Etiäisiäkö?

Jotain hämärää...

Tervehdys!

Minulle käy hyvin useasti siten, että ensiksi luulen näkeväni jonkun tutun ihmisen, ja joitakin sekunteja tai minuutteja myöhemmin näenkin hänet. Joskus joku ihminen vain tulee mieleeni, ilman että luulen jotain toista ensin häneksi, ja sitten näenkin hänet. Nykyään, kun taas luulen nähneeni jonkun, melkein jo tiedän, että kohta näen hänet. Kyse ei ole tilanteista, joissa voisin olettaa näkeväni kyseisiä henkilöitä. Muutenkin usein sattuu ihan kaikenlaisia tilanteia, joita ennen, ehkäpä vain joitakin sekunnin murto-osia ennen, ikään kuin tiedän mitä tapahtuu... Vaikeaa selittää.

Ehdottomasti oudoin tapaus sattui ollessani noin 15 vuotias (nyt olen siis 28 vuotias.). Olin kotona, kello oli jotain kuuden - seitsemän paikkeilla illalla. Muistan, että minua ramaisi hiukan ja menin pitkäkseni sängylle, päiväpeiton päälle. Yht´äkkiä mieleeni tuli voimakas ajatus/mielikuva, jota ehkä näin jälkeenpäin voisi jonkinlaiseksi "näyksikin" nimittää...

Mielikuvassa puhelimeni soi ja sieltä soitti eräs naispuolinen ystäväni, joka vastattuani aloitti puhelun sanoilla "Moi kulta, missä kohtaa sä nyt oot?". Näyssä ystäväni siis odotti linja-autoa silloisen työpaikkansa läheisellä bussipysäkillä ja uskoi jonkun oudon tyypin vaanivan/seuraavan häntä, ja soitti minulle hädissään, että tämä vaanija ikäänkuin kuulisi ja sen myötä luulisi, naisen miesystävän olevan tulossa hakemaan häntä. Olin heti perillä, mistä on kyse, ja sanoinkin tässä "näyssä" hänelle, että toista vaan kuuluvalla äänellä, et "Ai, sä oot ihan koht tässä, okei...".
myös muuta juteltiin.

Samantien, tämän nopean ajatusketjun jälkeen puhelimeni soi, ja tiesin, että nyt sieltä todella soittaa tämä kyseinen ystävättäreni, ja juuri tällä asialla. Ja niin kävi. Kävimme tismalleen, sanasta sanaan, saman keskustelu, jonka vain muutamaa sekuntia aikaisemmin olin mielessäni käynyt. Ainoa ero oli, että todellisuudessa tämä nainen oli juuri jäänyt bussista pois, ja kävelemässä kotiinsa. Koskaan emme olleet tällaista "varosuunnitelmaa" sopineet tai sellaisesta puhuneet. Loppu hyvin, kaikki hyvin, mutta todella outo fiilis siitä jäi, enkä ihan sattuman piikkiinkään osaa tätä, tai vastaaviakaan tapauksiani pistää. Mitä mieltä olette?

0

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
        Alajärvi
        168
        6777
      2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
        Nurmijärvi
        52
        2101
      3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
        Ikävä
        56
        2078
      4. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
        Maailman menoa
        352
        1200
      5. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
        Ikävä
        54
        1192
      6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
        Nurmijärvi
        57
        1184
      7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
        Kesämökki
        14
        1071
      8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
        Ikävä
        79
        950
      9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
        Ikävä
        84
        938
      10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
        Ikävä
        14
        927
      Aihe