Toista viikkoa vähä-kalorisella dietillä. Mies 178cm ja painoa 100kg, haluaisin päästä alas 78kiloon. Muutaman "sairaala-dietin" tein parin vuoden sisällä onnistuneesti, niissä lähti reilu 10cm vyötäröltä enemmän tai vähemmän pysyvästi. Työ on aika tehokkaasti estänyt säännöllisen laihduttamisen, olen töissä viidakossa karibialla ja jos lenkille lähtee niin saattaa tulla nopea laihtuminen, jopa jotain ruumiinosia saattaa hävitä kokonaan joten se siitä.
Uinti onnistuu, olen mielestäni hyvä uimari ja koitan uida 5 x 1000m viikossa kilometriaikaan n.17-18min
Nyt mitä kokeilen on ruokailutavan muutos vähäkaloriseen. Aamupala Omena, Lounas pari omppua ja välipalat yllätys yllätys omenia. Illalla syön Cessar salaatin ja muutaman ranskanpotun. Vettä juon kun hevonen.
Muutaman eka päivän vietin työmaan hyysikässä Suomeksi sanottuna kusella, näemmä vähäkalorinen dieetti ja runsas juominen pisti nesteet pihalle aika tehokkaasti. Niin ihmeelliseltä kun se kuulostaakin, löystyi vaatteet hieman heti ensimmäisen viikon jälkeen. Sunnuntaina vietin illasta mättö-illan ja sitten aloitin Maanantaina jälleen saman kuurin. Nyt tuntuu läskit ihmeellisen löllöiltä ympäri kehoa, tuntuu jopa että läskejä olisi enemmän tai ainakin niiden koostumus on tyystin erillainen, toivottavasti tämä on osa prosessia.
Välitavoite on BMI < 30, se on meillä työssä rajana eräille 4500m korkeudessa sijaitseville työmaille ja sinne aion päästä. Tuo paino olisi 94kg.
Paikallisesta supermarketista möivät L-keratiini purkin, nestemäistä litkua ja sanoivat että se voisi auttaa jotenkin rasvan palamisessa. Luulen että siinä on jotain itua, olo tuntuu erilaiselta nyt kun aloitin sitä ottamaan, jotenkin energisemmältä näillä minimi kaloreillakin. Kommentoikaa vapaasti, olenko menossa kohti tuhoa vai voisiko tässä ehkä onnistua? Jos ruokavalio ihmetyttää niin valitettavasti täällä ei paljoa pysty soveltamaan :(
Onnistuisikohan nyt 100>78
40
854
Vastaukset
- juuuuuu1981
Ihan helvetin typerä dieetti. Ensinnäkin Caesar-salaatti sisältää noin puolet koko päivän energiantarpeestasi, eli saisit sen sijasta syödä päivälläkin järkevästi. Ranskalaisten syömisessä taas ei ole mitään järkeä ylipäänsä, pelkkää rasvaa ja hiilaria, eikä pidä edes kunnolla nälkää. Et saa proteiinia mistään, eli laihdutat nyt lihaksistasi koko ajan ja siksi olet kohta kokonaan löllö.
Liity vaikka Kalorilaskuriin, Kiloklubiin tai Keventäjiin, niistä saat ruokavalio-ohjeet ja opit laihduttamaan ja syömään oikein. - temppis1++
joo, no sen verran päivitin tuota ruokavaliota että cesar salaatti vaihtui mausteiseen kanakeittoon ja muutamaan viipaleeseen paahtoleipää. Mutta näillä mennään hetki, sitten kun on ihmisten ilmoilla niin voi koittaa jotain hieman järkevämpää..
- juuuuuuuuuu1981
Vaihda nyt ainakin se paahtoleipä ruisleipään, että saat kuituja ruokavalioosi. Lisäksi jos edes jokin kauppa on siinä lähellä niin pystyt tekemään järkevämpiäkin valintoja. Vaikka käytössä ei olisi kuin mikro, pystyt ostamaan vaikka valmiiksi grillattua kanaa (joko lihatiskistä tai sitten eineshyllystä), rahkaa, viiliä tms muuta proteiinipitoista ruokaa jolla oikeasti lähtee nälkä ja josta saa jotain ravintoaineitakin.
- temppis1++
Moi! Reilu kaksi viikkoa takana ja hieman olen säätänyt ruokailua mutta suunnilleen se menee nyt näin. Aamulla pullo vettä, pari tuntia heräämisestä omena, lounaaksi pari omenaa ja ennen 8h työpäivän loppumista kaikkiaan noin 5 omenaa syötynä. Ei nälän tunnetta ilta-päivällä.
Illan suussa noin viiden maissa nautin paikallisessa ravintolassa joko mausteisen kanakeiton jossa kasviksia, valkosipulia ja kananpaloja reilusti sekä noin 3 siivua paahtoleipää. Illalla pullo kivennäisvettä ja se on ihan ok määrä nälän poissa pitämiseksi.
Ainoa poikkeus on Sunnuntai kello 16:00 jälkeen, silloin syön aika vapaasti mitä mieleen tulee, tosin edellisen sunnuntain kahdesta pienestä suklaalevystä tuli huono omatunto.
En käy puntarissa kun ei täällä viidakossa sellaista ole mutta paino on tippunut jo parissa viikossa, ainakin nesteet on häipynyt mukavasti mutta väittäisin muutaman kilon rasvaakin hävinneen housunvyötärö indeksillä mitattuna.
Nyt tätä komennusta on vielä kolme kuukautta jäljellä, mietin voisiko jatkaa koko ajan tasaisesti tätä rataa. Pitää miettiä tuota kuitujuttua, tuntuu kuitenkin että ruoansulatus ja kierto toimii ihan mukavasti nyt.
Melkein voisin suositella kokeilemaan.. Niin joo ja vitamiineja popsin, jonkinlainen multivitamiini valmiste purkki tuli Suomesta mukaan.. - temppis1++
Laihtuu :) alkaa itsekkin huomata muutoksia vaikka vasta kolmas viikko menossa, itseasiassa huomasin jo viikko sitten. Luulen että tämä n. 1200kcal on mun juttu painon dumppaamisessa ja luotan 7000kcal/ rasvakilo kaavaan tällä hetkellä.
Vielä kertaalleen oma ruokavalioni: Omenoita vapaasti aamusta - ilta-päivään. Neljän jälkeen ( tai illan aikana) illallinen: joko Cessar salaatti (runsaasti kanaa, jonkun verran leipäkuutioita ja vihreitä salaatin lehtiä) tai mausteinen, jopa tulinen kanakeitto (keitossa on kanaa, kasviksia, valkosipulia yms...) lisäksi nautin palanpainikkeeksi aina illallisen kanssa pari leipäviipaletta, olosuhteiden pakosta paahtoleipää. Illalla vielä ehkä juomalasillinen mustikoita.
Sunnuntaina klo 16:00 jälkeen syön mitä huvittaa ja herkuttelen, sitten Maanantai aamuna taas jatkan dieettiä.
Urheilua tähän diettiin sisältyy n. 2km kävelyä joka päivä (normaalin hyötyliikunnan lisäksi) sekä uintia 5 x 20min viikossa, oma uintivauhtini on suhteellisen tehokas. Edelleen pääkoppa kasassa, aion jatkaa tulevallakin viikolla ja 78kg on tavoitteena. Proteiinit ja rasvansaannit olen ajatellut jotenkin funtsia tulevalla viikolla.. - temppis1++
Edelleen jaksaa.. Vyötäröltä on lähtenyt pari senttiä, nälän tunne ei ole hirmuinen missään vaiheessa. Liikuntaan otin lisäksi säännöllisen seksin, löytyi kiva elli täältä viidakosta ja pari tuntia illassa noin 3 x viikossa luulen että se on hyvä lisä.
- temppis1++
95.6kg tänään, tasaisella n. kilon viikkovauhdilla alaspäin. Ateriat: aamusta iltaan omenoita ja paljon vettä, illallinen joko kanakeitto tai cessarsalaatti (kahdella keitetyllä kananmunalla) ilta-pala 32kpl suolaamattomia pähkinöitä. Sunnuntaisin vapaampaa syömistä mm. suklaata ja tainnut joitain ranskanpottujakin mennä palanpainikkeeksi. Ei juurikaan "sortumisia" ruokavalion suhteen. Lisäravinteina menee Kalaöljykapseleita 3kpl/vrk, monivitamiini pilleri ja kromi tabletti päivässä. Lisäksi rasvanpolttoa edistämässä L-Carnitine (Gnc-nestemäinen) 2rkl aamuisin tyhjään vatsaan.. Liikunnat: uinti 5 x 1000m/vk, hyötyliikunnat iltaisin 2km kävely. La&Su aamuisin 3500m juoksulenkit ja tuo uusi kiihkeä tyttöystävä...
Välitavoite Bmi alle 30 (94.6kg) ja Jouluksi ehkä 90kg alitus. Sitten kohti 78kg painoa personal trainerin kautta, sellainen on mutta liian harvoin kerkeää tapaamaan kun välimatkaa on tuo Atlanti välissä. - Seuraaja
Tosi hienosti sulla menee, onnea myös uudesta ellistä :).
Tuo sun omenapaasto päivällä vähän ihmetyttää, kuinka olet sen tullut valinneeksi? Vaikka ovatkin terveellisiä, omenissa on aika paljon hedelmäsokeria ja verensokerin tasaisena pitäminen ei onnistu noin. Aika yksipuoliselta minun silmään nuo sinun ruokavaihtoehdot näyttävät, kannattaa varmaan kohta alkaa laajentamaan jotta painon pitäminen poissa olis jatkossa sitten helpompaa.
Tsemppiä sinne! - temppis94,6
Hei! Kiitos rakentavasta viestistä "seuraaja" ongelmana on lähinnä että olen keskellä viidakkoa ja täällä on todella haastavaa löytää lautaselle oikeita laihdutustuotteita. Mutta kommenttisi omenoista laittoi ajattelemaan, avokadoa olen poiminut suoraan puusta parina päivänä mutta se on aika rasvaista. Tänään töistä tullessa vaaka näytti 94.8kg joten jännityksellä odotan onko aamupaino alle 94.6kg joka on välitavoite = bmi >30
Sunnuntaina kun on syömitähaluat päivä niin olen huomannut että painoa tulee reilu kilo lisää Maanantai aamun punnitukseen, se sitten haihtuu Keskiviikko iltaan mennessä jne... Olen huomannut että vaakaan ei pitäisi tuijottaa kuin kerran viikossa mutta jatketaan nyt vielä toistaiseksi näin.
Jos Jouluksi alittuu 90kg, olen enemmän kun tyytyväinen. Monilta palstoilta lukeneena olen myös huomioinnut että painon säilyttämisestä tulee haastavaa, toivotaan että löydän viisasten kiven siihen hetkeen kun pitää himmata joskus, siihen tosin on vielä matkaa :) - Seuraaja
Aikamoista, avocadoa suoraan puusta - pelkkä ajatus tuo veden suuhun täällä syystulvien ja synkkyyden keskellä! Onhan se avocado energiatiheää hedelmäksi, mutta tuleehan siitä myös terveellistä rasvaa, antioksidantteja, C-vitskua, kaliumia, B- E- ja K-vitamiinia, proteiiniakin - eikä ole hedelmäsokeria paljonkaan eli ei myöskään turhia hiilareita. Olisko n. 220 kcal per hetelmä. Joten kyllä miesihminen voi hyvinkin yhden syödä vaikka joka päivä kun tuollaista tuoretta ihanuutta on saatavilla.
Mä punnitsen yleensä pe&la, eli kahtena peräkkäisenä päivänä josta otan alimman painon - ja siksi arkiviikon lopussa kun viikonloppuna usein syö enemmän, ja jo pelkästään ruokamassan lisääntyminen suolistossa nostaa vaakalukua eikä todellinen laihtuminen näy, eli turha ottaa lukua. Ja koitan olla kittaamaatta punnituspäivää edellisenä päivänä klo 18 jälkeen liikaa vettä tai vichyä, ainakin mulla iltanesteytys kerryttää aamupainoa, ja koitan syödä muutenkin määrällisesti kevyesti.
Sä liikut viikkoittain tosi paljon, että ehkä kannattaa tarkistaa varmuudeksi riittävä protskumäärä, jottet menetä lihasmassaa ja kroppa kestää, ja jatkolaihdutus on helpompaa - pitää myös nälän pidempään. Netissähän on maksullisia ja ilmaisia ravintolaskureita (mm. kiloklubi), josta voi hetken seurailla että mikä oma määrä on et saa suuntia onko viikkomäärät oikeita.
Mä oon vähän edellä, oon jo pudottanut reilu parisenkymmentä kiloa. Onnistut varmasti joulutavoitteessasi! :) - temppis93,5
Hei Seuraaja! Kiitos mukavasta ja asiallisesta vastauksesta tähän viestiketjuun. Joo, se on työmatkojen etuoikeus että puissa täällä kasvaa lähes kaikki hedelmät banaaneista avokadoon ja kaikki siitä väliltä :)
Säikähdin vähän tuota avokadoa kun se jopa tuntui niin rasvaiselta mutta tämän viestisi luettua ehkä sitä voisi popsia jälleen tulevalla viikolla.
Näin Sunnuntaisin itselläni on edelleen "syömitävain" päivä mutta nyt alkaa tulla huono omatunto siitä. Sunnuntain jälkeen paino on "häiriintynyt" Torstaihin asti ja sitten se palautuu edelliseen Sunnuntain aamupainoon (yleensä viikon alhaisin aamulenkin jälkeen) ja Torstain ja seuraavan Sunnuntai aamun välillä näemmä häviää se uuden viikon kilokin.
Proteiinista vähän olen itsekkin huolissani. Kaksi kananmunaa jokatoinen päivä ja välipäivinä kourallinen pähkinöitä saattaa olla hieman liian vähän. En tiedä paljonko kanassa on proteiinia, Cessar salaatti ja kanakeitto kun pitävät sitä molemmat sisällään. Tällä viikolla en syönnyt viipalettakaan paahtoleipää ja olen siitä varsin iloinen.
Olet itse kokenut varmaan hurjan elämänlaadun muutoksen. Minullakin tuntuu nyt jo elämä laadukkaamalta vaikka kiloja on vasta karissut joku 6-10kg..
Oikeastaan tämä on aika itsestään motivoiva harrastus tämä laihdutus, toivottavasti ei tule repsahduksia. :) - temppis92.8
Dieetti jatkuu ja toimii hyvin. Nyt reilu puolitoista kuukautta ja painoa 92.8kg eikä todellakaan mikään tappo-dieetti. Pääkoppa pelaa vielä ja urheilu maistuu vaikka kalorit on edelleen fixattu alle 1200kcal/vrk.
Viikkovauhtitavoite on edelleen -1kg ja kuukauden otannalla olen nyt -900gr paremmalla puolella joten ihan jees.. Jännityksellä odotan milloin alkaa jumittaa ensimmäisen kerran.
Positiivista tässä on että elämänrytmi on erittäin säännöllinen tästä Jouluun asti, ellei mitään sairastumisia tule. Pystyy säännöllisyyden takia noudattamaan tätä samaa kuuria vaikka tuonne Jouluun jos pää kestää, luulen että kestää.
Lisäravinteita menee nyt: Monivitamiini, kromi, kalaöljy sekä uutena Kalsium tabletit .. Ruokailussa ihan pieniä muutoksia= Aamusta illalliseen Omenoita, joskus muutama iso luumu. Illallinen on kanakeitto tai Cessar salaatti ei enään paahtoleipää, ainoa lisuke on kourallinen suolattomia pähkinöitä. Vihreää teetä rauhoittamaan illan hetkiä ja Sunnuntaina hieman vapaammin, tosin tuo Sunnuntain vapaampi mässäily alkaa kiristää vannetta päänymäpärillä ja olen miettimässä jos sitä vähän vähentäisi. Tahtoo olla niin että Sunnuntain jälkeen on plus painoa Torstai aamuun asti, olisi kiva nähdä miten jatkuu Maanantaista dieetti jos ei Sunnuntaina mässäilisi.
No joo, pilkunviilaamista tiedän mutta ihan mielenkiintoinen koe. Omat tuntemukset omasta kropasta on positiiviset. Vyötärö pienenee, Rinnan ympäryys pienenee ja reidet as well.
Katotaas miten äijän käy.. Voin suositella muillekkin :) - temppis91.8
tasaisesti etenee, pari mitätöntä repsahdusta edellisellä viikolla mutta kiristin loppuviikkoa kohden. Kanakeitto maistuu edelleen ja tuntuu olevan sopiva dieetti ruoka. Sunnuntai aamun "viikon virallinen punnitus" 91.8kg joten 1kg/viikko vauhdissa edelleen.
- temppis89,7
89.7kg tänään aamulenkin jälkeen. Ihan kiva tahti, tällä viikolla oli jonkinlainen "humahdus" kun lähti normaalin kilon sijaan kaksi kiloa :) vielä olisi 11.7kg maaliin.
- temppis88,9
88,9kg menneelle Sunnuntaille, edellisen viikon pudotus oli muista viikoista poiketen vain 500gr mutta odotin näin käyvän jossain vaiheessa. Luulen että aikaisempana viikonloppuna Sunnuntaina nauttimani pihvi-illallinen ja pussillinen sipsejä jäi jonnekkain "välille" :) No mutta, tsemppiä kaikille ei heitetä kirvestä kehään..
- temppis87,7
87,7kg nähty eli alle 10kg tavoitteeseen. Edellisen viikon pudotus siis 1.2kg ja edellisen kuukauden ka. noin -6kg.. Vielä pää kestää, liikuntaa olen lisännyt kun meni alle 90kg, alan nauttia juoksemisesta entistä enemmän. Ruokailu on säntillistä mutta Sunnuntaisin edelleen nautiskelen. Maanantai aamuisin saattaa olla 2kg enemmän mutta se yleensä häviää Lauantai aamuun mennessä ja sitten Su. aamuisin "virallisessa punnituksessa" yleensä kiitos seisoo..
Jouluksi olen asettanut välitavoitteen, haluan nähdä jotain 85:llä alkavaa puntaristani. Edelleen olen sitä mieltä että painonpudotuksessa ei ole mitään vaikeaa. Isot luut ja sukuvika on ihan paska puhetta :) - Seuraaja
TODELLA kannustettavasti on sulla edennyt - onnittelut hyvästä tuloksesta! Varmasti tuolla tsempillä saavutat joulutavoitteesi! :)
- temppis86.9
Liikuntaa nyt nostin määrällisesti siten että 5 x 3500m lenkki viikossa ja 5 x 2000m reipas vauhtinen uinti viikossa. Ei tuumaa kanakeitto pari omenaa päivässä piisata joten joitain hedelmiä heitän sinne sekaan lisänä.
Kuitenkin kilo näytti lähtevän jälleen tälle viikolle ja 86,9kg näytti vaaka tänään Lauantaina. Todella positiivinen fiilis kun kilot karisee, juoksusta nautin kun hullu puurosta ja uinti on aina mahtavaa.. Luulen että dieetti jatkuu, ei pahempia yläpään ongelmia ainakaan vielä. - Viidakkoon
Terve! Kuulostaa mainiolta miten olet jaksanut! Itse olisin paljon mielummin siellä viidakossa kuin täällä marraskuisen ihanassa Suomen säässä tappelemassa vastatuulta vastaan kävelysauvojen kanssa! Oikea veto on varmasti oollut se että olet lisännyt liikuntaa. Jos vielä jaksaisit ottaa vaikka jonkun lihaskuntotreenin tuohon lisäksi (20-40min kerran-pari viikossa), niin lihakset kasvaisivat eivätkä kuihtuisi. Samalla lihas auttaa aineenvaihduntaa nopeutumaan. Toinen juttu, joka myös auttaa eteenpäin on tosiaan se proteiinin saannista huolen pitäminen. Pystytkö keittämään kananmunia jossain? Jos vaikka löydät vedenkeittimen, voit jättää kananmunat keitettyyn veteen n. 8 minuutiksi riippuen kuinka kovasta tykkäät. Jos huolestuttaa liian kolesterolin saaminen, niin rajoita keltuaisten syönti kahteen-kolmeen päivässä ja syö pelkät valkuaiset lopuista munista. Varmaan hyvää tekisi aamiaiseen nuo munat, esim. 1 kokonainen muna plus 1 valkuainen, ja iltapäivällä sama n. tuntia-kahta ennen kuin lähdet urheilemaan. Tämä proteiinin lisääminen auttaa varsinkin jos alkaa jossain vaiheessa tuntumaan siltä että paino ei tipu enää samaa tahtia.
Sunnuntain syö mitä mieli tekee -meininki on hyvä jos oikeasti tekee mieli jotain muutakin kuin terveellistä, mutta mitä jos kokeilisit että söisit vaikka vaan yhden ateria mitä mieli tekee? Tai vain joka toinen sunnuntai? Silloin ei tulisi ehkä niin paljon takapakkia painon kanssa. Toisaalta, tuo voi olla se temppu jolla pidät ekhoasi menemästä säästöliekille, mikä on riskinä jos jatkaa samalla alhaisella kalorimäärällä pitkään
L-karnitiinista ei ole pitkän käytön kokemusta. Itselläni kävi niin, että olin ostanut purkin, ja vasta sitten otin kunnolla selvää. Jos on ollut kilpirauhasongelmia, ei kannata käyttää, sillä se voi alentaa kilpirauhashormonin toimintaa, jolloin aineenvaihdunta hidastuu. Hyvä jos sinulla on toiminut, mutta olen myös kuullut että kannattaa pitää siinä taukoja, esim viikko kuukaudesta ilman, tai ottaa vaan kuurina viikko kuukaudessa. Se kuulemma menettää tehoaan pidemmällä aikavälillä. Iso peukku avokadolle ja kalaöljylle, jatka hyvien rasvojen syömistä koska ne kiihdyttävät aineenvaihduntaa! - Temppis86,6
Parahin nimimerkillä "Viidakkoon"
Kiitos paljon viestistäsi, todella mukavaa luettavaa ja olen otettu että paneuduit noin perusteellisesti antamaan kosolti uusia ajatuksia laihdutuskuuriini. :)
Lihaskunto harjoitus on hyvä, iteasiassa teen ihan pienen puntti-treenin aamulla heti herättyäni ja 30kpl vatsalihas liikkeitä sängyn vieressä, jonkun verran arvelen uinnin kehittävän ylävartalon lihaksia (vauhdikas sekauinti n. 18min/km) ja tuntuu että lenkillä käynti (5x3500m / viikko) alkaa kehittämään kinttuja vaikkakin on aika lyhyt matkallisesti. Pitää miettiä hieman lihasharjoitteiden mahdollista lisäämistä, etenkin Joululomalla kun piipahdan Suomessa.
Epäilen etten nauti tällä hetkellä riittävästi proteiineja. Munia saattaa mennä noin 3 viikossa mutta kana kuuluu jokapäiväiseen ruokavalioon 100-300gr ja siinä käsittääkseni tulee jonkun verran pähkinöitä menee nyt sellainen neljä kourallista päivässä.
On muuten hauska nähdä mitä läskien alta tulee näkyviin, viikonloppuna tehtiin kaverin kanssa jotain videoita vesiputouksilla ja uskallauduin ensimmäistä kertaa vuosiin katsomaan itseäni videolta, en halua olla omahyväinen mutta oli kiva huomata että vuosien uinti on ainakin tehnyt hartioiden, käsivarsien ja rinnan alueelle hyvää :)
Sunnuntain "mättöpäivässä" olen edelleen vähän hakoteillä. Tuntuu mukavalta elää hieman vapaammin mutta enään en uskalla oikein syödä mitään epäterveellistä, varsinkaan mitään mihin on lisätty suolaa joten aika terveelliseksi on vetänyt parina viikonloppuna. Toisaalta viime Su. söin suklaata noin kolme patukkaa ja yhden suklaa-donitsin. Kaloreissa en Sunnuntain osalta mennyt kuitenkaan yli 1500kcal(arvio) mutta hauskaa oli että kun normaalin mättöpäivän jälkeen Maanantaina on 1-2kg enemmän painoa (poistuu sitten viikon mittaan) niin suklaan syönnistä ei juurikaan kiloja (nestettä?) varastoitunut ja Maanantaina oli suunnilleen samassa kun viikon virallisessa punnituksessa Sunnuntai aamuna :)
Tuon L-karnitiinin taidan skipata kun lähden Jouluksi Suomeen. Se itseasiassa alkaa maistumaankin vastenmieliseltä.
Mukava uutinen tuli työn puolesta, Joudun Suomessa ennen Joulua aika "massiiviseen" lääkärintarkastukseen koska seuraava työmaa Joulun jälkeen sijaitsee 4500m.s.l korkeudella, sitä varten kehosta pitää mitata lähes kaikki. Minusta tuo sopii n. 20kg laihdutuksen jatkeeksi kuin nenä päähän :)
Sitten Tammikuussa alan "kamppailemaan" kevään ajan tuolla korkeuksissa ja miettimään mitä treeniä siellä ylipäätään pystyy soveltaa ja kuinka syödä terveellisesti. Ei kaikkein helpoin tällainen viidakosta-vuorille työkuvio mutta ei lannistuta. - Temppis85,8
Höhöö... Joulutavoitteessa. 85.8kg viikon "virallinen" Sunnuntai aamun punnitus. -1,3kg viikko oli tämä.
Tämän hetken viikko speksit:
- Uinti 5 x 2000m (reipas sekauinti)
- Juoksu 5 x 3500m
- Aamuisin 30 vatsalihasliikettä
- Aamuisin kevyt punttitreeni 20 nostoa 10kg painolla kummallakin kädellä
- Ruokailu, aamusta ilta-päivään mennessä 1-2 omenaa
- n. klo 16:00 - 17:00 joko kanakeitto (veteen tehty, ei rasvaa eikä suolaa) tai kananrintafileet vihreä salaatti (2 kananmunaa keitettynä tämän salaatin kanssa)
- päivittäin noin 3 kourallista pähkinöitä (satunnaisesti muutama banaani lenkin ja uinnin väliin)
- Sunnuntaisin klo 16 jälkeen vähän vapaammin mm. pari patukkaa suklaata, koitan tosin nyt välttää suolaista ruokaa tuolloinkin koska muuten maanantai aamuna on toista kiloa nestettä kehossa liikaa :)
- Vihreää teetä n 1-3kuppia päivässä
- Lisäravinteet (kalkki tabletit, vitamiini-pilleri, kala öljy kapselit ja magnesium)
- L-Carnitine litkua 2tbls aamuisin
Tässä listalla näyttää yllättävän monimutkaiselta mutta voin vakuuttaa ettei ole :) Tosi innostunut edelleen, uinnin lisäys aiheuttaa väsymystä urheilun jälkeen joten olen mielestäni lähellä kulutuksen ja ruoasta saamani kaloreiden rajaa joten tuota koitan fiksata tulevalla viikolla nauttimalla hieman enemmän proteiiniä ennen uintia, kehon "suolat" tai mitkä lie, on myös vähissä uinnin viimeisellä puolikkaalla, huomaan sen pohkeista jotka ei normaalisti kramppaa mutta nyt kramppaa... Nyt en aseta uusia Joulutavoitteita, kaikki on plussaa tai siis miinusta :) Joku päivä vielä 78kg - Temppis84,8
Ihan sama tahti edelleen, keskimäärin 1kg/viikko lähtee enkä ole havainnut mitään hidastumista asiassa. Mukavan tasaista tahtia pystyn näissä olosuhteissa pitämään syömisen ja liikunnan suhteen, lisään seuraavaksi liikuntaa jos alkaa jumittaa. 6.8kg maaliin (Joulu edessä käääk....)
- Alkuasukasko
Juu, viidakossa sitä omenia vasta onkin! Mutta niinhän siinä kävi, että Aatami ja Eeva karkotettiin paratiisista syötyään väärän puun omenia.
- temppis83,9
Edellisen viikonlopun Syntymäpäivät sai syömään täytekakkua ihan olan takaa (harkittu veto) kuvittelin että tämän viikon "kilo" ei sitte lähde, vaan lähtikin 1.2kg. L-karnitiini litkun jätin nyt kuluneella viikolla pois. En ole juonnut kahvia sitten dieetin aloituksen jälkeen, en edelleenkään tiedä siihen syytä ja olen miettinyt josko sen aloittaisi. Ensi viikolla on perusteellinen lääkärintarkastus, pitää jutella kahvin eduista ja haitoista, hieman vierastan kaikkia nautintoaineita nykyään... Vielä kilo pois ennen Joulua ja sitten jännittävin Joulu ever, pysyykö homma hanskassa vai ei :)
- temppis82,8
82,8kg tänään, alle viisi kiloa maaliin ja tuntuu vähintäänkin mahtavalta. Joulu jännittää mutta siitä selvitään :) tsemppiä muillekkin laihduttajille
- temppis81,0
Matkustusviikko viidakosta Suomen pakkasiin, reipasta urheilua takana koko viikon mutta Atlantin ylityksellä bisneksessä tuli vähän päästeltyä pasta-kana ruokia mielestäni liikaa. Kuitenkin ihmeekseni tällaisen "epäsäännöllisen" viikon jälkeen 1.6kg pudotus, nyt 81,0kg ja 3kg maaliin.
Kuluneella viikolla kävin lääkärintarkastuksessa työtehtäviä varten, veriarvojen analyysit on vielä saamatta mutta kaikki arvot olivat todella hyviä, pulssi tosi matala n. 40-45p/min mutta tämä kuulemma kielii parantuneesta kestävyyskunnosta :) Rasvaprosentti mitattiin ja se oli 23.5 / 19kg rasvaa joten siinä on vielä mahdollisuutta laihduttaa. En tiedä kauanko tyydyn pitämään 78kg tavoitteena vai fixaanko sitä alaspäin, kuinka tahansa laihduttaminen tuntuu mukavalta ja tämä -23kg Syyskuun alusta on mielestäni kiva tahti, onnistuu kyllä varmasti jokaisella eikä tämä nyt niin ihmeitä vaadi.
Viikolla ostin Helsingistä L- koon urheiluvaatteita isolla rahalla ja nyt -25°c pakkasissa olen niillä juoksennellut, eilen paitakaupan tyttö yllätti minut evp. XL-miehen myymällä M-koon paitoja, se tuntui kivalta :)
Jos haluat laihduttaa niin tohdin suositella tätä minun konstiani yhtenä monista, lukaiseppa ketju läpi ja vaikka viestit on aika uskomatonta "shaibaa" niin toivon että sieltä löytyy se ajatus jostain joukosta.
Hyvää Joulua! - temppis84,9
Joulu loppuu tähän Tapaninpäivän iltaan, olen syönnyt kaikenlaista pari päivää katsomatta sen tarkemmin mitä suuhuni laitan, en ähkyä missään vaiheessa mutta jonkinverran suklaata, suolaisia herkkuja jne.. myöskin salaattia, hedelmiä ja pähkinöitä sekä urheillutkin olen koko Joulun ajan mm. 6000m, 8000m lenkit ja tänään Tapaninpäivän aamuna 2000m uinti mutta niin vain tuli helposti 3.9kg ylimmääräistä kroppaan kolmessa päivässä.
Käsittääkseni vessareissutkin ovat olleet varsin "antoisia" tänäänkin pariin otteeseen mutta ihmeen paljon tuota massaa kerääntyy muutamassa päivässä kun heittää syksyn kestäneestä "teho-dieetistä" Joulu-vaihteen päälle.
Tietenkään se ei voi olla läskiä kun pieniltä osin joten toivon ja tiedän että kropassani on kertynyt hurjasti nestettä ja ehkä suolistossa on sen verran tavaraa että teenkin nyt testin kauanko kestää päästä takaisin tuohon Aatonaaton 81kiloon.
Metodit ovat kutakuinkin siten että palaan takaisin normaaliin (tällä palstalla mainitsemaani ) ruokavalioon ja jälleen huomenna jatkuu urheilut, aamulla 2000m uinti ja illalla 6-8000m juoksu (sittemmin tahtia 5x6000m juoksu ja 5x2000m uinti viikossa)
Täytyy sanoa että on mielenkiintoinen haaste käskeä itseään lopettamaan Joulu-mässäily, kyllähän tästä vieläkin voisi kipaista suklaakonvehtien ääreen vaan jospa itsekuri pitäisi.
Helpottaisi jos perheessä muutkin seuraisivat jotain dieettiä mutta muut täällä painaa täysillä vielä Jouluherkkuja sisuksiinsa niin meinaa vähän oma "psykiikka" potkia naamalle tässä vyön kiristyksessä...
Noh, katsotaas milloin olen taas 81 kilossa... :) - temppis82.0
edellisestä viestistä on vuorokausi ja tuossa ajassa hävisi 3.9kg Joulu-painonnoususta 2.9kg eli vielä olen 1kg plussalla Joulun jälkeen. Join aika paljon vettä, vesipullo lähes koko ajan kaverina sekä urheilin normaalin satsin tänään 2000m uintia ja 6000m juoksua. Hieman urheillessa on tehot matalalla, tuntuu jotenkin possulta olo mutta ei muuta kun etiäppäin sanoi mummo lumessa, jos vaikka puolessa viikossa pääsisi takaisin Joulua edeltäviin 81kg lukemiin ja siitä jälleen jatkamaan -1kg/viikko tahtia kohti 78kg targettia...
- temppis80.8
Loppiainen ja 80,8kg Jouluna ei tullut kovin paljoa lisää mutta täytyy sanoa että Joulu sekoitti koko syksyn kestäneen tasaisen rytmin ja paljon on tullut syötyä sellaista mikä ei diettiin kuulu. Nyt kuitenkin yritän jälleen päästä oikealle polulle ja saada viimeiset pari kiloa pudotettua Tammikuun aikana.
Liikuntaa on tullut tarpeeksi, pääsääntöisesti juoksua 30 km viikossa ja uintia 10 - temppis79.5
Loppiaisen jälkeinen viikko kaartaa loppuun, Perjantai aamu ja yessss alle 80kg, mahtava fiilis. Aamu-uinnin ja lenkin jälkeen oli tulos 79.5kg ja piti sanoa itselle puntarin päällä että "hiljaiseksi vetää".. Aineenvaihdunta on pelannut hienosti tämän viikon, tuntuu että pähkinät osaltaan auttaa siihen. Vielä on 1.2kg normaali BMI painoindeksiin, hieman voittajafiilis jo mutta ei työ tähän lopu. Sitten se työ vasta alkaa kun tavoite on saavutettu...
- temppis78.5
78.5kg, eli minun 177.20cm pituudella on normaalipainon BMI:iin matkaa 200gr.. Joulun jälkeinen aika on ollut lähinnä painon hallilntaa syystä jota en itsekkään vielä ole käynnyt läpi. Paino ei pudonnut Suomessa kuukauden Joululomalla mutta se pysyi suunnilleen samassa. Urheilin kun hullu mutta söin ehkä sittenkin hieman varomattomasti. No, mikä tärkeintä niin siitä ei tullut mitään stressiä.
Nyt kun saavuin kaksi viikkoa sitten takaisin kotiin Sveitsiin palasin osapuilleen samaan dieettiin kuin Karibialla eli Omena aamulla kello kymmeneltä, ehkä yksi omena ilta-päivällä. Urheilut 5 x viikossa 6000m lenkki juosten ja 5 x viikossa 2000m uinti. Päivällinen on Maanantaista - Lauantaihin kevyt, salaattipainotteinen ja kanaa 200gr-300gr siihen lisukkeeksi, hieman salaatinkastiketta ja jonain päivinä käyn ravintolassa syömässä tyyliin tomaattikeitto, tonnikalasalaatti jne... viikolla saattaa mennä muutama proteiini-patukka hurjan liikunnan vuoksi mutta vasta Sunnuntai iltana on herkuttelun aika, tuolloinkin herkuttelu jää aika maltilliseksi enkä todellakaan vedä mitään pasta, pizza yms.. aterioita, lähinnä jotain karkkia ja kunnon ruokaa. Eli jälleen näyttää tippuvan se kilo viikossa.
Uusi päivitetty tavoite on 73kg, sellaisen ihannepainon sain Inbody kehonkoostumus mittauksessa mutta tämä viimeinen 5.5kg voisi olla vaikka osa painonhallintaa ja sen toivottavasti mukanaan tuomaa edelleen putoavaa painoa... Saas nähdä.
Eli Syyskuun alusta ( 104kg) on painoa tipahtanut nyt sitten 25.5kg viidessä kuukaudessa ja pääkoppa on edelleen kondiksessa. Nöyränä tähän pitää suhtautua eikä tästä kyllä Pizzalle parane lähteä juhlimaan, tai no... :) Tsemppiä muillekkin laihduttajille, tulee aika mahtava olo... - NutriJonne
Todella hieno pudotus täytyy myöntää. Jatka valitsemallasi tiellä=)
- temppis78,0
Kiitos "NutriJonne" Tänään sitten tavoitteessa ja BMI 24,9 eli normaalipainoinen, tuntuu aika hyvältä mutta nyt se työ vasta alkaa, painonhallinta on varmaan aika haastavaa... :)
- temppis79.1
Jaahas, havaittavissa on että tästä "laihdutksen loppusuorasta" tulee haastavampi kun mitä itse massa-laihdutus oli. Nyt on paino pyörinyt 78-80kg:n maastossa viikon ja tuntuu että varsinkin painonlasku on haastavaa. Totean vaan että kyllä 78kg tavoitteeseen pääsyn jälkeen tuli vähän mässäiltyä päivä pari ja nyt on eräänlainen haaste "ruuvata" pääkoppa takaisin laihdutus moodiin ja alkaa sukeltamaan kohti 73kg lopullista tavoitetta.
En kuvittelekkaan että voisi 78kg:sta vähentää 5kg yhden kilon viikkovauhdilla mutta havaitsimpa vaan että kroppa ja pääkoppa pitää säätää uudelleen. "Ne kuuluisat viimeiset kilot" josta nettien palstoilla puhutaan, ne on nyt edessä ennen varsinaiseen painonhallintaan siirtymistä ja tietenkään periksi ei anneta.
Luulen että pitää laskea uusiksi päivän peruskulutus joka 83kg painolla laskettiin olevan 1750kcal, lisäksi useammat kouralliset pähkinöitä päivässä lienee paras supistaa yhteen tai kahteen kouralliseen..
Kumma kyllä mutta alkaa vähän väsyttää sivullisten laihtumis-kommentit, ei jaksaisi enään vastailla. Vaatteet on mennyt uusiksi ja se sen sijaan on mukavaa vaikkakin rahaa vievää puuhaa ostaa XL: koon sijaan M: koon vaatteita :) - temppis78,2
Eipä olekkaan tullut päiviteltyä.. Paino meni alle BMI normaali rajan jo vajaa kk. sitten ja kävi 77.7kg, tällä hetkellä kolmen viikon Jenkkilässä olon jälkeen se on sahannut 78.2 - 80.0 kg välillä, viimeisin onneksi tuon 78.2kg Täällä tulee kieltämättä itsekuri testattua ja valitettavasti se ei aina toimi.
Olen ajatellut etten nakkaa kirvestä kaivoon vaikka Jenkeissä tulisi 2-3kg kunhan siitä pääsee eroon nopeasti. Tsemppi on vieläkin kova ja juoksu kulkee. Tsemppiä muillekkin, normaalipainossa on mahtava fiilis.. - temppis78
Jenkeistä eilen palattu ja kiloja ei tullut lisää, pohjat vedin ja vaaka kävi 77,2 kilossa mutta nyt liikkuu pahan Jetlagin yhteydessä tuossa 78kg ympärillä. Hieman huomaan psyykkisiä lipsahduksia enemmän kun ennen ja jalostuessaan tämä saattaisi olla potentiaalinen uhka ja edesauttaa painonnousua. Ensi viikolla lähden vajaaseen viiteen kilometriin vuoristoon pidemmäksi aikaa joten urheilu jää vähiin mutta siellä olosuhteet saattaa auttaa painonhallinnassa.
Huomaa että Jetlag on kovempi laihdutuksen jälkeen, ei ole ruokahalua ja ilm. kropalla ei ole niin helppoa repiä vara-ravintoa "seinästä" joten vetää aika heikoksi ja joutuu lähinnä pakottaa syömään jotain. Tsemppiä kaikille painonpudottajille, ei ole vaikeaa ei mutta painonhallinta on sitten haastava juttu :) - temppis75,8
75,8kg ja 2.5kg maaliin... Hieman on epävakaa olo kuin kauriilla heikoilla jäillä, paino putoaa edelleen hyvin mutta paljon ylilyöntejä herkuttelun kanssa, tosin ihmettelen miksi se ei kerää painoa lisää vaan pikemminkin auttaa painon tippumisessa. Saas nähdä miten tämä etenee.
- temppis73,7
73.7kg nähty, nyt hieman vaeltelee 74-75.5kg välillä mutta luulen että rankka treenaaminen varastoi ruokaa sisuksiin ja pitää siitä kiinni tosi tehokkaasti. Toiveissa olisi parissa viikossa nähdä myös tavoitepaino 73.3kg ja sitten aloittaa asettamaan jonkunlaista hystereesi-painoa itselleni. Näyttää että 2.4kg tulee hetkellisesti lisää jos jonain päivänä oikeasti mässäilee paljon joten kai sitä on mentävä tuo 2.4kg alle tavoitteen jollain aikavälillä että voi "lukita tuon 73.3kg painon" Sitten siirtyminen siihen painonhallintaan. Mitäs olisiko tässä nyt 6kk mennyt tuohon 30 kiloon :)
- temppis76,8
Häiriöraportti:
- Nyt on kyllä yleisesti raportoitava kehon häiriötilasta. Edellinen 6.4. päiväämäni viesti oli mukavissa lukemissa kirjoitettu (73,7kg) mutta tänään 9.4 paino on n. 77kg ja heittelee uskomattoman reilusti.
Olin ennen tuota 6.4. 10 päivää 4300m korkeudessa ja niin siinä varmaan kävi että kehosta kuivui nesteitä aika reilusti ja se mahdollisti noin matalan lukeman. Nyt olen ollut kutakuinkin 8pv täällä merenrannan tasolla ja urheillut tuon ajan auringonpaisteessa kuin hullu (lenkit 2000m uinti päivittäin) ja tuntuu että sitä mukaa kun urheilee niin paino nousee.
Nyt olisi masennuksen / pyyhkeen kehään heiton paikka mutta en per...kle heitä. En syö kaloreita päivisin, urheilulle lasken n. -1000kcal päivässä ja takuulla pysyn alle peruskulutksen päivässä joten tämä toivottavasti on a) nestettä lihaksissa tai b) kroppa varastoi kaiken ruoan nyt toistaiseksi kun on jokseenkin shokissa edellisestä vuoristo-kokemuksesta tms...
Itseasiassa nousen huomenna jälleen 10 päiväksi tuonne korkeuksiin töihin joten siinäpä sen näkee jos on nestettä, tuo nestetasapaino menee jo lääkityksenkin johdosta aika alas, mulla on keuhko-ödeema :n välttämiseksi pakollinen nesteenpoisto lääkitys tuolla ylhäällä joten sinänsä ymmärrettävää.
Toivottavasti seuraavassa viestissä on hieman positiivisempaa kerrottavaa tästä oman kehon tutkimusmatkasta mutta ei paiskata pyyhettä kehään ei :) - temppis76.1
Nyt alkaa olla selvä tuo edellisen häiriöraportoinnin syyt. Työskentelen tällä hetkellä tuolla 4.3km korkeudessa 10pv ja lepälen merenrannan tasolla 10pv. No, tuolla ylhäällä paino tipahtaa parissa päivässä 72-73kg tasolle ja sekös tuntuu mukavalta. Palattuani tänne alas ihmisten pariin paino kirii parissa kolmessa päivässä 76kg tasolle eli tuon täytyy olla pelkkää nestetasapainon heilahtelua vaikkakin pidän nesteet mahdollisimman alhaalla juomalla 2-3l vettä joka tapauksessa päivittäin. Näemmä kroppaan nesteitä mahtuu. Vielä yhden kerran ylös kymmeneksi päiväksi sitten Suomeen käymään juoksukilpailuissa ja kohti Kanadaa...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662218Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381833Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711450Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211424Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1741081Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.731069Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211064Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1031026En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9902- 75888