Ansiosidonnainen työttömyysturva siirrettävä pois valtiolta

-G-

63

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjeojep

Voitte vaikka lakkauttaa kaikki korvaukset.... minä siirryn eläkkeelle PUTKESTA. Käykää kahinaanne niin kauan ettei kukaan saa mistään mitään, sehän on oikeudenmukaista ja ennenkaikkea tasapuolista kaikkia kohtaan.

• Puki päättyy

Minä myös viiden putkivuoden jälkeen 01 04 2013.Ei ole työtä tarjottu, palkkatyöhaluja on vieläkin, Kohtahan sitä saapi hiukan tehdäkin.

• kiitän etukäteen

Mitäpä jos aloittaja nyt vaan odottelisi kaikessa rauhassa mitä sieltä EUsta tulee vastaukseksi sinne lähettämäänsä valitukseen ja antaisi meille muille sen aikaa olla ihan rauhassa tuolta vatvomiseltaan.

• kyseistä herraa

mm STM on lähestynyt omilla kirjeillään

• Kuka maksaa?

Tässä lainausta: "Ansiosidonnainen työttömyysturva kohtelee kansalaisia eriarvoisesti. Sen rahoittamiseen joutuvat osallistumaan kaikki työntekijät ja työnantajat, vaikka kaikki ei pääse siitä nauttimaan työttömäksi jäädessään. Tämän johdosta järjestelmä kaipaa muutosta."

Eli järjestelmä on veronmaksajille läpimätä! Paitsi tietysti niille jotka nauttivat se eduista.

• päiväraha 2700€/kk
        Kuka maksaa? kirjoitti:

Tässä lainausta: "Ansiosidonnainen työttömyysturva kohtelee kansalaisia eriarvoisesti. Sen rahoittamiseen joutuvat osallistumaan kaikki työntekijät ja työnantajat, vaikka kaikki ei pääse siitä nauttimaan työttömäksi jäädessään. Tämän johdosta järjestelmä kaipaa muutosta."

Eli järjestelmä on veronmaksajille läpimätä! Paitsi tietysti niille jotka nauttivat se eduista.

Työttömyyskassat saavat rahoituksensa valtionosuuksista, joka on peruspäivärahan suuruinen, sekä kassan jäsenmaksuista 5,5 %. Loput varat tulevat TVR:ltä rahoitusosuuksina. Eli kela-osuus tulee niinkuin muillekkin työnvieroksujille ja kun on kassaan maksellu saa vähän lisää ja tuo tvr rahoittaa vähän sitä sun tätä. Ansiosidonnaiseen tvr taitaa maksaa muutosturvaosuudet, jonka saa myös peruspäivärahaan. Ongelma on siinä, että ei ymmärretä liittyä kassan jäseneksi. Köyhä saa olla muttei tyhmä.

• maksaa..
        Kuka maksaa? kirjoitti:

artisti

• Rantasieppo
        päiväraha 2700€/kk kirjoitti:

Työttömyyskassat saavat rahoituksensa valtionosuuksista, joka on peruspäivärahan suuruinen, sekä kassan jäsenmaksuista 5,5 %. Loput varat tulevat TVR:ltä rahoitusosuuksina. Eli kela-osuus tulee niinkuin muillekkin työnvieroksujille ja kun on kassaan maksellu saa vähän lisää ja tuo tvr rahoittaa vähän sitä sun tätä. Ansiosidonnaiseen tvr taitaa maksaa muutosturvaosuudet, jonka saa myös peruspäivärahaan. Ongelma on siinä, että ei ymmärretä liittyä kassan jäseneksi. Köyhä saa olla muttei tyhmä.

Tuo 2700 on ansioturvapäivärahana utopiaa, käytäppä jotain netistä löytyvää laskuria, niin huomaat saman asian. Ei ole pakko olla köyhä ollakseen tyhmä.

• dfaö

Työttömyysvakuutusmaksulla saa peruspäivärahan ja kun maksaa kassaan vähän lisää niin saa ansiosidonnaista. Mikä teillä on ongelma?

• Ei ay

Sinulla se taitaa olla ongelma itselläsi, kun kirjoitat tuollaista puppua.
        Työttömyysvakuutusrahoilla rahoitetaan kassaan kuuluvien päivärahasta ansio-osa lähes kokonaisuudessaan. Peruspäiväraha tulee kaikille valtion kassasta. Kassojen jäsenmaksuilla rahoitetaan ansio-osaa n. 5,5%.

Eli meillä ei ole muuta ongelmaa, kuin työttömyysvakuutusmaksujen väärinkäyttö. Vaikka maksat, niin et saa, jollet ole kassan jäsen. Tämä väärinkäyttö johtuu laissa olevasta ristiriidasta, jota ei ole korjattu.

• se pitää itse maksaa
        Ei ay kirjoitti:

Sinulla se taitaa olla ongelma itselläsi, kun kirjoitat tuollaista puppua.
        Työttömyysvakuutusrahoilla rahoitetaan kassaan kuuluvien päivärahasta ansio-osa lähes kokonaisuudessaan. Peruspäiväraha tulee kaikille valtion kassasta. Kassojen jäsenmaksuilla rahoitetaan ansio-osaa n. 5,5%.

Eli meillä ei ole muuta ongelmaa, kuin työttömyysvakuutusmaksujen väärinkäyttö. Vaikka maksat, niin et saa, jollet ole kassan jäsen. Tämä väärinkäyttö johtuu laissa olevasta ristiriidasta, jota ei ole korjattu.

Ei siinä mitää ongelmaa ole, saat vielä sentään valita kuulutko ryöstettäväksi vai ryöstäjäksi ja kaikki tämä ihanuus pelkällä kassan jäsenyydellä, se vain on niin että.........

• Palkoollinen
        se pitää itse maksaa kirjoitti:

Ei siinä mitää ongelmaa ole, saat vielä sentään valita kuulutko ryöstettäväksi vai ryöstäjäksi ja kaikki tämä ihanuus pelkällä kassan jäsenyydellä, se vain on niin että.........

Ei sitä peräkammarin kepulaanen ymmärräkkää. Kai tiätte miksi?No ei oo leipä ollu palakasta kiinni koskahan, muuta,kun tarjoovat kusta juotavaks ja paskat haisteltavaks siinä sinun antisi yhteiskunnalle.

• wanhan jallun neuvo

hoida sinäkin työttömyyskassan pakkojäsenyydellä ansiosidonnainen suoraan kotiovellesi -"siirryt ryöstettävästä ryöstäjäksi"-pelkällä henkilökohtaisella työttömyyskassa maksulla!. Näin sijoitat suomeen ja itseesi!.

• näin meillä suomessa

se on perustuslaillinen oikeutesi valita vapaaehtoisesti työttömyyskassasi jäsenyys mutta voit myös olla valitsematta, koska lainsäädäntö antaa siihen mahdollisuuden!.

• sanvik-automuseo
        näin meillä suomessa kirjoitti:

se on perustuslaillinen oikeutesi valita vapaaehtoisesti työttömyyskassasi jäsenyys mutta voit myös olla valitsematta, koska lainsäädäntö antaa siihen mahdollisuuden!.

kyllä se onnistuu myös kirkkonummella

• vastauksessaan
        sanvik-automuseo kirjoitti:

kyllä se onnistuu myös kirkkonummella

Eikös jopa oikeuskansleri todennut sen......

• Pakkosaaja

Minulla se on toiminut todella esimerkillisesti,eläketurva elämäni loppuun saakka.Eihän se kepulaisilla toimi, koska se MAKSAA..Itsellä eläke brutto 2235 e/kk. Ilmarinen on antelias,kun asiansa hoitaa, eikä ulvo julkisesti, yhteiskunnan apua, kas vakuutuksia on hyvä olla..

• on vapaaehtoista
        vastauksessaan kirjoitti:

työttömyyskassan jäsenyys

• hupsista6
        vastauksessaan kirjoitti:

Kerroitte oikeuskanslerille 26.03.2012 osoittamassanne kirjoituksessa edelleen työttömyysturvalainsäädännössä olevista epäkohdista

Sekä apulaisoikeuskansleri että allekirjoittanut on ratkaissut samaa asiakokonaisuutta koskevan kantelunne (dnro 1485/2008 ja 1697/1/2008) Uudesta kantelustanne ei käy ilmi sellaisia seikkoja, joiden vuoksi asiaa olisi syytä käsitellä täällä uudestaan.

Kirjoituksestanne ei käy ilmi sellaista, että minun olisi aihetta epäillä valvontavaltaani kuuluvaa viranomaisen tai muun julkista valtaa käyttävän menetelleen tavalla, joka antaisi aihetta toimenpiteisiini

Näin ollen en tutki kanteluanne.

Apulaisoikeuskanslerin sijainen Risto Hiekkataipale

Oikeuskanslerin määräämä
        Esittelijä, notaari Henni-Riikka Välinen

• merkillinen herra -G

kuka hän on?.

• EU-lle

miten valitus voi onnistua nimettömänä

• Turha vero!!!
        EU-lle kirjoitti:

miten valitus voi onnistua nimettömänä

Yrittäjä jos olet Yel:in alainen ei työtekijöitä sinulta ei peritä työttömyysvakuutusmaksua!
        Jos olet tietämättäs maksanut hakemuksesta saat rahasi takaisin.

• siperia opettaa

Herra G on näitä IT hemmoja jotka aikoinaan lähes pilkkasivat AY toimintaa.

Nyt kun todellisuus iski vasten kasvoja, heistä tuli ihan kommareita:))))))))

• näin ainakin luulen

Yhtä fiksu, nojaa

• kassanjäsenet

näitä maksuja kerätään kaikilta työnantajilta, mutta sillä rahoitettuun korvaukseen ovat oikeutettuja vain kassajäsenet. Se on ihan OIKEIN!.

• no jaaa

Täällä on joku joka on yhtä fiksu kuin minä. Kröhömmm-yskis.

• NÄiNKIN

Näin se tahtoopi olla, ostin tuossa henkilöauton, no mersuhan se piti olla, ostohetkellä kauppias höpötteli joistain vakuutuksista, ninä sanoin,että pakollinen piisaa.
      Lätkin kauppiaalle kouraan 63800 ja lähdin liikenteeseen.
      Sitten satuin tottumuuttani uudella autolla ajellessani törmäämään lähes uuden bemarin kylkeen.
      Siinä asiaa pohdittuamme ja tietoja vaihdellessamme bemukuski mainitsi hällä olevan täyskaskon, minä siitä hermostumaan ja huutamaan, että vastapuolella on niin hyvä valuutus, että mimä tahdon siitä osani. Onkohan tuttua ?

• bravenheartti

Naulan kantaan )))

• sitäonliikkeellä

sitähän täällä on useampikin ketjullinen...

• Bravenheartti

Yksi hieno piirre tässäkin että siperia opettaa )))

Omia lapsia ainakin valistan Työelämässä ja raha-asioissa toimitaan tiedonvarassa ei mututuntumalla ja luuloilla.

• Toimiva järjestelmä

Kannattakohan tuota työttömyysturvaa antaa käteisen ja Urpiaisen hukattavaksi. Luulen että parempi kun duunarit itse hoitavat. Saattaa kassan pohja kadota eu.n Sijoittajakerman taskuun. Ek haluais jo eläkerahatkin tuhlata yritysten johtajien optioihin ja palkankorotuksiin.

• ekeke
    • olevansa vakuutettu

Mitä fiksuutta on luulla

• työttömyyskassa

Niin toimeen tulosi on taattu!.

• ihan varma tieto

naurun aihe eduskunnan kumppilassa

• luulo ei ole tietoa
    • OKV ja STM kirjeet

Teidän älylliset kommentit ovat tätä tasoa:

Väite: Kaikki maksaa ansiosidonnaisesta mutta toiset saavat siitä huolimatta vain peruturvaa eikä ansiosidonnaista.

Tähän väitteeseen on olemassa tasan kaksi eri vastausta:

1. Väite ei pidä paikkaansa.
      2. Väite pitää paikkaansa.

Kaikki tietävät että oikea vastaus on numero yksi. Typerykset eivät voi myöntää sitä, joten he vastaavat kysymykseen näin:

3. Olet rosvo

tai

4. Olet ryöstäjä

• Yx typerys

Ei "typerykset" vastaa niin että olet rosvo tai että olet ryöstäjä. Typerykset kysyy, että miten pakolliset vakuutusmaksut voivat olla vapaaehtoisia vakuutusmaksuja?

Vai vätätkö, että kaikki työssä käyvät ei maksa pakollisia vakuutusmaksuja?

Vai väitätkö, että ansiosidonnaista työttömyysturvaa ei rahoiteta näillä vakuutusmaksuilla?

• 14 14 28

tai

5. Olet pahviaivo

• ihmettelen . ..

Papukaija väittää, että pakolliset työttömyysvakuutusmaksut ovat vapaaehtoisia työttömyysvakuutusmaksuja, sillä hän väittää, että tämä väite ei pidä paikkaansa:

"Kaikki maksaa ansiosidonnaisia vakuutusmaksuja, mutta toiset saavat siitä huolimatta vain peruturvaa, eikä sillä kustannettua ansiosidonnaista."

Tämä on suora johtopäätös siitä, että hän väittää edellä olevaa väitettä vääräksi.

Siis vakuutusmaksut joko ovat pakollisia tai eivät ole pakollisia. Muita vaihtoehtoja ei ole.

Miten pakolliset vakuutusmaksut voivat olla vapaaehtoisia vakuutusmaksuja?

• ilman mitään pakkoa

G: "Olen yksityisyrittäjä. En voi liittyä palkansaajien työttömyyskassaan."

Noudattaisi wanhan jallun neuvoa "liityin vapaaehtoiseen yrittäjien työttömyyskassan jäseneksi-sijoitin suomeen ja itseeni" koska kaikki työnantajan maksamat työttömyysvakuutus maksut on pakollisia-vain kassan jäsenyys on vapaaehtoista!.

• 19 1 20

Saat valita kahdesta eri vaihtoehdosta!. sinun tuntien voit olla ilmankin

• plääääääääh

voi v....ttu kun muuttaisivat ton nimen työttömyysveroksi sais tuon iänikuisen änkyttämisen pois tältä palstalta. Ihmispolon järki ei riitä yksinkertaisen asian ymmärtämiseen. Osaako tuo puutteenpeän ekonomi purra purkkaa ja ajaa polkupyörää samaan aikaan.

• Omena-12

Jos se on vero eikä vakuutus, niin kaikilla työttömillä pitää olla samanlainen oikeus verovaroilla kustannettuihin etuuksiin. Nykyään kassojen ja liittojen jäsenillä on etuoikeus näihin verovaroihin, vaikka he eivät ole maksaneet työttömyysveroa yhtään sen enempää kuin muutkaan.
        Älä pilkkaa muita, kun oma järjenjuoksusi on noin vajaa.

• 12 6 18
        Omena-12 kirjoitti:

Jos se on vero eikä vakuutus, niin kaikilla työttömillä pitää olla samanlainen oikeus verovaroilla kustannettuihin etuuksiin. Nykyään kassojen ja liittojen jäsenillä on etuoikeus näihin verovaroihin, vaikka he eivät ole maksaneet työttömyysveroa yhtään sen enempää kuin muutkaan.
        Älä pilkkaa muita, kun oma järjenjuoksusi on noin vajaa.

onhan kassanjäsenmaksu jo 3/4 osaa työnantajan maksamasta pakollisesta työttömyysvakuutus maksusta!. MITEN SE EI OLE merkittävää?.

Taikuri herra ylhäisyys tekee taikuri tempun...........vaikka he eivät ole maksaneet työttömyysveroa yhtään sen enempää kuin muutkaan. kun ne maksaa työntekijä palkallaan..................sipsala pimpp

• Omena-12
        12 6 18 kirjoitti:

onhan kassanjäsenmaksu jo 3/4 osaa työnantajan maksamasta pakollisesta työttömyysvakuutus maksusta!. MITEN SE EI OLE merkittävää?.

Taikuri herra ylhäisyys tekee taikuri tempun...........vaikka he eivät ole maksaneet työttömyysveroa yhtään sen enempää kuin muutkaan. kun ne maksaa työntekijä palkallaan..................sipsala pimpp

Ei ole. Kassan jäsenmaksu on 99 euroa vuodessa.
        Opettele laskemaan!

• loisilla on omanssa
        Omena-12 kirjoitti:

Ei ole. Kassan jäsenmaksu on 99 euroa vuodessa.
        Opettele laskemaan!

Omena-12 .......

• Minä ymmärrän sen
        loisilla on omanssa kirjoitti:

Omena-12 .......

Kassajäsenet (YTK ja liitot) loisii kassoihin kuulumattomia, sillä kassoihin kuulumattomatkin joutuu maksamaan vakuutusmaksua, vaikka ei saa näillä vakuutusmaksuilla kustannettua turvaa.

• 11 14 25
        Minä ymmärrän sen kirjoitti:

Kassajäsenet (YTK ja liitot) loisii kassoihin kuulumattomia, sillä kassoihin kuulumattomatkin joutuu maksamaan vakuutusmaksua, vaikka ei saa näillä vakuutusmaksuilla kustannettua turvaa.

Kaikkien pitää päästä ilmaiseksi koirakerhoon koska kalle örinämaha on maksanut oman jäsenmaksunsa vapaaehtoisesti koirakerhoon kun herra ylhäisyyskin on maksanut siintä niin kaliisti työnantaja maksuja myös niistä jotka eivät ole edes koirakerhon jäseniä!.

Minä ymmrrän sen...........koirakerhon jäsenyys kuuluu kaikille suomen kansalaisille

tämä on justiin sama asia kaikki maksaa......mutta vain jäsenet saavat olla koirakerhon jäseniä. se on niin väärin

heh heh heh heh ......

• koirakerhon jäsen
        Minä ymmärrän sen kirjoitti:

ystävä hyvä!.

kassoihin kuulumattomat eivät ole ottaneet omaa rooliaan ja maksaneet jäsenyydestään senttiääkään ITSE, vaikka heidän työnantajansa ovat siintä maksaneet kovan hinnan, kun työnantajana ovat hoitaneet oman roolinsa lain pakottavana!. velvoiteena!. (eduskunnan säätämä laki myös 2013)

tiettävästi olet ottanut vapaaehtoisena jäsenenä oman roolisi, niin työttömyysturvasi on taattu, myös työnantajana, kun aikanaan LOPETAT LIIKETOIMINTASI

Tiedät kantani tässä asiassa

• nussi koiraasi
        koirakerhon jäsen kirjoitti:

ystävä hyvä!.

kassoihin kuulumattomat eivät ole ottaneet omaa rooliaan ja maksaneet jäsenyydestään senttiääkään ITSE, vaikka heidän työnantajansa ovat siintä maksaneet kovan hinnan, kun työnantajana ovat hoitaneet oman roolinsa lain pakottavana!. velvoiteena!. (eduskunnan säätämä laki myös 2013)

tiettävästi olet ottanut vapaaehtoisena jäsenenä oman roolisi, niin työttömyysturvasi on taattu, myös työnantajana, kun aikanaan LOPETAT LIIKETOIMINTASI

Tiedät kantani tässä asiassa

vieläkö tämä hullu meuhkaa täällä ja luulee että jäsenmaksuilla maksetaan työttömysyturvaa.
        työnantajat eivät maksa jäsenmaksuja
        hällä on käsitteet ihan sekaisin.

• sinun alaisesi
        nussi koiraasi kirjoitti:

vieläkö tämä hullu meuhkaa täällä ja luulee että jäsenmaksuilla maksetaan työttömysyturvaa.
        työnantajat eivät maksa jäsenmaksuja
        hällä on käsitteet ihan sekaisin.

olet ottanut roolisi, miksi jatkat harhaluuloasi ja leimaat ihmistä joka on erimieltä

MILLOIN KESKITYT ASIA KYSYMYKSIIN- korjasit jopa vieraskirjasi vastaukset ihan asiallisiksi-miksi et jatkaisi samaa rooliasi muissa areenoilla?.

onneksi en ole

• nussi koiraasi
        sinun alaisesi kirjoitti:

olet ottanut roolisi, miksi jatkat harhaluuloasi ja leimaat ihmistä joka on erimieltä

MILLOIN KESKITYT ASIA KYSYMYKSIIN- korjasit jopa vieraskirjasi vastaukset ihan asiallisiksi-miksi et jatkaisi samaa rooliasi muissa areenoilla?.

onneksi en ole

tosiasiat eivät ole mielipidekysymyksiä. aloittaja on oikeassa, et sinä. minulla ei ole yhtään alaisia. olen työtön liiton jäsen (pam), ja minua kaduttaa että olen maksanut ihan turhaan 15 vuotta kahdellekin eri liitolle, kun ytkssa olisin päässy paljon halvemmalla. liitosta ei ole ollut mitään apua minulle milloinkaan. kokonaan hukkaan heitettyä rahaa.

• nussi koiraasi
        sinun alaisesi kirjoitti:

onneksi en ole

minulla on vieraskirja mökillä jota et ole nähnyt. koiraa en omista.

• 12 13 25

minulla on vieraskirja mökillä jota et ole nähnyt. koiraa en omista.

Aloittajan pitää päästä koirakerhoon, kun kerran suomessa on 600 000 koiraa ilman jäsenyyttä!.

• 12 6 18

tosiasiat eivät ole mielipidekysymyksiä. aloittaja on oikeassa, et sinä. minulla ei ole yhtään alaisia. olen työtön liiton jäsen (pam), ja minua kaduttaa että olen maksanut ihan turhaan 15 vuotta kahdellekin eri liitolle, kun ytkssa olisin päässy paljon halvemmalla. liitosta ei ole ollut mitään apua minulle milloinkaan. kokonaan hukkaan heitettyä rahaa.

Aloittaja palstalla kehuu omaa harhaluuloaan fiksuudeksi, kieltäen realistiset tosiasiat, kuulut hänen tyhmiin hyödyllisiin idiootteihin joihin hänen harhaluuloisuutensa on uponnut kuin vetsi voihin

• nosto

nosto

• 7 10 17

nosto

• Lars Sjöträsk

yhtä fiksu kuin minä

• 2012 alkaen

jo vuodesta

• 14 7 21

Arvioni mukaan 80-90 prosenttia täällä olevista viesteistä on papukaijan kirjoittamia. Niissä hän ei sano mitään uutta, hän vaan nostaa G:n vanhat viestit uudelleen ylös muiden luettaviksi. Kiitos siitä, että nämä aiheet pysyvät pinnalla sinun ansiosta.
      Viestiketjuista ei kannata lukea kuin aloitusviesti. Loppu on Jalasjärven papukaijan typerää paskanjauhantaa, jossa hän hokee yhtä ja samaa satoja kertoja uudelleen ja uudelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe