PItääkö siellä istua sossutäti ja työvoimaneuvoja edessään aina kun sinne menee ? Olenko käsittänyt oikein ? Minusta tuntuu että minut pakotetaan sinne kohta menemään. Tarkoittaako mahdollisuus työllistämistoimenpiteisiin työllisyyssuunnitelmassa että olen antanut luvan että minut voi laittaa tuohon typpiin ?
onko TYP oikeasti niin paha paikka mitä puhutaan ?
34
501
Vastaukset
- dsfdfdsrg trs
Etkö voi vaatia sopimuksen muuttamista? Peru lupauksesi osallistua moiseen.
Ja jos menetkin sellaiseen, tee se tarkkailijana, älä uhrina. Äänitä se, ota kuvia ja videoi ja jos sinua kohdellaan ala-arvoisesti, levitä sanaa. Tarvitsemme paljon kyykytysvideoita U-tubeen, että alamme tajuta, mitä suurelle osalle meistä tehdään tässä maassa. - ÄLÄ MENE
Paljon pahempi paikka se on. Siellä joudut kolmen 150-kiloisen virkailijan käsittelyyn. Sitovat sinut tuolliin kiinni, häikäisevät silmäsi kirkkaalla valolla, kopauttavat pari kertaa pampulla jalkapohjiisi. Ja sitten alkavat kuulustelevat sinua. Sinun pitää vastata rehellisesti kaikkiin henkilökohtaisiinkin kysmyksiin, ja jos vastaus on heidän mielestään väärä niin taas pamputtavat jalkapohjiin.
Harva sieltä on hengissä selvinnyt, täysjärkisenä ei kukaan. - Mengele
On paljon pahempi! Nöyryytystä ja vittuilua ali-ihmisten toimesta. Natsi-Saksaan verrattavaa kaalevismia!
- TYPLeaks
Pitäsköhän oikein pyrkiä sinne, ottaa "matsI" (=suullinen väittely) niiden nilkkien kanssa, kuvata se, ja laittaa youtubeen, ja nolata koko systeemi täydellisesti. Sen verran multa tuota kasalaistottelemattomuutta ja siviilirohkeutta löytyy.
- dfgdfsgsfdg
Tee niin!
Tarvitsemme sinun laisiasi heikomman oikeutta puolustavia, kansalaisten ihmisarvon puolesta taistelijoita. Kuvin ja sanoin on ennenkin sortajia kaadettu.
- täyttä paaskaa
Mä joudun istuun tavallisessa työkkärissäkin aina työvoimaneuvojan ja sossuntädin edessä. Kene idea oli yhdistää näiden toiminta oliko se vanhasen aikaansaannos.
- .....
Minkä paikkakunnan työkkärissä asioit ? ei kai tuon pitäisi olla mahdollista
- aktivointia.
..... kirjoitti:
Ensimmäisen ilmoittautumisen jälkeen tulee heti kutsu tekemään aktivointisuunnitelmaa.
- sama täällä
..... kirjoitti:
Kyllä se on mahdollista ja ihan vakiokäytäntö meilläkin päin. Se onkin yksi keskeinen syy siihen miksi en siellä enää asioi.
- Halpa avo-laitos
typ on koko suomen kattava avoi-mielisairaala verkosto. Ilman tevydenhuollon ohjausta, ilman lääkäreitä.
Toimii merkonoomien ja sosionoomien toimin.
tarkoitus on sosionoomi-merkonoomi psykiatrian avulla käännyttää työtön työhön.
Typ tosin on unohtanut,että ei ole palkkatöitä tarjolla. Mutta ei siitä väiä. Kunhan kansalainen vaan käännytetään työhön. Arbeit macht frei.- fgfgfg fhdf
Hyvin sanottu. Ehkä käännyttämisen sijaan puhuisin kuitenkin rankaisemisesta. Työttömyyshän on sairauden lisäksi myös rikos - riippuen siitä, kuka sattuu työkkärissä työskentelemään ja millä tuulella hän on.
Mutta ne, joita TYPeksellään mielisairaiksi, voisivat kirjallisesti vaatia työkkäriltä pääsyä oikean lääkärin puheille, joka voi diagnosoida heidät terveiksi. Tai ehkä parempi hakea sellainen lausunto itse; työkkärin muijalla kun voi olla lääkärituttava, joka antaa toisenlaisia diagnooseja. Tämä nyt tällaisena kyynisenä heittona. - Susi76
Typi on käsittääkseni täysin turha systeemi kyseisessä paikassa osataan kyllä kertoa kaikki ne jutut joihin ei ole oikeutta tai mahdollisuutta mutta kun kysyy mitä niillä on tarjota vastaus on ei mitään.
- Ussavuttomuuttako
Nämä typit ei kuullosta järin järkevälle tavalliselle ihmiselle. Perustuu nähtävästi joidenkin sairaiden uusavuttomien konttorirottien toimiin. Nykyäänhän joutuu alle 25v tekemään mitä älyttömämpiä asioita esim. työttömyyden aikana. Jostain syystä ne kuusivuotisen kansakoulun käyneet ovat niin eteviä, että voivat jopa vaatia muilta, mutta me nykyaikaisen peruskoulun käyneet olemme sitten niin surkeita, ettemme osaa käyttää kuin mig-hitsauslaitteita, vannesahaa ja muita työkaluja ja mm. puolustusvoimien kaikille jakamaa rynkkyä. Ai niin, menikö se niin, että ne lukion käyneet lääkäriopiskelijat ja juuri valmistuneet ei sitten ole koskeneet rynkkyyn, eikä vannesahaan, eikä ruuvariin ja koska he ovat uusavuttomia, niin sitten pitää olla meidän muidenkin.
- fjkl,k
Meillä päin typin väen kotikäynnitkin ovat arkipäivää.
- TYPLeaks
"Meillä päin typin väen kotikäynnitkin ovat arkipäivää. "
Eivät tulis minun kynnyksen yli yhtenä kappaleena. Mikä pakottaa laskemaan nuo TYPerykset kotiisi?- fjkl,k
Ei ole minun kotiini tulleet mutta tiedän tapauksen kun ovat kotiinkin tulleet, ja muistaakseni usemapi henkilö kerralla.
Kyseessä tais olla johonkin työtoimintaan osallistuminen, taisi olla niitä palkattomia harjoitteluja tai jotain kuntouttavaa juttua. Asiakas oli sossun minimillä eikä mennyt tuohon työkohteeseen, sitten olivat tulleet kotiin katsomaan mistä kenkä puristaa. Ei hänelle tietenkään mitään karensseja tullut kun oli jo minimiturvan piirissä.
Kotikäynnit ovat osa typin toimintaa. - TYPLeaks
fjkl,k kirjoitti:
Ei ole minun kotiini tulleet mutta tiedän tapauksen kun ovat kotiinkin tulleet, ja muistaakseni usemapi henkilö kerralla.
Kyseessä tais olla johonkin työtoimintaan osallistuminen, taisi olla niitä palkattomia harjoitteluja tai jotain kuntouttavaa juttua. Asiakas oli sossun minimillä eikä mennyt tuohon työkohteeseen, sitten olivat tulleet kotiin katsomaan mistä kenkä puristaa. Ei hänelle tietenkään mitään karensseja tullut kun oli jo minimiturvan piirissä.
Kotikäynnit ovat osa typin toimintaa.Jokaisen oma asia jos sisään laskee, ei niillä mitään laillisia valtuuksia siihen ole. Taitavat osata uskottavasti valehdella ja aivopestä asiakkaita. Kuvottavaa touhua.
- Tri.Gintonic
fjkl,k kirjoitti:
Kotikäynnit ovat osa typin toimintaa.Jumalauta, jos kotiin änkeävät niin ruutia silmille!
- TYPLeaks
http://www.ampparit.com/tv-ohjelma-21438001
"Menetelmää perusteltiin stalinistisella prekovka-ihanteella, eli ihmissielun muokkauksella rangaistustyön avulla."
Eipä ole asiat tuosta miksikään muuttuneet, samaa menetelmää käyttävät vieläkin, järjestelmästä riippumatta. - ....................
Yhden kerran on ollut sossun tätikin paikalla, kai ne kartoittivat kuinka hankalasta tapauksesta ja vaikeasta luonteesta on oikein kyse. Sainpahan kertoa kokemuksia edellisestä tukityöpaikasta ja siellä sattuneista asioista vähän ulkopuolisellekin taholle. Enpä tiedä minkä leiman olen otsaani tuon jälkeen saanut, eikä ole edes väliäkään, kun on jo tottunut ett toiset ihmiset leimaavat mut itseään huonommaksi joka tapauksessa. Ainakin mulla työkkärinvirkailija kysyi lupaa haluanko typin asiakkaaksi, annoin suostumuksen, koska mitä väliä miten munlaista ihmistä missäkin paikassa kohdellaan, joka tapauksessa olen pelkkää joutavaa roskaa ja haittana joka paikassa muille ihmisille. Ei sillä oikeasti ole loppujen lopuksi merkitystä oletko typin vai työkkärin asiakas, samoja juttuja ne molemmat sulle tulevat tuputtamaan. Niin kauan kun olet työtön, niin sun omalla tahdollas ja mielipiteilläsi ei ole merkitystä. Olet vain yks työtön muitten työttömien seassa, harmaata massaa jolla ei ole kasvoja tai nimeäkään.
- fdgfdgdgdg
Vie tapaamisiin omat turvajoukkosi. Äänittäkää tilaisuudet. Vaatikaa kaikki kirjallisena ja kunnollisin allekirjoituksin.
Älä itse mitätöi itseäsi. Anna niille, jotka sinua polkevat, seuraava kysely ja pyydä kohteliaimmin täyttämään. http://reilusuomi.wordpress.com/kysely/ - Kiitos noist sanoist
"Ainakin mulla työkkärinvirkailija kysyi lupaa haluanko typin asiakkaaksi, annoin suostumuksen, koska mitä väliä miten munlaista ihmistä missäkin paikassa kohdellaan, joka tapauksessa olen pelkkää joutavaa roskaa ja haittana joka paikassa muille ihmisille."
Noissa sanoissa on kyllä jotain tosi hienoa! - fgdgfdgsdg
Kiitos noist sanoist kirjoitti:
"Ainakin mulla työkkärinvirkailija kysyi lupaa haluanko typin asiakkaaksi, annoin suostumuksen, koska mitä väliä miten munlaista ihmistä missäkin paikassa kohdellaan, joka tapauksessa olen pelkkää joutavaa roskaa ja haittana joka paikassa muille ihmisille."
Noissa sanoissa on kyllä jotain tosi hienoa!Minusta omanarvon tunteen puute ei ole koskaan oikeutettua eikä hienoa. Meillä jokaisella on arvomme. Jos joku toinen ei sitä näe, me itse kuitenkin voimme oppia ymmärtämään arvomme. Sen jälkeen meitä ei ole niin kiva potkia päähän, koska emme alistu siihen niin helposti.
Listaa omia hyviä ominaisuuksiasi, taitojasi, tietojasi, kaikkea, mistä olet iloinen ja ylpeä itsessäsi. Vaikka nukkumaan mennessäsi "laske lampaita" listaamalla hyviä puoliasi rauhalliseen, nukuttavaan tahtiin: "rehellinen...ystävällinen..."
Se on jonkinlaista itsesuggestiota. Siitä voi olla hyötyä, ja haittaa siitä tuskin on. - ....................
Kiitos noist sanoist kirjoitti:
Noissa sanoissa on kyllä jotain tosi hienoa!Mulla on niin monen vuoden kokemukset työttömänä olosta ja työkkärissä käynneistä, joten en jaksa ruveta enää stressaamaan jostain typ-jutuista. Sääliks käy sitä virkailijaa, joka siellä mun asioita joutuu hoitamaan, mä olen niin toivoton tapaus ettei mulle taida mistään enää paikkaa löytyä mihin tällänen kelpuutettais töihin. Mä olen jo liian vanhakin kelvatakseni mihinkään ja niin toistaitoiseks leimattu ja todettu edellisessä tukityöpaikassakin, joten saa nähdä miten käy. Sen verran realistinen olen jo, ett tiedän etten tule enää saamaan oikeata työtä, enhän missään työpaikassa osannut mitään tehdä oikein. Mut on niin monet kerrat muutkin kuin työkkärinvirkailijat mitätöinneet, joten se ei ole uutta. Jos joku arvostais muakin, niin se oliskin yks maailman ihmeistä. Onneks ikää on sen verran ett ei tarvi enää sinnitellä kuin reilut kymmenen vuotta, niin pääsen ehkä työttömyyseläkkeelle. Kaipa sen jaksaa vielä kärsiä, potkikoon vaikka päähän, en välitä enää. Jos vitutusmomentti kasvaa tarpeeks suureks, niin teen lopullisen ratkaisun, onpahan sitten ainakin yks paska työtön vähempi haittana ja poissa pilaamasta parempien ihmisten maailmaa. Ainoa toive on ett voittais lotossa ison potin, niin vois sanoa goodbye ja soronnoo työkkärille, eikä tarvitsis mennä töihin muitten riesaks ja kiusaks.
- fgsgsdfgdf
.................... kirjoitti:
Mulla on niin monen vuoden kokemukset työttömänä olosta ja työkkärissä käynneistä, joten en jaksa ruveta enää stressaamaan jostain typ-jutuista. Sääliks käy sitä virkailijaa, joka siellä mun asioita joutuu hoitamaan, mä olen niin toivoton tapaus ettei mulle taida mistään enää paikkaa löytyä mihin tällänen kelpuutettais töihin. Mä olen jo liian vanhakin kelvatakseni mihinkään ja niin toistaitoiseks leimattu ja todettu edellisessä tukityöpaikassakin, joten saa nähdä miten käy. Sen verran realistinen olen jo, ett tiedän etten tule enää saamaan oikeata työtä, enhän missään työpaikassa osannut mitään tehdä oikein. Mut on niin monet kerrat muutkin kuin työkkärinvirkailijat mitätöinneet, joten se ei ole uutta. Jos joku arvostais muakin, niin se oliskin yks maailman ihmeistä. Onneks ikää on sen verran ett ei tarvi enää sinnitellä kuin reilut kymmenen vuotta, niin pääsen ehkä työttömyyseläkkeelle. Kaipa sen jaksaa vielä kärsiä, potkikoon vaikka päähän, en välitä enää. Jos vitutusmomentti kasvaa tarpeeks suureks, niin teen lopullisen ratkaisun, onpahan sitten ainakin yks paska työtön vähempi haittana ja poissa pilaamasta parempien ihmisten maailmaa. Ainoa toive on ett voittais lotossa ison potin, niin vois sanoa goodbye ja soronnoo työkkärille, eikä tarvitsis mennä töihin muitten riesaks ja kiusaks.
Voi sinua. "Jos joku arvostais muakin, niin se oliskin yks maailman ihmeistä."
Arvosta sinä itseäsi. Suomessa on nyt vallalla oikeistolaissysteemi, joka arvostaa vain rahaa. Kyllä se työkkäri yritti minutkin masentaa, kun Suomeen palattuani menin hakemaan työtä. Heti ensimmäisestä haastattelusta lähtien työkkärin kukkahattutädit ovat yrittäneet "pistää minut paikalleni", mutta se vain motivoi minua enemmän. En ole vielä löytänyt ratkaisua omaan taloudelliseen tilanteeseeni, mutta jos työkkäri vielä hetken jatkaa tämäntyyppistä motivointiaan, teen jotain. En ole journalisti enkä politiikan tuntija enkä korkeasti koulutettu, mutta pystyn silti kirjoittamaan. Suomessakaan monet eivät tosiaan välitä työttömistä. Meitä syytetään maan huonosta taloudenhoidosta, mikä on absurdia. Toisaalta ylpeillään "maailman parhaasta" koululaitoksesta, joka tuottaa nyt sitten kuitenkin muka roskaa ja rupusakkia.
Itsemurha on aina vaihtoehto, mutta kukapa siihen haluaisi ajautua? Sisulla vaan eteenpäin. Minulla on tunne, että yhdessä toimien me vähitellen saamme tämän maan asiat korjattua. On niitä pahempiakin diktatuureja kaadettu kuin suomalainen virkamiesdiktatuuri, joka ilkeydestään huolimatta on aika kesy.
- eräs..
AI ? Minulla on ollut kova työmotivaatio mutta työkkärin virkailijoiden kohtelusta on tullut vahvaa masennusta ja ahdistuneisuutta enkä jaksa siksi hakea enää mihinkään.
- Just!
Se on just noin miten sanoit. Nuorena oli kaikenlaisia haaveita työpaikasta ja sen tuomasta paremmasta tulevaisuudesta, oli työhaluja ihan hirveästi.
Mutta työkkäri sotkee aina... nekin tytöyyskorvaukset, jotka ovat jääneet saamatta, olisivat auttaneet pääsemään eteenpäin ja hakemaan töitä muualta. Mutta ei, täällä vaan ollaan jumissa nollatuloisena loppuun saakka. - opiksi ottanut
Kun tarpeeksi saa takkiinsa kaikesta yrittämisestä huolimatta, niin kyllähän se masentaa ja motivaatio kaiken omatoimisen yrittämisen suhteen häviää. Kun kerran työkkärissäkin ollaan sitä mieltä ett olen luuseri ja musta ei ole mihinkään, niin sitten se on niin. Yhden kerran jouduin pakoitettuna käymään, sillosen fiksun työkkärintädin päätöksestä, yhden ammattitaitokartoitusjutun. Sen jälkeen katos motivaatio kaikkeen yrittämiseen. Koin itse typeräks idiootiks sen kurssin käytyäni. Nöyryyttävä kokemus joutua pakolla käymään sellasen pilipalijutun, jossa kouluttaja kohteli meitä työttömiä kuin jotain toistaitoisia, mistään mitään ymmärtämättömiä vajakkeja. Ei sitä muijaa itseäänkään kiinnostanut se koulutus vaan osan ajastaan käytti oman firmansa pyörittämiseen siinä sivussa. Ei mun mielestä mihinkään kurssin sisältöön kuulu, ett joutuu luokassa kuuntelemaan kouluttajan tilitystä omasta elämästään ja kuinka huono mies hänellä oli. Tais etsiä uutta miestä, kun sormuskin katos heti alussa ja kerran oli jättänyt jopa liivit pois paitansa alta =D. No, olipa ainakin niille kymmenelle miehelle jotain silmänruokaa luokan eessä. Ei se mitään opastanut tai neuvonut, toi vaan vanhoista,huonoista kopioista otettuja kopiopapereita täynnä rasti ruutuun tehtäviä, jossa pähkäiltiin onko sisään- vai ulospäin suuntautunut luonne. Joo, tuohan on tosi tärkeä tieto mahdolliselle työnantajalle joka varmasti innoissaan olis tsekannut ne tehtäväpaperit. Tuollasen paskan läpikäytyä loppui into kaikkeen.Miks pitäis enää yrittää, kun liiasta yrittämisestä rankaistiin pistämällä joutavalle pilpalikurssille, en mä toisten halua kokea samanlaista rangaistusta, joten enpä enää hae mihinkään.
- tissi-ihmin3n
opiksi ottanut kirjoitti:
Kun tarpeeksi saa takkiinsa kaikesta yrittämisestä huolimatta, niin kyllähän se masentaa ja motivaatio kaiken omatoimisen yrittämisen suhteen häviää. Kun kerran työkkärissäkin ollaan sitä mieltä ett olen luuseri ja musta ei ole mihinkään, niin sitten se on niin. Yhden kerran jouduin pakoitettuna käymään, sillosen fiksun työkkärintädin päätöksestä, yhden ammattitaitokartoitusjutun. Sen jälkeen katos motivaatio kaikkeen yrittämiseen. Koin itse typeräks idiootiks sen kurssin käytyäni. Nöyryyttävä kokemus joutua pakolla käymään sellasen pilipalijutun, jossa kouluttaja kohteli meitä työttömiä kuin jotain toistaitoisia, mistään mitään ymmärtämättömiä vajakkeja. Ei sitä muijaa itseäänkään kiinnostanut se koulutus vaan osan ajastaan käytti oman firmansa pyörittämiseen siinä sivussa. Ei mun mielestä mihinkään kurssin sisältöön kuulu, ett joutuu luokassa kuuntelemaan kouluttajan tilitystä omasta elämästään ja kuinka huono mies hänellä oli. Tais etsiä uutta miestä, kun sormuskin katos heti alussa ja kerran oli jättänyt jopa liivit pois paitansa alta =D. No, olipa ainakin niille kymmenelle miehelle jotain silmänruokaa luokan eessä. Ei se mitään opastanut tai neuvonut, toi vaan vanhoista,huonoista kopioista otettuja kopiopapereita täynnä rasti ruutuun tehtäviä, jossa pähkäiltiin onko sisään- vai ulospäin suuntautunut luonne. Joo, tuohan on tosi tärkeä tieto mahdolliselle työnantajalle joka varmasti innoissaan olis tsekannut ne tehtäväpaperit. Tuollasen paskan läpikäytyä loppui into kaikkeen.Miks pitäis enää yrittää, kun liiasta yrittämisestä rankaistiin pistämällä joutavalle pilpalikurssille, en mä toisten halua kokea samanlaista rangaistusta, joten enpä enää hae mihinkään.
"Miks pitäis enää yrittää, kun liiasta yrittämisestä rankaistiin pistämällä joutavalle pilpalikurssille, en mä toisten halua kokea samanlaista rangaistusta, joten enpä enää hae mihinkään."
Mitä sinä yritit, ja vielä liikaa? Haitko jollekin kurssille tai koulutukseen ja sinut sen sijaan laitettiin tuolle tissinkatselukurssille? Oletkohan sellainen "lasi puolityhjä -ihminen? Joku, minä esimerkiksi, olisi riemastunut moisesta kurssista. Ajattele, mikä filmi laitettavaksi U-tubeen! Siihen vielä omat kommenttisi päälle. Äänityskin olisi ollut hyvä. Siitä parhaat palat palautteena työkkäriin, Kelaan ja paikallislehdillekin tiedoksi. Ja ladattavaksi nettiin, "kouluttajan" nimen ja puhelinnumeron kera. Olisit voinut esittää sen pseudo-vilpittömästi, suositellen kurssia muillekin. Itse he olisivat sitten huomanneet ironiasi.
Voi sinua. Pyri toiselle kurssille ja mene sinne varustautuneena tallennusvälinein. Ehdota kurssikavereillesikin, että hekin äänittävät, siltä varalta, että sinun kojeessasi on häikkää. Olisitte jälkeenpäin voineet vertailla tuloksianne ja tosiaan vaikka laittaa niistä parhaat palat nettiin. Mikä kurssi se oli nimeltään, ja millä paikkakunnalla? Voisin hakea... - opiksi..............
tissi-ihmin3n kirjoitti:
"Miks pitäis enää yrittää, kun liiasta yrittämisestä rankaistiin pistämällä joutavalle pilpalikurssille, en mä toisten halua kokea samanlaista rangaistusta, joten enpä enää hae mihinkään."
Mitä sinä yritit, ja vielä liikaa? Haitko jollekin kurssille tai koulutukseen ja sinut sen sijaan laitettiin tuolle tissinkatselukurssille? Oletkohan sellainen "lasi puolityhjä -ihminen? Joku, minä esimerkiksi, olisi riemastunut moisesta kurssista. Ajattele, mikä filmi laitettavaksi U-tubeen! Siihen vielä omat kommenttisi päälle. Äänityskin olisi ollut hyvä. Siitä parhaat palat palautteena työkkäriin, Kelaan ja paikallislehdillekin tiedoksi. Ja ladattavaksi nettiin, "kouluttajan" nimen ja puhelinnumeron kera. Olisit voinut esittää sen pseudo-vilpittömästi, suositellen kurssia muillekin. Itse he olisivat sitten huomanneet ironiasi.
Voi sinua. Pyri toiselle kurssille ja mene sinne varustautuneena tallennusvälinein. Ehdota kurssikavereillesikin, että hekin äänittävät, siltä varalta, että sinun kojeessasi on häikkää. Olisitte jälkeenpäin voineet vertailla tuloksianne ja tosiaan vaikka laittaa niistä parhaat palat nettiin. Mikä kurssi se oli nimeltään, ja millä paikkakunnalla? Voisin hakea...Sä olisit tosiaan tykännyt siitä kouluttajasta ja se olis varmaan ollut innossaan sun kaltasesta tissibongarista ja esitellyt ehkä lähemminkin mitä paidan alla on ;D ;D. Mä tosiaan hain ihan muuhun koulutukseen, josta ajattelin olevan jotain oikeata hyötyä mulle, heti parin päivän jälkeen kun olin netin kautta pistänyt hakemuksen sisään, tuli pakkohakuilmoitus tuohon ammattitaitokartoitusjuttuun eli hän rankaisi mua liiasta yrittämisestä. Eihän sen jälkeen pistänyt enää mua hakemaan yhteenkään ammattivalinnanohjausjuttuihin, kun lopetin hakemiset järkeviin koulutuksiin. Pistin joskus piruuttani hakemuksen menemään yhden alan koulutukseen, johon mua ei valittu terveydellisistä syistä. Kertaakaan se ei edes kysynyt ett miks hain sinne vaikka mua ei valita terveyssyistä siihen koulutukseen. Kun kerran oli idioottimainen henk.kohtainen työkkärineuvoja mulle sattunut, niin pitihän sitä vähän kohdella kuin idioottia kohdellaan.
Mene itse johonkin koulutukseen, jos haluat. Sen paskapläjäyksen jälkeen päätin etten enää hae, paitsi mitä nyt vittuilakseni hain sellaseen, johon mua ei voitu valita, koska olin siitä terveydellisestä syystä vienyt jopa lääkärintodistuksen sille idiootti työkkäritädille, minkäs mä sille jos se ei ymmärtänyt mitä siinä todistuksessa luki, liekö se onneton osas ees lukea sitä, joskus tuntui ett sillä oli jotain häikkää käsityskyvyssä. Harmi vaan ett se oli mun henk.kohtaisena neuvojana melkein 10 vuotta. Se aika meni hukkaan, mitään onnistunutta juttua se ei antanut. Kerran hommasin yhden palkkatukipaikan ihan itse, tuntui ett sitä vitutti kun olin omin avuin sen saanut. Luulis ett olis ollut ilonen ettei tarvinnut mua pitkään aikaan nähdä siellä pyödän toisella puolella. - tissi-ihmin3n
opiksi.............. kirjoitti:
Sä olisit tosiaan tykännyt siitä kouluttajasta ja se olis varmaan ollut innossaan sun kaltasesta tissibongarista ja esitellyt ehkä lähemminkin mitä paidan alla on ;D ;D. Mä tosiaan hain ihan muuhun koulutukseen, josta ajattelin olevan jotain oikeata hyötyä mulle, heti parin päivän jälkeen kun olin netin kautta pistänyt hakemuksen sisään, tuli pakkohakuilmoitus tuohon ammattitaitokartoitusjuttuun eli hän rankaisi mua liiasta yrittämisestä. Eihän sen jälkeen pistänyt enää mua hakemaan yhteenkään ammattivalinnanohjausjuttuihin, kun lopetin hakemiset järkeviin koulutuksiin. Pistin joskus piruuttani hakemuksen menemään yhden alan koulutukseen, johon mua ei valittu terveydellisistä syistä. Kertaakaan se ei edes kysynyt ett miks hain sinne vaikka mua ei valita terveyssyistä siihen koulutukseen. Kun kerran oli idioottimainen henk.kohtainen työkkärineuvoja mulle sattunut, niin pitihän sitä vähän kohdella kuin idioottia kohdellaan.
Mene itse johonkin koulutukseen, jos haluat. Sen paskapläjäyksen jälkeen päätin etten enää hae, paitsi mitä nyt vittuilakseni hain sellaseen, johon mua ei voitu valita, koska olin siitä terveydellisestä syystä vienyt jopa lääkärintodistuksen sille idiootti työkkäritädille, minkäs mä sille jos se ei ymmärtänyt mitä siinä todistuksessa luki, liekö se onneton osas ees lukea sitä, joskus tuntui ett sillä oli jotain häikkää käsityskyvyssä. Harmi vaan ett se oli mun henk.kohtaisena neuvojana melkein 10 vuotta. Se aika meni hukkaan, mitään onnistunutta juttua se ei antanut. Kerran hommasin yhden palkkatukipaikan ihan itse, tuntui ett sitä vitutti kun olin omin avuin sen saanut. Luulis ett olis ollut ilonen ettei tarvinnut mua pitkään aikaan nähdä siellä pyödän toisella puolella.Ei se kouluttaja olisi minusta kostunut, olen itsekin nainen. Minä taas olisin ottanut kaiken irti tilanteesta. On minuakin sen verran tylysti kohdeltu työkkärissä. Kosto on suloinen...
Olen hakenut koulutukseen ja teen parhaillaan lyhyttä kurssia. Se on tällainen tutustumisjakso, kuukauden ajan, ja vaikka hain siihen oma-aloitteisesti, siitä tuli heti pakollinen kurssi, kun olin lähettänyt hakemuksen. Soitto tuli jo samana päivänä; pakko tulla haastatteluun. Ja koska kyseessä on siivousala, tokihan minut valittiinkin, koska eihän sinne tunkua ole. Melkein kaikki olemme keski-ikäisiä tai vanhempia alan vaihtajia. Olen kyllä huomannut, ettei ala ole minua varten. Mitä Suomessa voi tehdä? Aloittaisin yrityksen, mutta eihän se Suomessa onnistu. Aloittavasta yrittäjästä kiskoo "omansa" pois vakuutusyhtiöt, yrittäjäeläkefirmat ja verovirasto, ja yrittäjälle jää jotain, jos jää. Luultavasti täytyy ottaa lainaa maksaakseen nuo hyödyttömät pakkomaksut! Ja tuleeko sitten asiakkaita. Jos ei tule, se on yrittäjän vika. Hänet on imetty kuiviin ja hänelle jää iso velka tai menee konkurssiin. Tällaista on yrittäminen Suomessa. Entisessä asuinmaassani on asiat tuoltakin osin paremmin. Suomi voisi ottaa oppia. Yrittäminen on talouden peruspilari. - opiksi..............
tissi-ihmin3n kirjoitti:
Ei se kouluttaja olisi minusta kostunut, olen itsekin nainen. Minä taas olisin ottanut kaiken irti tilanteesta. On minuakin sen verran tylysti kohdeltu työkkärissä. Kosto on suloinen...
Olen hakenut koulutukseen ja teen parhaillaan lyhyttä kurssia. Se on tällainen tutustumisjakso, kuukauden ajan, ja vaikka hain siihen oma-aloitteisesti, siitä tuli heti pakollinen kurssi, kun olin lähettänyt hakemuksen. Soitto tuli jo samana päivänä; pakko tulla haastatteluun. Ja koska kyseessä on siivousala, tokihan minut valittiinkin, koska eihän sinne tunkua ole. Melkein kaikki olemme keski-ikäisiä tai vanhempia alan vaihtajia. Olen kyllä huomannut, ettei ala ole minua varten. Mitä Suomessa voi tehdä? Aloittaisin yrityksen, mutta eihän se Suomessa onnistu. Aloittavasta yrittäjästä kiskoo "omansa" pois vakuutusyhtiöt, yrittäjäeläkefirmat ja verovirasto, ja yrittäjälle jää jotain, jos jää. Luultavasti täytyy ottaa lainaa maksaakseen nuo hyödyttömät pakkomaksut! Ja tuleeko sitten asiakkaita. Jos ei tule, se on yrittäjän vika. Hänet on imetty kuiviin ja hänelle jää iso velka tai menee konkurssiin. Tällaista on yrittäminen Suomessa. Entisessä asuinmaassani on asiat tuoltakin osin paremmin. Suomi voisi ottaa oppia. Yrittäminen on talouden peruspilari.Mulla tuo siivoustyö kuuluu niihin joita en enää terveyssyistä pysty tekemään. Muuten kyllä olisin valmis siihen työhön, nuorempana tehnyt muutamat kerrat sijaisuuksiakin. Jotenkin huvittavaa, ett se ainoa työ mihin kelpaisin, niin sitä ei terveys nykyään kestä. Lähihoitajatyöhön minusta ei ole, en pysty pistämään neulalla ketään. Yrittäjäksi en rupea, se työ on 24/7 työtä, ett pääsisi jotenkuten omille ja pitäis olla sellanen ala, jossa ei olis liian paljon kilpailua samalla alueella. Kaipa työkkäristä tyrkkäävät mut johonkin tukityöpaikkaan joksikin aikaa, jos vaan kukaan nyt tälläistä toistaitoista mihinkään huolii. Enhän mä työtön olis, jos jossain olisin jotain osannut hyvin ja oikein tehdä :D. Mihinkään koulutuksiin mun ikäsen on turha edes hakea, pelkästään iän takia mut karsittais heti kättelyssä pois mahdolisten ehdokkaiden joukosta. Pitänee jatkaa sinnikkäästi lottoamista, yhtä suuret mahdollisuudet mulla on ison potin saamisen kuin työpaikan saamisessakin. Varmemmin taitaa lottovoitto osua kuin saisin hyvän työpaikan ;D ;D
- pimmpiä kurssilta
Tais etsiä uutta miestä, kun sormuskin katos heti alussa ja kerran oli jättänyt jopa liivit pois paitansa alta =D. No, olipa ainakin niille kymmenelle miehelle jotain silmänruokaa luokan eessä.
---------------------------------------------------------------
samantapainen tapaus muttä eri tapaus
kerran työkkärin kurssilta joku tyyppi pani kurssin vetäjää
siitä se sai naisen asuu nykyyään sen kassa - ei näyttäsi olevan
Kalervon kokemuksella!.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472