Miltä Oulun murre kuulostaa helsinkiläisten korvaan? T: ylypiä oolulainen
Oulun murre
13
997
Vastaukset
- kartsan kundi
Kauhealta.
- Ylypiys_lankehemus
Ylypiä kuulostaa Etelä-Pohjanmaan murteelta?
- Piripete
No eipä sielä oulussa kukaan oikeastaan mitään murretta puhu, asunut sielä 3vuotta.
- Taaperon puhe
Oulun murre kuulostaa lapsen jokeltelulta. Samoin viro.
- Räähistelijä
Kaikki murteet kuulostavat hyviltä. Ne eivät ole keinotekoisia kieliä, kuten vaikkapa esperanto tai Helsingissä puhuttu slangi.
- zpenn
Räähistelijä kirjoitti:
Kaikki murteet kuulostavat hyviltä. Ne eivät ole keinotekoisia kieliä, kuten vaikkapa esperanto tai Helsingissä puhuttu slangi.
Esperanto on "keinotekoinen" kieli, Stadin slangi on muodostunut
Stadilaisten keskuudessa. - Österzöndem
zpenn kirjoitti:
Esperanto on "keinotekoinen" kieli, Stadin slangi on muodostunut
Stadilaisten keskuudessa.Stadilaisten: eli venäläisten, rantaruotsalaisten ja sipoolaisten keskuudessa.
- Anonyymi
Miten niin? Ookko nää pölijä!
- turha ketju
Aloittajalta aivan hölmö avaus, tai luultavasti halusikin kuulla ylläolevan tyyppisiä vastauksia.
- löbytiklöopåådertuee
...ei kun aloittaja on jossain vaiheessa menny/päässy helsinkiin ns.SAVIPASSILLA,ja on nyt helsinkiläisempi kuin helsinkiläiset itse...taidat nolata vaan itsesi pääkaupunkilaisten keskuudessa typerillä jutuillasi...
- ei ne uskalla
Olen huomannut etteivät uskalla kertoa.
- Anonyymi
Ei oikein miltään. Joltakin kalevalaiselta murteelta.
- Anonyymi
Hieman ärsyttävältä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2735132- 534271
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii933629- 502729
- 201949
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461863- 1151754
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘981501- 711095
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1461073