Jopa miljoonilla Android-käyttäjillä tekstiviestihuijauksen mahdollistava sovellus puhelimessaan
Tietoturvaan keskittyviä tietokoneohjelmia valmistavan Symantecin mukaan jopa miljoonat ihmiset ovat ladanneet muun muassa Google Play -kaupasta puhelimeensa Android-sovelluksia, jotka käyttävät tekstiviestihuijauksen mahdollistavaa koodia sovelluksissaan. Yhtiö kehottaakin käyttäjiä suhtautumaan varauksella epäilyttävän näköisiin tekstiviesteihin.
Symantec kertoo löytäneensä 250 Android-sovellusta, jotka sisältävät SMS-tekstiviestihuijauksessa käytettävää koodia. Sovelluksista 200 on tutkimuksen mukaan tällä hetkellä ladattavissa Google Play -kaupassa. SMSishing -nimisessä huijauksessa käyttäjää harhautetaan lähettämällä puhelimeen tekstiviesti, joka on itse asiassa lähtöisin puhelimesta itsestään.
Huijatulla tekstiviestillä on periaatteessa mahdollista manipuloida käyttäjää luovuttamaan esimerkiksi pankkitunnuksia tekstiviestin lähettäneelle sovellukselle. Useimmissa Symantecin havaitsemissa tapauksissa tekstiviestejä käytetään kuitenkin mainostamiseen. Selvityksessä Symantec ei löytänyt sovelluksia, jotka käyttäisivät tekstiviestejä yksityisten tietojen urkkimiseen.
Tech Week Europe kertoo Pohjois-Carolinan yliopiston tutkijoiden tekemästä havainnosta, jossa sovellus pystyy pääsemään käsiksi käyttäjän yhteystietoluetteloon ja voi lähettää tekstiviestejä, jotka näyttävät tulleen käyttäjälle tutuilta ihmisiltä.
Tietojen mukaan Google pyrkii korjaamaan ongelman seuraavassa Android-päivityksessä.
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2012/11/07/miljoonilla_android-kayttajilla_tekstiviestihuijauksen_mahdollistava_sovellus_puhelimessaan
Miljoonilla Android-käyttäjillä huijaussovellus puhelimessa
2
225
Vastaukset
- Silkaa Duubaa
Voi peee.. Miten onkaan tarve Symatechin virusturvalle, samoin F-securen..
Myynti propagantaa!
iOS on jo itsessään isompi tietovuoto.
Tai windows.
On Mullakin vastaava, esim TalkinTom mesenger, enkä koe sitä mitenkään ongelmalliseksi..
Mahdollistava on eri asia kuin Huijaava!!!!!
Turhaa veetutusta iOS ja W8 käyttäjiltä joille ei ole mahdollista rakentaa moisia ohjelmia! - ss:lumiaONhuono
Pankkitunnuksia kukaan anna tekstiviestien välityksellä kenellekkään,eikä saa antaa kellekkään.Noita tunnusten kalastajia on tietokoneilla ollut sähköposteissa ja kyselleet pankkitunnuksia.Täytyy olla kusipää,jos noita jakelee muille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17605- 67557
- 93535
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437