Kuna

Molokki

Miten muuten on, kannattaako vaihtaa rahaa täällä esim. Forexissa vai saako tuolla paikanpäällä vaihdettua parempaan kurssiin?

16

3356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akiantti

      Vaihda Kroatiassa. Turistikaupungeissa voi vaihtaa monissa paikoissa, syrjemmällä pankeissa ja vissiin postissakin

    • Euroja

      No kyllä perussääntö on, että aina kannattaa vaihtaa ainakin sen verran täällä, rettä pääsee pois lentokentältä ja elää ensimmäisen päivän, että näkee missä ja milloin kannattaa vaihtaa rahaa.

      Lentokenttien rahanvaihtopisteet ovat pahimpia "rosvoja", enkä nyt tarkoita esim Hki-Vantaan pankkien pisteitä, joissa normaalikurssit/kulut.

      • cash12

        Lentokenttien rahanvaihtopisteet ovat pahimpia "rosvoja", enkä nyt tarkoita esim Hki-Vantaan pankkien pisteitä, joissa normaalikurssit/kulut.

        Huomio! Hki-Vantaalla ei ole enää yhtään pankkia missä vaihtaa rahaa, vaan ainoastaan rahanvaihtoyrityksiä, joissa kurssit ja kulut todella huonot!


    • Mä matkustankaa

      Noissa vaihtokursseissa ei ole dramaattisia eroja, minä vaihdan yleensa muutaman satkun täällä ja varuilta euroja mukaan jos loppuu kunat.

    • 4 kertaa käynyt

      Riippuu ihan siitä, minne päin olet sielä menossa. Mä vaihdan Suomessa pienen pohjakassan, ja sitten paikanpäällä nostelen joko automaatista tai käyn rahanvaihtopisteessä käteisen kanssa. Olen myös nostanut täältä koko summan, pankki nyt vaan antaa Kunat aina ihan tuhottoman isoina seteleinä jotka on sitten kuitenkin pakko vaihtaa paikan päällä pienempään rahaan. Vaihtokurssi on paikanpäällä ollut joka kerta parempi

      • Anonyymi

        Neljäst käyneenä hotelleissa sai tyydyttävän hyvän kurssin, eikä täytynyt lähteä minnekään vaihdolle


    • Han.

      Syyskuun alussa ei ollut kummoista eroa vaihtoiko perillä vai Suomessa pankissa. Kurssi oli jotain 7,25.

    • jupe67

      vaihda kroatiassa ja jos menet dubrovnikiin niin vanhassa kaupungissa parempi kurssi kuin lapadissa

    • Vexlaaja

      Heinäkuun Kroatian reissulla vaihdoin lähtiessä Forexilta noin 7,1 kurssilla, kaveri lentokentällä 6,6 kurssilla ja paikan päällä parhaimmillaan Splitissä pankissa 7,7 kurssilla. Muutenkin kannattaa rahanvaihto suorittaa paikanpäällä, mutta katsoa vaihtopaikaksi jokin oikea pankki niin saa parhaan kurssin eikä vaihtopalkkiotakaan yleensä oteta

    • eikö kannata nostaa pankkiautomaatista kortilla?

      • dubrovnikiin

        Ei kannata vaihtaa etukäteen. Itse otimme lentokentän pankkiautomaatista 500 kunaa, rahaa vaihdettiin sitten tarpeen mukaan hotelilla tai nostettiin käteistä. Helppoa, kun automaatteja on ainakin Dubrovnikissa joka paikassa.


      • Rahat seinästä.

        Kyllä. Esim. Nordea ottaa jotain 2 € 2.5 % luottopuolelta (vai toisinpäin), mutta vain 0,60 € debit-puolelta.
        Erittäin helppoa ja toimivaa.


      • Rahat seinästä.
        Rahat seinästä. kirjoitti:

        Kyllä. Esim. Nordea ottaa jotain 2 € 2.5 % luottopuolelta (vai toisinpäin), mutta vain 0,60 € debit-puolelta.
        Erittäin helppoa ja toimivaa.

        Otin kortilla (Nordea) perillä Kroatiassa jonkun itävaltalaisen pankin automaatista debit-puolelta. Ei kuluja. Kurssi 7.4 on 5 % parempi kuin Forexissa Suomessa. Sama juttu 3 kertaa.


    • Anonyymi

      Paras kurssi on paikan päällä pankeissa. On ihan turha vaihtaa Suomessa huonolla kurssilla koska perillä voi aina ottaa automaatista ja tietysti debet puolella.

    • Anonyymi

      helsinki-vantaan lentoasemalla kannattaa vaihtaa pari sataa euroa ja perillä lisää.

      • Anonyymi

        Mitään ei kannata vaihtaa ennen kuin on perillä. Sitä paitsi kortilla voi maksaa ja seinästä saa rahaa hyvällä kurssilla kun ottaa debetillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe