ikiläskin taistelu

rva ikiläski

olen ikiläski. monen monta kertaa laihduttanut isohkoja määriä (20-30kg), aina kilot tulleet takaisin.

viime elokuussa havahduin läskieni keskeltä ja menin vaa'alle; 113kg. pituus 162cm.

10 viikkoa dieettiä takana ja eilen aamulla vaaka näytti 90kg.

käyn kuntosalilla (2-)3x viikossa, kävelyllä (40-60min) 5-7x viikossa, sekä kävely/hölkkä lenkillä kelien salliessa.

no sitten se ongelmani. syöminen. en pysty elämään kohtuudessa. joko syön tai en syö ollenkaan. olen ollut dieettini aikana 3 vuorokautta putkeen syömättä, sitten taas vastaavasti ollut päiviä jolloin kontrolli katoaa syömisestä. useina päivinä saatan syödä vain kurkkua ja tomaattia, jolloin päivän kalorimäärä jää alle 100 kcal. esim jos syön juustonviipaleen, saan hirveän morkkiksen. onneks en pysty työntään sormia kurkkuun. jos pystyisin, oksentaisin varmasti.

käytän kiloklubia, kalorit jää usein -2500 kcal per päivä. silti laihtuminen ei ole aivan lineaarista. varmaankin ne satunnaiset överisyömispäivät tekee kiusaa. ihoni kutisee vietävästi, ja vatsamakkaroiden ihosta on osittain tunto lähtenyt?? muuten oloni on hyvä. ylensyönnin jälkeen olotila on hirveä.... onneksi en pysty enää aivan samanmoiseen ylensyöntiin kuin aikaisemmin.

102

3599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rva obelix

      Sinulla on varmasti puutosta hivenaineista. Tuo ihon kutina on muistaakseni seurausta sinkin, b-vitamiinin ja hyvien rasvahappojen puutoksesta.

      Vitamiini- ja hivenainepuutokset altistavat ahmimiselle: elimistö vaatii ja vaatii ruokaa saadakseen tarvitsemansa.

      Kannattaisiko ruveta syömään kasviksia ja manteleita/pähkinöitä ja omega-3-rasvaa(pitkäketjuisia saa vain kalasta) ?

      Kalorien puolesta ei ainakaan kasviksia tarvitse pelätä.

      • popsipopsiporkkanaa

        Elämäntapojen pysyvä muutos varmaan ainoa ratkaisu:
        Syö vähemmän, kuin kulutat. Säännölliset välipalat (kasviksia, rasvatonta raejuustoa/ rahkaa) ja pureskele ruokasi kunnolla, älä hotki. Aina ennen ateriaa iso lasillinen vettä.
        Unohda hissit ja motoroidut kulkuvälineet: kävele portaat kuudenteen kerrokseen muutaman kerran päivässä, kävele tai pyöräile kaikki päivittäiset matkat. Mene vesijumppaan ja uimaan. Lisää tehoja liikuntaan!
        Edellinen oli oikeassa, lisäravinteet eivät varmasti tee pahaa.


      • laihtunut mies

        Hiukka yli 2 vuota siten painoin 114 kg ja mun pituus on 166. Aloitin kovan treenaamisen ja laihduin 33 kg 9 kuukaudessa. Ja nyt tänä päivänä painan 83 kg. Olen saanut lihaksia paljon ja olen aika hyväs kunnos. Kilot ei ole tullut mulle takas. En treenaa enään niin paljoo mut syön terveellisesti. Syön vihanneksia ja hedelmiä ja juon paljon vettä. Salilla käyn jotain 2-3 kerata viikossa. Jos alan lihomaan niin sitten alan käymään 6 kertaa viikossa salilla ja treenaamaan kovaa.
        Syön jotain pitzaa harvoin ja teen omat ruuat. Ei kannata syödä kaupan valmisruokia koska jos tekee itse ruuan niin se on paljon terveellisempää.


      • onnellinenkilojen ka

        Paskaa ei syö kukaan kaamoskaappi,sattui taas omaan nilkkaan.Minä olen kanssa yrittänyt monta kertaa laihduttaa, mutta kun syödä täytyy ja maistuu hyvälle niin kilot tulee takasi se on paljolti geeneissä siis suvusta riippuu.


      • näin on sanottu
        laihtunut mies kirjoitti:

        Hiukka yli 2 vuota siten painoin 114 kg ja mun pituus on 166. Aloitin kovan treenaamisen ja laihduin 33 kg 9 kuukaudessa. Ja nyt tänä päivänä painan 83 kg. Olen saanut lihaksia paljon ja olen aika hyväs kunnos. Kilot ei ole tullut mulle takas. En treenaa enään niin paljoo mut syön terveellisesti. Syön vihanneksia ja hedelmiä ja juon paljon vettä. Salilla käyn jotain 2-3 kerata viikossa. Jos alan lihomaan niin sitten alan käymään 6 kertaa viikossa salilla ja treenaamaan kovaa.
        Syön jotain pitzaa harvoin ja teen omat ruuat. Ei kannata syödä kaupan valmisruokia koska jos tekee itse ruuan niin se on paljon terveellisempää.

        6x per viikko kuntosalii on liikaa 3x per viikko o max kunto-ohjaajien ohje ja sen pitää olla elämäntapa. Koska kun on päässy kuntoon nii se kunto täytyy pitää siellä huippulla.


      • Jyyrgen
        näin on sanottu kirjoitti:

        6x per viikko kuntosalii on liikaa 3x per viikko o max kunto-ohjaajien ohje ja sen pitää olla elämäntapa. Koska kun on päässy kuntoon nii se kunto täytyy pitää siellä huippulla.

        6x Viikko ei ole liikaa. Kuntohjaajat harvoin tietävät paskaakaan kuntosaliharjoittelusta ja se on kyllä useaan otteeseen huomattu.


      • pyörylä

        Lihakset tulevat ja menevät, mutta läski on ikuista!


      • "itsekin treenannu"
        Jyyrgen kirjoitti:

        6x Viikko ei ole liikaa. Kuntohjaajat harvoin tietävät paskaakaan kuntosaliharjoittelusta ja se on kyllä useaan otteeseen huomattu.

        Joo, ei 6x viikos oo liikaa mutta turha kuvitella että lihakset ehtii palautuu (edes napeilla) tuosta rääkistä jos täysillä vetää, toki salilla voi käydä crosstraining tyylistä treenii vetämäs jolloin 6x viikkos on ok.


      • Syytä tähän?!?
        näin on sanottu kirjoitti:

        6x per viikko kuntosalii on liikaa 3x per viikko o max kunto-ohjaajien ohje ja sen pitää olla elämäntapa. Koska kun on päässy kuntoon nii se kunto täytyy pitää siellä huippulla.

        Miksi 6 x per viikko olisi liikaa? tai 3 kertaa maksimi?


      • siks että
        Syytä tähän?!? kirjoitti:

        Miksi 6 x per viikko olisi liikaa? tai 3 kertaa maksimi?

        lihaksiston kestää palautua kunnolla noin 72h.


      • mek
        siks että kirjoitti:

        lihaksiston kestää palautua kunnolla noin 72h.

        Ne palautuu kun jos kay salilla 6 kertaa niin tehdään yläkroppa ja seuraavana päivänä jalat ja sitten paluttavat harjoitukset niin 5 ja 6 päivänä voi taas treenata täysillä. Ei se kertojen määrä ratkase vaan se ettei joka kerta tehdä max treenejä vaan osa treenipäivistä on paluttavia harjoituksia sopivalla rasituksella.


      • 15+5
        onnellinenkilojen ka kirjoitti:

        Paskaa ei syö kukaan kaamoskaappi,sattui taas omaan nilkkaan.Minä olen kanssa yrittänyt monta kertaa laihduttaa, mutta kun syödä täytyy ja maistuu hyvälle niin kilot tulee takasi se on paljolti geeneissä siis suvusta riippuu.

        Ei ole geeneissä vaan elintavoissa. Kun syöt enemmän kuin kulutat, niin lihot =) näin simppeliä se vaan on. Turha selitellä painavilla luilla ja geeneillä. Ruokailu ja kulutus kohdalleen niin kilotkin on kohdallaan.


      • yfxdtjjgfmyku
        15+5 kirjoitti:

        Ei ole geeneissä vaan elintavoissa. Kun syöt enemmän kuin kulutat, niin lihot =) näin simppeliä se vaan on. Turha selitellä painavilla luilla ja geeneillä. Ruokailu ja kulutus kohdalleen niin kilotkin on kohdallaan.

        Joidenkin tutkimuksien mukaan, kyllä nuo geenitkin vaikuttavat. Ne taitaa vaikuttaa juuri tuohon syömiskäyttäytymiseen. Jotkut henkilöt saavat enemmän kicksejä syömisestä ja siten heidän on vaikeampi kontrolloida syömistä.


      • un_happy
        näin on sanottu kirjoitti:

        6x per viikko kuntosalii on liikaa 3x per viikko o max kunto-ohjaajien ohje ja sen pitää olla elämäntapa. Koska kun on päässy kuntoon nii se kunto täytyy pitää siellä huippulla.

        Mitä mun pitäisi tehdä, kun selkä on sökö ja jalat ei kannata tällä hetkellä ja ylipainoa on 10-13 kiloa. En pysty liikkumaan. Kuntopyörää koitin polkea, mutta ei kestänyt selkä kivuilta, eikä lonkat. Olin tapaturmassa reilu 2 vuotta sitten ja meni rustoja sököksi, eli välilevyjä ja lonkkanivelestä rusto myös. Miten pystyn olemaan syömätä, että laihtuisin, kun en ole enää mikään teinityttö :( millä on nopea aineenvaihdunta.


      • Juupasjoopas
        siks että kirjoitti:

        lihaksiston kestää palautua kunnolla noin 72h.

        Siks että-kirjoittajalle vaan sitä, että väärässä on. Mek-kirjoittaja on aivan oikeassa. Kunnon nesteytyksellä ja proteiinipalautejuomalla pysty minimoimaan lihasvauriot niin kuntosalitreenin kuin maratonin jälkeen.


    • herraasiallinen

      Laihtuessa rasvasolut ei poistu vaan kutistuvat. Rasvaimu on ainoa tapa poistaa rasvasolut kokonaan!

      Itsekuria! Hävettää kun ihmiset kuolee köyhissä maissa nälkään ja täällä "hyvinvointivaltiossa" ihmiset läskeihinsä kuolee :(

      • delegruppi

        Rasvaimu ainoa keino. Ja paskat. Liikunta ja oikea ruokavalio. Älkää syökö rasvaista paskaa


      • Vitun NORSU!

        "Hävettää kun ihmiset kuolee köyhissä maissa nälkään ja täällä "hyvinvointivaltiossa" ihmiset läskeihinsä kuolee :( "

        Itseasiassa lihavuudesta on tehty jossain määrin häpeän asia ja se antaa useasti monelle ns.normaalipainoislle oikeuden haukkua,pilkata ja vittuilla aiheesta.Se on myös syy syrjiä.Itse olen tämän kokenut monella rintamalla.
        Joten,en todellakaan usko että kukaan haluaa olla läski.Mutta,ne syyt miksi siihen ajautuu on moninaiset.Harva koko elämänsä vähintään normaalipainoisena ollut edes ymmärtää niitä.
        Itse voin myöntää että syynä omaan ylipainooni on tunne syöminen kun elämä ahdistaa.Älyttömintä on tunnistaa se itsessään mutta tekee sen silti.Sitä elää vain siinä hetkessä,ei siinä ajattele että miltä sitä ensi kesänä näyttää,kelpaako rannalle vai ei.Paradoksaalisinta on syödä sitä varten että toteaa olevansa läski ja laskee itsensä lopulta sille tielle.Tämänkin olen kokenut.
        Tosin,olen tehnyt parannuksen viime kesän jälkeen josta paino tippunut 15kg ja tavoiteessa on ainakin tiputtaa samanmoinen määrä.Mutta,silti,haaveni ja tavoitteeni ei ole päästä mihinkään BMI:n taulukon mukaisiin ihannelukemiin,vaan luotan peiliin ja omaan arvostelukykyyn.Se paino missä koen olevani hyvä,saa riittää myös muille.


      • lgögfgf

        Herra vähemmän asialliselle:

        samaa toivotat varmaan peliriippuvaisille, seksiaddikteille, tupakoitsijoille, alkoholisteille ja liikunta-addikteille? Tuo näkemyksesi olisi varmaan ihan käypänen neuvo, jos maailma olisi mustavalkoinen...


      • 255

        "Laihtuessa rasvasolut ei poistu vaan kutistuvat. Rasvaimu on ainoa tapa poistaa rasvasolut kokonaan!"

        Olet ymmärtänyt väärin ja tullut ilmeisesti plastiikkakirurgian mainosten huijaamaksi. Rasvasolujen määrä ei riipu henkilön painosta, se on siis periaatteessa ihmisellä vakio. Lihotessa rasvasolujen KOKO suurenee (ei suinkaan määrä), laihtuessa niiden koko taas pienenee.


    • primax1

      Eiköhän kannattaisi ottaa järki käteen..oikeanlaista ruokaa oikeanlaiset määrät,nälkää ei nähdä pysyvässä elintapojen muutoksessa.Mielestäni kiloklubi ei käske olla päiviä syömättä..??

    • aamupala831

      Itse olen käyttänyt kiloklubia ja nähnyt sen todella hyödylliseksi. Se on opettanut syömään oikeanlaisia ruokatyyppejä oikeita määriä. Itselläni kuitenkin isoimpana oppina on oikea rytmitys ruokailussa. Eli määrittää tietyt ruokailuajat ja pitää niistä kiinni. Niin ei tule syötyä liikaa eikä liian vähää. Mutta näillä keinoilla olenkin pudottanut kuukaudessa vaan 5 kiloa, mutta tie jatkuu.. Ei saa hätäillä, vaan opetella pikkuhiljaa oikeampi tapa syödä.

    • Sampo***

      Herra asiallinen vois hävetä omia puheitaan ja katsoa peiliin.
      Itselläni ei sinänsä ongelmaa kys. asian kanssa. No - 5 kiloa liikaa, mutta paino heittää muutenkin. Oon 30 v mies. Salilla tulee käytyä ja liikuttua / syötyä paljon että salista olisi hyötyä (liha, kala, kana, kasvikset, riisi, peruna, lisäravinteet.) Kyse onkin siitä, että nälkä pysyy kurissa. Muuten käy kuten aloittaja sanoi. Itselläni karkit ja nälkäisenä kauppaan on pahin "ongelma" joka joskus yllättää. Toki joskus voi herkutella, mutta tapa siitä ei saa tulla. Läskiä ei voi jännittää.

    • kggk

      yks hyvä vaihto ehto on ruveta kasvis-syöjäksi...

      • IrmaKirveli

        Miks nälkäkin tulee aina iltakoneella kotiin ja miks olutkin on aina niin hyvä terapiajuoma?


    • sopiva

      Mulla on samanlainen kaveri, joka on koettanut laihduttaa, koska painoa on jo 140kg, mutta huonolla tuloksella. Hän koettaa karpata, mutta nyt on tiedossa, että hänellä kun on 2- tyypin diabets tulossa, niin karppaus on pahasta. Liikkumisen lisääminen olisi varmasti hyväksi, niin myös sulle, mutta kun se ei tahdo sujua. Vaikea muuta sanoa kuin kasviksia ja kalaa sekä liikuntaa. Kieltäytymistä herkuista se vaatii.

      • älä puhu pskaa

        Vhh on ruotsissa virallinen diabeteksen hoito.


      • tästä lisää
        älä puhu pskaa kirjoitti:

        Vhh on ruotsissa virallinen diabeteksen hoito.

        Antti Heikkilän kirja Diabeteksen hoito ruokavaliolla


    • alaistava

      kieltäkää sana 'laihduttaminen' ja vaihtakaa se termiin 'lihas/rasva tasapainon säätely.

      Keskittykää tulosten parantamiseen. Unohtakaa vaaka.

      On aivan raaka fakta, että esim Cooperin juoksun tuloksen parantaminen viidelläsadalla metrillä(tai joku muu tavoite), tuo varmasti monia asioita mukanaan.

      Mut joo.. läskeille on turha selittää. Hoikkien ja hyvännäköisten salaisuus on siinä, että he ihan oikeasti tekevät töitä sen RUOKAVALIONSA eteen. Opiskelu, keskustelut, käytäntöön ajaminen ja jalkautus, laadun tarkastaminen ja parantaminen.

      Paljon aikaa, paljon työtä, paljon hikeä, paljon rahaa(vaatteet, salimaksut, lihashuolto, ravinteet)...

      Olisko helpompi sittenkin vain olla läski ja valittaa siitä kerran kuukaudessa jollain keskustelupalstalla?

      • Sani0

        Alkuperäisen postaajan ote asiaan kuulostaa enemmän syömishäiriöltä kuin dieetiltä, pelkällä kurkulla ei kukaan elä. Vaaka ja kalorilaskurit ulos, huomio siihen mitä saa ja pitää tehdä: salille ainakin kolme kertaa viikossa ja mieluummin useammin, kasviksia ja hedelmiä niin paljon kuin napa vetää mutta ainakin puoli kiloa päivässä, tarpeeksi proteiinia ja kuitua. Laihtua voi syömättömyydellä, mutta pysyvästi ja terveellisesti vain syömällä ihan hitosti oikeanlaista ruokaa.

        Ja jollei laihdu, niin kasviksista ja liikunnasta on silti pelkkää hyötyä. On parempi olla pulska ja terve kuin laiha ja aliravittu/sairas (enkä ole sitä mieltä omista syistäni -satun olemaan hoikka koska äitinikin on enkä mielenlujuuttani).


      • tsemiidfh

        "Hoikkien ja hyvännäköisten salaisuus on siinä, että he ihan oikeasti tekevät töitä sen RUOKAVALIONSA eteen. "

        Ei välttämättä. Toiset vain ovat esimerkiksi luonnostaan hoikkia nopeamman aineenvaihduntansa vuoksi, ts.eivät liho vaikka söisivät mitä. Toiset taas ovat muuten vain hoikkia, koska ovat omaksuneet lapsuudesta terveelliset elämäntavat (liikunnan lisänä) eikä heidän siten edes tarvitse miettiä syömisiään tai jokaista suupalaa. Useiden hoikkien ei todellakaan tarvitse tehdä TYÖTÄ RUOKAVALIONSA eteen, vain ns. henkisesti läskien hoikkien täytyy. Siis sellaisten, jotka lihovat heti, kun syövät yhden pullan liikaa, ja sitten toisen ja kolmannenkin. Näillä hoikilla varmaan on potentiaali lihota ap:n mittoihin.

        Toki aloittajan on tehtävä työtä päästäkseen normaalipainoiseksi, mutta se on ennen kaikkea lähdettävä pään sisältä. Mielestäni aloittaja saattaa tarvita terapiaa.

        Ap:n tilanne kuulostaa vähän BED:iltä.

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00819


      • Raudanpanija
        Sani0 kirjoitti:

        Alkuperäisen postaajan ote asiaan kuulostaa enemmän syömishäiriöltä kuin dieetiltä, pelkällä kurkulla ei kukaan elä. Vaaka ja kalorilaskurit ulos, huomio siihen mitä saa ja pitää tehdä: salille ainakin kolme kertaa viikossa ja mieluummin useammin, kasviksia ja hedelmiä niin paljon kuin napa vetää mutta ainakin puoli kiloa päivässä, tarpeeksi proteiinia ja kuitua. Laihtua voi syömättömyydellä, mutta pysyvästi ja terveellisesti vain syömällä ihan hitosti oikeanlaista ruokaa.

        Ja jollei laihdu, niin kasviksista ja liikunnasta on silti pelkkää hyötyä. On parempi olla pulska ja terve kuin laiha ja aliravittu/sairas (enkä ole sitä mieltä omista syistäni -satun olemaan hoikka koska äitinikin on enkä mielenlujuuttani).

        Mitä ihmeen valittajia täällä on? Ja ihmetyttää myös tuo, kun käsketään salille menemään. Ei mun tartte mennä salille työpäivän jälkeen. Joka lihas saa kyytiä päivän aikana. Kysynpähän vaan, että moniko näillä palstoilla pystyy punnertamaan maasta yhdellä kädellä, mä pystyn. Ei taitais onnistua edes kahdella kädellä?


    • Kylmät kädet

      Niin kutsuttu jojottelu on pahinta. Vedät jotain muoti-dieettiä (karppaus, yms), laihdut, mutta lihot kohta pahempaan kuntoon.

      Paras ja ainoa toimiva ratkaisu on: Mielenlujuus.

      • jätkäsadfölkasjdf

        Tahdonvoimaa riittää aikansa, ja sitten kun se loppuu, seuraa paluu vanhaan. Siksi pysyvä elämäntapojen muutos terveellisempään suuntaan ei voi perustua pelkkään mielenlujuuteen.


      • Kylmät kädet
        jätkäsadfölkasjdf kirjoitti:

        Tahdonvoimaa riittää aikansa, ja sitten kun se loppuu, seuraa paluu vanhaan. Siksi pysyvä elämäntapojen muutos terveellisempään suuntaan ei voi perustua pelkkään mielenlujuuteen.

        Se nimenomaan perustuu pelkkään mielenlujuuteen.


    • laihtunut mies

      Pitää syödä tasaisesti 4-5 kertaa päivässä. Syöt vähän kerralla ja ei sun laihis onnistu jos syöt kerralla hirveet määrät tai sit et syö 3 päivään. Tasainen syöminen tuo tuloksia. jos treenaa niin pitää syödä joka päivä, mut älä syö valmisruokia tai hampurilaisia ja pizzoja. Jos syöt mahan täyteen kerralla niin et ehdi kuluttamaan sitä ja keho varastoi energiaa ja rasvaa ja siksi paino ei putoa. Siksi pitää syödä vähän kerralla monesti päivässä.

    • Tällä onnistuin

      Hei, minä sain itseltäni kiloja karisemaan Cambridt- kuurilla. Lähtö painosta on pudonnut 14kg. Ei sekään helppoa ole, mutta jos jotain tosissaan tahtoo, niin kyllä siinä onnistuu. Tuloksia ei saa odottaa liian äkkiä, hitaasti hyvä tulee ja ehkä paino pysyy paremmin pois ,kun se lähtee pikkuhiljaa. Innostus liikuntaan lisääntyy samalla kun kiloja häviää. Ymmärrän hyvin sinua, olen itse useasti yrittänyt laihduttaa tuloksetta, mutta ainakin minä sain avun Cambridge-kuurista. Nyt on hyvä aloittaa, etsi netistä sinua lähin ohjaaja. Toivotan onnea!

    • 159/48n

      Kokeileppa tätä.. laihduin pysyvästi 40kg..

      2x päivässä valmisateria (max 500kcal), aamulla kahvia rasvattomalla maidolla, jos tulee nälkä niin vettä/zero limua/kahvia/teetä.. Vaihda sokeri makeutusjauheeseen, kaikki tuotteet kevyempään. unohda leipä. Salipäivinä syö myös 400g raejuustoa ja 200g kalkkunafileleikettä.

    • ooooooooo1

      minun käsityksen mukaan voit syödä ihan normaalisesti kun et syö ilta 6 ja aamu 6 välissä mitään näin minä puotin 2 kuukaudessa 30 kiloa

      • pikkupyöreä

        ei toimi, jos teet vuorotyötä!!!


    • Ei paluuta entiseen

      Vähennäppäs hieman huonoja hiilihydraatteja,ja lisää hyviä,eli puolitappa alkuun vaikka peruna määrä mitä syöt viikossa niin puoleen ja leipä kans nykyisestä määrästä puoleen..Lisää tuon vähennetyn perunan sijaan ruuan kanssa lämpimiä kasviksia,pakastealtaassa on valmiiksi pusseissa mm.parsaa,porkkanaa,kukkakaali sekoituksia. Lisää vielä lautaselle salaattia,jos tykkäät juustoista niin laita vaikka salaatin sekaan juustoa..Syö 3 kertaa päivässä kunnolla lämmin ateria ja siinä saa olla lihaa,kalaa ,kanaa mitä vain oikeata ruokaa. Pidät näin huolta että verensokeri ei hitsaa koko ajan ylös ja alas,se tekee sen nälän tunteen vähän väliä,ja sitten tulee naposteltua välipalaksi kaikkea huonoa..Pahimpia välipaloja on juuri leipä,missä on paljon hiilihydraatteja,ja joka nostaa verensokerin nopeasti ylös ja laskee nopeasti alas,eli karppi leipiä suosittelen mm.ruiskarppileipä on ravintokuiduiltaan yhtä hyvää kuin tavallinen ruisleipä,mutta sisältää jopa50% vähemmän hiilihydraatteja,suosittelen vaihtamaan tuohon leipään jos haluat välipalana syödä leipää..:)
      Itse olen aina ennen jojoillut painoni kanssa,vetänyt ihan älyttömiä diettejä,laihduttanut urheilemalla ja milloin mitenkin,mutta ennen kuin sen oikeasti tajuaa,että eihän ne kilot pysy poissa jos laihdutuksen jälkeen palaa aina entiseen elämään..Kyllä se on vaan niin että koko loppu elämän muutos on kyseessä..Se on vähän niin kuin alkoholistilla että paluuta entiseen ei voi olla jos meinaa pysyä "kuivilla"..Itse olen laihtunut nyt 19 kg ja tiedän että tavoitepainon pitämisessä,en voi palata nyt sitten entiseen ..Tsemppiä!!

    • suun liikunta

      Kyllä se vaan niin'on ettäs suun liikunta on suurempi kuin jalan liike.Kaloreita menee suusta sisään enemmän kuin kulutat , ei tuo niin vaikeaa voi olla ,
      menet peilin eteen siellä se syy on , turhaan sitä muualta haet,itsensä hallinta !!!

    • LueLisaa

      1. Pidä kalorit kurissa fiksusti! Jos kalorien saanti on -2500kcal kehosi alkaa säästelemään energiaa, eikä laihtuminen nopeudu, mutta olo on väsyneempi. Elä pidempään -500kcal/päivä ja kerran viikossa tai kahdessa pidä huijauspäivä. Tällöin saat vähän yli kulutuksen kaloreita, jolloin keho alkaa käyttämään jatkossa taas enemmän jo varastoitua energiaa.

      2. Säännöllisyys. Tee elämäntapamuutos. Älä jojottele sen painon kanssa. Urheile niin, että se on mukavaa äläkä rääkkää itseäsi. Sama syömisen kanssa. Jos syöt vähän alle kulutuksesi, se on myös helpompaa, mutta myös toimivampaa ja terveellisempää pitkällä ajalla.

      Voit syödä mitä haluat mutta niin yksinkertaista se on, jos käytetyt kalorit ylittää saadut kalorit, laihtuu. Eli syö mielummin rehuja, kuin karkkia. Näin voit syödä paljon enemmän, eikä kcalorit ylity. Ei kuitenkaan kannata yrittää laihtua liian nopeasti ellei sitten ole valmis veitsen alle.

    • minä

      itse syön e-epaa ja d.tä mutta ei mitään vaikutusta, painoa 140kg ja koko ajan nälkä, olen ennen laihduttanut 20kg hyvin, sillä nälkää ei ollut, nyt ihan kuin keho huutaisi vitamiinia. olen ihan pysähtynyt. mikä avuksi? haluisin taas painaa 80-70kg.

    • loppasuut_kiinni

      Miten ihmeessä lihavia on niin paljon?
      Onko ruoka liian halpaa vain mikä mättää?
      Mä syön kolmekertaa päivässä: aamulla, päivällä ja illalla ja sama paino on kuin armeijasta päästyäni -93

      • Siellä ne on

        Ruokaa on liikaa. Meeppä jenkkeihin ku ne hyppii grilleillä ja mäkkäreissä...

        Usko pois...

        Suomen lihavat ihmiset näyttää normaaleilta yhdysvaltalaisiin verrattuna


      • 322

        "Onko ruoka liian halpaa vain mikä mättää?"

        Tuskin, sehän kallistuu koko ajan. Lihavia on paljon koska liikkuvat liian vähän.

        Tosin saattaa kysymyksessäsi olla perääkin, koska nimenomaan "lihottava" ruoka on halvinta mitä löytyy.. Tuoreet kasvikset ja hedelmät taas vain kallistuvat...


    • Kokemusta on

      Valitettavasti "oikotietä onneen ei ole". Unohda kaiken maailman dieetit. Ne ovat vain hetken helpotus ja kohta taas olet entisessä mitoissasi.

      Vain kuluttamalla enemmän kuin syöt saat pysyvää tulosta aikaan. ÄLÄ odota tuloksia heti - hiljaa hyvä tulee. Terveellinen painonpudotus on n. 0,5 kg/vk. Vuodessa se on jo 26 kg - ajattele! Tee itsellesi välitavoitteita esim. kuukauden kuluttua painoni on tippunut 2 kg ja seuraavan kuukautena taas 2 kg - kuulostaaa hitaalta, mutta jos vain maltat mielesi ensi kesään mennessä olet jo pudottanut 14 kg. Aika paljon eikö?

      Aloita pienistä asioista - yritä liikkua tänään vähän enemmän kuin eilen, lisää kasviksia, juo vettä (EI LIMUJA)... Kohta huomaat, että paino tippuu ja olosi paranee.

      Näin minä kolme vuotta sitten pudotin painostani vuodessa 25 kg ja kilot ovat myös pysyneet poissa.

    • ex-sali

      voi viude. joo syömisessä se vika on, jos liikut niinkuin kerroit. oletko käyttänyt salilla jonkun personal trainerin opastusta? edes kerran? se voisi myös auttaa. suunnittele syömiset ja kauppaostokset. aamupala: kahvia vai esim. apmehua ja jugurttia? lounas: työpaikkaruokailu, vai esim. annospuuroa, rahkaa, kivennäisvettä. päivällinen: lämmin ruoka, juoma, leipä. pieni iltapa esim. jugurtti jos siltä tuntuu. jätä hetkeksi kaikki makea pois. kun olet syömättä makeaa, elimistö tottuu siihen ja alat vieroksua niitä automaattisesti. myös todella rasvaiset ja suolaiset ruoat pois. voi tuntua vaikealta, mutta muuten et laihdu. lihaskuntoa kannattaa kasvattaa, sillä saa rasvaa palamaan parhaiten, myös levossa.

    • vinkkejä onnistumise

      Laihduttaminen ei ole vain läskien sulattamista, vaan se on elämäntapojen muutoksen opettelua. Hyviä vinkkejä täällä tullutkin ja yritän tähän listata lyhyesti omani, joilla aikanaan laihdutin parin vuoden sisällä reilu 20kg, melkein normaalipainoon asti.

      Vinkit:
      - asennoituminen, kyse on muutoksesta ja projektista, ei dieetitstä
      - opettele laihduttamisen aikana ne elintavat joita pystyt noudattamaan myös laihdutuksen jälkeen ts. jos et osaa olla syömättä makee, opettele säännöstelemään sitä, harrasta sellaista liikuntaa mistä pidät ja niin paljon kuin koet mielekkääksi ÄLÄ KOSKAAN PAKOTA ITSEÄSI!!!
      - anna itsellesi aikaa, tee välitavoitteita, kaikkea ei tarvitse saada heti, ole itsellesi armollinen, repsahdukset kuuluvat asiaan ne ovat merkki siitä, että vasta opettelet jotakin asiaa
      - ota selvää ruoansulatuksesta, ravintoaineista ja muista terveyteen liittyvistä asioista... ÄLÄ USKO KAIKKEA MITÄ LUET!!! etsi itsellesi paras tapa laihduttaa, hyvä ja energinen olo on sen mittari, eikä se kuinka nopeasti paino putoaa
      - Mieti mikä on suurin ongelmasi. Onko se rasvat, sokeri, suuret annokset, jatkuva napostelu, mässäily…ja paneudu erityisesti tähän ongelmaan
      - kun ruokavalio on tasapainossa, niin himot myös vähenevät... mitä vähemmän söin sokeria, sitä vähemmän sitä kaipasin ja jossain vaiheessa monet asiat alkoivat maistua aivan liian makeilta
      - ÄLÄ KOSKAAN PALKITSE ITSEÄSI RUOALLA!!!
      - Vältä alkoholia
      - Jos juhlia ja kermakakkuja jne. muista kohtuus. Voit ottaa yhden palan, mutta jätä se siihen.
      - Syö hitaasti ja nauttien, keskittyen itse syömiseen. Nauti ruoan tuoksuista ja väreistä.
      - Mieti suhdettasi ruokaan, erilaisiin himon ja inhon kohteisiin. Näin löydät mm. ne ruoat joilla sinun on ollut tapana palkita itseäsi esim. jäätelö.
      - Opettele maistelemaan uusia makuja. Hyvin maustettu kevyt ruoka tyydyttää sen nautinnon, jota haemme ruoasta toisin kun vaalea väritön ja mauton ruoka.
      - Pyri käyttämään mahdollisimman luonnonmukaisia tuotteita ja vältä hyvin pitkälti jalostettuja tuotteita. Jalostetut tuotteet sisältävät vain tyhjää energiaa eli niissä ei ole mitään vitamiineja jne.
      - Älä pidä ruokaa esillä ts. et ajattele ruokaa, etkä tunne houkutusta syödä ellet ole todella nälkäinen.
      - Käy kirjastossa ja lainaa ravintoon, liikuntaa yms. liittyvää kirjallisuutta. Etsi netistä tietoa, neuvoja ja ilmaisia palveluja sekä tukiryhmiä, ole kuitenkin kriittinen.
      - Kun olet sitten todella päättänyt pudottaa painoasi, kerro päätöksestäsi jollekin. Näin sinun on vaikeampi jättää homma kesken. Mitä useammalle uskallat/pystyt/haluat kertoa sen parempi.
      - Mieti mikä kilojesi takana  tunnesyöminen, elämän pakoilu, huono itsetunto, erilaiset sosiaalisten tilanteiden pelko…
      - Jos sinulla on vanhoja kuvia itsestäsi, jossa olet suurin piirtein tavoitepainossasi, käytä niitä motivaation kohottamiseen ja tavoitteen mielessä pitämiseen. Laita kuva jääkaapin oveen, lompakkoon tms. katsele sitä välillä, tutki kuvaa ja sano itsellesi ”tällainen haluan olla ja tällainen olen X ajan kuluttua”.

      • vinkkejä onnistumise

        - Älä jossittele yms. tyyliin ”Sitten joskus kun olen laiha” tai ”Ehkä minä onnistun”. Sano mieluummin ”Onnistun siinä”.
        - Ota mittanauha avuksesi (vaaka ei kerro kaikkea) tai käytä vaatteita mittarina.
        - Kaiva kaapista vanha vaate joka ei sovi enää päälle ns. tavoite vaatteeksi.
        - Näe/kuvittele itsesi laihana, terveenä ja säteilevä aina kun alkaa tuntua ”En jaksa nyt lähteä lenkille” tai ”Syön vähän suklaata”. Mieti silloin myös jo pudotettuja kiloja, joita et todellakaan halua enää takaisin.
        - Pidä jonkinlainen selkeä tavoite mielessäsi, mutta älä ala orjapiiskuriksi, etenkään jos useita kymmeniä kiloja pudotettavaa. Asiat eivät aina suju niin kuin niiden ajattelee sujuvan. Tulee jumituksia jne. ja silloin tiukka aikataulu voi alkaa vaan ahdistaa. Anna itsellesi aikaa.
        - Sisäistä uusi oppimasi tieto. Tämä tärkeää tulevaisuuden kannalta sitten kun pyrit pitämään saavutetun painosi eli että et anna itsellesi lupaa lipsua takaisin vanhoihin tapoihisi. Ts. ajattele tätä projektia elämäntapamuutoksena eikä laihdutuskuurina.
        - Kiinnitä itseesi ja ulkonäköösi muutenkin enemmän huomiota. Käy kampaajalla, muuta hiustyyliä/väriä, lakkaa kyntesi, hemmottele itseäsi erilaisialla vartalonhoitotuotteilla jne. Tämä saa tuntemaan olosi muutenkin paremmalta, raikkaalta ja uudistuneelta. Älä odota kunnes olet laiha, muutos on nyt.
        - ÄLÄ TUNNE HÄPEÄÄ tai mielipahaa nykyisestä ylipainostasi. Totea tilanne ”OK olen tällainen” ja ajattele pikemminkin, että ei ole mitään merkitystä millainen olen nyt, koska kohta (x ajan kuluttua) en enää ole tällainen. Ts. hyväksy tilanne nyt ja muuta se.
        - Pyri säilyttämään positiivinen asenne aina ja kaikissa tilanteissa. Valmistaudu mahdollisiin takapakkeihin ja jumituksiin henkisesti. Kun olet valmistautunut niihin, ne eivät pääse yllättämään sinua ja suistamaan raiteilta.
        - Pidä joskus vapaa päivä, vaikka kerran viikossa. Silloin sinun ei tarvitse suunnitella aterioitasi tai laskea pilkun tarkkaan kaloreitasi tai liikkuvasi niin ja niin paljon. Voit hieman herkutellakin, mutta muista kohtuus. Näiden päivien tarkoitus on valmistaa sinua tulevaisuutta varten, sitten kun pyrit pitämään tavoitepainosi. Sillä et voi kokoajan pakonomaisesti vahtia syömisiäsi jne. siitä voi tulla vaan lisää ongelmia.
        - Varustaudu siihen, että urakka ei todennäköisesti ole helppo. Jos sisäistät tämän, et masennu niin helposti ja anna periksi.
        - Aseta realistinen tavoite, näin pystyt helpommin toteuttamaan sen.


      • sdfsdfsdf

        Painonhallinta ei koskaan pitäisi olla projekti, sillä projekti alkaa ja päättyy. Projektin jälkeen alkaa taas porsasvaihe, jos ei ole elämäntapana syödä oikein. Painonhallinta on elämäntapa. Dieettikin tarkoittaa ruokavaliota eikä laihduttamista.


    • Kylmät kädet

      Jojottelussa lihasmassa kärsii eniten, terveydestä ylipäätään puhumattakaan.

      Surkuhupaisinta on, että lihasmassan kariutuminen LASKEE painoasi, sillä lihakset painavat paljon enemmän, kuin läski.

      Tämä seikka on jotenkin surullista.

    • laihduttajanainen

      Sitä sanotaan että ei se laihduttaminen mitään ydinfysiikkaa sentään ole.. Helppoahan se.. Liikkuu ja syö terveellisesti.. Kumpa se oliskin vaan niin helppoa.. Ite oon 22v nainen, 162cm ja melkein aina painanu 100kg. Vuosi sitten painoin 80kg, nyt taas sellaset 90kg. Ja laihdutus päällä taas.. Uskon laihtuvani kyllä mutta kuitenkin ne kilot tulee jossain vaiheessa takaisin. Niin se vaan menee. Tavallaan jo tottunu tähän.. Laihdun, lihon, laihdun.. Iho venyy venymistään.. Ihanaa. Olen täysin motivoitunut laihduttamiseen, herkuttelen todella harvoin eikä edes herkkuja tee mieli.. Laihtuminen on perhanan hidasta mutta muutos alkaa kyllä näkymään jossain vaiheessa. Jossain se vaan menee pieleen sitten ja kohta huomaa että oho ompas 20kg tullu takas.. Jee, taas kerran.

      Joillekin se saleilla käynti ja liikkuminen on elämäntapa ja se on joillekin niin itsestäänselvyys.. mut ku kaikille se ei vaan ole. Ja jotku lihoo herkemmin kuin toiset. Mulla yks kaveri on hoikka, se syö ihan hitosti ja mässäilee herkuilla, liikkuu paljo vähemmän kun minä eikä liho helposti.

      • mikk86

        "Liikkuu ja syö terveellisesti.. Kumpa se oliskin vaan niin helppoa.."
        Niinpä, kukaan ei myöskään polttaisi jos kaikki olisi vain omasta tahdonvoimasta kiinni, mutta ihmiset ovat heikkoja. Osaavat toki ajatella mutta eivät pysty kontrolloimaan ajatuksillaan itseään.

        "Ja jotku lihoo herkemmin kuin toiset"
        On täysin omasta tottumuksesta kiinni milloin tuntee olevansa täysi. Ihmisen tulee itse tietää älyllisesti milloin kannattaa lopettaa syöminen ja sitä kautta muuttaa syöntitottumuksia. Jos vain sokeasti seuraa tunteita niin lihavaksihan siinä helpolla tulee. Tietysti osa ihmisistä sitten voi tuntea tulevansa täyteen vaivaisesta näkkileivästä(Dieetit vaihtoon sarja antaa hyvän kuvan tilanteesta). Täytyy vain väkisin pakottaa itsensä syömään tietty määrä ja tottua siihen, ei ole mitään helppoa konstia, vaikka se tuntuisi miten kurjalta lopettaa liian aikaisin tai änkeä väkisin sitä ruokaa vaikka ei maistuisi.


    • uusi minä

      Hei, kuulostaa niin tutulta eli itsekin ole nainen 165cm ja paino 88.6kg hujakoilla nyt. Olen laihduttanut -10kg ja vielä ainakin toiset -10kg pitäisi saada pois mutta ongelma onkin nyt, että kun Joulu on tulossa ja kaupat pursuaa konvehti suklaata, pipareita, joulutorttuja muuta sokeripitoista "kuraa" niin olenkin nyt sortunut ja lihonut sen verran että uuden ihanat vaattet eivät enään istu niin hyvin vaan ne kiristää ja tuntuu jopa epämiellytävältä. Itse inho on kohdillaan! Olin hoikistunut näkyvästi kuukausi/kaksi sitten ja puolitutut ihmiset tuli sanoon, että olempa hoikistunut ja piden kehuoista ja huomiosta se tuntui mahtavalta! Nyt tunnen olevan kuin joku possu!
      Käytän pussiketooja ja pirtelöitä Easy Dietti ja Cambridge eli yritän päästä ketoosi tilaan (niin siis kuukauden nyt yrittänyt). Syön aamulla pussi pirtelön ja kahvin ja päivällä pirtelön mutta iltasella juon taas kahvia syön nälkään ja mielihaluun jotain epäterveellistä ja lisäksi herkkuja. :( ja olen niin pettynyt itseeni! en taaskaan päässyt ketoosi dietissä alkua pitemälle joten pitää huomenna aloittaa uudestaan.. eli näin se menee lähes joka päivä! Itse kuri hukassa! :( Käytän myös Laihdutusvalmisteita : CLA ja Ripped Burn ja Burner metabolic activato ja lisäksi Valmarin ruuansulatuksen happo-emästasapainon edistämistä lisävää tuotetta sekä Laxoberon ummetukseen tarkoitettuja tuotteita kerran viikossa jonka jälkeen olenkin seuraavana päivänä niin kipeä että hädintuskin pystyn käveleen.
      Käyn salilla 2-4 kertaa viikossa sekä pumpissa ja lihasvoimaharjoittelussa. Sekä hierojalla 2 viikon välein. Ruokavalio koostuu niin että olen jättänyt perunan, pastan, riisin ja leivän ja hiiva peräiset tuotteet pois. Syön: vihanneksia, kasviksia, rajejuustoa, tonnikalaa, kalaa, kanaa ja lihaa. (nyt olen sortunut pari kertaa leipään joka on tosi huono juttu.
      Selaan lähes joka ilta body kehonrakennuslehteä ja toivon että voisin olla kuin joku ftnessmalli vielä joskus :) Anna virmajoki on mun suosikki :) hän on upea! vaikka naisena sanonki näin ! ja joka aamu herään uuteen aamuun toivossa että minäkin pystyn vielä siihen mutta itse inho on nyt juuri kohdillaan! Kertokaa mitä tehdä? ei varmaan löydy mitää ihme Diettiä tai "taikatemppua" millä saisin itseni unelma kuntoon? Kaikki lähtee itsestä eikö? :) -elämän ilo hukassa kun tunnen itseni rumaksi-

      • 11+20

        Voi hyvänen aika teidän kanssa. Ottakaa jo vastuu elämästänne.


    • Christmasfeeling

      Hei,

      ystävän neuvo: tilaa ihan ensiksi aika lääkäriin, jossa keskustelet avoimesti ja rehellisesti paino-ongelmastasi. Saat varmasti hyvät ja turvalliset ohjeet painosi pudottamiseen. "Elämäntaparemontti" on se tärkein ja tosiaankin, lääkärisi on se henkilö, joka auttaa sinua siinä. - Onnea matkaan :)

    • rva ikiläski

      kiitos kaikille vinkeistä :)

      viime viikolla söin kaikkineen n. 1200 kcal, siis koko viikkona. kiloklubiin merkkasin liikkumiseni, viime viikon aikana 3469 kcal edestä kävelin, hölkkäsin ja riehuin salilla.

      en vaan käsitä sitä miten en muka laihdu nopeampaa!!

      olen nyt laihduttanut kaikkiaan 75 vuorokautta joista 58 päivänä päivittäinen energian saanti on jäänyt alle 150 kcal. ne loput 17 päivää pääsääntöisesti alle 1500 kcal. ja muutamana päivänä olen syönyt "jauhotkin kaapista", eli vain taivas rajana..

      mun olo on fyysisesti täysin hyvä. paitsi jos syön liikaa. joskus vähä heikottaa mut menee ohi nopsaa.lähes koko ajan on kylmä mutta siitä ei ole sikäli haittaa että vaatetta voi aina lisää pukea. henkinen puoli taas.. tänään haukkasin 3cm pätkän mustaa makkaraa ja sain aivan karmistuttavan masennuksen ja morkkiksen kun en voinut vastustaa kiusausta. vallankin kun en edes pidä mustasta makkarasta!!! olen tänään syönyt n. 100g metsäsienisalaattia (tässä taas petti itsehillintä, koska rakastan sienisalaattia), 125g wokkivihanneksia ja 133g broilerinsuikaleita.

      ongelma on suhde ruokaan. teen ittelleni hirveen tarkkoja rajoja mitä voin syödä. ja sitten tosiaan saan näitä ihme syyllisyystilanteita esim yhdestä juustonsiivusta. tai lasillisesta maitoa. tervettä, eikö.

      • hyvinvointikoutsi

        Valitettavasti sulla ei ole tällä tavalla mitään toivoa onnistua pysyvässä painonpudotuksessa. Paino putoaa nimittäin pysyvästi silloin, kun teet sellaisen elämäntapamuutoksen, jota voit noudattaa viiden vuoden päästäkin. Tällä hetkellä yrität laihtua liian nopeasti pidättäytymällä liian alhaisissa kalomäärissä ja siitä johtuen sorrut aina välillä herkuttelemaan ja tuhoamaan yrityksesi.

        Tässäkin keskusteluketjussa on tullut muutamia hyviä kommentteja, joita kannattaa uskoa. Sen sijaan voit unohtaa kaikki dieetti-vinkit. Ne alkavat ja päättyvät ja paino palaa aina takaisin ja vähän ylikin, kun dieetti loppuu.

        Ala siis vain syödä säännöllisesti monta kertaa päivässä, syö joka kerralla proteiinia, nauti hyvistä salaateista; täytä lautasestasi puolet sillä. Syö aamuisin/aamupäivisin riittävästi,jotta illalla ei ole pakko syödä "kaappia tyhjäksi". Näin nimittäin käy silloin, kun elimistöstä puuttuu ravinteita. Silloin eläin=ihminen saa aivoiltaan käskyn varautua pahan päivän varalle ja hamstraa lisää ravintoa itseensä.

        Ihminen onnistuu parhaiten laihdutuksessaan silloin, kun rajoittaa omaa syömistään mahdollisimman vähän. Unohda siis kommentit ja ajatukset huonosta itsekurista. Ne ahmimiskohtaukset ja itsekurin pettämiset tulevat juuri mainitsemistani ravintoaineiden puutoksista. Jos syöt terveellisesti, syöt todennäköisesti herkkujakin vähemmän...


      • täti-ihminen

        Et siis noudata Kiloklubin ohjeita, koska siellä sanotaan, että pitää syödä vähintään 1500 kcal/päivä, vaikka olisi täydellisessä vuodelevossa. Väännät väkisin Kiloklubin hyvät ja järkevät ohjeet joksikin älyttömäksi kitukuuriksi, ja sitten valitat täällä kun ei onnistu. Nälkäkuurit johtavat vain repsahduksiin, kuten olet jo itsekin huomannut.


      • Hyvä koutsi
        hyvinvointikoutsi kirjoitti:

        Valitettavasti sulla ei ole tällä tavalla mitään toivoa onnistua pysyvässä painonpudotuksessa. Paino putoaa nimittäin pysyvästi silloin, kun teet sellaisen elämäntapamuutoksen, jota voit noudattaa viiden vuoden päästäkin. Tällä hetkellä yrität laihtua liian nopeasti pidättäytymällä liian alhaisissa kalomäärissä ja siitä johtuen sorrut aina välillä herkuttelemaan ja tuhoamaan yrityksesi.

        Tässäkin keskusteluketjussa on tullut muutamia hyviä kommentteja, joita kannattaa uskoa. Sen sijaan voit unohtaa kaikki dieetti-vinkit. Ne alkavat ja päättyvät ja paino palaa aina takaisin ja vähän ylikin, kun dieetti loppuu.

        Ala siis vain syödä säännöllisesti monta kertaa päivässä, syö joka kerralla proteiinia, nauti hyvistä salaateista; täytä lautasestasi puolet sillä. Syö aamuisin/aamupäivisin riittävästi,jotta illalla ei ole pakko syödä "kaappia tyhjäksi". Näin nimittäin käy silloin, kun elimistöstä puuttuu ravinteita. Silloin eläin=ihminen saa aivoiltaan käskyn varautua pahan päivän varalle ja hamstraa lisää ravintoa itseensä.

        Ihminen onnistuu parhaiten laihdutuksessaan silloin, kun rajoittaa omaa syömistään mahdollisimman vähän. Unohda siis kommentit ja ajatukset huonosta itsekurista. Ne ahmimiskohtaukset ja itsekurin pettämiset tulevat juuri mainitsemistani ravintoaineiden puutoksista. Jos syöt terveellisesti, syöt todennäköisesti herkkujakin vähemmän...

        Olet niiiiiiiin oikeassa!!!


    • läskikö ikuista

      Päivät laihdutan ja riudun, illat kinkkuleipää ja konvehtia tankkaan,
      olusen, viinisen kera. Mahdoton yhtälö laihtumiseen.
      Sieltä säännöllisistä elämäntavoista se lähtee, riittävästi liikuntaa, syöminen
      säännöllisin väliajoin hyvin, pois sokerirasva, liika istuminen.

    • Naarashippo

      Ei taida taikatemppuja löytyä.
      Itse aloitin painonvartijat neljä viikkoa sitten.
      Paino mennyt alas 4 kiloa.
      Olen tyytyväinen siihen, että saan syödä tavallista ruokaa.
      liikuntaa vasta aloittelen..eli syömällä olen laihtunut nyt.
      Jatkan tätä, koska olen asennoitunut tähän elämäntapojen muutoksena, en minään kuurina. Olen 162cm ja nyt 98kg.

    • alko pois

      Juotko alkoholia? Se lihottaa todella paljon, oikeasti.

    • 678902

      Jos et opi syömään kohtuudella, et tule koskaan laihtumaan. Se on itsestäänselvää. Ehkä terapia auttaisi siinä asiassa?
      Kenenkään laihduttajan ei pidä alkaa millekään ihmedieetille, sellaiset eivät yksinkertaisesti toimi! En ymmärrä miksi järkevä ihminen kuvittelee että ne auttaisivat.
      Ainoa terveellinen ja hyvä keino laihduttaa on yksinkertaisesti syödä normaalisti, ei yhtään enempää tai vähempää kuin tarvitsee. Liikunnan voi aloittaa myöhemmin, sitten kun liikkuminen tuntuu hyvältä.

      Liikalihavuus on suurempi uhka ihmiskunnalle kuin liikakansoitus. Jos muu ei auta, miettikää sitä! Tuhoat ylensyödessäsi terveytesi ohella myös tätä planeettaa, ehkä sen miettiminen auttaa!

    • olet sitä, mitä syöt

      Sitä olet, mitä suuhusi pistät. Minulta meni siihen 30 vuotta aikaa tajuta asia. 9/2011 lääkäriin ja sanoin, että nyt jojottelu loppuu. Laittoi lähetteen sairaalan rav.suunnittelijalle. 4-5 kertaa päivässä syönti ja pieniä annoksia, herkut pois, jtk pientä kerran viikossa ja antoi 3 kk, painoa pitää lähteä 10 kg pois ja painoindeksini oli yli 50. Joulukuussa vaaka näytti 15 kg vähemmän. Tammikuussa seuraava aika. Ei tarvinnut puottaa painoa, kun pysyi siinä ja niinhän se siihen jökkäsikin 2. kuukaudeksi ja sitten lähti taas tippumaan - meinasin lyödä jo hanskat tiskiin. Huhtikuulla vaaka näytti 25 kg miinusta. Muiden sairauksien myötä lähdin tälle tielle ja ajattelin, että kesän löysäilen, mutta paino ei noussut, siitä pidin kiinni. Sitten tuli aika ns. lihavuusleikkaukseen ja olin ENEN-kuurilla 4 viikkoa eli n. 500-700 kaloria päivässä ruokakorvikkeilla: Nutrilet, Modivast jne. Vaaka näytti 32 kg lokakuussa, kun astuin sairaalassa vaakalle. Monet ongelmat oli miun leikkauksen myötä, mutta nyt olen 42 kg hoikempi ja kesään lähtee vielä 20 kg - "tavoite". Miun kropalleni hyvä paino olisi 90-100 kg ja siihen pääsen. 52-vee eläkeläisnainen :)))

    • uusi minä jatkaa

      - jatkan vielä joo siis mulla on ikää 33v. ei oo alkohooli ongelmaa eikä lääkityksiä eli perus terve nainen olen. Muutenkin olen jättänyt baarissa juoksemisen pois ja yrittänyt täysillä reenata. Olen itsekin käynyt kaksi kertaa ruokaterapeutilla jossa minulle suositeltiin juuri näitä dietti pussikeittoja ja sainkin niitä mukaan lähtiessä :D joka oli vähän omituista? Oliskohan minullakin oikeasti mahdollisuus päästä kunnalliseen vatsalaukun piennenys ( lihavuusleikkaukseen )?
      Siis todella nostan hattua niille jotka on pysynyt pudottaan painoa kun se ei ole helppo juttu vaan vaatii todella itsehillintää ja läheisten tukea, tutkiskelua ja kaupassa joka aineksen kalori, energia pitoisuuden läpikäymistä yms.
      Niin ja te jotka tääl sanotte toista läskiks/sotanorsuksi se tuntuu pahalta mutta saa siitä lisäpotkua yrittämiseen! :)

    • Kokemusta on

      Jos ei syö kunnolla ja oikein (vitamiinit yms.), niin puolen vuoden kuluttua hiukset putoavat päästä suurimmaksi osaksi.

    • rva ikiläski

      tää topikki on laihduttajien tukiryhmä-otsakkeen alla :) että eiköhän täällä saa ulista ja valittaa ja kertoa omasta elämästään ylipainoisena?

      mä en halua lihavuusleikkaukseen vaikka vaaditut kriteerit täyttyykin mun kohdalla. sen sijaan löysien vatsamakkaroitten poistoon voisin suostua :)

      jaa että tiedossa on elämä kaljuna. täytynee hommata vitamiinipillereitä. kalaöljykapseleita syön aina kun muistan..

      mä en myöskään käytä alkoholia kuin nimeksi, max 10 siideriä vuodessa. monena vuonna kulutus jäänyt vielä vähemmäksi.

    • ................

      Sulla on syömishäiriö, psykologin kautta apua pysyvään elintapojen muutokseen.Dieteillä ja pillereillä ja muilla hokkuspokkuksilla ei saavuteta yhtään mitään.

    • asiantuntija1

      Dieetit ja laihdutusryhmät tms eivät toimi pysyvässä painonpudotuksessa, eikä laihdutusleikkauksenkaan tehosta ole vielä pitkän aikavälin näyttöä. Ainut toimiva tapa pudottaa painoa pysyvästi on tehdä elämäntapamuutos - ja se tarkoittaa koko elämän mittainen tapojen muutos.

      Muutoksen ei tarvitse olla kovin iso - eikä pidäkään olla, muutenhan et pysty sitä noudattamaan. Syö monta pientä ateriaa päivässä, ja riittävästi välipaloja. Koskaan ei pitäisi syödä nälkäisenä, silloin ylensyö ihan turhia kaloreita. Pudota pari lihottavaa tekijää ruokavaliostasi pois - esim leipä, jugurtti, kahvileivät. Kun syöt herkkuja (sillä tottakai herkkuja pitää saada syödä) syö niitä kohtuudella.

      Tämä on ainut tapa millä paino putoaa PYSYVÄSTI alas. Paino ei putoa nopeasti, ja sitä on turha kiirehtiäkään - koko elämän mittainen tavoitehan tämä on :)

      • Ruoka = ravintoa

        Mitä varten herkkuja pitää syödä? Rasvaa, sokeria, vehnäjauhoa ... ei minkäänlaista ravintoarvoa. Kehon puhdistus paastolla, joka voi olla myös sellainen, että syömistä ei lopeteta kokonaan, sen jälkeen ei tee enää mieli makeaa.


    • Elämäntaparemontti

      "Syö elääksesi, älä elä syödäksesi."

    • fig leaf

      Kilopirauhasyhdistyksen ja monien lääkäreiden mielestä, Suomessa on n. 200 000 ihmistä, jotka ovat saaneet virhediagnoosin, ettei heillä, muka ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa, lääkärit eivät yleensä osaa lukea tuloksia oikein. Koska lihoat aina uudelleen, luulen, että syy on kilpirauhasen vajaatoiminta. Soita kilpirauhasyhdistykseen ja kysy sieltä lääkärit, jotka ovat päteviä. 10% väestöstä on se sairaus.

    • gperotåp

      Voi olla että tuo suuri liikuntamääräsi pistää nälättämään. vähennä liikuntaa. Oleellista on se minkä verran kaloreita syöt/kulutat, ei se miten paljon liikut

    • Poppa-Pate

      Höpö höpö ja höpö! Valtaosa suomalaisistakin ylipainoisista on metabolikkoja joiden maksa suoltaa sokeria lähes turbona. Myös liiallinen liikunta kääntyy itseään vastaan. Mene ja mittauta paastosokerisi, jos se on yli 7, pyydä lääkäriltäsi Metformiinia sisältävä diabeteslääke joka tasapainottaa maksasi ja samalla auttaa painonhallinnassa oikealla tavalla.

    • uusi minä

      olen itse todennut sen että leivät , pullat ja tuotteet jotka sisältää hiivaa on todella huono juttu juuri siksi ,että se hiiva on kaikella tavalla epäterveellinen (harmi että sitä hiivaa on yleensä myös näkkileivässä, hapankorpuissa).
      käytän Luomu tuotteita jos on vaan mahdollista koska ajattelen että ne olisivat terveellisiä ja puhtaampia tuotteita.. Turkkilainen jugurtti on hyvää johon yleensä pistän pinjansiemeniä ja gogree salladmix sarjalta löytyy auringonkukan-kurpitsansiemeniä,meloninsiemeniä ja muitakin sekotelma vaihtoehtoja lisäksi ja
      kuvittelen että lakut on on salittu koska niissä on vähempi sokeria :) Inohan sokera kun sitä on ihan joka paikassa kaikki mausteetkin pitää tutkia ettei sisällä sokeria!
      Pistaasipähkinät on herkkua ja niitä tulee syötyä tv:tä katsoessa...
      Kun käyn salilla tai reenaan otan aina palauttavan pirtelö juoman starnutritin whey-100 heraprotskua. Nyt sit tahtoisin tietää kuinka esim. body lehdessä kaikki naiset kuvissa on kauniita ja upea kroppasia, kuinka sellaisen kropan saa? onko se oikeasti niin että pitää käydä salilla lähes joka päivä ja viipyä siellä ainakin 2h että tulosta syntyy? vai onko olemassa joku palautusjuoma/lisäravinne jolla saa myös ihmeitä aikaan? vai onko se kovan treenin tulos saada hyvä vartalo vai geenit? ja jotenkin välillä tuntuu kuinka sais nopeutta ja tehoa tähän omann "räipinöintiin"... Kertokaa kokemuksia ja tietoa jos on :) kiitos!

    • Ex-pallo

      On ihan turha vedota sukuun ja geeneihin jos on lihava! Itselläni on suvusta kaikki muut yli 100kiloisia ja itse painan 65kiloa ja pituutta on 178cm, kiitos elämäntapamuutokseni 7vuotta sitten..

      Jos haluaa laihtua ja pysyä painossaan ei kannata ottaa mitään diettejä vaan yksinkertaisesti tehdä elämäntapa muutos! Pysyvä ruokavalion kunnostaminen, terveellistä kasvispohjaista ruokaa, hyviä kuituja riittävästi ja vähärasvasta lihaa. 5ateriaa vähintää päivässä (aamupala, 2 lämmintä, välipala, iltapala) ja ei hiilaripitosta ruokaa 6 jälkee illalla ja viimenen ruoka 2 tuntia ennen nukkumaan menoa :)
      Liikuntaa 4-6pv viikossa. Salireeniä2-3kertaa ja kävelyä/hiihtoa/uintia 2-3kertaa viikossa reippaan tunnin ajan. Täydellinen lepopäivä aina joka neljäs päivä (eli 3pv liikuntaa ja lepo pv) että elimistö saa rauhoittua.
      Jos sattuu tykkäämään karkista tai "roska"ruuasta niin merkkaa kalenteriin 2pv kuukautta kohden jolloin saa syödä kohtuudella herkkuja (vaikka se hese hamppari tai 100g karkkia) jotta ei mene liian tiukaksi..

      Laihuttamisessa on kyse päätöksissä pysymisestä ja elämäntapojen muuttamisesta!

      Onnea kaikille muutosta tekeville :)

    • Rasittunut

      Olen useasti yrittänyt laihduttaa muutamaa kiloa siinä onnistumatta, kunnes tänä syksynä puntari näyttää sitä mitä haluan. Mitä tapahtui?

      Haluaisin kirjoittaa tähän sankaritarinan itsehillinnästä, suunnitelmallisesta kuntoilusta ja pysyvästä elintapojen muutoksesta. Näin ei kuitenkaan käynyt!

      Taloyhtiööni tuli putkiremontti, joka on mennyt juuri kuten kaikissa kauhutarinoissa kerrotaan. Pistorasia jäi tekemättä, toinen pistorasia meni väärään paikkaan, seiniin tuli väärä laasti jne. Pöly on hirmuinen ja tavaroiden siirtelyä ympäri ämpäri on tullut tehtyä 10 vuoden edestä. 18 viikkoa huolta ja stressiä, ruokahalu kadonnut paniikin myötä, uusia ja uusia unettomia öitä. Elopainostani on häipynyt 5 %.

      Kansalaisten pyylevöityminen on tapahtunut viimeisen 20 vuoden aikana. Ehkä kaikkeen onkin syynä liian helppo elämä.

    • Jos painoa ei saa muuten alas kuin urheilemalla niin vika ei ole aineenvaihdunnassa vaan ruokatottumuksissa.

      Ongelmaan on yksi hyvin helppo ratkaisu, joka myös toimii myös alkoholismin, tupakoinnin ja uhkapelaamisen kanssa. Opettele taistelemaan haluja vastaan. Lihavaksi ei päästä syömällä näkkileipää ja juomalla vettä vaan usein ollaan addiktoituneita syömiseen. Opettele hallistemaan ruokatottumuksia, älä vain ahmi päivittäin mitä suuhun laitat.

      Itse olen jatkuvasti vaa-an kanssa tarkkaillut painoani valmistumisesta lähtien ja pyrin pitämään kiloni kurissa. Pahimmillaan paino on noussut kilolla(ihanne painoni 76) parin päivän sisällä, siinä vaiheessa tiedän jo että minä voin syödä vähän kevyemmin seuraavat päivät ja vähentää makeisten syötiä. Jos minulla paino putoaa alle ihannepainon niin silloin voin normaaliostosten yhteydessä ostaa sipsejä tai muuta purtavaa. Olen myös tarkkaillut vatsanympärystä vyön turvin. Jos alkaa kiristämään niin silloin pitää luopua rasvasta, jos taas tuntuu että huosut tippuu niin saa syödä sitten vähän enemmän niitä herkkuja.

    • uusi minä

      Minusta miehen ja naisen painonpudotusta ei voi vertailla vaikka kuinka tasa arvoisia oltaisiin tai myös sitä että on hirveä Stressin aiheuttama paniikkihäiriö tai uni ongelmia ja sillä nyt sit laihtua kun kärsii ja voi pahoin! (jokaisella tietysti oma tapa /tyyli) . Mutta tässä itselläni on kyse tervellä tavalla laihduttamisella... Ja tässä nyt selvisikin että syödä pieniä annoksia 2-3h välein ja lisätä liikuntaa ja nauttia joka hetkestä :) Entäs sit kun laihtuu ja jää löysää nahkaa ?
      menenkö sit kauneusleikkaukseen yksityiseen /kunnalliseen? Vertailin jo hintojakin... Vatsalaukun leikkuaus (pienennys) ei kuulema minun tapauksessa mene läpi.. tarkistin sen jo hoitajalta mutta löysästä vatsa nahkasta hän oli sitä mieltä että ehkä se voisi olla mahdollista... Onko jollakin kokemusta tästä asiasta? En ihan usko että SIXPACK nyt ihan tulisi vuoden/kahden sisällä.
      Itsekin käyn töissä ja yleensä työni on kiireistä joten syön/juon laihdutus pirtelön johon ei mene kuin hetki tai sit salaatti . Ja Olen siis laihtunut sen -10kg jo mutta toiset oli vielä jäljellä.
      Kiitos teille sielunsisarille kun olette olette siellä ja kampailette myös omien paino ongelmien kanssa :) on ilo seurata tätä keskustelua!

    • toimii1

      Hyvä keino myös laihduttaa on tupakoida ja nukkua vähän, mielellään vielä pitää stressiä yllä kaiken tämän kukkuraksi. Syödä muutama makeinen ennen ateriointia ettei vaan vahingossakaan tee mieli ruokaa.

      • auyasugug

        Tutkimusten mukaan vähä nukkuminen kylläkin lihottaa. Ei laihduta. Tupakointi kyllä lisää aineenvaihduntaa jonkin verran ja voi korvata ruokaa. Terveellistä se ei kumminkaan ole. Stressi myöskin kylläkin lihottaa. Ei laihduta. Eri juttu on sitten jos ei surussa tee mieli ruokaa. Toisilla sitten taas vain surussa ruoka maistuu ja iloisena ei maistu. Makeisten syönti ennen ruokaa toisilla vaan saa aikaan mässytyskohtauksen ja sitten lihotaan ahtaessa suklaalevy ja jättipussi karkkia ja sipsipussi. Toisille sopii paremmin totaalikieltäytyminen herkuista laihduttaessa.


    • Hiilariton ja hoikka

      Ei mikään ihme ettet laihdu jos syöt 2500 kcalia päivässä. Alle 1000 kcalin päiväkaloreilla alkaa jo tapahtumaan laihtumistakin. Hiilarit minimiin, siinä suomalaisten läskiyden syy kun ahtavat perunaa, pastaa, riisiä ja valkoista jauhoa kilo tolkulla. Ihme miettimistä, jos sinussa ei ole sen verta itsekuria että kykenisit laihduttamaan, niin sitten sinä olet läski ja that's it. Turha sitä sen enempää on ihmetellä.

      • rva ikiläski

        ilmaisin vissiin itseäni huonosti. kalorit jäävät siis miinukselle 2500kcal päivässä. koska mun peruskulutus on n. 2500kcal (koska olen niin painava), ja syön useana päivänä viikossa 100-200 kcal. esim viime viikolla söin koko viikkona 1200 kcal mikä tekee n. 170kcal per päivä. mielestäni en riudu mitenkään, mahtava olotila fyysisesti ja treeni ja juoksu kulkee :)


    • juoksija ja bodari

      Suosittelen urheilemaan paljon. Vastapainoksi saa syödä paljon ruokaa ja kroppa on kiinteä kuin mikä.

      olen saanut hyvän, hoikan ja kiinteän kropan näillä:

      juoksulenkkejä 4-5 kertaa viikossa
      kuntosalitreeniä 3-kertaa viikossa
      säännöllinen ruokarytmi
      paljon proteiineja
      herkkupäivä

    • raakaa faktaa

      Olet ikiläski koska et usko ittees etkä yritä tarpeeksi,luovutat kesken kaiken.

      • Hippo Krate

        Menkää kotitekokonsulentit ja lukekaa lääketiedettä niin ette kirjoittele täyttä paskaa julkiseen forumiin! Ja nauttikaa lyhyestä elämästänne niin kauan kuin voitte, kyllä se noutaja jaksaa kantaa isommatkin. Kaiken maailman pelledieetit ja hikirääkit saavat elimistön stressitilaan joka kuitenkin lyhentää ennustetta, ei suinkaan jatka.


    • turisti 1

      ei ole hyväksi toi itsensä kiusaaminen ja sit ylensyönti. jos et pysyvästi pysty muuttaan elämäntapoja mene rasvaimuun. kun on kerran saanut rasvasolut ne on ja pysyy... en voi vain ymmärtää että voi antaa painon nousta uudelleen noin paljon.
      dieettisi antaa vääriä signaaleja keholle ja tästä johtuen painosi nousee herkästi takaisin.

      • huom!

        Käsittääkseni rasvaimuun otetaan vain normaalissa painoindeksissä olevia, joilla ei pömpöt meinaa muuten kadota. Eivät ota ylipainoisia. Pitää laihduttaa ensin bmi 25:een.


    • Kannattaa Kokeilla

      Ei kannata IKINÄ olla laihiksella syömättä, vaikka luulee, että se autaa. EI auta! lenkkeilet, juuri niinkuin teetkin, ja syöt terveellisesti: salaattia, kurkkua, tomaattia, omenaa appelsiinia ja kaikkea vähärasvaista, jossa on vitamiineja!
      jaksamisia!

    • ei rehuille

      Syöminen on tarkkaa puuhaa, jos laitat kaloria määrät liian pieneksi ja ruokavalion liian terveelliseksi niin elimistö säikähtää ja huomaa ettei oikeita ruokaa olekkaan enään tarjolla vaan kanin rehuja. Silloin elimistö menee säästöliekille ja laihtuminen pysähtyy. Läskiä ja kunnon kinkkua sekä rasvaa ja muita herkkuja pitää olla, että elimistö tietää saavansa vielä oikeata sapuskaa, sitten hitaasti kohtuullisella liikunnalla ja vähittäisellä annoksien kevennyksellä totutellaan syömään vähemmän niin laihdutus onnistuu. Jojo-kanin rehu dietit voivat johtaa jopa siihen, että paino nousee, koska elimistö on ollut rehukauden aikan ilman ruokaa ja sitten kun tulee oikeata syötävää niin elimistö varastoi kaiken, koska se pelkää joutuvansa taas kaninrehu kuurille ja taas meni laihdutus pieleen.. eli eläkää uskoko niin kanipaastoja vaan käyttäkää järkee.... ja paino ei putoa tällä konstilla viikossa vaan tasaisesti koko vuoden....

    • SINÄHÄN OOT LAIHTUNU

      tosi paljon ja nopeasti, rouva hyvä, jos 10 viikossa on pudonnut jo 23 kg! Normaalisti laihiksen parina eka viikkona painoa voi pudota useampia kiloja, se on pääasiassa nestepöhötyksen poistumista. Sen jälkeen järkevä ja terveellinen vauhti on korkeintaan 1 kg viikossa.

      Syö päivittäin jotain proteiinipitoista ettei painoa lähde lihaksista: maitotuotteita, broileria, kalkkunaa, nautaa, kananmunanvalkuaista... Noin 1 rkl rypsiöljyä ja parille leipäviipaleelle kasvimargariinia on tarpeen, jotta rasvaliukoiset vitamiinit imeytyisivät. Juo myös paljon vettä, pari litraa päivittäin.

      Itselläni oli muutama vuosi sitten samanlainen hoppu laihduttaa paljon ja äkkiä, puolessa vuodessa lähtikin yli 50 kg. Hullun hommaa... Söin pääasiassa kasviksia ja juureksia, kasviskeittoa, vähän leipää ja rasvattomia maitotuotteita, silloin tällöin jotain lihaa ja hedelmiä, hyvin vähän rasvaa. Kävin päivittäin kävelemässä, jumppasin ja kävin myös kuntosalilla kerran pari viikossa.

      Kuinkas sitten kävikään? Nopean laihtumisen ja liian köyhäsisältöisen ruokavalion tuloksena nahkat ja tissit rupesivat roikkumaan, naamaan tuli ryppyjä ja näytin väsyneeltä ja ikäistäni vanhemmalta! Annoin lopulta periksi jatkuvasti vaivanneelle nälälle ja kiloja alkoi tulla takaisin. Ne palasivat jopa korkojen kanssa!

      Nyt laihdutan viisaammin, olen sopeutunut ajatukseen pysyvästä ruokavalion muutoksesta ja asettanut tavoitteeksi laihduttaa nuo kilot noin 1,5 vuoden sisällä. Syön noin 1500 kcal/pv, siihen mahtuu jo monenlaista eri ruokaryhmistä, mutta kasvisten osuus on suurin. Pieni herkuttelukin on sallittu. Liikunta on vielä toistaiseksi melko vähäistä johtuen uudelleen lihomisen myötä tulleeseen nivelrikkoon polvissa, mutta nyt kun painoa on pudonnut yli 10 kg voin jo käydä 20 - 30 min kävelyllä ja voimistella kevyesti. Olon keventyessäkään en aio ruveta "riehumaan" liikunnan kanssa ettei tulisi lisää vammoja.

      Toivotan sinulle kärsivällisyyttä ja onnea taistelussasi läskiä vastaan!

    • Vittu mitä paskaa

      Painoin muutama vuosi sitten 108kg ja olin 167cm pitkä. Vyötärönympärys oli jotain 113cm. Laihdutin 36kg alle puolessa vuodessa:

      1. Aloitin tupakan polton.
      2. Jätin sokerin kahvista pois.
      3. Sain liikuntaa.
      4. Söin vähemmän.

      Nykyään käyn nostamassa painoja ainoastaan kuntosalilla. En ole saanut vatsaa lisää vuosien varrella. Syön mitä haluan ja koska haluan, en syö kasviksia ja vitamiinitkin saan purkista. Oloni on hyvä, lihaskunto mainio ja paino pysyny 75-80kg välillä. Ja kaikki autoa pidemmät matkat autolla menen mutta hissejä en käytä enkä mitään muitakaan hössötyksiä ->

      Vittuun viherpiipitykset ja elämäntapa muutokset. Paljon vettä ja vähemmän safkaa ja enemmän liikuntaa. Lenkille, 1km päivässä on jo 30km kuukaudessa, pienestä lapsikin ponnistaa.

      • Samaapotaskaa

        Siis muutama vuosi sitten painoit 108kg ja olit 167 pitkä? Nytkö olet ihannepainossa, ilmeisesti pituutesi on kasvanut 180 centtiin, koska tuo 75-80 kiloa olis silloin sopiva, ehkä ylärajoilla kuitenkin.


      • jjjdsfs

        Mikä toi ensimmäinen kohta on??!? Aloitit tupakanpolton??? Tuo nyt ei ole hyvä neuvo kellekään!


    • rva ikiläski

      tulin päivittämään nykytilanteen; tänä aamuna vaaka näytti lukeman 71.5kg. vielä olis matkaa tavoitteeseen, joka ois 60-65kg. löysää nahkaa roikkuu, yök :(

    • Neitonen18

      Hieno saavutus, sanon minä! nyt vaan semppiä että kilot myös pysyvät poissa!
      Terv. nainen 18, 162/65 Tavoitteena 55

    • rva ikiläski

      kiitos Neitonen18 tsempeistä! meinaa laihduttaminen ei ole koskaan ollut mulle vaikeaa, vaan tilanteen säilyttäminen :) toivotaan että tällä kertaa pysyvät pois lopullisesti..

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe