rahanvaihto

tjaiksis

siis kannattaako phukettiin ottaa vaihdettavask dollareita vai euroja.. kumpihan on viisaamapaa? ajatellen kursseja? vuoden vaihteessa menossa.

29

1168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • € euroja

      Euroja.

    • turhaa höpinää

      ota vaan ihan Thaimaan valuuttaa ja kredit kortti...dollareita... kai nekin pitäisi johonkin kurssiin vaihtaa? Ja tavallisen matkaajan kurssi asiat on kuin kärpäsen pieru erämaassa...jätät 2 kaljaa päivässä ottamatta niin se riittää kurssi tappioon...

    • tjaiksis

      kuules turha höpinä.. mä jätän ne kaikki kaljat sun juotavaks :) katos en tarvi.. heikkojen hommaa :/ ei kysyvä tietlä eksy

    • preemio/eurocrash

      Nykymenolla kaikki eurot kannattaa vaihtaa Suomen Markoiksi

    • miä

      Tässä asiallinen ohje: Ota mukaan euroja. Automaattinostosta veloitetaan aina n. 150 thb eli useampi nosto tuo heti lisäkuluja. Kurssi Thaimaassa on parempi kuin esim. Forexilla. Itse otan aina pienen summan (max. 50€) vaihdettuna bahteiksi alkuostoksia varten ja vaihdan loput paikanpäällä. Euro on ihan yhtä kansainvälinen valuutta kuin dollarikin nykyään.

      • Automaatiln kurssi

        Automaatistä saa huonomman kurssin kuin vaihtokojuista.


    • turhan höpisijä

      Hei.
      Mielestäni kannataa ottaa euroja mukaan ja vaihtaa vasta siellä. Tietysti jos sulla on dollareita valmiina, niin ota niitä, mutta jos vaihdat ensin eurot dollareiksi ja maksat siitä kulut jonka jälkeen vaihdat dollarit batheiksi (ja maksaat kulut), niin se ei oikein kannata.

      Rahat kannattaa tosiaan vaihtaa vasta paikanpäällä. Oltiin viime kuussa parin viikon reissulla. Seutulassa kurssi olisi ollut n. 36 kun paikan päällä se oli koko ajan siinä 39.

      Ja niille jotka nauraa tuolle kolmen bathin säästölle/euro, toivotan vain hyvää jatkoa. Kiukkuisimmat tietysti voivat kertoa miksi kannattaa vaihtaa kaikki rahat jo suomessa.

      Meitä oli nelihenkinen perhe kaksi viikkoa lomalla, ja rahaa meni n. 2500 euroa. Minun laskuopillani 2500 x 3 = 7500 bathia, eli n. 190 euroa. Saatiin aika monta ilmaista lounasta. Tai toisella tavalla laskettuna kustannettiin sillä koko porukka päiväksi risteilylle. :-)

      Käykää kurkkaamassa linkki: http://www.scb.co.th/scb_api/index.jsp ja vertailkaa vaikka forexin tämänhetkiseen: juuri nyt yli kolmen bathin ero.

      Hyvää lomaa!

      • tjaiksis

        kiitos viestistä :)
        tämä valaisikin asian oikein :D eli euroja matkaan ;D


      • juuri näin

        Tuolta Siam Commercial Bankin sivuilta voi myös katsoa kurssin minkä saa automaatista klikkaa credit card ruutua ja huomaat että kurssi on noin 2 thb huonompi kuin vaihtopisteissä. Huonoin kurssi siis automaatissa, huonompi kuin Forexin jopa. Siis käteistä matkaan, kortit vain hätävaraksi.


      • ei ongelmia

        tuossa on vaan se riski ettei käteistä kukaan korvaa...ei edes matkavakuutus jos ne häviää...kortti jos häviää niin pankki korvaa....ja jos 4 henkinen perhe maksaa lomasta likii 10 000 euroa niin on se mahtava säässtö tuo 190 euroa....anna minun nauraan...lomalle ei koskaan käteistä kuin vain 1-2 pv että pääsee automaatilla käymään. 30 kertaa Thaimaassa jäynnyt ja aina näin...nyt 31. kerta 16.12 ja ollaan 3 kk.


      • 500e
        ei ongelmia kirjoitti:

        tuossa on vaan se riski ettei käteistä kukaan korvaa...ei edes matkavakuutus jos ne häviää...kortti jos häviää niin pankki korvaa....ja jos 4 henkinen perhe maksaa lomasta likii 10 000 euroa niin on se mahtava säässtö tuo 190 euroa....anna minun nauraan...lomalle ei koskaan käteistä kuin vain 1-2 pv että pääsee automaatilla käymään. 30 kertaa Thaimaassa jäynnyt ja aina näin...nyt 31. kerta 16.12 ja ollaan 3 kk.

        "Ei vakuutus korvaa"? Kyllä minun vakuutus korvaa joka vahinkotapauksessa 5ooe käteistäkin !


      • Turhan höpisijä
        ei ongelmia kirjoitti:

        tuossa on vaan se riski ettei käteistä kukaan korvaa...ei edes matkavakuutus jos ne häviää...kortti jos häviää niin pankki korvaa....ja jos 4 henkinen perhe maksaa lomasta likii 10 000 euroa niin on se mahtava säässtö tuo 190 euroa....anna minun nauraan...lomalle ei koskaan käteistä kuin vain 1-2 pv että pääsee automaatilla käymään. 30 kertaa Thaimaassa jäynnyt ja aina näin...nyt 31. kerta 16.12 ja ollaan 3 kk.

        Hei "ei ongelmia".
        Ihmettelen mistä päädyit tuohon kymppitonniin. Kuten kerroin "Meitä oli nelihenkinen perhe kaksi viikkoa lomalla, ja rahaa meni n. 2500 euroa." Siis yhteensä, ei henkeä kohti. Silloinhan säästökin olisi ollut jo n.800. (3 x 10.000 = 30.000 bathia)

        Tuohon 2.500 euroon sisältyi muuten myös hotellihuoneet aamiaisineen. (Joo, oli meillä kaksi huonetta.)

        Tietysti lennot maksettiin eriksen ja etukäteen, n 800 € / hlö.

        Ja kyllä: nautittiin, syötiin hyvin, käytiin retkillä ja tuotiin tuliaisiakin. Minusta 190 euroa on ihan kiva raha. :-)

        Hyvää jatkoa sinulle.


      • aina kortilla
        500e kirjoitti:

        "Ei vakuutus korvaa"? Kyllä minun vakuutus korvaa joka vahinkotapauksessa 5ooe käteistäkin !

        mihin 4 hengen matkalla 500 euroa riittää jos aikoo koko matkan kustantaan riihikuivalla eli tuoda käteistä kuten täällä joku älypää neuvoo..ei edes Thaimaassa sillä pitkälle potki.....jos 2000 euroa katoaa niin siinä sitä sitten ollaan...


      • luottokelpoinen
        juuri näin kirjoitti:

        Tuolta Siam Commercial Bankin sivuilta voi myös katsoa kurssin minkä saa automaatista klikkaa credit card ruutua ja huomaat että kurssi on noin 2 thb huonompi kuin vaihtopisteissä. Huonoin kurssi siis automaatissa, huonompi kuin Forexin jopa. Siis käteistä matkaan, kortit vain hätävaraksi.

        että ihan 2 thb alhaisempi...aivan kauheaa....? ehdottomasti kortti tai kortit mukaan ja unohtakaa matkakassa...se on 90 lukua se....tietenkin pitää olla luotto kunnossa että kortin saa...liki 200 000 ei ole mutta tuskin he Thaimaassa lomaileekaan?


      • 500e
        aina kortilla kirjoitti:

        mihin 4 hengen matkalla 500 euroa riittää jos aikoo koko matkan kustantaan riihikuivalla eli tuoda käteistä kuten täällä joku älypää neuvoo..ei edes Thaimaassa sillä pitkälle potki.....jos 2000 euroa katoaa niin siinä sitä sitten ollaan...

        No jos sen 2000e sais ees jotenkin kannettua sinne hotellille ja saftyboxiin. Kokeilis sitten kantaa vähän pienempiäsummia mukana. Vai ajatteliks et kokoaika 2000e taskussa.....urpo !!!


      • Vilen myös
        Turhan höpisijä kirjoitti:

        Hei "ei ongelmia".
        Ihmettelen mistä päädyit tuohon kymppitonniin. Kuten kerroin "Meitä oli nelihenkinen perhe kaksi viikkoa lomalla, ja rahaa meni n. 2500 euroa." Siis yhteensä, ei henkeä kohti. Silloinhan säästökin olisi ollut jo n.800. (3 x 10.000 = 30.000 bathia)

        Tuohon 2.500 euroon sisältyi muuten myös hotellihuoneet aamiaisineen. (Joo, oli meillä kaksi huonetta.)

        Tietysti lennot maksettiin eriksen ja etukäteen, n 800 € / hlö.

        Ja kyllä: nautittiin, syötiin hyvin, käytiin retkillä ja tuotiin tuliaisiakin. Minusta 190 euroa on ihan kiva raha. :-)

        Hyvää jatkoa sinulle.

        käsitin väärin mutta on teillä mennyt rahaa silti liki 6000 euroa että ei se paljoa asiaa muuta...siinä ei 190 euron säästö tunnu miltään...en edes kehtaisi kertoa esimerkkinä....kurssi hommilla pelataan kun isot pojat vaihtaa rahaa miljoonia...ei siis härmäläisen perheen rahat siinä merkitse mitään...siis aivan sama vaikka isi sai leikkiä valutta keinottelua....tuo on jännä sana tuo "säästö"....eikö?


      • naurattaa
        500e kirjoitti:

        No jos sen 2000e sais ees jotenkin kannettua sinne hotellille ja saftyboxiin. Kokeilis sitten kantaa vähän pienempiäsummia mukana. Vai ajatteliks et kokoaika 2000e taskussa.....urpo !!!

        on tosi turvallisia nuo .....saftyboxit...viimeksi oli hotellin vaatekaapissa....painoi noin 3 kg ja oli hyllyn päällä odottamassa sisäänsä rahaa.....en vaan uskaltanut laittaa sillä se olisi ollut liian helppo viedä...siivoojat vaihtui joka päivä ja kävivät tuon tuostakin....jos joku sen veisi niin en edes tunnistaisi kuka se voisi olla....3 vietiin rahat 2 viikon aikana meidän hotellista...siistä saftyboxista minä sinä urpo kovasti mainostit...


      • ei korvaa
        500e kirjoitti:

        "Ei vakuutus korvaa"? Kyllä minun vakuutus korvaa joka vahinkotapauksessa 5ooe käteistäkin !

        mikä yhtiö ja oletko kokeillut saako rahat jos häviää....ja mitä nyt 500 eurolla tekee jos menee koko matkakassa joka voi olla tuhansia...


      • Turhan höpisijä
        Vilen myös kirjoitti:

        käsitin väärin mutta on teillä mennyt rahaa silti liki 6000 euroa että ei se paljoa asiaa muuta...siinä ei 190 euron säästö tunnu miltään...en edes kehtaisi kertoa esimerkkinä....kurssi hommilla pelataan kun isot pojat vaihtaa rahaa miljoonia...ei siis härmäläisen perheen rahat siinä merkitse mitään...siis aivan sama vaikka isi sai leikkiä valutta keinottelua....tuo on jännä sana tuo "säästö"....eikö?

        Hei "Vilen myös"
        Kyllä, olet oikeassa, rahaa meni enemmän kun lennot lasketaan mukaan, mutta nythän puhuttiinkin matkakassasta.

        Ja olet oikessa siinäkin, että säästö on jännä sana. Jos sinusta 190 euroa on turha säästää, niin minusta se taas on kiva lisä matkakassaan.

        Kuten aiemmin kerroin, sillä rahalla kustannettiin esim koko perhe päivän laivamatkalle -ja rahaa jäi vielä pariin ravintolailtaan. Tai toisella tavalla laskettuna koko perhe sai ilmaiset rantatuolit kahdeksi viikoksi -ja rahaa jäi vielä aika moneen ravintolailtaan päivän tuktuk ajeluun ympäri saarta.

        Oikein hyvää jatkoa sinulle!


      • 2+13
        naurattaa kirjoitti:

        on tosi turvallisia nuo .....saftyboxit...viimeksi oli hotellin vaatekaapissa....painoi noin 3 kg ja oli hyllyn päällä odottamassa sisäänsä rahaa.....en vaan uskaltanut laittaa sillä se olisi ollut liian helppo viedä...siivoojat vaihtui joka päivä ja kävivät tuon tuostakin....jos joku sen veisi niin en edes tunnistaisi kuka se voisi olla....3 vietiin rahat 2 viikon aikana meidän hotellista...siistä saftyboxista minä sinä urpo kovasti mainostit...

        Hei,

        Kerrotko, mistä hotellista oli kyse, niin osataan välttää sitä?

        Meillä matka vasta suunnitteilla.


      • if-vakuutus
        naurattaa kirjoitti:

        on tosi turvallisia nuo .....saftyboxit...viimeksi oli hotellin vaatekaapissa....painoi noin 3 kg ja oli hyllyn päällä odottamassa sisäänsä rahaa.....en vaan uskaltanut laittaa sillä se olisi ollut liian helppo viedä...siivoojat vaihtui joka päivä ja kävivät tuon tuostakin....jos joku sen veisi niin en edes tunnistaisi kuka se voisi olla....3 vietiin rahat 2 viikon aikana meidän hotellista...siistä saftyboxista minä sinä urpo kovasti mainostit...

        No missäs passias niitä lukuisia luottokorttejas pidät? Repussa rannalla ja muuten taskussa vai? Voi taivaas ,mistä teitä......


    • maksaminen

      Onko ravintoloissa mahdollista/turvallista maksaa kortilla, entä isoimmissa ostoskeskuksissa? Pitäähän niissäkin kuitata lasku joten luulis etteis sitä niin vaan ylimääräisiä höyläillä

      • turvallista on

        liki 30 kertaa olen käynyt ja eikä ikinä ole mitään väärin käyttöä kortilla maksaessa ollut. Ihan pienissä ravintoloissa ei kortti käy mutta 90% toimii kuten pitääkin. Kortilla saa sitten käteistä esim. kyyteihin, toreille jne....


      • mitä teet ?
        turvallista on kirjoitti:

        liki 30 kertaa olen käynyt ja eikä ikinä ole mitään väärin käyttöä kortilla maksaessa ollut. Ihan pienissä ravintoloissa ei kortti käy mutta 90% toimii kuten pitääkin. Kortilla saa sitten käteistä esim. kyyteihin, toreille jne....

        Mitä teet kun se korttisi menee rikki matkalla ???? Käteinen paras mukana 3000-4000 thb lompakossa loput turvallisessa safty boxissa. Jokaisesta nostosta automaatilla kun peritään 150 thb suomalaisen pankin kulut ja lisäksi huonompi kurssi. Eikä se kortti käy thaimaassa läheskään joka paikassa maksuvälineenä ei edes kaikissa ruokapaikoissa. Kortti siis mukaan hätävaraksi vain. Yli 40 kertaa käyneenä ensimmäinen reissu 1978. ja 1.12 lähdössä kuudeksi kuukaudeksi (jos näillä tiedoilla halutaan rehvastella.


      • minä teen näin
        mitä teet ? kirjoitti:

        Mitä teet kun se korttisi menee rikki matkalla ???? Käteinen paras mukana 3000-4000 thb lompakossa loput turvallisessa safty boxissa. Jokaisesta nostosta automaatilla kun peritään 150 thb suomalaisen pankin kulut ja lisäksi huonompi kurssi. Eikä se kortti käy thaimaassa läheskään joka paikassa maksuvälineenä ei edes kaikissa ruokapaikoissa. Kortti siis mukaan hätävaraksi vain. Yli 40 kertaa käyneenä ensimmäinen reissu 1978. ja 1.12 lähdössä kuudeksi kuukaudeksi (jos näillä tiedoilla halutaan rehvastella.

        Minulla on aina 2 pankin kortti ja vaimolla myös...eikä ikinä ole kortti rikki mennyt liki 30 vuoden aikana. ei kortti käykkään läheskään joka paikassa mutta minä nostankin aina n. 10 000 bht kerralla ja sillä pärjää 2-4 pv. Käteinen on ihan kätevä mutta sitä himoitaan eniten ja joka reissulla joku on siitä päässyt eroon...viime reissulla vietiin kaverilta kaikki käteinen vaikka hänellä on oma talo...talon takaa ikkunasta sisään keskellä päivää ja kaikki meni....kortit jäi koska niillä ei rosvo mitään tee ja jos jää kiinni niin voi mennä henki....


      • suhteellisuusteoriia
        minä teen näin kirjoitti:

        Minulla on aina 2 pankin kortti ja vaimolla myös...eikä ikinä ole kortti rikki mennyt liki 30 vuoden aikana. ei kortti käykkään läheskään joka paikassa mutta minä nostankin aina n. 10 000 bht kerralla ja sillä pärjää 2-4 pv. Käteinen on ihan kätevä mutta sitä himoitaan eniten ja joka reissulla joku on siitä päässyt eroon...viime reissulla vietiin kaverilta kaikki käteinen vaikka hänellä on oma talo...talon takaa ikkunasta sisään keskellä päivää ja kaikki meni....kortit jäi koska niillä ei rosvo mitään tee ja jos jää kiinni niin voi mennä henki....

        Turisti, jolla komppania oppaita tai sikaläski suomivaimo, tuhertaa 10tonnin kepeästi päivässä.


      • näin täällä Huassa
        minä teen näin kirjoitti:

        Minulla on aina 2 pankin kortti ja vaimolla myös...eikä ikinä ole kortti rikki mennyt liki 30 vuoden aikana. ei kortti käykkään läheskään joka paikassa mutta minä nostankin aina n. 10 000 bht kerralla ja sillä pärjää 2-4 pv. Käteinen on ihan kätevä mutta sitä himoitaan eniten ja joka reissulla joku on siitä päässyt eroon...viime reissulla vietiin kaverilta kaikki käteinen vaikka hänellä on oma talo...talon takaa ikkunasta sisään keskellä päivää ja kaikki meni....kortit jäi koska niillä ei rosvo mitään tee ja jos jää kiinni niin voi mennä henki....

        Minulla on Siam commercialin Bankin pankkikortti sillä saa rahaa revittyä seinästä ilman kuluja ja bahteja tilillä muutama miljoona ja lisää tulee kun fallet maksaa ylihintaa taksipalveluista joita vaimo hoitaa.


      • Bangla road
        näin täällä Huassa kirjoitti:

        Minulla on Siam commercialin Bankin pankkikortti sillä saa rahaa revittyä seinästä ilman kuluja ja bahteja tilillä muutama miljoona ja lisää tulee kun fallet maksaa ylihintaa taksipalveluista joita vaimo hoitaa.

        Jos vertaan sinua itseeni,olet perseaukinen :)


    • tjaiksis

      kummallista kun täällä esittää kysymyksen ni johan useimmat eksyy täysin aiheesta :O kiitos kuitenkin niille järki vastaajille :) käteisellä mennää ja euron merkeillä :D kortit turvaa sit hävinneet rahat :) toivottavasti vaan ei häviä :D halvemmaks tulee :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe