Miltä Oulun murre kuulostaa helsinkiläisten korvaan? T: ylypiä oolulainen
Oulun murre
13
969
Vastaukset
- kartsan kundi
Kauhealta.
- Ylypiys_lankehemus
Ylypiä kuulostaa Etelä-Pohjanmaan murteelta?
- Piripete
No eipä sielä oulussa kukaan oikeastaan mitään murretta puhu, asunut sielä 3vuotta.
- Taaperon puhe
Oulun murre kuulostaa lapsen jokeltelulta. Samoin viro.
- Räähistelijä
Kaikki murteet kuulostavat hyviltä. Ne eivät ole keinotekoisia kieliä, kuten vaikkapa esperanto tai Helsingissä puhuttu slangi.
- zpenn
Räähistelijä kirjoitti:
Kaikki murteet kuulostavat hyviltä. Ne eivät ole keinotekoisia kieliä, kuten vaikkapa esperanto tai Helsingissä puhuttu slangi.
Esperanto on "keinotekoinen" kieli, Stadin slangi on muodostunut
Stadilaisten keskuudessa. - Österzöndem
zpenn kirjoitti:
Esperanto on "keinotekoinen" kieli, Stadin slangi on muodostunut
Stadilaisten keskuudessa.Stadilaisten: eli venäläisten, rantaruotsalaisten ja sipoolaisten keskuudessa.
- Anonyymi
Miten niin? Ookko nää pölijä!
- turha ketju
Aloittajalta aivan hölmö avaus, tai luultavasti halusikin kuulla ylläolevan tyyppisiä vastauksia.
- löbytiklöopåådertuee
...ei kun aloittaja on jossain vaiheessa menny/päässy helsinkiin ns.SAVIPASSILLA,ja on nyt helsinkiläisempi kuin helsinkiläiset itse...taidat nolata vaan itsesi pääkaupunkilaisten keskuudessa typerillä jutuillasi...
- ei ne uskalla
Olen huomannut etteivät uskalla kertoa.
- Anonyymi
Ei oikein miltään. Joltakin kalevalaiselta murteelta.
- Anonyymi
Hieman ärsyttävältä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329