Mikä on paras valinta perheautoksi?

mikä farmari?

Meillä ois pian auton vaihto edessä. Olen jo saanutkin pari tarjousta ja muutama koeajokin on takana. Nykyinen on Skoda Fabia farmari ja olen ollut hyvin tyytyväinen, mutta kilometrejä alkaa olla ja hieman kaipaan vääntöä myös lisää.

Koeajoin Skoda Octavian 1.2 TSI moottorilla ja Nissan Qashqain 1.6 bensakoneella sekä Opel Astran 1.4 turbo bensan.
Skoda vaikutti noista parhaalta kaikinpuolin, 1.2 TSI vääntää tosi hyvin, mutta se on ongelmamoottori, kuten TSI moottorit yleensä joten en uskalla ostaa- noita on hajonnut todella paljon alle 50 tkm.
Nissan oli pienempi tiloiltaan ja laiska liikkumaan. Opeli ei jotenkin ollut oman tyylinen ja tuossakin on aivan uusi moottorityyppi, joten voi olla riskihommia ja TM:n arvion perusteella ei kiinnosta.

Toyotalla ei ole farmaria riittävän edukkaasti ja muutenkin ovat hengettömiä muotokieleltään. Sitten ois vielä Korean Hyundaita, Kiaa ja Chevrolettia tarjolla, oiskohan noista mihinkään?

Ranskalaisia en oo miettiny, koska vikatilastoissa loistavat, toisaalta moottorit on kai ihan ok? Muutenkin vähän oudon oloisia muotokieleltä.

BMW ja MB liian kalliita, muuten BMW ois varmaan ehdoton valinta.

Eli mikähän tässä nyt ois järkevää? Antakaa hyviä vinkkejä auton valintaan. Voi olla, että kääntyy käytetyn bemarin hakuun keväällä Saksasta. Skodaa ennen oli BMW ja olihan se hieno auto, coupe ei vaan menny enää perheautona :(

232

9400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksasta saa AUTON

      Kyllä auton pitää olla auto, joten ehdottomasti ei nipponinkipoille sun muille korean toivoille. Tuo tsi-homma on tosi, joten ei muuta kun AUTOON säästämään. Fordia ei näkyny listoilla, mutta läpimätä ne onkin tähän asti ollu parin vuoden jälken,

      • BBcaddy

        mikäs pitäis olla? mersu, audi vai bemari? naurattaa tollaset "premium" pellet jotka luulee ajavansa jotenkin paremmalla ja hienommalla vaikka samanlaisia tusinamuovikippoja ovat kuin joka tojota...


      • kolmasford

        Fordissa on hyvät ajo-ominaisuudet. Ja kyllä nekin kestää kun massauttaa ne ensimmäisen vuoden sisällä. Edellisellä fordilla ajelin 9 vuotta eikä ollut ruoste ongelmia, kun auto oli ruostesuojattu suht uutena. Mutta nykyään harva taitaa ruostesuojata autonsa kun ei ole ajatellut pitää sitä paria vuotta kauemmin.
        Myös uudessa Golfissa ei ole enää ketjua vaan hihda TSI koneissa. Skodan Rapid ehkä myös tutustumisen arvoinen tulokas.


      • AUTO4

        JOO aasialaisten ongelmajäte paskojen tuonti eurooppaan tarkempaan syyniin.


    • Näin on

      Aivan sama minkä ostat, ei merkillä väliä. Ostat pari vuotta vanhan farmarin, maksan 20 tonnia, hyvän saat.

      • Täälläkin

        kompataan tätä ehdotusta. Älä tee siitä valinasta liian vaikeaa se on vaan auto. Kaikissa niissä on joitain vikoja merkistä riippumatta. Tämä ei ole nyt provosointia mutta kuten varmasti jo tiedätkin niin vaggilaisten dsg-laatikoissa on ollut ongelmia, hieno loota silloin kun toimii mutta sen kohdalla otat milestäni ison riskin.


    • 314234324

      Älä sorru VAG pikkubensaan ennen kuin on saatavilla nokkahihnalla.
      Noissa pienissä ahdetuissa on ollut paljon nokkaketjuvaurioita (jopa alle 40tkm).
      Niinpä VAG on päättänyt luopua kyseisestä moottorista ja korvata sen uudemmalla mallilla missä nokkaketjun tilalla on hihna.
      Audi A3 on jo saatavilla kyseisellä uuden sarjan koneella.

      Katsoppa mitä maksaa Nissaniin 5v takuulaajennus (vai muutaman satasen). Ehkä Qassi ei ole autona sokotan veroinen mutta mielenrauhaa sillä saa.

    • talouskunnossa

      Käy tutustumassa Cruze farkkuun, yllätyt mitä rahalla saat ja huollotkin ovat ilmaisia seuraavat 3 vuotta!

    • Dokker & Lodgy

      Vielä enemmän yllätyt jos käyt katsomassa vuoden vaihteen jälkeen maahan saapuvia uusia DACIOITA. Nuo Dokker ja Lodgy ovat todellisia perheautoja ja tavattoman edullisia. Saksassa näitä on jo saatavilla esitteluautoina.

    • ....

      Diesel Passat, siinä on kaipaamasi vääntöä.

      • 20.01.13 klo 13.37

        Älä vaan passatia osta vai haluatko samaistua kyseisiin ääliöihin sillä kaikki passatkuskit on idiootteja (R)(U)(N)(K)(K)(A)(R)(E)(I)(T)(A)


    • fdcd

      Citroen DS5 ja erotut joukosta.

      • EI sitkua EI!

        No varmasti erotut joukosta jos sitikkaan erehdyt!
        Itse erehdyin ja todellaki erehdyin!
        Pehmoinen kyyti oli C5 sitikassa mutta siihen se jäikin, tehoton = erotut jonontekijänä jonkun rekan perässä kun ohi ei pääse, sähköviat = auton valot ikkunat ilmastointi lasinpyyhkijät keskuslukko elävät ihan omaa elämäänsä ja varmasti erotut kun valot vilkkuvat kuin hollywoodissa ja ikkunat avutuvat/sulkeutuvat kun yrität käyttää lasinpyyhkijöitä kusipoikaa, erotut myös kun kesähelteellä lämmityslaitteisto pukkaa kuumaa kuskin tai vänkärin puolelle ja ilmastointi ei toimi juuri tehdystä ilmastoinnin täyshuollosta huolimatta, erotut myös siinä kun talvipakkasella lämmityslaitteisto pukkaa ulkoilmaa suoraan tupaan eikä auta muu kuin työntää karvalakkia syvemmälle päähän eskimokinttailla ja samalla rapsutella cd -kotelolla jäätä tuulilasin vuoroin sisäpinnalta vuoroin ulkoapäin.
        Parkkipaikalla erotut ilmajousitteisella sitikallasi siten että joko auton etu- tai takapää tai molemmat ovat ns. tontissa eli ala-asennossa.
        Etkä sitten lähde siitä parkkipaikalta ennenkuin n. minuutin kuluttua auton käynnistämisestä (jos se sattuu suostumaan lähteen käyntiin just silloin kun haluat) sillä piskuinen kompressori ei nosta sitikkaasi ajokorkeuteen hetkessä ja jos lähdet ajamaan ala-asennossa niin se rasittaa entisestään jo sököjä ilmajousia.
        Sitikka erottuu myös erittäin hyvin jälleenmyytiarvossa, se tippuu nopeammin kuin meteoriitti taivaalta ja se jo yksistään on huutava varoitus = älä erehdy sitikkaan!
        Itse menin lankaan 110-0 ja ostin käytetyn muka hyvin varustellun C5 farkun pienillä kilometreillä koska se oli huomattavasti halvempi verrattuna vastaaviin kunnon autoihin.
        Hermot ja rahaa paloi vikojen etsintään jotka eivät tuottaneet muuta tulosta kuin todellakin sitä rahanpalamista ilman vastinetta.
        Lopulta tuli järki käteen ja annoin puoli-ilmaiseksi tuon murheenkryynin pois ja vaikka rahaa menetin paljon tuon sitikan takia niin olen tyytyväinen että se ei enää pilaa elämääni yhtään enempää.
        Nyt alla on saman ikäluokan mutta tietenkin erimerkkinen auto ja vaikka maksoin nykyisestä autostani reilusti tuplahinnan sitikkaan verrattuna niin täytyy myöntää se fakta että halpa ja hyvä ovat kaksi eri asiaa.


      • OletOnneton es-jonne
        EI sitkua EI! kirjoitti:

        No varmasti erotut joukosta jos sitikkaan erehdyt!
        Itse erehdyin ja todellaki erehdyin!
        Pehmoinen kyyti oli C5 sitikassa mutta siihen se jäikin, tehoton = erotut jonontekijänä jonkun rekan perässä kun ohi ei pääse, sähköviat = auton valot ikkunat ilmastointi lasinpyyhkijät keskuslukko elävät ihan omaa elämäänsä ja varmasti erotut kun valot vilkkuvat kuin hollywoodissa ja ikkunat avutuvat/sulkeutuvat kun yrität käyttää lasinpyyhkijöitä kusipoikaa, erotut myös kun kesähelteellä lämmityslaitteisto pukkaa kuumaa kuskin tai vänkärin puolelle ja ilmastointi ei toimi juuri tehdystä ilmastoinnin täyshuollosta huolimatta, erotut myös siinä kun talvipakkasella lämmityslaitteisto pukkaa ulkoilmaa suoraan tupaan eikä auta muu kuin työntää karvalakkia syvemmälle päähän eskimokinttailla ja samalla rapsutella cd -kotelolla jäätä tuulilasin vuoroin sisäpinnalta vuoroin ulkoapäin.
        Parkkipaikalla erotut ilmajousitteisella sitikallasi siten että joko auton etu- tai takapää tai molemmat ovat ns. tontissa eli ala-asennossa.
        Etkä sitten lähde siitä parkkipaikalta ennenkuin n. minuutin kuluttua auton käynnistämisestä (jos se sattuu suostumaan lähteen käyntiin just silloin kun haluat) sillä piskuinen kompressori ei nosta sitikkaasi ajokorkeuteen hetkessä ja jos lähdet ajamaan ala-asennossa niin se rasittaa entisestään jo sököjä ilmajousia.
        Sitikka erottuu myös erittäin hyvin jälleenmyytiarvossa, se tippuu nopeammin kuin meteoriitti taivaalta ja se jo yksistään on huutava varoitus = älä erehdy sitikkaan!
        Itse menin lankaan 110-0 ja ostin käytetyn muka hyvin varustellun C5 farkun pienillä kilometreillä koska se oli huomattavasti halvempi verrattuna vastaaviin kunnon autoihin.
        Hermot ja rahaa paloi vikojen etsintään jotka eivät tuottaneet muuta tulosta kuin todellakin sitä rahanpalamista ilman vastinetta.
        Lopulta tuli järki käteen ja annoin puoli-ilmaiseksi tuon murheenkryynin pois ja vaikka rahaa menetin paljon tuon sitikan takia niin olen tyytyväinen että se ei enää pilaa elämääni yhtään enempää.
        Nyt alla on saman ikäluokan mutta tietenkin erimerkkinen auto ja vaikka maksoin nykyisestä autostani reilusti tuplahinnan sitikkaan verrattuna niin täytyy myöntää se fakta että halpa ja hyvä ovat kaksi eri asiaa.

        Sulla ei ole sitikkaa koskaan ollutkaan. Käy ilmi tekstisi sisällöstä ja virheellisistä teknisistä specseistä.


      • fcd
        EI sitkua EI! kirjoitti:

        No varmasti erotut joukosta jos sitikkaan erehdyt!
        Itse erehdyin ja todellaki erehdyin!
        Pehmoinen kyyti oli C5 sitikassa mutta siihen se jäikin, tehoton = erotut jonontekijänä jonkun rekan perässä kun ohi ei pääse, sähköviat = auton valot ikkunat ilmastointi lasinpyyhkijät keskuslukko elävät ihan omaa elämäänsä ja varmasti erotut kun valot vilkkuvat kuin hollywoodissa ja ikkunat avutuvat/sulkeutuvat kun yrität käyttää lasinpyyhkijöitä kusipoikaa, erotut myös kun kesähelteellä lämmityslaitteisto pukkaa kuumaa kuskin tai vänkärin puolelle ja ilmastointi ei toimi juuri tehdystä ilmastoinnin täyshuollosta huolimatta, erotut myös siinä kun talvipakkasella lämmityslaitteisto pukkaa ulkoilmaa suoraan tupaan eikä auta muu kuin työntää karvalakkia syvemmälle päähän eskimokinttailla ja samalla rapsutella cd -kotelolla jäätä tuulilasin vuoroin sisäpinnalta vuoroin ulkoapäin.
        Parkkipaikalla erotut ilmajousitteisella sitikallasi siten että joko auton etu- tai takapää tai molemmat ovat ns. tontissa eli ala-asennossa.
        Etkä sitten lähde siitä parkkipaikalta ennenkuin n. minuutin kuluttua auton käynnistämisestä (jos se sattuu suostumaan lähteen käyntiin just silloin kun haluat) sillä piskuinen kompressori ei nosta sitikkaasi ajokorkeuteen hetkessä ja jos lähdet ajamaan ala-asennossa niin se rasittaa entisestään jo sököjä ilmajousia.
        Sitikka erottuu myös erittäin hyvin jälleenmyytiarvossa, se tippuu nopeammin kuin meteoriitti taivaalta ja se jo yksistään on huutava varoitus = älä erehdy sitikkaan!
        Itse menin lankaan 110-0 ja ostin käytetyn muka hyvin varustellun C5 farkun pienillä kilometreillä koska se oli huomattavasti halvempi verrattuna vastaaviin kunnon autoihin.
        Hermot ja rahaa paloi vikojen etsintään jotka eivät tuottaneet muuta tulosta kuin todellakin sitä rahanpalamista ilman vastinetta.
        Lopulta tuli järki käteen ja annoin puoli-ilmaiseksi tuon murheenkryynin pois ja vaikka rahaa menetin paljon tuon sitikan takia niin olen tyytyväinen että se ei enää pilaa elämääni yhtään enempää.
        Nyt alla on saman ikäluokan mutta tietenkin erimerkkinen auto ja vaikka maksoin nykyisestä autostani reilusti tuplahinnan sitikkaan verrattuna niin täytyy myöntää se fakta että halpa ja hyvä ovat kaksi eri asiaa.

        Haha täyttä satua ja kaiken huipuksi, et uskalla edes kertoa mihin merkkiin siirryit..


      • teinit24.fi
        EI sitkua EI! kirjoitti:

        No varmasti erotut joukosta jos sitikkaan erehdyt!
        Itse erehdyin ja todellaki erehdyin!
        Pehmoinen kyyti oli C5 sitikassa mutta siihen se jäikin, tehoton = erotut jonontekijänä jonkun rekan perässä kun ohi ei pääse, sähköviat = auton valot ikkunat ilmastointi lasinpyyhkijät keskuslukko elävät ihan omaa elämäänsä ja varmasti erotut kun valot vilkkuvat kuin hollywoodissa ja ikkunat avutuvat/sulkeutuvat kun yrität käyttää lasinpyyhkijöitä kusipoikaa, erotut myös kun kesähelteellä lämmityslaitteisto pukkaa kuumaa kuskin tai vänkärin puolelle ja ilmastointi ei toimi juuri tehdystä ilmastoinnin täyshuollosta huolimatta, erotut myös siinä kun talvipakkasella lämmityslaitteisto pukkaa ulkoilmaa suoraan tupaan eikä auta muu kuin työntää karvalakkia syvemmälle päähän eskimokinttailla ja samalla rapsutella cd -kotelolla jäätä tuulilasin vuoroin sisäpinnalta vuoroin ulkoapäin.
        Parkkipaikalla erotut ilmajousitteisella sitikallasi siten että joko auton etu- tai takapää tai molemmat ovat ns. tontissa eli ala-asennossa.
        Etkä sitten lähde siitä parkkipaikalta ennenkuin n. minuutin kuluttua auton käynnistämisestä (jos se sattuu suostumaan lähteen käyntiin just silloin kun haluat) sillä piskuinen kompressori ei nosta sitikkaasi ajokorkeuteen hetkessä ja jos lähdet ajamaan ala-asennossa niin se rasittaa entisestään jo sököjä ilmajousia.
        Sitikka erottuu myös erittäin hyvin jälleenmyytiarvossa, se tippuu nopeammin kuin meteoriitti taivaalta ja se jo yksistään on huutava varoitus = älä erehdy sitikkaan!
        Itse menin lankaan 110-0 ja ostin käytetyn muka hyvin varustellun C5 farkun pienillä kilometreillä koska se oli huomattavasti halvempi verrattuna vastaaviin kunnon autoihin.
        Hermot ja rahaa paloi vikojen etsintään jotka eivät tuottaneet muuta tulosta kuin todellakin sitä rahanpalamista ilman vastinetta.
        Lopulta tuli järki käteen ja annoin puoli-ilmaiseksi tuon murheenkryynin pois ja vaikka rahaa menetin paljon tuon sitikan takia niin olen tyytyväinen että se ei enää pilaa elämääni yhtään enempää.
        Nyt alla on saman ikäluokan mutta tietenkin erimerkkinen auto ja vaikka maksoin nykyisestä autostani reilusti tuplahinnan sitikkaan verrattuna niin täytyy myöntää se fakta että halpa ja hyvä ovat kaksi eri asiaa.

        Jälleen yksi asiantuntijalausunto "mieheltä", jolla ei ole MILLOINKAAN ollut Citroeniä, lieneeko koskaa edes ajamaan päässyt...niin on tyypillä faktat ja fiktiot seonnut. kakara-pelle-teini, mene takaisin maalaamaan paskalla pallinjalkoja.


      • Rikki ranskalainen

        Citroen? Buahaahaaa aivan pelkkää passskaa etkö nyt jo tajua


    • voiherranjuu...

      sinä sen parhaiten tiedät mikä teidän perheelle parhaiten sopii! kyllä on tyhmä ja yksinkertainen jos ei itse osaa päättää millä' haluaa ajaa vaan pitää tulla TÄÄLTÄ kyselemään millä ajelis...

      • Männe

        se on tyhmä joka toista haukkuu. Sen napa paukkuu ja joutuu mustalaisten laukkuun, varppina.


    • Sama täällä

      Testasin kaikki merkit ja ostin viimeksi Cruzen. Täysin ongelmaton ja vahva turbobensa. Kolmen vuoden takuu ja ilmaiset huollot.

      • oiuytredfgn

        No, hurraa. Onko paljonkin vikoja jo alle kolmevuotiaana?


    • Astra 1,4T

      Tai vielä parempi on Cruze 1.4T. Ainoa kestävä turbobensamoottori, joka on upea ajaa!

      • kysyn vaan

        Eikös tuo 1.4 turbo ole sama kuin Opel Astrassa? Ja mikä vika Meganen 1,4 t:ssä on?


      • HAH HAH HAAA

        Mistäs sen kestävyyttä tiedät??? Chevyn mainosmies se jaksaa joka palstalla mainostaa.


      • Astra 1,4T
        kysyn vaan kirjoitti:

        Eikös tuo 1.4 turbo ole sama kuin Opel Astrassa? Ja mikä vika Meganen 1,4 t:ssä on?

        Samaa konetta käyttävät. Cruzessa on aina 140hv, Astrassa 120hv ja 140hv.


      • skiope
        HAH HAH HAAA kirjoitti:

        Mistäs sen kestävyyttä tiedät??? Chevyn mainosmies se jaksaa joka palstalla mainostaa.

        No ei se mitenkään voi olla ainakaan huonompi kuin VW.


      • ajettavuus tärkein

        Jos Cruze on upea ajaa, niin sitten kai on ihan sama, minkä kulkineen ostaa.


      • HAH HAH HAAA
        ajettavuus tärkein kirjoitti:

        Jos Cruze on upea ajaa, niin sitten kai on ihan sama, minkä kulkineen ostaa.

        Minusta ajettavuus on tärkein. Siksi en huolisi muita kuin Cruzen.


    • Tässä ratkaisu

      Mersun R-sarja sopii parhaiten. osta pikkuisen käytettynä niin ei ole edes pahan hintainen

    • Pormes

      Minä kävisin katsomassa Volvoa, käytetty V70 on hyvä peli ja jos löytyisi jokin erittäin hyvin pidetty 940 niin sen ottaisin.

      Nyt kun ei ole tarvetta tilalle niin hain Saksasta Porsche 911 Turbon!

      • GLT 2.3

        940 on viimeinen aito KUNNON Volvo. Noi kaikenmaailman 850-V70-kikottimet yms. hylätään katsastuksissa enempi kuin usein, eli ylläpito ei suinkaan ole taloudellisesti kovin kannattavaa.

        Hollannin Volvosta (pienemmät mallit) tulikin laadukkaampi, kertoo jo jotain tasosta.


      • M 54
        GLT 2.3 kirjoitti:

        940 on viimeinen aito KUNNON Volvo. Noi kaikenmaailman 850-V70-kikottimet yms. hylätään katsastuksissa enempi kuin usein, eli ylläpito ei suinkaan ole taloudellisesti kovin kannattavaa.

        Hollannin Volvosta (pienemmät mallit) tulikin laadukkaampi, kertoo jo jotain tasosta.

        940 on viimeinen aito KUNNON Volvo. ??? Takavedon takiakko viimeinen kunnon volvo vai? Mitäs kaikkia volvoja sulla on ollut tai mitä olet ajanut?
        Mulla on mun seitsemäs ja kahdeksas volvo pihassa, 850GLT ja S80 2.4T. Aloitin aikanaan 144 Grand Luxella ja siitä sitten tultu kakssatasesta näihin ja ei mun mielestä volvon mallit ole mitenkään kärsinyt etuvedosta tai mistään muustakaan. Vikoja oli enemmän vanhoissa malleissa kun näissä uusissa ainakin mulla. No koiran luista ei juurikaan silloin puhuttu mutta volvon pahin vihollinen silloin oli ruoste. Tuli tutuksi mistä taas nykyiset volvot ei tiedä mitään.
        Hyviä autoja ovat niin kuin monet muutkin merkit kun vaan muistaa huolta ja pitää muutenkin paikat kunnossa.


    • köyhyys naurattaa

      Tuossa luokassa sillä ei ole merkitystä. Kaikki ovat epämukavia ja huonoja kaikin puolin.

    • EI eu autoja

      Toytota on paras avensis Hyundai hyvänä kakkosena, Madza , mutta hiukan kallis, 6 wagon on uudistumassa ja nyt saa kaikilla mausteilla "vanhan hyvän näköisen 6 sen ,on paremman näköinen kuin uusi 6.
      Ei eurooppalaisia autoja

      • BMWAUDIVOLVO

        Apukoulutason kirjoituksesta päätellen olet Toyota miehiä? Oikea vastaus on, että ehdottomasti eurooppalainen laatuauto.


      • ei eu autoja
        BMWAUDIVOLVO kirjoitti:

        Apukoulutason kirjoituksesta päätellen olet Toyota miehiä? Oikea vastaus on, että ehdottomasti eurooppalainen laatuauto.

        kiitos vastauksesta , olen muuten skoda ja mersumiehiä - noilla olen ajanut,, ja nyt jos ois sen verran miestä, että ostan itäauton ja en tarkoita daciaa, vaan izuzua daewoota jne


      • Jörgenen

        Olen samaa mieltä monen eu-auton jälkeen, että kyllä se Toyota on paras valinta. Avensiksessa on tilaa, lämpöä, luotettavuutta ja pitää hintansa parhaiten. Osta vaikka pari vuotta vanha, niin saat reiluun 20 tonniin.


      • Kokemusta on
        Jörgenen kirjoitti:

        Olen samaa mieltä monen eu-auton jälkeen, että kyllä se Toyota on paras valinta. Avensiksessa on tilaa, lämpöä, luotettavuutta ja pitää hintansa parhaiten. Osta vaikka pari vuotta vanha, niin saat reiluun 20 tonniin.

        Nyky Toyotat epäluotettavia, vikoja älyttömän paljon. Moottorit, vaihteisto, kytkin, jarrut ja sähköt. Kaikissa henkilö malleissa sama juttu.


      • melko varma
        Kokemusta on kirjoitti:

        Nyky Toyotat epäluotettavia, vikoja älyttömän paljon. Moottorit, vaihteisto, kytkin, jarrut ja sähköt. Kaikissa henkilö malleissa sama juttu.

        Sinulla ei ole konemusta kuin psykologeista.


      • skeida kekaidu
        ei eu autoja kirjoitti:

        kiitos vastauksesta , olen muuten skoda ja mersumiehiä - noilla olen ajanut,, ja nyt jos ois sen verran miestä, että ostan itäauton ja en tarkoita daciaa, vaan izuzua daewoota jne

        Jos skeida ei ole itäauto, niin mikä sitten...mosse? Skeida on ollut, on ja tulee aina olemaan itäauto. Eikä sitä täysin kyetä pilaamaan, edes VAG-tekniikalla. >X-D


    • fabiako perheauto

      Voi pyhä sylvi, taas kerran, näitä kysymyksiä. Itselle hyväksi valinnaksi on osoittautunut Peugeot, mutta se ei käy sinulle. Voisit pettyä, kun et saisikaan niitä vikoja.
      Osta samanlainen kuin naapurilla, se on aina varma valinta.

      • kysyn vaan

        Kyllähän Fabia farmari toimii perheautona, 5-ovisessa olisi liian pieni tavaratila. Itse aion käydä katsomassa uuden Clion farmarin kun Megane yms. ovat kasvaneet tarpeettoman kookkaaksi kolmelle hengelle.

        Muutoinhan voi joskus olla fiksumpaa kysyä vierailta kuin naapurilta - jos oikeasti etsii vastauksia. Aloituksessa oli jopa toiveena takavetoinen auto perhekäyttöön..!

        Harmi vaan että aloittaja ei itse osallistu keskusteluun.


      • Olli molli trolli
        kysyn vaan kirjoitti:

        Kyllähän Fabia farmari toimii perheautona, 5-ovisessa olisi liian pieni tavaratila. Itse aion käydä katsomassa uuden Clion farmarin kun Megane yms. ovat kasvaneet tarpeettoman kookkaaksi kolmelle hengelle.

        Muutoinhan voi joskus olla fiksumpaa kysyä vierailta kuin naapurilta - jos oikeasti etsii vastauksia. Aloituksessa oli jopa toiveena takavetoinen auto perhekäyttöön..!

        Harmi vaan että aloittaja ei itse osallistu keskusteluun.

        Aloittaja ei ehkä sen vuoksi osallistu keskusteluun, koska hänellä ei oikeasti ole edes mitään autonvaihtoaikomuksia, kunhan sohaisi trollin liikkeelle.


      • mikä farmari?
        Olli molli trolli kirjoitti:

        Aloittaja ei ehkä sen vuoksi osallistu keskusteluun, koska hänellä ei oikeasti ole edes mitään autonvaihtoaikomuksia, kunhan sohaisi trollin liikkeelle.

        Kyllä tässä on autonvaihto ajatukset ihan todellisia. Halusin vaan tuoreita ajatuksia kun itse ei kaikkia autoja tiedä tai tule ajatelleeksi. Nyt aloin miettiä sekä Daciaa että Mersun R mallia. Molemmissa on hyviä puolia enkä kumpaakaan tullut itse ajatelleeksi. Kiitos kaikille kommentoineille!


    • astronautti

      Skoda Octavia tietysti. Älä ota ongelmamoottorilla jos se pelottaa. Opel Zafira Tourerkin on aivan loistava peli. BMW on tietysti auto jos rahat riittää. Itselläni oli Ford S-max, kun kolme lastani oli pieniä. Tilaa oli ja 2-litrainen TDCI oli vähintään riittävä moottori. Nyt on Mitsu ASX, menee perheautona sekin, jos perhe ei ole kovin iso. Vaikka, kuten moni muukin on todennut, japsi ei ole auto.

      • Viikatemies!

        Mihin ne kolme lasta katosi, kun vaihdoit pieneen ASX:ään?


      • astronautti
        Viikatemies! kirjoitti:

        Mihin ne kolme lasta katosi, kun vaihdoit pieneen ASX:ään?

        Ei ne mihinkään kadonnu, vaan kasvoivat. Ilman turvaistuimia ovat paljon kompaktimpia kuskattavia. Eikä tarvi vaunuja enää.


    • authovaihtoo

      Octavia 2l diesel tai Ave 2l diesel.
      Voimaa arkikäyttöön ja toimivat kohtalaisesti.

      • entäs1

        Octavia 1.4 TsI tai 2.0 Tsi


    • Ei mossekuski

      Chrysler Voyager!
      Meillä oli niitä yhteensä 4 kpl sinä aikana kun perheessä oli pieniä. Aivan ykkönen, kaikki mahtui aina mukaan. Ainoa vika Suomessa on Suomen harjoittama kollektiivinen kommunismi joka nostaa normiauton hinnat pilviin vaihtelevin verukkein.

    • Letukka Cruze

      On tilaa autossa ja voimaa turbomyllyssä!

    • kulkuri

      menkää bussilla

      • AMG2

        Sinä "kulkuri" työnnä se bussi perseesesi.


    • ääni ooppelille

      Minusta tämä uusi Astra vaikutti oikein asialliselta käyttöautolta kaikin puolin kun sellaisen sain viimeksi autoa vuokratessa. Hyvät tilat ja ok ajettavuus. Vähän hengetön oli 1.4 vapari koneella mutta kyllä silläkin ohitteli. Varmaan turbo poistaa tuon hengettömyysongelman.

    • eieuautoja

      Kia tehdään slovakiassa ja Hyundai tsekissä , tsekkoslovakia oli panssarivaunujen tekijä. että osaamista on geeneissä monessa polvessa .Hyundai on hiukan kallimpi kuin Kia, miksiköhän , huvin ja urheilun vuoksi, luulisin.

    • näre

      Mikäli oman auton valintaa pitää tulla täältä tiedustelemaan niin oletuksena on, että oikea valinta on tällöin Toyota.

      Tämä on paras valinta osaamattomalle perus-petterille, joka ei ymmärrä auton tekniikan päälle saati sitten ajo-ominaisuuksien.

      Väriksi kannattaa ottaa perus harmaa, 1.6L koneella ja perusvarusteet. Ei varmasti kukaan kiinnitä valintaasi huomitota saati sitten arvostele sitä.

    • ....

      Takaveto turbofarmari-Volvo, ilman mitään luistonesto- ja ajonvakautushumpuukeja.

    • Mikäs on käyttö

      Perheauto valitaan perheen tilan tarpeen, auton käyttötavan ja käytettävissä olevan rahan perusteella. Ei moottorin.

    • hyötyä rahasta

      Osta matkailuauto. Paras vastine rahalle ja arvo säilyy. Lisäksi mukana tulee kaupan päälle hyvä harrastus.
      Kannattaa katsoa mihin rahansa pistää, jos ostaa auton vaikka 30 000 paljonko saat siitä viiden vuoden jälkeen. Matkailuautosta saat taatusti enemmän kuin ostamastasi henkilöautosta.

    • Yeeti

      Skoda Yeti.Oli luotettavuus tilaston ykkönen saksassa.Todella näppärä,muunneltava ja hyvä ajaa.Samat moottorit tietysti kuin octaviassa,mutta..

      • korea pashaa

        Ei kelpaa Skodat, kun on vain tarkoitu silmaiseksi markkinoida koreanrottelo chevyä.


    • AP, mikä farmari?

      Hei kaikki ja kiitos ehdotuksista. Olen ollut työmatkalla, joten ei ole ehtinyt tänne päivittämään. Joku tuossa välillä on näemmä esiintynyt samalla nimimerkillä, Dacia tai MB eivät ole harkitsemiani vaihtoehtoina.

      Täytynee käydä koeajamassa tuo Chevrolet Cruze, mielenkiintoinen vaihtoehto ja hyvillä varusteilla saa kohtuu hintaan.

      Jos ei Cruzesta tule kauppoja, niin todennäköisesti otan vähän aikalisää ja odotan, että tuo hihnalla oleva TSI kone pääsee myös Skodan pellin alle. Nythän uusi Octavia julkaistaan ensi kuussa, joten mahdollisesti vanhan korimallin hinnat putoaa ja niitä saa vielä kovilla alennuksilla ensi vuoden puolella- toivottavasti myös hihnakoneella.

      • -Cruze-

        Ei minunkaan Cruzea pitänyt ostaa kun menin Astra-kaupoille. Cruze tuli kuitenkin ostettua kun siihen sai nyt bensaturbon. Sama tekniikka on sisäänajettu Astrassa eli lastentauteja ei ole tiedossa. Hiljainen ja tehokas auto. Mutta ei ole yhtään halvempi kuin Astra kuten jotkut luulevat ellei sitten ota vaparikoneella. Oli muuten myös lämmin kun pakkasilla testasin.


      • mies32
        -Cruze- kirjoitti:

        Ei minunkaan Cruzea pitänyt ostaa kun menin Astra-kaupoille. Cruze tuli kuitenkin ostettua kun siihen sai nyt bensaturbon. Sama tekniikka on sisäänajettu Astrassa eli lastentauteja ei ole tiedossa. Hiljainen ja tehokas auto. Mutta ei ole yhtään halvempi kuin Astra kuten jotkut luulevat ellei sitten ota vaparikoneella. Oli muuten myös lämmin kun pakkasilla testasin.

        Chevrolettia ei kehtaa ostaa ihan vaan sen valheellisen brändin takia. Laittaa nyt perinteinen jenkkibrändi korealaiseen autoon. Hitto mitä kusetusta.
        Eikä minulla ole mitään korealaisia vastaan, ihan hyvin voisin Kian tai Hyundain ostaa, mutta tuollainen kusetus korpeaa.


      • -Cruze-
        mies32 kirjoitti:

        Chevrolettia ei kehtaa ostaa ihan vaan sen valheellisen brändin takia. Laittaa nyt perinteinen jenkkibrändi korealaiseen autoon. Hitto mitä kusetusta.
        Eikä minulla ole mitään korealaisia vastaan, ihan hyvin voisin Kian tai Hyundain ostaa, mutta tuollainen kusetus korpeaa.

        Chevroletin brändi on 100% amerikkalainen. Valmistusta on ympäri maailman eri GM-tehtailla. Onko sinua kusetettu kun Toyotasi tulee Afrikasta tai Turkista?


      • NOLO MAINOSTAJA
        -Cruze- kirjoitti:

        Ei minunkaan Cruzea pitänyt ostaa kun menin Astra-kaupoille. Cruze tuli kuitenkin ostettua kun siihen sai nyt bensaturbon. Sama tekniikka on sisäänajettu Astrassa eli lastentauteja ei ole tiedossa. Hiljainen ja tehokas auto. Mutta ei ole yhtään halvempi kuin Astra kuten jotkut luulevat ellei sitten ota vaparikoneella. Oli muuten myös lämmin kun pakkasilla testasin.

        Chevyllä menossa tehokas ilmainen mainoskampanja Suomi24:n palstoilla. Tuota samaa virttä postitettu joka hemmetin viestiketjuun.


      • brändit arvokkaita
        -Cruze- kirjoitti:

        Chevroletin brändi on 100% amerikkalainen. Valmistusta on ympäri maailman eri GM-tehtailla. Onko sinua kusetettu kun Toyotasi tulee Afrikasta tai Turkista?

        "Chevroletin brändi on 100% amerikkalainen"

        Chevrolet osti korelaisen Daewoon autotuotannon ja autojen logot vaihtuivat ostajan logoihin ilman että autot olisivat muuttuneet. Ei siis siten että amerikkalaisia malleja olisi alettu valmistamaan Koreassa ja Daewoon valmistus olisi lopetettu.

        Mutta en moiti korealaisia tuotteita kuten Hyundaita tai Kiaa, varmaan ihan ok autoja. Samsungit ja LG:tkin ovat hyviä.


      • automies 22
        brändit arvokkaita kirjoitti:

        "Chevroletin brändi on 100% amerikkalainen"

        Chevrolet osti korelaisen Daewoon autotuotannon ja autojen logot vaihtuivat ostajan logoihin ilman että autot olisivat muuttuneet. Ei siis siten että amerikkalaisia malleja olisi alettu valmistamaan Koreassa ja Daewoon valmistus olisi lopetettu.

        Mutta en moiti korealaisia tuotteita kuten Hyundaita tai Kiaa, varmaan ihan ok autoja. Samsungit ja LG:tkin ovat hyviä.

        Muistelet aika vanhoja asioita.

        GM-autoja tehdään eri puolilla maailmaa. Cruze on yksi näistä maailmanautoista. Se on todella suosittu isoilla automarkkinoilla esimerkiksi USA:ssa, Venäjällä ja Kiinassa. GM Korea valmistaa täsmälleen samaa autoa kuin GM USA tai GM Venäjä vaikka varusteluissa on hiukan eroa eri maissa. Ne käyttävät siis samoja osia samoilla GM osanumeroilla.

        Brändi on siis minustakin 100% amerikkalainen.

        Voithan tietysti miettiä jokaisen laitteen kohdalla onko se valmistusmaalainen vai merkin maalainen. Esimerkiksi onko Sonyn kamerasi tai televisiosi kiinalaisia koska ne on siellä valmistettu. Tai Nokia, jolta ei juuri mitään länsimaissa valmistetua tuotetta enää löydy.


      • chorea
        -Cruze- kirjoitti:

        Chevroletin brändi on 100% amerikkalainen. Valmistusta on ympäri maailman eri GM-tehtailla. Onko sinua kusetettu kun Toyotasi tulee Afrikasta tai Turkista?

        Kyllä autolehdetkin on ollut sitä mieltä ettei chevyissä ole mitään samaa mitä ollaan amerikkalaisissa autoissa totuttu.


      • chevyllä mennään
        chorea kirjoitti:

        Kyllä autolehdetkin on ollut sitä mieltä ettei chevyissä ole mitään samaa mitä ollaan amerikkalaisissa autoissa totuttu.

        Chevrolet on autoista amerikkalaisin. Ja Cruze on muuten myydyin auto siellä.


      • u.s.a1
        -Cruze- kirjoitti:

        Chevroletin brändi on 100% amerikkalainen. Valmistusta on ympäri maailman eri GM-tehtailla. Onko sinua kusetettu kun Toyotasi tulee Afrikasta tai Turkista?

        Kyse on siittä ,että noi teiän euro letukat on aika eri auto mitä USAn markkinoilla myydän miten ois vaikka Chevrolet impala 2012? tai trailblazer tai vaikka colorado?? ne on OIKEITA jenkkejä, eivätpähän vaan kehtaa täälä suomessa tän viherpiiperrys kulttuurin takia niitä myydä...toki usassa on myös nykyään tuo samaisen cruze saatavilla joka ei todellakaan ole myydyin auto niinkuin joku asiaan perehtymätön väitti. Usan kolme myydyintä autoa on edelleenkin lava-auto malleja isoine V8 koneineen.


      • chevyllä mennään
        u.s.a1 kirjoitti:

        Kyse on siittä ,että noi teiän euro letukat on aika eri auto mitä USAn markkinoilla myydän miten ois vaikka Chevrolet impala 2012? tai trailblazer tai vaikka colorado?? ne on OIKEITA jenkkejä, eivätpähän vaan kehtaa täälä suomessa tän viherpiiperrys kulttuurin takia niitä myydä...toki usassa on myös nykyään tuo samaisen cruze saatavilla joka ei todellakaan ole myydyin auto niinkuin joku asiaan perehtymätön väitti. Usan kolme myydyintä autoa on edelleenkin lava-auto malleja isoine V8 koneineen.

        Cruze on sama auto ympäri maailmaa vaikka varustelu vaihtelee markkinoittain. Se on ollut compact-luokan myydyin auto USA:ssa monena kuukautena. Tässä on elokuun myynti ja siinäkin se on luokkansa myydyin. Lava-autoja ja isompia autoja on edellä. Chevroletiltakin Silverado.

        http://bestsellingcarsblog.com/2012/09/12/usa-august-2012-chevrolet-cruze-sonic-volt-and-spark-set-monthly-records-in-market-up-20/


      • u.s.a1
        chevyllä mennään kirjoitti:

        Cruze on sama auto ympäri maailmaa vaikka varustelu vaihtelee markkinoittain. Se on ollut compact-luokan myydyin auto USA:ssa monena kuukautena. Tässä on elokuun myynti ja siinäkin se on luokkansa myydyin. Lava-autoja ja isompia autoja on edellä. Chevroletiltakin Silverado.

        http://bestsellingcarsblog.com/2012/09/12/usa-august-2012-chevrolet-cruze-sonic-volt-and-spark-set-monthly-records-in-market-up-20/

        Onhan tossa sun listassa ekana Ford F-sarjalainen ja tokana silveraro, sen verta erehdyin et kolmantena on camry. Mut joo okei COMPACT-luokan sit. ja eihän noita pickupeja usassa suoraan käännetynä autoiks luokitellakkaan. Mut 100% USA autosta turha puhua cruzen kohalla kun niitä ihan oikeasti jenkeissä suunniteltuja ja tehtyjä autojakin myydään Chevroletilla!!! Mut ei mitää ihan hienohan se Cruzekin on.


      • u.s.a1
        chevyllä mennään kirjoitti:

        Cruze on sama auto ympäri maailmaa vaikka varustelu vaihtelee markkinoittain. Se on ollut compact-luokan myydyin auto USA:ssa monena kuukautena. Tässä on elokuun myynti ja siinäkin se on luokkansa myydyin. Lava-autoja ja isompia autoja on edellä. Chevroletiltakin Silverado.

        http://bestsellingcarsblog.com/2012/09/12/usa-august-2012-chevrolet-cruze-sonic-volt-and-spark-set-monthly-records-in-market-up-20/

        Pirukun menin lukee vähän väärin sun viestiäs, joo ei mitää.


      • g.e.r1
        u.s.a1 kirjoitti:

        Onhan tossa sun listassa ekana Ford F-sarjalainen ja tokana silveraro, sen verta erehdyin et kolmantena on camry. Mut joo okei COMPACT-luokan sit. ja eihän noita pickupeja usassa suoraan käännetynä autoiks luokitellakkaan. Mut 100% USA autosta turha puhua cruzen kohalla kun niitä ihan oikeasti jenkeissä suunniteltuja ja tehtyjä autojakin myydään Chevroletilla!!! Mut ei mitää ihan hienohan se Cruzekin on.

        Näin se on. Chevrolet Cruze on Rüsselsheimissa Saksassa suunniteltu auto. Minä lasken sen positiiviseksi asiaksi.


    • Focus-12

      Onko Ford pois laskuista?

      Meille laitettiin toiseksi autoksi keväällä 125hp litranen Focus ecoboostiin ja ollaan oltu siihen kovasti tyytyväisiä.

      En ole kuullut että moottorin kanssa olisi ollut ongelmia.

      • Eikestä

        Juu ongelmaisen ketjuvw:n tilalle kannattaa ottaa ongelmainen hihnavw. Onhan se ainakin vaihtelua ; )


      • ei ongelmia
        Eikestä kirjoitti:

        Juu ongelmaisen ketjuvw:n tilalle kannattaa ottaa ongelmainen hihnavw. Onhan se ainakin vaihtelua ; )

        En ole kuullut Fordin pikkumoottorin ongelmista.

        VAG on kuulema myös tulossa ketjun sijaan hihnalla varustetun pikkumoottorin kanssa uuteen yritykseen.


      • hihnapalli
        ei ongelmia kirjoitti:

        En ole kuullut Fordin pikkumoottorin ongelmista.

        VAG on kuulema myös tulossa ketjun sijaan hihnalla varustetun pikkumoottorin kanssa uuteen yritykseen.

        Joo hihnahan on tunnetusti kestävämpi kuin ketju...


      • heh näin on
        hihnapalli kirjoitti:

        Joo hihnahan on tunnetusti kestävämpi kuin ketju...

        volkkarilla on vaihdon takana kitkan pienentäminen mutta enpä huolisi omaan autooni hihnaa silti


      • ei voortille

        Niin kysehän oli autosta, ei voortista.


    • Hynne778

      Hyvä perheauto on Chrysler Voyager tai Skoda Superb Farmari, niissä tilaa piisaa eikä tarvitse maksaa liikaa autosta.
      Premiumia jos hakee niin sitten Audi Q7 tms.

    • volvomies.

      Volvo

      • Vääntöäkö?

        Jos kysyjän tarve on saada lisää vääntöä, niin eihän se ole automerkkikysymys vaan moottorikoon valintakysymys. Koneitahan löytyy Skodaankin monelaisia sekä bensaa että dieseliä. Itselläni on "vain" Octavia 1.6 CR diesel DSG-laatikolla, ja käytännön ajoon kiihdytyksineen puhtia on mainiosti ainakin ilman peräkärryä.


      • kala mies
        Vääntöäkö? kirjoitti:

        Jos kysyjän tarve on saada lisää vääntöä, niin eihän se ole automerkkikysymys vaan moottorikoon valintakysymys. Koneitahan löytyy Skodaankin monelaisia sekä bensaa että dieseliä. Itselläni on "vain" Octavia 1.6 CR diesel DSG-laatikolla, ja käytännön ajoon kiihdytyksineen puhtia on mainiosti ainakin ilman peräkärryä.

        LC 200 on kohtalaisen mukava. ei sovi hurjastelijalle. Hyvin paljon sahko leluja, vihellys pilli, kirkon kellot , kulkuset ja aisa kello. Enempi kuin 120 sulaketta. Huono radio. Lapset on mielissaan. Painava iso rohjo


    • CLS 500?

      MB CLS Shooting Brake 4-matic tai AMG voisi olla valintasi? Tilaa ja vääntöä löytyy.

      • Nomarsua

        Marsumerkin ihailija lienee pikkuisen väärissä valinnoissa.Lienee kyse näissä ihan eri luokan autoista mitä alussa puhetta.Olisko taas lukihäiriö tullut.


    • winnebago

      miten olis matkailuauto? olis tilaa koko perheelle

    • Make572

      Itsellä menee Octavia 1,4 TSI -09 vaihtoon. Jakopäänketju kesti 90 000km. Varaosia odoteltiin 9 viikkoa. Tilattu uusi Megane 1,2 litran turbokoneella. Ennen Skodaa ollut 4 Meganea eikä missään ollut mitään ongelmia.

      • heinekeni

        Et sitten ottanut opiksi kerrasta? Korkea viritystaso eurooppalainen laatu= jatkuvia kestävyysogelmia.


      • Renault 4ever

        ei näille paukapäille kannata rellua kehua, ei ne kuitenkaan usko. Kun "isän yhden kaverin serkun veljellä oli kerran renu clio ja se sammui kerran liikennevaloissa...paska mikä paska"


    • halpa3

      iso tilava

      • voi lapsi kulta

        taas koko ketju naurettavaa yksin keskustelua ja itselleen vastailua aloituksineen


    • Automies 22v

      No ei ainakaan mitään hirveen uutta ja kallista, koska kokemusta on! Ostin kerran uuden kalliin auton tossa 1 vuosi sitten. Ja viikon olin ajanu sillä, kunnes olin liikennevaloissa ja semmonen kusipää ajo perään! Kyllä v*tutti. Ja vielä ensimmäinen auto minkä ostin elämässäni:(. Mutta sama autohan mulla on vieläkin korjattiin vaan ja kusipää makso. Mutta ostakaa mitä lystäätte:D

      • keksittyä kerrontaa

        Niinkö ajattelit, yksinpuhelia?


    • aake

      tee niinkuin minä osta diesel E mersu,ajanut 80tkm ei mitään vikaa eli edullista ajoa.

      • merssumiäs

        "edullista ajoa"? Oletko laskenut kilometrihinnan, johon otat huomioon: auton hinnan/polttoainekulut/huoltokulut/vakuutus-/verokulut /kilometrille.?
        Uskoisin, ettei ihan halpoja kilometrejä....mutta onhan se sentään mersu, pussihousupoikien ykkösmerkki.


      • merssumiäs

        ja oot muuten ihan paska jätkä½


    • ongelman ratkoja

      Saab 95 tai 93 farkku biopower on paras ja varmin ratkaisu ongelmaasi.

    • only one

      Järkevää ja järkevää? Mikään ei ole järkevää, kun auton ostosta on kyse. Se nyt vaan on sellainen välttämätön paha.

      Siinä ei ainakaan ole mitään järkeä, että sitä täältä kyselee. Jos autoa tarvitsee, niin järkevintä on ostaa sellainen auto, joka parhaiten täyttää omat tarpeet. Se selviää eri vaihtoehtoihin tutustumalla, koeajamalla, ei täältä kyselemällä.

    • näkyvyyttä

      Tosi on. Minä en ostaisi muuta kuin pakettiauton, jos yksi lapsi ja Sprintterin lisäpenkeillä jos enemmän kersoja

    • molop

      osta mosse se on paras

    • osta 3 litrane...

      Jos vääntöä haluaa kohtuuhinnalla, niin hakee Saksasta 3- litrasen bemarifarmarin. Hinta tietenkin vaihtelee mittarilukemasta ja vuosimallsita riippuen. Esim. toiseksi uusimpaa mallia (E60) olevan 5- sarjan touringin, jolla ajettu n.100 000km saa n.20 000e suomeen tuotuna ja verot maksettuna. Ja vääntöä yli 500 nm, kuljettaja kiittää ja kumartaa.

      Ja kestäähän nuo koneet vielä pitkään...

    • Masa

      Suosittelen kokeilemaan uutta Mazda CX-5 katumaasturia. Siinä on aivan uudentyyppinen ja hienostunut moottori. Kyseinen auto voittikin taannoin Autobildin maasturivertailun.

      • En tykännyt

        Hienostunut bensamoottori ei todella tunnu hienostuneelta kun oma auto on bensaturbolla. Vapaasti hengittävät tuntuvat kuin aikamatkalta 70-luvulle ohuine alavääntöineen kun on turboon tottunut.


      • Sokota
        En tykännyt kirjoitti:

        Hienostunut bensamoottori ei todella tunnu hienostuneelta kun oma auto on bensaturbolla. Vapaasti hengittävät tuntuvat kuin aikamatkalta 70-luvulle ohuine alavääntöineen kun on turboon tottunut.

        Turbon viiveeseen ei vaan totu vaikka kuinka yrittäisi. Sen kun vielä yhdistää DSGhen niin alkaa mennä taajaliikeneessä hermot mokomiin tukankuivaimiin.
        Vääntö on kyllä muikea sitten kun sitä alkaa tulla.


      • TSI:llä ajanut
        Sokota kirjoitti:

        Turbon viiveeseen ei vaan totu vaikka kuinka yrittäisi. Sen kun vielä yhdistää DSGhen niin alkaa mennä taajaliikeneessä hermot mokomiin tukankuivaimiin.
        Vääntö on kyllä muikea sitten kun sitä alkaa tulla.

        Turboviivettä oli Saabissa vuosikymmeniä sitten. Uusissa TSI:ssä ym. ei viivettä ole ollut koskaan.


      • Sokota
        TSI:llä ajanut kirjoitti:

        Turboviivettä oli Saabissa vuosikymmeniä sitten. Uusissa TSI:ssä ym. ei viivettä ole ollut koskaan.

        Kyllä se siellä on. Dieseleissä pahempi mutta myös bensoissa.
        Jos et usko niin tee testi.

        Auto paikallaan, jalka jarrulla. Sitten jalka nopsaan jarrulta kaasulle ja kaasu pohjaan. Kuinka kauan kestää että auto alkaa kiihtyä rivakasti?
        Testi toki testaa myös automaatin toimintaa.

        Kyllä ne TSI koneetkin aika hitaita on kehittämään voimaa kun lähdetään tyhjäkäynniltä. Sitä kutsutaan turboviiveeksi...


      • TSI:llä ajanut
        Sokota kirjoitti:

        Kyllä se siellä on. Dieseleissä pahempi mutta myös bensoissa.
        Jos et usko niin tee testi.

        Auto paikallaan, jalka jarrulla. Sitten jalka nopsaan jarrulta kaasulle ja kaasu pohjaan. Kuinka kauan kestää että auto alkaa kiihtyä rivakasti?
        Testi toki testaa myös automaatin toimintaa.

        Kyllä ne TSI koneetkin aika hitaita on kehittämään voimaa kun lähdetään tyhjäkäynniltä. Sitä kutsutaan turboviiveeksi...

        Ajan sellaisella päivittäin.


      • ka-putt
        Sokota kirjoitti:

        Kyllä se siellä on. Dieseleissä pahempi mutta myös bensoissa.
        Jos et usko niin tee testi.

        Auto paikallaan, jalka jarrulla. Sitten jalka nopsaan jarrulta kaasulle ja kaasu pohjaan. Kuinka kauan kestää että auto alkaa kiihtyä rivakasti?
        Testi toki testaa myös automaatin toimintaa.

        Kyllä ne TSI koneetkin aika hitaita on kehittämään voimaa kun lähdetään tyhjäkäynniltä. Sitä kutsutaan turboviiveeksi...

        ja paras konsti tuhota dsg-loota , suossittelen !


      • DSG volkkari.
        Sokota kirjoitti:

        Kyllä se siellä on. Dieseleissä pahempi mutta myös bensoissa.
        Jos et usko niin tee testi.

        Auto paikallaan, jalka jarrulla. Sitten jalka nopsaan jarrulta kaasulle ja kaasu pohjaan. Kuinka kauan kestää että auto alkaa kiihtyä rivakasti?
        Testi toki testaa myös automaatin toimintaa.

        Kyllä ne TSI koneetkin aika hitaita on kehittämään voimaa kun lähdetään tyhjäkäynniltä. Sitä kutsutaan turboviiveeksi...

        Eihän kukaan täysjärkinen noin lähde. Minulla ainakin rengas lyö tyhjää asfaltillakin noin lähtiessä. Ensin pikkuisen kaasua ja auto liikkeelle. Sitten voit painaa reilusti ja automaatti mättää vaihteita sisään vaikka seiskaan asti. Luuletko ehtiväsi manuaalilla työntämään uutta pykälää sisään samaan tahtiin. Kyllä mallivuodesta 2012 lähtien koneet ja automaattilaatikot kestää.
        Mitä ne nämä Cruzet on, kun on satatuhatta mittarissa?
        Kyllä volkkari on laatuauto.


      • putt-ka
        DSG volkkari. kirjoitti:

        Eihän kukaan täysjärkinen noin lähde. Minulla ainakin rengas lyö tyhjää asfaltillakin noin lähtiessä. Ensin pikkuisen kaasua ja auto liikkeelle. Sitten voit painaa reilusti ja automaatti mättää vaihteita sisään vaikka seiskaan asti. Luuletko ehtiväsi manuaalilla työntämään uutta pykälää sisään samaan tahtiin. Kyllä mallivuodesta 2012 lähtien koneet ja automaattilaatikot kestää.
        Mitä ne nämä Cruzet on, kun on satatuhatta mittarissa?
        Kyllä volkkari on laatuauto.

        "Mitä ne nämä Cruzet on, kun on satatuhatta mittarissa?"

        Sitä voit kysyä vaikka amerikkalaisilta, jotka ovat ajaneet jo paljon enemmänkin. Eipä ole vioista kuulunut kuten Volkkareissa. Laatuautoja.


      • DSG volkkari11
        putt-ka kirjoitti:

        "Mitä ne nämä Cruzet on, kun on satatuhatta mittarissa?"

        Sitä voit kysyä vaikka amerikkalaisilta, jotka ovat ajaneet jo paljon enemmänkin. Eipä ole vioista kuulunut kuten Volkkareissa. Laatuautoja.

        Uskotko tuohon itsekkään. Hilinää, kilinää ja kolinaa niissä riittää niillä kilometreillä.
        Toinen asia on jälleen myyntiarvo, mikä se lienee viisi vuotta vanhana. Kyllähän jokainen saa ostaa minkä auton tahansa, mutta itseään ei kannata pettää.


      • putt-ka
        DSG volkkari11 kirjoitti:

        Uskotko tuohon itsekkään. Hilinää, kilinää ja kolinaa niissä riittää niillä kilometreillä.
        Toinen asia on jälleen myyntiarvo, mikä se lienee viisi vuotta vanhana. Kyllähän jokainen saa ostaa minkä auton tahansa, mutta itseään ei kannata pettää.

        Pelkästään kehuja ovay Cruzet saaneet, eikä mitään onhelmia ole ollut noissa 150tkm ajetuissakaan. Voiko Volkkarista sanoa samaa? itseään ei kannata pettää.


      • Asenneongelma?
        DSG volkkari11 kirjoitti:

        Uskotko tuohon itsekkään. Hilinää, kilinää ja kolinaa niissä riittää niillä kilometreillä.
        Toinen asia on jälleen myyntiarvo, mikä se lienee viisi vuotta vanhana. Kyllähän jokainen saa ostaa minkä auton tahansa, mutta itseään ei kannata pettää.

        Ellei ole mitään sanottavaa, voi olla hiljaa. Juurihan myönsit, ettet tiedä Cruzesta mitään. Minä tiedän omasta kokemuksesta, että on paljon suurempi todennäköisyys joutua 150 tkm mennessä suuriin ongelmiin DSG-Volkkarin kanssa kuin selvitä ilman murheita.


      • astronautti
        Sokota kirjoitti:

        Kyllä se siellä on. Dieseleissä pahempi mutta myös bensoissa.
        Jos et usko niin tee testi.

        Auto paikallaan, jalka jarrulla. Sitten jalka nopsaan jarrulta kaasulle ja kaasu pohjaan. Kuinka kauan kestää että auto alkaa kiihtyä rivakasti?
        Testi toki testaa myös automaatin toimintaa.

        Kyllä ne TSI koneetkin aika hitaita on kehittämään voimaa kun lähdetään tyhjäkäynniltä. Sitä kutsutaan turboviiveeksi...

        Mitäs tekemistä tuolla on ajamisen kanssa. On ihan hyvä, jos turboviive rajoittaa leikkimistä. Ei tuollaisia temppuja tehdä kuin isin autolla. Liikenteessä turbo pelaa hyvin.


      • ooppelitaksi
        putt-ka kirjoitti:

        Pelkästään kehuja ovay Cruzet saaneet, eikä mitään onhelmia ole ollut noissa 150tkm ajetuissakaan. Voiko Volkkarista sanoa samaa? itseään ei kannata pettää.

        Ainakin diesel-Opelissa, mikä siis kaiketi Cruzen sisko, korkea kulutus ja surkein kuskinpenkki, jota olen ikinä kokeillut. Ohjauksessa pientä väljyyttä, mikä ei tosin käytännössä haittaa, mutta jos nyt joku täydellistä etsii..

        Muuten ihan menettelee ja on kilpailukykyinen, jopa vähän parempi kuin VW:n vastineet.


      • dsg:llä
        ooppelitaksi kirjoitti:

        Ainakin diesel-Opelissa, mikä siis kaiketi Cruzen sisko, korkea kulutus ja surkein kuskinpenkki, jota olen ikinä kokeillut. Ohjauksessa pientä väljyyttä, mikä ei tosin käytännössä haittaa, mutta jos nyt joku täydellistä etsii..

        Muuten ihan menettelee ja on kilpailukykyinen, jopa vähän parempi kuin VW:n vastineet.

        Olen ajanut Cruze 1.4T. Kuskin penkki oli suorastaan erinomaisen hyvin muotoiltu ja oli pitkälläkin matkalla ensiluokkainen. Ohjaus on kevyehkö mutta täsmällinen ja keskittää hyvin. Kulutus matka-ajopainotteisessa reissaamisessa oli kuuden litran pinnassa. Tavaratila oli farmarissa ehkä hiukan pienempi kuin omassa Passatissa mutta iso kuitenkin. Enpä mitään negatiivista palautetta osaa Cruzesta antaa.


    • 5.7

      Ajoin kaverin "kovaa" diesel Golffia. Jollain kolmosella mentiin ja sotkin kaasua edestakaisin. Auto ei noteerannut sitä mitenkään. Hän sanoi että pidä se siellä pohjassa, kyllä se pian lähtee ja kiihtyy ??? Se oli eka kokemukseni sellaisesta pelistä. ja viimeinen. Vanhassa -57 Desotossa kun painoi kaasua, niin kiihdytyspumppu ruiskaisi litran verran amitsioonia kurkkuihin ja kone hyökkäsi heti. Auto keinahti ja nokka nousi. Sen keulaa oli hauska hyppyyttää kaasulla, ylös alas. Miten näitä nykyisiä "golffeja" hyppyytetään ?
      Ja vähän vakavasti ajatellen, sellainen turboviiveauto on vaarallinen liikenteessä, kun ei tiedä koska aloitettaisiin se kiihtyminen. Ollaan siis palattu siihen 200 Mersun aikaan, kun ei kiihtynyt mikään. Ennakoida piti satoja metrejä, ja alamäet piti tuntea koko maakunnasta.

      • 1.6TDI

        1.6TDI ei ole varsinaisesti mikään "kova" peli. Testaa 1.4TSI:tä niin johan tapahtuu eikä ole viiveitä.


      • Thunderbird 390

        Noi Desotot on hienoja autoja. Mutta bensakun maksaa mitä maksaa niin ei jenkkejä hirveästi tule vastaan. Amerikan auto harrastus on nykyään auton säilytystä tallissa. Onneksi itse harrastin 15 vuotta sitten.


    • ertheheheh

      Helppoo: Ford Mondeo 2008 -> farkku ja 2.0 TDCI koneella. Iso, mukava, hiljainen, hyvä ajaa ja hyvä vääntävä dieselkone (a'la Peugeot, osaa nekin jotain tehdä)! Mahtuu ihan eri tavalla kun johonkin octaaviaan. Alustahan on näissä sama kuin Volvo V70 ja monet muutkin osat.

    • Wanha starba

      Järjellä ja auton hankinnalla on useimmiten aika vähän tekemistä keskenään:-))

      Jos pelkillä järkisyillä auton ostat, osta sellainen, joka on riittävän iso tarpeisiinne, mutta älä maksa turhasta. Uudet autot nykypäivänä kyllä toimivat kaikki ja takuukin niissä on. Takuun pituudessa tosin on eroja, välillä 2-7 vuotta.

      Lapsiperhettä ja pitkiä automatkoja ajatellen automaatti-ilmastointi kannattaa pistää varustelistalle, ellei ole vakiona. Jos tavarankuljettamistarvetta on paljon, on farkku paras vaihtoehto, vaikka maasturit muotia ovatkin. Useimpiin farkkuihin pystyy pakkaamaan helpommin, johtuen tavaratilan muodosta. Jos suurta määrää tavaraa, tai ihmisiä, ei ole tarvis kuljettaa, osta pikkuauto. Nekin ovat nykyään hyvin varusteltuja ja ihan hyviä ajaakin, jos et jatkuvasti pitkiä matkoja aja. Useimmille riittää joku pieni tai keskikokoinen auto ihan mainiosti. Siis, jos vain varsinaiseen tarpeeseen autonsa hankkii.

      Sitten, jos haluaa stusarvoja, naapurikateutta, miehisyyden vahvistusta tms. , voi hankkia näyttävämmän ajopelin. Ja tietysti rahaakin palaa ihan eri tahtiin.

    • Kokoomalaite

      Alfa Romeo. Sillä pääsee kaikkein nopeiten vihaista emäntää karkuun.

    • itsgoodtomyboys

      Rolls-Royce...oon kuullut, että se on ihan ok. Itsellä ei juuri tuota automerkkiä ole ollut mutta luin vasta jostain, että se pitäis olla laatumerkki. Kysy joltain katsastusinsinööriltä autosta Rolls-Royce, nehän ne tietää. On mulla ollut ford ja Opel mutta ne ei olleet hyviä, tai oli mutta ku ne meni rikki.

    • laatuautoilija

      Ihmettelen kun ihmiset ostavat autoja sen perusteella, kuinka pitkät takuut niissä on tai että korjauksia saa ilmaiseksi tiettyyn rajaan asti jne. Esim vaikka juuri tuossa Cruzessa ilmaiset korjaukset, ostaako ihmiset auton sen perusteella miten takuut ja huollot pelaa? Noh tuollaiset halvemmat autot nyt varmaan kaipaavatkin korjaamon hellää huomaa suht usein, että sietääkin olla ilmaset. Kuitenkin on varaa ostaa auto joka maksaa noin 20k kieppeillä, mutta ei ole laittaa muutamia satasia korjauksiin noin vuositasolla. Itselle tärkeintä on nimenomaan se itse auto ominaisuuksineen ja mukavuuksineen. Rahan säästämisen ajattelu autoilussa kannattaa jättää taka-alalle, sitä menee joka tapauksessa. Siis toki takuu on hyvä asia, mutta se että valitsee auton takuun perusteella, niin siinä menee pieleen. Takuun pituudenhan oletetaan korreloivan auton laadun kanssa mutta tosiasiassa näissä pitkän takuun omaavissa autoissa varaosien hinta on sitä luokkaa ettei se paljon valmistajan/maahantuojan taloudellista balanssia heiluta.

      • Laatuautoilija 2

        Kun maintisit Cruzen, niin mainittakoon, että Chevroletiin on vasta juuri tullut Easy Driving-palvelu. Se siis sisältää kolmen vuoden takuun ja ilmaiset huollot 45tkm asti. Sen perusteella siis ei juuri kukaan ole autoa vielä ostanut.

        Mutta koska Cruze on saman hintainen auto kuin vastaava Opel Astra, VW Golf ym., uskon kyllä vuotta pidemmän takuun ja ilmaisten huoltojen painavan vaakakupissa. Cruzehan on myös autona erinomainen, hyvä ajaa ja todella hiljainen.


      • -Cruze-
        Laatuautoilija 2 kirjoitti:

        Kun maintisit Cruzen, niin mainittakoon, että Chevroletiin on vasta juuri tullut Easy Driving-palvelu. Se siis sisältää kolmen vuoden takuun ja ilmaiset huollot 45tkm asti. Sen perusteella siis ei juuri kukaan ole autoa vielä ostanut.

        Mutta koska Cruze on saman hintainen auto kuin vastaava Opel Astra, VW Golf ym., uskon kyllä vuotta pidemmän takuun ja ilmaisten huoltojen painavan vaakakupissa. Cruzehan on myös autona erinomainen, hyvä ajaa ja todella hiljainen.

        VW Golfiin verrattuna Cruzen etuja ovat luotettavuus (ei mitään tyyppivikoja), isommat tilat, äänieristys, lämpimyys, parempi takuu ja em. ilmaiset huollot. Ajettavuudessa se ei ole Golfia parempi mutta samaa tasoa kuitenkin. Eikä näiden ajettavuudesta helppo ole paremmaksi laittaakaan.


      • Astra.
        -Cruze- kirjoitti:

        VW Golfiin verrattuna Cruzen etuja ovat luotettavuus (ei mitään tyyppivikoja), isommat tilat, äänieristys, lämpimyys, parempi takuu ja em. ilmaiset huollot. Ajettavuudessa se ei ole Golfia parempi mutta samaa tasoa kuitenkin. Eikä näiden ajettavuudesta helppo ole paremmaksi laittaakaan.

        Astra on teknisesti melkein sama kuin Cruze. Hemmetin hyvä ajaa ja hiljainen sekin.


      • ämpärimuovia.

        Ladalla minä olen ajanutkin jo 31 vuotta.


      • järki?autoilija

        Samaa mieltä. Pitää myös muistaa, mitä se takuu tarkoittaa. Ei se automaattisesti korvaa kaikkea mahdollista vikaa,

        http://www.tuulilasi.fi/kysymys/pitkat-takuut-esim-5-v-ja-pitempien-todellisuus

        ja vaikka korvaisikin, ei se muuta auton huonoja käyttöominaisuuksia yhtään sen paremmiksi.

        Rahan säästämistä autoilussa on joidenkin PAKKO ajatella, kun rahaa ei tarpeeksi ole, jotta sitä ei tarvitsisi ajatella. Pitkät takuut sitä säästöä tuskin tuovat. Itse säästän mieluummin ostamalla käytetyn kunnon auton ja tekemällä huollot ja korjaukset itse. Jollain uudellakaan Cruzella en suostuisi ajamaan, vaikka korjaukset oikeasti olisi ilmaisia.


      • järki?autoilija
        järki?autoilija kirjoitti:

        Samaa mieltä. Pitää myös muistaa, mitä se takuu tarkoittaa. Ei se automaattisesti korvaa kaikkea mahdollista vikaa,

        http://www.tuulilasi.fi/kysymys/pitkat-takuut-esim-5-v-ja-pitempien-todellisuus

        ja vaikka korvaisikin, ei se muuta auton huonoja käyttöominaisuuksia yhtään sen paremmiksi.

        Rahan säästämistä autoilussa on joidenkin PAKKO ajatella, kun rahaa ei tarpeeksi ole, jotta sitä ei tarvitsisi ajatella. Pitkät takuut sitä säästöä tuskin tuovat. Itse säästän mieluummin ostamalla käytetyn kunnon auton ja tekemällä huollot ja korjaukset itse. Jollain uudellakaan Cruzella en suostuisi ajamaan, vaikka korjaukset oikeasti olisi ilmaisia.

        Mihinkään Cruzeen tai vastaaviin premiumautoihin eivät rahani siis tietenkään riittäisi mutta Lada 110 riittää ja sellaisella minä ajankin.


      • järkiladisti
        järki?autoilija kirjoitti:

        Mihinkään Cruzeen tai vastaaviin premiumautoihin eivät rahani siis tietenkään riittäisi mutta Lada 110 riittää ja sellaisella minä ajankin.

        Älä välitä. Harvat muutkaan ostavat 30k€ autoja. Rikkaat niillä ajaa.


      • järki?autoilija
        järkiladisti kirjoitti:

        Älä välitä. Harvat muutkaan ostavat 30k€ autoja. Rikkaat niillä ajaa.

        Niin eikä muihin autoihin saa osia Tallinnan torilta järkihintaan kuin Ladaan.


      • köyhä veke
        järki?autoilija kirjoitti:

        Niin eikä muihin autoihin saa osia Tallinnan torilta järkihintaan kuin Ladaan.

        Ladalla ajetaan ja rikkaiden autoja kadehditaan. Ei se maailma miksikään muutu.


    • hummeri11

      osta humer tukeva peli eikä haittaa jos vaikka lunta olis enemmänkin,ja huono mökkitie ja pysyy nää riisikupit etempänä,ja turvallinen,

    • tuomo6610

      Odota uutta Toyota Aurista . Wagon hydridinä ja automaatti tietysti samalla rahalla! Kun taas ...jos haluat käyttää yli 30000 niin älä unohda Lexusta, koska niitä saa Audin ja Bemarin hinnoilla. Cruze muuten ei ole hassumpi, mutta en luota kokonaisuuteen ja jo konehuone näyttää hieman heittämällä tehdyltä. Mazda 6 tai 5... tuollla uudella vaparilla (6 l. /100km). Huomaat kai että minulle auton pitää olla ensin luotettava ja sitten tulee muut jutut! Kia ja Hyundai eivät jää paljon jälkeen mutta ei niistä oikein käytettynä saa mitään. Onhan nuo Eurooppalaiset jo nähty, minä ainakin.

      • T. Auris

        Aurikseen ei ole tulossa kunnon moottoreita. Eikä Toyotan luotettavuus ja laatu enää kestä vertailua muihin autoihin.


      • peskää suunne
        T. Auris kirjoitti:

        Aurikseen ei ole tulossa kunnon moottoreita. Eikä Toyotan luotettavuus ja laatu enää kestä vertailua muihin autoihin.

        Vai ei kestä? No, miksi Japanilaiset ovat aina tilastojen kärjessä? Viimeksi kuusi kymmenen joukossa.


    • Jortsu47

      Osta joku käytetty Alfa Romeon farmari niin saat kaikki yllä mainitut viat yhdessä kompaktissa paketissa.

    • Awesome77
    • Jortsu47_2
    • mazda5

      Minulle paras perhefarkku on Mazda 5. Tarvittaessa tilaa 6 matkustajalle, mutta on muunneltavissa 4-5 hengen farkuksikin, jolloin tavaratilaa on enemmän.
      Auto on mielestäni todella hyvännäköinen linjoiltaan, työn jälki siisti, tehokas kone, hyvä ajettavuus, pieni kulutus. Takamatkusjailla liukuovet, jolloin lapset eivät kolhi naapurin autoa parkissa. Ensimmäisissä malleissa luistonesto ei ollut kovin hyvä, mutta 2008 eteenpäin todella hyvä. Erityisen pikkuvikainen ollut tällaisen papan käytössä. 80 000 km takana moitteettomia kilometrejä. Saa dieselinäkin.
      Pikkupaikkakunnallani 3 muutakin Maxda5-autoa liikenteessä, jokainen yhtä tyytyväisiä ko. perheautoon.

    • jenkki mies mitäTies

      Oldsmobile Custom Cruiser, Chevy Caprice/vani..... ei oo tila ongelmia missään vaiheessa

    • -Malibu-

      Se nyt vaan on FAKTA, että Chevrolet on markkinoiden laadukkain auto. Ei pärjää edes pahimmat kilpakumppanit laadussa, eli Kia ja Hyundai, muista merkeistä puhumattakaan.

      • citikasta tykkäsin

        Faktaa ja faktaa. Mitä tarkoittaa laadukkuus, kenenkäkin mielestä. Yhdelle se on yhtä ja toiselle toista. Kiat, Hyundait ja Chevroletit tuli perusteellisesti koeajettua, mutta sitä haluamaani laatua kun ei löytynyt. Cruze miellytti muuten, mutta se ajettavuus, se jäi vieläkin kauemmas odotuksista kuin noilla toisilla.

        Se nyt vaan on FAKTA, että meikäläiselle sopivista autoista Focus oli se laadukkain.
        Ja laadukkuudesta puhuttaessa ajo-ominaisuudet on se tärkein asia. Paljon kun ajaa, niin ei ole ihan yhdentekevää, millaista se ajaminen on. Jollekkin muulle tärkein asia voi olla jotain muuta.

        Faktaa on vain ja ainoastaan se, että autojen "laadukkuudesta" on ihan turha näillä palstoilla väitellä.


      • Kuvaile hieman
        citikasta tykkäsin kirjoitti:

        Faktaa ja faktaa. Mitä tarkoittaa laadukkuus, kenenkäkin mielestä. Yhdelle se on yhtä ja toiselle toista. Kiat, Hyundait ja Chevroletit tuli perusteellisesti koeajettua, mutta sitä haluamaani laatua kun ei löytynyt. Cruze miellytti muuten, mutta se ajettavuus, se jäi vieläkin kauemmas odotuksista kuin noilla toisilla.

        Se nyt vaan on FAKTA, että meikäläiselle sopivista autoista Focus oli se laadukkain.
        Ja laadukkuudesta puhuttaessa ajo-ominaisuudet on se tärkein asia. Paljon kun ajaa, niin ei ole ihan yhdentekevää, millaista se ajaminen on. Jollekkin muulle tärkein asia voi olla jotain muuta.

        Faktaa on vain ja ainoastaan se, että autojen "laadukkuudesta" on ihan turha näillä palstoilla väitellä.

        Voitko kuvailla hieman sitä ajettavuutta Cruzen ja Focuksen välillä. Mitä malleja ajoit?

        Molemmat keskittävät hyvin ja ovat mukavia ajettavia. Ainoa merkittävä ero on tehostuksen määrässä. Cruze on tehostettu enemmän ja Focus vähemmän. Oma autoni on Golf, jonka ohjaus on lähempänä Focusta mutta silti valitsisin noista kahdesta ennemmin Cruzen, ehkä. Siis ohjauksen perusteella. mutta kaikki nämä ovat hyviä.


      • masdamiäs
        Kuvaile hieman kirjoitti:

        Voitko kuvailla hieman sitä ajettavuutta Cruzen ja Focuksen välillä. Mitä malleja ajoit?

        Molemmat keskittävät hyvin ja ovat mukavia ajettavia. Ainoa merkittävä ero on tehostuksen määrässä. Cruze on tehostettu enemmän ja Focus vähemmän. Oma autoni on Golf, jonka ohjaus on lähempänä Focusta mutta silti valitsisin noista kahdesta ennemmin Cruzen, ehkä. Siis ohjauksen perusteella. mutta kaikki nämä ovat hyviä.

        Focuksen ykkömallin ohjausta pidetään yhtenä parhaista jos pitää mikroautotyylisestä ohjaustunnosta. Nyky-Focus on yksi muiden joukossa, eikä tarjoa mitään muista poikkeavaa. Cruzessa on osassa malleja hydraulinen ja osassa sähköinen tehostin. Minua miellyttää enemmän se sähköinen, joka on kyvyempi.


      • roska kaupaksi
        citikasta tykkäsin kirjoitti:

        Faktaa ja faktaa. Mitä tarkoittaa laadukkuus, kenenkäkin mielestä. Yhdelle se on yhtä ja toiselle toista. Kiat, Hyundait ja Chevroletit tuli perusteellisesti koeajettua, mutta sitä haluamaani laatua kun ei löytynyt. Cruze miellytti muuten, mutta se ajettavuus, se jäi vieläkin kauemmas odotuksista kuin noilla toisilla.

        Se nyt vaan on FAKTA, että meikäläiselle sopivista autoista Focus oli se laadukkain.
        Ja laadukkuudesta puhuttaessa ajo-ominaisuudet on se tärkein asia. Paljon kun ajaa, niin ei ole ihan yhdentekevää, millaista se ajaminen on. Jollekkin muulle tärkein asia voi olla jotain muuta.

        Faktaa on vain ja ainoastaan se, että autojen "laadukkuudesta" on ihan turha näillä palstoilla väitellä.

        Ainoa fakta Chevyn kohdalla on se, että tekevät täällä ilmaista ylläpidon suojelemaa mainoskampanjaa.


    • skoda ocu 1.8

      Osta Skoda Octavia tai Superb tarpeeksi isolla koneella (esim. 1.8 TSI) , et kadu.

    • Mopar or no car

      Osta Volga tee velkaa, Volga loppuu ennen velkaa.
      Chrysler Voyager on aivan loistava valinta perheautoksi! Tilaa riittää, sekä myös ohjaamon puolella. Tehokkaitakin kun valitsee yli 3 litran moottorilla olevan. Automaattivaihteistohan näissä on plussaa. Ameriikkalaista laatua :-)

    • ...

      Volkkarin diesel farmari. Ei ole koneongelmia.

    • Osta vanha mersu (W124, W140, W202) niin pääset kaikkein halvimmalla. Kaupan päälle saat parhaat kyydit maailmassa. Myös varustelu- ja turvallisuustaso on erinomainen vuoden -93 jälkeisissä malleissa. Eivät ole hinnalla pilattuja ja varaosat ovat halpoja. Erittäin hyviä ajettavia. Suosittelen!

    • Fordson140

      Uudehko Ford Mondeo farkku diesel, ja 140hv koneella manuaalilaatikolla.
      Iso ja tilava perheauto joka toimii, eikä huollotkaan ole kalliita.

    • Vörskyn_miäs_nissan

      Nyt äijät ja äijänmieliset on autourheilun kuningas palannut liikenteeseen. Jumalauta. Hommat isommalla ku Vesala kääskisellä. (tuurin kylämesta). Oli repiny linnasta nisua ja ennenkaikkea kovuutta. Ja fyysisyyttä. Oli vissiin myös käyny sergein opeissa sergelin torilla pietarissa. Antaa runtua jokamiehelle ja autollekkin (kotieläimet myös). Viivat on vedetty kisailun varalta. Vöyrin nesteen kalkkiviivoilla nähään.

      reveräns: http://www.youtube.com/watch?v=Wx1q6OhOm1A
      http://www.youtube.com/watch?v=WFPu5TauE1g

      KATTOKAA JOS TOHITTE!

      • dsjadhsakjdhkasdsak

        Ei tuo kovin kovasti kiihdy mitä videolla näytetään :D


    • pakkopulla on pepust

      kyllä lada 1500s olis teille kova sana.

    • Kiinnostava yksilö

      Minä ostaisin kohtuu kilometrein olevan edullisen Peugeot 407 farmarin V6-koneella. Reilusti alle kymppitonnilla näyttää saavan upean yksilön. Uutena maksanut 45000 eur.
      On tehoa ja varusteita. Todella hyvä hinta/laatusuhde.

      Jäisi rahaa muuhunkin nautiskeluun.

      • Hondamies

        Honda accord automaatilla. Tilaa löytyy ja on varmasti luotettava. Erittäin mukava matkoilla ja varusteissa löytyy,ettenkin jos löydät exutive mallin


      • taas näitä

        Sellaistako olet myymässä?


    • sdfsdfsdfs

      Ei Peugeot missään vikatilastoissa loista! Erittäin kestäviä ovat. Kannattaa testata Peugeot 508 farmari myös!

    • vote4

      jo toine skoda Octavia käytössä ensimäinen 1,6 fis automaatti ajoin 75 tkm ei mitään muutavikaa kun 1 ajovalon poltin. Nyt Skoda Octavia 1,4 tsi dsg 7 vaihteinen ajettu 60 tkm ei mitään vikaa. Kaverilla sama kone ja laatikko 110tkm ajettu ei ongelmia.Vaihdan taas skoodaan . On ollut monia merkkejä vanhoista autoista mazda 323 oli loisto peli.Joten minun mielestä mihin autoon itse luottaa hinta laatu suhde kohdalaan ja tilat riittävät omaan käytöön ajelee sillä

    • credittiä

      sinähän valehtelet, skodasta kun painaa lusikan lattiaan kuuluu rrrrkrrrpum ja kone levis

    • L00S3RSxD

      Anteeksi vain, mutta kertokaa ihmeessä mitä helvetin järkeä ostaa uusi auto? Hinta tippuu muutaman vuoden aikana aivan törkeästi, juuri niinkuin kaikkilla muillakin uusilla ajoneuvoilla. Uudessa on takuu. No, miksi sitä takuuta tarvitaan? Luonnollisesti harvinaisten valmistusvirheiden varalle.. Muutaman vuoden käytetyt autot, joilla on ajettu sopivasti ilman vikoja tuskin muuttuvat yht´äkkiä miksikään vikapesiksi ja maksavat REILUSTI vähemmän kuin uudet. Tappiotakin tulee luonnollisesti vähemmän, kun sitten joskus autoa vaihtaa.

      Meillä ollut kaksi hieman vanhempaa Skoda Octaviaa, molemmat toimineet kaikinpuolin hyvin. Jotain pikkuvikoja, kuten peilin sähköinen käännin on ollut, mutta harvoin ja suht. edullisia korjata. Toinen noista oli 1.8T bensakone 150hp tehoilla ja pärjää muuten useimmille tehokkaimmille volvomöhköille yms. kiihdytyksessä ja kulutuksessa voittaa sitten reilusti (luonnollisesti pienempi kulutus=parempi, Vähiten kuluttava=voittaja).
      Tavaratilaa on paremmin, kun monissa muissa ja sisätilat ihan ok 2-4henkilön perheelle.
      Edullisiakin ovat, paljon edullisempia kuin vastaavanlaiset VW;t ja pärjäsivät ja pärjäävät yleisesti ottaen paremmin vertailuissa.

      Autot ovat pääasiassa liikkumisvälineitä ja vielä tässä tapauksessa kun puhutaan tavallisista perheautoista, joilla "SAA" ajella joka päivä, niin en hirveitä summia suosittele niihin sijoittamaan. Kokeilkaa jotain oikeasti kivaa, kuten enduroa ja unohtakaa suotta ne ylihintaiset, turhat bemarit.

    • Jesus1

      Eipä juuri vaihtoehtoja ole - perustelee miten tahansa:

      Renault Megane Sport Tourer 1.4 Tce

      Meganella taskussaan mm. voitto TM-testissä, kakkostila farkkuvertailussa, kakkospaikka luokkansa katsastustilastossa kiitettävin arvosanoin (saksalainen Dekra), hiljaisuus, hyvä varustelu, onnistunut ulkonäkö, 4 vuoden takuu ym.

      Ei oikein mitään järkiperustetta löydy sille, miksi ostaa joku muu merkki.

    • vote4

      kyllä luottamus on 2 den skodan jälkeen niin hyvä . Tilaan keväällä taas uuden skodan. Ennen kaikkea luotettava perhe auto ja pieni kulutus isot tavaratilat. Hyvä varustus .Ainut heikkous 1,4 tsi täällä rajaseudulla yli 25 asteen pakkasella fepasto hyvä olla.

    • erd

      volvo v70

      • jussinussiapäähänpus

        aivan totta


    • 400 tuhatta takana

      Mitä ei kaupasta saa, "vähän ajettuna"? Osta se jos löydät! Hyväksi havaittu 1.9 TD moottori, runsaat tilat, lähes möhkälemäiset. Tunnettu merkki saksalainen aatun auto.
      Oikea perheauto tiloiltaan ja muunneltavuudeltaan, nimellä en sitä mainosta se on ITSE löydettävä ja hyväksi havaittava.

    • 1 plus 1

      Ei kannata ostaa mitään mehukannulla varustettua laiskaa paskaa. Ostakaa mieluummin perskynä tai vanha Volvo. Ne on halpoja ja järeitä

    • ford!!!!!

      Jos halpaa ja tilavaa autoa haluat niin Ford mondeo tai focus

    • seat o

      ehdotan seat altea xl
      hyvä hinta-laatusuhde

    • Saab biopower 9-5 tai 9-3 ihan sama,mutta 200tkm ilman vikoja. Tehot ja ajo-ominaisuudet parasta A-ryhmää ja se kulutus. 8-9litraa mutta 0,97litra toi e85 bensa.

      • ja siis kyseessä saab 9-5 2,3tbo josta biopower softalla lähtee se 210hp


    • rapantti-

      minä valitsen auton itselle,en naapuritten-kaverien maunmukaan

    • pakkasukko666

      Skoda on ihan hyvä mutta katso eri moottori vaihtoehdot myöskään DSG vaihteiset voit unohtaa tyystin,eivät kestä vaikka muuta väittävät.Olet oikeassa Nuo ranskattaret voit unohtaa kuten nissanin joka kuuluu nykyään Renault tiimiin enempi tai vähempi.Audi kallis ylläpitää volkswagen käytettynä edullinen ja kestävä ja myös turvallinen kolaritilanteessa,uutena kallis mutta hinta tulee roimasti 2vuodessa .Itsellä käytössä volkkari toiminut ok mutta jälleen myynti huono.Kokemusta on myös Fordista on luja lämmin ja edullisempi kuin volkkari.Suosittelisin koe ajamaan on hyvä ajokäytös harkitsen itselleni Fordia takaisin perheelleni. Eräs taksi autoilia kehui myös Fordia aiempi oli ollut Avensis

    • ajp3

      Käypä kokeilemassa Fordin Focusta tai Mondeota. Tilavia ja hyviä ajettavia. Vähävikaisia. Uudet Ecoboostit todella asiallisia.

    • vote4

      pakkasukko mitä kokemuksia sulla on noista dsg laatikoista. Muuta kun huhu puheita. En ole huomannut mitään vikaa eikä 2 della kaverillani he ovat ajaneet kumminkin jo yli 100 000km kumpikin itse yli 60 000 km ja on tosi mukava ajella. Ei kytkin remontteja. Joten katkase huhulta siivet

    • Autotalolaakkonen

      Mopoauto. Suosittelen, meidänkin perhe matkustaa sillä. Lapsi mahtuu hyvin takakonttiin ja vaimon voi jättää kotiinkin.

    • einari4

      Osta Subaru Forester 2.5 Turbo, ei tarvitse olla tientukkona edes lumisella kylätiellä ja liikennevaloistakin lähtee paremmin kuin jokin eurooppalainen takaveto!

      • 325e36

        epäilen että lähtee. itsellä bmw 325 2.5 t lastulla e36 kori ja voin sanoa että lähtee! pellin alla se 290 hv ;)


      • einari nari

        Näinkö on. Hyvä einari.


      • einari nari
        325e36 kirjoitti:

        epäilen että lähtee. itsellä bmw 325 2.5 t lastulla e36 kori ja voin sanoa että lähtee! pellin alla se 290 hv ;)

        Mulla oli kerran bmw 325 2.5 t hiutaleella e36 kori ja voin sanoa että ei lähe! pellin alla se kansivika ;)


      • mies32
        325e36 kirjoitti:

        epäilen että lähtee. itsellä bmw 325 2.5 t lastulla e36 kori ja voin sanoa että lähtee! pellin alla se 290 hv ;)

        Hepathan eivät lumella paljon auta, kun on takaveto rajoittaa.


      • tydeks
        einari nari kirjoitti:

        Mulla oli kerran bmw 325 2.5 t hiutaleella e36 kori ja voin sanoa että ei lähe! pellin alla se kansivika ;)

        Mulla oli BMW M5,ihan paska!!Ei lähe tarpeeks...Oikee homobiili oli!!


    • viineri2

      Suosittelen farmariksi ranskalaisia autoja, kuten peugeot 307.

    • farmari kuitenkin

      Voihan prkl. Parasta valintaa perheautoksi yksinkertaisesti ei ole olemassa.
      Se, mikä yhdelle on "paras", ei toiselle sitä ole. Ja kolmannellakin mieli muuttuu sitä mukaa, kun merkkiä vaihtaa.
      Toyotasta samaa mieltä, ja yhtä hengettömiä/tunnottomia ne on noi muutkin aasialaiset.
      Sitten nuo luulot; vikatilastoissa loistavat. Itellä jo vuosia pösö ja citikka, eikä ole vikatilastoissa loistaneet, hyviä pelejä olleet.
      Jos ei Suomessa olisi tätä talvea, valitsisin taas mersun.

      Sen verran tuntuu olevan noita mielipiteitä, että vittuaks täältä kyselet. Mene ja osta mieleisesi auto.

    • töttötööö

      suosittelen Cadillac Escalade

    • IP 68

      Autoja on monenlaisia, harrasteautoja , perheautoja , juppiautoja, karvanoppautoja, spoileriautoja , karvahattuautoja, bensarosvoja, madallettuja, ruostepommeja, näyttelyautoja, tuunausautoja, ratautoja, ja tietenkin järki perheautoja.

      Järkiperheauto on noin 4 vuotta vanha japanilainen farmariauto, se on tarkoitettu käytöön ja ajoon , ei viihdy korjaamolla. Halvat ja varmat kilometrit myös jälleenmyyntiarvo on hyvä verraten hankintahintaa,
      Jossakin japskeissa ei ajominaisuudet ihan huippuluokkaa mutta eivät kuitenkaan mitään riisi kippoja.

      Voidaan todeta esim . ranskaisten sähköviat , eivät sovellu alkuunkaan suomen kosteisiin oloihin ja talveen , sitten nämä opelit ja Fordit vikaa ja vikaa oan sähkövikaa ja epämääräista vikaa.

      Kuten homasitten en kehu mitään yhtä japanilaista vaan ovat luotettavia kaikki , myös enemmän ajetuina. Tietenkin Toyota on paras vaihteohto esim joku Avensis farkku 4 vuotta vanhana.

      • vanhat kiulut

        Paras auto on uusi auto mutta ei Tojota.


    • Pylly Missi 2012

      Skoda on oikea kansanauto, joten suosittelen perheautoksi Farmari-Octaviaa. Niitä tienpäällä riittää, kuin Ladoja entisessä neuvostoliitossa.

      Jos taas olet edennyt urallasi pikku-päälliköksi asti, yritä saada rahat riittämään vaikkapa Audiin, niin voit näpäyttää Skoda-kuskeja asettumalla heidän yläpuolelleen. Tekniikkahan ei muutu, ainoastaan logot vaihtuu. Laatu sensijaan voi jopa heikentyä. Entisestään.

    • Luotettava japsi
    • ekakertalainen888

      Subaru XV, kiitos.

    • bemarionparas

      540 touring bemari! taloudellinen auto ei syö nätillä ajolla kuin 15 litraa ja jos vähän herkempi kaasujalka sen 35 l suosittelen lämpimästi! ja jos jotain hajoaa niin se on heti 10 tonnin remppa joten autokaupoille! itse tykkään

      • MB oletsen ansainnut

        osta kolme vuotta vanha taksi mersu, ajettu 300t ja maksaa 22 tonnia

        on huollettu ja paikat on hienossa kunnossa ja huolettomattoiset 300t kilometreja edessä eli enemmän kuin uusilla autoilla

        on varmasti turvallisin ja hiljainen ja mukava ajaa

        on tilaa ja on tyylikäs ja hivelee perheäidin itsetuntoa kun kaarrat päiväkodin pihaan

        unohda arkiset skoodat, ansaitset luksusta arjen keskelle, kokeile edes


    • perhe1

      Linja-auto.

    • josTurvaistuimia

      Onko sinulla vielä lapsia, jotka istuvat takana selkä-menosuuntaan turvaistuimissa? Lisäksi takakontissa pitää välillä kuskata isoja vaunuja? Silloin kannattaa pariksi seuraavaksi vuodeksi ostaa mahdollisimman iso farkku. Sellaisia ovat Passat, Avensis, Mazda 6 ja etenkin Mondeo. Toki on myös Opel ja ranskalaiset, mutta ne ovat vikaherkempiä, mutta toki myös halvempia.

      Jos pieniä turva-istuin -ikäisiä lapsia on kolme, niin silloin farkuista melkein pitää katella kaikista isoimpia Mondeota ja C5:sta. Tai sitten vaan tila-autoa, jossa toki hyvänä puolena on se, että lasten saanti on helpompaa korkeampaan autoon. Niissä vaan takakontti yleensä vähän farkkua pienempi (mutta toki myös korkeampi, joka vähän parempi vaunuille).

      Jos ei ole enää selkä-menosuuntaan olevia istuimia, niin sittenhän tilanne on paljon parempi. Enempi vaihtoehtoja kun ei tarvii katsella vain isompia yksilöitä.

      Itse valitsin turva-istuin vaiheessa Toyota käytetyn Avensiksen ja olin tyytyväinen. Syyt:
      - kun toinen vanhempi kotihoidontuella hoitaa pikkulapsia, niin haluu, että auto luotettava ja säästää korjauskuluissa
      - meillä paljon kaupunkiajoa johon Avensis isosta autoista vielä ihan ketterä
      - oli pienempi kulutus kun Mondeossa ja Mazda 6:ssa
      - hyvä jälleenmyyntiarvo
      - 5 tähteä turvallisuudesta toisein kuin Mondeo sai 4 tähteä (siis edellinen malli)
      - tosiaan tarpeeksi tilaa takapenkillä ja takakontissa (toki Mondeossa ois vielä enempi)

    • Hondamies

      Honda accord

    • TaksiRenki.

      Ajoltaan paras on uusi Mondeo. Suojauta ja laita briliantt-maalipinnankäsittely, niin sulla on siinä autoa 10 vuodeksi.

    • Piridus

      Auton vaihto edessä keväällä ja viisihenkiselle perheelle (lapset: 5, 7, 9) tarvitaan uusi menopeli. Olen käynyt koeajamasa seuraavat:
      Fiat Freemont Urban varustetaso; hiljainen, tilava, hyvät varusteet, hieman liian kevyt ohjaus motarinopeuksilla, positiivinen yllätys.
      Mitsubishi Outlander Invite; äänekäs (lupasivat asentaa vaimennusmatot taakse pyöränkoteloihin), keskirivi vain kahdelle, takapaikat (7-P) sopivat alle 8v, hyvät varusteet, pidin ohjaustuntumasta, erittäin huomaamattomasti toimiva 4-veto (positiivinen asia).
      Volvo XC60 (D4 AWD aut.); hiljainen, tilava takapenkki (lasten suosikki), laadukas ilme ja tuntuma, ohjaus tunnoton ja jäykähkö (en oikein päässyt sinuiksi yhden päivän aikana).

      Mikään näistä ei ollut sellainen täydellinen auto hain. Jos saisi tuohon Mitsuun, hiljaisuutta ja hieman paremmin suunnitellun keskirivin istuimet, olisi se selkeä valinta ajoominaisuukien vuoksi. Volvon ottaisin jos hinant olisi -5t€ (firman autoedun raja paukkuu 50t€). Fiat toisaalta olisi kyllä järkivalinta halvempi verotusarvo, mutta siihen ei saa automaattia (muuta kuin isopäästöisenä nelivedon kanssa, firman co2 rajat paukkuu)..

      Onko kellään kokemuksia näistä autoista kolmen lapsen kanssa käytössä? Vaikea valina edessä...

      • No joo

        Mitkä valintakriteerit : hinta , CO2, automaatti , neliveto, suuri , pieni , tavaratila , autoedun verotusarvo , vääntö , teho , ulkonäkö , ajettavuus , jälleenmyyntiarvo , tilat etu ja takapenkillä , hiljaisuus , turvallisuus ?


    • Piridus

      Valintakriteerit:
      max 50t€, 180g Co2, mielellään automaatti, mielellään neliveto, ei pieni, ajettavuus hyvä, kohtuu hiljainen.
      Siis sellainen monen auton kompromissi... ikävä kyllä.

      • Meduuli

        Pitää kö olla nimenomaan katumaasturi, entäpä nelivetofarkku, jotain Passat-Superb-kokoluokkaa.

        Maasturin isot pyörät tarkoittaa isoja lokasuojia, seuraus on sisätiloihin nähden isot ulkomitat. Teepä koekierros ostarin parkkihallissa ruuhka-aikana.


      • Piridus
        Meduuli kirjoitti:

        Pitää kö olla nimenomaan katumaasturi, entäpä nelivetofarkku, jotain Passat-Superb-kokoluokkaa.

        Maasturin isot pyörät tarkoittaa isoja lokasuojia, seuraus on sisätiloihin nähden isot ulkomitat. Teepä koekierros ostarin parkkihallissa ruuhka-aikana.

        Toki oltava katumaasturi, katsos se katu-uskottavuus on KOVA JUTTU.


    • HIEMAN MUKAVUUTTA

      Perheautoksi mistä muija ainakin pitää,väristä ja peileistä sekä tavaratiloista ostoskasseille itselle ja NAAPUREILLE.MYÖS TRVAVYÖT NIIN KORKEALLE ETTÄ HÄN SAA NIISTÄ OTTEEN,JA AUTON IKKUNAT NIIN KORKEIKSI ETTÄ NAAPURI NÄKEE KUN HÄN VILKUTTAA STARTATESSA.JA HEPOSTI LASKETTAVISSA JOS HÄN HALUAA HUUTAA TERVEISIÄ LÄHDÖSTÄÄN TORIOSTOKSILLE.iMAGOON KUULUU MYÖS KESÄISIN VAAHTOSUIHKUAMME KATONPÄÄLLÄ JA PESUVÄLINEET MATKALLA POHJOISEEN.SEKÄ PELKÄÄJÄN ISTUIMEN ALLE PIILOITETTU HELPOITUKSEN ALLAS JOKA TULEE ISTUINTA NOSTAEN ESIIN JA KUN LASKEE TAKAISIN KIINNI LORAUTTAA SAMALLA TUNNETTUA NESTETTÄ JOKA ELIMINOI HAJUN.NÄIN EI TULE ONGELMAA TIENVARRELLA KYKKYÄ PAIKASSA JOHON SEURAAVALLA HETKELLÄ TULEE UTELIAITA.

    • pentti 57v.

      ennenkuin upgradetatte paarthurnaxin level 2 plaad elf huntteriksi niin muistakaa että vuohenmaidon taianomainen vaikutus kestää vain tovin ilman kalkkunaleikettä ja peppuseksi julkisesti on mitä ehdottomammin sallittu mutta vain jos sitä harjoittaa kaksi lohikäärmettä ja tapauksen täytyy sattua Lumbridgen porttien sisällä!

    • hobeli

      FIAT 127

    • Autoboy 96

      Parhaan vinkin jonka voin antaa on että, älä missään tapauksessa osta mitään mikroskooppista diiseliä!! Yhtä helvettiä koita saada semmonen kiihtymään edes ohitusta varten eikä siinä sääst koska se joutuu tekemään täysillä töitä pääsemään edes sataan. 2,5 litranen tdi tai joku vastaava bensa. Suosittelen Skoda Yetiä!!

      • 110 hv @ 4000 rpm

        Hä? 1,5 diesel kiihtyy oikein hyvin.

        Jos autosi on vuosimallia 1996 voi se siksi tuntua heikkotehoiselta, siihen aikaan kaikissa dieseleissä ei ollut turboa.

        2,5 tdi:n ominasuudet menevät Suomessa hukkaan. Saksassa voisin minäkin sellaisella ajaa, vaan kallista polttoaine sielläkin on.


    • esajas2

      Osta Volvo V70 D5 kyllä piisaa vääntöä on vähän kankea parkki alueilla mutta tienpäällä ylämäetkin tuntuu alamäkilöiltä, ja on turvallinen ja kulutus lukemat
      yhdistetty alle 6l/100 km pihistellen pääsee 4l kantiin, asuntovaunun vedossa
      yleisin veturi kun käy leirintä alueella katselemassa mikä on vetoautona.
      Vedän Matkaaj 8000 menee 9l/100 km pihistelemätä.
      Jos haluaa ihan ongelmattoman kulkimen Toyota on ehdoton.

    • kaksoisolento 89

      Alfa Romeo 159 farmari, tämän jälkeen et vilkaisekkaan muita autoja ja on halpakin

    • Maukas yksilö
    • avanski

      Suosittelisin ehkä Nissanin Qashqai merkkiä ja isommalle perheelle samaa mutta 2 mallia, joka on rekisteröity seitsemälle hengelle.
      Auton kulutus on hyvin alhainen verrattuna auton kokoon. Suht pieni moottori(1.8) joten tämä voi olla myös syy vähäiselle kulutukselle.

      • pienelle perheelle

        Qashqai opii paremmin pienelle perheelle koska siinä ei ole lainkaan tavaratilaa.


    • näin

      hyundai, kia, opel, nissan tässä järjestyksessä harkitse muut voit unohtaa, koska nuo pikkukoneet "1,2" on nyt myönnetty huonosti kestämään kilometrejä, mutta jos vaihdat autoa alle 100 000km:n niin sillloin ei merkitystä

      • Kyllä kansa tietää

    • Hurr, ohi korjaamon

      Suositan sellaista, joka seisoo harvemmin korjaamolla ja jonka huoltokustannukset ovat korkeintaan kohtuulliset.

    • Polkkisautoilija

      Hommaa polkuauto. Halvat käyttökulut, on ympäristöystävällinen ja itse saa hyötyliikuntaa.

    • kallo32

      opel astra tai lada 1500

    • kaltsu31

      miten olsi toyota IQ se tilava pitempiin matkoihin ja tilava peräkontti mihkä mahtuu harrastus välineet

    • Menipä Ford vaihtoon
    • s80tdi

      Minulla vanha(99) volvo s80, tdi 2,5. On ollut noin neljä vuotta. Kilometrilukema 418tkm. Vaikka auto on noin 14-vuotta vanha ei ole ruostevikoja ja muutenkin hyvin toiminut ja olen tyytyväinen. Auton hinta ei ole enään kuin 2,5-3 tuhatta, en viitsi myydä ja ostaa uudempaa kun toimii hyvin ja on mielestäni hyvä ja hiljainen ajettava. Kulutus noin 6 l/100km. Eipä tulisi mieleenkään ostaa jotakin "mopoautoa".

    • Lada Niva

    • MB C-sarja 2003

      Älä ainakaan Mercedes-Benz merkkistä autoa osta. Huollot ovat kalliita ja autossa on paljon tyyppivikoja, joiden korjaamiseen menee paljon rahaa. Kun yhden tyyppivian saat korjattua, niin hetken päästä mersu on jo toisesta paikasta ruikulla. Ainakin oma mersu on enemmän korjaamolla kuin tien päällä. Myös hinausauton numero kannattaa laittaa kännykkään muistiin. Omaa mersua on hinausauton lavalla kuljetettu lähimpään korjaamoon jo useamman kerran.

      Luotettavia ovat Toyotat, Hondat ja Subarut. Myös Volvot ovat kestäviä.

      Yleisestikin japaniaisten autojen varaosat ovat halpoja ja tekniikka on kestävää. Korit noissa ruostuu, mutta niin ne ruostuu muissakin autoissa. Alustan ruostesuojaus kannattaa tehdä ellei edellinen omistaja ole sitä tehnyt.
      Katso vaikka tästä luotettavimpien autojen lista: http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/28/luotettavimmat-autot-laitettiin-jarjestykseen-tassa-top10/201242877/304

    • AMG2

      Älä osta mitään koppimopoa.Osta mersu niin saat kunnon auton.

    • älä erotu

      Jos näiltä huuhaa- palstoilta tarvitsee kysellä minkä auton ostaa lienee parasta hankkia mahdollisimman harmaa, arkinen, tylsä, luonnoton auto niikuin naapureillasikin. Ja kiva että marketin parkkiksella ei sit löydä omaasi kun kaikilla on samanlainen joten arkinen ja velkainen elämäsi on turvattu vuosiksi.

    • octavia

      Skoda sopii hyvin demariperheen punaharmaaseen elämään.

    • Vaihde vitoselle

      Osta käytetty ruotsinlaiva, niissä on vahvat pellit, lisäksi säästät rengaskuluissa. Polttoainettakaan ei paljoa kulu, jos liikutat kulkinetta soutaen. Matkalaukkuja mahtuu mukaan enemmän kuin Mersuun. Lopulta, kyllästyttyäsi kaikkeen, voit helposti hirttäytyä skanssiin.

    • tuulipukuautot

      " Muutenkin vähän oudon oloisia muotokieleltä " (ranskalaiset)

      Sanoo Faabion omistaja. Faabio on kyllä toden totta: Tosi namu!

    Ketjusta on poistettu 93 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      441
      2072
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      213
      1793
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      187
      1504
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1491
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      51
      1203
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1171
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      141
      1135
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1042
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1016
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      97
      995
    Aihe