Hei!
Portterini on tehnyt tätä ennenkin ja viimeksi päästiin ihan vain vaihtamalla suodatin ja sulattamalla koko auto viime talvena. Nyt jo ennen pakkasia alkoi auto reistailemaan, ilmeisesti ei saa polttoainetta, vaikka suodatin on uusi.
Auto starttaa sahaamisen jälkeen ja pysyy käynnissä, ei nyi tai pätki, mutta jos jätän auton parkkipaikalle muutamaksi tunniksi niin joudun jälleen sahaamaan, mutta huomattavasti lyhyemmän ajan, jos on pidemmän aikaa niin sitä pidempi sahaaminen, mutta aijemmin on kuitenkin startannut.
Tänään ei startannut, startti kyllä pyöri, mutta pakoputkista ei tule savua, eikä letkuissa näyttänyt kulkevan polttoainettakaan, missä vika?
Netistä luin että vika voi olla miltein missä vain, mutta haluaisin tutkia vikaa helpommilla tavoilla jotenka näihin konsteihin hakisin selvistystä! Ei haluttaisi räntäsateessa vaihdella startteja ja suodattimia, vaan tutkia ensin vika ja sitten korjata se...
Solenoideista ja releistä polttoainepumppuun olen lukenut vinkkejä ja ehdotuksia, mutta polttoainepumppu tuntuisi olevan ehjä (Toiminut ajossa nätisti) mutta rele tai solenoidi voisiko olla vikana tai sitten suodatin? Toisaalta taas, suodatin ei ole jäässä eikä myöskään haittaa normaalia ajoa kun ei nyi eikä pätki ajossa...
Laitelkaas naftamiehet vinkkejä tulemaan!
Transporter T4 98vm 2.4 Diesel ei käynnistynyt enään
6
5903
Vastaukset
- Götze
Ilmaahan tuo jostain imee järjestelmään, todennäköisesti, vikakuvauksen perusteella. Toinen mahdollisuus on ruiskupumpun sisäinen vika, eei ime polttoainetta tankilta. Käsittääkseni näissä moottoreissa, joissa on ruiskupumppu eikä polttoaineen suorasuihkutusta, ei ole mitään sähköisiä härpäkkeitä jotka vaikuttaisivat toimintaan. Paitsi sammutinsolenoidi, voi sekin vikaantua.
- Rudolf D
Kyllä uskoisin vian ennemmin löytyvän juuri ruiskupumpusta.
- Volks-Wagen
Osta Haynesin T4 Transporter Diesel vm 1990 -2003 korjausopas www.amazon.com 17 euroa, tai www.alfamer.fi 33 euroa, www.biltema.fi 25 euroa, www.ago.fi 23 euroa, www.suomalainenkirjakauppa.fi 23 euroa. Apua ja vinkkejä löytyy eikä maksa huollotkaan niin paljon.
- -99 T4
Sama ongelma pari vuotta sitten. Käytin autoa Pörhöllä muistaakseni kolme kertaa ja joka kerta siihen vaihdettiin jokin osa mittausten jälkeen. Mutta ei auttanut yhtään mitään. Sama ongelma jatkui kunnes huomasin että dieselin paluuletkussa oli vuoto. Vaihdoin sen ja ongelma oli poissa. Sanoin asiasta korjaamopäällikölle joka väitti että ongelma ei ole voinut johtua paluuletkun vuodosta. Mutta ei se johtunut niistä turhaan vaihdetuista osistakaan. Ketä tässä sitten uskoa, itseä vai korjaamoa.
- vw lt
Toivotaan ettei vika palaa, monesti luulee löytäneensä vian, joka onkin korjaamatta ja uinuu hetken aikaa, kunnes taas yllättää. Ehkä sulla oli vika paluuletkussa, mutta muille vinkiksi seuraavaa.
VW jakajapumpullisissa moottoreissa virtalukolta lähtee virta jollekin releelle, jossa on avautuvat ja sulkeutuvat kärjet, sieltä sähkö menee jakajapumpun mangneettiventtiilille. Näihin kärkiin kuluu piikki, relesysteemissä voi olla muutakin vikaa, jolloin välillä toimii, välillä ei, auto saattaa sammua vauhdistakin, hetken kun lepää, taas saattaa toimia pitkäänkin. Moni luulee, että vika silloin korjaantui, kun vaihdettiin suodattimia ja muuta. Piikin voi viilata pois. Akulta voi myös syöttää kokeeksi suoraan virtaa tuolle pumpun kyljessä olevalle venttiilille. - Juuri tämä vika
vw lt kirjoitti:
Toivotaan ettei vika palaa, monesti luulee löytäneensä vian, joka onkin korjaamatta ja uinuu hetken aikaa, kunnes taas yllättää. Ehkä sulla oli vika paluuletkussa, mutta muille vinkiksi seuraavaa.
VW jakajapumpullisissa moottoreissa virtalukolta lähtee virta jollekin releelle, jossa on avautuvat ja sulkeutuvat kärjet, sieltä sähkö menee jakajapumpun mangneettiventtiilille. Näihin kärkiin kuluu piikki, relesysteemissä voi olla muutakin vikaa, jolloin välillä toimii, välillä ei, auto saattaa sammua vauhdistakin, hetken kun lepää, taas saattaa toimia pitkäänkin. Moni luulee, että vika silloin korjaantui, kun vaihdettiin suodattimia ja muuta. Piikin voi viilata pois. Akulta voi myös syöttää kokeeksi suoraan virtaa tuolle pumpun kyljessä olevalle venttiilille.oli minun kaverillani ja oppi-isälläni T4:ssä. Kertoi joutuneensa tien päällä hahmottamaan vian alkuperän ja tekemään siihen hyppyjohdon jotta sai auton taas tulille. Korjasi sitten vian kotiin päästyään. Tällaisia eläkeläisukkoja meillä Itä-Suomessa pyörii. Toiset korjaa mitä osaa ja toiset mitä tahtoo. Tuollaisilla ukoilla on sellainen piirre että niiden ympärille kerääntyy ns. sisäpiiri monen eri alan osaajista. Juttu lentää mutta harvoin joutuu kääntymään pajalta pois koska ongelmaan ei löydy järkevää ratkaisua. Katoavaa luonnonvaraa koko porukka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743300
- 2012852
- 222676
- 492628
- 212514
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412345Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101813Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241757- 371620
- 181476