumaton mersu.


    • Ekaksi..........

      Poika osti ekaks autoksi Corsan, eikä ole tarvinnut kuin öljyt ja suodattimen vaihtaa. Mukana 2:det renkaat ja huoltokirja, ekalta omistajalta n. 500e.

    • Yx vaihtoehto

      Jos aikoo hommata alle tonnin auto niin ikää alkaa olla yli 15 vuotta ja kilsoja
      keskimäärin 300tkm mittarissa eikä se Corolla ole ainoa vaihtoehto jos on
      valmis laittamaan vaikka 500e lisää budjettiin niin löytyy Ford Focusta vm:98-00
      noin 1500e ja mittarissa ei välttämättä ole edes 200tkm.Vertaa autoja/hintoja
      vaikka Nettiauton ilmoituksissa ja katsoo auton huoltohistorian tuon ikäiseen
      on jo pakostakin ehditty tehdä J-pää remontti ja vaihdettu niveliä ym ja jos ei
      ole ruostetta niin suojaus on hoidettu sekä mahdolisesti ovet vaihdettu koska
      Focuksessa oli niitä kuuluisia kittisauma ongelmia alkupään autoissa.

    • meilläeihitsata

      Ihan turhaa paskanjauhantaa koko ketju. Vanha, halpa auto on aina arvoitus. Hyvällä tuurilla voi tehdä hyvänkin löydön ja vähemmän hyvällä tuurilla voi joutua maksamaan moninkertaisesti auton hinnan, ennenkuin pääsee edes ajamaan.
      Joku autojen tekniikan päälle ymmärtävä olisi hyvä olla kaverina autoa katsellessa.

      Ja mielipiteitä on tietysti laidasta laitaan. Itse katselisin näistä hyvää yksilöä, taka-akseli jos vaan on kunnossa, niin paremman kulkupelin näistä saa kuin vanhasta ruosteisesta Corollasta.
      http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=81226925&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=81226925@tb=tmp_find_agent&id_model=700

      • Pösömies...

        Ei näitä rutukoita kannata alkaa juuri laittelemaan, eli ei missään nimessä auton hintaa remontteihin, vaan uutta rutukkaa peliin. Vanha auto on aina arvoitus, joten ostaessa voi yrittää katsoa sen verran, että ei ihan heti matka katkea, silti hyvä pitää kännykän akkua ladattuna...
        Viime syksynä ostettiin pojalle Corolla halpiainen 800€ ja nyt ajettu n. 25000km ongelmitta, jopa öljyt on vaihdettu ja keväällä mukana tulleet kesärenkaat alle. Kunnosta päätellen poika ajelee vielä mutkaista tietä näkymättömiin, jos leima lohkeaa syksyllä, niin varmaan ensi vuosikin menee samalla ropposella.


      • meilläeihitsata

        Eipä näkyny linkitys onnistuneen. Oli kyseessä hakutulos alta 200tkm ajetuista Xsaroista ja 306:ista.


    • Mies88

      itsellä oli honda civis 4 vuotta eikä tarvinnut tehdä kun perushuoltoja... ostin vuosi sitten toyota avensiksen 98.. helvetin hyvä auto.. japseja suosin koska olen autonasentaja ammatiltani.. älä missään nimessä osta saksalaista siihen ne rahat menee. Ja se mun civic on edelleen ajussa koska myin sen :)

      • Sitä saab ku ostaab

        Mennäänpä niinpäin, mitä en ainakaan suosittele tonnin autoksi:
        - Fordit esim. Mondeot mätänee ja paljon sähkövikoja, vaikka suht hyvä ajaa
        - Italialaiset rimpuloita
        - ranskalaisissa laatutaso ei vakuuta, paljon erilaisia vikoja, pahin esim. citroen xsara, toki löytyy yllättävän vähän ruosteessa oleviakin, mutta laatu on vähän niin ja näin paljon rimpulavikaa
        - Japsit tekniikaltaan kestäviä, ongelmia ruosteen kanssa ja mätäongelmat ne on pahin vitsaus, tekniikkaa kyllä korjaa. Näistä kyllä voisi löytyä
        - bmw ja audi tuossa hintaluokassa on jo niin vanha ja loppuunajettu, että voi suositella
        - amerikkalaiset, onko niitä mitään järkeviä, ei taida olla
        - volvoista löytyy hyviä yksilöitä, mutta tuossa hintaluokassa ikää jo paljon
        - Jos haluat "huoltaa" autoasi, niin osta Mersu. Mersuja ei korjata, niitä vain huolletaan. tonnilla ei kyllä ole helppoa löytää sellaista yksilöä jossa ei olisi jatkuvaa pientä hommaa ja sellainen onkin tekniikasta kiinnostuneelle ok jolla on paikka missä "huoltaa"

        Joku voi olla eri mieltä, mutta tällä kertaa lähtisin katsomaan saab 900:sta. Ja tälle perusteluna on se, että niiden hinnat putosivat dramaattisesti lisää kun saabin konkurssi ja epävarmuudet iskivät. Ruosteongelmat eivät ole niin pahoja kuin japanilaisissa, italialaisilla, ja ranskalaisissa. Vähäruosteisia yksilöitä löytyy. Tekniikka on selkeätä ja osat halpoja. Varaosa-autoja löytyy myös purkamoilta. esim. 500 - 1500 euron luokassa on paljon myynnissä olevia ja valinnanvaraa. Ovien alaosat ovat herkät ruostumaan muotoilusta johtuen. Auto on aivan hiton hyvä lämpiämään talvella ja etuvetoisena kulkee lumisissa olosuhteissa paremmin kuin moni uudempi pikkuauto. Ei välttämättä niin seksikäs suositus, mutta sillä pitikin ajella kaksi vuotta ja sitten pääsee paremmille palleille. Itse ajan 100000 € Audilla mutta ostin ehjän vanhan saab 900:n ja sillä on kiva nostalgioida.


    • Hanki euroauto

      Kehottaisin harkitsemaan pienimpiä Saabeja tai Volvoja. Moottoreihin käy pääosin kaikkiin E10, joten se tulee kulutuksessa takaisin. Volvossa etenkin on myös tilaa ja turvallisuutta.

      Opelit ja Fordit on käyttöautoina mainettaan parempia, vaikka pikkuvioista on valitettukin. Hinnat on kohtuuedulliset ja samoin myös käyttökustannukset verotuksesta tankkauksiin. Vanhasta Renaultista voit myös saada kelpo käyttöauton, jos yksilöä on hoidettu hyvin.

      Mutta tosiaan vanhemmissa autoissa sillä kunnolla on usein enemmän merkitystä. Yllä mainittuja merkkejä saa kuitenkin melko halvalla ja ne kestävät käyttöä.

    • jebu jee

      Halpa ja hyvä on kaksi eri asiaa. Ja unoha ne vanhat ruosteiset riisikipot.

    • minä

      mulla on opel(jota kaikki haukkuu) vm. 87 ja on maksanut muutaman satasen ja mennyt katsastukset läpi kolme kertaa peräkkäin :) ilman mitään kummempia vikoja. niin kauan meinaan ajaa kun auto vaan kulkee..

    • edullista on pitää

      Nissan almera/primera ga16de moottorilla jossa on jakoketju,tai sitten corolla.

      Tärkein asia on että ostat sellaisen auton jota ei tarvitse hitsata alustasta ja helmoista! Jos alusta on ruosteinen ja reikiä on paikattu niin siirry seuraavaan.

      Eli ruostesuojattu auto on aina paras.

      Minusta auton pitäminen on edullista kun et huollata sitä "merkkihuollossa" jossa esim suodattimien ja öljyn vaihto voi maksaa yli sata EUROA vag arenalla lukaisin niin ilmoittivat 300-400 EURON huolloista joissa ei ole tehty kaytännössä mitään.Auto ei kestä kauempaa vaikka maksat satoja ylimääräistä katetta.

      20 eur öljy,5eur suodatin,10eur ilmansuodatin,6eur raitisilmansuodatin, 15-30min niin hommat on tehty. Tämän teen kerran vuodessa kesäisin omaan autoon.Saksassa tehty Vw alle 100tkm ajettu

      120eur vakuutukset vuodessa.

      5-6 litraa bensaa matkaajossa.

    • robotti Robs

      Hyvällä onnella saa tarpeettoman auton alle tonnin, muuten alle tonnin auto on arpapeliä. Sinänsä hassua et markka-aikana tonnin autolla (alle 200 euroa) saattoi ajaa montakin vuotta, nykyaikana ei.

    • Kullitettuko?

      On se 80-luvun mersukin nyt tonnin auto,olisiko hyvä vai huono sijoitus,kas siinäpä pulma...Mersu vastaan jaappanilainen riisikuppi.Ajattelisin niin että ennemminkin kannattaa miettiä keltä ostaa,itse olen myynyt ehkä kymmenen omassa ja perheen käytössä ollutta 500-1000 euron hintaista autoa eteenpäin,yksikään ei ole perään soitellut ja haukkunut että paskan möit....

      Renkaanpotkijoita on käynyt katsomassa,olisi varmaan pitänyt olla kullasta auto,sitten on nämä jotka sanovat että soittavat kun tulevat hakemaan,jos kaikki soittaisivat jotka ovat luvanneet tulla hakemaan niin en muuta ennättäisikään kuin olla puhelimessa...

      Paras on yksi joka lupasi tulla kolme neljä kertaa hakemaan 350 euron auton,soitti jopa puolen yön aikaan kapakasta,tarjosin viimein että saat 50 eurolla lainaan vapuksi kun tuntui olevan kova auton tarve,tehdään paperit sitten kun on rahaa,eipä näkynyt...Soitin sitten parin viikon päästä,alkoi vain harmittelemaan kun ei tullut ostettua silloin kun oli rahaa....;=D

    • 7357578547854

      Kokonaisvaltaisesti edullisin on kyllä vanha mazda:

      -Ostin 2006 1200 eurolla -90 mazda 626sen
      -niin vanha ettei kaskoja viitsi maksella, lommo ja aarmut ei haittaa
      -1.6 joten kulutuskin oli pienempi kuin kykyaikaisessa 2.0
      -Erittäin varmatoiminen, ei kertaakaan 10v aikana jättänyt tielle ja aina on käynnistynyt
      -huoltoihin keskimäärin 60e/vuosi (vaihdoin jäähdytysnesteet, jarunsteet, vaihteistoöljyn, kaikki suodattimet, moottoriöljyt ajallaan)
      -korjauksiin 10v aikana: ehkä 3 kertaa sai hitsata (300e yhteensä kun kaveri teki), etulaakerit ja jarrulevyt (250e), jäähdytin (120e), laturi (130e), kansiremppa (300e osineen), pakoputki 100e ja siinä olikin kaikki yli 50e korjaukset. Eli 120e vuodesa korjauksiin. (jäähdytin ja laturikin tuli vasta tässä viime aikoina)
      -13'' renkaat (laatukesärenkaat 200e, laatutalvirenkaat 250e)

      Möin juuri pois 600 eurolla eli arvontippuminen 600e 10v aikana.

      Jos nyt unohtaa bensat, verot ja vakuutukset jotka ovat samansuuruisia muissakin vastaavissa, kustansi 10v aikana noin 2200e, arvonalennsu, huollot, korjaukset ja 2kpl rengassatsia mukaanlaskettuna.

      Kuka pistää paremmaksi? Uuden auton pelkkä arvo tippuu vuodessa paljon enemmän kuin mitä vanhan japanilaisen kokonaiskustannukset ovat 10v aikana. Kuka hullu ostaa uusia autoja?

    • kaarlokuuskuus

      Masta-miähellä on pointti. Jos pää kestää ajella vanhalla, eipä autoilu juuri halpene.
      Eri asia on reilut vuosikilsat, jolloin vanhaan koslaan puutuu sitkeinkin jäärä. Meikä jaksaa just tuon 20th/v. Carina E.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe