Tv-juontaja Salla Paajasen poika kuoli

junaturmassa

" TV2:n Ajankohtaisen kakkosen juontajaa Salla Paajasta kohtasi lauantaina suuri suru. Paajasen 22-vuotias Lauri-poika kuoli jäätyään junan alle Tampereen naapurikunnassa Ylöjärvellä.
- Kaikki viittaa siihen, että kyseessä on kauhea tapaturma, Salla Paajanen kertoo.

- Todennäköisesti hän on nukahtanut yöbussiin ja päätynyt Ylöjärven puolelle. Sitten hän on lähtenyt rataa pitkin kävelemään kotiin, Salla Paajanen arvelee.

Ylöjärvellä Terätien kohdalla Lauri jäi pohjoisesta kohti Tamperetta tulleen junan alle ja menetti heti henkensä."
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288494820567.html

En halua olla ilkeä, mutta miten kukaan voi jäädä vahingossa junan alle? Normaalistikin juna pitää kovaa ääntä, lisäksi vihellys, jarrutus, tärinä...Jos kuuntelisi musiikkia täysillä, ei välttämättä kuulisi, mutta kuka ottaisi riskin, kun tietää, että junia kulkee.

Erittäin ikävä tapaus joka tapauksessa.

33

5743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Traaginen juttu

      No, johan on ikävä uutinen. Kaikkea järkyttävää voi sattua.
      Voimia ja jaksamista Salla Paajasen perheelle ja sukulaisille tämän hirvittävän tragedian kohtaamisessa ja käsittelyssä.

    • En usko en

      Minustakin järkkyä mutta asun tuon junaradan vieressä, on oikeasti täysin mahdotonta jäädä vahingossa junan alle.
      Pitäisi rämpiä pusikoiden läpi radalle.
      Ja kun lähellä, vieressä, kulkee ihan pyörä/kävelytie.
      Eli, joko on ... tiedätte varmaan mikä tapaus... :(
      Tai jos on ollut aivan hervottomassa kännissä, hortoillut puskista radalle.
      Sekään ei kyllä tunnu luontevalta, junan ääni on meinaan todella kova kun tulee ja kuka edes täys kännissä kävelisi tai seisoisi junaraiteilla???
      Tottakai perheenon helpompi tässä vaiheessa ajatella, on pelkästään joku onnettomuus tms....

    • timo varis.

      Kai tuossakin jutussa joku totuus on.nuoret voivat huonosti nykyään. on kaikenmaailman huumet ja mömmöt ja lakka nesteet. ja niitähän ne käyttää.

      • yuki8

        Jospa vain sammui känipäissään radalle


    • Arkiset asiatkin

      Rahahuolet, rakkaushuolet...nuorena ottaa kaiken liian raskaasti.

    • säälittävä tapaus

      Yhteiskunnan säännöistä piittaamattomuus aiheutti kuoleman. Ei radalla saa kävellä.

      • Niimpä...

        Joku sentään osui asian ytimeen.


      • Rata vaarallinen

        Junanradalla käveleminen tai oleskelu ylipäätään on kielletty.


    • Kassavirta rulettaa

      Ilta-Pieru myi lehtitelineissä itseään tällä uutisella ja lööppikuvalla, jossa Salla Paajanen hymyili iloisesti. Oliko mautonta? No oli.

    • Rautahepo tappaa.

      Nuorilla liikaa rahaa huumeisiinkin? pää sekasin 24/ 7 eikä osata erotella kävelytietä ja junarataa toisistaan. samaan aikaan kuoli tyttö junan alle savossa. voi voi

      • serkku

        Voi vittu et mä vihaan teitä jotka puuhuu mun serkusta epäkunnioittavasti ensinnäkin mun serkku ei käyttäny minkäänlaisia huumeita ja tämä tapaturma on jo tutkittu eikä se ollut itsemurha vaan se oli onnettomuus häpeäisitte kun puhutte tollasta paskaa mun serkusta


      • 4+7
        serkku kirjoitti:

        Voi vittu et mä vihaan teitä jotka puuhuu mun serkusta epäkunnioittavasti ensinnäkin mun serkku ei käyttäny minkäänlaisia huumeita ja tämä tapaturma on jo tutkittu eikä se ollut itsemurha vaan se oli onnettomuus häpeäisitte kun puhutte tollasta paskaa mun serkusta

        Ei millään pahalla todellakaan, mutta mitenkä pystyy todentamaan tapauksen sataprosenttisesti onnettomuudeksi eikä itsemurhaksi? Mä en pysty mitään sellaista seikkaa keksimään..


      • täysi torvi
        4+7 kirjoitti:

        Ei millään pahalla todellakaan, mutta mitenkä pystyy todentamaan tapauksen sataprosenttisesti onnettomuudeksi eikä itsemurhaksi? Mä en pysty mitään sellaista seikkaa keksimään..

        4 7 ei pysty juuri muuhunkaan.


      • ja sitten herää
        serkku kirjoitti:

        Voi vittu et mä vihaan teitä jotka puuhuu mun serkusta epäkunnioittavasti ensinnäkin mun serkku ei käyttäny minkäänlaisia huumeita ja tämä tapaturma on jo tutkittu eikä se ollut itsemurha vaan se oli onnettomuus häpeäisitte kun puhutte tollasta paskaa mun serkusta

        Radalla sattuvat "onnettomuudet" on aina itsemurhia tai sen yrityksiä. Kukaan ei vahingossa radalle mene, edes autolla.


    • Juna tulee ja tappaa

      Samanlaista hurskastelua kuin Kristiina Elstelän pojan tapauksessa. Itsepähän meni sinne radalle koikkelehtimaan.

    • Suruaika

      Valitettava tapaus... annetaan perheelle aikaa ja rauhaa, suruaikaa.

    • Sgth

      Se ei ollut itsemurha, tiedän, koska tunsin henkilön ja hänen elämäntapansa sekä -tilanteensa. Harvinaisen epäitsekäs, hyvinvoiva ja sosiaalinen nuori mies joka teki lujasti töitä mutta joskus myös juhli niinkuin nuoret juhlivat. Asialla retostelevat menkää peilin eteen, ja miettikää mieluummin miksi meillä on tässä yhteiskunnassa luvallista anniskella yhtä maailman vaarallisimmaksi todettua hermomyrkkyä terveille ihmisille "nautintoaineeksi". Alkoholin anniskelu päihtyneelle ihmiselle on ymmärtämäni mukaan muutenkin laitonta, silti sitä katsotaan läpi sormien viikonlopusta toiseen, baarista toiseen, kuolemasta toiseen. Alkoholin seurauksien hoitamiseen yhteiskunnassamme menee enemmän rahaa kun se tuo, ja tästä on sentään laskematta vielä kaikki ne henkiset voimavarat joita lähiympäristö käyttää tämän ilmiselvän nautinnon aiheuttamien kirjavien seurauksien paikkailemiseen. Sen sijaan, että spekuloitte täysin turhanpäiväisillä eikä mitään hyvää levittävillä asioilla, tai mikä pahempaa annatte pahimmillaan itsestänne tunteettoman pellen vaikutelman, kysykää, miksei noin lähellä asutusta olevan radan laidoilla ole lakisääteisesti hirviaitoja kunnes asutus taas harvenee? Miksi bussikuskeilla ei ole oikeutta pysäyttää busseja pysäkkien ulkopuolella esimerkiksi lähempänä kotia jos matkustajan kunto on kyseenalainen tai turvallisuus muuten uhattuna? Miksi junat saavat kiihdyttää kaupunkialueilla täyteen nopeuteensa? Miksei junaradoilla ole seurantateknologiaa tällaisia tapaturmia tai lähinnä niiden ehkäisyä varten? Esimerkiksi liikkeentunnistimilla toimivia lamppuja, jolloin junakuskit näkisivät vaaratilanteet aiemmin. Keskittykää olennaiseen, ja rakastakaa ja ottakaa rakkautta vastaan rakastaaksenne taas lisää, niin ehkä seuraava perhe pelastuu tältäkin turhalta tuntuvalta murheelta. Toivon vain kaikkea hyvää pojan suvulle ja varsinkin vanhemmille, joilla menee varmasti ilman näitä keskustelupalstojen ja paskalehtien salapoliisejakin todella kauan toipua, edes osittain.

      • Et tiedä

        Lähes aina itsemurha tulee kavereille ja sukulaisille yllätyksenä. Moni on jopa tavallista iloisempi ennen tekoaan.
        Ei itsemurhat vähene sillä, että niitä hyssytellään. Rekkojen eteenkin ajaa koko ajan yhä useampia. Ongelmista pitää puhua ja asioille tehdä jotain.
        Voihan tämä olla onnettomuuskin, mutta hyvin epätodennäköiselle tuntuu.


      • Missä oma vastuu?

        Siispä se oli veturinkuljettajan ja yhteiskunnan vika, kun tämä edesmennyt nuori nero hortoili radalla. Sen käsityksen kirjoituksestasi saa. Kaveri oli 22-v. eli riittävän vanha ymmärtääkseen, ettei radalle ole mitään asiaa oli aitoja tai ei.


      • Äiti radan varrelta
        Missä oma vastuu? kirjoitti:

        Siispä se oli veturinkuljettajan ja yhteiskunnan vika, kun tämä edesmennyt nuori nero hortoili radalla. Sen käsityksen kirjoituksestasi saa. Kaveri oli 22-v. eli riittävän vanha ymmärtääkseen, ettei radalle ole mitään asiaa oli aitoja tai ei.

        Sallalle, isälle, sukulaisille ja ystäville sekä myös veturinkuljettajalle voimia tämän kestämiseksi! Lehdistö ja keskustelupalstat kirkuvat "pimitettyä" syytä. Asiahan ei sinänsä kuulu kenellekään, mutta loppuisiko märehtiminen, jos syyn julkistaisi? Itsaria hautova ei kerro aikeistaan kenellekään, joten tuttujen on turha esitellä tietämyksiään. Kun itse masennukseen sairastuttuani suunnittelin itsaria, kukaan ei tiennyt aikeistani eikä tiedä vieläkään. Siitä on kohta 5 vuotta.


      • osanottoni

        Minä olen pojalleni joka on 21 vuotias sanonut aina että kun on hätä mikä tahansa niin taksin saa otta mun laskuuni vaikka lasku olisii 2000 ekee tai puolta enemmän.
        Mun poikani on mulle niin rakas kuin lapsi ikinä voi äidille olla.
        Hän on muutaman kerran kavereiltaan taksilla ajellukkin kotiin ja kämpilleen. Tosin pikkusen halvemmalla ;)).
        Olen myös muistutellut aina että alkoholiton elämä on yksi vaihteohto ja että paremmat kiksit saa esin lavatanssesta kun vetää rokkia, bukkaa, jiveä ja arkkutangoa muutaman tunnin joka viikonloppu muiden nuorten harrastajien kanssa ja ihan selvänä.
        Itse en juuri alkoholia tarvit. Tosin nuorempana pikkusen rohkasua.
        Ystäväpiirissäno ei juopotella vaan tanssitaan ja harrastetaa ei krapula-aamuja.


      • elämälyhytratapitkä

        Kenestäkään tuntemastani itsemurhaajasta ei ole näkynyt tai kuulunut ulospäin mitä aikovat tehdä. Osa on tehnyt päihtyneenä. On myös viestin jättäneitä, josta ei ole niistäkään selvinny syytä. Olisi helpompaa suhtautua ,jos olisi syy, mutta harvemmin on syytä.
        Ehkä iloisuus johtuu päätöksestä tehdä se, tavallaan olo helpottuu jo pelkästä päätöksestä.

        Melkein jokaisen mielessä ajatus piipahtaa joskus elämän varrella. Mutta harvalla on rohkeutta tehdä itselleen mitään.


      • Kaiva rahaa

        Voit halutessasi maksaa ne tunnistimet ja muun teknologian. Emme estele.


    • Ihka Äly

      Kuka on Salla Paajanen?

    • Ihme häpeää

      En myös ymmärrä itsarien hyssyttelyä. Aika torvelo saa olla, jos esim. tässä kyseisessä tapauksessa luulee, että ihan vahingossa, ilman mitään, tämä tapahtui.
      Tuo rautatie on sellaisella paikalla (tiedän kun olen paikkakunnalta), ei sinne "eksy" hortoilemaan. Ja koska se jo tiedetään, kuljettaja oli jo kaukaa nähnyt miehen radalla, oli tehnyt kaikkensa jotta olisi hypännyt sivuun, ihan niinkuin ei kuulisi, kun juna ujeltaa, viheltää, tööttää, ryskyttää...
      Joo.....
      Mutta jostain syystä itsemurhatyyppisissä asioissa omaiset kokevat suurta häpeää, ei meidän poika, ei meidän tyttö. Yritetään selittää jollain onnettomuudella.
      Ja, itsemurhaa halajava, ei näy päälle. Suht lähipiirissäni oli nuori mies, josta ei kyllä olisi kukaan ajatellut päällisin puolin, että olisi itsetuhoinen, niin vain silti päätti itse päivänsä.

      • En spekuloi, en tiiä

        Erittäin ikävä tapaus. Tunnen Paajasen perheen hyvin. He ovat kotoisin Kouvolasta, kaikkein alunperin Parikkalasta. Salla Paajasen työpaikka on Tampereella. En spekuloi tapahtuneella.


    • Stadin kundi

      Jospa hän puhui puhelimeen, eikä kuullut junan pilliä? Muutama vuosi sittenhän Darwinin palkinto annettin postuumisti henkilölle, joka jäi junan alle, kun käveli radalla, puhui puhelimeen ja peitti vielä toisen korvansa, jottei junan varoitusääni olisi häirinnyt puhelua. Aika hilpeää! Menehtyneen omaisillehan tällainenkin kuolema on tietysti kova paikka, mutta minkäs teet, tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

    • Patte Nero

      Ja sekin oli varmaan itsemurha. Sano minun sanoneen, luin siitä lehdestä.

      • Se oma vastuu

        Ja jonkun sekopään mielestä sekin veturinkuljettajan, yhteiskunnan, aidattomuuden ym. syy.


    • pilliinpiikikil

      juna tulee todella hiljaa jos takaa tulee
      olen itse ollut samassa tilanteessa
      en kuullut junan ääntä ollenkaan kun oli pipo korvilla.
      sitten vasta kuulin kun kuljettaja varmaan näki minut ja
      vihelsi pilliin junan ääntä ei kuulunut
      osasyy oli kauhealla kankkusella myös
      ja metsässä hiihdin siis radalla.
      tämä 70-luvun puolivälissä

    • solttuk

      Tällaisia tapauksia ei pitäisi kaivella enää esiin.

    • Anonyymi

      Onko tietoa mihin olisi haudattu tämän poika

    • Anonyymi

      Surkea tapaus, kauheaa vanhemmille. Koskaan ei tiedä milloin joku jää junan alle. Miltä omaisista tuntuu jonkun arvailut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4397
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4366
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4036
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2947
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2571
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2133
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      341
      2112
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1685
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe