EI kataisen hirmuvallalle ja lasten oikeuksien polkemiselle
16
81
Vastaukset
allekirjoitan! hirveä tuo mies eikä ole päivääkään työtä tehnyt
- ottakaaasiostaselvää
Miten tyhmiä te olette?? Ei tässä ole kysymys siitä että äitien TÄYTYISI mennä töihin, vaan siitä että esimerkiksi äiti joka ei taloudellisista syistä pysty olemaan lapsen kanssa kotona, voisi käydä VAIN osaaikatyössä!!!!!!!!!!! Suomessa on suhteellisen vähän mahdollisuuksia osaaikatyöhön ja Katainen haluaisi sitä lisätä!
tässä on kyseessä se mitä te porvaripennut ette tajua. Katainen aikoo poistattaa lapsilisät ja kodinhoidon tuet ettei HEIKOMPI AINES pääse lisääntymään.
- häh?
mis.sy kirjoitti:
tässä on kyseessä se mitä te porvaripennut ette tajua. Katainen aikoo poistattaa lapsilisät ja kodinhoidon tuet ettei HEIKOMPI AINES pääse lisääntymään.
Pärjäätkö sossupummi palkalla huonommin kuin tuilla?
- häh?
mis.sy kirjoitti:
mikä on sossupummipalkka?
Sitä en tiedä. Teit yhdyssanan kahdesta erillisestä sanasta. Ilmeisesti oli muuten vaikea vastata mitään....;D
Mutta kerro ny, pärjäätkö sossunpummi palkalla huonommin kuin tuilla? häh? kirjoitti:
Sitä en tiedä. Teit yhdyssanan kahdesta erillisestä sanasta. Ilmeisesti oli muuten vaikea vastata mitään....;D
Mutta kerro ny, pärjäätkö sossunpummi palkalla huonommin kuin tuilla?ei vaan sinä kirjoitit väärin ;) sossupummi palkka.. oikein kirjoitettuna tuo lausekkeesi olisi mennyt " pärjäätkö sossupummi, huonommin palkalla kuin tuilla"
Ja opiskellessani olen viimeksi joutunut soskusta hakemaan mitään, kokeiles tehdä kolmivuorotyötä, porvaripentu- hoitsu.
mis.sy kirjoitti:
ei vaan sinä kirjoitit väärin ;) sossupummi palkka.. oikein kirjoitettuna tuo lausekkeesi olisi mennyt " pärjäätkö sossupummi, huonommin palkalla kuin tuilla"
Ja opiskellessani olen viimeksi joutunut soskusta hakemaan mitään, kokeiles tehdä kolmivuorotyötä, porvaripentuhah hyvin sanottu! kokeilisivat äpärät joskus oikeita töitä tehdä mut eihän sitä tarvitse kun äiti ja isi maksaa kaiken!
- whatwhat!?
mis.sy kirjoitti:
ei vaan sinä kirjoitit väärin ;) sossupummi palkka.. oikein kirjoitettuna tuo lausekkeesi olisi mennyt " pärjäätkö sossupummi, huonommin palkalla kuin tuilla"
Ja opiskellessani olen viimeksi joutunut soskusta hakemaan mitään, kokeiles tehdä kolmivuorotyötä, porvaripentuJos tässä nyt aletaan saivarrella kirjoitusasusta, niin oikein edellinen olisi mennyt näin: Pärjäätkö, sossunpummi, huonommin palkalla kuin tuilla? Sanan "sossunpummi" ympärillä olisi voinut myös käyttää sulkumerkkejä tai ajatusviivoja. Joten ilmeisesti ne sossunrahat eivät auttaneet sinua menestymään opinnoissasi, kun äidinkielen ymmärryksesikin on noin vajavaista :D "Sossunpummi" ei tarkoita yksinomaan sossun asiakkaita, vaan on meillä palkkaa ansaitsevilla yleiskielinen ilmaisu tuilla eläjästä. Siis juuri niistä, jotka Katainen toivottavasti laittaa hyvin elämään itse kustannettua elämää ja jotka nyt kaikkialla riekkuvat huono kohteluaan! Hah.
Tämä 50-vuotias "porvaripentu" menee yövuoroon - huomenna. Nyt on vapaata. whatwhat!? kirjoitti:
Jos tässä nyt aletaan saivarrella kirjoitusasusta, niin oikein edellinen olisi mennyt näin: Pärjäätkö, sossunpummi, huonommin palkalla kuin tuilla? Sanan "sossunpummi" ympärillä olisi voinut myös käyttää sulkumerkkejä tai ajatusviivoja. Joten ilmeisesti ne sossunrahat eivät auttaneet sinua menestymään opinnoissasi, kun äidinkielen ymmärryksesikin on noin vajavaista :D "Sossunpummi" ei tarkoita yksinomaan sossun asiakkaita, vaan on meillä palkkaa ansaitsevilla yleiskielinen ilmaisu tuilla eläjästä. Siis juuri niistä, jotka Katainen toivottavasti laittaa hyvin elämään itse kustannettua elämää ja jotka nyt kaikkialla riekkuvat huono kohteluaan! Hah.
Tämä 50-vuotias "porvaripentu" menee yövuoroon - huomenna. Nyt on vapaata.Aivan varmasti, näköjään sitten mitä porvarimpi sitä idiootimpi, itsekeskeisempi ja röyhkeämpi. Mielestäni suurituloisille tulisi määrätä solidaarisuusvero eikä leikata sieltä missä on tulevaisuus eli lapsista. Itseäni tuo vero tosin ei koskisi sillä olen keskituloinen.
Sinua näköjään kovasti opiskeluni kiinnostavat niin on tuo suomenkieli tosiaan ollut vähän hakusessa kun sen verran maailmaa kiertänyt ja suurimmaksi osaksi englantia puhunut. Mistä muuten päättelet että äidinkieleni on suomi, porvarikakara?
50-vuotias ihminen ei ole noin pentumainen.
- eihyvää----
Tuet tuottavat tällaisia lapsia (esimerkki ei ole omani. Sen on kirjoittanut eräs kielitieteen salamaisteri, joten anteeksi jokainen kirjoitusvirhe - niitä on PALJON!):
"kerrankin olin kävelemässä tuossa läheisen koulun ohi koirien kanssa ja n. 6-7 vuotiaat pojat olivat kiipeämässä katolle, ystävälliseen tyyliini sanoin pojille et tulkaahan alas sieltä niin ei satu vahinkoa ja pojat vastasivat minulle että haista ***** lehmä.. heidän äitinsä veti röökiä vieressä eikä kiinnostanut ollenkaan mitä pojat teki tai sanoi, hyssytteli vain että jotkut tädit on tyhmiä.. ei taida pojille kelvata kukaan nainen kun aikuiseksi kasvaa? välinpitämättömät vanhemmat eivät kurita lastaan ja noin istuttavat narsismin siemenen jokaiseen kullannuppuunsa. "
Narsistiäiti huutaa lisää tukia itselleen ja lapsi siinä sivussa oppii saman käyttäytymisen; mulle-kaikki-heti. Hyväkin syy maksella tukia?- Perheen Matriarkka
Mä puutun nyt tähän
"Narsistiäiti huutaa lisää tukia itselleen ja lapsi siinä sivussa oppii saman käyttäytymisen; mulle-kaikki-heti. Hyväkin syy maksella tukia?"
Aika epäkorrektia leimata tukia hakevat/saavat äidit "narsistiäideiksi" ja niputtaessa ne lapset siihen samaan saattaa olla hyvinkin loukkaavaa sellaiselle ihmisille joka em. on kasvanut lapsuutensa narsistisen vanhemman kanssa.
Mä en ymmärrä, en mitenkään päin dileemaa, että äitiä ei saa tukea, mitenkä isät, kuinka heidän laita on? Miksi äitiä ei saa tukea, mutta on ok. että koulutus on ilmaista tai että vanhuksille maksetaan eläkettä, jopa niille, jotka välttämättä ei ole töissä olleet?
Jokainen meidän pitäisi osallistua yhteiskunnan pyörittämiseen. Sen takia, että mukaan on eksynyt muutama vapaamatkustaja, niin olisi aika raakaa maksattaa sitä kaikilla.
Ihan mielenkiinnosta, mitä mieltä olet Yle-verosta?
- vastuun kantaja
En tykkää Käteisestä se on ylimielinen kloppi.
- mä vaan sanon
niin ja mitäs siihen sanotte, kun monissa muissa maissa korkeakoulut ja yliopistot maksavat lukukausittain ja -vuosittain opiskelijalleen itselleen kymmeniä tuhansia euroja, mutta kun ulkomaalainen opiskelija äkkää et vaude, lähempä suomeen opiskelemaan, kun se on ILMAISTA! me veronmaksajat rahoitamme ulkomaalaisten opiskelijoiden opinnot täällä suomenmaassa! Repikääs siitä! ;) miksi kukaan ei huutele niiden rahojen perään!? Tai niiden miljoonien,miljoonien eurojen perään joita survotaan ties minne...
- rahaa menee turhempa
äläs muuta sano, menneellä viikolla oli otsikko kun Päivi Lipponen ihmetteli, kun lapsilisiä maksetaan paljon ulkomaalaisille ,jotka on muuttanut pois Suomesta.
Ja sitte on tuo puoluetuki ja poliittisten lehtien tuki täysin turhia jollei puolue tai lehti tuu omillaan toimeen niin saa kaatua.
Myös menee paljon rahaa joihinkin oikeudenkäynteihin joita maksetaan verorahoista esim se joku Nigerialainen ukko ja Auerin juttu joka alkaa taas alusta.
- mamalicousmama
Minusta olisi upeaa, jos tuettaisiin äitien osa-aikaista työntekoa! Minä en tosiaankaan haluaisi jäädä kotiin vuosiksi lasten kanssa, sillä työelämän koen mielekkääksi kun saan pitää osaamista yllä, olla "aikuistenmaailmassa" ja lisäksi toimeentulo perheessä paranee. Mutta jos olisi mahdollista tehdä esim. 4päivästä työviikkoa niin harkitsisin mielelläni, sillä täyspäiväinen työnteko ja sen jälkeen lapsiperhe-elämän kodin pyörittäminen vie takin aika tyhjäksi.'
Eli kannattaisin sitä, että firmoja kannustettaisiin tarjoamaan työelämään palaavalle äidille myös mahdollisuutta tehdä osa-aikaista työtä. Pakkohan ei ole, mutta että vaihtoehto olisi hyvä!
Mitä kuntatukien vähentämisiin tulee, niin minusta on ihan ok että kunnat eivät maksaisi kuntalisää esim. yli 1,5v lapsen kotihoidosta.
Se kannustaisi äitejä töihin, jolloin nuoria naisia ei syrjittäisi ehkä työnhaussakaan niin kovasti. Toisekseen se tuo työpaikkoja, sillä moni tuolloin laittaa lapsen tarhaan ja palaa töihin.
Minä ymmärrän hyvin, että jos nuori nainen jää töistä pois 9vuodeksi putkeen kun saa lapsia esim. 3v välein niin siinä on ammattiosaajalta jo osaaminen vanhentunut alasta riippuen (atk-ohjelmat muuttuuvat, laki muuttuu jne) ja töihinpaluukin mahtaa jo jännittää aikalailla. Lapsillekin on kova paikka sitten pitkän kotona olon jälkeen mennä tarhaan kokopäiväiseksi.
Ja ennenkuin ristiinnaulitsette minut provoksi niin en ole, olen lapsiperheen äiti ja lapsen on tarha-ikäisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa5013779HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa1972109- 1181531
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?171455Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1251380Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3401290Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101093- 12935
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73876- 99753