IF:n Huippukasko huippuhuijausta

kyllästynytkusetettu

2008 Vuoden Mercedestäni on naarmutettu yleisillä parkkipaikoilla, sekä kolhittu useampaan kertaan. Tämä selvisi minulle sitä pestessäni, koska kysessä eivät ole mitenkään suuret näkyvät kolhut tai naarmut mutta silti silmiin pistävät läheltä katsottuna.

Vakuutustarkastajalle esitellessäni naarmuja ja kolhuja oli vastaanotto ylimielinen ja suorastaan kusipäinen. Selvää vihjailua että olisin itse aiheuttanut naarmut ja toinen kovasti heidän mielestään naarmut ja kolhut olivat vain käytössä syntyvää kulutusta.
No puolentoista kk:n ja kolmen perään kyselyn jälkeen sain soiton jossa todettiin etteivät he korvaa naarmuja koska sitä ei voitu todeta ilkivallaksi.

Huippukaskossa on parkkiturva jonka pitäisi korvata parkkipaikoilla syntyneet kolhut ja naarmut mutta ei nähtävästi korvatakkaan.

Tämähän ei varsinaisesti ole mikään ihmeellinen asia enemmänkin vakuutusasioiden parissa toimineena varmasti jokainen on huomannut että rahat riistoyhtiöille kelpaa mutta korvauksia ei heru ja perusteet ovat mitä mielenkiintoisimpia väitteitä/valheita ja lakien kiertelyä.

Älkää valitko IF:ia tai Tapiolaa missään nimessä jos joskus haluatte jotain korvauksia sattuneista vahingoista maksamistanne kalliista vakuutuksista!

88

3867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..so what!

      Ei kai nyt muutama naarmu kyljessä ketään tapa?

      • kyllästynytkusetettu

        Eihän tuo pari naarmua ketään tapa mutta luksusauton arvoa ne laskevat huomattavasti ja tuontiauton tarkoituksena on myös joskus myydä se ja hakea uudempi tilalle.
        eikasi so what sun ruosteisessa ooppelissa pari naarmua mitään haittaakkaan!


      • Luksusta.
        kyllästynytkusetettu kirjoitti:

        Eihän tuo pari naarmua ketään tapa mutta luksusauton arvoa ne laskevat huomattavasti ja tuontiauton tarkoituksena on myös joskus myydä se ja hakea uudempi tilalle.
        eikasi so what sun ruosteisessa ooppelissa pari naarmua mitään haittaakkaan!

        Sinänsä ei liity asiaan, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn.

        Mikä Mersu, kun sanot sen olevan "luksusauto"?

        Kerro malli?


      • kyllästynytkusetettu
        Luksusta. kirjoitti:

        Sinänsä ei liity asiaan, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn.

        Mikä Mersu, kun sanot sen olevan "luksusauto"?

        Kerro malli?

        semmonen mikä maksaa käytettynäkin enemmän, kun sun vuositulos.


      • Luksusta..
        kyllästynytkusetettu kirjoitti:

        semmonen mikä maksaa käytettynäkin enemmän, kun sun vuositulos.

        Kerros, mistä tiedät vuosituloni?

        Miksi et voi kertoa, mikä malli? Eikö se olekaan "luksusauto", muuten kuin omasta mielestäsi?

        Ja itsellä kyllä sen verran suuret tulot, että on varaa ostaa uusi auto ihan Vehosta kolmen vuoden välein, eikä roudata käytettyjä Saksasta.


      • kyllästynytkusetettu
        Luksusta.. kirjoitti:

        Kerros, mistä tiedät vuosituloni?

        Miksi et voi kertoa, mikä malli? Eikö se olekaan "luksusauto", muuten kuin omasta mielestäsi?

        Ja itsellä kyllä sen verran suuret tulot, että on varaa ostaa uusi auto ihan Vehosta kolmen vuoden välein, eikä roudata käytettyjä Saksasta.

        Hyvät haaveet sulla ainakin ja helvetin tyhmähän sä oot jos noin tekisit. Tyhmä on se joka maksaa ei se joka pyytää.
        Autoilu voi myös olla ns ilmaista jos asian osaa oikein tai jopa tuottavaa.
        Luulen kuule poika että sä maksat siitä ruosteisesta auton irvikuvastas helvetisti enemmän kun mitä meikäläinen joka hakee auton ja myy sen paremmalla hinnalla pois kun mitä makso ja pääsee vielä nauttimaan luksusauton nautinnoista joita sun kaltaset köyhät vaan fantasioi "ostamalla uuden joka kolmas vuos".


      • kyllästynytkusetettu
        kyllästynytkusetettu kirjoitti:

        Hyvät haaveet sulla ainakin ja helvetin tyhmähän sä oot jos noin tekisit. Tyhmä on se joka maksaa ei se joka pyytää.
        Autoilu voi myös olla ns ilmaista jos asian osaa oikein tai jopa tuottavaa.
        Luulen kuule poika että sä maksat siitä ruosteisesta auton irvikuvastas helvetisti enemmän kun mitä meikäläinen joka hakee auton ja myy sen paremmalla hinnalla pois kun mitä makso ja pääsee vielä nauttimaan luksusauton nautinnoista joita sun kaltaset köyhät vaan fantasioi "ostamalla uuden joka kolmas vuos".

        btw jos ajaisit ite luksuautolla kuten kunnon mersu et kyseenalaistas asiaa.


      • Luksusta.
        kyllästynytkusetettu kirjoitti:

        btw jos ajaisit ite luksuautolla kuten kunnon mersu et kyseenalaistas asiaa.

        No, kerronpa nyt vähän itsestäni:

        Olen 56-vuotias, eli en poikanen enään. Ammatti on yrittäjä, ja kohtuullisen menestynyt sellainen. Ruosteisillä autoilla olen ajanut viimeksi joskus alta 30-kymppisenä.

        Ajan tällä hetkellä E-sarjan Mersulla, ja vaihdan autoa noin 3-vuoden välein. Ostan auton aina uutena Suomesta.

        Jätä haukkuminen, ja kerro se Mersusui malli? Vai etkö kehtaa?


      • kyllästynytkusetettu
        Luksusta. kirjoitti:

        No, kerronpa nyt vähän itsestäni:

        Olen 56-vuotias, eli en poikanen enään. Ammatti on yrittäjä, ja kohtuullisen menestynyt sellainen. Ruosteisillä autoilla olen ajanut viimeksi joskus alta 30-kymppisenä.

        Ajan tällä hetkellä E-sarjan Mersulla, ja vaihdan autoa noin 3-vuoden välein. Ostan auton aina uutena Suomesta.

        Jätä haukkuminen, ja kerro se Mersusui malli? Vai etkö kehtaa?

        Mielenkiintoista, kerro toki lisää kuinka vajaa oot.


      • Luksusta.
        kyllästynytkusetettu kirjoitti:

        Mielenkiintoista, kerro toki lisää kuinka vajaa oot.

        Älykkyydestäsi päätellen voimme siis unohtaa sinut ja sinun "luksusautosi".


      • kyllästynytkusetettu
        Luksusta. kirjoitti:

        Älykkyydestäsi päätellen voimme siis unohtaa sinut ja sinun "luksusautosi".

        niin sä muka ajat mersulla ja eemelillä joka vaikka onkin mersun korimalleista se rumin niin c:n ja s:n väliinhän se menee, joten paskalla on hintaa sen verran että jos omistaisit uuden jonka vaihtasit kolmen vuoden välein merkkais sulle naarmut maalipinnassa ja laseissa hivenen enemmän kun annat ymmärtää. Toisekseen jos ymmärtäisit mersuista jotain ostaisit mielummin avantgarde c:n kun karvalakki eemelin tai jos rahaa on kunnolla niin S ois tallissa isolla koneella.
        Ymmärtäisit vaihtoarvon vaikka kuinka rypeisit rahassa. oot tommonen "käyrä" joka käy netissä vähättelemässä todellisia vahinkoja ja prassailet omalla autollas jota et edes todellisuudessa omista.
        Veikkaan että sun työnantajas on kyseinen firma ja toimit korvauspuolella. ikää sulla on 20-30 ja oot niin vajaa etten ymmärrä millä muulla kun suhteilla ja kusipäisellä luonteellas oot sinne hommiin päässy.
        Sä et ymmärrä automaaleista senkään vertaa että omistaisit mitään uutta autoa paitti jonkin kian joka on lainalla ostettu, eikä lasikaan taida olla kauheen tuttua materiaalia kun luulet että muovilla tehdään lasiin niin syviä naarmuja että kynnet tarttuu niihin.
        Mallilla ei o mitään merkittstä tän jutun kanssa koska kaikkien autojen maalipinta on yhtä tärkeä ja parkkiturvan vakuutusehtojen mukaan nämä ovat korvattavia vahinkoja.
        Voit udella sitä mallia niin kauan kun haluat, sitä en paljasta kun en halua tehä susta enempää kateellista kun oot jo.
        tiedän hyvin älykkyyteni ja silläkään en viitti sua masentaa tän enempää


      • nappiin
        kyllästynytkusetettu kirjoitti:

        niin sä muka ajat mersulla ja eemelillä joka vaikka onkin mersun korimalleista se rumin niin c:n ja s:n väliinhän se menee, joten paskalla on hintaa sen verran että jos omistaisit uuden jonka vaihtasit kolmen vuoden välein merkkais sulle naarmut maalipinnassa ja laseissa hivenen enemmän kun annat ymmärtää. Toisekseen jos ymmärtäisit mersuista jotain ostaisit mielummin avantgarde c:n kun karvalakki eemelin tai jos rahaa on kunnolla niin S ois tallissa isolla koneella.
        Ymmärtäisit vaihtoarvon vaikka kuinka rypeisit rahassa. oot tommonen "käyrä" joka käy netissä vähättelemässä todellisia vahinkoja ja prassailet omalla autollas jota et edes todellisuudessa omista.
        Veikkaan että sun työnantajas on kyseinen firma ja toimit korvauspuolella. ikää sulla on 20-30 ja oot niin vajaa etten ymmärrä millä muulla kun suhteilla ja kusipäisellä luonteellas oot sinne hommiin päässy.
        Sä et ymmärrä automaaleista senkään vertaa että omistaisit mitään uutta autoa paitti jonkin kian joka on lainalla ostettu, eikä lasikaan taida olla kauheen tuttua materiaalia kun luulet että muovilla tehdään lasiin niin syviä naarmuja että kynnet tarttuu niihin.
        Mallilla ei o mitään merkittstä tän jutun kanssa koska kaikkien autojen maalipinta on yhtä tärkeä ja parkkiturvan vakuutusehtojen mukaan nämä ovat korvattavia vahinkoja.
        Voit udella sitä mallia niin kauan kun haluat, sitä en paljasta kun en halua tehä susta enempää kateellista kun oot jo.
        tiedän hyvin älykkyyteni ja silläkään en viitti sua masentaa tän enempää

        Tais osua aika lähelle. Jankuttaja luovutti. Myös minua vastaan on tullut mitä järjettömimpiä selityksiä millä vakuutustyhtiöt välttelevät korvauksia, ystävilleni vastaavanlaisissa tilanteissa. Itse olen kuitenkin välttynyt kyseisiltä korvausvaatimuksilta.


      • kkusetettu
        Luksusta. kirjoitti:

        Älykkyydestäsi päätellen voimme siis unohtaa sinut ja sinun "luksusautosi".

        et oo ajatellu koskaan tehdä yhteiskunnallisesti jotain hyvää kuten virittäisit sinne betonielementtiluukkus olkkarin kattoon narun ja pistäisit ittes siihen kattokravattiin roikkuu?


      • Pätemisen tarve?
        Luksusta. kirjoitti:

        No, kerronpa nyt vähän itsestäni:

        Olen 56-vuotias, eli en poikanen enään. Ammatti on yrittäjä, ja kohtuullisen menestynyt sellainen. Ruosteisillä autoilla olen ajanut viimeksi joskus alta 30-kymppisenä.

        Ajan tällä hetkellä E-sarjan Mersulla, ja vaihdan autoa noin 3-vuoden välein. Ostan auton aina uutena Suomesta.

        Jätä haukkuminen, ja kerro se Mersusui malli? Vai etkö kehtaa?

        Yrittäjä, eli tampio taksikuski. Sulla on varmaan yksityiskäytössäkin uusi E, Vehollahan ne parhaat kaupat tekee, monta tonnia suuremmat välirahat...


      • ei mesejä
        kyllästynytkusetettu kirjoitti:

        btw jos ajaisit ite luksuautolla kuten kunnon mersu et kyseenalaistas asiaa.

        Ei huonompa ajettava autoa ole kuin mersut E ja C sarja -08-11 vuosi,allit mukaan lukien. Hiljaisia ja hyväkyytisiä kuitenki siihen se jääkin mersun hyvyys.


      • juustokulkuset
        ei mesejä kirjoitti:

        Ei huonompa ajettava autoa ole kuin mersut E ja C sarja -08-11 vuosi,allit mukaan lukien. Hiljaisia ja hyväkyytisiä kuitenki siihen se jääkin mersun hyvyys.

        Todellista asiantuntemusta. Kirjoitustaidosta ja perustelun tasosta voi päätellä, että kokemusta varmasti löytyy kyseisistä autoista... Kerran vuodessa 3 promillea veressä taksin kyydittämänä.
        Onhan ne mersut juurikin niin huonoja etteivät kelpaa kuin taksikuskeille, muut autot eivät tunnu juuri takseiksikaan kelpaavan.


    • fixitdd

      Ostitko auton käytettynä ja se olisi pitänyt maalata? Ongelmallinen tilanne tosiaan, jos sitä on oikeasti naarmutettu. Tai sitten se oli vain liikkeen myyntifiksaama ja pesussa värivaha hävisi viimein.

      • kyllästynytkusetettu

        laseja ja peltejä naarmutettu, kesällä ja vakuutusyhtiön selitys oli että jäitä raaputtaessa tulleita...
        Ilmeisesti autolla kolhaistu myös joten en ymmärrä miten kesällä on voinut jäitä raapia pelleistä...

        Pesen auton vain ja ainoastaan itse. olen myllyttänyt sen että kyllä nuo asiat on tiedossa ja auton omistanut jo useamman vahauksen verran.


      • ei ilkivaltaa
        kyllästynytkusetettu kirjoitti:

        laseja ja peltejä naarmutettu, kesällä ja vakuutusyhtiön selitys oli että jäitä raaputtaessa tulleita...
        Ilmeisesti autolla kolhaistu myös joten en ymmärrä miten kesällä on voinut jäitä raapia pelleistä...

        Pesen auton vain ja ainoastaan itse. olen myllyttänyt sen että kyllä nuo asiat on tiedossa ja auton omistanut jo useamman vahauksen verran.

        Ei autoa ole välttämättä tahallaan naarmutettu.

        Varsinkin markettien parkkipaikoilla rouvat kolisuttelevat ostoskärryillään naapuriautojen kylkiä.
        Tällaisissa paikoissa syntyvät pikkukolhut ovat "normaalia käyttökulumaa". Niiden kolhujen välttämiseen ei auta kuin hoitaa markettikeikat muulla kalustolla.


      • kyllästynytkusetettu
        ei ilkivaltaa kirjoitti:

        Ei autoa ole välttämättä tahallaan naarmutettu.

        Varsinkin markettien parkkipaikoilla rouvat kolisuttelevat ostoskärryillään naapuriautojen kylkiä.
        Tällaisissa paikoissa syntyvät pikkukolhut ovat "normaalia käyttökulumaa". Niiden kolhujen välttämiseen ei auta kuin hoitaa markettikeikat muulla kalustolla.

        eivät ole normaalia käyttökulumista ja huippukaskon parkkiturva nmnmn pitäisi vakuutusehtojen mukaan korvata moiset.

        Kirjoittakaapas googleen sanat "if huippukasko parkkiturva" voitte nähdä mikä on tulos!
        Ehtoja on vaikeampi löytää kuin näitä kaltaisiani tapauksia tulee hakuun enemmän.
        []


    • et silleen

      No sitten vaan vaadit ne korvaukset oikeuden kautta.

      • kyllästynytkusetettu

        kenties.


    • bemari_demari

      Kaikki vakuutukset samanlaisia, itselläni vastaavanlaista kokemusta Tapiolan vakuutuksista.

      • kyllästynytkusetettu

        Kuten myös vaikken olekkaan heidän asiakkaansa.


    • no bonus

      Onko bonuksia?

      • kyllästynytkusetettu

        täydet 70% mutta saahan nekin siirrettyä.


    • alos ujo

      Noin kaksi vuotta sitten vaihtui kyseinen yhtiö fenniaan, samankaltaisista syistä.
      Valittamista ei ole, kun laskutkin ovat halvempia. Kotivakuutus on jo korvannut pari vahinkoa, ilman viivyttelyä.

    • ei vakuutuksia

      IF kallista paskaa. Jättää vakuutukset ottamatta niin on varaa maksaa itse vahingot.

      • eekamauste

        Eipä minullakaan ole kuin pakolliset vakuutukset.


      • kyllästynytkusetettu
        eekamauste kirjoitti:

        Eipä minullakaan ole kuin pakolliset vakuutukset.

        ehkä se vois olla ihan fiksua.


    • tosi on

      noiden "mikä mersu sulla on" tyyppien kitinöistä huolimatta on pakko sanoa että 2008 mercedes on hieno auto jo mallistojen alkupäästä.pienikypäräisiä kateellisia siis riittää.omani on eri merkkiä ja urheilullisempi ja kas sekin joutui raapijan uhriksi.hän vain valitsi tuulilasin kohteekseen.olen myös ifin asiakas mutta onnekseni(karmeaa sanoa) humalainen törttö juoksi päin punaisia ja uusi tuulilasi meni hänen terävän kyynärpäänsä ja vakuutusyhtiönsä piikkiin.(törttö selvisi mustelmilla nopeiden refleksieni ja hätäjarruassistentin ansiosta).parkkiturvan pitäisi ehdottomasti korvata selvät vauriot ovissa siten,että jos ei ole näyttöä vakuutuksenottajan omasta huolimattomuudesta niin korvauspäätöksen tulisi olla asiakkaan edun mukainen.todella tökeröä ifiltä.

      • kyllästynytkusetettu

        Näinhän se menee ja mallilla tai merkillä ei ole mitään väliä. Huippukaskoa ei joka auotlle myönnetä ja olen pitänyt kyllä mersusta sen mukaista huolta.

        Kyllä yhtiön käsittely tapauksessa oli niin sietämätöntä että päreet paloi ja yhtiö vaihtui.
        Ei tässä muutamien naarmujen takia jaksa alkaa vuosien taistelua kun on liikenneonnettomuudessa vakavasti vammautunut ja siitä on riittävät taistellut kilpailevan yhtiön kanssa
        . Elämä jonka menetti on se minkä vuoksi jaksaa taistella, ei muutamien tuhansien eurojen takia.


    • vakuutusyhtiö

      Kallis yhtiö josta löytyy kirjoituksia enemmänkin, positiivisia ei joukossa näy.

      • kyllästynytkusetettu

        huomattu.


    • pettynyt ifiin

      Käsittämätöntä toimintaa

    • Tyytyväinen asiakas.

      ""IF:n Huippukasko huippuhuijausta""

      No minulla tänään aivan eri käsitys IF istä kuin aloittajalla. Hain toukokuussa uuden auton liikkeestä ja kylkiäisenä tuli vuodeksi ilmainen IF:in huippukasko.
      No keskiviikkona lähdin aikaisin aamulla Poriin päiv ja Huittisten kohdalla osui peura eteeni. Ehdin viime metreillä pienen väistöliikkeen tehdä siten että etumaskin sijasta peura osuikin lokariin. Mutta rumaa jälkeä syntyi silti. Tänään kun pääsin konttorille niin rupesin klo 9 aikaan selvittelemään asioita. Soitto Ifille ja kerroin tapahtumasarjan ja mitä olin silmämääräisesti havainnut vahingoittuneeksi.
      Kysyin että pitäisikö minun tehdä jokin vahinkoilmoitus vai miten tässä edetään.

      Virkailija sanoi että johan sinä sen teit ja hän oli samalla kirjannut kertomani. Kehoitti menemään autoliikkeen huoltoon näyttämään autoa. Kun puhelu loppui niin 5 minuuttia myöhemmin tuli sähköposti misstä korvauksen hyväksyntä ja sijaisauton myöntäminen. Myös vahinkoasian numero sekä laskutuslupa autoliikkeelle. Soitin Länsiautolle tiedustellaakseni aikaa auton näytölle. Pyysivät tulemaan heti. Huolto antoi minulle ajan peltikorjauksia varten 29.10 ja saan sijaisauton sille viikolle. Pahoittelivat etteivät voinneet järjestää aikaisempaa huoltoa. No omalla pystyy kyllä ajelemaan vaikka pellit irvistelee.

      Omaavastuu koko paketista 180 euroa -30 euroa keskittämisalennusta tulee koko touhu maksamaan. Kaikki tämä hoitui 1 1/2 tunnissa. Joten vakuutusyhtiön toiminnasta en ainakaan minä pysty valittelemaan..

      • kyllästynytkusetettu

        Poikkeus vahvistaa säännön.
        Eikai sielä nyt kaikkea voida hylätä, koska viranomaiset valvoo jollain tasolla näitä yhtiöitä. Lähinnä sekin silmänlumetta.


    • hintatietoinen

      Kalliit hinnat saivat jo minut vaihtamaan, onneksi ei sattunut mitään.

      • kyllästynytkusetettu

        hyvä sulle


    • Mailamies

      Oletko mennyt ottamaan ifistä vakuutukse, mahtaa keljuttaat? ääääähähäää

      • kyllästynytkusetettu

        kyllä.


    • finanssivalvonta

      Vakuutusyhtiöistä harvoin kullee positiivista. If on yksi niistä joista näitä kuulee.
      Korvauspuolen ihmiset ovat niin säälittäviä, että pitävät yleensä omana tietonaan ammattinsa.

    • kyllästynytkusetettu

      No en kyllä yhtään epäile sen perusteella mitä olen niiden kanssa ollut tekemisissä. Vastenmielisiä yhtiön perseen nuolioita, jotka ovat ainoastaan saaneet työnsä riistoluonteensa perusteella ei minkään pätevyyden tai ylipäänsä älykkyytensä avulla. Nämä ihmiset ovat niin yksinkertaisia että vihan siaan tunnet heitä kohtaan ainoastaan sääliä.

    • Time and Place

      Jotta täyttäisi vakuutustapahtuman tunnusmerkit, niin vahinkolle on osattava kertoa aika ja paikka...
      Jos kyljissä on epämääräisiä naarmuja aikaa myöten, niin vastauksenhan jo tiedätkin.

      • kyllästynytkusetettu

        Ei ollut vakuutusyhtiön peruste se millä hylkäsivät vaikka periaatteessa moinenkin on mahdollista.
        Kierrätkö autosi joka kerta kun parkkeeraat sen yleisille parkkipaikoille ja käyt sen läpi tarkkaan ettei siihen ole tullut naarmuja?
        Tyhmempikin sen tajuaa ettei pieniä naarmuja voi huomata heti ja kyseista vakuutusta ei jokaiselle ruoskalle myönnetäkkään.
        Vakuutus on minulle myyty juurukin tuolla perusteella että jos sitä naarmutetaan parkkipaikoilla kuten sitä tapahtuu yleisesti vakuutus korvaa nämä ja ehdoissakin se lukee jos haluat ne kaivella.

        Aikaa myöden kaiken mailman riisikuppeihin ja auton irvikuviin toki ilmestyy moisia "epämääräisiä" naarmuja koska niitä ruostepurkkien omistajia eivät moiset kiinnosta eivätkä juuri niitä korjaile mutta luksusautoissa maalipinta on astetta tärkeämpää pitää huippukunnossa. Siksi myös tällaisia vakuutuksia on koska kateelliset moukat eivät arvosta toisten omaisuutta. Ei tämä ole etelä-eurooppa, Suomessa autoista pidetään huolta.

        Jos olisit lukenut koko ketjun tietäisit nämä jo ehkä esittäisi typeriä argumentteja jotka eivät todellisuudessa edes pidä paikkaansa. lue vakuutus ehdot ja soita ifiiin myyntipuolelle että haluaisit moisen vakuutuksen että mitä vahinkoja moinen korvaa.


    • Täällä on kyllä kyllä hyviä kokemuksia Ifin toiminnasta ja edullisemmat vakuutukset kuin Nordeassa ja Pohjolassa..

      • kyllästynytkusetettu

        poikkeuksia toki löytyy, eteenkin tapauksissa missä koevaukset eivät ole suuria tai hyeenalauma korvauspuolella ei ole keksinyt keinoa kierää korvausta.

        Mercedeksen kokonainen uudelleenmaalaus, sekä takalasin ja kuljettajan lasin vaihto maksaakin muutaman suomalaisen keskivertotilin.


      • kkusetettu

        sulla ei taida kyllä sitten olla mitään kokemusta asiasta koska fakta on se että IF on kalliimpi vakuutusyhtiö kuin mainitsemasi!


    • dimmuborg1

      if vakuutukset=kasa paskaa

      • kyllästynytkusetettu

        Ei o vaikea arvata mikä sana piileskelee sensuroinnin takana.


      • Lehdetä luettua
        kyllästynytkusetettu kirjoitti:

        Ei o vaikea arvata mikä sana piileskelee sensuroinnin takana.

        P ieni kevennys sopii tähän ( on tosikertomus)

        Noin kymmenen vuotta sitten käytiin autoliikkeen ja asiakkaan kesken oikeuta hauskasta tapahtumasarjasta:

        Asiakas oli ostanut uuden auton merkkiliikkeestä. Takuuaikana hän kävi taajaan valittamassa kovaäänisesti monista autossaan esiintyneistä puutteista ja vaati niitä korjattaviksi.
        Kerran tällaisessa tilaisuudessa myyjä poistui hetkeksi paikalta, mutta unohti sulkea tietokoneen asiakassivun. No asiakas ei malttanut olla katsomatta ruutuun ja luki sieltä kohdaltaan erityismaininnan: "Asiakas on MULKKU!"

        Asiakas valitettavasti ei osannut ottaa tätä itseään koskevaa arviointia huumorilla vaan haastoi koko merkkiliikkeen oikeuteen ... : (


      • kkusetettu
        Lehdetä luettua kirjoitti:

        P ieni kevennys sopii tähän ( on tosikertomus)

        Noin kymmenen vuotta sitten käytiin autoliikkeen ja asiakkaan kesken oikeuta hauskasta tapahtumasarjasta:

        Asiakas oli ostanut uuden auton merkkiliikkeestä. Takuuaikana hän kävi taajaan valittamassa kovaäänisesti monista autossaan esiintyneistä puutteista ja vaati niitä korjattaviksi.
        Kerran tällaisessa tilaisuudessa myyjä poistui hetkeksi paikalta, mutta unohti sulkea tietokoneen asiakassivun. No asiakas ei malttanut olla katsomatta ruutuun ja luki sieltä kohdaltaan erityismaininnan: "Asiakas on MULKKU!"

        Asiakas valitettavasti ei osannut ottaa tätä itseään koskevaa arviointia huumorilla vaan haastoi koko merkkiliikkeen oikeuteen ... : (

        Jotkut ihmiset kyllä ansaitsevatkin moisen leiman papereihinsa kun eivät osaa ottaa vastuuta omista sohlauksistaan. itselläni ei ole tapana käyttää vakuutusyhtiöitä tai tuotetakuita omien mokieni korvaamiseen, kuten monet tekevät kotivakuutuksillaan. kaikki mikä hajoaa kotona menee vakuutuksien piikkiin ja itse olen jättänyt kaiken vaatimatta ja ottanut tosiaan itse vastuun omista teoista. ehkä tällaisestakin toiminnasta saa omanlaisen leiman; asiakas ei vaadi korvauksia joten hänelle niitä ei kannata maksaa edes pyydettäesssä.

        Ja tässäkin tapauksessa ei paljon muutaman tonnin menetys paljon haittaa kun nyt tietää että jos jotain isompaa olisi sattunut olisin maksanut jo vuosikymmeniä turhia kalliita maskuja yhtiölle joka ei mitään korvaa. If on vakuutusyhtiöitä kallein ja silti netistä ei löydy juuri muuta kuin vastaavia tapauksia ettei yhtiö korvaa vakuutusehtojen mukaisia korvauksia.


    • jegipo

      Omakohtaisesti IF:n superkasko oli 4 kertaa pohjolaa kalliimpi josta sitten otinkin vakuutuksen.

      • kkusetettu

        Jep Jep ja taitaa vielä If korvata sen neljä kertaa huonommin vielä siihen päälle kuin nämä halvemmmat yhtiöt.


    • seiskusetukselle

      Kyllä kuulostaa siltä että taitaa täytyä vaihtaa vakuutusyhtiötä, jos todella ei korvata asiaa mikä kuuluisi korvat.

      Onneksi on valinnanvaraa.

      • kkusetettu

        Suosittelen ennenkuin sattuu jotain sen sorttista että joudut kyseisen puljun korvauskäittelyyn.

        Nyt kaduttaa oma tyhmyys etten tajunnut tutkia netistä mitä kokemuksia ihmisillä on kyseisestä yhtiöstä.


    • totuus2

      Siis kuka puhui jostain luksusautosta.Euroopassa luksusauton hinta on uutena vähintäin 500 000€ ilman suomen kaameaa autoveroa.Alle sen on rupusakin autoja.

      • kkusetettu

        On olemassa kolme luokkaa tai oikeastaan neljä joista me elämme vain kolmen luokan systeemissä. Eli köyhät keskiluokka ja rikkaat. rikkaat tekee mitä lystää sekä ohjailevat mitä keskiluokka ja köyhät saavat tehdä ja näitä on kekuudessamme vähemmistö. Köyhäthän on olemassa vain pelottaakseen keskiluokkaiset tekemään töitä enemmän. Rikkaat eivät tee töitä tai tekevät sitä ajanvietteenä rikastuakseen enemmän koska ahneus on yksi meidän likaisen haisevan otuksen ikäviä puolia. Toki on myös näitä super rikkaita muutamia palloa tallaamassa mutta ne ovat taas luokka muiden yläpuolella ja tämän keskustelunkin.
        Toki kun sä aivopeset ittees sillä telkkarilla ja näät näitä super rikkaille valmistettuja leluja eli superautoja luulet että mitä enemmän teet töitä ja kattelet sitä laatikkoa päivästä toiseen niin ehkä joskus sullakin on semmonen.

        No jos olet perehtynyt tähän viestiketjuun käyttäen niitä pieniä aivojasi olisit huomannut että en ainakaan kuulu samaan luokkaan kuin sinä eli köyhiin... aah tuossa on toi toinenkin viestiketju IF nauhoittaa puhelusi mihin kannattaa myös tutustua jos jotain epäselvää on suuntaan tai toiseen.

        Luksusta valmistetaan keskiluokalle muttei teille köyhille vaikka taso on eri kuin rikkaiden.


      • spårde

        on olemassa todellisuus, sekä uskonnot ja sun toinen totuus kuuluu jälimmäiseen.
        totuus on silmiemme alla, nenäsi edessä, jokaisten käsien ulottuvilla. sä vaan et kestä totuutta.


    • burtt

      IF:n huippupasko, kun haluat mahdollisimman nopeasti rahoistasi eroon!

      • kkusetettu

        näinhan se menee kun laitetaan älyllisesti lahjattomat ja kehityksellisesti vajaat ihmiset hoitamaan toisille ihmisille tärkeitä asioita. luulis että kaikista yhtiöistä löytyis samanlaisia ihmisiä joilla ei pitäs olla oikeutta elää mutta mistään muusta yhtiöstä ei löydy yhtä paljon likaa netin syövereistä kuin ifistä


    • ex-ifiläinen

      Minun täytyi lähteä Ifistä tänä syksynä kun polkupyörän kuljetustelineestä kiinnikkeistään irronnut polkupyörä naarmutti Avensiksen takaluukkua. Ifin päätös oli etteivät korvaa huippukaskosta mitään. Minkä takia ottaa Ifistä huippukasko kun se ei kuitenkaan korvaa vahinkoa? Väittivät vielä ettei muutkaan vakuutusyhtiöt korvaa vastaavaa vahinkoa. Kysyin uudesta yhtiöstäni vakuutuksen ottamisen jälkeen, ja siellä kyseisen vahingon korvaamisessa ei olisi ollut mitään esteitä.
      Annan vinkin kaikille: Ifissä on vakuutuksenottajan asiat niin kauan hyvin kunnes vahinko sattuu eli äänestäkää jaloillanne heti kun mahdollista. Pohjolassa muuten Avensiksen vakuutukset olivat vielä reilut 200 euroa vuodessa halvemmat kuin Ifissä.

      • kkusetettu

        On kyllä aikamoinen huippukasko mitä tulee korvauksiin kun ei vahinkoja korvata ja keksitään vain järjenvastaisia syitä välttää korvaukset. Kesällä raaputtanut jäitä ikkunoista... auton pelleissä on useita ilkivallan merkkejä tahallisesta tai tahattomasta vahingonteosta jolla ei pitäisi olla mitään merkitystä, kun lukee vakuutustehdot.

        Nykyinen häikälemättömän ahneuden luoma mentaliteetti kulttuurissamme on tehnyt kaikista kansalaisista syyllisiä kunnen toisin todistetaan. Ennen asia oli toisinpäin.


      • hölmöjä riittää

        Eipä tuokaan vahinko ollut mitenkään itse aiheutettu...


    • jammu

      Täytyykin laittaa vakuutusyhtiö vaihtoon.

      • kkusetettu

        suosittelen


    • sopuliripuli

      Kaikki ne on samaa paskaa täälä suomessa. Ahneiden mulukkujen rahastusta. Suosittelen kansainvälisiä vakuutusyhtiöitä, joilla on varaa maksaa myös asiakkailleen osakkeiden omistajien lisäksi.

    • Janne_K

      Ifin vakuutukset ovat kalliita eikä korvauksia makseta selvissä tapauksissakaan jos kyseessä on vähänkään isommat summat.

    • Sosa?s

      Hyvin on IF:n turvat toimineet useamman korvauksen kokemuksella. Myös pysäköintiturva.

    • JonF

      Päivän parhaat naurut sai näinkin vanhasta ketjusta. Sika vanha mersu jota joku juntti pitää luksusautona =) Huippukasko kyllä on korvannut itselleni kaikki. Epäilen, että tässä nyt ei oo b-luokan asiakasta vaan haluttu palvella. Sopimukset on kaikille samat. Status ratkaisee.

      • kkusetettu

        Kuuleppas lammas vai karitsaksiko pitää kutsua? Vaikka kuinka määkisit sen vakuutusyhtiös tai parittajasi perään, jokainen vähänkään vakuutusyhtiöiden kanssa tekemisissä ollut tietää että etusialla ovat isokenkäiset osakkeiden omistajat, joille osinkojen tekeminen on korvausten siaaan etusialla.
        Nämä viestiketjut ovat ainoastaan hyviä varoituksia niille joilla ei vielä ole kokemusta ja miettivät kannattaako maksaa turhaan häikäilemättömälle vakuutusyhtiölle varsinkaan kalleimmasta päästä olevalle ifille, josta netti on pullollaan ihmisten huonoja kokemuksia.


      • ifisti

        Kylläpäs on vajaa tapaus kun luulee että 3 vuotta vanha auto ei voi olla luksusauto... Näitäkin tapauksia löytyy, eteenkin ifin korvauspuolen palveluksesta, kuten voi selvästi lukea tuosta vastauksestakin.


    • Wahlroosin asiakas

      Joo, ihmehomma. Tyyppi hakee korvausta ja valittaa, kun ei saa autoaan fiksattua myyntikuntoon vakuutusyhtiön piikkiin.

      Kyllähän ilkivallasta kuten muistakin vahingoista korvausta haettaessa pitää olla tiedossa tapahtuma-aika ja -paikka, ja nehän ilmenevät poliisille tehdyn rikosilmoituksen kopiosta. Peurakolari on sikäli selvä tapaus, että se pitää aina ilmoittaa poliisille. Vakuutusyhtiö voi tarkistaa tiedot poliisilta.

      • kkusetettu

        Kannattaisi lukea viestit ajatuksella, jos päästä löytyy yhtään älliä tällaiseen suorittamiseen ennekuin kirjottelee täysin idioottimaisia vastauksia.
        Taitaa olla taas joko kyseessä ifin omaa henkilöstöä tai sitten omistamasi auton arvo on niin pieni että sen korvausasiat onnistuvat ilman suurempia kiukutteluja. kannattaa tutkia hieman ifin korvauspuolen politiikkaa vaikka googlettamalla tai katselemalla tääläkin keskustelupalstoja niin huomaat että rahat yhtiölle kelpaavat mutta korvauksia ei heru jos kyseessä on hiemankin isommat summat.
        Oma mersuni vaihtui uudempaan hyvinkin nopeasti tämän ikivanhan viestiketjun alkamisen jälkeen ja voisin epäillä, että uuden autoni hinta monin kertainen verrattuna sinun vuosituloihisi vaikka taidat olla näitä sosiaalipummeja ja elää työttömyystuilla kun ei kyvyt ja äly kelpaa yhdellekkään työnantajalle.
        kiitos kuitenkin että pidät näinkin vanhaa viestiketjua elossa omalla tyhmyydelläsi.


      • Ei Ifiä
        kkusetettu kirjoitti:

        Kannattaisi lukea viestit ajatuksella, jos päästä löytyy yhtään älliä tällaiseen suorittamiseen ennekuin kirjottelee täysin idioottimaisia vastauksia.
        Taitaa olla taas joko kyseessä ifin omaa henkilöstöä tai sitten omistamasi auton arvo on niin pieni että sen korvausasiat onnistuvat ilman suurempia kiukutteluja. kannattaa tutkia hieman ifin korvauspuolen politiikkaa vaikka googlettamalla tai katselemalla tääläkin keskustelupalstoja niin huomaat että rahat yhtiölle kelpaavat mutta korvauksia ei heru jos kyseessä on hiemankin isommat summat.
        Oma mersuni vaihtui uudempaan hyvinkin nopeasti tämän ikivanhan viestiketjun alkamisen jälkeen ja voisin epäillä, että uuden autoni hinta monin kertainen verrattuna sinun vuosituloihisi vaikka taidat olla näitä sosiaalipummeja ja elää työttömyystuilla kun ei kyvyt ja äly kelpaa yhdellekkään työnantajalle.
        kiitos kuitenkin että pidät näinkin vanhaa viestiketjua elossa omalla tyhmyydelläsi.

        Tuli vaihdettua auton vakuutukset If:stä Fenniaan, säästöä noin 700 euroa vuodessa, saman tein myös taksilleni, säästöä mitättömät 2500 euroa, kannattikohan...


      • Kaksi pilkkua
        Ei Ifiä kirjoitti:

        Tuli vaihdettua auton vakuutukset If:stä Fenniaan, säästöä noin 700 euroa vuodessa, saman tein myös taksilleni, säästöä mitättömät 2500 euroa, kannattikohan...

        Kkusetetulla oli tekstiä noin 150 sanaa ja kaksi pilkkua lauseissaan.


      • pilkun_viilaaja
        Kaksi pilkkua kirjoitti:

        Kkusetetulla oli tekstiä noin 150 sanaa ja kaksi pilkkua lauseissaan.

        Tykkäät siis nushia pilkkua.


      • Kielioppi
        pilkun_viilaaja kirjoitti:

        Tykkäät siis nushia pilkkua.

        pilkunviilaaja on yhdyssana. lisää nussittavaa kahdelle pilkulle.


      • lue niin tiedät
        kkusetettu kirjoitti:

        Kannattaisi lukea viestit ajatuksella, jos päästä löytyy yhtään älliä tällaiseen suorittamiseen ennekuin kirjottelee täysin idioottimaisia vastauksia.
        Taitaa olla taas joko kyseessä ifin omaa henkilöstöä tai sitten omistamasi auton arvo on niin pieni että sen korvausasiat onnistuvat ilman suurempia kiukutteluja. kannattaa tutkia hieman ifin korvauspuolen politiikkaa vaikka googlettamalla tai katselemalla tääläkin keskustelupalstoja niin huomaat että rahat yhtiölle kelpaavat mutta korvauksia ei heru jos kyseessä on hiemankin isommat summat.
        Oma mersuni vaihtui uudempaan hyvinkin nopeasti tämän ikivanhan viestiketjun alkamisen jälkeen ja voisin epäillä, että uuden autoni hinta monin kertainen verrattuna sinun vuosituloihisi vaikka taidat olla näitä sosiaalipummeja ja elää työttömyystuilla kun ei kyvyt ja äly kelpaa yhdellekkään työnantajalle.
        kiitos kuitenkin että pidät näinkin vanhaa viestiketjua elossa omalla tyhmyydelläsi.

        Ehkä sinun kannattaisi itse ensin lukea ne valuutusehdot, varsinkin sen pysäköintiturvan osalta.

        "Pysäköintiturvasta korvataan toisen moottoriajoneuvon törmäyksellään vakuutuksen kohteena olevaan, pysäköityyn ajoneuvoon aiheuttama välitön esinevahinko, kun vahingon aiheuttanut ajoneuvo ei ole tiedossa. Korvauksen maksamisen edellytyksenä on, että kor vauksen vaatija on voinut luotettavasti selvittää vakuutusyhtiölle tapahtuma-ajan ja paikan."

        Tälaisen vakuutuksen olet ostanut ja sen mukaisesti toimitaan, eikä sinun kuvitelmiesi mukaan
        Jokainen vahinko on yksilöitävä ja ilmoitettava ja selvitettävä vakuutusyhtiölle.
        Jos et edes lasien naarmutusta ole heti huomannut niin turha on itkeä jälkeenpäin.
        Myös mahdollinen omavastuu koskee jokaista vahinkotapausta kohti aina erikseen joka kerta.
        Aikamoisia haavekuvia sinulla jos kuvittelet vakuutuksen korvaavan jälkikäteen kaikki pienetkin kolhut ja naarmut, joita et ole itse aikaisemmin edes huomannut, puhumattakaan, että tietäisit edes milloin ja missä ne on aiheutettu.
        Lue vakuutusehdot - luulet vähemmän!


      • kkusetettu
        lue niin tiedät kirjoitti:

        Ehkä sinun kannattaisi itse ensin lukea ne valuutusehdot, varsinkin sen pysäköintiturvan osalta.

        "Pysäköintiturvasta korvataan toisen moottoriajoneuvon törmäyksellään vakuutuksen kohteena olevaan, pysäköityyn ajoneuvoon aiheuttama välitön esinevahinko, kun vahingon aiheuttanut ajoneuvo ei ole tiedossa. Korvauksen maksamisen edellytyksenä on, että kor vauksen vaatija on voinut luotettavasti selvittää vakuutusyhtiölle tapahtuma-ajan ja paikan."

        Tälaisen vakuutuksen olet ostanut ja sen mukaisesti toimitaan, eikä sinun kuvitelmiesi mukaan
        Jokainen vahinko on yksilöitävä ja ilmoitettava ja selvitettävä vakuutusyhtiölle.
        Jos et edes lasien naarmutusta ole heti huomannut niin turha on itkeä jälkeenpäin.
        Myös mahdollinen omavastuu koskee jokaista vahinkotapausta kohti aina erikseen joka kerta.
        Aikamoisia haavekuvia sinulla jos kuvittelet vakuutuksen korvaavan jälkikäteen kaikki pienetkin kolhut ja naarmut, joita et ole itse aikaisemmin edes huomannut, puhumattakaan, että tietäisit edes milloin ja missä ne on aiheutettu.
        Lue vakuutusehdot - luulet vähemmän!

        Kyllä vakuutusehdot on luettu moneen kertaan ja turha puolustella parittajaasi, jonka tehtävänä on kaikin keinoin välttää korvaukset.
        Kukaan ei käy autoaan tutkimassa jokaisen parkkeerauksen jälkeen, että onko autoa naarmutettu ja pitäisi kaltaisesi vähäjärkisemmänkin se tietää. Asiasta on ilmoitettu välittömästi, kuin naarmut on huomattu eli noin viikon sisällä tapahtuneesta, koska autoa pesen noin viikon välein.
        Et ole selvästikkään lukenut tapausta tai perehtynyt siihen koska vakuutusyhtiön selityksenä oli ikkunoiden naarmuuntuneen jäitä raaputettaessa... kesällä!? Kuka vajaaälyinen, teidän lisäksenne, raaputtaa ikkunaa metallisella esineellä, hiekkapaperilla tai vastaavalla?

        Puolisoni autoa naarmutettiin parkkipaikalla ja sama vakuutus ei korvannut mitään koska sitä ei voitu todeta ilkivallaksi vaikka hänellä oli poliisin lausunto että kyseessä on selvä ilkivalta. Teidän yhtiössänne kumotaan tutkivien viranomaisten lausunnot täysin idioottimaisin perustein.

        Onhan sekin tieto että vakuutusehdoissa on pykälät joiden perusteella kaikki mahdolliset korvaukset evätään vaikka ne eivät edes lukeutuisi näihin ehtoihin.
        Luulisi että teillä olisi taitoa edes tehdä suora copy/paste omista ehdoistanne tänne mutta kirjouitustaidosta voi päätellä että sitäkään taitoa ei löydy. Millainen muunkaanlainen ihminen toimisi vakuutusyhtiön korvauspuolen hommissa tekemässä kaikkensa välttääkseen korvaukset kuin häikäilemätön omahyväinen ihmisen irvikuva joka ei edes kehtaa esitellä ammattiaan rehellisesti yleisissä tilaisuuksissa/esittelytilanteissa.

        Opettele lukemaan sekä kirjoittamaan ja ajattelemaan muidenkin ihmisten näkökulmasta asioita niin voit ehkä joskus hieman menestyäkkin säälittävässä elämässäsi ilman toisten kustannusta.


    • Niinpä...

      "kirjouitustaidosta voi päätellä..."

      Voi siitä päätellä, että tiukalle ottaa ja selityksiä löytyy!

      • Ulos vaan

        Joo...on tosi rasittava tyyppi.


      • parempikin ilman
        Ulos vaan kirjoitti:

        Joo...on tosi rasittava tyyppi.

        bb... yhyy! Loukkasiko asiakas pikku neidin tunteita?


      • paljon kokemuksta

        Vakuutusyhtiöiden työntekiöillä on tapana heti leimata kaikki valehtelioiksi, kun ovat itse niin epärehellistä väkeä, täysiä valehtelioita. Vielä kun näillä sankareilla olisi selitykset itsellään kunnossa, voisi ymmärtääkkin eväysperusteet.
        Yhtä mittaahan näitä dorkia on oikeudessa petosjuttujaan selvittelemässä, kun eivät edes kykene sisäpuolelta tekemään näitä vakuutuspetoksiaan. Ahneus on kyllä sairaus pahimmasta päästä.


    • Sted1

      Vaihtoon lähtivät omat vakuutukset Ifistä. Ei korvaa tosiaan ei... Tyhjästä on turha maksaa. Kasa paskaakin on parempi sioitus!

    • Rahapula?

      Iskikö rahapula kun et voinut vaihtaa Mersua kolmevuotiaana. Yritätkö nyt saada puuttuvat rahat vakuutuksesta että pääset vaihtamaan taas autoa?

      • kkusetettu

        Pankista saa aina rahaa kun on omaisuutta. Suosittelen hankkimaan niin ei tarvitse miettiä rikollisia toimia ja hyväksikäyttöä.


    • EI!

      EI! EI KORVAA EI! Aivan kuten mainoskin sanoo; EI!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe