Scheiße Hotel Harriet

Mondlicht*

Karmein hotellikokemuksemme ikinä - missäs muualla kuin Suomen Turussa keskellä kesää. Vai pitäisiköhän sanoa huussikokemuksemme. Varasin huoneen hotelli Harrietista muutama päivä ennen saapumistani ulkomailta Turkuun. Kun saavuin hotelliin (ennen klo 24), minulle ilmoitettiin, että varaukseni poistettiin ja että joku toinen majoitusta tarvitseva oli saanut huoneeni. Olin tietenkin iloinen uutisesta, olihan korvaavan majoituksen löytäminen tuossa tilanteessa niin helppoa kuin oli. Olin varatessani sopinut naistyöntekijän kanssa, että saavun hyvin myöhään, heti lentoni jälkeen, eikä asiassa pitänyt olla mitään epäselvää.
Vastaaotossa työskenteli epämiellyttävä miestyöntekijä. Hän voivotteli tilannetta pintapuolisesti, kummallisesti mulkoillen ja Turun murretta puhuen, eikä vaikuttanut olevan todella pahoillaan tilanteesta. Pokerini kuitenkin piti, ja pienen jossittelun ja jaapailun jälkeen minulle tarjottiin korvaavaa majoitusta. Jouduin odottamaan, kun työntekijä soitti ja selvittteli, voisinko saada majapaikan.
Karmein kokemus oli kuitenkin vasta tulossa. Lopulta minulle tarjottiin korvaavaa majoitusta Turun laitamilta, Ruissalon liepeiltä, Villa Minneasta (vai mikä sen hökkelipaikan nimi lie olikaan). Villa sana kuulosti hyvältä ja kuvittelin majoituksen olevan vähintäänkin siedettävää tai välttävää tasoa. Hinta oli 50 euroa (9 euroa halvempi kuin Harrietin huone). Tuosta alennuksesta oikein mainittiin, aivan kuin se olisi suuri etu minulle heh :D Samalla kerrottiin vaitonaisesti, että majoituksen taso ei olisi ihan Harrietin veroinen. Tartuin kuitenkin tilaisuuteen, olihan jo yö, voimat sekä vaihtoehdot vähissä. Löin 50 euroa tiskiin, kun työntekijä ilmoitti, että maksu tapahtuu siellä Harrietin vastaanotossa eikä määränpäässä. Yllättäen minulle lyötiin myös lakanat ja tyynyliinat mukaan, ilmeisestikin hätämajoituksen varjolla, mikä oli naurettavaa.

Hotellin työntekijä tilasi meille taksin, jonka jouduin kuitenkin itse kustantamaan. Matka taittui onneksi kohtalaisen nopeasti, eikä tullut kalliiksi. Aivan niin edullinen taksikyyti ei kuitenkaan ollut kuin hotellityöntekijä väitti. Paikan päällä odotti ränsistynyt puinen piharakennus, johon meidät ohjattiin majoittumaan. Huone oli vanha, pölyinen ja siellä oli joitakin sänkyjä ja patjoja, aivan kuin varastossa. Siivouksesta ei ollut merkkiäkään. Hiekkaa lattialla, pölyä ilmassa, sängyssä, verhoissa. Kylmä. Ei juoksevaa vettä, pihan perällä ulkohuussi. Myös erillinen suihku- ja saunarakennus. Tätä kaikkea luksusta esitellyt naishenkilö ei edes tuntunut häpeävän tarjotessaan tuollaista majoitusta (hintaan 50 e per yö). Raivostuin hetkeksi. Päätin kuitenkin levätä ja jäädä, koska oli jo myöhä ja koska asian peruminen tai hyvityksen saaminen olisi vienyt luultavasti koko yön ja viimeisetkin hermovarastot. Seuraavan päivän pitkä linja-automatkakaan ei houkutellut riitelemään keskellä yötä, joten yritin nukkua edes vähän. Aamulla vain POIS, POIS ja POIS kohti linja-autopysäkkiä.
Palaneen käryä heti alkuminuuteista lähtien. Myös tuo maksupuoli Harrietin tiloissa ja rahojen kanssa kikkailu kummastutti. En saanut edes kunnollista virallista kuittia, vain käsinkirjoitetun lappusen tietoineni, jonka esitin sikalatasoiseen korvaavaan majoitukseen saapuessamme. Olisi pitänyt suostua maksamaan vasta korvaavan majoituksen nähtyäni. Varokaa ja olkaa viisaampia te muut matkustelevat! Minua huijattiin ja suorastaan kiusattiin, enkä voi sivuuttaa kokemustani pelkällä olankohautuksella. Aion kirjoittaa mielipiteeni myös englanniksi, saksaksi ja muutamalla muulla kielellä, jotta mahdollisimman moni muu välttyisi vastaavanlaiselta kusetukselta. Pitkässä juoksussa kusevat kuitenkin omaan pakkiinsa, kun sana leviää ja yöpymiset vähenevät etenkin hiljaisempina aikoina. Minua kusettaneet ja huonosti majoittaneet toivotan tervetulleiksi luokseni, tarjoan vaikkapa halkoliiteriä hintaan 20 euroa yö tai vaikkapa koirankoppia vitosella, heko heko…

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

102

9053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halvalla ei saa hyvä

      Ikävä juttu mutta ilmeisesti ihan puhdas virhe, eikä todellakaan mitkään huijaus kuten yrität esittää. Ilmeisesti jäi merkitsemättä että olet saapumassa myöhään, jos edes muistit siitä mainita, tavallisestihan varaus on voimassa klo 18 asti. Tuo oli aika ystävällistä että kuitenkin järjestivät sinulle jonkinlaisen majoituksen.

      Ostit halvan huoneen yksi ja sait sellaisen.

      Paremmissa hotelleissa huone maksaa tähän aikaan vuodesta lähemmäs 200€.

      • Anonyymi

        Tuossa esitetyssä tapauksessa vaikutaa myös se oliko huone ennalta maksettu?
        Jos oli, silloin olisi pitänyt pitää huone asiakkaalle varattuna vaikka koko yö.
        Mutta ilmeisesti ei ollut maksanut etukäteen.

        Ymmärtäisin suuttumuksen jos huone olisi ollut etukäteen maksettu ... mutta ei ollut, ja nyt hän oletti hotellin pitävän huoneen varattuna pelkällä ilmoituksella, joka ei ole juridisesti sitova varaus ja sisältää hotellille tappioriskin jos asiakas ei tule lainkaan


      • Anonyymi

        Hah! Paska juttu yrittää seliseli hotellin hyväksi!
        Minäkin yöpyneenä tiedän mikä taso oli!
        En menisi kehumaan!


    • Mondlicht*

      Heko heko osta sää Turun legooo. Huoneen hinnan piti olla 59 euroa, eikä se vielä sentään sikalaa vastaa, jos ei nyt aivann parempaakaan huonetta. Sovimme varauksesta puhelimitse ja varmistin asian/myöhäisen saapumisen minua palvelleen naishenkilön kanssa. Virheestä ei ole kyse, sillä hotellin epäsiisti työntekijä vihjaili siihen suuntaan, että meidän tulo oli myöhäinen ja että kartsalta tunkee majoittujia jatkuvalla syötöllä noin kesäaikaan.Tuo Harrietti ei ole edes kunnon hotellitasoa, korkeinkaan välttävä hostelli. Korvike olikin sitten lähempänä sikalaa, jos suhteutetaan laatu hintaan. Kahvi ois sitte varmaan ollut kusta kupissa hintaan 2 euroa per muki, onneksi en sitä halunnut vaikka hyvittelynä tarjosivat buahhh :D Näin jälkikäteen jo huvittaa tuollainen pallimeininki, mutta toivon silti kaikkien muiden välttyvän siltä.

      Jos on uusia lukijoita, niin lukekaa tuo ylempi viestini. Einfach Scheiße.

      • Pelkkä tosiasia

        Kuten edellä jo vastattiin, jos vaadit tasoa ja palvelua, maksa myös siitä. Nyt sinä valitsit halvan, mutta et millään suostu ymmärtämään, että jos tingit hinnasta, pitää sinun tinkiä myös vaatimuksistasi.
        Itse sanoit: "Tuo Harrietti ei ole edes kunnon hotellitasoa, korkeinkaan välttävä hostelli." ja sen kertoo jo hintakin. Jos valitset halvan välttävän hostellin, älä odota, että saat laatuhotellin palvelut.


      • Mondlicht*
        Pelkkä tosiasia kirjoitti:

        Kuten edellä jo vastattiin, jos vaadit tasoa ja palvelua, maksa myös siitä. Nyt sinä valitsit halvan, mutta et millään suostu ymmärtämään, että jos tingit hinnasta, pitää sinun tinkiä myös vaatimuksistasi.
        Itse sanoit: "Tuo Harrietti ei ole edes kunnon hotellitasoa, korkeinkaan välttävä hostelli." ja sen kertoo jo hintakin. Jos valitset halvan välttävän hostellin, älä odota, että saat laatuhotellin palvelut.

        Turun legooo ja hiukset putoo. Satasella parilla saa siis huippua ja sinun mielestä alle 60 euroa meneekin jo sikalaosastolle - tämä selvä :D

        Harriet käyttää hotellia nimessään, mutta huijaavat koska laatu on hostelli, muille varoituksena. Aamiainenkaan ei muiden käyttäjien mukaan ole yhtään mistään kotoisiin. Myös monet ulkomailta tulleet ovat pettyneet, äsken lueskelin palautteita.


      • Reissumies.-
        Mondlicht* kirjoitti:

        Turun legooo ja hiukset putoo. Satasella parilla saa siis huippua ja sinun mielestä alle 60 euroa meneekin jo sikalaosastolle - tämä selvä :D

        Harriet käyttää hotellia nimessään, mutta huijaavat koska laatu on hostelli, muille varoituksena. Aamiainenkaan ei muiden käyttäjien mukaan ole yhtään mistään kotoisiin. Myös monet ulkomailta tulleet ovat pettyneet, äsken lueskelin palautteita.

        Pikkupaikoista voi saada ihan suht hyvän huoneen alle satasella, mutta suuremmasta kaupungista ei saa kuudellakympillä kuin jonku hieman epämääräisen nuhjuisen nukkumapaikan.

        Oikeat hotellihuoneet maksaa 120-180€ keskikokoisissa ja suuremmissa kaupungeissa Suomessa ja nyt puhutaan siis ihan perushuoneesta.

        Kyllähän sen huoneen pitäisi pysyä varauksessa, jos kerran niin on sovittu, mutta myöhäinen saapuminen pitää oikeissa hotelleissa vahvistaa luottokortilla tai laskutusopimuksella. Yleensä ei ole tapan pitää huonevarausta noin vain iltamyöhään.


      • say no to harriet
        Reissumies.- kirjoitti:

        Pikkupaikoista voi saada ihan suht hyvän huoneen alle satasella, mutta suuremmasta kaupungista ei saa kuudellakympillä kuin jonku hieman epämääräisen nuhjuisen nukkumapaikan.

        Oikeat hotellihuoneet maksaa 120-180€ keskikokoisissa ja suuremmissa kaupungeissa Suomessa ja nyt puhutaan siis ihan perushuoneesta.

        Kyllähän sen huoneen pitäisi pysyä varauksessa, jos kerran niin on sovittu, mutta myöhäinen saapuminen pitää oikeissa hotelleissa vahvistaa luottokortilla tai laskutusopimuksella. Yleensä ei ole tapan pitää huonevarausta noin vain iltamyöhään.

        Tässä jokin aika sitten hotel harriet haki työkkärin kautta respaa/ siivoojaa työelämävalmennukseen. Tuo tarkoittaa sitä että teet sitä työtä peruspäivärahalla plus 9 euroa päivässä. Härskiä sanon minä. Ymmärrän että työ ei maistu niille siinä paikassa.


      • Veronmaksaja.
        say no to harriet kirjoitti:

        Tässä jokin aika sitten hotel harriet haki työkkärin kautta respaa/ siivoojaa työelämävalmennukseen. Tuo tarkoittaa sitä että teet sitä työtä peruspäivärahalla plus 9 euroa päivässä. Härskiä sanon minä. Ymmärrän että työ ei maistu niille siinä paikassa.

        Hotel Harriet, selvä tapaus: Loispummiyrittäjä! Jos ei pärjää ilman yhteiskunnan kustantamia ilmaisorjia, menköön Topinojalle koko firma.


      • Ei paha hintakaan

      • saneerauskohde
        Pelkkä tosiasia kirjoitti:

        Kuten edellä jo vastattiin, jos vaadit tasoa ja palvelua, maksa myös siitä. Nyt sinä valitsit halvan, mutta et millään suostu ymmärtämään, että jos tingit hinnasta, pitää sinun tinkiä myös vaatimuksistasi.
        Itse sanoit: "Tuo Harrietti ei ole edes kunnon hotellitasoa, korkeinkaan välttävä hostelli." ja sen kertoo jo hintakin. Jos valitset halvan välttävän hostellin, älä odota, että saat laatuhotellin palvelut.

        Tilasimme Harrietista laatukämpän, saimme remppakämpän. Eivät ole palanneet reklamaatioasiaan. Harrietista liikkuu paljon täysin oikeutettua huonoa palautetta. Älkää menkö sinne!


      • jonninjoutaviiii
        Veronmaksaja. kirjoitti:

        Hotel Harriet, selvä tapaus: Loispummiyrittäjä! Jos ei pärjää ilman yhteiskunnan kustantamia ilmaisorjia, menköön Topinojalle koko firma.

        Majapaikkojen omistaja melko ovela pystyy kiertämään erinäisiä asioita. Huhuja, oisko Espanjassa tai Lapissa ja muualla kans noita majapaikkoja, vaikee viranomaisten saada kiinni kaikesta.


      • 545451111111000

        Tukholmassa erään tuttavan kautta kuultu.


      • Anonyymi
        Pelkkä tosiasia kirjoitti:

        Kuten edellä jo vastattiin, jos vaadit tasoa ja palvelua, maksa myös siitä. Nyt sinä valitsit halvan, mutta et millään suostu ymmärtämään, että jos tingit hinnasta, pitää sinun tinkiä myös vaatimuksistasi.
        Itse sanoit: "Tuo Harrietti ei ole edes kunnon hotellitasoa, korkeinkaan välttävä hostelli." ja sen kertoo jo hintakin. Jos valitset halvan välttävän hostellin, älä odota, että saat laatuhotellin palvelut.

        Nää on selkeästi Harrietin omakirjoittamia vastaväitteitä. Rahanpesua, ''narkomaanien ja juoppojen ja muiden helppojen kohteiden'' kusettamista, ei mitään kuitilla, Harrietkin alkaa olla niin elämänsä elähtänyt keski-iän ylittänyt, punakka ja pönäkkä kusipää.

        Tässä hostellipaskaläävässä otetaan ihmisiltä henkkarit, jos eivät maksa jotain olemattomia maksuja, jotka lisätty laskuun jälkikäteen. Kysyvät pankkikortin pin-koodia. Myöhemmin selviää, onko hostellin työntekijät pahoinpidelleet erään asiakkaan.

        Terve!


      • Anonyymi
        Ei paha hintakaan kirjoitti:

        http://www.booking.com/hotel/fi/apartment-harriet.fi.html?aid=310019;label=salo-wqLfhyeiz4qF3v5EB2Jn4QS11653309386:pl:ta:p1:p2:ac:ap1t1:neg;sid=40c82de2b5be22a96e6b0a2eed19f286;dcid=1;checkin=2012-08-04;checkout=2012-08-05;srfid=13709152f508d667617a24af03dfc74eX14#hash-blockdisplay4

        Ei hirmuhyviä arvosteluita.

        No, ystävät ovat samanmielisiä, vakka kantensa valitsee, joten tähtiä saa samanhenkisiltä ystäviltä, jotka puoltavat rikollista toimintaa. Käyttää pimeää työvoimaa , remppamiehiä verottomina, ynnä muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää on selkeästi Harrietin omakirjoittamia vastaväitteitä. Rahanpesua, ''narkomaanien ja juoppojen ja muiden helppojen kohteiden'' kusettamista, ei mitään kuitilla, Harrietkin alkaa olla niin elämänsä elähtänyt keski-iän ylittänyt, punakka ja pönäkkä kusipää.

        Tässä hostellipaskaläävässä otetaan ihmisiltä henkkarit, jos eivät maksa jotain olemattomia maksuja, jotka lisätty laskuun jälkikäteen. Kysyvät pankkikortin pin-koodia. Myöhemmin selviää, onko hostellin työntekijät pahoinpidelleet erään asiakkaan.

        Terve!

        Ihan sama kuinka paksu ja punakka ihminen on. Rikollista toimintaa ei sallita. Vain narsisti hyppii kaikkien lakien yli.


    • den Mund halten

      Hahahah huomaa kyllä ettet ole paljon reissaillut etkä tiedä mistään yhtään mitään. Kuset itsekin puheissasi jo omille nilkoillesi kun paljastat että on ollut kesä ja että olet saapunut hotelliin vasta yöllä. Jos majoitus oli mielestäsi niin heikkoa niin mikset sitten reklamoinut paikan päällä tai valinnut jotain toista hotellia? Mielestäni hotellissa on toimittu varsin ystävällisesti jos ovat antaneet sinulle jonkun toisen yöpymispaikan taivasalla nukkumisen sijaan. Sinua ei varmasti ole pakotettu jäämään hotelliin, olisit voinut ovella käänytä pois ja valita jonkin toisen ylihintaisen hotellin jonka hinta-laatusuhde olisi varmasti miellyttänyt kaltaistasi ihmistä paljon paremmin. Tämä on juuri tätä suomalaista junttimeininkiä, tullaan jälkeenpäin anonyyminä kirjoittamaan johonkin netin keskustelupalstalle jotain roskaa, mutta et kehdannut ilmoittaa tyytymättömyydestäsi suoraan hotellihenkilökunnalle? En usko että he ovat osanneet ajatuksistasi lukea että olet ollut tyytymätön tähän sikalaksi kutsumaasi majoituspaikkaan. Oliko siellä sikoja tai muita kotieläimiä?

      Jos olet saapunut hotelliin yöllä, etkä ole etukäteen maksanut huonettasi jotta varauksesi pysyisi voimassa niin saisit olla kiitollinen että sait edes katon pääsi päälle :D Kiinnostaisi nähdä minkä näköinen ihminen itse olet ja millaisissa oloissa itse elät kun voit noin häikäilemättömästi haukkua muiden ulkonäköä ja sinulle tarjottua majoitusta.

      Arvostelussasi olisi paljon enemmän järkeä jos hinta olisi esimerkiksi ollut täysin kohtuuton tai majoittaja olisi jollakin tavalla rikkonut tekemäänne sopimusta myöhäisestä huonevarauksesta jonka olisit jo etukäteen maksanut kuten normaaleihin sääntöihin ja käytäntöihin hotelleissa ympäri maailmaa kuuluu.

      Itse matkustan itäsuomesta Turkuun työn vuoksi muutaman kerran kuukaudessa ja olen AINA valinnut Harrietin. Huoneen hinta on 59 euroa, enkä tarvitse muuta kuin paikan jossa nukkua ja aamiaisen. Jos haluaisin esimerkiksi hierontaa, kauneudenhoitopalveluja tai yökerhon huoneeni viereen, valitsisin jonkin suurista rumista ketjuhotelleista. Harrietin henkilökunta on todella ystävällistä ja tuttavallista, eikä minulla ole mitään negatiivista huomautettavaa kenenkään ulkonäöstä tai siisteydestä. Myös kahvi on oikeaa kahvia, eikä virtsaa kuten lapsellisesti väitit.

      Hotelli varmasti hakee uusia työntekijöitä jatkuvasti, vakiohenkilökuntaan kuuluu ilmeisesti ainoastaan 3-4 henkilöä. Hyvä että yrittävät auttaa työttömiä työllistymään, niitä loisia ja muita teidänlaisianne epärehellisiä tyhjäntoimittajia tässä yhteiskunnassa on aivan liikaa!

      Palaa sitten asiaan kun olet nähnyt maailmaa vähän enemmän. Saksaa on kuitenkin ilmeisesti tullut koulussa opiskeltua? :D

      • Harriet unteralles

        Hra/rva Mund halten kehuu tarvitsevansa vain paikan jossa nukkua ja aamiaisen. Aha. Entä sitten kun se nukkuminen jää muutamaan tuntiin yössä?
        Minä jouduin olosuhteiden pakosta viettämään Hotelli Harrietissa muutaman yön ja nukkuminen jäi todella vähiin.
        Hassu sattuma muuten että otit puheeksi tuon Saksan.
        Olivat nimittäin majoittaneet sinne pidemmäksi aikaa jonkin saksalaisen työporukan joka möykkäsi käytävillä kaiket yöt herrakansan elkein. Näillä yli-ihmisillä kun oli sellaiset työvuorot että yksi osa porukasta palasi töistä hotellille pikkutunneilla ja toinen osa lähti töihin aamuvarhaisella. Ja molemmissa tapauksissa heidän oli AIVAN pakko elämöidä tuntikausia siinä käytävällä, ei puhettakaan että olisivat olleet omissa huoneissaan.
        Eli joka ikisenä arkipäivänä n. klo 02-06 välillä meni useampi tunti ilman toivoakaan unen saamisesta. Ja kohta sen jälkeenhän joutui jo muutenkin nousemaan ylös.
        Henkilökuntaa puolestaan ei tuntunut kiinnostavan pätkääkään saivatko ihmiset nukuttua, kunhan kaikki vain maksoivat yöpymisensä.


      • Anonyymi

        Harrietin ystävän kirjoittama kehuteksti.
        T Porinasta


      • Anonyymi

        Paskapuhetta!


    • seppo.a1

      Hei!
      Luin aikanaan näitä arvosteluja ennen kuin tein varauksen kyseiseen hotelliin. Nyt olen käynyt hotellissa jo monesti ja ajattelin tulla myös kirjoittamaan mielipiteeni tälle sivustolle. Omat kokemukseni ovat olleet pelkästään positiivisia enkä voi mitenkään uskoa kyseisestä hotellista kirjoittamaasi. Kirjoituksen läpi paljastaa selvästi kateellisuutta ja vihaa, joka ei varmastikkaan synny pelkästä huonosta majoitus kokemuksesta. Taitaa teksti olla vain jonkinlainen kosto potkut saaneelta työntekijältä tai sekopää kilpailijalta. Viime kerralla kehotin hotellin henkilökuntaa tutustumaan tekstiin ja ehdotin tekemään rikosilmoituksen röyhkeästä herjauksesta. Toivottavasti asia tulee selvitettyä ja kirjoittaja pääsee vastaamaan herjauksistaan. Itsekkin yrittäjänä otan tämänlaiset nettikirjoittelut rikoksina, sillä liian helpolla saa nettiin kirjoittaa herjauksia muista. Ihmiset luulevat etteivät joudu vastaamaan kirjoituksistaan. Terveiset henkilökunnalle, mikäli luette teksti

    • leifberg41

      Otanpa kantaa Harriet hotelliin. Olen samaa mieltä, ettei majapaikka ansaitse
      hotelli-nimeä ja tähtiä korkeintaan kaksi. Olimme yötä ja aamiaisella tapahtui
      seuraavaa. Ensinnäkin se pitäisi tarjota omassa huoneessa ja tasokin saisi
      olla parempi. Vaimoni ehti syödä kananmunaa puolet, kun huomasi sen mädäksi,
      hyvä että ehti vessaan. Aamiainen jäi syömättä. Onneksi ei laivamatka mennyt
      pilalle. Lähetin sähköpostilla reklamaation, mutta vastaus oli aika tyly, emme
      kuori asiakkaiden kananmunia. Vähin mitä hotelliksi kutsuttu olisi voinut tehdä
      hyvittää aamiaisen. Fiksu hotelli olisi tarjonnut uuden yöpymisen, mikä meidän
      tapauksessa ei varmasti toteudu nyt. Munat eivät olleet samana aamuna keitet-
      tyjä, sillä omanikin oli aivan tumma sisältä.

    • PETTYNYT RUISSALOON

      Kiitos kirjoituksestasi,olet täysin oikeassa paikan suhteen b&b Villa Minnet Ruissalo
      olen itse peerheen kanssa mennyt sinne majoittumaan.mutta oli pakko kääntyä
      jo ovelta takaisin.sillä se oli karmistuttava läävä emmekä voineet ajatella edes
      siellä yöpymistä.Sillä se luukku ei .läpäise mitään kriteereitä,kuten esimerkiksi
      paloturvallisuus (opasteet puuttuu) rakennus hyvin kyseenalainen,varsinkin lattia
      notkui niin jalkojen alla ettei uskaltanut astua kuin koolauksen kohdalle.puhumattakaan terveydellisistä haitoista ,home yn muut haitat.lisäksi mainostavat b&b eli majoitus ja aamupala.no tietenkään aamupalasta ei tietoakaan.
      kaikenlisäksi kaikki vanhat auton romut pitkin pihoja eivät varsin lisää ainakaan
      lapsiperheiden turvallisuutta.siksi pyydänkin että jollain lukialla olisi sellaisia
      viranomaistahoja joka sulkisi koko paskan ,jo turvallisuuseikat huomioonottajen.
      etteivät enempää pettäisi ihmisiä.sillä tämäntapainen toiminta vie jo uskottavuuden
      koko turun kaupunkia kohtaan.edellämainitut seikat huomioonottaen en kuse edes turkkun päin.terveisiä kaupunkin johtajalle (älkää ihmeessä antako tämänkaltaisen paskan pilata kaupunkinne mainetta.hyvät lukijat välittäkää viestiä eteenpäin.

    • mieisse1

      Kovasti vaikuttaa siltä, että rouva S. itse kirjoittaa näitä mairittelevia lausuntoja. Kunnon kuitti kannattaisi muuten antaa asiakkaalle, koskaan ei tiedä tuleeko verottaja kaffelle;)

    • Pettyneet motoristit

      Varasin huoneen sähköpostin kautta. Paikalle tultaessa varaus ei pitänyt aivan paikkaansa, mutta onneksi saimme huoneen omalla 1,5 m2 vessa-suihkulla..

      Meille kerrottiin, ettei saada pyöriä sisäpihalle suojaan, mutta kadun varelle voisi parkkeerata vapaasti. Aamulla lähtiessämme saimme 40€ parkkisakot (2kpl yhdestä ruudusta), koska paikat olivatkin maksullisia aamusta alkaen.

      Ensi kerralla menemme sellaiseen oikeaan hotelliin, jossa on parkkipaikat omasta takaa...maksoipa tuo sitten vaikka 50% enemmän. Ei tätä "hotellia" voi suositella.

    • Tehkää ohjelma tästä

      Aivan vale toimintaa ainostaan. Todella kauan toiminut jo Turussa, miten mahdollista. Turun keskustssa annetaan tämänlaisen "hotellin" toimia. Aamiaisella ruuat olivat koko viikon vanhoja ja leikkeleet kähmäisiä juustot. Maito oli pakuussa/klimpissä kahvin kanssa. Leivät kovettuneita. Terv.tarkastaja sulkisi koko paikan. Lisäksi näin heidän keittiön , koska ulkomaalainen siivoja piti ovet sepposen selällään. Pimeetä työvoimaa. Ei yksikään alan koulutuksia käyneen oloinen töissä. Oliksi moni tv ohjelma kiinnostunut tästä paikasta. Huoneita ei siivota päivittäin. eikä yleis vessoja ja suihkuja ja käytävää. Laitan nimeni tä'män paikan sulkemisprojekstiin-. Joku nyt asialle tehkää jotain!

      • B.E Helsinki

        No jopas on jutut. Törkeetä mollaamista. Taitaa Turussa olla kateellinen kilapilija joka yrittää tehdä kaikkensa toisen asiakkaiden menettämiseen.
        Itse käyn töitteni vuoksi ko. hotellissa noin neljä kertaa kuussa. Voin vakuuttaa ettei minulla ole kertaakaan ole ollut valittamiseen aihetta.
        Ja jos jollain ollut jotain valittamista, niin kumma juttu jos ei ole itse tehnyt suoraan reklamaatiota henkilökunnalle asiasta. Eiköhän henkilökunta korjaa välittömästi virheet jos niitä tapahtuu. (Todella ala-arvoista syyttelyä!)

        Keskustelupalstalla sitten räyhätään ja syytellään kaikenlaista PÖTYÄ!
        Jos en tietäisi mistä hotellista on kirjoiteltu törkyä, en puuttuisi tähän.
        Itse kokeneena asiakkaana (jo 2-vuoden ajan) en ole mitään moitteen sanaa hotellista löytänyt.


      • timohkiöööö

        -------------timo----------------timo-----


      • ononononpirkko
        timohkiöööö kirjoitti:

        -------------timo----------------timo-----

        Porilaisen Harrietin ystävän serkku.


      • Anonyymi
        B.E Helsinki kirjoitti:

        No jopas on jutut. Törkeetä mollaamista. Taitaa Turussa olla kateellinen kilapilija joka yrittää tehdä kaikkensa toisen asiakkaiden menettämiseen.
        Itse käyn töitteni vuoksi ko. hotellissa noin neljä kertaa kuussa. Voin vakuuttaa ettei minulla ole kertaakaan ole ollut valittamiseen aihetta.
        Ja jos jollain ollut jotain valittamista, niin kumma juttu jos ei ole itse tehnyt suoraan reklamaatiota henkilökunnalle asiasta. Eiköhän henkilökunta korjaa välittömästi virheet jos niitä tapahtuu. (Todella ala-arvoista syyttelyä!)

        Keskustelupalstalla sitten räyhätään ja syytellään kaikenlaista PÖTYÄ!
        Jos en tietäisi mistä hotellista on kirjoiteltu törkyä, en puuttuisi tähän.
        Itse kokeneena asiakkaana (jo 2-vuoden ajan) en ole mitään moitteen sanaa hotellista löytänyt.

        Midtä ne jutut torakoists js luteista tuli??


    • Sauvosta

      Nyt et usko itsekään mitä puhut. Paikka pitäisi tarkastaa, missä Turun valvonta?
      Yllätysisku tuone tekisi terää. Omituista toimintaa, missä kuluttajansuoja? Useimmat eivät varmaan kohtaa muutamista kympeistä valittaa, vaan painuvat tiehensä heti kun mahdollista.

    • Jokkes

      Meitä hotelliin pettyneitä näyttää olevan aika monta, se ei voi olla sattumaa :D
      Sana kiertämään. Kerro kokemuksesi täällä, niin autat muita. Suomen Turku ansaitsee parempaa, ihmiset ansaitsevat parempia kokemuksia Suomesta ja Turusta.
      Pettyneillä on oikeus kertoa mielipiteensä, varsinkin jos on kyse noin karkeista tapauksista ja epäkohdista, eikä pikkuasioista.

    • Pettynyt palveluun

      Minulla on myös huonot kokemukset Harrietista.
      Soitin hotelliin maaliskuussa ja kysyin, onko heillä tilaa 8 henkilön porukalle kesällä, mainitsemanani viikonloppuna. Minulle vastattiin, että on, mutta suosittelee kuitenkin heidän Ruissalossa sijaitsevaansa mökkiä tällaiselle isommalle ryhmälle. Mökillä olisi sauna ja ulkoporeallas käytettävissä. Nainen kertoi, että mökillä saa olla omassa rauhassa luonnon keskellä. Hinta 384e/vrk. Hotellin nettisivuilla ei ollut mökistä mainintaa, ja ilahduinkin tällaisesta vaihtoehdosta. Varasin mökin, ja pyysin, että saisin sähköpostiini valokuvia mökistä. Valokuvia ei kuulunut. Myöhemmin sain viestin, että varaukseni on vahvistettu ja että hän lähettäisi tilinumeron myöhemmin! Tässä kohtaa hieman ihmettelin, että miten kukaan voi olettaa, että maksaisin tuollaisen summan johonkin tilille ilman minkäänlaista tositetta. Ajattelin kuitekin, että kyllä tämä tästä selviää. Varmasti hän kysyy minun osoitettani myöhemmin ja lähettää laillisen laskun.
      Toukokuussa laitoin Harriettiin viestiä ja pyysin, josko voisin saada kuvia mökistä, tai tulla käymään. Asun Turusta 200km päässä. En saanut vastausta viestiini. Soitin muutaman päivän kuluttua ja kysyin, oliko hän saanut viestini ja olisiko tämä käynti mökillä mahdollinen. Nainen sanoi saaneensa viestin, muttei ollut ehtinyt siihen vastata. Sovimme kuitenkin päivän ja kellonajan, jolloin tulen katsomaan mökkiä. Lähdin sitten Turkuun sovittuna ajankohtana. Vajaa pari tuntia ennen tapaamistamme sain viestin, että heillä on kovin kiirettä, että sopisiko joku muu päivä. Kerroin jo olevani Turussa, joten muu ajankohta ei sovi. Pyysin, että joku tulisi esittelemään paikat. Sain vastaukseksi, että voin mennä paikalle ja katsoa pihaa. Vastasin, että haluan nähdä mökin sisältä, niin kuin olimme sopineet. Seuraava viesti olikin mielenkiintoinen. Luin, että en ole varannut mökkiä, vaan talon, jossa asuu joku. Voisimme kuitenkin kysyä asukkaalta saako sinne tulla. Muussa tapauksessa voisin perua varaukseni. Seuraavaksi aloin epäillä koko mökin olemassaoloa, kun kuvia ei tullut eikä sovittu aika käynytkään ja loppujen lopuksi minulle markkinoitu mökki, olikin joku talo, jossa asuu joku. Tällaisen kuvan sain. Lopulta Harrietista soitettiin minulle erittäin törkeä ja ala-arvoinen puhelu, jossa minut haukuttiin. En saanut suunvuoroa tässä keskustelussa. Onnistuin kuitenkin perumaan varaukseni. Onneksi.
      Ymmärrän, että voi olla kiirettä ja joskus sovittuja asioita pitää muuttaa, mutta tapa jolla sen tekee, voisi olla asiallisempi. Aikataulua olisi voitu muuttaa edellisenä päivänä, niin, etten olisi turhaan matkustanut 400km. Asiasta olisi voitu soittaa ystävällisesti. Ja jos asiakas kokee, että sovitut asiat ovat ristiriitaisia, niin silloin olisi voitu pahoitella ja antaa uutta infoa. Eli tilanteen olisi voinut vielä pelastaa, jos olisin saanut hyvää asiakaspalvelua. Minulla ei ollut muuta tietoa "mökistä", kuin se yksi puhelu maaliskuussa ja kuva jonka siitä sain oli väärä. Ja se laitettiin minun syykseni erittäin epäystävällisellä tavalla.
      En siis suosittele Hotel Harriettia kenellekään asiakaspalvelun puutteen vuoksi.

      • ebin xdddd

        Aika paska hotelli ,suihkut aivan saatanan pieniä, huoneen irtaimisto leviää käsiin ja huoneet siivottu viimeksi kun Kekkonen eli. Ps paskaset housut löytyivät sängyn alta.


      • Huomenta
        ebin xdddd kirjoitti:

        Aika paska hotelli ,suihkut aivan saatanan pieniä, huoneen irtaimisto leviää käsiin ja huoneet siivottu viimeksi kun Kekkonen eli. Ps paskaset housut löytyivät sängyn alta.

        Huono hotelli, kaikki paskaa yöl kuitenkin hyvä vetää pirii ja pössytellä tupakkaa koko käytävä kärys ebin :-DDD


    • paskaa

      Huoneessa ei ollut vessaa vaan käytävän päässä kaikkien yhteinen. Miten voi sanoa hotelliksi? Ilmeisesti jotain entisiä työhuoneita ja ikkunakin rikki.

    • Ei-harriet

      Huijareita.
      Oltiin kesäkuun lopussa siellä Ruissalon B & B (without breakfast):ssa. Saavuimme paikalle Ruissaloon etukäteen sovittuun klo 14 aikaan. Pihalla meidät vastaanotti kiireisen oloinen paikkoja korjaileva setä. Hän ilmoitti, että meille varattu huone ei ole vielä siivottu ja valmis. Voisimme kuitenkin jättää moottoripyörästä laukut toiseen huoneeseen. He siirtäisivät laukut sitten meidän huoneeseen, kun siivous valmistuisi.
      Käydessämme paikalla klo 18 kävi ilmi, että meille varatussa huoneistossa ei luvattua kylpyhuonetta oltu vielä edes tehty...
      Saimme tilalle toisen huoneiston, jossa tavaramme jo kätevästi olivatkin. Koska olimme jatkamassa nopeasti toisaalle, emme tarkistaneet huoneiston varustusta vaan uskoimme sovittuun.

      Kun yöllä palasimme huoneistoon, karu totuus valkeni. Tämä huoneisto oli hyvin keskeneräinen: lamppuja puuttui, kytkemättömiä sähköjohtoja oli näkyvillä, lattialistoja ja kynnyksiä puuttui (mm. vessa-suihkukopista), tiskipöydän sokkeli puuttui, luvattuja astioita ei ollut, luvattuja pyyhkeitä ja pesuaineita ei myöskään huoneistossa ollut. Luvattu parisänky oli hengenvaarallinen rysä (vuodelta 1928?), joten jouduimme siirtämään patjat lattialle. Kaiken kaikkiaan huoneisto oli hyvin epäsiisti ja nuhjuinen. Emme tienneet, mihin voisimme keskellä yötä soittaa näistä puutteista. Ei siis auttanut kuin yrittää nukkua puutteista huolimatta. Oven lukko oli aivan naurettava, sen olisi saanut lapsikin riuhtaistua auki.
      Yöllä heräsimme outoon rapinaan, joka kuului tiskipöydän alta (vetimet tietysti puuttuivat ovista). Taskulampun avulla tunnistimme roskakoriin päätyneen vieraamme: metsähiiri (Apodemus flavicollis). Loppuyö menikin hieman levottomasti siinä lattialla "nukkuen".
      Aamulla ilmoitimme näistä asioista omistajille. Harriet löi luurin korvaan, kun oli ilmoittanut, että isäntä tulee paikalle. Isäntä aloitti lauseella "ette voi olla tosissanne, hienohelmat kaupungista, me ollaan nyt luonnonsuojelualueella, täällä ON hiiriä". Hänen mukaansa oli oma vikamme, ettemme keskellä yötä soittaneet heille, he kun asuvat ihan siinä pihapiirissä. Meillä ei kuitenkaan ollut mitään numeroa, mihin soittaa. Mökistä puuttui kaikki yhteystiedot ja muut infot.
      Oven lukosta mies totesi, että "kenen sä luulet tänne yöllä tulevan, mekin nukutaan aina ovet auki". Mies oli erittäin epäkohtelias, jopa aggressiivinen, eikä antanut meidän puhua lauseitamme loppuun. Hän totesi, että "täällä on kuule ensi viikonloppuna Ruisrockissa tupa täynnä ja kaikki tyytyväisiä".
      Tämän kaiken saimme siis mukavaan 95€ vuorokausihintaan.
      Hetken lisäkeskustelun jälkeen mies tuli sen verran vastaan, että antoi 10 euroa hyvitystä aivan kelvottomasta yösijasta.
      Emme koskaan palaa B&B Harriettiin tai Hotel Harriettiin. Älkää kukaan menkö sinne.

    • Vinkki_

      Ihan nyt yleisenä ohjeena kaikille, jotka tekevät reklamaatioita: käsistä lähtenyt liioittelu ja lisäongelmien keksiminen ei edesauta asiaasi. Minusta näissä nettipurkautumissa syö melkeinpä järjestään uskottavuutta tällaiset "parisänky oli hengenvaarallinen rysä" -lisäykset. Luuletko tosissasi kuolevasi jos sänky hajoaa alta?

      Kannattaa pitäytyä rauhallisesti niissä asioissa, joiden perusteella voi oikeasti vaatia rahojaan takaisin. Ymmärrän kyllä psykologiselta kannalta tuon ilmiön, että lopulta pieninkin asia kasvaa järjettömiin mittoihin, kun oikein ottaa päähän ja myös sen, että tekee mieli liioitella, jotta tulee kuunnelluksi. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Itseäni on ainakin aikoinaan asiakaspalvelussa alkanut lähinnä naurattaa (mitä nyt en tietenkään ole näyttänyt), kun asiakas äärimmilleen kiihtyneenä selittää, että servetistäkin meinasi vielä lopuksi tulla haava huuleen.

      Muistakaa siis pysyä rauhallisina ja asiallisina ihan oman etunne takia, vaikka kuinka olisi kaikki mahdollinen mennyt pieleen.

    • Ruisrockk

      Älkää siis liioitelko, kun kirjoitatte tänne kokemuksistanne. Kertokaa ruusut ja risut rehellisesti ko. paikasta, niin autatte myös muita. Osa ihmisistä, esimerkiksi nuoriso, etsii varmasti halpismajoitustakin, eikä mitään luksusta. Mitä hyvää ja mitä huonoa?

      • Hinta/laatu?

        Halpismajoitusta etsiville Harriet tuskin on oikea paikka. Hinnat kun eivät kuitenkaan ole kovin halvat. Ainoastaan taso on huono.


    • hannu6

      Huhheijjaa!

      Meinasin juuri varata huoneet isolle ryhmälle (40hlö) Turusta Hotel Harrietista syyskuulle, mutta onnekseni heillä ei ollut myynnissä tarpeeksi vuodepaikkoja ja tulin nettiin etsimään yhteystietoja soittaakseni hotelliin ja törmäsin tähän keskusteluun. KIITOS kaikille kirjoittaneille, sillä tällä hetkellä oikein inhottaa jos olisin tuon varauksen tehnyt. Heillä kun oli varauksia vain joita EI voi perua.


      Lisäksi huomasin että nyt on selvästikkin Harriet itse eksynyt ko. keskustelupalstalle, kirjoittaessaan puolustuksia. Hyvä tietää, että sinuun saa täällä yhteyttä eli

      KAIKKI REKLAMOIJAT KIRJOITTAKAA TÄNNE JOTTA SAADAAN TÄMÄ PAIKKA POIS TURUN KESKUSTASTA JA TILALLE JOKU OIKEA YRITTÄJÄ!

    • mdn1

      Itse olen suosinut omppuhotelleja reissuillani mutta onhan se henkilökunnan puute riskitekijä. Nimenomaan Turussa on välillä ollut omppuhotelleissa hyvin rauhatonta. Mistä lienee johtuu? Mahtaako Turku olla remuajien suosikkikohde viikonlopun viettoon.

    • ihmejakumma3

      Mietinpä vain viestien perusteella, millainen yrittäjä on tuollainen ihminen. Tekee hallaa omalle yritykselleen toiminnallaan eikä taida ymmärtää puskaradion suurta merkitystä. Turku kesällä varmasti aika vilkas kaupunki, joten kävijöitä riittää.. Talvella saattaa hänkin huomata missä meni vikaan. Nim. itse yrittäjä ja tiedän mistä puhun (itsellä kylläkin homma pyörii). Asiakas joka yöpyy hotellissa, tulee tod.näköisesti uudestaan mikäli vierailee ko. kaupungissa jos yöpyminen on ollut hyvä, kun taas uuden asiakkaan saaminen hotelliin on 10x vaikeamaa. Miksi siis ei panostaa tähän asiakkaaseen, joka on hotelliin tullut jo.

    • neveragain1

      Kerran olen yöpynyt paikassa, halpa paskapaikka on.... ja KALLIS

      Plus erittäin töykeä asiakaspalvelu.

    • Pampuli

      Täytyy sanoa että todella muru. Liian kallis siivouskomerossa nukkumiseen. Ja sietämätön homeen haju. Ei minkäänlaista koukkua seinässä että saisi vaatteita naulakkoon. Ei pyyhkeitä. Vain englannin kieli käy. Tympeä henkilökunta. En ole toista yötä. Olen matkustanut ympäri maailmaa ja tämä oli pohjanoteeraus. Hyvä jos annan yhden tähden.

      • Anonyymi

        Olen todella pettynyt, tulin eilen ja ensimmäinen rysä kun istuin peilin edessä olevalle tuolille rämähti kasaan, vessan lävuaarin hanasta jäljellä tynkä, ei hiustenkuivaajaa, likainen... Ja maksoi yö 99 €. Ei ikinä enää, älkää menkö. 25.7.2019


    • Huhhui

      Kiertäkää kaukaa ...

    • Yöpyjä24

      Ihan kiva perus pleissi.

      • pmkeiirkv

        Todella pöyristyttävää asiakaspalvelua. Itse kierrän kaukaa ko.ketjun hotellit. Kenellä on varaa valehdella asiakkaalle päin naamaa? Jopa eri hotelleja välittävästä firmasta vinkattiin valita jatkossa toisin :( ei ollut koettu toiminta heidän kertoman mukaan harvinaista! Ja kun googlasin ketjua niin löysin myös tällaisen http://kuluttaja.fi/musta-lista/


      • Anonyymi

        Oletko Porinasta? Ystävä.


    • sommernacht

      Mitäs halpoja ja hyviä yöpymispaikkoja on Turussa ? Sillon tällöin turistit kysyy multa mutta enhän mä tiedä kun Turussa asun. Onko yksi OK paikka Bed and Breakfast Tuure Tuureporinkadulla ?

      • oikkehyvä

        Muutama vuosi sitten yöpyneenä Bed & breakfast Tuuressa voin kyllä suositella. Huoneet ei todellakaan mitään kummosia ja ainakin osassa yhteinen suihku käytävällä, mutta mun kokemuksen mukaan puhdas, palvelu äärettömän ystävällistä ja hintaan nähden loistava, monipuolinen aamupala. Mulle jäi tosi hyvä fiilis, vaikka hinnan perusteella vähän ehkä varautuneena paikalle saavuinkin. Harrietista ei hlökohtaista kokemusta joten en voi verrata, mut näitten kirjoitusten perusteella Tuure pesee aika kirkkaasti :D


    • Työmatkaaja

      Huonotasoinen paikka kyllä. Todella halpista etsiville.

    • Työmatkaaja

      Schrecklich :(((

    • 6666666669999666

      Omistaja sama näissä majapaikoissa ja tyyppi nimeltä Harriet tekee ahkerasti pimeää eli harmaata taloutta niin kuin kuulemien tietojeni mukaan huijaa vakuutusyhtiöitä.

    • MeteS

      Surkein majoitus missä olen ollut, ja olen kuitenkin reissannut ympäri maailmaa, myös köyhissä Afrikan maissa. Luokaton kokemus kaikilta osin; epäsiisti, vailla ilmanvaihtoa, huoneen vessassa haisi virtsa, ja yleisessä vessassa uloste. Palvelu oli olematonta, joko se oli epäystävällistä tai sitten ei osattu vastata täysin tavallisiin kysymyksiin mitään. Vessasa ei ollut peiliä, huoneessa eikä yhden yhtä vesilasia eikä minkäänlaisia säilytystiloja, hiustenkuivaajaa ei löytynyt huoneesta, mutta ei ainuttakaan myöskään respasta. Äänieristytstä ei ollut, kaikki äänet käytävästä kulkeutuivat huoneeseen. Kaiken lisäksi hotelli oli Sokos Hotelin hinnoissa.

    • Ommlai

      Elämäni karmaisevin asiakaspalvelukokemus. Anoppi varasi 2 makuuhuoneen huoneiston perheelleni ja heille isovanhemmille Hotelli Harrietista Naantalista. Vajaa kaksi viikkoa ennen yöpymistä appiukko eli yksi matkaseurueesta kuoli tapaturmaisesti. Jouduimme perumaan/siirtämään kesäloman reissut yllättävän surun johdosta. Kaikki muut varatut reissut/tapahtumat onnistuimme perumaan, kaikista paikoista saimme ystävällistä palvelua ja lämpimät osanotot ja meidän kuviot järjestettiin uudestaan, ja myös maksun palauttamisessa tehtiin poikkeusjärjestelyjä jota arvostettiin suuresti. Mutta tässä ko.kohteessa saimme todella epäinhimillistä palvelua. Ei mitään pahoitteluja, suoraan kommentti että huonetta ei voi peruuttaa ja maksua 299€ ei palauteta. Kun alku sanattomuuden jälkeen yritettiin sovitella asiaa, niin viesti oli todella kylmäävä. Ei häntä kiinnosta ihmisten kohtalot, sopimusehdot on ne mitä on ja niillä mennään. Peruuttamista perusteltiin booking.com palvelun tarjoajan ehdottomuudella, että hän joutuu yrittäjänä maksamaan heille ko.summan. Tämä varmistui kuitenkin virheelliseksi tiedoksi booking.com asiakaspalvelusta. Näin ei asiat ollut. Booking.com asiakaspalvelussa oli ystävällinen ja ymmärtäväinen palvelu ja asioita avattiin minulle vähän tarkemmin. He olisivat tehneet mitä vaan asian eteen, mutta he toimivat toimeksiantajan päätösten varassa. Ymmärrän kyllä että siellä oli pykälä, että maksettua varausta ei voi peruuttaa, mutta se mitä jäin miettimään on että missä oli inhimillisyys? Kaiken lisäksi hautajaiset tulivat sitten samalla päivälle kun yöpyminen olisi pitänyt olla :( Yritimme vaihtaa päivää tai tiedustella vaihtoehtoa saada esim.lahjakortti tälle 300€ yölle, mutta tämäkään ei auttanut, luuria tuli korvaan kun meistä moni yritti hoitaa asiaa, kiellettiin ottamasta yhteyttä ja jos yritimme keksiä keinoja asian ratkaisemiksi, niin meistä uhattiin tehdä rikosilmoitus kun häiritsemme hänen työntekoa?? Loppu viimein yrittäjä tuli vastaan ja oli jollekin asiaa hoitaneelle kertonut mahdollisuudesta vaihtaa päivää. Sitten kun yritimme palata tästä uudestaan, niin yhtäkkiä hän vetikin lupauksen takaisin, että on tullut taas niin paljon yhteydenottoja, että hänellä meni maku ja päivän vaihtaminen ei onnistunutkaan :( missään vaiheessa ei mitään ymmärrystä asiakkaan tilanteesta, kylmäkiskoista nokittelua, luuria korvaan laittamista, turhia lupauksia että selvitellään, soitetaan huomenna.. Tällaista casea surun keskellä.. vääntää nyt tällaisista asioista, eikä tässä ollut nyt kyse muutamasta setelirahasta, vaan pöyristyttävää tavasta hoitaa ja asennoitua asiakaspalvelutyöhön ja tämän kokemuksen aiheuttamasta mielipahasta muun surun keskellä. Mietteliääksi veti tällainen asiakaskohtaaminen!

    • Matkustaja86

      Tuuren ja Harrietin omistaja ei ole todellakaan sama henkilö. Majapaikat eivät liity mitenkään toisiinsa.

      Tuure on Harriettiin verrattuna erittäin siisti ja asiakasystävällinen paikka, josta saa huoneen hintaan erittäin hyvän aamiaisen. Voin suositella.

    • Isoovikaa

      Hotelli Harrietti on on kuluttasuojan sivuilla yrityksenä jota ei suositella!!

    • sss999sss

      Harmaa talous kuriin kampanja.

    • Hotelharrie

      Yövyin ko.o hotellissa 3 yötä viime viikonloppuna ja huoneessamme oli luteita. Huonetoverini sai puremia ja näimme 3 aikuista ludetta. Selasin hieman netistä ja sain selville, että samainen lutikka ongelma on ollut Harriet Hotellissa jo 2015. Jouduin nukkumaan valot päällä, koska se auttaa lutikoihin. Ne liikkuvat pimeässä. Kun valot sammuu, menee alle puoli tuntia ennen ensimmäistä puremaa.. Paukamat ovat isoja ja kipeitä. Jos yövyt lutikka hotellissa, nosta tavarasi naulakkoon ja kengät hyllyyn. Ko.o mesta sietäisi pistää tarkastukseen.

      • Matkustelkaa

        Turkulaista laatua!

        Voiko enemäpää odottaa suomen persläveltä..?


    • RipuliOnMärkääKakkaa

      Olen yöpynyt monissa hotelleissa ympäri maailmaa, mutta tämä läävä on niistä kaikista kauhein, jopa niin hirveä että en pystynyt yöpymään täällä. Tässä muutamat kohokohdat: Huoneen sängyn runkopatja oli homeessa. Homeisen runkopatjan päällä oli petauspatja sekä kaksi erilaista patjanpeitettä, joista toinen oli hyvin likainen ja tahrainen. Sänky oli oletettavasti tuotu ulkotiloista, koska sängyn pohjapuut olivat mätiä ja pohjassa roikkui vielä kuusenhavuja ja muita varpuja. Runkopatjan reunoissa oli reikiä. Keittiötason alla oli ruuantähteitä ja muuta roskaa. Tämä paikka kuhisee lutikoita ja muita asuintiloihin kuulumattomia eliöitä. Soitimme 24h palvelunumeroon. josta erittäin vittuuntunut nainen vastasi ja kun ilmoitimme näistä ongelmista hän kehotti lähteä hotellista pois, jos ei kelpaa. Nainen sanoi että meillä on ollut koko päivä aikaa tarkistaa huoneen kunto eli ilmeisesti ei ole itsestäänselvää että huoneet soveltuvat yöpymistä varten. Työntekijän tapa suhtautua hotellin laiminlyöntiin oli töykeä eikä vastaa millään tavalla hyvää asiakaspalvelua.

      Suosittelen lukemaan kaikki arvostelut tästä paikasta myös muilta sivustoilta. Jokainen arvostelu on varmasti totta, koska paikka todellakin oli niin jäätävä läävä kuin arvostelut ja kirjoittelut antavat kuvan. Välttäkää tätä kusenpolttamaa kuppapesää viimeiseen asti!

      • Huijarit

        Tänne voi lisätä noin mainintana Center Hotellin Imatralta, siinä on toinen läävä. Likainen, nuhjuinen ja mikään tieto, edes läävän nettisivut, ei ole ajan tasalla. Johtaja Ikäheimonen keinottelee siellä sun täällä, on hotellia on leirintäaluetta, ja maksuhäiriöitä protestilistalle asti. Siinä teille toinen paikka, joka kannattaa kiertää hemmetin kaukaa!!


      • Anonyymi

        Narsisti ,...joka ei ajattele kuin omaa hyväänsä.


    • VoiVoiVoiVoiEi

      Toiminta on päättynyt. Kommandiittiyhtiö on asetettu konkurssiin velkojan hakemuksesta.

    • Enjätätähän

      Ei todellakaan ole päättynyt toiminta. Kaamea paikka. Kun saavuimme Hotelliin, siellä ei ollut ketään. Ikäväksemme tuuli lennätti Hotellin rautaisen mainoskyltin auton päälle ja tuli isot jäljet. Soitettiin ovessa olevaan numeroon, jossa Harriet ihmetteli kuinka pääsimme sisälle, kun työntekijät ovat hetken aikaa pois. (Joku asukas tuli ovesta samaan aikaan) Harriet kertoi, että avaimen voi ottaa tiskiltä. Toistamiseen soitin Harrietille, kun pääsimme huoneeseen, kerroin että haluan hänet tavata jotta voimme selvittää kylttihomman.. laittoi kylttihomman naapurinsa piikkiin. Kuulemma viereisen kodinkoneliikkeen myyjä tekee heille kiusaa. (Kyseinen liike ei ole edes lauantaisin auki) ja kertoi että on poliisi asia. Poliisiin otettiin yhteyttä ja poliisilta saimme tiedon että huhut kertovat paikassa olevan luteita. Toistamiseen soitin Harrietille ja pyynnöistä huolimatta hän ei saapunut paikalle. Erittäin ala arvoista ja vastuuntunnotonta käyttäytymistä tältä ko. naiselta. Löi luurin korvaan kun kerroin että haluan rahat takaisin.. en kerennyt kertomaan, että en suostu yöpymään perhehuoneessa jossa on rikkinäiset kalusteet ja kerrossängyt. Majoittujia oli kuitenkin viisi. Ei kuulemma saada rahoja takaisin. Ärsyttää.

    • SuolestaOnHarriet

      Enjätätähän

      Viestiä turun terveystarkastajalle ja kuluttaja-asiamiehelle. Omat paperit jo vetämässä.

    • Tyytyväinen

      Vierailimme mieheni kanssa kyseisessä hotellissa. Olimme kertoneet myöhäisestä tulostamme aikaisemmin ja kaikki onnistui todella hyvin. Maksoimme hotellihuoneestä 10€ enemmän kuin hostellihuoneesta ja huoneeseen kuului kaikki mitä pitääkin. Erittäin hyvä sijainti ja henkilökunta. Ymmärrän jos te pihit paskat olette varanneet hostellihuoneen ja valitatte ettei se ole hotellitason arvoinen, kuten ei luvatakkaan olevan. Tulimme myös autolla (jolle oli muuten todella monta kiekkopaikkaa viereisellä kadulla). Kiitokset Hotel Harrietille ja henkilökunnalle jos he tämän lukevat!

      • mainoskicca

        Moi Harriet !


    • harrietvankina

      HaHarriet sandelin istuu tällä hetkellä vankilassa hotellin veropetoksista sekä rahan väärennöksistä.

      • vakioasiakas

        Olin asiakkaana eilen hotellissa kuten säännöllisesti muutenkin ja Harriet oli kyllä ihan normaalisti myös töissä paikalla.


    • gappasvaan

      Harrietin poika töissä Jethron firmassa ? !

      • Maineikas

        Mitä sitten? Rikkaat pääsee minne haluaa miten haluaa..


      • halooja

        Onko kateutta ilmassa?


      • Anonyymi
        halooja kirjoitti:

        Onko kateutta ilmassa?

        Tuskin kukaan on kateellinen vankilamuijalle.


    • Anonyymi

      Mätäne vankilassa Harriet :)

    • Anonyymi

      Jos toiminta vielä jotenkin jatkuu, niin eiköhän Hesariin saada ennen Ruisrockkia artikkeli, joka pitää varmasti asiakkaat loitolla läävästäsi

    • Anonyymi

      HOtellin toiminta menestyy kun he majoittuvat juopot ja narkkarit pimeästi. Ihmekös vuodesta toiseen punkit Ja luteet. Sänkyjä ei ole mitenkään suojattu. Hotellin pihoilla lähes päivittäin näkyy kun kaikista pahimmat känniläisten astelevat kyseiseen hotelliin. Heillä on sisäpiirissä tieto ko hotellista että he majoittuvat juopot aina. Hotellin omistaja on valehteleva manipuoloiva.

    • Anonyymi

      Täkin ketju on ollut niin kauan esillä, että ihme kun tollanen paskaläävä on vielä pystyssä?

      Kuinka pönttöjä ihmiset oikein on? Eikö nytnettiaikana jo järkikin sano että googlaa ennen varausta?

    • Anonyymi

      Googlettaessa Hotel Harrietin, tulee mielenkiintoinen artikkeli Turun Sanomista: Luteet ja homeet kiusaavat hotellivieraita - Hotelli Harriet on jatkuvati terveystarkastajien luupin alla. Hotelli Harriet on matkailualan murheenkryyni. Hotellista poikii valituksia ja tervetystarkastuksissa on löytynyt luteita.
      Hoteli Harriet on turkulaisen hotellitarjonnan häpeäpilkku. Tätä mieltä on matkailujohtaja Anne-Marget Hellen Visit Turku -organisaatiosta'
      Enempää en pysty lukemaan ilman TS:n tilausta.
      Tämä artikkeli on kirjoitettu 28.3.2018 ja edelleen tästä murjusta on varattavissa huoneita kesällä 2020.
      Oikeasti! Siis kuinka joku kehtaa pitää tällaista majoitusta pystyssä, on kyllä röyhkeys ja AHNEUS huipussaan, häpeällistä. HYI!

      • Anonyymi

        Naantalin kaupunki päätti lopettaa Harrietin majatalon toiminnan. Mökki oli niin huonossa kunnossa, katto vuosi, luteita ja likaisuutta kaikkialla. ym.


      • Anonyymi

        Minkäs sille voi jos tollasia geenejä jostain saanut.


    • Anonyymi

      Olimme ystäväni kanssa Turussa ja otimme tästä paikasta huoneen la-su. Hinta 140€
      Ensimmäisenä meitä vastaan tuli respassa iäkkäämpi nainen, joka ilmoitti että huoneemme ei ole valmis ja joudumme vielä menemään ulos. Tavarat sai jättää huoneeseen. Rouva sanoi että voimme tulla puolen tunnin päästä ja huone valmis. Olimme yli puoli tuntia pois ja kun menimme takaisin, sanoi rouva että tulitte liian aikasin, rttei hän ole kerennyt vielä siivota! Odoteltuamme vielä noin vartin, rouva sanoi et jos teille kelpaa nyt huone mitä ei ole ihan täydellisesti siivottu! Jo käytävässä olimme haistaneet oudon hajun joka sai yökkäämään. Huone näytti päällisin puolin ok, mutta kun katsoi tarkemmin, oli se aivsn paskanen! Huoneessa iso muovinen kasvi jonka päällä 5cm pölykerros! Valkoiset ohuet voileeverhot, jotka todella epäsiistit. Kaikista järkyttävin oli haju huoneessa. Makea pistelevä paha haju. Ja kaikista pahinta, että vasta siinä vaiheessa luimme googlesta hotellista. Heti lävähti sivut joissa kerrottiin luteista hotellissa, luteet aiheuttavat juuri tuommoista hajua 😭 . Tämän jälkeen käännettiin sängyt ja katsottiin patjat ja petarit jotka erittäin tahraiset! Tänä viikonloppuna ei ollut muita huoneita missään vapaana, joten olimme pakkoraossa! Äänet kuuluu kaikki ovisummerista ja ulko-ovelta lähtien. Tämän huoneen hinta olisi pitänyt olla 20€
      Ainut plussa oli sijainti.
      Ja vieläkin 2021 tämä hotelli saa toimia!

    • Anonyymi

      Villa Minnet. Käännyimme ovelta takaisin! Ei voi muuta kuin ihmetellä kuinka jonkun pokka kestää laittaa spurkumajan tasoinen asumus hotellin hinnalla tarjolle!
      Älkää varatko, varausmaksua ei palauteta. Tuleekin mieleen, että onko tämän majoituksen bisnes varausmaksujen keräämisessä?

    • Anonyymi

      Tänne kokemuksestamme lyhyt kuvaus, välttäkää tätä "hotellia"!
      Hotelli oli onnistunut jo poistamaan linkinkin, jota kautta olisi voinut laittaa arvion Bookingiin, joten laitan tänne, jotta kukaan ei joutuisi samaan inhottavaan tilanteeseen. Onneksi löysimme vielä muualta hyvä majoituksen, vaikka rahat menetimmekin.

      "Varasin itselleni ja ystävälleni majoituksen Turkuun samalle päivälle eli 24.8. Booking.com -sivuston kautta. Ilmoitimme saapumisajan, jota lomakkeessa kysyttiin. Saapuessamme ko. aikana hotellin ovelle siellä seisoi odottelemassa nuori nainen, joka ei ollut päässyt sisään ja ihmetteli tilannetta. Yritimme soittaa summeria. Kahdesti yritin soittaa ovessa lukevaan puhelinnumeroon, joka ei vastannut. Jonkin aikaa ihmeteltyämme soitin vielä toiseen ovessa olevaan numeroon, joka oli "hätätilanteita" varten. Numerosta tuli ilmoitus "numero ei ole käytössä". Siinä seisoimme jonkin aikaa ihmettelemässä, jonka jälkeen ystäväni teki varauksen uuteen majapaikkaan, koska emme päässeet varaamaamme hotelliin. Samassa kohdin tein netin kautta peruutuksen tästä hotellista, johon emme päässeet sisään.
      Ollessamme 40min tapahtuneen jälkeen toisaalla tuli viesti hotellin numerosta, jossa luki vain yksi sana "soitit". Tässä kohdin olin jo ollut yhteydessä Booking.comiin peruutuksen ja ovien taakse jäämisemme osalta. Olin kertonut asiakaspalveluun, että olin maksanut hotellimajoituksen, mutta katsoin sopimuksen huoneesta purkautuneen, koska emme olleet päässeet sovittuna aikana sisälle majoituspaikkaamme. Sieltä oli annettu ohjeet miten toimia ja tästä laitoin vastausviestin ko. numeroon. Olin tässä kohdin myös ehtinyt lukea Booking.com -sivustolta arvosteluita kyseisestä "hotellista" ja havainnut erittäin monille vuosien saatossa käyneen samoin. Booking.com ei kyennyt auttamaan asiassa eteenpäin, koska hotelli ei suostunut palauttamaan maksua 82,67€, vaan palauttivat 10e hyvitysmaksun. Tässä kohdin S-pankista ilmoitettiin, etteivät myöskään enää kykene perumaan luottokorttimaksua, joka oli jo lähtenyt tililtäni S-pankista.
      Koen hotellin toimivan tässä kohdin normaalien toimintamallien ja myyntisivustolla ilmoitetun vastaisesti, ja rikkovan sopimuksia siinä kohdin, kun en asiakkaana saa palvelua, josta olen maksanut. Tässä kohdin on oikeus perua ja purkaa kauppa sekä saada rahat takaisin. Samaa mieltä oli Bookin.com asiakaspalvelu. Mielestäni kyseessä on huijaaminen  ja tämän kaltainen huijaustoiminta on mielestäni saatava loppumaan, koska vaikuttaa jatkuneen jo vuosien ajan."

      • Anonyymi

        Minä varasin Naantalista "Villa Kastu" -nimisestä paikasta majoituksen aika nopeasti arvioita katsomatta samalle illalle ja maksoinkin sen saman tien, booking.comin kautta. Kuvat olivat kauniita. Omistajatar soitti heti, että täällä on tuplabuukkaus, mutta hänellä on toinen paikka Turussa, ja hän tarjoaa majoituksen siellä samaan hintaan, vaikka se olisi normaalisti kalliimpi. Turun paikasta sain vain osoitteen. Perillä se paljastui täksi Henrietaksi, jonka jo tiesin ala-arvoiseksi, en olisi siihen mennyt jos olisin tajunnut ajoissa. Kävin katsomassa tarjotun huoneen, joka oli ankea ja haiseva. Lähetin omistajalle viestin, että kyllä tämä on nyt rahat takaisin -tilanne. Tämä ei hänelle mitenkään sopinut, ja sen jälkeen rouvaa ei enää saanut tavoitettua. Katsotaan, auttaako reklamointi mihinkään suuntaan. Tässä mielessä näyttää myös Booking.com epäluotettavalta. Heidän asiakaspalvelunsa ensin englanniksi kovasti kovasti ymmärtää ja lupaa auttaa, ja sitten katoaa taivaantuuliin, jos ei epämääräinen majoittaja myönnä heille mitään. Mitä tahansa lupauksia täyttämätöntä voidaan välittää siellä. Vastuu on asiakkaan. Onneksi Turussa oli sukulaismajoitus, mihin saattoi paeta, vaikka rahat taisin menettää.


    • Anonyymi

      Omat matkaeväät matkalle kuin matkalle.

    • Anonyymi

      Harmaata taloutta ja tietojen mukaan ollut tutkintavankeudessa. Rahanpesua ja muuta. Ruotsissa myöskin majoituksia ja muualla. Raha tärkeintä tuolle. Muista ihmisistä viis.

    • Anonyymi

      Köyhä.

    • Anonyymi

      Naantalin kaupunki kielsi Harrietin majatalon käytön lutikoiden, likaisuuden ja muutenkin huonossa kunnossa olevan hökkelin takia.

      Onko Harrietilla ystävää?

    • Anonyymi

      Saapuessamme vastaanotossa ei ollut ketään, ohikulkijan mukaan siinä ei ollut ollut ketään koko päivänä. Luukun edessä oli kasa avaimia. Emme tienneet, olisiko joku niistä ollut meidän, sillä en ollut saanut mitään viestiä missä olisi mainittu huoneemme numero. Lähistöllä pyöri henkilö, joka oli ensimmäistä päivää töissä. Hän joutui soittamaan jonnekin, puhelimitse kerroin kuka olen, sitten tätä paikalla ollut henkilö sai ohjeet antaa meille avaimen. Ovikoodin kanssa oli epäselvyyttä. Huoneessa oli käytetty pyyhe, suihkussa partahöylä ja edellisen asukkaan shampoo ja hoitoaine. Kylpyhuoneen kaksiosaisessa lampussa oli valo vain toisella puolella. TV:n kaukosäädin ei toiminut. Lähtiessämme vastaanotossa ei ollut ketään, jätimme avaimen luukun eteen koska missään ei ollut ohjeita että minne se olisi pitänyt jättää.

    • Anonyymi

      Nyt tuomittu kirjanpitorikoksesta

      • Anonyymi

        kuka kirjanpitäjänä?????!!!!! asuuko Turussa?????


    • Anonyymi

      Hirvee läävä ja hyi mikä haju...

      • Anonyymi

        Kalan haju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalan haju.

        Kalan haju tulee emätintulehduksesta, näin kotilääkärilehdessä kerran oli. Vaiko on sukunimi?


    • Anonyymi

      Hotelli Harriet yhä pystyssä

    • Anonyymi

      Turku on Suomen persreikä. Kuka sinne haluaa mennä?

      • Anonyymi

        Toivottavasti et ainakaan sinä. Pysy poissa täältä, vajakki persereikä. :)


    • Anonyymi

      Turku on Suomen persreikä, näin on virallistettu

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe