preeco.fi:n lastenrataspaketti

mirkku79

Terve, mitäs arvon äidit ja isit tykkäävät jostain preecon.fi paketeista http://preeco.fi/11-lastentarvikkeet . Ollaan tuota ukon kanssa tuumailtu jotain noista, mutta mietityttää hieman nuo hintaerot.

28

5257

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • __________

      Taasko näitä. Vuoden parin välein aina joku yrittää näitä puolalaisia paketteja kaupata ja puolen vuoden päästä ei myyjää löydy mistään, kun kysellään takuiden tai varaosien perään. Tavara on sontaa ja myyjä tällainen ei minkään alan yrittäjä.
      Saman paketin saa edullisemmin tavis lastentarvikeliikkeestä, joka todennäköisesti vastaa myös vioista ja takuista.

    • ellujamake

      Me olemme ostamassa tuolta paketin, kaverilla ollut 2vuotta käytössä ja pelkkää hyvää kuullut.

    • Yhdistelmät

      Itse miettinyt samaa paikkaa tilata yhdistelmäpaketti. Ei vaan tunnu olevan kokemusta kellään ko. merkistä (yhdistelmät merkiltä Kunert).

      Ajattelin kyl ensin kiertää kaikki mahdolliset vaunuliikkeet mitä Treelta löydän ja katsoa pitääkö paikkansa, että "saa edullisemmin tavis lastentarvikeliikkeestä joka tod.näk. vastaa myös vioista ja takuista"...

    • misu455

      Itse ostin kanssa ystäväni kanssa tuolta tuommoisen setin ja sanoivat että kyllä varaosat sun muut löytyy :) Viikon käyttäneenä ei vikoja.. Turusta kävin kanssa syynäilemässä, mutta armottaman kalliita oliviat kivijalkaliikkeissä, taisipa eräässä liikkeessä olla sama kärrykin :)

    • eipuli234
      • matti12341

        Hei, Muistatko vielä liikkeen nimi?


    • Jematani

      Hei saako noista vaunuista ratasosan selkänojaa makuuasentoon? Itsellä myös harkinnassa koska ovat edulliset ja näin. JA onko eturenkaat lukittavat?

    • eipuli234

      matti: Ei ainakaan heti tule mieleen, kävin aika monessa liikkeessä silloin :) Laitan viestiä kun muistan!

      Kyllä se menee makuuasentoon. Tuo mun mallissa ei oo lukittavia eturenkaita, mutta takarenkaat saa luukkoon.

    • älä usko kaikkea

      heh, kauppias se täällä taas kirjottelee :D

      Älkää nyt uskoko mitään 2v kokemuksia kun koko firmaa ei edes ole vielä ollut niin kauaa. Todella erikoista tekee senkin että ko kaupan (preeco.fi) verkkotunnus on rekisteröity eri yrityksen nimiin kuin mitä preeco.fi sivustolla sanotaan..

    • Etsijä2013

      Yritin itse soittaa tuonne nroon, mutta kukaan ei vastaa. En muista laitoinko myös meiliä, mutta mitään ei oo kuulununna.

      Aika epäluotettavalta vaikuttaa huo helppoheikki-maahantuoja, mikähän on kuluttajansuoja, kun ei saa myyjää ees kiinni.

      Itse katsoin tuota Kunertin mallia puolalaisesta nettikaupasta, saisi 242 eurolla shipping Finland 50 euroa. Vaunut näyttää ok.lta, itse arvostan noin ilmakumipyöriä ja edessä olevia kääntyviä, lukittavia etupyöriä ja vaunuissa näyttää olevan jousitus takapyörissä joten meno voi olla mukavan pehmeää. Mutta saako varaosia, jos vaikka rengas rikkoutuu. Noilla puolalaisilla on vähän huono maku noiden kuosien suhteen, kun pitää laittaa kaikkea kirjvaa kangasta yksivärisen lisäksi.

      Sehän on sillä tavalla, että noita vaunujen runkoja ym valmistetaan nykyään enimmäkseen juuri esim vaikka Puolassa vaikka merkki oiskin joku kallis, koska tulee hinta halvemmaksi, turha haukkua halpiskamaksi, kun samaan aikaan haluaisit halvalla kalliit vaunut.

      http://dino.sklep.pl/nowy/wozek-2w1-kunert-silver-20122013-spacerowkagondola-kola-pompowane-p-13756.html

      Toinen , jota katselin oli Akjax Viking tai Mariner, Lauran lastentarvike myy mallia halvimmillaan 330 ja kalleimmillaan lähemmäs 700 euroa.

      Löysin Saksasta babywagen24-sivun, jossa ko.mallia myydään 259 euroa ja shipping 35 euroa, tähän sais kyllä sitten varaosia vaikka tuolta Lauran lastentarvikkeesta,malli näyttää samanlaiselta kuin Kunert eli kääntyvät lukittavat etupyörät, jousitus, ilmakumirenkaat ja hyvännäköiset tuo sininen ja musta väri.

      Yksi malli löytyi myös tuolta Dinon sivuilta missä Kunertkin eli Tako Warrior, joka myös samantyyppinen kuin kaksi em.mallia, mutta miten varaosien kans, ongelmana Puolan sivun kanssa, ettei ymmärrä kaikkea vaikka kääntäisi tekstin englanniksi.

      • Ankkel

        Hei,

        laittelin sähköpostia ja vastasivat parissa tunnissa. Sain asiallisen vastauksen kaikkiin kysymyksiin, koskien näitä heillä myynnissä olevia rataspaketteja.
        Itse olen harkinnut tätä näppärää pakettia ns autorattaiksi, menevät melko pieneen tilaan kasattuna ja hintakin olisi sopiva.


    • mie vaan

      Itse en ostaisi, kyllä ovat ihan kivan näköiset. paljon muoviosia noissa on, ei kunnon takuita jne.. mutta makuasioita. :) mielummi ostaisin lastentarvikkeesta tai muusta kunnon Emmaljungat, Briot tai Gessleinit. Itelläni Emmaljungat, todella hyvät olleet ja takuut pelittää hyvin! ei ole ollut vikoja ollenkaa ja lisävarusteita saa niin uutena kun käytettynäkin ja säilyttää arvonsa hyvin, vaikka uutena oli kallis paketti (1050e)
      ja varsinkin kannattaa liikkeissä testata millaiset ne on käytännössä! ovatko sopivat omaan käyttöön ja mahtuuko esim autoon jne. ja saa kunnon opastuksen.

    • nuukis

      Se vähän riippuu haluaako maksaa tonnin uusista rattaista, käsittääkseni näihin kalliisiin merkkeihin tehdään rungot ja kankaat ns.halpamaissa ja kuitenkin mainostetaan, että ne ovat vaikkapa suomalaisia.

      Olen katsonut myös tuolla myyntipalstoilla kuinka joku myy emmaljungaa vaikkapa 500 eurolla, sitten niissä saattaa olla jotain valmiiksi jo rikki. On aika kova hinta pyytää, sillä vaunujen käyttöaika on suhteellisen lyhyt. Tietenkin, jos omalle mussukalle haluaa parasta, niin siitä vaan, itse en pidä järkevänä maksaa tonnia vaunuista, 300 euroakin kirpasee.

      • maiju86

        Ihan tiedoksi emmaljunga on ainoa vaunumerkki mikä tehdään euroopassa
        kankaat tulee euroopasta ja loput tehdään ruotsissa loppuun eivät siis ole made in china laatua niinkuin brio, emma, z-line, abc, britax, bumbleride yms.
        Nämä halvemmat vaunut niin niiden hinta vastaakin sitten sitä laatua kun
        muoviosat pakkasella paukkuvat rikki ja muutenki ongelmia kasaamisen kans yms.
        itse olen tyytyväinen omiin emmaljungiin, jotka olen ostanut -08 ja kestäneet kahden lapsen käytön ja edelleen ovat kuin uudet.


    • Tyhmä Maksaa Liikaa

      Mitä järkeä vouhkata takuista ja varaosista, kummastakaan kun ei ole yleensä hyötyä. Meidän kahden lapsen kärryihin ei ole ikinä tarvittu ainuttakaan varaosaa. Takuu kattaa vain valmistusvirheet, mutta myyjäliike on vastuussa siitä että tuote on virheetön ihan ilman takuitakin.

      Ja ihan turha vouhottaa kuinka jotku tonnin emmaljungat "säilyttää hyvin arvonsa". Käytettynä hyväkuntoisen hinta on max 600, joten takkiin tulee joka tapauksessa enemmän noiden halpisvaunujen ostohinta.

      • asiantuntija 2

        Tässä ketjussa on nyt keskusteltu siitä, kuinka takuut tms. toimivat tällaisten myyjien halpisvaunuissa, Loppujen lopuksi on aivan sama, mikä merkki on kyseessä. Se ei paljon auta että on kuluttajansuoja tai että myyjäliike vastaa varaosista, jos varaosia ei saa, taikka myyjäliike venkoilee näiden lakipykälien kanssa.

        Tosiasia on, että näitä halpoja vaunuja ja niiden runkoja tehdään muutamassa tehtaassa Kiinassa. Kiinalainen valmistaja ei anna tuotteilleen minkäänlaista takuuta, vaan takuu on eurooppalaisen, yleensä puolalaisen valmistuttajan myöntämä ja se on yleensä EU-direktiivin vastaisesti vain 6 kk.

        Kun näiden vaunujen runkoja tai kokonaisia vaunuja ostaa kiinalaiselta tehtaalta, pakettiin sisältyy ennakkoon määrätty määrä tiettyjä varaosia. Joitakin varaosia ei ole edes mahdollista saada ja siksi jotkut liikkeet ovat purkaneet uusia vaunuja irrottaakseen niistä tarvittavia varaosia.

        Jos nämä varaosat loppuvat, kuten usein näyttää käyvän, lisää varaosia saa vain tilaamalla uuden, tuhansien vaunujen erän valmistajalta Kiinasta. Siksi lastenvaunualan erikoisliikkeet ovat lopettaneet lähes kaikki tämäntyyppisten vaunujen myynnin. Useimmiten näitä vaunuja myyvät nykyään yritykset, joiden päätoimiala ei ole lastentuotteet, vaan ne myyvät kaikkea maan ja taivaan väliltä.

        Usein vielä näissä myyjissä on sellaisia, jotka ovat ketjuttaneet myyntitapahtuman useisiin osiin. Yksi tuo maahan näitä tuotteita puolalaisen välittäjän kautta ja pitää verkkokauppaa. Verkkokauppa myy laskunsa toiselle rahoitustoimintaa harjoittavalle yritykselle, joka onkin yllättäen tuotteen myyjä lakipykälien mukaan ja esim. reklamaatiot tulee esittää tälle rahoitusyhtiölle, jolla ei ole mitään ymmärrystä lastenvaunuista, niiden takuista, korjauksista tai varaosista. Heillä ei ole myöskään mitään yhteistyötä vaunut valmistuttanen ulkomaisen yrityksen kanssa. Pahimmillaan viime vuosina on tullul esiin jopa tilanteita, joissa tällainen "jobbarifirma" on yrittänyt myydä takuuta asiakkaalle jopa 50,-€ hinnalla, vaikka myyjällä on Kuluttajansuojalainkin mukaan velvolisuus korjata tuote ainakin 24 kk.n ajan, jos siinä on suunnitelu-, valmistus- tai materiaalivika.

        Näitä samoja vaunuja myydään Suomessa useilla eri tuotemerkeillä ja mitä olen havainnut, niitä myyvät sellaiset liikkeet, jotka eivät ole saaneet myyntiinsä perinteisiä, tunnettuja ja luotettavia tuotemerkkejä syystä tai toisesta.

        Näiden vaunujen hinnat ovat toki halpoja, mutta niitä ostaessaan pitää hyväksyä ja varautua, että niiden ostaminen ja käyttö ei kaiken kaikkiaan ole yhtä turvallista ja luotettavaa.


    • tyytyväinen
    • outo juttu

      Tulee mieleen, että jos joku vaikuttaa liian hyvätlä ollakseen totta, se ei olekaan.
      Pelkästään laajemmin testattu, turvallinen turvakaukalo maksaa enemmän kuin tuo koko paketti. En voi välttyä ajatuksetla, että jotain hämärää on taustalla.

    • ei tohi...

      Tuttu tilas ja heti oli hajonnu. Varaosat pitäs tilata jostain saksasta. Kauppaavat myös tavaroitaan huuto.netissä ja aika paljon tullu negatiivista palautetta:

      https://salattu.huuto.net/kayttaja/1804239

      Itekin meinasin tuolta tilata yhdistelmät halvan hinnan takia, mutta en taida uskaltaa.

      • surkia sun kanssas

        olipas paljon negatiivisia, PERÄTI 9kpl!! 93,4% positiivista palautetta. :)


    • Kunertiina

      Itse tilasin Saksasta suoraan, josta sain nuo Kunert yhdistelmävaunut turvakaukalon postikuluineen hintaan 223€. Paketti tuli 2 viikossa ja olen ollut vaunuihin turvakaukaloon todella tyytyväinen. Mutta niin on ollut joku muukin, kun vaunut sitten varastettiin. :(
      Ja niille jotka miettii, et kannattaako noin halpoja vaunuja ostaa, niin eipähän ketuta niin paljon kun pöllitään, kuin se et jotku tonnin Emmaljungat lähtisi kävelee vorojen mukaan. Ja jos nyt jostain ihmeen kumman syystä hajoisivat, niin kyllä niitä varaosia saa vaikka sitten saksasta.

    • äityli2

      Mistä Kunertiina vaunut tilasi?

    • kissa ihminen

      Hei, tilasin kissalleni tänään kiipeily puun, ja toivon että tulee pian kotiin kuljetettuna / hintaan sisältyy kotiinkujetus/ olen kyllä kuullut pelkkää hyvää, ja mitä kissan raapima puut maksaa kaupoissa, on hurja hinta-ero! ja selvällä suomenkielellä on siinä etusivulla puhelinnumero! älkää heti lytätkö yrittäjiä !

    • Äiti kanta-häme

      hei,
      meillä ollut 10kk käytössä ja yhen varaosan jouduin tilaamaan, osa tulossa postissa. mitään ongelmaa ei ole ollut. Tykkään vaunuista hurjasti, heittoaisa ja molemmin puolin jarrut :) turvakaukalo oli myös hyvä.

      -Äiti 26

      • turvallinenko

        Millä tavoin turvakaukalo oli hyvä. Oliko se nätin värinen? kaukaloon ei saa telakkaa, mikä on testien mukaan perusvaatimus turvalliselle turvakaukalolle. Tuota halpiskaukaloa ei ole otettu edes testeihin mukaan. Joten ihmettelen tosiaan, mikä siinä on hyvää. Vaunuissa nyt on neljä pyörää ja kai se sitten toimii.

        Toivottavasti se osa tosiaan tulee postissa, eikä se ole pelkkä lupaus.


    • Vierailija4

      Turvakaukalon kiinnitystä varten on erikseen mahdollista tilata sivuilta Isoflix-jalusta/telakka! :)

    • rteree

      Tänne ilmoitus jos tuote vaarallinen
      http://www.tukes.fi/fi/Kuluttajille/Vaarallinen-tavara---palvelu/Ilmoitus-vaarallisestapuutteellisesta-tuotteesta/?id=23654


      Siellä on erikoinen takuu tuotteilla esim. lukee näin heidän sivuillaan. (onko edes laillista myydä ilman takuuta, tai ns. varaosatakuu on)

      Minikrossilla on varaosatakuu, jos minikrossi menee rikki ensimmäisten ajojen aikana tai on rikki kun se saapuu, lupaamme siihen varaosat veloituksetta.

      Erilaisten käyttötapojen vuoksi , emme myönnä pidempää takuuaikaa. Takuu ei koske normaaleja kulutusosia, eikä huoltokustannuksia.

    • Saksasta

      Jago24.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe