Johanna Tukiainen ja alkoholismi: "Olen tissuttelija"

Minä ja viinanveto

Johanna avautuu alkoholinkäytöstään Facebookissa tänään 29.10.2012 näin:

"Itsekin juon lähinnä viiniä, juomiseni on enemmän tissuttelua.
Mutta ei sekään hyvä ole, mutta alkoholismissa on monta eri tasoa.
On ns. tissuttelevaa viinin kanssa -tasoa (jota on melkein kaikilla, jotka tunnen, myös ensimmäisellä suomal. miehelläni, jonka kaa asuin 10 vuotta avoliitossa).

Jostain syystä naisia kuitenkin syyllistetään muutenkin herkemmin kuin miehiä kaikesta, ehkä se on joku vanhanaikainen ajattelutapa, että miehillä olisi jotenkin "oikeus" juoda enemmän kuin naisilla."

-- 1. (2) osa --

246

5720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vedän viinaa

      -- jatkoa --

      "Moniin näihin (alkoholi)juttuihin liittyy myös ihmisten pahansuopuus Suomessa; ollaan iloisia, jos jollain toisella menee huonosti. Esim. serkkumme, joka on sosiaalilalla töissä, teologian maisteri ja valtiotieteiden maisteri, omien sanojensa mukaan uskovainen, kiltti, läheisrakas, jne. ei halua kuulemma olla "missään tekemisissä" Julian kanssa, että se sitten siitä lähimmäisenrakkaudesta!!!!!!
      Muita on niin helppo tuomita, pitäisi ensin ottaa se rikka pois omasta silmästä."

      -- 2. (2) osa --

      • Täysi Juoppo

        ... ja vielä yksi Johannan Facebookista tänään 29.10. iltapäivällä:

        "Toi sama myös ex-aviomiehelleni Arto Länsmanille joka on täysi juoppo, hänellä on kuitenkin myös päässä vikaa (narsisti jne.), eikä sitä mitenkään voi parantaa. Alkoholismin voi vielä parantaakin, yleensä keinona siihen on täysi absolutismi.

        Julia ei ole itsekäs eikä julma patologinen valehtelija ja ihmisten hyväksikäyttäjä, kuten Arto oli, ja olen todella onnellinen, että tajusin hakea hänestä avioeron 2 viikon jälkeen."


      • Alkon monet hyllyt

        Alkoholismin monet tasot? Buahhahhah... äläpäs nyt Johanna kiertele ja kaartele, selittele!


    • kummmmankaa

      Asian vierestä, kyselen galluppina: Kumman kaa lähtisitte lomalle vaikkapa Karibialle, jos olisi pakko ottaa jompi kumpi Julia tai Johanna mukaan ja ihan hotellikämppikseksi?

      • Off-Topic

        Tää menee liian paljon off-topic; ei kiitos tätä.


    • glamöör

      Yrittääkö hän tällä vakuutella itselleen ja muille, että hänellä ei ole ongelmaa tai että se ei ole niin vakavaa, koska kyse on "vain" tissuttelusta. Mutta kyllä tämä prinsessa on yöaikaan tekemiensä nettikirjoitusten perusteella ollut melkoisen päissään, että on siihen saanut aika paljon "tissutella"...

    • Tosi ei taru!

      Juoppo on juoppo joi se sitten viiniä tai kiljua ei se tosiasiaa miksikään muuta joten älä julle selitä äläkä järkkää juhlia vanhempiesi asuntoon jos kun on siellä fyysisesti sairas ihminen!Kyllä tuon huomaa hölmökin että juhlat oli tarkoitettu että saat esitellä noita naurettavia luomuksia.Tietysti on niin että läskimakkarat piiloutuu paremmin kun on moisia härpäkkeitä ympäriinsä mutta pärstä ei siitä parane.Nyt se lippu sinne maiaamiseen ja anna siskosi olla äläkä vie strippi keikoille rahan ahneutesi takia!

    • 35RTE

      Noissa pulikuvissakin oli vaan tissutellut DDD

    • sopivatissuttelu

      Johannalle pitäisi suosittaa tätä minun lempidrinkkiä.

      Tämä on omaan "tissutteluun", eli: tuopillinen pontikkaa tuopissa, johon lisäämme mausteeksi yhden kalkkarokäärmeen myrkyn.

    • alkkis

      häpeä tampio.jollas myyntiin,ja julia hyvään hoitoon, pois ton kellokosken brinsessan vaikutuksesta,joka rahastaa näistäkin synttäreistä, eikö, äiti ja isä ymmärrä, julia tarvitsee vanhempiaan, ja ensiluokkaista hoitoo, menköön barbi, vaikka sinne, missä rikkaita, näyttäviä barbi blondeja, iso rintasii näyttävii.... joo... sinä barbi, et kuulu niihin.opiske vaikka sairaala apulaikseks, tiedät enemmän... kaksivuoro työ ja hemmetin kiirettä. mut säännöllinen palkka, ja siitä riittää myös ulosotto miehellekkin saisit velkas maksettuu. mut, kaikki turhaa.. moppaa räkälöitten lattiaa sehän se clamouriaa.anteeks. mieti.

    • Sopivaa tissutella

      Tissuttelu on hyvin suosittua jenkeissä ja se on myös yksi luksuselämän tunnusmerkeistä. Varsinkin viinin tissuttelu on glamouria.

    • xxxxx

      Ja kun tissuttelu aiheuttaa virtsaamistarpeen, on glamouria kusta asemalaiturille.

      • tyttö

        Mitä tarkoittaa kun sanotaan että alkkis herkästi hakee syytä juomiseen toisista, tai eri tilanteista/ asioista, syyllistäen siis jonkun muun kuin oman halunsa vaan juoda. No, nyt ihmettelen miksi täällä syyllistetään Tuksua Jullen juomisesta? Eikö Jullella ole vastuu juoko hän vai ei. Kyllä minä ainakin tiedän ihmisiä jotka menevät baariinkin juomatta siellä alkoholia.


    • 15xz

      Kuka sitä psykoa kestäisi selvinpäin samassa huushollissa...haloo haloo, onko valoo?

      Tuskinpa edes oma sisko..vittu mä en katselis edes 3 promillen kännissä.

      Eli johtuu just Jullen juominen paisuneesta psyko-barbista.

      • Psyko-Barbien juhla

        Julian koko syntttärijuhla rakentui Johannan toimesta Johannan itsensä ympärille.


    • devil 55

      Saahan sitä pikkasen ehtoollista ottaa, se pitää rinnan raikkaana ja varpaanvälit auki.

    • Omat martinilasit

      Tukiaisilla on olleet juomalasit mukana lähes jokaisessa poseerauskuvassa viime vuosina. Sellainen on muka niiiin glamouria...

    • syy löytynyt!

      Ja alkoholismin syyhän ei ole koskaan itsessä. Nyt alkaa löytyä perimmäinen syys tähän tissutteluun siis suomeksi sanottuna juomiseen. Tuksun blogista: "showtanssijoina meille maksettiin siitä, että juomme asiakkaiden kanssa shampanjaa, mistä olin vihainen ravintoloitsijoille, koska sanoin jo 10 vuotta sitten että se johtaa alkoholismiin), niin eihän sitä voi niin vaan yhtäkkiä lopettaa seinään."

      • artsin kaveri

        No hyvä että tuokin asia selvisi, jo vähän ihmettelinkin tuota jatkuvaa juopottelua.


      • Kuiva kurkku kostui

        Juominen on ravintoloitsijoiden syy!? Buahhahhahkurhatanhaahiihhiii!!! :)))
        Ravintoloitsija kaatoi viinaa Johannan kurkkuun!? Buahhahhahhaahihii!!! :)))


      • Yhdessä sun toisessa

        Noin! Siinä tyrkätään sujuvasti muutamalla lauseella ja sanalla juopottelun syy muiden niskaan!


      • Ruska lämmittää

        Minä otan nyt ruskalasillisen.


      • jkkk1
        Ruska lämmittää kirjoitti:

        Minä otan nyt ruskalasillisen.

        vai niin


    • Muut vetää viinaa

      Johanna syö omat ja toisten ihmisten mielialalääkkeet, kuseksii pitkin asemalaitureita ja tyypilliseen juopon tapaan selittelee alkoholismiaan:

      "Eihän jokunen skumppa- ja viinipullollinen päivässä minusta alkoholistia tee, ääliöt! Sitä paitsi, kaikki tuntemani ihmiset ottavat. Täällä Neuvosto-Suomessa pullo iltapäivässä on mulle vasta pohjat."

      • tyyttö1

        Johanna on myöntänyt olevansa alkoholismi, ie kiertele, on rehelinen!!


      • Myönsi näennäisesti
        tyyttö1 kirjoitti:

        Johanna on myöntänyt olevansa alkoholismi, ie kiertele, on rehelinen!!

        Mielestäni on myöntänyt olevansa alkoholisti, yes, mutta se on sellainen mukamas-myöntäminen julkisuuden takia, eli hän ei ole sisällään myöntänyt asiaa itselleen. Aina löytyy hyvä syy juoda lisää. Siis lopettamisteotkin puuttuvat.


    • Juopon ex-muija

      Tuo Johannan selittely on kuin suoraan mun ex-juoppomiehen suusta:

      "Juothan säkin. Juohan kaikki muutkin".

      -Joo juon, mutten ole riippuvainen alkoholista. Yksi kostea ilta riittää. En tarvitse aamulla lisää alkoholia pitääkseni känniä yllä, korjatakseni oloani tai jatkaakseni juhlimista. En jätä vuokria tai laskuja maksamatta sen takia, että saisin ryypätä. En ole pois töistä krapulan tai juomisen vuoksi. En laita viimeisiä rahojani alkoholiin. En jätä ostamatta ruokaa sen takia, että saisin alkoholia niilläkin rahoilla. En juo salkullista olutta yhden päivän aikana, en pelkää että alkoholi loppuisi kotoa "kesken", tai että kaupat ehtisivät mennä kiinni. Jos juoma sattuukin loppumaan kesken, se ei ole maailmanloppu, enkä juoksi viittä vaille yhdeksän illalla kaupan ovea nykimään alkoholinkiilto silmissä. En kiukuttele ja rähjää jos en saa alkoholia. Minun ei tarvitse, ei tee mieli, enkä halua juoda joka päivä. En lainaa ihmisiltä rahaa alkoholiin omieni ollessa lopussa. En varsinkaan varasta rahaa muilta saadakseni alkoholia. En käytä palkkaani viinavelkojen lyhentämiseen. Minulle riittää yksi juoma -oikeasti. En lähde "yhdelle" ja ole loppuillasta kaatokännissä. Minulla ei ole koskaan ollut alkoholista johtuvia kramppeja tai muita terveydellisiä ongelmia. Minä en katkokävele. Minä en ole turvoksissa ja pöhöttynyt. Minun kasvoni eivät punoita, enkä näytä ikävuosiani vanhemmalta. Minä en selittele, jos juon viiniä tai siideriä. En tarvitse tekosyyksi urheilumatsia, vitutusta, juhlimista tai muutakaan, kuten sinä. Minä en myöskään juo pontikkaa tai kiljua paremman puutteessa. Jos ei ole rahaa juoda, en juo. Minä en uhraa parisuhdettani, lapsiani, kotiani tai työpaikkaani alkoholin vuoksi, kuten sinä. Minä en ole koskaan niin kännissä, että joutuisin putkaan, tekisin rikoksia tai saisin jopa vankilatuomion. En koskaan riitele, hakkaa ihmisiä tai aiheuta muuten pahennusta kun juon.

      Niinpä niin. On juomista ja on juomista...

      • Pointsit sulle!

        Kiitos, tämä oli erinomaisen hyvä kirjoitus! Pointsit sulle!


      • Juopon ex-muija
        Pointsit sulle! kirjoitti:

        Kiitos, tämä oli erinomaisen hyvä kirjoitus! Pointsit sulle!

        Kiitos. Siperia on opettanut, valitettavasti...


    • Ruska lämmittää

      Minä otan nyt toisen ruskalasillisen, ensimmäisen ja viimeisen tänään.

    • Miks tissuttelet JT?

      Mä itse en ymmärrä sitä, että joka päivä ja ilta pitää kuohuviinin/siiderin tai muun alkoholijuoman kanssa tissutella.

    • Minä juon ja selitän

      Johanna tilittää alkoholismistaan blogissa 1.11.2012 tälleen:

      "Tähän alkoholismi teemaan palaan myöhemmin blogissani, josta kirjoitan laajemmin, kun se on herättänyt keskustelua netissä. Tästä blogistani tulee liian pitkä, jos alan siitä kirjoittamaan nyt. Viihdealalla sen käyttö on hyvin yleistä, itseasiassa ulkomailla täysin yleisesti erilaisten huumeiden, lääkkeiden sekakäytön jne. Siihenhän monet artistit ovat juuri kuolleetkin."

      Edelleen siis: Johanna syö omat ja toisten ihmisten mielialalääkkeet, kuseksii pitkin asemalaitureita ja tyypilliseen juopon tapaan selittelee alkoholismiaan.

      • Minä juon ja selitän

        Pieni jatko-osa samasta blogista:

        "Mutta minulla on itselläni ollut rankkaa, ja loppupeleissä alkoholisti vastaa itse itsestään. Isämme tunsi hyvin upeaa työtä tehneen Veikko Hurstin, jonka poika jatkaa hyvin arvokasta Hurstien työtä. Löysin hyvän jutun liittyen alkoholiin netistä, mutta siitä siis myöhemmin."

        Kommentti: odotettavissa on siis lisää selityksiä "alkoholismin monista tasoista."


    • Kuiva Kurkku

      Nooh, johan sitä vähemmästäkin tulee juopoksi, kun strippausklubin karismaattisten miesasiakkaiden kanssa täytyy vuodesta toiseen juoda shampanjaa työkseen...

      • Paljon viinaa alas

        Nimenomaan tulee. Sitten on vielä se, että kaikki ravintoloitsijat kaatavat viinaa suoraan kurkkuun ja kantavat takahuoneisiin sammioittain palkintoviinaksia keikoilla.


      • ei hyvä
        Paljon viinaa alas kirjoitti:

        Nimenomaan tulee. Sitten on vielä se, että kaikki ravintoloitsijat kaatavat viinaa suoraan kurkkuun ja kantavat takahuoneisiin sammioittain palkintoviinaksia keikoilla.

        No sekin vielä.


    • Käyttö näkyy

      Koska alkoholin käyttö on jo vuosikaudet sitten päässyt karkaamaan aivan käsistä, Johannan vartalo ja kasvojen iho on pöhöttynyt. Kärjisttyvä maksakirroosi on saanut ihon kellertämään, ja siinä on vitamiininpuutoksista johtuvia rumentavia yksityiskohtia, kuten ihottumia.

      • Juhlakuva 27.10.

        Kuva on viime viikonlopun Candyland-synttärijuhlilta. Varsinainen synttärisankari on juuri kärrätty henkitpreissaan ambulanssilla sairaalaan, mutta Jollashovin juhlissa meno on villiä ja iloista...


      • höh!

        Tässähän on naapurin pimun päällä se kuuluisa maailmanmatkaajahuppari kaikkine pääkalloineen svaronovskin diamantteineen.

        Onko sitä siis aikaisemminkin käytetty valuuttana esim. taluttamisesta?


    • Ei pakko jos ei taho

      En usko, että showtanssijoita "pakotetaan" juomaan alkoholia asiakkaiden kanssa.

      • Alkoholitonta

        Aina on alkoholiton vaihtoehto... kunhan selittelee, tuo on päivänselvä juttu!


      • Show must go on :)

        Show must go on :)


      • Päivän motto

        Hyvä motto: "Älä vielä menetä epätoivoasi."


    • Alkoholismin tasot

      Johanna: "Itsekin juon lähinnä viiniä, juomiseni on enemmän tissuttelua.
      Mutta ei sekään hyvä ole, mutta alkoholismissa on monta eri tasoa."

      Kertoisitko hieman lisää noista tasoista, kun tunnut tietävän ilmiön ulottuvuudet?

    • "Olen alkoholisti."

      Näin minusta tuli alkoholisti, Johanna kertoo: "Olen itsekin alkoholisti."

      http://www.youtube.com/watch?v=cSoVWw_ruVg

      Videon kesto on 6:14. "Alkoholismi on sairaus, mutta myös jokaisen ihmisen oma valinta", kertoo kommentti videoon.

    • Video ex-tempore

      Mitä varten tuo video on oikein tehty?
      Tuliko Johannalle kiire tehdä omansa, kun Juliaa oikein televisiossa haastateltiin,
      iskikö sisarkateus?

      • Juopon ex-muija

        Just näinhän se oli. Johannaa ilmiselvästi v-tutti Julian saama (positiivinen) huomio sillä aikaa kun Tunkero itse oli Karibialla kännäämässä ja haukkumassa Artoa, niin tokihan sitä piti itsestäänkin tehdä puhtoinen "olen alkoholisti"-video. Johannallahan ei tossa videolla ole meikkiä, tukka roikkuu laittamattomana pitkin päätä, ja emäntä itse selittelee vaivaantuneen oloisena juomistaan. Tarkkaan harkittu juttu. Ylimeikattuna ja tupeerattuna sutturana olisi ollut vielä kornimpi.

        Jo se miten asian ilmaisee " minäKIN olen alkoholisti" on juuri sitä, ettei halua valokeilan olevan hetkeäkään Juliassa. Itsekäs pa.s.ka, mutta niinhän ne kaikki juopot on. Pelkkää minä-minä-minä, oli asia mikä hyvänsä.

        Mä en kyllä käsitä Tunkeron asennetta, että olen alkoholisti, mutta mitä sitten. Siis ei puhettakaan että tekisi asialle jotain: lopettaisi tai edes vähentäisi juomista. Päinvastoin, alkoholismi antaa tavallaan oikeutuksen ja luvan sille tissuttelulle ja ryyppäämiselle. Ainahan voi sanoa, että en mä voi sille mitään että juon, mähän olen alkoholisti...


    • Vaikeeta on

      Alkoholismin rinnalla ja valossa näkyvät myös Tukiaisten siskosten lapsellisuus, kykenemättömyys kasvaa aikuiseksi ja toisten huolehdittavana roikkuminen sekä katkeruus menetetystä elämästä. Samalla tehdään tahallaan omaistenkin elämä vaikeaksi.

    • Kierteellä mennään

      Raitistuminen ei tee Tukiaisten siskoksista onnellisia, mutta se antaa ihan toisenlaisen mahdollisuuden kuin jatkuva juominen ja lääkkeiden sekakäyttö. Juominen tekee heidät takuuvarmasti onnettomiksi, ja vain nousuhumalassa he kykenevät nauttimaan jostain, tuntemaan mielihyvää.

      Sellainen on vaarallista kierrettä, joka tuosta vaan jyrkkenee alaspäin.

      • Hillitön jano

        Sekakäyttäjä ei pysty hillitsemään itseään.


      • Tuonti + käyttö

        Lääkkeet, jotka ovat reseptillisiä Suomessa, hankitaan ulkomaisista apteekeista reseptivapaasti ja salakuljetetaan Suomeen matkatavaroissa.


      • Ammattiapu

        Hakekoon apua ennen kuin on liian myöhäistä!


      • Elämäntapamuutos

        Hiukkasen päässeet siskokset rupsahtamaan.


    • Sumuinen Kuuppa

      Alkoholismin myöntää, mutta antaa ymmärtää, ettei ole voimia eikä uskallusta pyrkiä eroon. Viinan aktiivinen käyttö tuhoaa aivot hitaan varmasti, mutta erityisesti sekakäyttö lisää nopeutta. Kymmenen vuoden sekakäyttö voi jo tehdä todella pahaa jälkeä.

    • lapin poika (aikio)

      Minäkin olen tässä tissutellut skumppaa ja vähän karkeampaakin, vaatetuksena on Hyvonin paita ja alempana päälläni on Adidaksen viimoista mallia olevat housut, med sepalus, linnutkin laulavat duurissa ja aurinko paistaa, mikäs tässä on ollessa.

    • Lavalla, humalassa?

      Ja Tukiainen vielä ihmettelee, kun hänen ryyppäämisestään keikoilla puhutaan. Mutta kyllä se on ihmettelyn ja päivittelyn aihe, jos artisti esiintyy humalassa.

    • Päihteet...

      Päihteet tietysti voi olla ongelma, mutta kun ei niitäkään voi kukaan muu kuin se ihminen itse lopettaa.

      • Komppaan satasella

        Komppaan satasella.


      • Turha toivo

        Mutta turha toivo lopettamisesta ko. tapauksessa.


    • glamöör

      Julia kertoi viime vuonna alkoholinkäytöstään City-lehdessä. Sanojensa mukaan silloinkin oli yritystä kuiville, mutta huonolla menestyksellä jälkikäteen katsoen. Parasta tässä jutussa on se, että siitä julkaistiin myös tuksuversio: "Johanna Tukiainen ei pitänyt siskostaan (!) kirjoitetusta jutusta, sillä se oli hänen mielestään vääristelevä. Toimituksen sähköpostiin tuli sunnuntaiyönä 1:53 Johannan uudelleen kirjoittama versio, jota hän vaati julkaistavaksi. "Kirjoittihan hän laudaturin äidinkielestä", perustelee Julia."

      http://www.city.fi/artikkeli/julia tukiainen ja viinapaivakirja/3879/

      Huh heijaa vaan!

    • Oma polku

      Johanna on oman tiensä valinnut. Kukaan ei pakota häntä julkisuuteen. Edelleen, jos käyttäytyy julkisesti kuin moukka, pitää pystyä vastaanottamaan kritiikkiä.

      • Asiallista asiaa

        Tämä on täysin totta!


    • Marionetti2

      Blogin mukaan kanarialla hotellihuoneessa odotti jääpalakulhossa useita pulloja espanjalaista kuohuviiniä.... Jorma Kalevi osasi vetäistä oikeasta narusta...

    • Nilkka nyrjähti

      Nyt sitten meni nilkka kännisekoilussa. Tukiaisen blogimerkintä 12.11.2012 perjantaina 9.11. lionsclubilaisille esitetystä showsta:

      "... Jalkani nyrjähti tosi pahasti showssani; se on siteissä tällä hetkellä, mutta ei ole onneksi murtunut. Ihmiset eivät edes ymmärrä, kuinka henkisesti rankkaa tämä työ on..."

    • Huvitalon Madame

      Tuksu on saanut ympärilleen juuri sen julkisuuden, mitä oli aina tavoitellut ja minkä todellisuudessa ansaitsee. Rähinäpilleripöhnässä ja liian pienissä vaatteissa. Niin on miltä näyttää.

    • Omat martinilasit

      Tukiaisilla ovat olleet juomalasit mukana lähes jokaisessa poseerauskuvassa viime vuosina. Sellainen on muka niiiin glamouria. NOT.

    • Raaka Totuus

      Siinä Raaka Totuus naisten päihteiden käytöstä vuonna 2012 j.Kr.
      Kristillis-eroottista alkoholin ja lääkkeiden sekakäyttöä yhteiskunnan vahingoksi.

    • Shottityttö

      Näistä "shottityttöhommista" alkoholisoituminen vauhdittui:

      - San Miquel -promotyttönä 2001-2004
      - Absolut Vodka -promootiot 2000-2004
      - Bacardi Breezer -promootiot 2001-2003

      Illan aluksi pohjat ja sitten yötä myöten shotteja omaankin naamariin; luontaisetu.

    • Viina ja mömmöt vie

      Enpä usko, että Johannan esittämä kuva olisi ollenkaan koko totuus. Yleensä krooniselle tasolle edenneet alkoholistit ovat erittäin itsekkäitä, erittäin itsekeskeisiä, valehtelevia ja juonivia henkilöitä. Kaikki tehdään sen eteen, että saataisiin varmistettua juomista tähän hetkeen ja lähitulevaisuutta varten. Johannaa vetää keikoille ravintolan tarjoamat ilmaiset viinat.

    • Ratkaisu raisu

      Tuksun kannattaa selvittää oma ongelmansa ensin, niin elämä alkaisi hymyillä.

      • Vielä voi jotain

        Vielä voi jotain tehdä!


    • Torstai-Ruska

      Kuten jokainen tiedämme, ei ole olemassa alkoholismia, joka vaihtelisi vuorokauden aikojen mukaan. Pätee ainoastaan, että alkoholisti on alkoholisti aamulla ja illalla, eli viinin juominen illalla päiväkännien sijasta ei muuta asiaa määrittelyä mihinkään suuntaan..

    • "Olen tissuttelija!"

      Marraskuun 2012 kaksi ensimmäistä viikkoa sitten meni Kanarialla alkoholihuuruisesti. Espanjalaista cavaa saa lähimmästä Netto- tai Spar-kaupasta halvimmillaan 3-4 euroa pullo. Sillä pää sekaisin mahdollisimman halvalla. Tuttua huttua.

      Paronitar Johanna Tukiainen Apt. Terorin uima-altaalla kansan keskuudessa.
      Ilman lämpötila 26 C, mutta glamour - oi ihana glamour! - ennen kaikkea:

      http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?t=265

      Skumpalla ja gintonicilla kohti illan riemukkaita hetkiä.

      • Huuruinen tie

        Tukiaisella alkoholinkäyttö ole lainkaan hallinnassa. Sen mukana ovat tulleet tutut lieveilmiöt ja seuraukset: rattijuopumus, väkivallanteot, vahingonteot, itsensä päihtyneenä kolhiminen ("nilkka nyrjähti, koska minulla oli kovat korkokengät"), itsetuhoisuus ja myös vaikutukset ulkonäköön. Kanaria vei hänen elämäänsä jälleen alaspäin; matkalle haluaminen ja matkalle lähtö olivat vain hetkellinen pako piinaavasta elämäntilanteesta kotimaassa.


      • Kuvat jo poistuneet

        Huomio! Tuolta sivustolta on kaikki Tukiaisen kuvat poistettu. Ei toinna klikata!


    • 24.

      Surullista, ei voi muuta sanoa!

    • Juoksubaari

      Huuruinen elämänmeno huipentui marrask. 2012 Gran Canarialla ns. juoksubaariin. Tapahtumapaikka oli tämä kapakka:

      www.barnauru.com

      Tukiainen otettiin myöhemmin kiinni, ja hän maksoi juomalaskun ja perintäkulut viimeistä senttiä myöten. Paluu Suomeen viivästyi tästä syystä yhdellä viikolla.

    • Ruma vanha nainen

      Onkohan Tuhnun viehtymys pääkallokuvioihin alitajuinen enne...
      En ole koskaan ennen havainnut pääkallokuvioita aikuisella naisella.
      Olen järkyttynyt.

      • - 666 -

        Hyvä huomio! Käsi ja jalka ovat valinneet kuin näkymättömän hengen ohjaamana kaupasta juuri pääkallokuvioisia vaatteita, asusteita ja kenkiä... Sellainen on saat.tanallinen viesti joltain...


    • Tasoittavia

      Korkkasin juuri valkkaripullon. Ei ollut valitettavasti shampanjaa kaapissa. Jollaksessa on varmaan sunnuntai-iltapäivän tasoittavat jo kiskaistu.

    • Ruma nainen

      Tuhnun elämän jaksot ovat nousu, uho ja tuho.

      Nyt lienee menossa tuo viimeinen.

      • Tuhon tie

        Seuraavan 2-3 viikon aikana varmaan nähdään melkoista älämölöä ja haista pas.ka-meininkiä. Nainen kulkee vääjäämättä kohti seinää...


    • No name

      Mahtoikohan tulli tarkastaa Paksun puutarhan...

    • Nallaksen Joota

      Siella pyysi kunnon tullimies nurkuen passia

      • Tulli kaaoksessa

        Tullimies hämättiin näyttämällä nännipihaa.


    • Raitis kansamme

      Erilaiset raittiusjärjestöt varmaankin toteavat Tukiaisten huuruelämän olevan erinomaista päihdevalistusmateriaalia. Siinä voivat paatuneimmatkin juopot aloittaa selvän elämän nähdessään, mihin jamaan tissuttelijakin voi ajaa itsensä.

    • Tämä on nähty

      Viinanhuruisesta sekoilusta ja huonosta käytöksestä on vaikea vääntää mitään "tasokasta ja tyylikästä glamouria."

      • Lunnasmaksuja

        Kallista lystiä.. "Kalliit on laulujen lunnaat", sanoi eräs Eino Leino.


    • pämppääjä

      voi hemme.tti mikä pämppääjä

    • Ryypätä saa, OK

      Ryypätä saa, muttei rähjätä.

    • Tärpättiä käkättimee

      "Kyllä laiska kaikkein ahkerin on, kun vain ryypyn saa."

      - Sanonta glamourkeikkojen estradien takahuoneesta

    • Totuus on viinissäkö

      Viina on viisasten juoma.

    • Parantolan paikka

      Kai nyt jokainen pöljäkin näkee, että alkoholistiparantolaan tuo leidi kuuluisi.

    • Paino karttuu

      Tämänpäiväisten kuvien perusteella leidille on tullut massaa entisestään lisää... Kanarialla on syöty ja paljon juotu, muttei liikuttu muualla kuin hotellista kapakkaan ja takaisin. Paino on varmaan jo 90 kg. Katso tarkemmin Iltalehden video Raastupa-ketjusta.

      • Sama lyllerö on

        Sama lyllerö on kuten aikaisemminkin. Hän ei ole ainakaan laihtunut.


      • Turvotusta lisää

        Pöhötys ja turpoaminen ovat lisääntyneet marraskuun aikana. Huonolta näyttää..


      • Yhtä pämppäystä

        Sen siitä saa, kun on jokaisena viikonpäivänä humalassa ja vailla rakennetta päivissään...


      • tollo mikä tollo

        Tollo mikä tollo.


    • Sodoma & Gomorra

      Tunkin elämä on ollut viimeiset viisi vuotta kuin Sodomassa ja Gomorassa.

    • Tasoja-tasoja? Joo!

      "Alkoholismissa on vain eri tasoja..."

      • Sekoboltsi

        .. nooh, kun glamourelämään kuuluu perusvireenä jokapäiväinen alkoholinkäyttö...


    • Oohos..

      Hik....

      • hunjuva lato

        Heh, heh! :)


    • Kuiva Kurkku

      Nooh, johan sitä vähemmästäkin tulee juopoksi, kun strippausklubin karismaattisten miesasiakkaiden kanssa täytyy vuodesta toiseen juoda shampanjaa työkseen...

    • AA-ala-arvoinen

      Aika ala-arvoista, sanoisin.

    • Tosi, tosi selvänä

      "Vedettiin lärvit ja show tosi tosi hyvin, mutta yleisö oli ihan per.seestä..."

    • Tuhneroinen

      Tissuttelun ja lääkkeiden käytön lopputulos? Tässä on kuva Johannasta Kanarian uima-altaalla yläosattomissa, topless, marraskuussa 2012:

      http://aijaa.com/9ncHsW

      Noheva pubinokkonen ottaa aurinkoa.

      • Ou mai kaad...

        Tukiainen on tukevassa kunnossa.


      • ei ole paluuta tuost

        Kuka vielä puhuu näyttävästä ja nukkemaisesta ulkonäöstä?


      • Aineenvaihdunta ok?

        Onko Johanna Tukiaisella diabetes? Se voi johtua nimittäin insuliiniresistenssistä, jonka aiheuttaa vyötärölihavuus ja sisäelimien ympärille kertyvä rasva. Silloin henkilöllä elimistön oma insuliiniineritys on kohonnutta, ja keho on täynnä insuliinia, joka on kasvuhormoni ja lihottaa entisestään.


      • Juomalla runsaasti
        ei ole paluuta tuost kirjoitti:

        Kuka vielä puhuu näyttävästä ja nukkemaisesta ulkonäöstä?

        Juomalla runsaasti.


    • Seli-selitys, hik

      Tyypilliseen juopon tapaan hän selittelee alkoholismiaan.

      • siunattu vai ei?

        Nyt se korkki kiinni jos upea töröturpainen on vaikka saanut ruikattua ja on siunatussa tilassa!Tosin ei se tule näkymään tuossa makkara mahassa kun joskus kuudennella kuukaidella.


    • troikku

      Ihan Tuksua puolustelematta niin ensimmäinen askel alkoholismin tunnustamisessa ei auta vaan retkahuksia tulee mutta jos sen tajuaa niin elämä voittaa joskus! Inhoan yli kaiken Tuksujen ja julkihomojen ( lue julki, jokainen rakastaa sitä sukupuolta kuin haluaa) mutta julkisuuden ihmisissä on myös juoppoja, mutta kun Nykänen sai vierelleen oikean ihmisen niin alko elämäkin maistua! Siitä mallia! Respect Matille ja Susannalle!!!

    • Juomiskierteessä

      Tukiainen (molemmat siskot!) on myöntänyt olevansa alkoholisti, mutta se on sellainen mukamas-myöntäminen julkisuuden takia, eli hän ei ole sisällään myöntänyt asiaa itselleen. Täten hän ei mitenkään voi päästä irti juomiskierteestään.

    • Hönössä mennään

      Todella koukuttava aine. Pääsin itse irti viinasta siksi, kun en halunnut enää olla jatkuvasti jossain hönössä olotilassa. Tukiaiset ymmärtääkseni käyttävät sekaisin kaikkia mahdollisia aineita, myös katukaupassa pimeästi myytäviä tabuja. Siihen sitten vielä alkoholi päälle. Kyllä on muuten maksa ja muuta sisuskalut kovilla!

      • Hoitoon vaan

        Tuksulle meno alkoholistiparantolaan voisi tuoda ratkaisun hänen päihderiippuvuuksiinsa. Mitä pikemmin hoitoon, sen parempi.


      • Raitistuminen

        No, ihan ensiksi Johanna voisi unelmoida raittiudesta. Jos hän uskoo raittiuteen tarpeeksi vahvasti, se toteutuu. May all your dreams come true.


    • MISSÄ ON VILJO

      Sitten olen ihmettelyt, MISSÄ ON VILJO, ONKO VILJOO NÄKYNYT? Se on/oli koira, jonka jalka murtui "korkealta pudottuaan", joka eläinlääkäreiden mukaan olisi ollut syytä lopettaa saman tien? Mitä osaa alkoholismisi näytteli pienen ressukan vammattamisessa, Johanna Tukiainen?

      • Mitä teit Viljolle?!

        Mitä teit Viljolle, Johanna Tukiainen?


    • Nallaksen Joota

      Viljo Viljo, missa on Viljo ? Olikos se niin, etta numerolehden piti siita kesalla jo kirjoittaa tarkemmin. Ennen toki kahen tonnin muovitukka, kuin Viljo koiran jalka kuntoon. Taisi olla nainkin. Ne koirathan on vain asusteita, joskus halinalleja.

    • Lapaset Kanarialla?

      Kanarialla alkoholi on melkein ilmaista. Punaviinilasillinenkin on vain alle pari euroa ja drinkit maksavat siinä neljästä kuuteen euroon. Tuksulta lähti käyttö lapasesta.

    • Huvitalon Madame

      Alkoholismi heikentää voimakkaasti henkilön toimintakykyä ja lisää ennenaikaisen kuoleman riskiä. Myös itsemurhavaara ja väkivallan vaara ympäristöä kohtaan lisääntyy. Nämä seikat ovat jo täysin totta Johanna Tukaisen kohdalla.

      • Vaaran paikka

        Noinko paljon ovat viina ja lääkkeet jo liuottaneet aivosoluja ?


    • Kill your drinking

      Hoitoalalla sanotaan, että "kill your darlings."

      • tuttua juttua

        tutulta kuulostaa


      • Koukussa 666

        Liian pitkään jatkunutta juomista on erittäin vaikea "tappaa", koska kyse on reseptoreista, jotka huutavat apposen auki ammollaan kuin linnunpoikasten suut lisää mielihyvän tuojaa.


    • Kippis-Ruska

      Mutta minä avaan nyt Ruskan Suomen Itsenäisyyden kunniaksi...
      Kippis kaikille karvakamuillekin!

      • JKKKOP

        niinkö


    • Nohevat Pubinokkoset

      Samanlaisia juoppoja rupsahtaneita akkoja löytyy jokaisesta lähibaarista.

    • Ilman hauskaakin..

      ”Todellisuus on hetkittäin piinaa, ilman hauskaakin voi olla viinaa.”
      Noinko se menee Tuksun kohdalla?

    • Tissutusta

      Pettymyksiä, pelkoja, peittelyä, pettämistä ja pakoa. Alkoholisti on aina alkoholisti, joko Tuksu juo "raitistumisen" jälkeen pieniä määriä tai sitten vetelee ryyppyputkia.

    • Juoppo on juoppo!

      Juoppo on juoppo, joi hän sitten shampanjaa, viiniä tai kiljua.

    • Koukussa alkoon

      Kuten Tukiainen, yleensä alkoholisti kieltää tilansa ja joutuu selittelemään juomistansa. Hän muuttuu myös hyvin kriittiseksi ja syyttäväksi läheisiään kohtaan. Syyt juomiselle löytyvät usein perheen jäsenistä, työpaineista tai ikävistä elämän tapahtumista.

    • Ettei päästäisi...

      Ongelmansa kieltävän ihmisen auttaminen saattaa tuntua toivottomalta taistelulta, mutta luovuttaa ei kuitenkaan saa. Ystävän tai omaisen ei tarvitse sietää rajattomasti. Auttaja voi joutua ottamaan iskuja vastaan, mutta ainakin hän on yrittänyt muuttaa tilannetta.

    • Se meni jo

      Kuka vielä puhuu Tukiaisten näyttävästä ja nukkemaisesta ulkonäöstä?

    • Suoraan klassikoksi!

      Tuo Johannan tokaisu "alkoholismissa on useita tasoja" alkaa olla kulttiklassikko terveydenhiotoalan ammattilaisten keskuudessa.

      • Ummet & Lammet

        Tuksu on nyt taas tapansa mukaan vetänyt mutkat suoriksi...


      • Entäs kavitaatiot?

        Kavitaatiohoidoista nyt puhumattakaan...


    • Syntyy musta aukko

      Viinalla ja rauhoittavilla on tuhoisa vaikutus aivoihin. Varsinkin, kun niitä käytetään sekaisin. Tuksu ei siitäkään välitä, vaan hän ottaa riskejä tässä asiassa jatkuvasti.

      • No mercy

        Tuksua en sääli vähääkään, sillä hän on muuttanut usean ihmisen elämän hel.vetiksi.


      • Samaa mieltä

        Kannatan, komppaan ja kuittaan.


    • Isot, omat valinnat

      Molemmat Tukiaiset ovat tietysti aikuisia, jotka ovat valinneet päihteiden käytön ja julkisuudessa elämisen.

    • Uuteen nousuun!
      • Pullea, turpea

        Lihava? No, sanoisin pikemminkin pullea.


    • EI muodikasta

      Dokaaminen ei ole muodikasta. Ettäs tiedät, Johanna Tukiainen!

    • Heikkoon kohtaan

      Johanna varmaan yrittää samaistaa itsensä niihin ylempää keskiluokkaa oleviin uranaisiin, jotka työ- ja kotielämän painessa pitävät hermonsa kurissa "tissuttelemalla" viiniä iltaisin. He osaavat pitää homman hallinnassa ja kunnossa ja rahoittaa itse juomisensa.

      Tukiaisella ei ole hallintaa, ja hän käyttää surutta hyödykseen maamme alkoholitarjonnan heikon lenkin, anniskelulupaiset ravintolat, ja niinpä hän kirjoittaa jo keikkatarjouksiinsa, että ravintolan takahuoneeseen pitää varata runsaasti ilmaista viinaa hänelle.

    • Loppua odotellesssa

      Mikään ei enää kiinnosta, kun Tuksun alkoholismista lähes kaikki on jo nähty ja kuultu.

    • Keskivaiheilla

      Yleisesti tiedetään, että alkoholismin varhaisvaiheiden kehitys kestää sellaiset 7- 10 vuotta. Tilastojen perusteella voidaan nähdä, että alkoholisti hakeutuu ensimmäisen kerran hoitoon noin 7 vuotta ongelmien alettua.

      Alkoholismin keskivaihe on nopea vaihe ennen alkoholismin loppuvaihetta. Alkoholismin keskivaihe kestää 2-5 vuotta.

      Alkoholismi sairautena on siis asteittain ja usein vääjäämättä paheneva.
      Tästä on kyse Johanna ja Julia Tukiaisen kohdalla.

    • Ei ongelmallista

      Tukiaisille alkoholi ei ole ongelma, kunhan sitä vaan riittää...
      Jos pääsisi loppumaan ennen aikojaan, auta silloin armias...

      • Niskasta kii + potku

        Ei ole tolkun häivää tuon Tuksu-pöljän toiminnassa.


    • Juopon ex-muija

      Ansiokas kirjoitus ketjusta ylempää "Juopon ex-muijan" laatimana 30.10.2012; sopii tähän päivään myös kuin nakutettuna:

      "Tuo Johannan selittely on kuin suoraan mun ex-juoppomiehen suusta:

      "Juothan säkin. Juohan kaikki muutkin".

      - Joo juon, mutten ole riippuvainen alkoholista. Yksi kostea ilta riittää. En tarvitse aamulla lisää alkoholia pitääkseni känniä yllä, korjatakseni oloani tai jatkaakseni juhlimista.

      En jätä vuokria tai laskuja maksamatta sen takia, että saisin ryypätä. En ole pois töistä krapulan tai juomisen vuoksi. En laita viimeisiä rahojani alkoholiin. En jätä ostamatta ruokaa sen takia, että saisin alkoholia niilläkin rahoilla. En juo salkullista olutta yhden päivän aikana, en pelkää että alkoholi loppuisi kotoa "kesken", tai että kaupat ehtisivät mennä kiinni. Jos juoma sattuukin loppumaan kesken, se ei ole maailmanloppu, enkä juoksi viittä vaille yhdeksän illalla kaupan ovea nykimään alkoholinkiilto silmissä. En kiukuttele ja rähjää jos en saa alkoholia.

      Minun ei tarvitse, ei tee mieli, enkä halua juoda joka päivä. En lainaa ihmisiltä rahaa alkoholiin omieni ollessa lopussa. En varsinkaan varasta rahaa muilta saadakseni alkoholia. En käytä palkkaani viinavelkojen lyhentämiseen. Minulle riittää yksi juoma - oikeasti. En lähde "yhdelle" ja ole loppuillasta kaatokännissä.

      Minulla ei ole koskaan ollut alkoholista johtuvia kramppeja tai muita terveydellisiä ongelmia. Minä en katkokävele. Minä en ole turvoksissa ja pöhöttynyt. Minun kasvoni eivät punoita, enkä näytä ikävuosiani vanhemmalta. Minä en selittele, jos juon viiniä tai siideriä. En tarvitse tekosyyksi urheilumatsia, vitutusta, juhlimista tai muutakaan, kuten sinä.

      Minä en myöskään juo pontikkaa tai kiljua paremman puutteessa. Jos ei ole rahaa juoda, en juo. Minä en uhraa parisuhdettani, lapsiani, kotiani tai työpaikkaani alkoholin vuoksi, kuten sinä. Minä en ole koskaan niin kännissä, että joutuisin putkaan, tekisin rikoksia tai saisin jopa vankilatuomion. En koskaan riitele, hakkaa ihmisiä tai aiheuta muuten pahennusta kun juon.

      Niinpä niin. On juomista ja on juomista..."

    • Alhaista

      Johanna on oman tiensä valinnut. Kukaan ei pakota häntä julkisuuteen. Edelleen, jos käyttäytyy julkisesti kuin moukka, pitää pystyä vastaanottamaan kritiikkiä. Edelleen. humalaisena esiintyminen on jokseenkin alhaista toimintaa.

    • Tuksu huumekoukussa

      Ilmeisesti Johanna Tukiainen on luisunut huumekäyttäjäksi, sillä hän kirjoittaa blogissaan 2.1.2013 huumeitten puolesta myönteisesti:

      "Suomalaiset ovat myös selkeästi ihan eri tavalla alkoholisoituneita kuin ruotsalaiset. Alkoholismi ei sinällään tee ihmisestä pahaa tietenkään, itseasiassa tunnen yllättävän monta korkeissa viroissa olevia ihmisiä joilla on ainakin jonkin asteen alkoholiongelma, mutta nämä ihmiset ovat silti erittäin älykkäitä, lahjakkaita työssään ja muutenkin hyviä tyyppejä. Eriasia on ns.spurguasteen alkoholistit.

      Ruotsissa puolustellaan taas kovasti huumeita, ne eivät kuulemma aiheuta agressiivisuutta samalla tavalla kuin alkoholi, eivät aiheuta krapulaa, eivätkä tuhoa maksaa. No enpä nyt siitäkään tiedä……kaikki me täällä kuollaan kuitenkin, marssijärjestystä ei vaan tiedetä.

      Jos ihmisellä tulee erittäin vaikeita ja traumaattisia tilanteita vastaan elämässään, minä en ole sitä vastaan, jos ihminen turvautuu silloin esim. masennuslääkitykseen, tai jos ei ota lääkkeitä, niin vaikka punaviiniin (joka sisältää tanniinia ja rauhoittaa).

      On niin helppo arvostella muita, minua ei ainakaan lohduta ollenkaan jos olen hermoromahduksen partaalla ja äitini ehdottaa minulle “pitkää metsäkävelyä.” Just joo, ei siinä mitkään kävelyt auta….."

      • Härkää sarvista

        Tuksun kannattaa selvittää oma ongelmansa ensin, niin elämä alkaisi hymyillä.
        Tuo on pelkkää selittelyä ja omien ongelmien kiertelyä.


    • Delirium tremens

      Juoppohulluuden määrittelyä, Terveyskirjasto 2012:

      "Juoppohulluus eli delirium tremens kehittyy muutama tunti tai useimmiten 2–3 vuorokautta pitkään kestäneen ja runsaan alkoholin käytön lopettamisen jälkeen.

      Alkoholin vieroitusvaiheessa ilmenevässä juoppohulluudessa henkilön tajunnan taso ja keskittymiskykynsä on häiriintynyt sekä hänen ajan ja paikan tajunsa on hämärtynyt.

      Hänellä ilmenee eri asteisia muistihäiriöitä sekä näkö-, kuulo- tai kosketusharha-aistimuksia. Hän hikoilee, hänen pulssinsa on nopeutunut ja hän on voimakkaan kiihtynyt tai pelokas.

      Juoppohulluus on hengenvaarallinen tila. Hoitamattomana noin joka viides tila ja hoidettunakin 5–10 prosenttia delirium tremens-tiloista johtaa kuolemaan."

      • Formikaatiot

        Wikipedia 2013 kuvaa juoppohulluutta muun muassa näin:

        "Juoppohulluuden tavallisimpia oireita ovat aggressiivisuus, sekavuus ja pelottavat hallusinaatiot, joita ovat etupäässä visuaaliset näyt.

        Toinen yleinen aistiharha on formikaatio, jolloin potilas tuntee syöpäläisiä ryömivän ihollaan. Alkoholiaistiharhaisuus on alkoholipsykoosin muoto, jossa potilas kärsii aistiharhoista ilman varsinaista deliriumia (sekavuutta).

        Joissakin tapauksissa on havaittu epileptisiä kohtauksia sekä juoppohulluuden uusiutuminen 5-7 vuorokauden kuluttua. Pitkäaikaiset oireet, kuten levottomuus, univaikeudet ja autonomisen hermoston oireet voivat jatkua jopa puoli vuotta, jonka seurauksena useat potilaat sortuvat jälleen juomaan päästäkseen oireista eroon.

        Latinaksi delirium tarkoittaa sekavuustilaa, ja tremens vapinaa."


      • Toimintahäiriö

        Joskus juomajakson aikanakin voi kehittyä ns. päihtymysdelirium.

        Deliriumin syy on aivosolujen ja koko hermoston toimintahäiriö, jonka on aiheuttanut runsas juominen ja sen äkillinen loppuminen.


    • tsidu2

      vauhdissa taas:

      Johanna Mia Mari Tukiainen jakoi linkin.
      8 minuuttia sitten
      Hyvä Julia!!!!! ♥ Meillä on molemmalla nyt haku päällä tositarkoituksella! :) Ja kuten sanottu, ihmisen ulkonäkö muuttuu elämän varrella, esim. kriisien tullessa jne. muistan kun esim. Tanja Karpela laihtui ihan tikkulaihaksi rakkausongelmien vuoksi, jotkut taas lihoavat masennuksen takia, ihmiset ovat erilaisia. Ja osoittaa suurta rohkeutta puhua avoimesti esim. alkoholismista, joka on varmasti yksi suomalaisten tavallisimpia sairauksia tai riippuvuuksia, miten sen nyt ottaa. Ja sitäkin on olemassa monta eri muotoa kuten Seiskan blogissani jossain vaiheessa aiemmin kommentoin.

    • håssän

      Johanna Mia Mari Tukiainen jakoi linkin.
      8 minuuttia sitten
      Hyvä Julia!!!!! ♥ Meillä on molemmalla nyt haku päällä tositarkoituksella! :) Ja kuten sanottu, ihmisen ulkonäkö muuttuu elämän varrella, esim. kriisien tullessa jne. muistan kun esim. Tanja Karpela laihtui ihan tikkulaihaksi rakkausongelmien vuoksi, jotkut taas lihoavat masennuksen takia, ihmiset ovat erilaisia. Ja osoittaa suurta rohkeutta puhua avoimesti esim. alkoholismista, joka on varmasti yksi suomalaisten tavallisimpia sairauksia tai riippuvuuksia, miten sen nyt ottaa. Ja sitäkin on olemassa monta eri muotoa kuten Seiskan blogissani jossain vaiheessa aiemmin kommentoin.

      • Riskipeliä, -leikkiä

        Viinalla ja rauhoittavilla on tuhoisa vaikutus aivoihin. Varsinkin, kun niitä käytetään sekaisin. Tuksu ei siitäkään välitä, vaan hän ottaa riskejä tässä asiassa jatkuvasti.


      • Hoitoon vaan

        Tuksulle meno alkoholistiparantolaan voisi tuoda ratkaisun hänen päihderiippuvuuksiinsa. Mitä pikemmin hoitoon, sen parempi.


      • Muka-myöntäjä

        Hän ei varmaan pysty sisäisesti myöntämään alkoholismiaan, vaikka sen "muka-myöntäisi" julkisuudessa.


    • soppa maistuu

      Pikkusisko Jasmin kertoi, että korkki avataan 06:00 (heräämisen jälkeen), joten mistään pienestä tissuttelusta ei liene kysymys?

      Oletteko tavanneet koskaan alkoholistia, joka tunnistaa itsessään alkoholistin? Minä en, sillä juopoilla on aina selitys ja syy juhlia.

      • 2-4 pulloa per pvä

        juuri noin asiat meille kertoi: klo 6 aukeaa eka korkki.
        Olemme saaneet myös tietää, että muuan Urban yritti rajoittaa tuksun alkoholinkäyttöä kieltämällä häntä avaamasta seuraavaa pullollista enne klo 18:15.
        No, riita ja bänksit siitä sitten tuli.


    • Kriisistä toiseen

      Johanna väittä ylempänä 6.1. postauksessaan näin:

      "... ihmisen ulkonäkö muuttuu elämän varrella, esim. kriisien tullessa..."

      Hän ei kuitenkaan tarkenna, millaisista kriiseistä on kyse. Ulkonäkö kyllä muuttuu, jos on alkoholikriisi päällä, mikä on ollut todellisuutta Johanna Tukiaisen kohdalla jo yli kymmenen vuotta.

    • Alkoholi, rakkaani

      Tissuttelija Johanna Tukiaisen toiminnan motiivi on viina.
      Se pitää yritteliäisyyden yllä ja moottorin käynnissä.
      Hänen paras ystävänsä on viina.

      • Kuolemantähti

        Kuolo korjaa äkkiä tuolla meiningillä.


      • Jotain keksittävä

        Tavallisiin töihin Johannasta ei taida olla.


    • Tuli vaan mieleen

      Mikä mennyt vikaan Tukiaisen sisarusten lapsuudessa? Se on iso kysymys.

      • Salatut elämät

        Skål på den saken! Hik... ja taas peitellään.


    • Synkkä tunneli

      Päihteiden kanssa tulevaisuus näyttää lohduttomalta.

    • Loppuun kaluttu

      Tuksu alkaa olemaan aika lopussa, kaluttuna ja paljastettuna.
      Glamourkupla on puhjennut ja mitä paljastuikaan. Vuosia sitten, kun Tuksu putkahti julkisuuteen, meni asioita vielä läpi. Nyt ei enää mene tuosta vaan.

    • metallimuija

      Joi sitten viiniä tai mitä tahansa alkoholipitoista juomaa niin tissutelijallakin on alkoholiongelma.
      Alkoholistille tyypillistä selittelyä, että tissuttelu ei ole muka niin vakavaa alkohlismia.
      jos on alkoholikeskeinen elämä kuten Johannalla ilmeisesti on niin ei se ongelma hälvene selittelemällä.
      Ei naisia sen kummemmin syyllistetä alkon nauttimisesta kuin miehiäkään. Yleinen mielipide vaan on kääntynyt alkoholikielteiseksi ja valistus alkaa vallita alaa.
      Johannalla on alkoholiongelma ilmeisesti ja häneltä puuttuu ongelmien ratkaisukyky ja kyky katsoa realistisesti totuutta silmiin.
      Alkoholisitin pitää itse tunnistaa riippuvuutensa ja hakeutua hoitoon.
      Selittelyt pois kellä on oikeus juoda viinaa ja ketä syyllistetään.
      Pitää tunnistaa oma ongelmansa eikä verrata omaa juomista toisten juomiseen.
      Niin kauan kun Tuksu ei tunnista omia ongelmiaan niin kauan ongelmat vaan kasvavat.
      Kyllä on paljon suomalaisia jotka ottavat lasillisen punkkua silloin tällöin, mutta se ei ole enää tissuttelua jos punaviiniäkin latkii pullotolkulla.

    • Treenaamattomuus

      Treenaamattomuus ja runsas alkoholikäyttö erottuvat nyt 34-vuotiaana huonona ryhtinä, löysänä mahana, ja ne tissitkin roikkuu miten sattuu.

    • Karppaus 666

      Roskaruokaa vedetään ja alkoholia juodaan päivästä ja viikosta toiseen.
      Siinä olisi ison skarppauksen paikka.

    • Todellisuuspako

      Sorry vaan, glamourbabe, todellisuus iskee tajuntaan jossain vaiheessa.

    • Riskin + viinan otto

      Viinalla ja rauhoittavilla on tuhoisa vaikutus aivoihin. Varsinkin kun niitä käytetään selaisin. Tuksu ei siitäkään välitä, vaan ottaa riskejä tämän suhteen jatkuvasti.

    • Tissun, tissun

      Aikamoista tissuttelua tuntuu olevan, kun eteenkin esiintyessään hän on aina räkäkännissä. En kyllä pitäisi tissutteluna selkeää juopumishakuista juomista.

    • Turpeus kossusta

      Painoindeksi kyllä kertoo reippaasta alkoholiperäisestä turpoamisesta ja turpeudesta.

    • Kännisekoilija

      Jos vetäisi edes yhden keikan selvin päin...

    • Olutiinu

      Tuksulla on tyypillinen alkkiksen tynnyrivatsa.

    • Enkeli eksyksissä

      Tuksu on aika reppana, vaikka esittääkin välillä ”kovaa naista.”

    • Vaaran merkit

      Hymy-näätäpalstalta löydettyä ja tänne siirrettyä asiaa, kiitos nimimerkille "Takilatien parvekkeelle piiloutunut näätä."

      "Alkoholiongelman tullessa vakavammaksi on tyypillistä, että yhdessä alkoholinkäytön lisääntymisen kanssa alkaa esiintyä monia muita vaikeuksia.

      Ne liittyvät terveydentilaan, perhe-elämään, vapaa-aikaan, työhön, ihmissuhteisiin sekä psyykkiseen tilaan ja vointiin. Pahimmillaan voidaan puhua eräänlaisesta elämän läpialkoholisoitumisesta.
      Vaikeamman ongelman tunnuspiirteitä ovat muun muassa:

      1) Vieroitusoireiden vakavuuden lisääntyminen:eriasteiset vapinat, univaikeudet, painajaiset, yölliset lämpövaihtelut ja hikoilu, levottomuus, jännitys, pelkotilat, masennus. Joku tai useampia.

      2) Alkoholin käyttö vieroitusoireisiin ja oireiden helpottuminen.

      3) Toistuvat sosiaaliset ongelmat: ristiriitoja perheessä, vaikeudet työssä, humalassa ajaminen voi tulla osaksi arkipäivää.

      4) Voimakkaan patologisia juomistapoja: useamman päivän juomisputket, juominen kovaan humalaan tai päivittäinen/lähes päivittäinen alkoholinkäyttö.

      5) Psyykkiset muutokset, yksi tai useampia: lisääntyneet mielialamuutokset, ärtyneisyys, keskittymiskyvyn puutteet, kiinnostuksen vähentyminen aiemmin tärkeisiin asioihin, mustasukkaisuus, masentuneisuus, kielteisen ajattelun lisääntyminen.

      6) Perhe- ja parisuhdevaikeuksien lisääntyminen, erouhat, jatkuvat riidat alkoholinkäytöstä. Näiden pakeneminen omiin oloihin tai ravintolaan.

      7) Jos juominen tapahtuu pubeissa tai ravintoloissa on itse juomisesta ja humaltumisesta tullut päätekijä, kun se aikaisemmin on ollut runsaanakin "sivutuote". Seuran tai paikan merkitys on vähentynyt.

      8) Kyvyttömyys muistaa omia, usein loukkaavia, tekoja perhettään kohtaan. Oman käyttäytymisen, jota ei muista, tilanteista kuuleminen jälkikäteen.

      9) Vieroitusoireena voimakas moraalinen krapula, ahdistus ja pelkotilat (esim. muiden ihmisten tapaamisesta) , jotka tasoltaan lähentelevät psyykkistä häiriötä. Pahimmillaan esiintyy näkö- ja kuuloharhoja sekä sekavuutta (hoidon tarve on näissä tilanteissa akuutti).

      10) Mitä vaikeammaksi ongelma on kehittynyt sen enemmän tarvitaan ulkopuolista hoidollista apua ja/tai muuta tukea."

    • Jollas-Kaappijuoppo

      Asuminen Jollashovissa ilman, että on ollut juutikaan rakennetta päivissä on mahdollistanut Tukiaisen kaappijuoppouden.

    • Päihdeongelmainen

      Päihteet tietysti ovat ison Tuksun suuri ongelma, mutta kun ei niitäkään voi kukaan muu lopettaa kuin se ihminen itse.

    • Nummela 2011

      Mihin alkoholistin käytös voi johtaa?
      Tässä on silminnäkijäkertomus Juhannuksen 2011 tapahtumista Nummelassa:

      "”Olin siis tuol Nummelassa yhen kaverin kans mökkeilemässä.
      Kopponen tuntee siis tän mun kamun jostain bilepiireistä ja ovat kai olleet usein samoilla jatkoilla. Siellä oli myös muita b-luokan julkkiksia esim. joitain Hunksin jäseniä.

      No, meno oli aika laimeeta siinä vaiheessa kun saavuttiin paikalle, paitsi tietysti eräät siskokset olivat aika vauhdissa. Näillä ei ollut edes mitään omaa ruokaa mukana vaan pummailivat ihan häpeilemättä juomia ja ruokia muilta paikallaolijoilta. Julle viihty myös saunaosastolla ja oli kyllä aika sekasin.

      Jossain vaiheessa Tuksu meni vaihtamaan musaa ("ei jaksa mitään pas.kaa trancea") ja pisti sitten jotain ysäridiscoa, jonka tahdissa se esiinty. Sitä dokausta jatku ja ainakin Julia söi sinisiä pillereitä jossain välis (pameja?).

      Aamuyöstä tytöt puhu jostain pettämistapauksesta (Tuksun exä oli pannu Jullea tms. ei siitä saanu oikein mitään selvää ku molemmat oli niin sekasi) ja jossain vaiheessa Tuksu kävi Juliaan käsiksi ja repi aivan täysillä hiuksista.

      No, sitten siihen tuli näitä lihaskimppuja väliin ja kääri tytöt mattoon. Sit tuli kytät ja koitti saada rimpuilevat siskokset maijaan, mutta jossain vaiheessa Jossu karkas metsään.

      About vartti sen jälkeen ku kytät oli lähteny niin Tuksu tuli takasi metsästä ja soitti itelleen taksin. Ja siis se oli edelleen aivan VI.TUN sekasi. Pikkuhiljaa siinä sit jengi rauhottu ja osa meni nukkumaan ja me lähettiin ajelee kotiin.”

      • Pikkukarkailijamme

        Tuksu siis kykki piilossa metsässä kuusen juurella? :) Hänellä on kyllä tapana paeta tai yrittää karata hankalissa tilanteissa ja laittaa "pää puskaan." Buahhahhahhahhhaaa!


      • karkailua

        Heinäkuussa 2010 Tuksu karkasi pidätystilanteessa Varkauden poliisilaitokselta, mutta poliisit juoksivat hänet kiinni, taltuttivat etälamauttimella ja laittoivat käsi- ja jalkarautoihin.


    • Drunk-outit

      Nyt viikonloppuna Johannan tarkoitus on vetää totaaliset ”drunk-outit”, kun ei ole keikkaa eikä muutakaan menoa.

    • Horinaa vainen

      Viimeisin blogikirjoitus (17.1.2013) alkaa olla sellaista sekavaa lööperiä, että kannattaisiko nyt lopettaa se alkoholin ja lääkkeiden sekakäyttö.

    • Ristiriitainen hahmo

      Ristiriitaisuus Johannan omien puheiden ja kirjoitusten sekä tekojen välillä on suurta nykymenolla.

    • Monta ongelmaa

      Johanna Tukiaisen alkoholismi on biologinen sairaus, joka oirehtii mm. mielessä, ja hänen läheisriippuvuutensa taas on tunne-elämän sairaus. Jos alkoholismia ei hoideta ensin, ei tunne-elämäkään voi korjaantua.

    • Sekakäytöllä vielä

      Sekakäytöllä Johanna vetää nuppinsa niin turvoksiin, jotta todellisuus ei pääse läpi hänen ikiomaan glamour-kuplaansa.

    • Tissuttelun vaarat

      Sarasvuolta asialliset kommentit 8.2.2013 Iltasanomissa.

      Varmaan samantyyppisesti, mutta paljon vakavammin Johanna ja Julia Tukiainen ovat jääneet alkoholihelvettiin jumiin. Sarasvuo suuntautui uudelleen, Tukiaiset painuvat yhä syvemmälle:

      "Jari Sarasvuo: Tajusin olevani alkoholin suurkuluttaja

      Vuodenvaihteessa yritysvalmentaja Jari Sarasvuon mitta täyttyi.
      Kiireisen miehen elämään oli salakavalasti hiipinyt sama riippuvuus, joka piinaa satojen tuhansien suomalaisten elämää.

      Jari Sarasvuo ymmärsi juovansa liikaa.

      - Kokemukseni on, että alkoholistiksi ei tarvitse syntyä, siihen voi myös harjoitella. Kun tarpeeksi kauan harjoittaa itselääkintää, ja ottaa stressikivulta terän pois, niin vähä vähältä alkoholi ui siihen elämän keskiöön, Sarasvuo kuvailee kokemustaan.

      - Salarakkaasta oli tullut vanginvartija, hän filosofoi.

      Ensimmäisen kerran Sarasvuo kertoo heränneensä alkoholin kulutukseensa jo kymmenen vuotta sitten palauttaessaan pulloja Alkoon.

      - Kun siinä arvioidessa huomaa, että kulutus on viikko toisensa jälkeen kolme- tai neljäkymmentä annosta viikossa, niin ihmisen täytyy lopettaa valehtelu. Tajusin, että jumalauta, minähän olen suurkuluttaja, Sarasvuo sanoo.

      Hän kuvailee, kuinka huomaamatta kaikki tapahtuu.

      - Pitkä työpäivä, hyvää ruokaa ja pari lasia viiniä. Kaato vain ei ole kahtatoista senttiä, minulla on isot kauniit viinilasit. Ja kun lapset ovat nukkumassa, voi ottaa vielä sen kolmannen. Siitä tuli herkästi illassa vajaa pullollinen, Sarasvuo laskeskelee.

      Lopulta sai riittää. Aamuvarhain treenaamaan heräävä Sarasvuo sai kuulla kunto-ohjaajaltaan alkoholin olevan syynä kohonneeseen sykkeeseen.

      Työ- tai perhe-elämä hänellä eivät koskaan kärsineet, mutta mieli oli maassa. Hän tajusi syyn olevan viinassa.

      - En näe että kohdallani viina vaikuttaisi persoonallisuuteeni, tekisi minusta ilkeän tai muuta. Mutta kun on juomatta, kuinka paljon valoisammaksi mieli tulee ja työteho nousee, kuinka muiden ihmisten asiat alkavat puhutella terveellä tavalla. Alkoholismi on myös itsekeskeisyyssairaus, ihminen käpertyy paitsi alkoholin, myös ihmisen ympärille, Sarasvuo miettii.

      - Se on huumausaine, joka ansoittaa lopulta vahvimmankin.

      Itsensä lisäksi Sarasvuo haluaa herätellä muita samassa tilanteessa olevia.

      - Kaltaisiani ihmisiä on valtavasti, eivätkä he koskaan tunnusta että heillä on ongelma. He vain salaa kellottavat päässään, koska voivat aloittaa juomisen.

      Kerrottuaan viime viikolla kokemuksistaan radio-ohjelmassaan
      Yle Puheella Sarasvuo on saanut toistasataa kirjettä kuulijoiltaan, jotka ovat kertoneet hänelle omia tarinoitaan.

      - Viimeksi tänään nousivat kyyneleet silmiin, kun luin raitistuneen isän 15-vuotiaan pojan kiitoskirjettä, hän kertoo."

      Artikkeli: http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288538705359.html

      • Ongelmakäyttöä

        Sarasvuolta asiallinen ulostulo.
        Ongelma on todellinen hyvin monille tavallisille ihmisille.
        Pikkuhiljaa on ajauduttu jatkuvaan, pienehköltä tuntuvaan juomiseen.
        Tilannetta on vaikea oikaista, koska alkoholia on tyrkyllä kaikkialla.


      • Lopun loppu

        Olen huomannut samaa ympärilläni... pari tuttua on delannut jo siinä 40:n ikävuoden tietämillä - tissuttelun takia. Parikymentä vuotta kun tissuttelee, se on siinä. Lopun loppu.


      • 15-20 v. projekti

        Kun parikymppisenä (opiskeluaikanaan) tissuttelun aloittaa, sellaiset 15-20 vuotta sisuskalut saattavat kestää kunnes posahtelevat yksi toisensa jälkeen.


      • Juuri tuo vaara...

        Tuossa oli pelkkää asiaa.


    • Viinapirusilmät
      • Kalalla on sama ilme

    • Hyvänen aika!

      Minun lapsenlapsillani on video Pieni Merenneito. Siinä on paha noita Ursula. Tuksu on tuossa kuvassa ihan oikea kopio Ursulata. :-D

      • Tuksu-Ursula

        Tarkoitat varmaan tätä hahmoa:

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/4/4b/Ursula-The-Little-Mermaid.jpg

        Totta, yhdennäköisyyttä on paljon. Wikipedia kertoo hahmosta mm. seuraavaa:
        "Ursula on paha mertennoita, joka himoitsee mertenkuninkaan Tritonin valtikkaa, jotta pääsisi valtaan... Elokuvassa Ursulan apureina toimivat mureenat nimeltään Kiero ja Liero. Ursulalla on sinertävän värinen iho ja valkoiset hiukset. Hän on lihava mutta hänellä on lihaksikkaat mustekalan lonkerot. Ursulalla on kuitenkin vain kuusi lonkeroa, vaikka mustekaloilla niitä on kahdeksan tai kymmenen."


      • Tuksu-noita

      • Julian hahmo?

        Minkäs hahmon kopio Julia sitten on? :)


      • Touhutapaus

    • Glamourzombi

      Ihan naurettavaa nuo Tukiaisten selittelyt, varsinkin Johannan. Miksi hän muuten vetoaa joka paikassa siihen, että on kirjoittanut laudaturin joskus vuosia sitten ? Ei kyllä ole paljoa hyötynyt siitä kun strippaa työkseen räkälöissä. Sitten tämä vielä, että ravintoloitsijat kaataa viinaa hänen kurkkuun, joo aivan näin..

      • Vouhka

        Tuksu on täysi vouhka tuon tissuttelunsa ja elämänmenonsa kanssa.


      • Älä dokaa, dorka!

        Dokaaminen ei ole muodikasta eikä terveen ihmisen merkki. Ettäs tiedät, Johanna Tukiainen!


    • Ikävä kyllä

      Ikävä kyllä eivät taida tukiaisen sisarukset olla pitkäikäisiä, mikäli jatkavat samaa elämäntapaa.

    • Siinä on eroa

      Tuksu kai näkee peilistä mitä tahtoo, eli kauniin, solakan ja eroottisen naisen.
      Muut näkevät hänet sellaisena kuin hän todellisuudessa on.

      • iiiiiiiiiiiiihanaaaa

        Luulis että tuossa alkais usko jo olla itselläkin koetuksella kun suurin osa miehistä ei kuitenkaan tue tuota näkemystä? Vai onko tuo kappaesiintyminen sitten jotain sellaista, että siitä saa kiksejä kun juovuksissa olevat miehet huutelee hävyttömyyksiä? Joku siankasvattaja vanhapoika jossain susirajan takana vonkaa silmä kiiluen niin sekö on sitten aaaaaaaaaaah niin glamourellusta?


    • yes yes yes

      En ole alkoholisti, mutta tissuttelen 24/7 ja aloitan aamuni aina vahvalla ryypyllä.
      En silti koe että olisin alkoholisti...

    • aina lärvit

      Tuksu on tissutellut joka päivä varmaan viimeiset 15 vuotta ????

    • Tuksu sammui
      • MTV Viihde 28.3.2011

        MTV Viihde 28.3.2011:

        ”Julia Tukiainen kertoo rankasta katkaisuhoidostaan: Olen alkoholisti

        Julia Tukiainen kävi läpi katkaisuhoitojakson, jonka jälkeen hän uskoo selviytyvänsä raittiina.

        – Olin katkaisussa. Se oli sairaan intensiivinen ja rankka, mutta mahtava juttu. Olin Hietalinnassa kaksi viikkoa, Julia Tukiainen kertoo MTV3.fin Viihdeuutisille.

        – Alkoholia en juonut säännöllisesti, mutta sairastuin vuonna 2007 vakavaan masennukseen. Sen kanssa meni ylös ja alas. Olin pitkiä kausia juomatta. Kun paha olo iski päälle, niin retkahdin juomaan.

        Julia ei kertomansa mukaan mennyt katkaisuhoitoon varsinaisesti vieroitusoireiden vuoksi. Hänen mukaansa hoito onnistui hyvin.

        – Nyt en juo ainakaan pariin vuoteen. Otan antabusta päivittäin. Kun olen nyt Ruotsissa, niin ei ole ongelmaa. Suomi on minulle ahdistava paikka. Julia myöntää julkisesti olevansa alkoholiriippuvainen henkilö.

        – Ei katko tarkoita pahaa, vaan se tarkoittaa hyvää. Hienoa, että menin katkolle. Alkoholistin pitää myöntää ongelma itselleen: Olen alkoholisti.

        Julia Tukiainen on kohublondi Johanna Tukiaisen sisko. Hänen poisjäämisensä Johannan häistä herätti kummastusta helmikuussa. Kohuotsikoihin Julia joutui myös syyskuussa 2010, kun hän joutui selkkaukseen Johannan laulukeikalla.”


      • Iltasanomat 6.4.2011

        Iltasanomat 6.4.2011:

        "Julia Tukiainen: Johannan häät ajoivat juomaan

        Katkaisuhoidossa ollut Julia Tukiainen kertoi Maria!-ohjelmassa, että siskonsa Johanna Tukiaisen häitä edelsi kahden viikon ryyppyputki. Julia Tukiainen aloitti osuutensa ohjelmassa myöntämällä olevansa alkoholisti.

        - En ole todellakaan vielä voiton puolella, voin retkahtaa milloin vain, vaikka tuolla back stagella, Julia myönsi.

        Julia kertoi, kuinka villi ja kostea juhliminen muuttui vuosien varrella ongelmaksi. Ensimmäinen sysäys tapahtui hänen ollessa 27-vuotias, kun ero silloisesta amerikkalaisesta miehestä otti koville.

        - Johannan ehdotuksesta lähdettiin hermolomalle Dubaihin. Matkasta tuli sitten kuukauden mittainen ryyppyputki.

        Matkan jälkeen Julia alkoi saada paniikkikohtauksia ja ahdistuneisuutta, joita hän lääkitsi alkoholilla. Kuitenkin vasta hiljattain hän sai tehtyä päätöksen hoitoon hakeutumisesta. Sysäyksen päätökselle antoi hänen mukaansa siskonsa Johanna Tukiaisen häät, joita vastaan hän oli alusta asti.

        - Vedin ennen Johannan "ihania häitä" kahden viikon putken ja menin täysin päissäni kauneushoitolaan, josta minusta ilmoitettiin läheisilleni.

        Vasta kun Julian poikaystävä uhkasi lähteä, Julia päätti, että nyt riittää. Hän kirjautui katkaisuhoitoon eikä siksi päässyt osallistumaan siskonsa häihin.

        Julia kertoi ohjelmassa haluavansa puhua ongelmastaan avoimesti, jotta samanlaisessa tilanteessa olevat ihmiset saisivat tietää mahdollisuuksista saada apua."

        Teksti ja video: http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288380970042.html


    • ”IsäNI psykoosi”

      Missä viipyy M1-lähete Johanna Tukiaiselle? Herttainen ja kannustava Johanna-tytär jatkoi rakentavia kommenttejaan 6.9. illalla:

      ”Isällämme on selvästi psykoosi päällä. Ei se nyt kunnossa ole ainakaan!”

    • Markun näkemys

      Markku-isän näkemys 1.9.2013:

      "... Kun palaan Suomeen, keskustelen kanssasi jatkosta Jollaksen kodissamme, jota olet kerta toisensa jälkeen käyttänyt haureuden tyyssijana.

      Viinin kyllästämänä olet vienyt mukanasi myös siskosi Julian pahoille teille ja nyt vuosien jälkeen Julian terveydentila on, mikä on.

      Toivon, että mietit näitä asioita vakavissasi ja ymmärrät, että elämä ei voi jatkua näin. En tule enää jatkossa sallimaan tuollaista toimintaa kodissani.

      Toivon, että alat vakavissasi etsimään toista asuntoa, siltä varalta, että emme pääse yhteisymmärrykseen jatkosta. Päihteiden käytön pitää loppua, samoin kuin lain rikkominen ja ihmisten herjaaminen ja syytteleminen.

      Kaikella rakkaudella isäsi. Ymmärrä, että olen huolissani sekä terveydestäsi ja sielustasi.”

    • Huuruilija-Tuksu

      Tuksun viina- ja lääkehuruisesta sekoilusta ja huonosta käytöksestä on vaikea vääntää mitään "tasokasta ja tyylikästä glamouria."

    • OMG indeed

      Yks ilta selasin dollsdancersin sivuilta huvikseni kaikki Miamin ja Dubain kuvat. Jokaikisessä kuvassa Tuksulla oli lasi kädessä. Kuvathan olivat jokainen mauttomia, tylsiä ja typeriä iltapuvuissa poseeraamisia joko yksin tai Julian kanssa, mutta tosiaan joka kuvassa oli alkoholi mukana. Muistaakseni kuvat olivat vuosilta 06 ja 07, eikä voi olla ihmettelemättä mikä muutos on Tuksun naamassa ja kropassa tapahtunut muutamassa vuodessa. Se malariako vai ero sika-Mikastako sai aikaan alamäen Tunkion elämässä ja ulkonäössä?

      • Tziisus!

        Tziisus... En tiedä mikä on pahinta Johannan olemuksessa: viinalla turvotettu naama, roikkuvat allit, pullohartiat, ohut likainen tukka, valtava roikkomaha, raskaat roikkuvat tissit vai vaatetusylipäätään?


    • Puliremmin Qviini

      Johanna on erittäin vaikeasti alkoholisoitunut.
      Tuollaisesta tilanteesta enää vain harva selviää hengissä.

    • Iltamakasiini 23.12.

      Iltamakasiini 23.12.2013:

      ”Johanna Tukiainen kertoo sairaalaan joutumisensa syyn
      Vahinko!

      Johanna Tukiainen joutui sairaalaan, mutta on toipunut vakavasta tilanteesta.

      - Otin lääkkeitä yliannostuksen. Minulla ei ole muistikuvaa. Heräsin sairaalassa. En tajunnut mitä siinä oli. Join alkoholia tarkoituksella, mutta ei minulla ollut tarkoitus ottaa itseäni hengiltä, Johanna Tukiainen kertoo.

      Perheessä on ollut syvää surua, sillä Johannan sisko Julia Tukiainen menehtyi vain muutamia päiviä sitten.

      - Julian viimeiset sanat ovat koko ajan mielessäni. Hänelle on tärkeää, että pärjäämme. Hän ei puhunut siitä, että kuinka itse jaksaa. Hän halusi, että pysyn vahvana. Aion toteuttaa sen mitä Julia sanoi. Hän halusi, että säilyn hengissä. Lähden maasta pois.

      Johannan sairaalaan joutumisesta kertoi ensimmäisenä Hymy.”

      Artikkeliin: http://iltamakasiini.fi/johanna-tukiainen-kertoo-sairaalaan-joutumisensa-syyn/

    • Aina löytyy hyvä syy

      Julian kuoltua nyt löytyy hyvä syy juoda lisää.

    • Lokakuun Aamunkoitto

      Seiska Viihdeuutiset raportoi 2.10.13 aamulla:

      ”Johanna Tukiainen henkihieverissä - koira pelasti!

      Kohublondi Johanna Tukiainen kirjoitti tänä aamuna (2.10.) hälyttävän Facebook-päivityksen.

      - Tätä ei varmaan pitäisi sanoa ääneen, mutta maine on jo mennyt joten mitä hävittävää! Heräsin aamuyöstä alasti lattialta siihen että 1kg chihuani ulvoi täyttä kurkkua. Olin tulehtumaisillani oksennukseeni ja tunsin jo, että taju oli lähdössä.

      Kasvoni olivat kyyneleiden peitossa ja koirani nuoli kasvojani ihan hädissään. Niin eli myös pikkuruinen chihuahua voi pelastaa ihmishengen, nousin ylös siitä ja kävin ostamassa kaikkia koiraherkkuja kiitokseksi.

      Nyt on pakko sanoa, en halua enää miestä. Yksikään ei ole henkeäni pelastanut, päinvastoin, yrittävät saada vaan kokoajan mut vankilaan vaik en sinne kuulu. Hurraa Esmeralda, pelastit henkeni!!!!!!! Kiitos mun kulta!, Johanna kirjoitti.

      Johanna uskoo, että hän ei olisi välttämättä selvinnyt ilman koiraansa.

      - En usko että olisin välttämättä noussut siitä ilman pikkukoirani kovaa herätystä, Johanna kirjoitti Facebook-sivulleen.”

      Uutinen kuva: http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Johanna-Tukiainen-henkihieverissa-koira-pelasti/1019109

    • 7L Viihde 2.1.14

      7L Viihdeuutiset 2.1.14:

      ”Johanna Tukiainen: Suru oli tappaa minut

      Johanna Tukiaiselle Julia-sisaren kuolema oli suuri shokki.

      Julian kuolemasta johtuvan surun käsittely oli Johannalle vaikeaa. Johanna myöntää shokkitilan olleen niin syvä, että kävi itsekin lähellä kuolemaa.

      – Julian kuolemasta kuultuani olin sellaisessa tilassa, etten ymmärtänyt mitään. Join alkoholia pullotolkulla, niin paljon kuin pystyin. Itselläni ei ole mitään kovia lääkkeitä, mutta tuttavani antoi minulle kovia särkylääkkeitä. Ne ovat vaarallisia alkoholin kanssa ja voivat pysäyttää sydämen. Sen jälkeen vanhempi nainen haki minut luokseen ja tarjosi yösijan. Joimme terästettyä glögiä, mutta sen jälkeen en muista mitään, Johanna kertasi.

      Johannan mukaan hänet löydettiin naisen sängystä tajuttomana.

      – Minut elvytettiin ja vietiin sairaalaan, jossa oksensin verta. Aamulla tunsin oloni jo paremmaksi. Päätin lähteä sairaalasta kesken kaiken, koska minulle ei kirjoitettu pyytämiäni reseptilääkkeitä. Lähdin kiireesti perheeni luo Tukholmaan perheeni luo. Halusin vain pois Suomesta. Ilman äitiä ja tukiverkostoani olisin kuollut.”

      • Vol. 666

        Johanna Tukiainen ”psykoosissa” ja sairaalahoidossa (25.1.2014). Käänteitä glamourin saralla, Vol. 666:

        ”JUHA JA ÄITINi ja NITA, OTTAKAA MINUUN VÄLITTÖMÄSTI YHTEYTTÄ!!!!!

        Juha ja äitini, ottakaa minuun sähköpostitse yhteyttä! Sairastuin psykoosiin Julian kuoleman takia, sekä eräisen perheenjäseniemme käytöksen takia ja olen tällä hetkellä hoidossa! Pääsen kuitenkin kotiin ennen 29.1 joten pääsen tekemään 30.1 keikan. Emailini on: johanna¤dollsdancers:fi. Puhelinta minulla ei ole vielä käytössä, ennenkuin saan keikkamyyjältäni uuden Iphone 5.

        Isäni valheellisia lausuntoja en ehdi nyt alkaa kommentoimaan, olen vain surullinen siitä, ettei hän kykene pyytämään anteeksi keneltäkään (minä olen lähinnä vihainen hänen antamistaan valheellisista ja törkeistä lausunnoistaan Hymy lehdelle.)”

        7L, 25.1.2014: http://www.seiska.fi/Johanna-Tukiainen/JUHA-JA-AITINi-ja-NITA-OTTAKAA-MINUUN-VALITTOMASTI-YHTEYTTA-/1030862


    • Karvalakkiklinikalla

      Tuksu on passitettu 24.1.2014 viikoksi Helsingin kaupungin Sosiaali -ja terveysviraston ylläpitämälle päihdeklinikalle katkaisuhoitoon. Selvitys asiasta:

      ”NITA KEIKKAMYYJÄLLENI, SEKÄ JUHALLE JA ÄIDILLE NUMERO JOSTA MUT TAVOITTAA!

      Tämä on ihan kaikkea muuta kuin "huomiohuoraamista", häpeäisitte te suomalaisista jotka edes kehtaatte täällä ladella satoja haukkujanne ja solvaamisianne, varsinkin tällaisessa tilanteessa kun rakkain siskoni ja läheisin ihmiseni menehtyi!!!!!

      Nita, yritin laittaa sulle useaan otteeseen emailia, mutta kaikki ne meilit tulevat takaisin mulle! Eli laitan tähän numeron josta mut tavoittaa väliaikaisesti ennenkuin saan sen uuden puhelimen: (09) 310 47 919, huone nro 4.

      En tietenkään ole juuri tällä hetkellä psykoosissa, mutta jouduin siihen tilaan muutamia päiviä sitten ja muistini on mennyt ihan kokonaan…”

      Koko stoori: 7L: http://www.seiska.fi/Johanna-Tukiainen/NITA-KEIKKAMYYJALLENI-SEKA-JUHALLE-JA-AIDILLE-NUMERO-JOSTA-MUT-TAVOITTAA-/1030866

      • B-vitamiinia

        Nooh, ehkä jotain stoppia juopottelulle tuokin?


    • Lehtori

      Viina on viisasten juoma, ei ylioppilaitten!

      • Ruskan kutsu

        ”Raikasta ja ravitsevaa viinaa. ”


    • raitistu pian
    • Tuksu otti hörpyn
    • Lasi ennen Alkoa

      Hymy raportoi 22.5.

      ”Oho! Tältä näyttää Johanna Tukiainen nyt - paparazzikuva!

      Johanna Tukiaisella näyttää olevan kevättä rinnoissa. Nainen bongattiin toissapäivänä Helsingin Hietalahdessa kävelyllä. Neitokainen ulkoilutti pinkissä kuljettimessa ollutta pikkukoiraansa. Johanna oli sonnustautunut muodikkaisiin vaatteisiin ja olemus näytti selkeästi hoikistuneelta.

      Kuvassa voisi helposti kuvitella sipsuttavan pariisittaren keväisellä kadulla korkeissa koroissaan.

      Johanna pysähtyi hetkeksi nauttimaan lasin viiniä pienelle ja varjoisalle ulkoilmaterassille. Koira odotti kiltisti vieressä matkan jatkumista.”

      Artikkeli kuva: http://www.hymy.fi/uutiset/oho-talta-nayttaa-johanna-tukiainen-nyt-paparazzikuva

      • Artikkelin kuva

    • Shampanskoje

      Tuksu Facessa 28.5.14:

      "Lihominen aiheuttaa sinällään jo masennusta, monet noi lääkkeet on täysi kierre. En ole syönyt nyt yli vuoteen mitään masennuslääkettä, mielummin juon vaikka kuivaa shampanjaa!"

    • Tuksu 1.7. illalla

      Tuksu 1.7.14: ”Ihanaa, olen tavannut edesmenneen Julian kautta täysin samanhenkisen naisen, kuin minä ja Julia oli!!!!! :) Hän on monen lapsen äiti, yli 4-kymppinen joka rakastaa pinkkiä huulipunaa, täysin valkoista pitkää tukkaa ja karkkimaista maailmaa! :) Hänellä on loistava huumorintaju ja auttaa minua vertaistukena.

      Nyt olen ollut raittiina 7 päivää! :) Viinin iltainen tissuttelukin on nyt loppu! Haluan elää pitkän elämän ja saada edes yhden lapsen, jolle annan saman nimen, jonka Julia oli haaveillut omalle lapselleen. Hänen kunniakseen.”

      • Tuhannen humala

        Txxx Vxxxxxxx viestitti Markku Tukiaiselle Facebookin kautta 6.7. myöhään illalla:

        "Ilomantsissa vävypoika kertoi nähneensä tyttäresi Johannan tuhannen humalassa."


    • Minä ja viinanveto

      Tunkki 4.11.2014:

      ”Luentoni sairaudesta nimeltä alkoholismi

      Kaikkien vuosien aikana kun matkustelimme ympäri maailmaa, ilmainen shampanja vaan virtasi ja tiukemmatkin juomat, kuten mojitot, vodkakarpalot pöydät notkuen jne. Jossain vaiheessa voi sanoa, että suorastaan join työkseni, minulle maksettiin shampanjanjuonnista ja tarjoamisesta.

      En ajatellut missään vaiheessa, kuinka koukuttavaa se on ja terveydelle hengenvaarallista, vaikka olinkin vihainen eräällä klubin omistajalle shampanjajuonnin pakosta, sanoin kyllä silloin, että se johtaa alkoholismiin.

      Ihmiset jotka tuomitsevat alkoholinkäyttöä, ovat joko tietämättömiä tai sitten muuten vaan kuvittelevat olevansa parempia ihmisiä. Minua suututtaa sellainen ajattelutapa.

      Olen järkyttynyt siitä, minkälaisia vaurioita alkoholi vaikuttaa ihmisen elimistöön. Ei kaikille niitä tule, mutta ihminen saattaa saada haimatulehduksen, maksatulehduksen, munuaisiin ongelmia, pahimmassa tapauksessa maksakirroosin joka on parantumaton ja vakavampi kuin esim. C-hepatiitti. Alkoholi aiheuttaa avioeroja ja kaikkea muuta pahaa.

      Kuitenkin, minusta tuntuisi äärettömän tylsältä, jos menisin vaikka treffeille ja mun pitäisi ottaa alkoholitonta viiniä kun vastapuoli joisi kunnon viiniä. Kun otan edes pari lasia, niin keksin paremmin ideoita ja minusta tulee luovempi. En edelleenkään puolusta todellakaan alkoholismia, se on salakavala sairaus joka kehittyy vuosien mittaan. Jatkan aiheesta vielä myöhemmin.....tämä koskettaa varmasti monia.”

      Kuva: http://aijaa.com/ioo4FZ

      7L: http://www.seiska.fi/Johanna-Tukiainen/Luentoni-sairaudesta-nimelta-alkoholismi/1057544

      • Minä ja viinanveto

        Tunkin jatkopostaus (4.11.14):

        ”9-vuotiaan fanini antama piirros mulle joka kuulemma esittää minua :)

        Minulla on lapsifaneja myös, eräs toinen tyttö on 13-vuotias. Ajattelin kirjoittaa alkoholismista, mutta voisin pitää siitä tunnin kestävän luennon joten mulla ei juuri nyt ole siihen aikaa.

        Alkoholismi = suomalaisten kansansairaus johon kuolee tuhansittain ihmisiä vuosittain. Monet heistä ovat muusikkoja, taiteilijoita jne. herkkiä ihmisiä, mutta mukaan löytyy kaikkia muitakin: perheenäideistä lähtien korkeasti koulutettuihin ihmisiin jne.

        Tämä aihe liittyy minuun itseeni. Kaveripiirissäni on myös alkoholisteja, osa heistä on pahemmalla tasolla kuin minä ja osalla käyttö ei ole vakituista, mutta he vetävät ns. ryyppyputkia.

        Hymy lehden väittämä on täysin valheellinen ja väärä, että olisin muka mennyt YKP palveluun humalassa ja yhden kerran myöhästynyt pahasti. Olen suorittanut sen tähän asti kiitettävästi ja tulen myös suorittamaan.

        Lindsay Lohan on julkisesti myöntänyt alkoholiongelmansa, hän joutui YKP palveluun ruumishuoneelle jossain vaiheessa, onpa kivaa....! No kuitenkin, osa ystävistäni myöntää ongelmansa, osa ei puhu siitä. Osa on kokonaan raitistunut. Sanoisin, että raitistumiseen auttaa rakkaus, joku hyvä parisuhde.

        Nimittäin jos 15-vuotta säännöllisesti alkoholia käyttäneelle ihmiselle sanoo, että "rupea täysin absolutistiksi" Se on melkein sama kuin sanoisi pyörätuolissa olevalle: "Lähde kävelemään."

        Alkoholismin voi jakaa kahteen eri luokkaan, on tyyppiä 1 ja 2.
        Tyyppi 1 ryyppää viikkokausienkin putkia ja on sitten selvinpäin esim. 2kk.
        Tyyppi nro 2 tissittelee lähes joka ilta tai pahimmassa tapauksessa kokoajan.

        Täytyy jatkaa tekstiä myöhemmin, kun mulla on aikaa, minulla on kuitenkin paljon asiaa aiheesta. Se on SAIRAUS jota monet eivät vieläkään näytä käsittävän. Alttius siihen tulee perimässä. Hetki..... jatkan myöhemmin.”

        Kuva: http://aijaa.com/QjELP3

        7L: http://www.seiska.fi/Johanna-Tukiainen/9-vuotiaan-fanini-antama-piirros-mulle-joka-kuulemma-esittaa-minua-/1057542


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe