Tälläiseen ei mitään toivoa päästä?

Kysyn vaan

60

6879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+7

Tuskinpa. Suutarilaan pääsee jo 3-4 vuoden jonotusnumeroilla (ainakin ennen on päässyt) ja rakenteilla oleviin kohteisiin jo paljon uudemmilla numeroilla.

• vaihda oikea suunta

niin ei tarvitse mitään jonottaa vaan valitse tuhansien joukosta mieleisen.

• 318

Suutarilassa vaikeuksia saada asukkaita, tuolta saat vaikka mummollekin kämpän

• Näin on

"Suutarilassa vaikeuksia saada asukkaita, tuolta saat vaikka mummollekin kämpän."

Juuri näin sillä tuo Suutari on surkea paikka siellä ei ole yhtään mitään. Tapuliin pitää mennä, siellä kaikki palvelut.

• mummopupu

Millainen paikka tuo muuten on, ihan vaan uteliaisuuttani kysyn , millainen paikka on Suutarila asua perheellisen lapset lukiossa ja yläasteella, me miehen kans töissä...hmm... hakeakko Yläkiveen vai Suutarilaan?

• ...

Eikös ne Yläkiven asunnot ole jo varattuja..

• Suutarilalainen

Suutarila on tosi kiva paikka, rauhallista ja luonnonläheistä seutua. Suosittelen!

• Haku päällä

Onko täällä muita hakemusta kohteeseen laittanutta? Onko jo tullut tarjousta? Itse laitoin hakemuksen hakuajan puitteissa, mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Numerokin on kuitenkin 6 vuotta vanha.

• m.i.n.d.i.s

Saatiin tieto tänään suutarilan asunnoista . Ykkösenä ollaan. Valmistuu vasta 2014.

• Suutarilaanko?
        m.i.n.d.i.s kirjoitti:

Saatiin tieto tänään suutarilan asunnoista . Ykkösenä ollaan. Valmistuu vasta 2014.

Mekin haimme 4h k s viisi vuotta vanhalla numerolla, mutta emme ole saaneet tarjouskirjettä.

• hasosta hasoon
        Suutarilaanko? kirjoitti:

Mekin haimme 4h k s viisi vuotta vanhalla numerolla, mutta emme ole saaneet tarjouskirjettä.

Böstaksentien haso. Jeps. Tarjous tuli isosta asunnosta ja laitettiin myöntävä vastaus. Ollaan ykkösenä asuntoon.

• 451kttert

Ei kannata jumittua johonkin alueeseen. Sitä paitsi uudet asunnot ovat todella kalliita. Itse sain juuri Hertsikasta metron läheltä pienen kaksion, vuokra vain 415/kk. Upeakuntoinen kämppä, saunaa ei tosin ole mutta kalliiksihan se kävisi.

• siralii50

Millä numerolla sait kaksion Hertsikasta? Olen itse ollut 2 kk jonossa Hertsikan kaksioihin numerolla 13xxx, enkä ole saanut tarjousta. Onko sulla Hason kaksio?

• Hasoon jonottava
        siralii50 kirjoitti:

Millä numerolla sait kaksion Hertsikasta? Olen itse ollut 2 kk jonossa Hertsikan kaksioihin numerolla 13xxx, enkä ole saanut tarjousta. Onko sulla Hason kaksio?

Puuttuukohan sinulta tuosta asumisoikeusnumerosta yksi x? Jos sinulla on luokkaa 13 000 oleva numero, niin sellainen on jaettu 1990-luvulla, ja sillä saisi melkein minkä tahansa asunnon. Numerolla 130 000 onkin sitten vaikeampi saada. Tosin kaksi kuukautta on lyhyt aika jonottaa.

• siralii50
        Hasoon jonottava kirjoitti:

Puuttuukohan sinulta tuosta asumisoikeusnumerosta yksi x? Jos sinulla on luokkaa 13 000 oleva numero, niin sellainen on jaettu 1990-luvulla, ja sillä saisi melkein minkä tahansa asunnon. Numerolla 130 000 onkin sitten vaikeampi saada. Tosin kaksi kuukautta on lyhyt aika jonottaa.

Kyllä se nro on13XXX ei 130 000 jotain. Laitoin Hasolle hakemuksen kaksioista joulukuussa eikä ole tarjouksia tullut, Alueina mulla Hertsikka, Hermanni, Jätkäsaari, Kalasatama, Arabianranta. Tämmöinen pieni numero siksi, että aikanaan olin otttamassa 90-luvulla asumisoikeusasuntoa, mutta silloin päädyinkin toiseen ratkaisuun, ja numero jäi käyttämättä. Nyt tarvitsen asunnon elämäntilanteen muutoksen vuoksi.

• Hasoon jonottava
        siralii50 kirjoitti:

Kyllä se nro on13XXX ei 130 000 jotain. Laitoin Hasolle hakemuksen kaksioista joulukuussa eikä ole tarjouksia tullut, Alueina mulla Hertsikka, Hermanni, Jätkäsaari, Kalasatama, Arabianranta. Tämmöinen pieni numero siksi, että aikanaan olin otttamassa 90-luvulla asumisoikeusasuntoa, mutta silloin päädyinkin toiseen ratkaisuun, ja numero jäi käyttämättä. Nyt tarvitsen asunnon elämäntilanteen muutoksen vuoksi.

Jos teit Hasolle hakemuksen joulukuussa, niin ei ole mikään ihme, ettet ole vielä saanut kaksiota, noilta alueilta ei ole varmaan kukaan irtisanonut asuntoaan joulukuun jälkeen. Jos joku sai äskettäin vaikka tammikuussa tai helmikuussa kaksion Herttoniemestä, niin se asunto on irtisanottu lokakuussa tai marraskuussa ja sitä on tarjottu silloin jonossa oleville, ei joulukuussa hakemuksen tehneille. Saat varmasti tarjouksen noin pienellä numerolla ko. alueilta heti, kun joku irtisanoo sieltä kaksion.

Minulla on seitsemän vuotta vanha numero ja sain Plazankujalta vähän yli vuosi sitten tarjouksen isosta kaksiosta, mutta en silloin voinut otttaa sitä vastaan, koska olin sopinut muutosta muualle. Jätkäsaaressa ei ole vielä yhtään valmista asumisoikeustaloa, ensimmäinen valmistuu keväällä. Hasolta vapautuu kaksioita kantakaupungista aika harvoin, koska ne ovat paljon halvempia kuin yksityisillä asumisoikeusyhtiöillä (ryöstöfirmoilla).

• Hasoon
        siralii50 kirjoitti:

Siiralii50, voisitko kirjoittaa tänne, jos saat tarjouksen Hasolta? Pysyisi vähän kärryillä, milloin sieltä edes vapautuu kaksioita, ja sinä sen tarjouksen kuitenkin ensimmäisenä noin pienellä numerolla saat. Minulla on hakemus Etelä-Hermanniin, Hermanniin, Kalasatamaan ja Arabianrantaan.

• siralii50
        Hasoon kirjoitti:

Siiralii50, voisitko kirjoittaa tänne, jos saat tarjouksen Hasolta? Pysyisi vähän kärryillä, milloin sieltä edes vapautuu kaksioita, ja sinä sen tarjouksen kuitenkin ensimmäisenä noin pienellä numerolla saat. Minulla on hakemus Etelä-Hermanniin, Hermanniin, Kalasatamaan ja Arabianrantaan.

Ilmoitan tänne heti kun saan tarjouksen kaksiosta näillä alueilla. Vieläkään ei ole mitään kuulunut. Se on vähän hassua tässä Hason jonotussysteemissä, että sieltä ei saa mitään vahvistusta kun on netin kautta lähettänyt asuntohakemuksen, Pitää vaan luottaa, että hakemus meni perille.

• siralii50
        siralii50 kirjoitti:

Ilmoitan tänne heti kun saan tarjouksen kaksiosta näillä alueilla. Vieläkään ei ole mitään kuulunut. Se on vähän hassua tässä Hason jonotussysteemissä, että sieltä ei saa mitään vahvistusta kun on netin kautta lähettänyt asuntohakemuksen, Pitää vaan luottaa, että hakemus meni perille.

Nyt tänään sain tarjouksen Plazankujan kaksiosta 50 m2, jyvitetty pinta-ala 56,8 m2. En ota asuntoa, koska siinä vain ranskalainen parveke, ja etsin parvekkeellista asuntoa. Vastike tässä 624,80 vesimaksut. Vastikehan maksetaan sen jyvitetyn pinta-alan mukaan, ei todellisen pinta-alan mukaan.
        Joten jatkan sopivamman asuntotarjouksen odottamista.

• Hasoon
        siralii50 kirjoitti:

Nyt tänään sain tarjouksen Plazankujan kaksiosta 50 m2, jyvitetty pinta-ala 56,8 m2. En ota asuntoa, koska siinä vain ranskalainen parveke, ja etsin parvekkeellista asuntoa. Vastike tässä 624,80 vesimaksut. Vastikehan maksetaan sen jyvitetyn pinta-alan mukaan, ei todellisen pinta-alan mukaan.
        Joten jatkan sopivamman asuntotarjouksen odottamista.

Minä ilmoitin hakemuksessa, että parveke on pakollinen kaikissa asunnoissa. Olen vasta menossa kotiin, katsotaan, olenko saanut saman tarjouksen.

• Hasoon
        Hasoon kirjoitti:

Minä ilmoitin hakemuksessa, että parveke on pakollinen kaikissa asunnoissa. Olen vasta menossa kotiin, katsotaan, olenko saanut saman tarjouksen.

En saanut asuntotarjousta Plazankujalta. Ilmoittiko Haso tarjouksessa monennella sijalla olet asuntoon (varmaan ensimmäisellä)?

• siralii50
        Hasoon kirjoitti:

En saanut asuntotarjousta Plazankujalta. Ilmoittiko Haso tarjouksessa monennella sijalla olet asuntoon (varmaan ensimmäisellä)?

Sain eilen tarjouksen Hertsikan Kerttulinkujan 49,5-neliöisestä kaksiosta, jossa vastike 474 e. Menen ensi viikolla katsomaan ja varmasti otan sen jos saan, eli jos mulla on pienin numero. Haso ei kirjeessään ilmoittanut monennella sijalla olen, ja siinä lukee vielä, etteivät vastaa kyselyihin tarjousjonon sijoituksesta.

• Hasoon
        siralii50 kirjoitti:

Sain eilen tarjouksen Hertsikan Kerttulinkujan 49,5-neliöisestä kaksiosta, jossa vastike 474 e. Menen ensi viikolla katsomaan ja varmasti otan sen jos saan, eli jos mulla on pienin numero. Haso ei kirjeessään ilmoittanut monennella sijalla olen, ja siinä lukee vielä, etteivät vastaa kyselyihin tarjousjonon sijoituksesta.

Sinulla on varmasti pienin numero. Ainakin TA-asunnoilla asuntoa pääsee katsomaan se, jolla on pienin numero. Hasolla on kyllä ihmeelliset säännöt, ettei kerrota, millä sijalla olet tarjouksen suhteen. Tai sitten Laajasalon Isännöinti, joka hoitaa asumisoikeusasuntoja, on keksinyt ihan omat sääntönsä. Pitänee harkita Herttoniemenrannan asuntojen lisäämistä hakemukseen, lähinnä Laivalahdenkaari 7, joka on rakennettu v. 2001.

• Noopa.
        siralii50 kirjoitti:

Huono äänieristys tuossa, rv-95 ja silloin tehtiin tosi huonosti, tuttava asui kerttulinkujalla ja siellä äänet kuului, 2000 luvun asunnot on jo paljon parempia.

• tyytyväinen asukas
        Hasoon kirjoitti:

Sinulla on varmasti pienin numero. Ainakin TA-asunnoilla asuntoa pääsee katsomaan se, jolla on pienin numero. Hasolla on kyllä ihmeelliset säännöt, ettei kerrota, millä sijalla olet tarjouksen suhteen. Tai sitten Laajasalon Isännöinti, joka hoitaa asumisoikeusasuntoja, on keksinyt ihan omat sääntönsä. Pitänee harkita Herttoniemenrannan asuntojen lisäämistä hakemukseen, lähinnä Laivalahdenkaari 7, joka on rakennettu v. 2001.

Olen asunut Laivalahdenkaari 7:ssa kaksiossa alusta pitäen ja suosittelen sekä aluetta että taloa. Nyt on kuitenkin niin, että kaksioita vapautuu erittäin harvoin. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos joku naapureistani ykskaks muuttaisikin pois.
        Jos Herttoniemenrantaan haet niin kannattaisi ehkä laittaa joku toinenkn HASO:n talo hakemukseen.

• siralii50
        Noopa. kirjoitti:

Huono äänieristys tuossa, rv-95 ja silloin tehtiin tosi huonosti, tuttava asui kerttulinkujalla ja siellä äänet kuului, 2000 luvun asunnot on jo paljon parempia.

Siis että sun mielestä ihan paperia nämä talot? Nyt kyseessä pieni pihatalo, ei ne kerrostalot.

• Noopa.
        siralii50 kirjoitti:

Siis että sun mielestä ihan paperia nämä talot? Nyt kyseessä pieni pihatalo, ei ne kerrostalot.

Valitettavasti 90 luvun huonoa rakentamista, siinä ei ole pystyhormeja eristetty lainkaan, asunnoissa kuuluu vessan ja suihkun äänet äänet selvästi, pientalossa vähemmän, kun vähemmän asukkaita, mutta kyllä sielläkin kuuluu.
        2000 luvun jälkeen ruvettiin eristämään enemmän, joten ne on parempia

• Hasoon
        siralii50 kirjoitti:

Kävitkö siralii50 katsomassa Kerttulinkujan asuntoa ja otitko sen? 1990-luvulla rakennetuissa asunnoissa on tosiaan surkea äänieristys. Olen asunut neljässä 90-luvun talossa ja asun tälläkin hetkellä v. 1999 rakennetussa talossa. Tässäkin talossa kuuluu yläpuolelta normaali puheääni läpi ja naapurin vessassa käynti, vedenlasku kuuluu vaimeampana. Surkein äänieristys oli v. 1996 rakennetussa talossa Itämerenkadulla Ruoholahdessa, mm. vedenlasku kuului niin kovaa, että jos naapuri meni suihkuun, niin olohuoneessa ei kuullut telkkarista mitään. Samoin siihen suihkun ääneen heräsi yöllä makuuhuoneessa. Nämä ovat kaikki vuokrataloja, voihan olla, että jotkut asumisoikeusasunnot on paremmin äänieristetty.

• Monta Kok.
        Hasoon kirjoitti:

Kävitkö siralii50 katsomassa Kerttulinkujan asuntoa ja otitko sen? 1990-luvulla rakennetuissa asunnoissa on tosiaan surkea äänieristys. Olen asunut neljässä 90-luvun talossa ja asun tälläkin hetkellä v. 1999 rakennetussa talossa. Tässäkin talossa kuuluu yläpuolelta normaali puheääni läpi ja naapurin vessassa käynti, vedenlasku kuuluu vaimeampana. Surkein äänieristys oli v. 1996 rakennetussa talossa Itämerenkadulla Ruoholahdessa, mm. vedenlasku kuului niin kovaa, että jos naapuri meni suihkuun, niin olohuoneessa ei kuullut telkkarista mitään. Samoin siihen suihkun ääneen heräsi yöllä makuuhuoneessa. Nämä ovat kaikki vuokrataloja, voihan olla, että jotkut asumisoikeusasunnot on paremmin äänieristetty.

Valitettavan totta, myös asoissa, asuin 93, 94 ja 95 rakennetuissa asoissa, kaikissa kuului vessan ja suihkun äänet tosi selvästi. Kyselin jopa rakennusmestarilta ja kertoi, että niitä pystyhormeja/viemäreitä ei tarvinnut eristää, myöskin askeläänet kuuluivat tosi selvästi.
        Monen seikkailun jälkeen ostimme uuden omistusasunnon 2005 jälkeen rakennettu, ja otin selvää rakennustavasta, kaikki viemärit ja pystythormi eristetty, välipohja paikalla valettu, ei kuulu vesijohtojen ääniä, ei askeleita, ei juuri mitään.

1990 luvulla tehtiin kyllä melko huonosti eristettyjä taloja, tosin ei ne vanhemmatkaan ole sen parempia, jopa huonompia.

• Hauska esimerkki
        Monta Kok. kirjoitti:

Valitettavan totta, myös asoissa, asuin 93, 94 ja 95 rakennetuissa asoissa, kaikissa kuului vessan ja suihkun äänet tosi selvästi. Kyselin jopa rakennusmestarilta ja kertoi, että niitä pystyhormeja/viemäreitä ei tarvinnut eristää, myöskin askeläänet kuuluivat tosi selvästi.
        Monen seikkailun jälkeen ostimme uuden omistusasunnon 2005 jälkeen rakennettu, ja otin selvää rakennustavasta, kaikki viemärit ja pystythormi eristetty, välipohja paikalla valettu, ei kuulu vesijohtojen ääniä, ei askeleita, ei juuri mitään.

1990 luvulla tehtiin kyllä melko huonosti eristettyjä taloja, tosin ei ne vanhemmatkaan ole sen parempia, jopa huonompia.

Heh, teidän pitäisi muuttaa -60 luvun asuntoon. Siinä sitä vasta kuuluu äänet voi herran jestas sentään. Asuin tuommoisessa pienessä kaksiossa hetken aikaa, mutta kaikki mahdolliset äänet kuului läpi. Veden laskemiset, suihkut, naapurin puhe/röhinät/paneskelut, veskissä kun olit samaa aikaa naapurin kanssa niin piereskelyt/ulostamiset kuului, sängyn natinat jne. Aivan järkyttävää. Sopii lähinnä jollekin kuuroutuvalle vanhukselle. Nykyään asun v.1920 rakennetussa talossa, missä seinien paksuudet ovat sitä luokkaa, että pihaustakaan ei kuulu läpi. Tällöin tehtiin jykeviä taloja. Kannattaa siis välttää ainakin 50-60 luvun sekä mahdollisesti 80-90luvun. Tosin jopa noissa jälkimmäisissä on parempi eristys.

Nimim. Ei enää ikinä

• Niin ...
        Hauska esimerkki kirjoitti:

Heh, teidän pitäisi muuttaa -60 luvun asuntoon. Siinä sitä vasta kuuluu äänet voi herran jestas sentään. Asuin tuommoisessa pienessä kaksiossa hetken aikaa, mutta kaikki mahdolliset äänet kuului läpi. Veden laskemiset, suihkut, naapurin puhe/röhinät/paneskelut, veskissä kun olit samaa aikaa naapurin kanssa niin piereskelyt/ulostamiset kuului, sängyn natinat jne. Aivan järkyttävää. Sopii lähinnä jollekin kuuroutuvalle vanhukselle. Nykyään asun v.1920 rakennetussa talossa, missä seinien paksuudet ovat sitä luokkaa, että pihaustakaan ei kuulu läpi. Tällöin tehtiin jykeviä taloja. Kannattaa siis välttää ainakin 50-60 luvun sekä mahdollisesti 80-90luvun. Tosin jopa noissa jälkimmäisissä on parempi eristys.

Nimim. Ei enää ikinä

No Joo, totta, mutta olen asunut itse, myäös näissä 20-30 luvun taloissa ja niissä naapureiden välinen seinä oli lähinnä näköeste, puhe kuului selvästi läpi, ei tosin suhkunääniä.
        Paras äänieristys on kokemuksieni mukaan uusissa taloissa, tuossa 2000 jälkeen muutama vuosi, niin on kohdallaan ja hyvää asumista.
        Herttoniemenrannassa on muuten yksi hyvä talo rakennettu asumisoikeus, se on koerakentamisena tehty, muistaakseni -97 ja on tehty kokonaa paikallaan, runko siporex harkoista, välipohja eristetty uivalla lattialla, äänieristykseen on kiinnitetty huomioota. Talo oli ensin omistusmarkkinoissa, mutta laman takia, muutetiin asoksi. Tämä Talo on laiivalahdenkaarella, en muista nyt numeroa oliko 9-11, semmoinen punainen talo, kaarevat parvekkeet, ei ole Hason taloja, vaan taisi olla Aso-kodit eli suomen asumisoikeus.

Tämä talo poikkeaa 90 luvun rakentamisesta, huomattavasti, muita paremmin.

• siralii50
        Hasoon kirjoitti:

Kävin katsomassa Kerttulinkujan. Ihan OK, Katsojia oli paljon, ja jotenkin tuntuu, että oli pieniä numeroita liikkeellä. Yksikin muikea mummeli sanoi heti "minä otan tämän", ja kun kysyin, että mikähän aso-numero teillä on, sain vain omahyväisen myhäilyn vastaukseksi.
        Joten katotaan, miten käy.
        Siis eikä voi kertoa numeroansa näyttövaiheessa, koska vain numero ratkaisee sen, saako ko. asunnon! Ei kai kannattaisi muilta jemmailla tätä tietoa? Hasohan ei kerro, millä sijalla olet, toisin kuin esim TA-Asunnot.

• siralii50
        Hasoon kirjoitti:

Sain juuri kuulla, etten saa Kerttulinkujan asuntoa. Joku tai kuulemma useampikin oli liikkeellä pienemmällä numerolla kuin minun 13XXX. Kyllä on pettymys suuri! Nyt sitten taas vaan odotellaan, ehkä se joskus tärppää.

• Älä suotta

Sen verta huonosti 90 luvulla rakennettu, että ei kannata surra, se ainoa Hertsikan hyvä talo on koerakentamisena tehty eli hyvä äänieristys, siis Aso laivalahdenkaari 9. herttoniemenranta rv-97. Muista kohteista kannattaa katsoa pitkälle 2000 luvulla tehtyjä, kehitystä on nimittäin tapahtunut.

• Hasoon

On kyllä uskomatonta, että niin moni hakee vielä noilla 90-luvuilla annetuilla asumisoikeusnumeroilla tällä hetkellä asuntoa. Tuon perusteella on hyvä tietää, ettei kannata odottaa itse saavansa lähiaikoina kantakaupungista Hason asumisoikeusasuntoa, jos numerolla 13XXX ei saa asuntoa edes Herttoniemestä. Tuolla numerolla saisi nopeastikin asunnon Asokodeilta, mutta vastike on sitten huomattavasti kalliimpi.

• 13???

Oliskohan tuossa ollut 130 tuhannen numero kyseessä? Luulis että 13 tuhatta numerolla olis aika vahvoilla, kun se on tosiaan joskus 90 luvulla myönnetty.

• tyytyväinen asukas

Kyllä hän kirjoitti aiemmin, että numero on 13 tuhatta.
        Herttoniemenranta on suosittua aluetta, hyvät ja nopeat yhteydet eri puolille Helsinkiä, hyvät palvelut, meri vieressä jne. jne.
        Muutin alueelle HASO:n asuntoon Kalliosta v. 2001 eikä ole suunnitelmissa muuttaa täältä pois.

• siralii50

Sain vähän niinkuin epävirallisesti tietää, että kolmella samanlaista kaksiota hakeneella oli pienempi numero kuin tämä minun 13XXX. Ja tää nro on todella kolmetoistatuhatta ja risat, ja olen hakenut sen v. 1994, jolloin aikomukseni oli muuttaa asumisoikeusasuntoon, mutta sitten suunnitelmat muuttuivat. Nyt tui viime vuoden lopulla taas aiheelliseksi alkaa hakea asumisoikeusasuntoa, kun elämäntilanteeni muuttui. Ei vaan näytä olevan kovin helppoa ja nopeaa ainakaan pienen asunnon saaminen, kun on rajannut kohteet siten, että kauimmainen on Herttoniemenranta eikä hae asuntoa muilta kuin Hasolta.

• Hasoon

Harmi, kun et ehtinyt Kalasataman ja Jätkäsaaren hakuihin, silloin kun niitä alettiin rakentaa, olisit varmasti saanut ainakin Kalasatamasta. Siellä kaksioiden numeroissa mentiin lähelle minun 86XXX numeroani, ainakin ATT:n virkailijan mukaan. Onhan tämä aika järjetöntä, minä olen hakenut ja jonottanut seitsemän vuotta ja olen tosiaan uusinut hakemukseni aina tarvittaessa. Hasolta sanottiin sinne viimeksi soittaessani, että heille ei tarvitse uusia hakemusta kahden vuoden välein, vaan se on koko ajan voimassa.

Hain juuri asumisoikeusasuntoa näiltä kalliimmilta asumisoikeusyhtiöiltä Pikku Huopalahdesta. Sieltä jos saisi asunnon, niin siinä tulisi tuskin asuttua muutamaa vuotta kauempaa, koska vastikkeet nousevat huimaa vauhtia vuosittain. Jos joku asuu Pikku Huopalahdessa, niin voisi kertoa, paljonko Asokotien kaksioiden vastikkeet suunnilleen ovat. Asokotien sivuilla on vastikkeiden keskimääräiset hinnat, mutta ne tuskin pitävät paikkaansa kaksioiden osalta. Avain asumisoikeuden kaksioiden hinnan näkee suurinpiirtein vaihtolistalla olevasta kaksiosta. Ostaisin mielelläni oman asunnon, mutta sillä määrällä, mitä pankki tarjoaa asuntolainaa, saa tällä hetkellä kantakaupungista pienen yksiön.

• Numeroa ?

No onpas" nimittäin on sinulla hyvä järkkäri ja silti et päässyt eli Hason asot ovat edelleen suosittuja.
      Mikän on tämänhetkinen järjestysnumero, jos nyt hakisi numeron, noin suurinpiirtein?

• hasoaso

Hain uuden järjestysnumeroni (kolmannen) pari kuukautta sitten ja se on hieman alle 160 XXX. Eli tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla numerot ovat 160 XXX.

Kyllä muutaman vuoden vanhoillakin numeroilla saa asuntoja, kunhan ei hae supersuosituilta alueilta.

Ensimmäisen kerran sain asunnon Viikistä 4 vuotta vanhalla numerolla ja nyt toisella kerralla Viikistä 3 vuotta vanhalla.

• Hasoon

Sain eilen tarjouksen Jätkäsaaren uudiskohteeseen Kap Horninkatu 4, joka valmistuu näillä näkymin elokuussa. Olen sijalla 1. Tarjous tuli 45 m2:n saunallisesta kaksiosta.

Hain tähän kohteeseen viime vuonna, kun sitä alettiin rakentaa, mutta en saanut sieltä kaksiota. Nyt ilmeisesti joku on kyllästynyt odottamaan, kun valmistuminen on lykkääntynyt usealla kuukaudella ja perunut kaupan. Asuntoja tarjotaan ilmeisesti niille, jotka niitä viime vuonna hakivat, ja minulla on siis numero 86 XXX. Vai saitko siralii50 saman tarjouksen nyt, kun hait tänä vuonna Jätkäsaareen?

Vappuaattoon on aikaa ilmoittaa, otanko asunnon ja toimittaa tarvittavat liitteet.

• siralii50
        Hasoon kirjoitti:

Sain eilen tarjouksen Jätkäsaaren uudiskohteeseen Kap Horninkatu 4, joka valmistuu näillä näkymin elokuussa. Olen sijalla 1. Tarjous tuli 45 m2:n saunallisesta kaksiosta.

Hain tähän kohteeseen viime vuonna, kun sitä alettiin rakentaa, mutta en saanut sieltä kaksiota. Nyt ilmeisesti joku on kyllästynyt odottamaan, kun valmistuminen on lykkääntynyt usealla kuukaudella ja perunut kaupan. Asuntoja tarjotaan ilmeisesti niille, jotka niitä viime vuonna hakivat, ja minulla on siis numero 86 XXX. Vai saitko siralii50 saman tarjouksen nyt, kun hait tänä vuonna Jätkäsaareen?

Vappuaattoon on aikaa ilmoittaa, otanko asunnon ja toimittaa tarvittavat liitteet.

Onnittelut! Laitoin kyllä myös Jätkäsaaren hakemiini kohteisiin, mutta en ole tarjousta saanut. Siis tarjotaan vain alkuperäisille hakijoille. Voitko kertoa, mikä on ASO-maksu ja vastike.

• siralii50
        Hasoon kirjoitti:

Saitko muuten tarjouksen suoraan ATT:ltä vai sieltä Laajasalon isännöintitoimistosta, jonne jonohakemukset lähetetään ?

• Hasoon
        siralii50 kirjoitti:

Saitko muuten tarjouksen suoraan ATT:ltä vai sieltä Laajasalon isännöintitoimistosta, jonne jonohakemukset lähetetään ?

Asuntotarjous tuli ATT:sta. Ei ole halpaa Jätkäsaaressa, asumisoikeusmaksu
        n. 28 000 € ja vastike 646,90 €. Asunto on toisessa kerroksessa ja siinä on sauna, lasitettu parveke, parkettilattiat, lattialämmitys kylpyhuoneessa ja saunassa sekä muutostyönä sälekaihtimet ja peililiukuovet (en tiedä missä).

Mietin vielä muutaman päivän, koska olen katsellut myös erästä osaomistusasuntoa, jonka voisi lunastaa omaksi kolmen vuoden päästä. Ongelmana on vain pankki, antaako se tarpeeksi lainaa. Enkä ole varma, haluanko muuttaa pois täältä itäisestä kantakaupungista, kun vihdoin takaisin pääsin.

Näissä asumisoikeusasunnoissa on tietysti se etu, että jos haluaa muuttaa toiselle alueelle, niin voi panna asunnon vaihtolistalle ja vaihtaa päittäin jonkun toisen kanssa. Hakee vain esim. isompaa kaksiota.

• Hasoon
        Hasoon kirjoitti:

n. 28 000 € ja vastike 646,90 €. Asunto on toisessa kerroksessa ja siinä on sauna, lasitettu parveke, parkettilattiat, lattialämmitys kylpyhuoneessa ja saunassa sekä muutostyönä sälekaihtimet ja peililiukuovet (en tiedä missä).

Mietin vielä muutaman päivän, koska olen katsellut myös erästä osaomistusasuntoa, jonka voisi lunastaa omaksi kolmen vuoden päästä. Ongelmana on vain pankki, antaako se tarpeeksi lainaa. Enkä ole varma, haluanko muuttaa pois täältä itäisestä kantakaupungista, kun vihdoin takaisin pääsin.

Näissä asumisoikeusasunnoissa on tietysti se etu, että jos haluaa muuttaa toiselle alueelle, niin voi panna asunnon vaihtolistalle ja vaihtaa päittäin jonkun toisen kanssa. Hakee vain esim. isompaa kaksiota.

Yritin muuten kymmeniä kertoja vastata tähän ketjuun tänään, mutta minulla on Saunalahden mobiililaajakaista, joka käyttää samaa ip-osoitetta monien muiden käyttäjien kanssa. Joku tai jotkut käyttäjistä on bannattu tältä keskustelupalstalta väärinkäytösten takia ja sen myötä kukaan muukaan samaa ip-osoitetta käyttävä ei pysty vastaamaan tähän ketjuun. Lopulta meni hermot ja asensin uuden nettitikun ja kas vain, nyt pystyin vastaamaan.

• siralii50
        Hasoon kirjoitti:

Täytyy sanoa, että melko kallis on, mutta niinhän nuo uudet kohteet näyttää olevan. Tietysti hyvä pointti on, että nyt saat Hason asunnon, ja luulisi, että jos myöhemmin haluat vaihtaa, niin halukkaita vaihtajia löytyy itäisestä kantakaupungista. Jätkäsaarihan on nyt tosi suosittu, vaikka alue ei vielä lähestulkoon valmis olekaan. Siitä tulee varmaan hieno, kun puistot sun muut saadaan kuntoon. Omistusasunnot on siellä ihan tolkuttoman kalliita, ja uusien stadin vuokratalojen vastaavankokoisissa kaksioissa vuokra näyttää olevan n. 700 € (48 m2). Nimenomaan Kap Horninkadulle valmistuu nyt kesällä myös stadin vuokratalo. Mutta näihin asuntohin pääseminen on taas ihan toinen juttu.

• Hasoon
        siralii50 kirjoitti:

Täytyy sanoa, että melko kallis on, mutta niinhän nuo uudet kohteet näyttää olevan. Tietysti hyvä pointti on, että nyt saat Hason asunnon, ja luulisi, että jos myöhemmin haluat vaihtaa, niin halukkaita vaihtajia löytyy itäisestä kantakaupungista. Jätkäsaarihan on nyt tosi suosittu, vaikka alue ei vielä lähestulkoon valmis olekaan. Siitä tulee varmaan hieno, kun puistot sun muut saadaan kuntoon. Omistusasunnot on siellä ihan tolkuttoman kalliita, ja uusien stadin vuokratalojen vastaavankokoisissa kaksioissa vuokra näyttää olevan n. 700 € (48 m2). Nimenomaan Kap Horninkadulle valmistuu nyt kesällä myös stadin vuokratalo. Mutta näihin asuntohin pääseminen on taas ihan toinen juttu.

Kävin eilen viemässä asuntotuotantotoimistoon ilmoituksen, että otan Kap Hornin kadun asunnon ja vein myös siihen tarvittavat liitteet. Kun tulin kotiin, niin siellä odotti Hason tarjous 61 m2:n kaksiosta Haukilahdenkuja 9:ään Hermanniin. Vastike on vain 586 €. Asunto on ensimmäisessä kerroksessa, mutta papereista ei käy ilmi, onko siinä parveke. Olen ilmoittanut hakemuksessani, että kaikissa asunnoissa on parveke pakollinen. Haso ei tietenkään kerro, monentena olen tarjousjonossa tähän asuntoon. Liitteenä oli kuitenkin ilmoitus asunnon vastaanottamisesta, varallisuusselvitys ja yhteystiedot huoltoyhtiöön, jonka kanssa voi sopia asunnon näytöstä. Voikohan tästä päätellä mitään sijoittumisesta tarjousjonossa?

Jos siralii50 luet tätä, kerro lähetettiinkö sinulle Kerttulinkujan asuntotarjouksen mukana vastaavat lomakkeet, vaikka sitten selvisikin, ettei sinulla ollut pienin järjestysnumero. Voisin vielä harkita, että peruuttaisin Jätkäsaaren asunnon ja ottaisin Haukilahdenkujan, jos tietäisin, onko minulla pienin numero ja onko asunto hyvässä kunnossa. Saitko muuten siralii50 tämän saman tarjouksen? Minä olen hakenut Hasolta 40-63 m2:n asuntoja.

• siralii50
        Hasoon kirjoitti:

Kävin eilen viemässä asuntotuotantotoimistoon ilmoituksen, että otan Kap Hornin kadun asunnon ja vein myös siihen tarvittavat liitteet. Kun tulin kotiin, niin siellä odotti Hason tarjous 61 m2:n kaksiosta Haukilahdenkuja 9:ään Hermanniin. Vastike on vain 586 €. Asunto on ensimmäisessä kerroksessa, mutta papereista ei käy ilmi, onko siinä parveke. Olen ilmoittanut hakemuksessani, että kaikissa asunnoissa on parveke pakollinen. Haso ei tietenkään kerro, monentena olen tarjousjonossa tähän asuntoon. Liitteenä oli kuitenkin ilmoitus asunnon vastaanottamisesta, varallisuusselvitys ja yhteystiedot huoltoyhtiöön, jonka kanssa voi sopia asunnon näytöstä. Voikohan tästä päätellä mitään sijoittumisesta tarjousjonossa?

Jos siralii50 luet tätä, kerro lähetettiinkö sinulle Kerttulinkujan asuntotarjouksen mukana vastaavat lomakkeet, vaikka sitten selvisikin, ettei sinulla ollut pienin järjestysnumero. Voisin vielä harkita, että peruuttaisin Jätkäsaaren asunnon ja ottaisin Haukilahdenkujan, jos tietäisin, onko minulla pienin numero ja onko asunto hyvässä kunnossa. Saitko muuten siralii50 tämän saman tarjouksen? Minä olen hakenut Hasolta 40-63 m2:n asuntoja.

Sain tarjouksen samasta Haukilahdenkujan asunnosta eilen, ja kävin katsomassa asunnon ulkoapäin. Se on mun mielestä ihan hirveässä paikassa, eli alin kerros ja toinen korkea talo asuntoa pimentämässä on ihan vieressa. Parveke on ihan maan tasassa ja jalankulkuliikenne taloihin kulkee ihan tään parvekkeen vierestä. Olohuone ja parveke tosi pimeän näköisiä. Ei parvekelasitusta.
        Se asunnon pohjapiirroshan näytti hyvältä, joten olin tosi pettynyt kun olikin tuommoinen pimeä murju, jota ei missään nimessä tule ottamaan. Tietysti jos haluaa asunnon vain saunan vuoksi, niin sitten ihan OK, mutta parveketta ei tosiaan voi käyttää - se on ihan turha.
        Mulle tuli nyt ja myös Kerttulinkujan asuntotarjouksen mukana kaikki nuo lomakkeet eli ne siis lähettää ne kaikille, joille tarjous menee.

• siralii50
        siralii50 kirjoitti:

Sain tarjouksen samasta Haukilahdenkujan asunnosta eilen, ja kävin katsomassa asunnon ulkoapäin. Se on mun mielestä ihan hirveässä paikassa, eli alin kerros ja toinen korkea talo asuntoa pimentämässä on ihan vieressa. Parveke on ihan maan tasassa ja jalankulkuliikenne taloihin kulkee ihan tään parvekkeen vierestä. Olohuone ja parveke tosi pimeän näköisiä. Ei parvekelasitusta.
        Se asunnon pohjapiirroshan näytti hyvältä, joten olin tosi pettynyt kun olikin tuommoinen pimeä murju, jota ei missään nimessä tule ottamaan. Tietysti jos haluaa asunnon vain saunan vuoksi, niin sitten ihan OK, mutta parveketta ei tosiaan voi käyttää - se on ihan turha.
        Mulle tuli nyt ja myös Kerttulinkujan asuntotarjouksen mukana kaikki nuo lomakkeet eli ne siis lähettää ne kaikille, joille tarjous menee.

Siis vielä sen verran, että tarjouksen mukana olleessa piirroksesta päättelin, että kyseessä juuri tuo pimeä asunto (läpitalon asunto, ikkunat niinkuin pohjapiirroksessa). Lisäksi ulkoa näki, että siellä oli sisällä tyhjän näköistä, oli muuttolaatikoita seinän vierellä. Totta kai kannattaa kuitenkin käydä katsomassa asunto myös sisältäpäin.

• Hasoon
        siralii50 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, helpotti huomattavasti minun päätöstäni. Aion allekirjoittaa sopimuksen Kap Hornin kadun kaksiosta. Eilen Att:ssa sanottiin, että minulla oli hyvä tuuri, koska Kap Hornin kadulta tuli todella vähän peruutuksia. Pääsin siis alkuperäisessä haussakin hyvin lähelle asunnon saamista. Syynä on varmaan se, että ihmiset eivät ole hakeneet niin paljon alempien kerrosten asuntoja, ja tämä asunto on toisessa kerroksessa. Aiemmin joku kertoi saaneensa peruutetun asunnon 1990-luvulla haetulla asumisoikeusnumerolla.

• Hasosta haaveileva

Mitä Siraliille kuuluu? Luin keskustelun ja itse odottelen kuumeisesti tarjouksia kolmioista Hasolta. Helmikuusta asti haettu, ja yhtä asuntoa tarjottu Viikonmäestä, mutta se meni sivusuun jollekin toiselle, vaikka pääsimme katsomaan asuntoa ja olisimme sen halunneet. Olisi kiva kuulla millaisia asuntotarjouksia muut saaneet viime aikoina ja kauanko joutuneet odottamaan.

• siralii50

Hei

laajensin reviiriäni, Vuosaareen kun ei tuntunut Hertsikasta tai Sörkasta löytyvän sopivaa asuntoa. Tarjouksia sain myös Marjaniemestä, jossa valitettavasti liian pieni kaksio. Vuosaaresta löytyi sitten HASOn saunallinen kaksio, johon olen muuttamassa lähiaikoina. Vastike n. 10 e/m2 ja varustettu isolla lasitetulla parvekkeella. Olisin saanut myös Myllypuroon v. 2014 valmistuvat Sprintistä asunnon, mutten jaksa odottaa niin kauan.
        Siis kaiken kaikkiaan - vaikka numeroni oli niinkin pieni, niin eipä näitä HASOn kaksioita näytä kovin paljoa vapautuvan. Varmaan jos jaksaisi ja voisi pari vuotta odottaa saisi haluamansa asunnon juuri siltä alueelta, minne alunperin havittelee. Mutta päädyin nyt tähän ratkaisuun

• Hasoon
        siralii50 kirjoitti:

Hei

laajensin reviiriäni, Vuosaareen kun ei tuntunut Hertsikasta tai Sörkasta löytyvän sopivaa asuntoa. Tarjouksia sain myös Marjaniemestä, jossa valitettavasti liian pieni kaksio. Vuosaaresta löytyi sitten HASOn saunallinen kaksio, johon olen muuttamassa lähiaikoina. Vastike n. 10 e/m2 ja varustettu isolla lasitetulla parvekkeella. Olisin saanut myös Myllypuroon v. 2014 valmistuvat Sprintistä asunnon, mutten jaksa odottaa niin kauan.
        Siis kaiken kaikkiaan - vaikka numeroni oli niinkin pieni, niin eipä näitä HASOn kaksioita näytä kovin paljoa vapautuvan. Varmaan jos jaksaisi ja voisi pari vuotta odottaa saisi haluamansa asunnon juuri siltä alueelta, minne alunperin havittelee. Mutta päädyin nyt tähän ratkaisuun

Mukava kuulla, että sait siralii50 Hason asunnon. Vuosaari on minulle melko tuntematonta, mutta on siellä upeat merenrannat ja muu luonto ja hyvät palvelutkin. Saitko 2000-luvulla rakennetun asunnon?

Minä muutan Jätkäsaareen Kap Hornin kadulle 30.8. Kävin eilen katsomassa taas taloa, kun piipahdin Tall Ships Races'ssa. Hienolta näyttää, mutta toivottavasti ei ole paljon rakennusvirheitä, niin kuin näissä uusissa usein on.

• siralii50
        Hasoon kirjoitti:

Mukava kuulla, että sait siralii50 Hason asunnon. Vuosaari on minulle melko tuntematonta, mutta on siellä upeat merenrannat ja muu luonto ja hyvät palvelutkin. Saitko 2000-luvulla rakennetun asunnon?

Minä muutan Jätkäsaareen Kap Hornin kadulle 30.8. Kävin eilen katsomassa taas taloa, kun piipahdin Tall Ships Races'ssa. Hienolta näyttää, mutta toivottavasti ei ole paljon rakennusvirheitä, niin kuin näissä uusissa usein on.

On rakennettu 2001 ja on kovin siistin oloinen yhtiö ja rakennus. Saa sitten nähdä, miten alkaa viihtyä, liikenneyhteydet on tosi hyvät, ja autopaikkakin järjestyi.

• Miia.

Hei, onko 2000 luvulla rakennettu Haso, johon muutat?

• Edna

Hei

Hason sivuilla lukee, että vuosittain vapautuu reilu 150 asuntoa. Siis kuukausittain noin 13 asuntoa. Mulla on numero 60 xxx vuodelta 2002, enkä ole saanut kuin kaksi tarjousta Viikistä, vaikka 50 pienimmälle numerolle pitäisi lähettää tarjoukset jokaisesta vapautuvasta. Luulisi että olisin saanut edes viisi tarjousta kuukaudessa. Viikistä saa tuttavani mukaan aivan uusillakin numeroilla asunnon.
      Miksiköhän minulle ei tule kunnollisia (Viikki ei läheskään ensisijainen) tarjouksia lähes 17 v vanhalla numerolla? Laitoin erittäin laajalle verkot, joten ei ole kiinni nuukuudesta. Reilu kuukausi sitten laitoin hakemuksen.
      Miksi toiminta ei ole läpinäkyvää siten, että Hason sivulla ilmoitettaisiin vanhojen kohteiden vapautuvien asuntojen reaaliaikaiset numerot, jolla niitä on saatu. Uudet kohteet ovat niin ökyhintaisia, että en niihin haluaisi, vaikka varmaan pääsisin... koska ei kukaan muukaan vapaaehtoisesti halua niitä hintoja maksella... kun uudiskohteissa ei ole arkkitehtonisestikaan näemmä erityisiä arvoja.

• herdeka

Kantakaupungin vanhojen kohteiden vapautuvat asunnot menevät alle 30000 numeroille. Ja niitä vapautuu sen verran harvoin, ettei edes ilmoituksia tuolle sun numerolle välttämättä tule useammassakaan kuukaudessa.

• Vanhanro

Tuolla numerolla ei tarvitse kovin pitkään odotella asuntoa. Mutta ei kuukaudessa sentään. Joulunalusaika tuskin on vilkkainta muuttoaikaa.Itse hakisin noin pienellä numerolla myös uusia asuntoja,eivät ne ole sen kalliimpia kuin vanhatkaan.

• Kokemustanpikin

Isännöintitoimistossa numeroilla ei ole väliä. On niin leväperäistä että uudetkin numerot sivuuttavat vanhat. Yksi hakija voi saada jopa kymmenen tarjousta ja pienin numero ei yhtään. On vilpillistä toimintaa. Ilmeisesti sen takia luovutaan numeroista. Kiinteistövirasto ei liity asiaan he käsittelevät isännöinnin valitseman numeron. Liika suuri valta Laajasalon isännöinnillä ja siksi asukkaita kohdellaan huonosti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      116
      5423
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      436
      1701
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      200
      1203
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1163
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      20
      1159
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1063
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      951
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      951
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      896
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      846
    Aihe