Haluan, että lapsi oppii itse ajattelemaan. Tämän vuoksi en patista tekemään läksyjä. Tekee, jos tekee. Jos ei tee, niin varmasti siihen on hyvä syy.
Ihmisen mieli on sellainen, että sen täytyy antaa kehittyä vapaasti. Miksi pienen ihmisen mieli pitäisi kahlita?
Elämä on tärkeämpi kuin läksyt.
Luonnonmukainen kasvatus
33
319
Vastaukset
- Yksisuunta
Ihminen on parhaimmillaan mieleltään sitoutuneena Jumalan Rakkauden Sanaan.
Tällaista, luonnostaan uskoton ihminen, joutuu vastaanottamaan ylhäältä, jolloin
mielensä vapautuu elämän ja ihmismyönteiseen suhteeseen, jonka vaikuttaa Ju-
malan Rakkaus uskossa Kristukseen Jeesukseen. Useimmiten tämä on osittaista.- Kenttauriina
Hourupää.
- seurauksia tulee
Tuota tuli lapsena kokeiltua. Seurauksena huostaanotto, karkumatkoja metsissä poliisin jahtaamana ym. muuta mukavaa.. Kaikki tämä vain sen takia, kun tuli silloin tällöin otettua koulusta omaa lomaa. Tämä tapahtui 90 luvulla, lieneekö nykyisin yhtä tiukkaa vielä.
Suosittelen jos haluaa jännitystä elämään.- mieIipide
Puhuin läksyistä, en metsäläisyydestä.
- 7v vai 17v ??
Ja minkä ikäisestä lapsesta kysymys?
- mieIipide
Kaiken ikäisistä.
- päivänsäde
mieIipide kirjoitti:
Kaiken ikäisistä.
Hyvä malli, opeta vielä, että ruoka ja rahat muuhun elämiseen tulee taivaalta, niin on valmis pummi. Onko opettajakin kanssasi samaa mieltä, tekee jos tahtoo? Teetkö itsekin töitä vain silloin kun tuntuu hyvältä ja viitsit?
- mieIipide
päivänsäde kirjoitti:
Hyvä malli, opeta vielä, että ruoka ja rahat muuhun elämiseen tulee taivaalta, niin on valmis pummi. Onko opettajakin kanssasi samaa mieltä, tekee jos tahtoo? Teetkö itsekin töitä vain silloin kun tuntuu hyvältä ja viitsit?
"Teetkö itsekin töitä vain silloin kun tuntuu hyvältä ja viitsit?"
Kyllä. - päivänsäde
mieIipide kirjoitti:
"Teetkö itsekin töitä vain silloin kun tuntuu hyvältä ja viitsit?"
Kyllä.Toivottavasti myös työnantajasikin on tyytyväinen panokseesi työpaikallasi. Niin entäs lasten opettajat, pitävätkö he sinun asenteestasi ja tyylistäsi hoitaa vanhemmuuttasi? Meillä täällä takapajulassa saattaisi tulla sanomista.
- mieIipide
päivänsäde kirjoitti:
Toivottavasti myös työnantajasikin on tyytyväinen panokseesi työpaikallasi. Niin entäs lasten opettajat, pitävätkö he sinun asenteestasi ja tyylistäsi hoitaa vanhemmuuttasi? Meillä täällä takapajulassa saattaisi tulla sanomista.
Tuota. En käy töissä. :D
- päivänsäde
mieIipide kirjoitti:
Nyt ymmärrän. Mitenkähän aiot lapsesi opettaa hankkimaan elantonsa ilman työtä ja muuta ikävää? Meillä täällä takapajulassa, kun on pakko tehdä töitä elntonsa eteen.
- mieIipide
päivänsäde kirjoitti:
Nyt ymmärrän. Mitenkähän aiot lapsesi opettaa hankkimaan elantonsa ilman työtä ja muuta ikävää? Meillä täällä takapajulassa, kun on pakko tehdä töitä elntonsa eteen.
Tuota. En mitenkään. Se halu kumpuaa ihmisestä itsestään. Ei sitä voi ulkopuolelta mitenkään pakottaa. :D
*itsemääräämisoikeus nääs* - Duunarimutsi
mieIipide kirjoitti:
Tuota. En mitenkään. Se halu kumpuaa ihmisestä itsestään. Ei sitä voi ulkopuolelta mitenkään pakottaa. :D
*itsemääräämisoikeus nääs*Eikös sulle tuu nälkä, kun et tee töitä ja saa palkkaa? Vai tykkäätkö loisia muiden kustannuksella?
- Mennään metsään taas
päivänsäde kirjoitti:
Toivottavasti myös työnantajasikin on tyytyväinen panokseesi työpaikallasi. Niin entäs lasten opettajat, pitävätkö he sinun asenteestasi ja tyylistäsi hoitaa vanhemmuuttasi? Meillä täällä takapajulassa saattaisi tulla sanomista.
Olen opettaja ja en minäkään mene luokan eteen, jos ei huvita. Kyllä ne lapset siellä itse osaavat matikankirjat repuistaan kaivaa ja tietäväthän he, missä on ratkaisukirja. Tarkistavat tehtävänsä itse. Onhan niillä luontainen halu oppia käsittämään murtoluvut ja prosentit sekä oppia ulkoa kertotaulut.
Minä näytän heille esimerkkiä, että ei pidä tehdä mitään sellaista, mihin ei tunne luontaista tarvetta. Liikun mielelläni ulkona ja niinpä vien luokan vähintään kolmesti viikossa luontoretkelle pariksi tunniksi. Heillä tuntuu kyllä kaikilla olevan luontainen halu lähteä äidinkielen, englannin tai fysiikan opiskelun sijaan luontoon. Paitsi jos sataa tai on kylmä.
Monet kollegat, esimiehet eivätkä monet vanhemmatkaan ymmärrä tällaista kasvatusmentaliteettia. Kyllä on kummallista väkeä! - mieIipide
Mennään metsään taas kirjoitti:
Olen opettaja ja en minäkään mene luokan eteen, jos ei huvita. Kyllä ne lapset siellä itse osaavat matikankirjat repuistaan kaivaa ja tietäväthän he, missä on ratkaisukirja. Tarkistavat tehtävänsä itse. Onhan niillä luontainen halu oppia käsittämään murtoluvut ja prosentit sekä oppia ulkoa kertotaulut.
Minä näytän heille esimerkkiä, että ei pidä tehdä mitään sellaista, mihin ei tunne luontaista tarvetta. Liikun mielelläni ulkona ja niinpä vien luokan vähintään kolmesti viikossa luontoretkelle pariksi tunniksi. Heillä tuntuu kyllä kaikilla olevan luontainen halu lähteä äidinkielen, englannin tai fysiikan opiskelun sijaan luontoon. Paitsi jos sataa tai on kylmä.
Monet kollegat, esimiehet eivätkä monet vanhemmatkaan ymmärrä tällaista kasvatusmentaliteettia. Kyllä on kummallista väkeä!Turhaa kiukuttelua siellä. :)
- HV.
mieIipide kirjoitti:
mieIipide
17.10.2012 14:04, Tuota. En käy töissä. :D
Ymmärrän täysin. Ei moni muukaan samasta syystä! Voimat loppuivat Vähemmästäkin. Ei kukaan olisi kestänyt tuota vääryyttä!
Voimia ja tyyneyttä kaiken yhteiskunnan kaaoksen keskellä. - arkkienkelikö taas
Mennään metsään taas kirjoitti:
Monet kollegat, esimiehet eivätkä monet vanhemmatkaan ymmärrä tällaista kasvatusmentaliteettia. Kyllä on kummallista väkeä!Kuka haluaa tulla kouluun kiusattavaksi. Miksi et auta lasta koulukiusaamisen lopettamiseksi???? Käännät pääsi, etkä kuule vaikka kerrotaan, etkä näe vaikka kaikki tapahtuu nenäsi alla, siellä metsässäkin.
Ovathan lapsemme toki joutuneet itse selvittämään ja opettelemaan myös matematiikan tehtävät.
Et sinäkään ihan korvaamaton enää ole.
Lainaus;
Mennään metsään taas
21.10.2012 14:50
"
Monet kollegat, esimiehet eivätkä monet vanhemmatkaan ymmärrä tällaista kasvatusmentaliteettia. Kyllä on kummallista väkeä! " - Mennään metsään taas
arkkienkelikö taas kirjoitti:
Kuka haluaa tulla kouluun kiusattavaksi. Miksi et auta lasta koulukiusaamisen lopettamiseksi???? Käännät pääsi, etkä kuule vaikka kerrotaan, etkä näe vaikka kaikki tapahtuu nenäsi alla, siellä metsässäkin.
Ovathan lapsemme toki joutuneet itse selvittämään ja opettelemaan myös matematiikan tehtävät.
Et sinäkään ihan korvaamaton enää ole.
Lainaus;
Mennään metsään taas
21.10.2012 14:50
"
Monet kollegat, esimiehet eivätkä monet vanhemmatkaan ymmärrä tällaista kasvatusmentaliteettia. Kyllä on kummallista väkeä! "Juu, ihan olen samaa mieltä ja olenkin tullut siihen tulokseen, että en enää mene kouluun kiusattavaksi. Jotkut niistä oppilaista on niin urpoja, että käyttäytyvät kuin vanhempansa. Luulisi kyllä, että niillä olisi luontainen halu oppia ihmismäisiä käytöstapoja, mutta eipä ole vanhemmillaankaan.
Niinpä he eivät ainakaan minua kohtaan enää käyttäydy huonosti. Kotona ja mökillä on niin ihanan rauhallista ja voin paremmin tehdä sitä mitä haluan silloin kun haluan.
- mieisse
Minä olen katkera vanhemmileni, jotka eivät patistaneet minua läksyjentekoon.
Nyt nelikymppisenä käyn niitä kouluja , jotka olisi pitänyt käydä 15 vuotta sitten.
Mitä minusta olisikaan voinut tulla jos olisi vähän saanut tukea?
Tasan vahdin omien muksujen läksyjä, se on velvollisuuteni, koska lapset eivät ole pitkänäköisiä .- mieIipide
Toisilla lapsilla on luontaisesti kyvykkäämmäät opiskelugeenit. Ei heidän vanhemmillaan ole siihen osaa eikä arpaa, mutta toki haluavat päteä jälkikasvun menestyksellä...
- Kenttämyyrätär
mieIipide kirjoitti:
Toisilla lapsilla on luontaisesti kyvykkäämmäät opiskelugeenit. Ei heidän vanhemmillaan ole siihen osaa eikä arpaa, mutta toki haluavat päteä jälkikasvun menestyksellä...
Mitä halusit sanoa? Kaipa nyt on kaikille selvää ennestäänkin, että eri ihmisillä on erilainen älykkyys ja oppimiskyky!
Ja luonnollisesti kaikki vanhemmat ovat lapsistaan ylpeitä. Osalla ylpeyden aihe on koulumenestys - se on ihan yhtä hyvä syy kuin mikä tahansa muukin, oikeastaan monia muita syitä parempi.
- luomulaiskuri
Lasta ei saa myöskään kieltää. Kyllä se tajuaa itsekin mikä on sille terveellistä ja hyväksi. Pottakasvatus ja peseytyminen - kyllä se oppii kun kypsä.
En muuten mene maanantaina töihin. Elämä on tärkeämpää kuin työnteko.- 32 vuotta töissä
Harvalla on töitä sunnuntaisin.
- mutta mikä mielipide
Mä tunnistan tosta "mielipiteen" kirjotustyylistä millanen tyyppi on kyseessä.
-paljon värjätty sänkitukka
-läski
-tupakoi
-asuu rähjäsessä kerrostalossa
-on asosiaalinen nolla
-kummallinen lapsellisuus (noi tyhmät hymiöt omissa teksteissä)
Hyvät ihmiset, jättäkää toi kreizi nainen huomioimatta, muuten alennutte tuolle samalle matalalle tasolle. Se hakee täältä huomiota koska muualta se ei saa sitä. Se laittaa hymiöitä :) tai :D teksteihinsä näyttääkseen meille, ettei sitä hetkauta mikään. Muka.. Uskokaa mua, sen köyhyys, luuserius ja meidän sanat viiltää sitä!
Nimimerkin "mielipide" tulevaisuus on synkkä. Se aistii jo itsekin jotain..
Katsotaan miten sille käy! ..hi hii!
Mehän jo tiedetään se! Tehään jo etukäteen big five! (läps)- mieIipide
Vaativan kasvatuksen tulos:
"Poika oli matkustanut 3.syyskuuta junalla Kirkkonummelta Helsinkiin. Mukanaan hänellä oli kitaralaukku, jonka sisällä oli kivääri.
Syyttäjän mukaan poika oli jo aamulla päättänyt joko surmata itsensä tai isänsä.
Taustalla olivat huonot välit isän ja pojan välillä. Syyttäjän mukaan poika syytti isäänsä kärsimistään jalkakivuista.
- Jalkakipu oli jatkunut noin vuoden. Isä oli kovasti valmentanut ja vaatinut urheilemaan nuorempana, pojan asianajaja Markku Fredman luonnehti."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112616372774_uu.shtml
Repikää siitä. - ------
mieIipide kirjoitti:
Vaativan kasvatuksen tulos:
"Poika oli matkustanut 3.syyskuuta junalla Kirkkonummelta Helsinkiin. Mukanaan hänellä oli kitaralaukku, jonka sisällä oli kivääri.
Syyttäjän mukaan poika oli jo aamulla päättänyt joko surmata itsensä tai isänsä.
Taustalla olivat huonot välit isän ja pojan välillä. Syyttäjän mukaan poika syytti isäänsä kärsimistään jalkakivuista.
- Jalkakipu oli jatkunut noin vuoden. Isä oli kovasti valmentanut ja vaatinut urheilemaan nuorempana, pojan asianajaja Markku Fredman luonnehti."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112616372774_uu.shtml
Repikää siitä.Juurikin näin.
- ja tämä taas on mun
mielipide!
Mielipiteeltä olis jo varhaisessa vaihessa pitäny katkasta munajohtimet. Ei ois päässy lisääntymään. No.. aikaa ei saa peruutettua, mutta lapsen saa huostaan. ..ja taas yks laps lisää huostaan.. Voii että..! - mieIipide
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012121516456132_ul.shtml
*vanhempien painostus* - Nikitmitaz
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2
HUOSTAANOTTO - http://
Näin on!
- .k.
Eivätkä ne lapset luultavasti tekisi läksyjään vaikka patistaisit. Kyseessä saattaa olla vanhempien ihanteitten sortumisesta syntyvä voimattomuus.
- Älä pelkää
Koulussa opettajat sanoivat laiskaksi kun luin omia kirjoja. En tehnyt koskaan läksyjä vaan opiskelin sitä mikä oli kiinnostavaa. Nyt aikuisena olen kirjaviisain ihminen jonka tunnen, muuten aika tavis. Jos voisin muuttaa jotain teinivuosista niin olisin lintsannut enemmän ja mennyt vaikka töihin tai harrastuksiin oppimaan enemmän käytännön juttuja. Tylsistymällä ei ainakaan opi mitään. Ne jotka koulusta pitävät niin (tietenkin) siellä viihtyvät. Oppivat tottelemaan auktoriteetteja ynnä muita, Tiedä sitten onko hyvästä vai pahasta, riippuu minkälainen tahtoo olla.
Onnea Matkaan
http://collegedropoutshalloffame.com/ - pobop
Jos ajattelisit, niin ymmärtäisit, että pieleen menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi265461- 883764
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313513360- 2202812
- 612747
- 522665
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322480- 1532390
- 311985
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1171665