Etutukki halki

Mettäpoju

Eli mun haulikossa on etutukki halki. Olisko kenelläkää ideoita miten se sais korjattua mahdollisiman kestävästi? kiitos vastauksista etukäten!

14

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli mites

      jos veisit tussarin vaikkapa asesepälle?
      Oletko uusavuton?

    • Kysyn vaan vie sepäl

      Onko ase Baikal?

    • Mettäpoju

      juu ase on baikal ij12

      • Kysyn vaan vie sepäl

        Baikaleist aina sanotaan, että puutuet halkee.
        Siksi kysyin :/


      • Kysyn vaan vie sepäl
        Kysyn vaan vie sepäl kirjoitti:

        Baikaleist aina sanotaan, että puutuet halkee.
        Siksi kysyin :/

        Parempi siis laittaa uusi tukki sepältä.


      • IJ-12
        Kysyn vaan vie sepäl kirjoitti:

        Parempi siis laittaa uusi tukki sepältä.

        Liimasin Bostik:lla joskus takavuosina samanlaisen tapauksen. On kestäny toistaiseksi, tosin vähemällä käytöllä...


    • kljjklpikmlmllmlmmlm

      jos laitat liimaksi epoxia samaa jolla petataan aseiden tukkeja,,se kestää jos huolellisesti puhdistat pinnat,ja annat kuivaa rauhassa

    • kylläkestää

      Muistakaa että ette ainakaan kuuman uunin päälle laita märkää haulikkoa kuivamaan tai muuallekaan liian lämpimään paikaan kuten esim pannuhuoneeseen.

      Puutukki kuivaa liian äkkiä ja liian kuivaksi, itseltäni halkesi uunin päälle unohtuneen haulikon takatulli varmistimen kohdalta, sattumoisin satuin olemaan uunin likellä kun kuului napsahdus, harmittihan se pirusti kun oli tarkoitus pitää vain hetki mutta se hetki venähti..no baikalin rihlakko oli ase mutta nou hätä, messinkipanta ympäri ja messinkiset ruuvit, hieman muotoiltu messinkipanta niin ei ollenkaan huonon näköinen, en edes kysellyt uutta, mitä maksaakaan uusi takatukki? takuutakin oli vielä puoli vuotta.

    • baikalinsoittaja

      Pistin baikalin kuivumaan tuulikaapin patterin viereen. Toinen piippu päästi singahtavan äänen ja halkesi 30 sentin matkalta.

      • toinen muusikko

        Minä taas pistin oman palalaikkani naapurin emännän jalkoväliin, hetken päästä kuului parahtava ääni kun piippu halkesi koko pituudeltaan.


    • piippuruosteessa

      Aseelle märän keikan jälkeen huolellinen putsaus esim öljyisellä rätillä ja kuivumaan ihan vaan huoneenlämpöön, kai se lain mukaan täytyis heti sulkea asekaappiin mutta saako tällaisessa tilanteessa käyttää maalaisjärkeä? mielestäni ei saa sillä laki on laki ja sillä ei ole mitään tekemistä maalaisjärjen kanssa.

      Ainahan sitä voi porata asekaappiin mutaman sentin reiän ja asentaa siihen puhallin jotta ilam kiertää asekaapissa eikä märkä ase pääse ruostumaan.

    • baikal-tero

      Mulla on sähkökiuas asekaapissa, pysyy baikkalit lämpiminä.

    • Kätevääeikötotta

      Jos joku on rikki se kannattaa viedä korjaajalle.

    • Voiettänäitä

      Melko pässi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe