Mondeon koeajo

vaihtoa harkitseva

Tuli koeajettua Mondeo 1.6 Ecoboost Trend Wagon. Päällimmäisenä jäi mieleen auton suuri koko ja siitä johtuen hankala käsiteltävys parkkialueilla. Vaikka Titanium Design varustelussa onkin tutkat sekä edessä että takana, niin melkoista ratin pyöritystä on odotettavissa. Myös sisusta on hieman vanhahtavan oloinen, joskin ratin säätimet ja muut painikkeet oli loogisia käyttää. Yksi yksityiskohta ihmetytti - miksi kuljettajan ovenkahva on ikkunoiden säätimien tiellä?

Positiivistakin tietysti löytyy:
- ajettavuus on aivan huippuluokkaa jopa kitkarenkailla. Mondeo menee todella suoraan puuskaisesta tuulesta huolimatta ja lähes äänettömästi. Alusta toimii erinomaisesti ja nielee kaikki töyssyt lähes huomaamattomasti. Vaikka kyseessä oli perus Mondeo niin penkki tuntui myös hyvältä. Sähköinen korkeussäätö oli siisti lisä.

Moottori oli pieni pettymys. Onhan Mondeo painava auto, mutta olisi ehkä odottanut hieman terävyyttä lisää. Tuntui kuin olisi pieni turboviive vaivannut ja meno oli ajoittain jopa tukkoista. Vajaa tunnin rauhallisen koeajolenkin keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 6.8 litraa jota voi kai pitää siedettävänä.

Nyt pitäisi tehdä päätös lähinnä Vehon tarjousautosta eli 1.6 Ecoboost 5d Titanium Design Xenon mäkilähtöavustin metalliväri toim.kulut.
Vaihtohyvitys on kohtuullinen ja auton saa rekisteröityä ensi vuoden puolella ( 1%).

3

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin harkitsen!!

      Suosittelen!!
      Itse olen harkinnut vaihtoa 2007 2.0 145hp:ta tuohon 1.6EB:n, kun saisi hyvän välirahankin! Koeajolla kävin ja mielestäni moottori toimii hyvin ja on tehokkaampikin kuin vanha!!
      Eihän noin iso auto mikään tykki 160hplla voi ollakkaan, mutta kulutus on pieni!
      Toista on jo se 240hp EB, mutta on turhan tyyris meille!!

      Eikä se niin kankea ole parkkiksella. Meillä on 2.autona vanha -01 V70 niin se on kankea auto, vaikka on hieman mondeoo pienempi!!

      Itse otan (jos kauppa syntyy) nahkasisustuksen, niin kuin nykyisessäkin on!! Se on tyylikäs ja helppo hoitoinen..Vaalea nahka ja 2alle kouluikäistä ja on edelleen kunnossa 5vuoden jälkeen!!

      • vaihtoa harkitseva

        Oli ehkä yliodotusta moottorin suhteen, mutta jonkinlaista nuhaisuutta olin havaitsevani. Väitykset tuntuivat sopivilta ja 6. vaihde oli selkeästi säästövaihde niinkuin pitääkin.

        Myyjän mukaan uusi Mondeo tulee myyntiin vasta syksyllä 2014 johtuen tuotanto paikan muutoksesta (olisiko ollut Valencia?). Nyt olisi senkin puolesta ihan hyvä hankinta hetki.


    • uutta mallia odotell

      Useimmista uusista autoista on hankala nähdä taakse, kun ikkunalinjat on nousseet niin ylös ja ikkunat ovat pieniä.

      Laita peruutuskamera, helpottaa todella paljon peruuttamista, varsinkin jos on tapana kiinnitella usein vaunua koukkuun.

      Auto onkin parhammillaan kitkarenkailla ;)

      Autoa saa tehokkaammallakin koneella jos tuntui laiskalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      370
      3478
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      127
      2494
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      126
      1765
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1266
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1127
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      49
      1107
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      161
      1085
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1043
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      903
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      836
    Aihe