Turkin kiertomatka City Deal/Wow Travel

epävarma matkailija

Aloitan nyt uuden keskustelun, sillä haluaisin lisätietoja juuri kyseiseen kiertomatkaan liittyen (tähän mennessä kun kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut tuntuu liittyneen vain Jasmine Beach Resortin matkaan). Eli voisiko joku kyseisellä matkalla ollut kertoa matkasta vähän tarkemmin, mm. millaisia kokemuksia kiertomatkasta? millaisia matkatavaroita teillä oli mukana? miten niiden säilytys matkan aikana järjestyi (voiko luottavaisin mielin jättää linja-autoon vai pitikö raahata joka päivä mukana)? Jäikö päiviin ollenkaan vapaa- aikaa hotellilla tms.? Olen itse lähdössä kyseiselle matkalle marraskuussa ja olisin todella kiitollinen jos kertoisitte kokemuksistanne, että osaan vähän varautua siihen mitä tuleman pitää.

49

2240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matka-Turkki

      Hei,
      sukulaiseni on menossa matkalle, lähtö 2.11, mutta emme ole vielä saaneet lippuja. Tietääkö jo kenelle voi soittaa ja milloin ja miten olette saaneet lippunne?

    • ...

      Jasmine Beach Resortin matkalaiset olivat saaneet lippunsa vain muutamaa päivää ennen matkaa...moni stressasi kun ei lippuja kuulu muttei kukaan tainnut mainita ettei lippuja olisi tullut.
      Meillä on matka varattuna ja seikkailu fiilis viritteillä kaiken varalta.

      Mukava olisi tosiaan kuulla muiden kokemuksia ennen omaa reissua. Taitaa olla tuo 2.11 lähtevä ensimmäisiä kiertomatkoja, vai?

    • Matkaaja vm-68

      Hei "epävarma matkailija". Jos tarkoitat 7 päivän kiertomatkaa Turkissa, mielestäni ensimmäiset reissut tehdään vasta helmikuussa 2013. Ainakin minun lahjakortissa lukee "VALITSEMANASI AJANKOHTANA 15.2-5.04.2013". Itse ostin Groponin kautta ens kevääksi kyseisen kiertomatkan ajalle 29.3-5.4.2013. Onko täällä muita kyseiselle reissulle ilmottautuneita? Turkissa olen käynyt neljä kertaa, mutta aina samassa "kylässä", joten sensuhteen tälläinen kiertomatka kiehtoo. Olen asennoitunut "koko päivän" bussissa istumisiin, mutta tällä kertaa haluankin nähdä laajemmalti Turkkia.
      Täytynee odotella helmikuun loppuun ennenkuin ensimmäisistä reissulaisista joku kirjoittaisi kokemuksensa tänne. Mukavaa odottelua kaikille reissaajille. Itse lähden ennen tätä Turkin kiertomatkaa käymään tammikuussa Thaikuissa.

      • Matkaaja vm-68

        Heipä vielä.... luin vasta nyt tarkemmin ap-viestin ja jos olet jo nyt marraskuussa menossa 7-pv kiertomatkalle, onkohan se sitten samanlainen, jonka minä olen ostanut...kun aika ei stemmaa...
        No mutta , kerro sinä sitten reissusi jälkeen vastaukset kysymyksiisi....itsekin kun pähkäilen niitä. Mukavaa lomaa!


      • danjos

        Olimme ko reissulla maaliskuussa 2013. Liput tulivat viime tipassa, mutta ajoissa kuitenkin. Kaikki mitä oli ostohetkellä luvattu piti paikkansa, reissu oli hyvä ja paljon nähtiin sekä kuultiin paikallisesta elämänmenosta sekä historiasta. Olin lukenut etukäteen paketista, joka piti sisällään ruokailut ja sisäänpääsyt. Hinta ei ollut kallis kun vertaa yleensä pakettimatkoihin (eli 199 per nenä, yleensä tuo hinta on ainakin tuplana), ja mukavuutta rakastavana päätin jo etukäteen sen ottaa - mikä oli hyvä juttu ainakin meille. Voin siis suositella, itse nautin reissusta ja lähtisin kyllä uudelleen jos vain vapaata järjestyisi.


    • epävarma matkailija

      Hei! Minun lahjakortissani lukee valitsemanasi ajankohtana 27.5-30.11.2012, joten siksi ihmettelenkin ettei mitään kommentteja kyseisestä matkasta ole löytynyt, koska sielä olisi kaiken järjen mukaan ensimmäiset ryhmät pitänyt olla jo toukokuussa. Ja tosiaan mun matkan "ohjelma" tiivistettynä on: Antalya –Aphrodisias - Kusadasi-Ephesus-Selcuk-Pamukkale-Antalya. Itellä tosiaan lähtö on ensi viikolla (16.11), joten alkaa pikkuhiljaa olla aika lähellä ja edelleen yhtä epävarma olo. Lippujakaan kun ei ole vielä näkynyt. Mutta tuun kyllä ehdottomasti kertomaan matkakokemuksistani tänne Suomeen palattuani niin saatpahan ainakin sinä vastauksia kysymyksiiksi :)

    • Matkaaja vm-68

      Hei! Mulla matkaohjelman paikat samat. Ostamani diili oli myynnissä viimekuussa ja matkustusajankohta tosiaan ens keväälle. Tätä samaa paketti on sitten ollut myynnissä jo viime keväänä, mutta aika ihme, ettei kukaan ole kirjottanut mitään tälläsestä reissusta. "Kaikki" lukemani ovat koskeneet Jasmine Beach-hotellipakettia Pamukkaleretken kera. Aivan upeaa ja tapahtumarikasta reissua sinulle "epävarma matkaaja". Toivottavasti kaikki menee sujuvasti. Jään odottamaan raporttiasi reissulta ;)

    • Matkaaja vm.-68

      Hei "epävarma matkailija"
      Hyvää matkaa huomenna alkavalle kiertomatkalle. Jäämme odottamaan raporttiasi reissulta. Varmasti ihanaa lähteä täältä pimeydestä, vaikkakin oletan ettei siellä nyt helle ole....vaan sopivat kelit kiertomatkailuun.

    • epävarma matkailija

      Kiitos paljon "matkaaja vm.-68" :D Jännityksellä tässä kyllä odotellaan illalla tapahtuvaa lähtöä. Ehkä hieman lämpimämpi sielä saisi olla mun makuun, mutta kuten sanoit niin sopivat kelit kiertomatkailuun kyllä on. Jaksamisia teillekin tänne suomen pimeyteen ja palataan asiaan noin viikon päästä kun ollaan palattu takaisin suomeen!

    • epävarma matkailija

      Eilen palattu turkin kiertomatkalta ja täytyy todeta että ainakin meidän osalta matka oli aivan mahtava ja se ylitti reilusti ennakko odotukset mitä oli tullut kun oli lukenut noita muiden kertomuksia Jasmine Beach Resort Palmukkale lomasta. Muutamien kanssa keskustelin heidän lomastaan Jaminessa ja eivät olleet tyytyväisiä, mutta koko meidän kiertomatka porukka taas oli. Eli näin heti alkuun voin sanoa, että ilmeisesti kannattaa ottaa kiertomatka mutta ei Jasmine lomaa. Tosin siitäkin mielipiteitä voi olla monia. Seuraavaks vähän kertomusta meidän kiertomatkastamme: Eli lähdimme matkaan 16.11 klo 21.20. Lentoyhtiönä toimi Freebird. Matkatavaraa sai olla 20kg käsimatkatavarat. Check-in oli terminaalissa 1 ja lentokone itsessään lähti portilta 37B eli terminaalin 2 toisesta päästä, joten kävelymatkaan tosiaan kannattaa varata aikaa turvatarkastusten jälkeen (jotka suoritetaan normaalisti terminaalissa 1) vähintään 20minuuttia. Lennolla tarjoiltiin ilmaiseksi vettä, teetä tai kahvia tiikerikakkupalan ja sämpylän/pullan kera. Muuta syömistä ja juomista sai halutessaan toki ostaa. Lennot sujuivat hyvin ja aikataulussa. Lentoaika oli noin 3h 30min. Perillä Antalyassa meidät jaettiin oppaiden johdolla viiteen eri linja-autoon, joista neljä meni Jasmineen Alanyaan ja yksi (kiertomatkalaiset) Antalyaan hotelliin nimeltä Bilem High Class Hotel. Linja-auto matkan aikana oppaamme esitteli itsensä ja linja-auto kuljettajamme (Caesar ja Brutus oikeilta nimiltään Sezai ja Salman) sekä kertoi tulevasta matkastamme. Tunnelma oli heti todella hyvä eikä mistään tipeistä jne. ollut puhettakaan niin kuin Jasmineen menevillä oli ollut. Hotellille pääsimme noin 01.30. Sielä meille annettiin sujuvasti meidän huoneavaimet (joita on hotelleissa aina vain yks per huone), jonka jälkeen saimme mennä hotellin ravintolaan "iltapalalle" seisovaan pöytään ja siitä omaa tahtia nukkumaan. Seuraavana aamuna meillä oli infotilaisuus klo 10.30 ja koska aamupalan tarjoilu loppui jo klo 10 kovin pitkiä yöunia ei ekana yönä saanut. Ihan kohtuulliset kuitenkin. Infotilaisuudessa oppamme kertoi lisää tulevasta viikosta ja esitteli viikkkoa varten luodun ruoka ym. paketin, jota hän suositteli ostamaan, jotta asiat sujuisivat helpommin. Paketille firman antaman alennuksen jälkeen hintaa jäi 199€ (per nenä) ja se sisälsi joka päivälle lounaat ja illalliset, pääsymaksut kohteisiin, turkkilaisen illan juomineen sekä viimeiselle kokonaiselle päivälle all-in-clusive rannekkeen (rannekkeella sai juomat myös lähtöpäivänä). Halutessaan pakettia ei tarvinnut ottaa kokonaan, mutta suosittelen, että lounaat ainakin kannattaa ottaa oppaalta, sillä ne nautitaan päivän aikana milloin missäkin eikä lähistöllä ole muita ruokapaikkoja tai kauppoja, josta saisi ruokaa. Lisäksi (ainakin meidän matkalla) lounas paikat viimeistä lukuunottamatta olivat todella hyviä ja valinnan varaakin löytyi (aika usein tosin väliltä kebab, kana vai kala) ja pääruuan lisäksi joka paikassa sai toki alkuruuan (yleensä salaatti) ja jälkiruuaksi vähintään hedelmän. Juomat eivät kuulu pakettiin tai lounaan hintaan vaan ne pitää ostaa joka paikasta itse. Infotilaisuuden jälkeen lähdimme ensimmäisen päivän retkelle, jonka aikana vierailimme tilausvahvistuksen mukaisesti 1200-luvun Seljuk-sillalla, Aspendosin antiikin aikaisille vesijohdoilla sekä Kursunlu-kansallispuistossa sijaitsevalla vesiputouksella (joka tosin oli kesän jäljiltä kuulemma vain pieni liru). Näiden lisäksi vierailimme (oliskohan ollut roomanaikaisella) stadionilla. Päivän aikana pysähdyimme myös huoltoasemalla, josta sai nostaa rahaa, jos ei ollut tarpeeksi ruokien ym. maksamista varten mukana. Automaateista os oli siitä hauskoja, että sieltä sai sekä euroja, liiroja että dollareita. Turkissa kun siis kaikkialla pystyi maksamaan myös euroilla eli paikallisen rahan kanssa ei ollut pakko pelata. Tosin kurssi oli yleensä 2 liiraa=1 euro, kun todellisuudessa se on noin 2 liiraa=0,85 euroa eli euroilla maksaessa maksoi aina hieman enemmän kun mitä oikeasti olisi maksanut jos olisi maksanut liiroilla. Maksaessa kannattaa muuten olla basaareissa ja muissa kaupoissa tarkkana, että saat tarpeeksi rahaa takaisin ja oikeana valuuttana, sillä yhden liiran kolikko on ihan saman näköinen kuin euron kolikko, mutta vain hieman isompi, joten osa myyjistä yrittää huijata antamalla liiroja takaisin muka euroina. Lisäksi kannattaa aina olla tarkkana jos on hinta esillä mitä rahaa se on, sillä joissain paikoissa, kuten Bilem hotellin vieressä olevassa kaupassa yrittivät pyytää liirasummaa euroina. Ravintoloissa onneksi ei kyisesti ongelmaa ilmennyt, mutta tottakai tarkkana kannattaa olla sieläkin. Lisäksi Basaareissa ym. kannattaa aina muistaa, että Turkissa on tinkimiskulttuuri, eli hintoja saa usein selvästi laskettua kun vaan jaksaa tingata, parhaimmillaan osasta tuotteista taisi lähteä jopa lähemmäs 70% pois lähtöhinnasta. Yleensä 20-30% oli ainakin liikaa.

      • epävarma matkailija

        jatkoa...

        Iltaisin hotelleilla oltiin yleensä siinä viiden-kuuden aikaan ja paketin ostaneille illallinen oli noin klo 19-21 (hotellilla). Muutoin illat olivat vapaata. Kaikilta hotelleilta ei kuitenkaan ollut lyhyt matka kauppoille tai ravintolaan, joten illallista ei aina saannut muualta kuin hotellilta. Matkojen aikana linja-autosta oli mahdollista ostaa vettä, limsaa tai kaljaa kuskin omasta minibaarista, joten janoon eikä myöskään nälkään kyllä (ainakaan koko paketin ottajan) tarvinnut matkan aikana kuolla. Ainakin meidän matkallamme matkavahvistuksessa annettu ohjelma piti paikkaansa ja joissain kohdin opas oli vain lisännyt kohteita tai muuttanu niiden järjestystä, joten matka oli kyllä todella antoisa vaikka raunioita oli kyllä ehkä vähän hieman liikaakin, tosin kaikki todella mielenkiintoisia. Matkan aikana pisin ajomatka seuraavaan kohteeseen oli korkeintaan kolme tuntia ja jokaisen ajomatkan aikana pidettiin yksi vessatauko (linja-autossa kun ei ollut vessaa). Näin ollen autossa ei tarvinnut istua hirveän pitkiä aikoja putkeen ja matkat tuntuivat sujuvilta. Koko matkan aikana kaksi ensimmäistä ja kaksi viimeistä yötä nukuttiin samassa hotellissa, muuten aina aamuisin pakattiin tavarat mukaan linja-auton säilytystilaan (voi turvalisin mielin jättää), ajettiin päivän kohteille, kierreiltiin sielä ja ajettiin illaksi seuraavaan hotelliin. Yhteensä matkan aikan nukuttiin siis viidessä eri hotellissa, jotka olivat toinen toistaan hienompia (ei ehkä suomen kanssa samaa tasoa jos vertaa molempien maiden tähtiluokituksia, mutta ei todellakaan mitään huonojakaan hotelleja). Kaikista huonoin hotelleista oli viimeisen kahden yön ajan ollut Jasmine Beach Resort, vaikka ei sekään lähellekään niin huono ollut kuin mitä jostain keskusteluista voisi luulla. Jasmineen tultaessa muuten ensiksi saatiin oranssit rannekkeet ja seuraavana aamuna piti sitten käydä respassa vaihtamassa ranneke siniseksi jos oli ottanut all-in-clusiven loppu lomaksi eli yleensä koko paketin. Tämä oli nimittäin mennyt osalta meidän porukkaa ohi, sillä tosiaan oppaamme puhui ainoastaan englantia. Kaiken kaikkiaan oppaasta (eli Caessarista) voi sanoa, että hän oli todella hyvä ja mukava opas. Toivottavasti hän tulee olemaan myös teidän oppaanaanne. Hän todella nautti siitä kun joku kysyi häneltä jotakin ja osasi todella hyvin vastata lähes joka ikiseen kysymykseen. Lisäksi hän oli aina ystävällinen ja hyvällä päällä eikä koko viikon aikana pyytänyt tippiä itselleen tai kuskille, ei huutanut meille (kuten joidenkin oppaiden nähtiin tekevän), vitsaili, kertoi mielellään omasta elämästään, maastaan, kulttuuristaan ja historiasta, piti huolta koko porukasta ja järjesteli asioita meidän hyväksi. Eli lyhyesti sanottuna parempaa opasta saa etsiä. Ja myös kuskimme Salman (eli lempinimeltään Brutus) oli mahtava vaikkei englantia oikein osannutkaan, mutta teki työnsä hyvin ja muisti myös olla aina ystävällinen meille. Myös meidän koko matkaryhmä oli todella mukavaa porukkaa ja suuri kiitos matkan onnistumisesta kuuluu myös heille. Aika moni porukastamme sai matkan aikana vatsataudin, en tiedä mistä se johtui, mutta onneksi se yleensä kesti vain yhden päivän, joten koko loma ei mennyt senkään takia pilalle. Itse en onneksi tautia saannut. Koko matka oli mielestäni todella onnistunut ja tämän reissun jälkeen minulla on ihan erilainen kuva Turkista (ja nimenomaan positiivinen sellainen kuin ennen matkaa, varsinkin näitä wow traveliin liittyneitä keskusteluja luettuani se oli hyvinkin negatiivinen). Turkissa monet ihmisistä olivat ystävällisiä ja palveluhenkisiä ja vaikka heidän kaupankäyntinsä tuntuukin ehkä hieman tungettelevalta ja ahdistavalta niin itse taas osittain jopa nautin siitä ja varsinkin kun aiemmin olin käynyt Egyptissä niin sen jälkeen mielestäni Turkin kaupankäynti tapa ei ollut yhtään ahdistava vaan pikemminkin nautin siitä että lähes poikkeuksetta tuotteita sai katsella rauhassa eikä niitä yritetty tyrkyttää väkisin. Poikkeuksiakin toki löytyi, mutta aika harvassa. Tämän kokemuksen jälkeen voin kyllä suositella lämpimästi tätä kiertomatkaa kaikille. Todellakin hintansa arvoinen reissu ja enemmänkin. Itse ainakin voisin lähteä vaikka heti uudestaan. Mukavaa matkaa teille kaikille joille tämä on vielä edessä. Toivottavasi teidän matkanne on yhtä onnistunut. Ja jos on jotain kysyttävää niin vastailen toki mielelläni. Käyn täällä jatkossakin aina silloin tällöin lukemassa keskustelua.


      • 72323
        epävarma matkailija kirjoitti:

        jatkoa...

        Iltaisin hotelleilla oltiin yleensä siinä viiden-kuuden aikaan ja paketin ostaneille illallinen oli noin klo 19-21 (hotellilla). Muutoin illat olivat vapaata. Kaikilta hotelleilta ei kuitenkaan ollut lyhyt matka kauppoille tai ravintolaan, joten illallista ei aina saannut muualta kuin hotellilta. Matkojen aikana linja-autosta oli mahdollista ostaa vettä, limsaa tai kaljaa kuskin omasta minibaarista, joten janoon eikä myöskään nälkään kyllä (ainakaan koko paketin ottajan) tarvinnut matkan aikana kuolla. Ainakin meidän matkallamme matkavahvistuksessa annettu ohjelma piti paikkaansa ja joissain kohdin opas oli vain lisännyt kohteita tai muuttanu niiden järjestystä, joten matka oli kyllä todella antoisa vaikka raunioita oli kyllä ehkä vähän hieman liikaakin, tosin kaikki todella mielenkiintoisia. Matkan aikana pisin ajomatka seuraavaan kohteeseen oli korkeintaan kolme tuntia ja jokaisen ajomatkan aikana pidettiin yksi vessatauko (linja-autossa kun ei ollut vessaa). Näin ollen autossa ei tarvinnut istua hirveän pitkiä aikoja putkeen ja matkat tuntuivat sujuvilta. Koko matkan aikana kaksi ensimmäistä ja kaksi viimeistä yötä nukuttiin samassa hotellissa, muuten aina aamuisin pakattiin tavarat mukaan linja-auton säilytystilaan (voi turvalisin mielin jättää), ajettiin päivän kohteille, kierreiltiin sielä ja ajettiin illaksi seuraavaan hotelliin. Yhteensä matkan aikan nukuttiin siis viidessä eri hotellissa, jotka olivat toinen toistaan hienompia (ei ehkä suomen kanssa samaa tasoa jos vertaa molempien maiden tähtiluokituksia, mutta ei todellakaan mitään huonojakaan hotelleja). Kaikista huonoin hotelleista oli viimeisen kahden yön ajan ollut Jasmine Beach Resort, vaikka ei sekään lähellekään niin huono ollut kuin mitä jostain keskusteluista voisi luulla. Jasmineen tultaessa muuten ensiksi saatiin oranssit rannekkeet ja seuraavana aamuna piti sitten käydä respassa vaihtamassa ranneke siniseksi jos oli ottanut all-in-clusiven loppu lomaksi eli yleensä koko paketin. Tämä oli nimittäin mennyt osalta meidän porukkaa ohi, sillä tosiaan oppaamme puhui ainoastaan englantia. Kaiken kaikkiaan oppaasta (eli Caessarista) voi sanoa, että hän oli todella hyvä ja mukava opas. Toivottavasti hän tulee olemaan myös teidän oppaanaanne. Hän todella nautti siitä kun joku kysyi häneltä jotakin ja osasi todella hyvin vastata lähes joka ikiseen kysymykseen. Lisäksi hän oli aina ystävällinen ja hyvällä päällä eikä koko viikon aikana pyytänyt tippiä itselleen tai kuskille, ei huutanut meille (kuten joidenkin oppaiden nähtiin tekevän), vitsaili, kertoi mielellään omasta elämästään, maastaan, kulttuuristaan ja historiasta, piti huolta koko porukasta ja järjesteli asioita meidän hyväksi. Eli lyhyesti sanottuna parempaa opasta saa etsiä. Ja myös kuskimme Salman (eli lempinimeltään Brutus) oli mahtava vaikkei englantia oikein osannutkaan, mutta teki työnsä hyvin ja muisti myös olla aina ystävällinen meille. Myös meidän koko matkaryhmä oli todella mukavaa porukkaa ja suuri kiitos matkan onnistumisesta kuuluu myös heille. Aika moni porukastamme sai matkan aikana vatsataudin, en tiedä mistä se johtui, mutta onneksi se yleensä kesti vain yhden päivän, joten koko loma ei mennyt senkään takia pilalle. Itse en onneksi tautia saannut. Koko matka oli mielestäni todella onnistunut ja tämän reissun jälkeen minulla on ihan erilainen kuva Turkista (ja nimenomaan positiivinen sellainen kuin ennen matkaa, varsinkin näitä wow traveliin liittyneitä keskusteluja luettuani se oli hyvinkin negatiivinen). Turkissa monet ihmisistä olivat ystävällisiä ja palveluhenkisiä ja vaikka heidän kaupankäyntinsä tuntuukin ehkä hieman tungettelevalta ja ahdistavalta niin itse taas osittain jopa nautin siitä ja varsinkin kun aiemmin olin käynyt Egyptissä niin sen jälkeen mielestäni Turkin kaupankäynti tapa ei ollut yhtään ahdistava vaan pikemminkin nautin siitä että lähes poikkeuksetta tuotteita sai katsella rauhassa eikä niitä yritetty tyrkyttää väkisin. Poikkeuksiakin toki löytyi, mutta aika harvassa. Tämän kokemuksen jälkeen voin kyllä suositella lämpimästi tätä kiertomatkaa kaikille. Todellakin hintansa arvoinen reissu ja enemmänkin. Itse ainakin voisin lähteä vaikka heti uudestaan. Mukavaa matkaa teille kaikille joille tämä on vielä edessä. Toivottavasi teidän matkanne on yhtä onnistunut. Ja jos on jotain kysyttävää niin vastailen toki mielelläni. Käyn täällä jatkossakin aina silloin tällöin lukemassa keskustelua.

        Kiitos mielenkiintoisesta raportista!
        Itse lähden jouluksi Granada hotellin matklle ja olis kiva saada raporttia siitkin sitten kun ensimmäiset ryhmät ovat palanneet. Pliis!


      • 72324
        72323 kirjoitti:

        Kiitos mielenkiintoisesta raportista!
        Itse lähden jouluksi Granada hotellin matklle ja olis kiva saada raporttia siitkin sitten kun ensimmäiset ryhmät ovat palanneet. Pliis!

        sori kirjoitusvirheistä :)


      • joulukeiju

        Hei! Kiitos todella hyvästä matkakertomuksesta :)

        "Paketille firman antaman alennuksen jälkeen hintaa jäi 199€ (per nenä) ja se sisälsi joka päivälle lounaat ja illalliset, pääsymaksut kohteisiin, turkkilaisen illan juomineen sekä viimeiselle kokonaiselle päivälle all-in-clusive rannekkeen (rannekkeella sai juomat myös lähtöpäivänä)."

        Tuntuiko siltä että ruuat ja juomat olivat tuon summan arvoisia? Kirjoitin wow:lle ja kysyin paljonko lipun noin suurin piirtein tulevat maksamaan, ja vastaus oli että noin 40€. Eli siinä tapauksessa tuolle ruokapaketille tulee hintaa 160€, joka minusta (pihi mikä pihi :D ) on aika iso summa... Saiko juomia ihan laidasta laitaan, vai pelkkää olutta ja siideriä tms? Ihan kalliita drinkkejä?


      • Vedätystä

        Voi pyhä sylvi mitä soopaa. Kirjoittaja on, jos ei kokopäiväinen, niin ainakin osa-aikainen järjestävän seuran virkailija. Juttu menee täysin samalla kaavalla muidenkin vastaavien "matkakertomusten" kanssa.

        Ihan oikeesti, kuka nyt muistaa jokaisen lähtö- ja saapumisajan minuutileen, lähtöportin, oppaiden nimet ja jopa retkellä olevien matkustajien lukumäärän poissaoloineen päivineen.


      • Dorothea
        epävarma matkailija kirjoitti:

        jatkoa...

        Iltaisin hotelleilla oltiin yleensä siinä viiden-kuuden aikaan ja paketin ostaneille illallinen oli noin klo 19-21 (hotellilla). Muutoin illat olivat vapaata. Kaikilta hotelleilta ei kuitenkaan ollut lyhyt matka kauppoille tai ravintolaan, joten illallista ei aina saannut muualta kuin hotellilta. Matkojen aikana linja-autosta oli mahdollista ostaa vettä, limsaa tai kaljaa kuskin omasta minibaarista, joten janoon eikä myöskään nälkään kyllä (ainakaan koko paketin ottajan) tarvinnut matkan aikana kuolla. Ainakin meidän matkallamme matkavahvistuksessa annettu ohjelma piti paikkaansa ja joissain kohdin opas oli vain lisännyt kohteita tai muuttanu niiden järjestystä, joten matka oli kyllä todella antoisa vaikka raunioita oli kyllä ehkä vähän hieman liikaakin, tosin kaikki todella mielenkiintoisia. Matkan aikana pisin ajomatka seuraavaan kohteeseen oli korkeintaan kolme tuntia ja jokaisen ajomatkan aikana pidettiin yksi vessatauko (linja-autossa kun ei ollut vessaa). Näin ollen autossa ei tarvinnut istua hirveän pitkiä aikoja putkeen ja matkat tuntuivat sujuvilta. Koko matkan aikana kaksi ensimmäistä ja kaksi viimeistä yötä nukuttiin samassa hotellissa, muuten aina aamuisin pakattiin tavarat mukaan linja-auton säilytystilaan (voi turvalisin mielin jättää), ajettiin päivän kohteille, kierreiltiin sielä ja ajettiin illaksi seuraavaan hotelliin. Yhteensä matkan aikan nukuttiin siis viidessä eri hotellissa, jotka olivat toinen toistaan hienompia (ei ehkä suomen kanssa samaa tasoa jos vertaa molempien maiden tähtiluokituksia, mutta ei todellakaan mitään huonojakaan hotelleja). Kaikista huonoin hotelleista oli viimeisen kahden yön ajan ollut Jasmine Beach Resort, vaikka ei sekään lähellekään niin huono ollut kuin mitä jostain keskusteluista voisi luulla. Jasmineen tultaessa muuten ensiksi saatiin oranssit rannekkeet ja seuraavana aamuna piti sitten käydä respassa vaihtamassa ranneke siniseksi jos oli ottanut all-in-clusiven loppu lomaksi eli yleensä koko paketin. Tämä oli nimittäin mennyt osalta meidän porukkaa ohi, sillä tosiaan oppaamme puhui ainoastaan englantia. Kaiken kaikkiaan oppaasta (eli Caessarista) voi sanoa, että hän oli todella hyvä ja mukava opas. Toivottavasti hän tulee olemaan myös teidän oppaanaanne. Hän todella nautti siitä kun joku kysyi häneltä jotakin ja osasi todella hyvin vastata lähes joka ikiseen kysymykseen. Lisäksi hän oli aina ystävällinen ja hyvällä päällä eikä koko viikon aikana pyytänyt tippiä itselleen tai kuskille, ei huutanut meille (kuten joidenkin oppaiden nähtiin tekevän), vitsaili, kertoi mielellään omasta elämästään, maastaan, kulttuuristaan ja historiasta, piti huolta koko porukasta ja järjesteli asioita meidän hyväksi. Eli lyhyesti sanottuna parempaa opasta saa etsiä. Ja myös kuskimme Salman (eli lempinimeltään Brutus) oli mahtava vaikkei englantia oikein osannutkaan, mutta teki työnsä hyvin ja muisti myös olla aina ystävällinen meille. Myös meidän koko matkaryhmä oli todella mukavaa porukkaa ja suuri kiitos matkan onnistumisesta kuuluu myös heille. Aika moni porukastamme sai matkan aikana vatsataudin, en tiedä mistä se johtui, mutta onneksi se yleensä kesti vain yhden päivän, joten koko loma ei mennyt senkään takia pilalle. Itse en onneksi tautia saannut. Koko matka oli mielestäni todella onnistunut ja tämän reissun jälkeen minulla on ihan erilainen kuva Turkista (ja nimenomaan positiivinen sellainen kuin ennen matkaa, varsinkin näitä wow traveliin liittyneitä keskusteluja luettuani se oli hyvinkin negatiivinen). Turkissa monet ihmisistä olivat ystävällisiä ja palveluhenkisiä ja vaikka heidän kaupankäyntinsä tuntuukin ehkä hieman tungettelevalta ja ahdistavalta niin itse taas osittain jopa nautin siitä ja varsinkin kun aiemmin olin käynyt Egyptissä niin sen jälkeen mielestäni Turkin kaupankäynti tapa ei ollut yhtään ahdistava vaan pikemminkin nautin siitä että lähes poikkeuksetta tuotteita sai katsella rauhassa eikä niitä yritetty tyrkyttää väkisin. Poikkeuksiakin toki löytyi, mutta aika harvassa. Tämän kokemuksen jälkeen voin kyllä suositella lämpimästi tätä kiertomatkaa kaikille. Todellakin hintansa arvoinen reissu ja enemmänkin. Itse ainakin voisin lähteä vaikka heti uudestaan. Mukavaa matkaa teille kaikille joille tämä on vielä edessä. Toivottavasi teidän matkanne on yhtä onnistunut. Ja jos on jotain kysyttävää niin vastailen toki mielelläni. Käyn täällä jatkossakin aina silloin tällöin lukemassa keskustelua.

        Olipa ilo lukea tämä matkaraportti kahden vuoden takaa. Olen lähdössä miehen ja kahden teinin kiertomatkalle marraskuussa. Pelästyin negatiivisia kommentteja ja helpotuin tästä raportista. Jos nyt vielä luet näitä viestejä, niin kysyisin josko ehditte iltaisin uimaan tai käyttämään mitään kylpyläpalveluja? Lukisin myös mielelläni selventäviä raportteja muista matkoista, jos olet näitä tämän reissun jälkeen tehnyt. Selkeästi kirjoitata ja keskityt myös minulle tärkeisiin asioihin. Hyviä reissuja toivottelen jatkossakin.


    • Matkaaja vm-68

      Hei "epävarma matkailija" ja KIITOS kattavasta raportista! Oli ilo lukea sitä ja olin hengessä mukana viikkonne ajan ;) Ja sitten kyssäreihin...Suosiko teitä kelit? Oliko lentoemot minkä maalaisia (kieli)? Minkälaiset penkkijaot koneessa oli (3 3)? Maksettiinko se mahdollinen ruoka/ym-paketti (199€) mielummin/vain euroissa? Paljonko teitä kiertomatkalaisia oli eli minkä kokonen bussi? Pitikö ilmastointilaite ostaa erikseen (oliko teillä tarvetta) joka hotellissa? Oliko huoneissa safety boxia? Kannattaisko kamppeet pakata matkalaukkuun vai ns.lätkäkassiin? Minkä ikäistä porukkaa teidän reissulla oli? Jos yöpymishotellit sijaitsevat hieman sivummalla, onko rahan törsäys houkutuksia iltaisin? Itse shoppailisin mielelläni iltaisin mm. vaatteita...
      Printtasin raporttisi valmiiksi odottamaan maaliskuuta. Mukava lueskella uudestaankin ;) No, kuuden viikon päästä lähden ensin käymään Thaikuissa...pelkkä rantaloma.

    • epävarma matkailija

      Hei Granada hotellista minulla ei valitettavasti ole kokemusta, mutta toivottavasti joku tulee kertomaan siitä, kun palaa matkalta. "Matkaaja vm-68": kelit oli kahta päivää lukuunottamatta aurinkoiset ja t-paidalla tarkeni hyvin. Parina päivänä tuli vettä, mutta sekään ei haitannut yhtään kun osui onneksi juuri matto, koru ja nahkakaupan ja muun shoppailun kohdalle, joten ei paljoa tarvinnut ulkona ola juuri silloin. Helmikuussa kuulemma muuten vuorilla ja niiden toisella puolella saattaa olla lunta, mutta Antalyassa ja Alanyassa pitäisi olla vähintään 15 astetta lämmintä, joten kannattaa pakata monipuolisesti vaatetta mukaan. Lentoyhtiö ja sitä myötä lentoemot olivat turkkilaisia, mutta puhuivat kyllä kaikki englantia, joten sillä kyllä pärjää. Penkkijako koneessa oli 3 3 ja muutamia poikkeuksia lukuunottamatta yhdessä matkustavat henkilöt oli laitettu vierekkäin. Pari tapausta tosin näkyi, jossa toinen oli laitettu ihan eri penkkiriville kuin toinen, mutta ei niitä montaa ollut. Se ruoka ym. paketti maksettiin euroissa, opas ei edes maininnut siitä liira hintaa, en tiedä sitten olisiko sen saanut liiroissa maksaa jos olisi välttämättä halunnut. Meitä kiertomatkalaisia oli noin 30 kun pari oli jäänyt pois, piti olla alunperin 34 ja linja-auto oli ihan täysiso eli arviolta 45-50 hengen auto. eli ei tarvinnut matkustaa kuin sillit suolassa. Joka hotellissa oli ilmastointilaite, jonka käyttö oli ilmaista. Kaukosäätimellä sai vain säätää haluamansa lämpötilan, me yleensä jouduimme nostamaan sitä, kun oli kylmä huoneessa tullessa. Ilmastointia ja valoja varten huoneen avainkortti piti laittaa huoneeseen tullessa oven vieressä olevaan sille varattuun paikkaan, että sai tosiaan ne päälle, muuten niiden kanssa ei ongelmia. En ole ihan varma oliko kaikissa huoneissa mutta ainakin osassa oli safety box, tosin me emme sitä käyttäneet, kun kannoimme aina kaikki arvokkaat mukana. Meidän porukasta kahta lukuunottamatta kaikilla oli matkalaukut mukana ja se toimi mielestäni hyvin. Laukkuja kun ei tarvinnut raahata sen enempää kuin hotellista linja-autoon ja takaisin eli sanoisin, että ota sellainen laukku joka tuntuu itsestäsi parhaalta. Itse tykkään matkalaukusta, kun saa vetää perässä varsinkin jos on enemmän painoa. Sitä kun ei portaissa tarvinnut raahata, kun oli hissit ja "pyörätuoliliuskat" joka hotellissa. Meidän reissulla porukan ikä vaihteli arviolta noin 17-60 vuoden välillä, pääasiassa porukka oli kuitenkin 40-60 väliltä, nuoria matkassa ol 5 kpl. Muuta elämää lähempänä olevien hotellien lähellä oli kauppoja/ basaareita, joihin voi mennä illalla. Hiemen sivummalla olleiden lähellä niitä ei ollut, mutta joka hotellilla oli omat pienet kauppansa, joten niissäkin sai rahaa törsättyä, tosin valikoimaa oli luonnollisesti huomattavasti vähemmän enkä itse ainakaan löytänyt niistä kivoja vaatteita. Alanyassa Jasminen vieressä vasemmalla oli aika laaja basaari alue, joten sielä ainakin kannattaa vierailla jos ei ole aiemmin saanut tarpeeksi törsätä, Jasminessa kun tosiaan ollaan kaksi yötä niin on tuohon aikaakin. Lisäksi osa meidän porukasta kävi siitä parin kilometrin päässä olevassa pienen kaupungin keskustassa (en muista nimeä) ja sieltäkin ilmeisesti löytyi ihan hyvin kaikkea. Toivottavasti osasin vastata tarpeeksi kattavasti näihinkin kysymyksiisi. Mielelläni vastailen myös lisää jos herää jotain mieleen. Mukavaa Thaikkujen matkaa sulle!

    • epä varma

      Olen lähdössö turkin matkalle siis kierto panukkale ym-retket mukaan lukien helmikuun 6p siis 8päivän matka.onko muita sinne lähtijöitä helsinki vantaan kentältä joka on vähän epävarma tästä matkasta nii kirjoita oma mielipiteesi mitä mieltä olette matkaan lähdöstä eka matka mulla turkkiin----

      • Meidän perhe on lähdössä 6. pvä helmikuuta. Kerran yövuorossa iski äkillinen mielenhäiriö kun näin sähköpostissa Grouponin mainoksen. Varasin siltä istumalta kaksi lahjakorttia, kun hinta tuntui niin älyttömän edulliselta.
        Oishan sitä voinut vähän miettiä, kun en edes tiedä keleistä siellä siihen aikaan...Mutta historia ja maisemat kiinnostaa, ja muitten matkakertomukset on olleet tosi mielenkiintoisia.


      • 21778912
        ltsm kirjoitti:

        Meidän perhe on lähdössä 6. pvä helmikuuta. Kerran yövuorossa iski äkillinen mielenhäiriö kun näin sähköpostissa Grouponin mainoksen. Varasin siltä istumalta kaksi lahjakorttia, kun hinta tuntui niin älyttömän edulliselta.
        Oishan sitä voinut vähän miettiä, kun en edes tiedä keleistä siellä siihen aikaan...Mutta historia ja maisemat kiinnostaa, ja muitten matkakertomukset on olleet tosi mielenkiintoisia.

        tulimme eilen grouponin matkalta. älä yhtään epäröi lähteä, matka kokonaisuudessaan hyvä. ruoka ja hotellit superhyviä. ainoastaan oppaat on vähän väsyneitä ja pinna tiukalla, mutta ohita ne huumorilla ja nauti hyvästä ja halvasta matkasta!


      • himomatkaaja
        ltsm kirjoitti:

        Meidän perhe on lähdössä 6. pvä helmikuuta. Kerran yövuorossa iski äkillinen mielenhäiriö kun näin sähköpostissa Grouponin mainoksen. Varasin siltä istumalta kaksi lahjakorttia, kun hinta tuntui niin älyttömän edulliselta.
        Oishan sitä voinut vähän miettiä, kun en edes tiedä keleistä siellä siihen aikaan...Mutta historia ja maisemat kiinnostaa, ja muitten matkakertomukset on olleet tosi mielenkiintoisia.

        Mitä turhia mietit enää, ei muuta kuin mieli avoinna matkaan! Ei ne kelit ainakaan huonompia ole kuin koti-Suomessa. Et saa Grouponin hinnalla mistään sellaista matkaa, jossa hinta-laatusuhde olisi edes lähellä tätä.

        Ovatpa oppaat suomalaisia tai ulkomaisia niin kaikki leipääntyvät ja pitkän sesongin jälkeen ovat jo väsyneitäkin. Niitä raunioita riittää, koska sillä alueella on ollut kulttuuria jo toista tuhatta vuotta ja jo ennen ajanlaskun alkuakin.
        Huomaat siellä kuinka vähän meillä on tietoa niistä kulmista. Vain jotkut nimet muistaa historiasta. Lähden matkaan seurravassa porukassa.


    • Groupon myy näköjään kahdenlaisia matkasisältöjä samalle ajalle 6.-12.2. kun meidän reissu sisältää 5 yötä Alanyassa ja 2 yötä Kappadokiassa, käynnit ainakin Konyassa, Göremessä ja Derinkuyussa.
      Tai sisälsi siinä ensimmäisessä mainoksessa jonka perusteella lahjakortit varasin. Sitten kun tuli vahvistus ja matkaohjelma englanniksi, siinä ei mainita Alanyaa lainkaan. Vaan yöpymiset Antalyassa.
      Niissä toisissa reissuissa on muun nimisiä vierailupaikkoja.

      • anu47

        Mun matkaselosteen mukaan lennetään seuraavalla viikolla Antalyaan. Mutta ihan sama, eli molempi parempi. Kappadokia ja Konya ovat näkemisen arvoiset paikat. Göreme on periaatteessa siellä Kappadokiassa. yksi kylä. Meitä viedään Pamukkaleen, joka sekin on mielenkiintoinen paikka. Kannatta tutkia etukäteen netistä mitä on luvassa. Myös jos vievät maanalaiseen kaupunkiin niin kannattaa mennä. Ihan uskomaton paikka.


    • Viimeksi eilen eli 15.1. tuli Grouponilta mainos diilistä mm. ajalle 13.-20.2, ja sisältönä eri kuin meidän 6.-13.2. reissumme. Kai se kaikkein ensimmäinenkin, eli meidän, reissu toteutuu...
      Mies katsoi Antalyan säitä ja sanoi, että ihan kohtalaista, kun päivällä oli jotain viittätoista astetta. En kehdannut sanoa että katsoisi Konyan, Göremen tai Derinkuyun täsmäsäätä, kun niissä oli silloin yölämpötilat jotain -10 astetta. Eli vilposta tulee olemaan.
      Siis jos päästään matkaan.

    • Epävarma matkailija

      Pitkästä aikaa kävin lukemassa tätä keskustelua, sulle joulukeiju voin sanoa, et kyllä ne ruuat aikalailla oli hintansa arvoisia ei nyt ihan joka paikassa, mutta melkein kaikissa. Tarkistettiin siinä matkan aikana kaikissa kohteissa paljon oli todellinen sisäänpääsymaksujen hinta niin ei se paljoo heittäny siitä 30€:stä mitä niistä piti oppaalle maksaa jos ei ota koko pakettia. Oisko heitto ollu korkeintaan 1,5€, en nyt enää muista ihan tarkkaa hintaa. Mut siitä ei ainakaan jäänny yhtään huijauksen makua, pitäähän matkanjärjestäjänkin ees jotain saaha. Päivälliselle hintaa tuli erikseen ostettuna 10€ ja illalliselle 15€ ja kun ravintoloissa (missä hinnat oli esillä) niitä hintoja katto niin kyllä ne oli jonkin verrankin kalliimpia sieltä ostettuna kun etukäteen. Ja tosiaan ruuat aina sisälsi alkupalat, pääruuan ja jälkiruuan niin ei todellakaan mielestäni paha tuohon hintaan, välillä oli myös seisovaa pöytää. Et harvoin suomessa saa tuota kaikkea tuohon hintaan. Ainut mikä vähän tuntu vedätykseltä oli se turkkilaisen illan maksu, oiskohan ollu 30€ erikseen ostettuna, vaikka siihen kuulukin kolme ilmasta juomaa niin se tuntu silti kalliilta. ei sillä et oli se ohjelma tosi hyvä, mut en ehkä kuitenkaan siitä ihan noin paljoo ois maksanu. Se all in clusive sisälsi tosiaan paikalliset viinit, oluet, rakin, ginin jne. mut tosiaan vaan paikalliset alkoholijuomat sekä kaikki alkoholittomat eli limsat, mehut jne.eli mitään hienoja drinkkejä ei sillä saa, mutta kyllä siinäkin juomaan pääsee, meidän ryhmässä ainakin gintonic oli tosi suosittu mitä sielä juotiin.

      Sit teille muille, oppaan mukaan helmikuussa Turkissa saattaa olla vuorilla myös lunta, et kannattaa pakata monipuolisesti mukaan, kylmäkin tosiaan voi olla. Mut tosiaan silti varmasti ainakin suurimmaks osaks paljon lämpösempi kun täällä suomessa. Noita matkoja on tosiaan jonkin verrankin erilaisia mitä kaupataan. Ite oon jo kovasti suunnitellu ostavani uuden reissun niin mahtava ainakin meidän oma oli, joten turha epäröidä avoimella asenteella matkaan vaan. Ja tosiaan mitä oppaisiin tulee niin niissäkin on suuria eroja, toivottavasti teidän kohdalle osuu ne parhaimmat. Hauskaa matkaa kaikille!

      • "Epävarma matkailija!" Kiitos valaisevasta matkakertomuksesta! Minua jäi mietityttämään pari asiaa. Ehtiikö Pamukkalessa kuinka tutustua niihin altaisiin? Mitä turkkilainen ilta (30e) sisältää? ruokailun? 3 drinkkiä ja ohjelman?
        Olemme innolla lähdössä reissuun 15.3 klo 10.00 Vantaalta.


    • Matkaaja vm-68

      Heips pääsiäisenä kiertomatkalle lähtijät. Saitte varmaankin WOWilta tänään tiedon, että lähtö-/paluupäivä siirtyy päivällä eteenpäin. Toisaalta nyt lähtö on aamupäivällä kun aiemmin se olisi ollut edellisenä iltana, joten eipä paljoa muutu. Ollaanpahan perillä päiväsaikaan toisin kuin alkuperäisen suunnitelman mukaan aamuyöstä. Hyvä näin! No, nyt vaan laskemaan viikkoja = 8 ;) Mukavaa odottelua reissuun lähtijöille.

      • mie 11

        Hei 9.2. Alanyaan lähtijät, onko teillä selkeät tiedot hotelleista ja ennenkaikkea niiden sijainnista?


    • Meille tuli liput 13 vrk ennen matkapäivää. Hotellin pitäisi olla 6.2. lähdöllä Aska Buket, jossa joku Wow-travelin kiertolaisista on ihan oikeesti ollutkin. Tosin en yhtään ihmettele, jos se siitä vaihtuu Jasmineen tai Granadaan tai Asteriaan tai Bilem High Classiin tai Siam Eleganceen tai mitä niitä nyt on nimeltä mainittu.Tai sitten joku muu.
      Mutta ei se mitään, luin uudelleen nämä molemmat viestiketjut ja ainakin jotain hyödyllistä tietää jo etukäteen kun kone lähtee keskiviikkona klo 11.15.

      • joulukeiju

        Mistä te saattee nuo hotelli-tiedot? Minä en millään löydä kyllä yhtään noita tietoja, en mistään sähköpostista enkä grouponista tms. Olen myös kysellyt (2 kertaa) wow:ilta jos saisi jotain listaa niistä hotelleista, mutta ei tule mitään vastausta.

        Mutta kuitenkin, jännittää, lauantaina lähtö :)


    • l.n.

      Kiitos kaikille viesteistä.Meillä lähtö 27.2.2013.Lippuja ei vielä ole tullut - täällä on tullut hyvin selväksi että tulevat n.2 viikkoa ennen. Onko kellään tietoa lähtöaikataulusta-on kai muuttunut illasta aamupäivälle?

    • joulukeiju

      No voi hyvänen aika!!

      Lentoaikataulut vaihtu NELJÄNNEN kerran, kivasti pari päivää ennen matkaa. Onneks sentäs vain kotiinpaluu ja sekin myöhäsemmäks, eli sinäänsä positiivinen juttu. Tosi luotettava kuva tulee tuosta firmasta :D

      Tulostin ton viestin, mut vähä jänskättää et mitäköhän tapahtuu nyt ku lipuissa lukee eri aika ku mikä toi on :?

    • Meidän reissu on onnistuneesti takana. Lennot lähti ajallaan 6. ja 13. päivä. Opas oli pätevä. Ruoka oli herkullista. Kappadokian maisemat oli upeíta.
      Ensin olimme hotelli Aska Buketissa 2 yötä. Kappadokiassa Avenosin kylässä olimme Yiltok-nimisessä hotellissa 2 yötä. Palattiin Antalyaan jossa yö hotelli Antalyassa, ja lopuksi vielä Aska Buketissa yö, päivä ja seuraavaa yötä 02.30:een, kun lento lähti jo 06.20.
      Lähtisin uudestaan, ja perhe on varmaan samaa mieltä. Matkan hinta oli 199, ruoka ja sis.pääsymaksut ja viimeisen päivän all inclusive myös 199, ja lisäksi ruokajuomat omasta pussista. Sekä tuliaiset ja taksimatkat ym.

      • roope235

        Oliko ruoat hotellien buffeteissa?


    • l.n.

      Tänään 12 päivä lähtöön, lippuja ei vieläkään ole tullut. Onko muita lähdössä 27.2? Viestiketju on hyvä, informaatiota tulee kivasti, kiitos kaikille.

    • Lähtisin uudestaanki

      Olin tällä ensimmäisellä matkalla 9.-16.2.13. Kaikki meni loistavasti ja oppaat olivat hyviä. Meitä oli koko koneellinen ja omaan bussiin osui suomea puhuva opas lentokentältä hotelliin ja vielä tervetulotilaisuuteenkin. Jatko menikin englannilla, mutta tapaamani kolme opasta puhuivat loistavaa englantia ja oma oppaamme kertoi paljon asioita Turkista ja sen historiasta ja kertoipa pari vitsiäkin.

      Siam Elegance Hotelli oli Antalyan maaseudulla, ankeassa ympäristössä, mutta tasokas hotelli ja runsaat aamiaiset ja päivälliset. Alun perin luvattu Jasmine Beach Resort oli kuulemma remontissa.

      Maanantaina ajettiin Pamukkaleen 6-7 h pysähdyksineen, yö siellä lähistöllä ja tiistaina takaisin. Ei patikointia yhtään, mutta ei ole pikkulasten matka. Paluumatkalla yö Antalyan keskustassa.

      Keskiviikkona matto- ja nahkakaupat, paluu eka hotelliin ja illalla turkkilainen ilta kuljtuksineen, jossa juomia vapaasti ja päivällinen ohjelman kera.

      Torstaina Managvat-jokiristeily ruokineen ja käynti moskeijassa.

      Perjantaina retki Alanyaan ja tippukiviluolaan. Omaa aikaa pari tuntia ja sitten takaisin Antalyaan, josta la kotiin.

      Tämä matka on paljolti bussissa istumista, mutta kokemukset rahansa arvoisia. Mielestäni kaikki meni yli odotusten, vaikka meidänkin aikatauluamme muutettiin kolme kertaa.

      Lentoyhtiö on turkkilainen Freebirds. Ei sovi pitkäjalkaisille :)

      Lämmintä ja sateenpitävää vaatetta ja jalkinetta mukaan. Turkissa on talvi ja yölämpö 6 astetta. Sateet ovat rankkoja kun niitä tulee, mutta koskaan ei sada koko päivää.

      Paikalliset haluavat kaikki maksut euroissa, joten rahaa ei kannata vaihtaa. En tarvinnut sitä missään, joten vien liirat takaisin Forexiin.

      Reippaasti matkaan avoimin ja luottavaisin mielin.

    • taitaa olla puppua

      ja nämä wow travelin huijarit kirjoittelee näitä satuja

    • T ja K

      Heissan!
      Ollaan juuri palattu Wow-matkalta. Aikataulut, hotellit, bussit, ruokailut jne.. Kaikki sujuivat yli odotusten!!!
      Meillä oli niin mukavaa bussi n:ro kolmosessa". Terveisiä kaikille mukana olleille!
      T ja K Hämeenlinnasta

      • Tatsu59

        Voiko matka olla enään paremmin järjestetty kuin tämä kiertomatka oli.
        Kaikki oli kohdallaan.
        Terkkuja bussi nro 2B matkalaisille ja hyvää kevättä.
        t. jyväskyläläiset


      • A ja M

        Moikka moi!

        Samassa bussissa oltiin ja samanlaiset tuntemukset matkasta.

        Ei olla WOW huijareita.

        Terkkuja kaikille myös Turusta, toivottavat A ja M takapenkiltä.


    • huijareita on heitä

      aina näitä wowin huijareita riitää

    • joulukeiju

      Hei!
      Lauantaina tulimme takaisin Suomeen, ja matka meni todella hyvin!
      Opas oli aivan mahtava, toivottavasti jotkut muutkin saavat tuon Mügen, aivan ihana ihminen. Hän kertoi todella paljon Turkin historiasta ja paljon nippelitietoakin.

      Hotellien laatu parani päivä päivältä. Kyllä ensimmäiset yöt olivat aika rankkoja kun oli ihan pirun kylmä eikä ilmalämpöpumppu toiminut. Mutta sitten taas viimeisimmät hotellit (Dedeman ja Siam) olivat OIKEASTI niitä 4-5 tähden hotelleja, todella siistejä paikkoja ja huoneet laadukkaita.

      Ruoka oli ihan OK (aika samaa päivästä toiseen) ja sitä sai ihan liikaa. Viimeisinä päivinä ois ihan hyvin voinut paastota, ei tullut ollenkaan näläntunnetta kun oli ahmittu koko viikko.

      Bussissa istuttiin paljon, viikon aikana vissiin about 1300km tuli mittariin, mutta se ei ollut niin rankkaa kuin mitä ensin pelkäsin. Kuitenkin pysähdyttiin usein.

      Rauniot olivat ihan jees, vähän alkoi puuduttaa viimeisessä kohteessa, kaikki kivet kuitenkin näyttävät suht samalta. Pamukkale oli siten taas aivan mahtava paikka, jotenkin epäluonnollisen näköistä ne kalkin peittämät kalliot.

      Sää oli ihan OK, jossain 14-18 asteen paikkeilla keikkui päivisin. Pelkästään viimeisenä vapaapäivänä satoi, muuten oli mukava keli. Lämpimämpää ei olisi varmaan niille retkille halunnutkaan, kuitenkin kävelyä oli jonkin verran.

      Minä kyllä suosittelen tuota matkaa, ei oiekasti ole n iin huono ja kamala kuin mitä on täältä lukenut. Matto-, nahka- ja korutehtaatkaan eivät olleet mitään rääkkiä. Vähän kerrottiin miten niitä tuotteita tehdään ja sitten vähän sitä kaupittelua. Ei kuitenkaan niin rasittavia kuin jotkut basaarimyyjät, vaan ihan asiallisia. Ja uskoivat jos sanoi EI.

      Lähtisin uudelleen tällaiselle matkalle johonkin toiseen maahan. Itse Turkki oli vähän pettymys. Pirun kallista ja epälaadukasta kaikki, ei oikein tullut keksittyä mitään kotiintuliaisia.

      Ja suosittelen sen 199€ paketin ostamista. Hirveää häslinkiä oli niiden kanssa jotka eivät sitä ottaneet mutta kuitenkin kävivät samoilla lounailla ja illallisilla. Koko ajan joutuivat maksamaan erikseen (opasta selvästi rasitti se jatkuva ihmisten etsiminen ja rahastaminen), enkä usko että siinä kuitenkaan paljoa voittivat.

      • Turkkilainen tupakoi

        Oltiin Turkin kiertomatkalla 16.-23.2 ja reissu oli todella hyvä, uusia ihania ystviä saatiin ja nähtiin huikeita paikkoja esim Pamukkale oli aivan upea.
        Maksettiin reissusta vähän alle 200 euroa johon tuli matkat, majoitukset ja aamiaiset ja ostettiin sieltä 199 euron paketti joka sisälsi lounaat, päivälliset, sisäänpääsyt ja Siam hotellin all inducliven. Kaikki sujui hienosti, opas Myge oli taitava ja ihana ihminen muutenkin, hotellit olivat hyviä, lukuunottamatta sitä yhtä, jossa yövyttiin bungalowissa, oli hiukan vilposta vielä.
        Ruuat olivat kauttaaltaan hyviä ja valinnanvaraa oli joka makuun, juomat piti maksaa itse, mutta niinhän se on joka paikassa.
        En ymmärrä niitä ihmisiä jotka täällä valittaa, kiertomatka on aina erilainen kuin löhöloma, jos ei halua reissata, niin miksi sitten lähtee tällaiselle matkalle ?
        Terkkuja kaikille silloin olleille reissaajille bussi nro 6 toivottelee E ja I


    • huijareita vaan

      ihan kauheita huijausjuttuja noi wow kirjoitukset

      • Turkkilainen tupakoi

        laitahan "huijareita vaan" yhteystietosi, niin lähetän sulle kuvia reissusta jos se nyt on niin vaikeeta uskoa, ettei tässä ole ketään huijattu.
        Mä menin tyhmyyttäni lukemaan täältä noita moitteita ennen reissua ja kyllä muakin vähän jännitti et mitenkä kaikki sujuu, mutta ei tosiaan mitään vaikeuksia ollut. Ollaan kuusikymppinen pariskunta lounais-suomesta ja meille tämä kiertomatka oli ensimmäinen, mutta ei jää viimeiseksi.


    • Lamminketo

      Oltiin reissussa 20-28.2.2013 kiertomatkalla. Reissu oli oikein hieno. Suosittelen. Terveiset bussi 2b:n hauskalle porukalle! Tv. E ja R

    • timucinkaan
    • matkalletoukokuu

      Minkä hintaisia olivat ruokapakettiin kuuluvien ravintoloiden juomat esim. olut, vesi ja limsa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe