Lestat ja ripari

uifghsd

Käyvätkö muutkin kuin vl:t ripareilla esim. Kallio/Siikatörmä/Maitoinen, vai ovatko ne tarkoitettu VAIN VL:lle?

32

5474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reis. 3

      Ei ole tarkoitettu pelkästään vl:lle, ei muutakuin leirille ! Tv: vl

      • uifhgsd

        OK! Olin jotenkin siinä uskossa että se on tarkoitettu vain uskovaisille. Mutta kiva että muitakin hyväksytään =)


    • Eriseuraisuus koettu

      Alkuperäinen ideahan oli kehitellä vl:ien harhaoppien mukainen raamattuluokkien jatkoksi istuva aivopesutilaisuus vl-kotien nuorisolle, mutta tuskinpa ilmoittauduttaessa joudutaan tekemään tavoista tiliä. Täytyy muistaa, että joku syyhän täytyy olla sille, että SRK jatkuvasti anoo tuomiokapituleilta luvat omien rippikoulujen pitoon. On siis syytä varoa!

      • SRK salaa rikoksia

        Olemme todellakin luulleet, että harhaoppiopetukset ovat SRK:n rippikoulujen pahin ongelma, mutta nyttemmin on paljastunut, että SRK:n rippikoululeirien suurin ongelma on lasten seksuaalinen hyväksikäyttö oheistoimintoineen.


    • Ei SRK:n leirille!

      Älkää missään tapauksessa laittako lapsianne SRK:n rippikoululeireille, ainakaan niin kauan kun vl-uskonnossa on epäselvyyttä lastenraiskaamisasioissa!

      Nämä SRK:n pikkusyntilausunnot, rikosten rippisalailu-opit, uhrien vaientamisoppi ja muut törkeydet ovat edelleen olemassa...

      SRK:n rippikoululeireillä on ennenkin hyväksikäytetty rippilapsia -ja rikokset salattu jopa uhrien vanhemmilta ja poliisilta!

      • Hemesti

        Rippileirejä on varmaankin SRK:n leirikeskuksissa kesäisin jo useita kymmeniä, ja tupaten täynnä.


      • Ei lapsia sinne!
        Hemesti kirjoitti:

        Rippileirejä on varmaankin SRK:n leirikeskuksissa kesäisin jo useita kymmeniä, ja tupaten täynnä.

        Kuka laittaa lapsensa hyväksikäytettäväksi?

        VL:t eivät selvästikään kovinkaan paljoa arvosta lastensa seksuaalista koskemattomuutta.


    • Kauliina.

      Ite kävin Kallion riparin, vaikka edes kotiväkemme eivät ole vl:iä. Sen sijaan toinen mummoista on vl ja hän halusi kustantaa mulle riparin Kallion leirikeskukseen.
      Sain siellä paremmin tuntumaa vanhoillislestadiolaisiin. En missään vaiheessa tuputettu uskoa mulle ja riparikaverit olivat ihan mukavia. Toki monilla opetustunneilla korostui vanhoillislestadiolaisten elämän tavat, mutta ei se haitannut mua.

      • Ei kiinnosta

        Miksi rippikoulu on teille niin tärkeä kurssi? Mit iloa siitä on? Istua nyt opiskelemassa jotain uskontoa.


    • Rippikoulu on kirkon keksintö. Ei Jeesus opettanut, että käykää rippikoulua. Siis pitää ehdottomasti erottaa tapakristillisyys ja Jeesus.

      • Ei lapsia sinne!

        SRK:n rippikoululeirit ovat kaiken lisäksi lapsille erittäin vaarallisia. SRK:n rippikoululeirillä rippikoulun opettaja on käyttänyt seksuaalisesti hyväkseen rippilapsia, pyytänyt vl-mäiseen tyyliin anteeksi hreiltaan ja pakottanut heidät rippisalailupakkoon. Rikoksista ei ilmoitettu edes uhrien vanhemmille -poliisista puhumattakaan!

        Miksi kukaan vanhempi laittaa lapsiaan tuollaisille saastaisille leireille, joissa lapsia hyväksikäytetään ja rikokset salataan? En ainakaan minä!


      • teatteria!

        Lappix on oikeassa.

        Raamattu ei puhu mitään rippikoulusta.
        Rippikoulu kehitettiin sen jälkeen kun pakolinen lapsikaste tuli käytäntöön.
        Kirkko-isät huomasivat, että kasteeseen kuuluu myös opetus ja kun
        vauvaa on hankala opettaa, niin siirrettiin tämä opetuspuoli rippikouluun.

        Rippikoulu on teatteria, jossa uudestisyntymättömät "tunnustavat uskonsa"????


      • oma kokemus
        Ei lapsia sinne! kirjoitti:

        SRK:n rippikoululeirit ovat kaiken lisäksi lapsille erittäin vaarallisia. SRK:n rippikoululeirillä rippikoulun opettaja on käyttänyt seksuaalisesti hyväkseen rippilapsia, pyytänyt vl-mäiseen tyyliin anteeksi hreiltaan ja pakottanut heidät rippisalailupakkoon. Rikoksista ei ilmoitettu edes uhrien vanhemmille -poliisista puhumattakaan!

        Miksi kukaan vanhempi laittaa lapsiaan tuollaisille saastaisille leireille, joissa lapsia hyväksikäytetään ja rikokset salataan? En ainakaan minä!

        voin sanoa että olen käynyt viime kesänä riparin maitosessa ja aivan ihanaa oli! turha on mitään tuollaisia huhuja kuulemalla sanoa mitään sinulla tuskin on omia kokemuksia tai että itse olisit siellä ollut?


      • Miksi raiskaatte?
        oma kokemus kirjoitti:

        voin sanoa että olen käynyt viime kesänä riparin maitosessa ja aivan ihanaa oli! turha on mitään tuollaisia huhuja kuulemalla sanoa mitään sinulla tuskin on omia kokemuksia tai että itse olisit siellä ollut?

        Minua ei ole, Luojan kiitos, käytetty seksuaalisesti hyväksi SRK:n leireillä, vaikka olen niillä lapsena käynyt, mutta monia muita on. Et selvästikään arvosta lapsen oikeutta seksuaaliseen koskemattomuuteen -kuten varsin monet muutkaan vl-uskovaiset korkeinta johtoanne myöten!


      • huhuhuhuhuhu
        Miksi raiskaatte? kirjoitti:

        Minua ei ole, Luojan kiitos, käytetty seksuaalisesti hyväksi SRK:n leireillä, vaikka olen niillä lapsena käynyt, mutta monia muita on. Et selvästikään arvosta lapsen oikeutta seksuaaliseen koskemattomuuteen -kuten varsin monet muutkaan vl-uskovaiset korkeinta johtoanne myöten!

        "Miksi raiskaatte"

        Sä taidat olla hullu? Muakin herjasit samalla tavalla, kun esitin mielipiteeni, että uhrin henkilöllisyyttä pitäisi suojella. Nyt kysyt 15-vuotiaalta, että miksi raiskaatte ja väität ettei hän "selvästikään" arvosta lapsen oikeutta seksuaaliseen koskemattomuuteen. Taidat oikeasti olla hullu. Kaltereihin sut pitäis laittaa törkeistä viattomien ihmisten kunnianloukkauksesta. Ja nyt taidan mielestäsi olla vl ja pedo, kun kehtaan näin puhua, enkä tietenkään arvosta lapsen seksuaalista koskemattomuutta. Olet hullu!!


      • '-'
        teatteria! kirjoitti:

        Lappix on oikeassa.

        Raamattu ei puhu mitään rippikoulusta.
        Rippikoulu kehitettiin sen jälkeen kun pakolinen lapsikaste tuli käytäntöön.
        Kirkko-isät huomasivat, että kasteeseen kuuluu myös opetus ja kun
        vauvaa on hankala opettaa, niin siirrettiin tämä opetuspuoli rippikouluun.

        Rippikoulu on teatteria, jossa uudestisyntymättömät "tunnustavat uskonsa"????

        kastakaa heidät Isån ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikki mitä minä olen käskenyt teidän noudataa.
        Siinä sitä on rippikoululle raamatullista perustaa!


      • SRK:ko opetti?
        huhuhuhuhuhu kirjoitti:

        "Miksi raiskaatte"

        Sä taidat olla hullu? Muakin herjasit samalla tavalla, kun esitin mielipiteeni, että uhrin henkilöllisyyttä pitäisi suojella. Nyt kysyt 15-vuotiaalta, että miksi raiskaatte ja väität ettei hän "selvästikään" arvosta lapsen oikeutta seksuaaliseen koskemattomuuteen. Taidat oikeasti olla hullu. Kaltereihin sut pitäis laittaa törkeistä viattomien ihmisten kunnianloukkauksesta. Ja nyt taidan mielestäsi olla vl ja pedo, kun kehtaan näin puhua, enkä tietenkään arvosta lapsen seksuaalista koskemattomuutta. Olet hullu!!

        Nyt SRK:n vasalli heitti todella tylyn kuitin. Noinko ne teitä siellä SRK:n pedofiilirippikoulussa opettavat "keskustelemaan"?


      • jjjds
        '-' kirjoitti:

        kastakaa heidät Isån ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikki mitä minä olen käskenyt teidän noudataa.
        Siinä sitä on rippikoululle raamatullista perustaa!

        Näinpä. Sitä ei voi hellarikaan kiistää ;)


      • jjjds kirjoitti:

        Näinpä. Sitä ei voi hellarikaan kiistää ;)

        Älkääs nyt höpiskö. Jeesus sanoi noin, muttei sanonut että kastakaa evl-kirkon ja kansainvälisen kirkon jäseneksi. Niin lukee evl-kirkon julkisella nettisivulla. Lisäksi vauvakaste on alunperin pakannallinen rituaali.

        Ja vauvakasteella ei ole mitään tekemistä tapakristillisen rippikoulun kanssa.


    • Miten meneekään?

      Kyllä SRK:n rippikoululeirien vl-pedofiili-opettajille kelpaavat myös "epäuskoiset" tytöt!

      Ainoa ongelma on se, että alistuvatko "epäuskoiset" rippilapset rikosten rippisalailupakkoon?

      • Kiti878

        Tietysti tuo on pelottava ajatus että vl-piireissä(esim.riparilla) saattaisi olla pedofiiliaa, mutta mistä te voitte siitä olla varmoja? Miksi teidän pitää syyttää kaikkia lestoja joidenkin vl-miesten sairaista mielistä? Olen kyllä itsekkin tosi huolissani tuosta pedofiiliasta koska VL yhteisö on erilainen siinä mielessä että miehillä on enemmän "oikeuksia". Olen itse kokenut niin, koska olen "tapaillut" muutamaa vl miestä ja heidän käytöksestä kyllä heti näki että ei ihan samanlainen "tasa-arvo" ollut kuin meillä ei-vl:illä. Ihan pienistä käytännön jutuista näki sen, joita vl:t itse tuskin edes tajuavat heillä olevan. Uskon kuitenkin että vain pieni murto-osa vl-miehistä on pedofiileja,sekin on kyllä liikaa, varsinkin jos sitä vielä ollaan oikeassa uskossa.


      • Lue SRK:n tiedote.
        Kiti878 kirjoitti:

        Tietysti tuo on pelottava ajatus että vl-piireissä(esim.riparilla) saattaisi olla pedofiiliaa, mutta mistä te voitte siitä olla varmoja? Miksi teidän pitää syyttää kaikkia lestoja joidenkin vl-miesten sairaista mielistä? Olen kyllä itsekkin tosi huolissani tuosta pedofiiliasta koska VL yhteisö on erilainen siinä mielessä että miehillä on enemmän "oikeuksia". Olen itse kokenut niin, koska olen "tapaillut" muutamaa vl miestä ja heidän käytöksestä kyllä heti näki että ei ihan samanlainen "tasa-arvo" ollut kuin meillä ei-vl:illä. Ihan pienistä käytännön jutuista näki sen, joita vl:t itse tuskin edes tajuavat heillä olevan. Uskon kuitenkin että vain pieni murto-osa vl-miehistä on pedofiileja,sekin on kyllä liikaa, varsinkin jos sitä vielä ollaan oikeassa uskossa.

        Jopa vl-lastenraiskaamisrikollisuutta vuosikymmeniä aktiivisesti salannut SRK on myöntänyt SRK:n rippikoululeirien hyväksikäyttötapaukset. Googlaappa SRK:n lehdistötiedote 7.4.2011 niin näet!


    • tyytyväinenmatami

      Poikani kävi tänäkesänä riparin eräässä leirikeskuksessa (vl) ja kokemus oli huimaava! Hymyssä suin poika sieltä lähti, viikko oli ollut huikea, kavereita ja ystäviä sai ja tietoa tärkeimmästä.

      Juttelin erään isoveljen kanssa onko ripareilla olut pedofiliaa, hän ei tiennyt mutta nykyään on kuitenkin niin, että iltaisin kun nukkumaan käydään ja isoset tarkastavat järjestyksen yms - tyttöjen puolelle menee naispuoliset ja poikien puolelle miespuoliset.

      Järjestelyt kehittyy myös organisoinnissa, ihan normaalia, ja kiva tollanen oli kuulla.
      Onhan joka asiassa oppimista olipa uskova tai ei.

      • Epäselvyyksiä!

        Eihän toki jokaisella SRK:n riparilla ole lasten seksuaalista hyväksikäyttöä, mutta on otettava huomioon, ettei SRK:lla ole selkeää kantaa vl-lastenraiskaamisen tuomitsemisesta joka aiheuttaa meille muutamille vanhemmille suurta pelkoa lastemme seksuaalisen koskemattomuuden puolelta.


    • semmosta vua

      VL-rippikoulun käyminen ''epäuskoisena'' johtaa ''uskoon'' tuloon sillä vl-rippikoulun tarkoitus on ''myöntää usko aikuisuuden kynnyksellä & luvata jatkaa uskon viitoittamalla tiellä''.
      Ja tosiaan opetukset eivät ole normaaliin rippikouluun verrattavissa,
      itselleni muutamia vuosia sitten rippikoulussa väitettiin kiven kovaan että jos heavymetal levyn kuuntelee loppuun - ja jää kuuntelemaan oikein tarkasti voi kuulla saatanan käskyjä.
      Se oli viimenen niitti tuon uskonnon kanssa :D

    • mäkihaluun

      Mulla on vl kavereita ja ne kerto niitten riparista tuola, se kuullosti paljon rennommalta ja hauskemmalta ku meiän riparit! Ne sai tehä siel melkee mitä ne halus, ainaki siltä kuullosti ku ne kerto :D ne on hyppiny pitkin seiniä ja tehny jekkuja yms.. Ja muutamassa puhuttelussa oli tietty mut ei se mitää. Oisimpa itekki ollu tuola! :) jos meiän riparil ois tehny yhtäkää tommosta ni se ois ollu heti kotia lähtö! Oon luullu et vl vaa lukee raamattuu ja rukoilee siel 24/7 mut eeeei! :)

    • ghngngh
      • Isoveli kidutti

        Meillä oli Jämsän riparilla psykopaatti-isoveli, joka simputti meitä kaksi viikkoa kuin viimeistä päivää. Kaikenlaisia saulioita sitä lasten kimppuun vl-uskonnossa päästetäänkin.


    • Älä mene sinne!

      Lastensa seksuaalista koskemattomuutta arvostavat vl-vanhemmat eivät laita lapsiaan SRK:n rippikouluun, vaan kunnialliselle kirkon rippikoululeirille. Jämsän SRK-laisen kansanopiston rippikoulunopettaja käytti viittä rippilasta seksuaalisesti hyväkseen, pyysi anteeksi uhreiltaan eikä edes uhrien vanhemmille kerrottu rikoksista!

    • Hohhoijaa!

      Kallio, Siikatörmä ja Maitoinen ovat SRK:n leirikeskuksia. Niissä käy pääosin vanhoillislestadiolaisia, mutta kyllä niissä muitakin käy.
      Itse kävin aikoinaan riparin yhdestä noista ja minulla oli huonekaverinakin yksi sellainen, joka ei ole edes syntynyt vanhoillislestadiolaiseen kotiin, eikä ole itsekään vl. Hän halusi tulla tuonne riparille, koska hänen vl-kaverinsakin oli.
      Riparillamme oli kolme ns. ulkopuolista, mutta kyllähän käytännössä suurin osa noilla ripareilla olijoista ovat vl:iä, tai vanhoillislestadiolaisen kodin lapsia.

      • Kuka uskaltaa???

        Vl-vanhemmat pakotetaan laittamaan lapsensa SRK:n rippikoululeirille, vaikka useimmat tietävät, että esimerkiksi lapsen seksuaalinen koskemattomuus on siellä vaarassa. Ja tietävät myös sen, että jos jotain sattuu siellä lapselle, niin lapsi pakotetaan rippisalailuun eikä asiasta saa kertoa edes omille vanhemmille. Näin on tapahtunutkin.


    • 1994

      Ketään nuoria ei pakoteta vl-riparille, vaan nuoret haluu niille ite. Ja joo, meillä riparit on aika rentoja, ku vapaa-ajalla saa tehdä kaikkee kivaa yhdessö ja oppituntejakaan ei nii kauheen paljo oo päivässä... ja sit on viel retkipäivä, jolloin käydään jossain retkellä. Tai ainaki siikatörmällä on.
      Ite kävin Siikatörmällä -09 riparin ja meiän leirillä oli muutama ei vl- nuori. Hyvin sopeutuivat joukkoon. Ja tosiaan tytöt ja pojat majottuu eri paikkoihin ja isoset menee pojat poikien luo ja tytöt tyttöjen luo!
      Minä en tiiä ite ainakaa ketään, joka ois noilla leireillä enää joutunu noiden rikosten kohteiksi mistä täällä on puhuttu. T:vl

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe