Saako sossusta rahaa jos ei ole työkkärin asiakas ?

turha koko paikka.

Tekisi mieli mennä v i t tu u n koko p as ka paikasta,. Ja elää vain sossun rahalla.

39

1832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+18

Senku jäät pois työkkäristä.Ei kai ne sinua ole töihinmenolla häirinneet?Sulle ei kuulu latin latia tulla mistään,etkä saakkaan jos et ole työnhakijana.

• Sossu.pummi

Kyllä sossu maksaa vaikka ei työkkärissä kävisikään. Ei sinne ole pakko mennä.

• 1122335544

Aloittajalla on netti käytössä.

Ei ole kovin suuri homma lukea toimeentulotuki laki.

(en viitsi laittaa linkkiä)

• Sossu.pummi

Näin mäkin ajattelin, sossu tosin vähentää kahdelta kuukaudelta -20% ja sen jälkeen -40%

• ....

Eikös se oo niin et korkeintaan kahdelta peräkkäiseltä kuukaudelta saa kerrallaan alentaa ja sit on maksettava taas täyttä tukea?

• pipa päähän kesäksi
        .... kirjoitti:

Eikös se oo niin et korkeintaan kahdelta peräkkäiseltä kuukaudelta saa kerrallaan alentaa ja sit on maksettava taas täyttä tukea?

Kyllä, mutta jos ei edelleenkään kirjoittaudu työnhakijaksi ja jos ei ole laissa määriteltyä pätevää syytä olla hakeutumatta työnhakijaksi, niin sitten taas tulee uusi 2kk leikkaus...tämä voi alkaa aina edellisestä "pullikoinnista" eli niin, että on käytännössä yhtäjaksoinen sanktio.

• Anti Caleb

Aikoinaan....siis silloin kun oli töitä jokaiselle tarjolla....tuomittiin pakkotyöhön leipäänsä tienaamaan jos ei duuni maistunut.

• turha koko paikka.

Niinhän ne tekee nykyisinkin. Niihin en juuri aio mennä. Mieluummin eläisin 40 prosenttia alennetulla toimeentulotuella. Joutuuko silloin etsimään uuden kämpän jos on liian kallis kämppä ? Etsii sitten itse rauhassa töitä ilman turhaa ahdistusta työkkäristä.

• SSSSS
        turha koko paikka. kirjoitti:

Niinhän ne tekee nykyisinkin. Niihin en juuri aio mennä. Mieluummin eläisin 40 prosenttia alennetulla toimeentulotuella. Joutuuko silloin etsimään uuden kämpän jos on liian kallis kämppä ? Etsii sitten itse rauhassa töitä ilman turhaa ahdistusta työkkäristä.

Toimeentulotukea alennetaan, mutta se ei koske vuokraa,laskuja ym, vain sitä 460e.

• 121312

"""Niinhän ne tekee nykyisinkin. Niihin en juuri aio mennä. Mieluummin eläisin 40 prosenttia alennetulla toimeentulotuella. Joutuuko silloin etsimään uuden kämpän jos on liian kallis kämppä ? Etsii sitten itse rauhassa töitä ilman turhaa ahdistusta työkkäristä."""

Miten tekevät nykyisin?

• 97a

Laittavat orjatyöhön mitä työharjoitteluksikin kutsutaan.

• heh heh
        97a kirjoitti:

Laittavat orjatyöhön mitä työharjoitteluksikin kutsutaan.

Ellei mene, niin tulevatko kotoa hakemaan, laittavat rautoihin ja sitten vievät?

• Namu...

Onko nykyään vielä laitonta mennä ilmaiseksi töihin johonkin firmaan? Silloin ennen vanhaan kun himoitsivat työkokemusta niin menivät mieleiseen paikkaan ja nostivat työttömyyskorvauksen mutta sitten tuli laki että laitonta. Ilmeisesti oma-aloitteellisuudessa oli jotain vikaa? Tokihan parempi on että viranomaiset sen ilmaistyön osoittavat ne kun tietävät meidän asiat parhaiten. Sitten itketään kun ei työ kiinnosta. Eikö ne vois päättää mitä vittua haluavat ja pysyis siinä sitten ettei tarviis 5-10 vuoden välein muutella mikä on suotavaa ja mikä ei.

• 91225

Saa sitä työharjoittelupaikkaa itsekin hakea.

• ihmisoikeuksien puol
        91225 kirjoitti:

Saa sitä työharjoittelupaikkaa itsekin hakea.

Näitä sanotaan myös työelämän valmennuksiksi ja työkuntoutuksiksi. Niihin laitetaan väkisin. Voi joutua vuosikausiksi pakkotöihin huonolla tuurilla työkkärissä. Etenkin kun laitetaan TYPPIIN.

• 667755

"""Näitä sanotaan myös työelämän valmennuksiksi ja työkuntoutuksiksi. Niihin laitetaan väkisin. Voi joutua vuosikausiksi pakkotöihin huonolla tuurilla työkkärissä. Etenkin kun laitetaan TYPPIIN."""

Höpö höpö.

No laittavat ja laittavat.
      Siitä se on kiinni mihin paperiin itse laittaa nimensä alle.

Kyllä kai monellekin firmalle / laitokselle ilmainen työvoima kelpaa.
      Jos joku on niin tyhmä, että suostuu noihin ilmaisiin töihin, niin turha siitä on muita syyttää.

• ihmisoikeuksien puol

No. Kerro mitä jätetään työllistämissuunnitelmasta pois että ei noihin joudu ? toimintasuunnitelma: Mahdollisuus työllistämistoimenpiteisiin pois niinkö ? sitten on vielä ne. Sovitut toimet kohta siinä suunnitelmassa. Entäs kun seuraavana päivänä käynnistäsi virkailija on laittanut verkkoon jonkun "työnharun kartoituksen": Mihin se sinut sitoo ? HYvä. Kerro mullekin tarkkaan vinkit kuinka se suunnitelma tehdään että sinne TYPpiin ei joudu

• VanhaVaris123

"Kerro mullekin tarkkaan vinkit kuinka se suunnitelma tehdään että sinne TYPpiin ei joudu "

Jos ei allekirjoita tietojen luovutuslupaa, niin ei joudu typpiin. Ja tuosta allekirjoittamatta jättämisestä ei voi antaa karenssia eikä muutakaan sanktiota. Asiasta on aiemmin kirjoiteltu paljonkin ja googlettaa voi asian tiimoilta suomi24:sta :

"tietojen luovutus kuvan allekirjoitus site:suomi24.fi"

• asiaa miettinyt.

En tiiä. mut meikäläiselle ainakin paikallinen työkkäri tyrkkäs jonkun tietojen luovutuslupalapun allekirjoitettavaks ja valehteli et kela ja typ vaan vaihtaa sillä tietojaan ja sit osoituksen typpiin. sain sen menon typpiinmyöhemmin peruttua. Mut onko nyt näin että olen tietämättömyyttäni moisen allekirjoittanut jo työvoimatoimistossa ja minut voidaan sinne typpiin joskus laittaa ja terveystietoni ym on tongittu jo valmiiksi kun sinne joudun ?

• kiinnostunu.

Mikä on Typpi?

• TYPLeaks

TYPi on....
      "Paljon pahempi paikka se on. Siellä joudut kolmen 150-kiloisen virkailijan käsittelyyn. Sitovat sinut tuolliin kiinni, häikäisevät silmäsi kirkkaalla valolla, kopauttavat pari kertaa pampulla jalkapohjiisi. Ja sitten alkavat kuulustelevat sinua. Sinun pitää vastata rehellisesti kaikkiin henkilökohtaisiinkin kysmyksiin, ja jos vastaus on heidän mielestään väärä niin taas pamputtavat jalkapohjiin.

Harva sieltä on hengissä selvinnyt, täysjärkisenä ei kukaan. "

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11028603

• jeesussentään101

minä en mene työkkäriin, koska en saa rahaa sieltä..ja uusi laki on että alle 25v ammattitaidoton ei saa olla kun 3kk kerralla työtön...
      (siis mitä vittun järkeä siinä on) ja sitten kun eivät keksi työtä niin laitetaan 9e päiväpalkalla töihin.

• kyllästynyt työtön

jos kieltäydyn kaikesta ja sossu alentaa eka 20% ja sitten 40% lisää ja tuo alennus ei koske vuokraa,sähköä,terveysmenoja ym.Koskeeko se vain minun aikuisen osuutta tuo vähennyt (n.460e) vai alennetaanko myös lasten (huollettavien) osuuksia?

• sossupaholainen

Vain sinun osuuttasi.

• y4yhh

Oot hyvä esikuva lapsillesi :D

• Rankkaa elämää

On se aika rankkaa elämää yksinäiselläkin jos ruokaan jää rahaa enää noin 290 euroa kuussa jos toimeentulotuen persuosaa vähennetään sen -40%. Siitä vielä maksettava omat laskunsa esim netti ja puhelin. Muita siitä ei voi millään ilveellä enää maksaakaan eikä edes oikeastaan noitakaan eikä esim vaatteisiin jää enää sentin senttiä koskaan. Vaatteet on kuitenkin kuluvia ja ne kestä 5 vuotta.

• vähentäkää vaik 90%

9,66666666666666666€ jää päivää kohden ruokaan juomaan hygieniaan ja elämiseen.Ei sillä hurrata.Onneksi on seurakunta ja leipäjonot,pimeät työt jne.Eiköhän sitä rahaa siis jostain tule.

• ...............

Saa toimeentulotukea vaikka olet työkkärin asiakas.

• myös pohtinut

Kysymyshän oli että saako toimeentulotukea jos EI ole työkkärin asiakas. Osaatko vastata siihen? Töitä voi hakea itsenäisestikin ja työkkärin turhille kursseille osallistuminen ei kiinnosta.

• .............

Eikö kukaan osaa vastata aloittajan kysymykseen?

• ei ole karenssia

Eli saako sossusta massia jos ei edes ilmoittaudu työnhakijaksi?

• avuton apina

mulla luki ainakin siinä lapussa että.. tosite siitä että työhakusi on voimassa ( jotenki noin) niin jos en mene kirjoille työkkäriin niin saanko sit sossusta mtn? vai pakottavatko menemään työkkärii, ei todellakaan kiinnosta mennä sinne, osaan mä itsekin etsiä töitä netistä, olen hakenut moniin työpaikkoihin mutta EIVÄT VIITSI vastata että olenko päässyt vaiko en!! ja tuskin tulen työkkärist saamaan mitään koska minulla ei ole ammattia ( en jaksa selittää miksi keskeytin) ja niihin turha kursseille en mene!

• kaljaavaan
        avuton apina kirjoitti:

mulla luki ainakin siinä lapussa että.. tosite siitä että työhakusi on voimassa ( jotenki noin) niin jos en mene kirjoille työkkäriin niin saanko sit sossusta mtn? vai pakottavatko menemään työkkärii, ei todellakaan kiinnosta mennä sinne, osaan mä itsekin etsiä töitä netistä, olen hakenut moniin työpaikkoihin mutta EIVÄT VIITSI vastata että olenko päässyt vaiko en!! ja tuskin tulen työkkärist saamaan mitään koska minulla ei ole ammattia ( en jaksa selittää miksi keskeytin) ja niihin turha kursseille en mene!

Saa sossusta massia mutta vähentävät -20% pois jos ei ole kirjoilla työkkärissä.

• avuton apina
        kaljaavaan kirjoitti:

Saa sossusta massia mutta vähentävät -20% pois jos ei ole kirjoilla työkkärissä.

jep.. mut eipä se 20% haittaa mtn : / jaja sit ois viel semmone juttu et jos se työkkäriTÄTI antaa uuden ajan, ni tarviiks sit sinne mennä? sori nää kysymykset mut oon ekaa kertaa menossa työkkärii. periaattees ku en sielt saa mitää ni iha sama se mulle on et jätänkö välii ;)

• rallaatiarallaa

Mikä on niin vaikeaa ettei työkärissä voi olla? parhaassa tapauksessa löytävät töitä ja ilmaisissa 9 euron päivä kahvitteluissakaan ei minusta ole mitään pahaa! nytkin tekisinniitä mutkun en saa. Olen liikaa tehnyt niitä ja kuulemma laitonta antaa enempää harjoittelua. Pyytäällä pyysin mutta torautuivat ehdottomasti ja sanoivat että karenssi napsahtaa jos miltään työpaikalta tapaavat...Siis KIELSIVÄT TÖNTEON ILMASEKSI ja RAHALLA!!!

• avuton apina

no ei yhtikäs mikää, töitä täs paska maas ei saa tai no hyvällä tsäkällä joo! ja ei tosiaakaan kiinnosta mennä niille turhille kursseille, ei oo niistäkään mtn apua.. ja olen yli 19 vee

• hdfihadie

Avuton apina taitaa olla aika nuori?

• pakkopaitaa ylle

Ei ole mikään ongelma selvitä elävänä sossun rahoilla, jos alentavat -20% niin alat elämään vaan nuukemmin ja ostat ruokaa kaupasta silloin viimeistään -20% tai -50% alennuksella :) käyt jokaisessa mahdollisessa leipäjonossa ja käyt säännöllisesti eri kirkoilta hakemassa kaiken avun mitä ikinä ne antavatkin, tällä ohjeella sinä selviät ja näin olen minä selvinnyt ja seikkailut jatkuu osaltani :)

Työkkäri on nykyään kuin hitlerin hallitsema pakkovankila joka suoltaa työmarkkinoille ilmaista väkeä pilvin pimein uhkauksien varjolla....karenssikaasua niskaan jos pokkuroit vastaan....meillä työttömillä ei 2000 luvulla ole enää mitään arvoa, meitä saa käsitellä miten haluaa.

• Opiskelilja

Saa, vaikkei oo työkkärin asiakas. Jos on esim. opiskelija.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe