Voimassa oleva y-tunnus ja starttirahan haku

jmfhjrfjfrj

Olen toiminut yrittäjänä useamman vuoden ja nyt ollut lasten kanssa kotona vajaa 2vuotta. Minulla on y-tunnus (tmi) edelleen voimassa, vaikka toimintaa ei ole ollut. Nyt ajattelin palata töihin ja avata liikkeen uudelleen jonnekin. En ole koskaan hakenut starttirahaa, mutta nyt ajattelin sitä hakea. Estääkö jo olemassa oleva y-tunnus sen?

7

3182

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi yrittäjä

jos olet yrittäjä jo entuudestaan,olit sitten kotona tai et,mutta starttirahaa et voi hakea koska yritys on jo "päällä".
      Toki saa korjata jos oon väärässä,mutta kerta y-tunnus on jo ja toiminta löytyy(vaikka ei ole varsinaista toimintaa) niin ei ne starttirahaa myönnä!

Ei saa olla yritystoimintaa ollenkaan starttirahaa anoessa..itsellänikin nyt starttiraha-anomus pistetty sisälle ja päätöstä odotellaan :)

• jljkjkj

Siis ei minulla yritystoimintaa ole, vain vaan y-tunnus.
        Soittelin asiasta aiemmin ja minulle annettiin ymmärtää, että voin hakea sitä, kunhan ei ole toimintaa ja sitähän ei ole, sillä olen 2vuotta ollut kotona.

• start..

Voiko starttirahaa saada uudestaan, olen sitä saanut -90 luvulla mutta jouduin lopettaan yrityksen.
        Nyt olis taas ideoita alkaa uudelleen yrittäjäksi, mutta ala ihan eri kun -90 luvulla, vai voiko sitä rahaa saada vain kerran elämässään?

• Tbe
        jljkjkj kirjoitti:

Siis ei minulla yritystoimintaa ole, vain vaan y-tunnus.
        Soittelin asiasta aiemmin ja minulle annettiin ymmärtää, että voin hakea sitä, kunhan ei ole toimintaa ja sitähän ei ole, sillä olen 2vuotta ollut kotona.

Jos kerran työkkäristä on sinulle sanottu että voit sitä rahaa hakea niin mikä ongelma tässä on? Meinaatko että olisivat pissineet sinua silmään?

• kölkööl

Jos y-tunnus on voimassa, voihan siitä tehdä tarvittaessa lopetusilmoituksen.

Voi Starttirahaa hakea uuteen yritystoimintaan, kunhan se ei ole sama kuin vanha. Tietysti sen saaminen edellyttää, muiden vaatimusten täyttymisen.

• yrittäj'

mulla oli vanha y tunnus, muttei toimintaa ja sain starttirahan

• stiinalainen

Kyllä saat starttirahaa hakea jos sinulla on y-tunnus, mutta alv- ja ennakkoperintärekisterissä et saa olla. Selvitin tämän viikko sitten TE-keskuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe