SEINÄJOKI, kuntalainen, ONKO NYT TEKOJEN AIKA?

voutilainen.mikko

SEINÄJOKI, kuntalainen, NYT ON TEKOJEN AIKA!

Lähden siitä, että valtuustossa pitää istua sellaisen henkilön, joka kuuntelee kuntalaisia ja toimii.



Meillä kaikilla on äitejä, isiä, lapsia ukkeja ja mummoja kuka heistä huolehtii!

Tämä koskee meitä kaikkia. Nuori miettii, että kuka se meidän mummusta huolehti… Mummun keski-ikäinen työssä käyvä tytär tai poika miettii palveluasumista. Mummun tai vaarin puoliso miettii, että mihinkä minä tuon ”sirpan” nyt laitan kun ei hän enää oikein pärjää. Ei ole hoitopaikkaa. Kai se on ryhdyttävä omaishoitajaksi. Kuka sitten hoitaa tuota meidän pientä kun minä työssäkäyvää , äiti hoidan mummua. Mistä saan rahat riittämään? Ilkassa on asiasta myös kirjoitettu Raimo Somppi.14.10.2012

Hyvä lukijani. Minä Mikko Voutilainen perussuomalaisten kunnallisvaaliehdokas nro. 295 olen valinnut linjani. Tulen edustamaan valtuustossa meille kaikille aivan luonnollisia tärkeitä perusarvoja. Niitä ovat: Terveys, työ, koulutus, tasa-arvo, perhe, lähimmäisistä huolehtimen ja riittävä toimeentulo. Tähän mahtuu paljon. Ensimmäiseksi haluan nostaa esille ikä-ihmisten tilanteen ja omaishoidon. Meillä kaikilla on isiä äitejä ukkeja ja mummoja. Kuka heistä huolehtii kun heidän terveyden tilansa heikkenee. Kunnan on varoja yhä vähemmän palveluhoitamiseen. Eikä saa hoitopaikkaakaan. Budjeteista on leikattu niin paljon, että jätän tässä sen jo sanomattakin, ettei kukaan saa sydänkohtausta. Omaishoitaja on todella kovassa paineessa jo nyt. Hän väsyy työtaakkansa alle. Hänelle maksetaan vain 47 c. palkkaa, mikä on todella pöyristyttävää! Eikä hän saa vapaapäiviä ja työ on raskasta henkisesti sekä ruumiillisesti. Jos tätä jatkuu pitkään voi olla niin, että kunta saa 2 täyspäivästä hoito tarvitsevaa. Mistä tähän löytyy apua? Tulen menemään mukaan mm. omaishoitajien hallituksen toimintaan.

Itselläni on omaishoitaja kokemusta ja tiedän mitä se on. Apua ei tule. sanotaan vain että sehän on sinun ukkisi tai mummosi. totta kai oma lapsi heistä huolehtii. Niinpä niin. Kyllähän se silloin joskus ennen vanhaan niin meni kun asuttiin perheyhteisöissä, joissa oli kaikkien ukit ja mummot lasten lasten lapset jne…olivat paikalla. Tänä
päivänä tilanne on täysin täisenlainen, eikä vanhaan ole enää paluuta. Siellä omaisen luona pitää rampata jatkuvasti, matkaakin voi olla aikalailla. Omaa sukulaistaan ei halua jättää heitteille tai huonolle hoidolle, vaan kaikki tehdään tunnollisesti, että toisella olisi mahdollisimman hyvä olla. Entä sitten oma ydinperhe? Riittäkö aika, jaksaminen ja rahat? Syrjäytyminen on päivän sana. Se koskettaa niin ikäihmistä, keksi-ikäistä, nuorta ja perhettäkin tukiverkon puuttuessa. Syrjäytymisen syyt ovat moninaisia. Niiden ennalta ehkäiseminen on tärkeätä. Mistä lääkäreitä lisää? Valelääkärit oli selvä sosiaalinen tilaus, kun ei lääkäreitä ollut käytännössä paikan saivat, jopa paperinsa tekaisseet. Suomessa koulutetaan paljon ihmisiä, mutta he menevät ulkomaille. Pitäisi laittaa kiintiö työura kotipaikalle ensin. Entä ulkomaalaiset he tulevat tänne kouluihin, heille maksetaan yliopistot, asumiset kaikki. jne.. kun he valmistuvat menevät takaisin sinne mistä tulivatkin ja suomi jäi nuolemaan näppejään. Emme me suomalaisetkaan saa ulkomailla ilmaisia tutkintoja. Miksi meidän pitäis antaa muille. Terveys jne palvelut, tarvitaan jatkokoulutuspaikkoja. tasa-arvoista kohtelua kaikille kuntalaisille. Vammaisten asiat. Päivähoitopaikkoja lapsille. Kaupunkia pitää korjata, rakentaa asuntoja, pitää kaavoittaa niin, että kasvavana kuntana voimme tarjota kodin paikan uusille tuleville asukkaille. Pitää saada harrastustiloja. ja monia muita asoita. Ajatteletko, että tässä on yhdelle miehelle liikaa? Eihän tässä ole kuin pinta raapaisu.

-Ei yhtä asiaa valtuustossa kauaa käsitellä. Pitää päästä eneenpäin seuraavaan. Otan siis yhden asian kerrallaan, tunnollisesti asia tutkaillaan, esitellään ja tehdään päätökset ajallaan.-


Se, millaisia edustajia sitten valitaan, on arvostuskysymys. Ei ole hyväksi, että valtuustoihin valittaisiin vain esimerkiksi parhaiten taloudellisesti menestyneet tai eniten vuosia koulutuslaitoksissa viettäneet. Edustajien pitää olla edustamiensa tahojen pienoiskuva käytännön elämästä. Vaaleissa pitää siis olla tarjolla eri väestöpiirejä mahdollisimman hyvin edustavia henkilöitä, ei pelkkiä menestyjiä. Tarkoitan sitä, että kultalusikka suussa syntyneet eivät ymmärrä tavallisten ihmisten murheita jne. Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että aina on olemassa toinen vaihtoehto tavoitteisiin pääsemiseksi. Pitää olla vain perään antamaton, että asiat menevät eteenpäin. Ei rynnimällä, vaan järjellä ja rehellisellä suomalaisella otteella.
Politiikka on tänä päivänä kokenut inflaation. Helposti kuulee sanottavan, että kansalainen oksentaa kuullessaan politiikon nimen. Se tulee siitä, että puhutaan ennen vaaleja, muttei mitään tehdä toisten hyväksi, sitten omien kylläkin. jatkuu...

4

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voutilainen.mikko

      Nyt on tekojen aika! Lähden siitä, että valtuustossa pitää istua sellaisen henkilön, joka kuuntelee kuntalaisia ja toimii. Sitä varten minut on pyydetty valtuuston ehdokkaaksi.

      Kuntamme menestyksen kannalta olisi joka tapauksessa parempi, että päätöksiä olisi tekemässä tavalliset ihmiset, joita päätökset viimekädessä kuitenkin koskettavat. Esim tutkinnot eivät sitä takaa, että niitä hankkinut henkilö olisi myös hyvä päättäjä, tai että hän ymmärtäisi tai hallitsisi käsiteltäväviä asioita. Politiikkaan kun ei ole olemassa valmiita kouluja, vaan politiikka itse pätevöittää ja opettaa valtuutetun asiantuntijaksi asioiden käytännön kautta. Tämä on totuus!

      Olen nähnyt yrittäjänä käytännössä, että on määrätietoisesti vietävä asioita eteenpäin.. Kuinka sitten on. Onko se vanha valtuutettu parempi kuin uusi. Voi olla, mutta uutta tahtoa tarvitaan, uusia näkemyksiä ja uutta energiaa valtuustossa tarvitaan aina. Entisillä on usein jo niin monta tehtävää, ettei heillä aika riitä ottaa uusia tehtäviä vastaan. Sitten on vielä tämä. Olen Seinäjokelaisille aika tuntematon uusi kasvo. Kuva ohessa. Ammatti joukkoliikenneyrittäjäksi itseni hankkinut, kengän koko on 44, ikä 50v, pituus 181 cm ja paino siinä 77kg. Ruumiin rakenne normaali. Harrastukset urheilulliset. Elää siivosti. Tekeekö näiden tietojen puuttuminen minusta vähempiarvoisen ehdokkaan kuin se tuttu ”naapurin Heikki tai Kirsti”. Nyt on kysymys asoista, jotka ovat jokaiselle suomalaiselle tärkeitä luonnollisia perusarvoja. Niiden ymmärtämiseen ja niiden puolesta toimimiseen kaikkien kuntalaisten parasta ajatelle ei tarvitse olla edes puolituttu. Ne ovat meille kaikille tärkeitä ja tuttuja asoita. Niiden tekijöitä on vain vähän. Tämä on sinun tilaisuutesi hyvä kuntalainen valita sellainen ehdokas valtuustoon, joka toimii kuntalaisten parasta ajatellen Olen Mikko Voutilainen PS 295 – Muista äänestää.

    • äänestäjä.

      Oletko joku kone kun et puhetta ymmärrä? Kerro kerrankin mistä otat rahat siihen kaikkeen kivaan jota kaikille lupaat kun sinua äänestää?
      Nostatko kv-prossan tuplaksi vai mistä tulee rahat?

      • voutilainen.mikko

        Kuntapolitiikka, kuten muukin politiikka ei ole yhden ihmisen vastuulla. Se on demokratiaa ja tiimityöskentelyä. Yhdessä valitut ehdokkaat tekevät omien lupaustensa ja edustamien arvojensa perusteella pätöksiä. Minä olisin tehnyt niitä kuntalisten parasta ajatellen. Ehkä sitten ensikerralla valitsette minut. Ps. Lukiessanne aikaisemmin asiaa käsitteleviä kirjoituksia käy ilmi, että asiaan ei ole olemassa vain yhtä ratkaisua, kuten kysymääsi "kv-prossa tuplaksi", vaan pitää tutkia useita eri vaihtoehtoja varojen hankkimiseksi kuntalaisten parasta ajatellen, eikä veronkorotus ole välttämättä paras kuntalaista ajatellen, mutta kuten sanottu on sen asian päättäminen valitsemienne valtuuttettujen asia. Toivottavasti valitsitte oikein :) Tärkein kuitenkin toteutui Perussuomalaiset voitti vaalit ja jokainen kunta sai lisää perusuomalaisien arvoilla varustettuja valtuutettuja kunnanvaltuustoihin. - Tuhannet kiitokset äänestäjilleni. : Mikko


    • äänestäjä.

      Sano nyt jo viimeinkin vastaus edes yhteen kysymykseen joita sinulle on esitetty?
      Vaikkapa siihen MISTÄ OLISIT OTTANUT RAHAT???

      Et ole ainoaankaan kysymykseen vastannut vaan jauhanut samaa paskaa.
      Ymmärrätkö puhetta lainkaan vai missä ongelma???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3530
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2942
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2830
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2718
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2034
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1857
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      161
      1694
    Aihe