Auttakaa nyt minua köyhyyteen joutunutta kurjaa.
Kesäasuntoni hoitajat ja muu palvelusväki Havajilla vaativat itselleen lisää joulurahaa.
Lisäksi Tyynen meren saarellani oleva lentokenttäni on likaantunut, ja sen puhdistus maksaa paljon. Lentokapteeni ja muu henkilökuntani vaativat lisää palkkaa.
Huvipurteni Välimerellä pitää katsastaa ja henkilökuntaa siellä on lisättävä, että kaikki toimii.
Helsinkin kerrostaloni vuokratulot ovat nousseet vain vähän, ja vuokralaiset valittavat, että heillä muka on liian korkea vuokra. Eivät ajattele ollenkaan, että heidän vuokranantajansa ansaitsee vain 500 000 euroa kuukaudessa. Sehän pitää saada nousemaan. Eihän tällaisella enää elä.
Viisi kotiapulaistani Helsingin asunnoissani ovat liittoutuneet vaatimaan ruokaa lisää. Eikö heille mikään riitä. Nyt jo saavat syödä kerran viikossa minulle ruokaa valmistaessaan.
Paljon muutakin on. Voitte arvailla lisää.
Laittakaa nyt edes muutama tonni tulemaan jouluisena tervehdyksenä minulle köyhyyteen vaipuvalle.
Köyhyys iski
24
588
Vastaukset
- varma nakki
Oletko kysynyt Randelilta apua kurjuutesi.
- Ei hel vetti sentään
kyllä köyhienauttaja puolue RKP ja Kokoomus on huonosti asiat tässä maassa hoitanut kun sinäkin olet moiseen liemeen joutunut.
Soita nyt ihmeessä Stefanille ja Kataiselle, kyllä he jonkin keinon keksivät, että pääset pinteestä. - "Rikkaampi" !.
Joulunajan paras vitsi,kyllä sai nauraa !!! Huumoriakin pitää olla näin synkkänä aikana !.Tienaatko noin "vähän"?.Pitäis varmaan avustaa,kun voitin lotossa.Mutta taidan sittenkin autella sukulaisia ensisijaisesti,että sori vaan!.
- oma moka
Ei se näköjään ihan hukkaan ole mennyt että Suomi on ollut 40 vuotta oikeistoenemmistöinnen maa. Palkolliset on näköjään aika tiukoilla ja ihan omasta syystään, mitäs äänestävät kokoomusta ja keskustaa.
- Paremi näin
Voisihan sitä aina ajatella Neuvostoliittoa ja DDR meininkiä takaisin, niin ongelmat ratkastaisiin Siperiaan lähettämällä tai velipojan rajavartijana rajalla selkään ammutulla luodilla.
Näitä menneitä aikoja, kun muistelee niin voi kuitenkin olla tyytyväisempi ja parempi kuitenkin äänestää Keskustaa ja Kokoomusta.
- Auttakaa miestä
Voi sua raukkaa. Pitäisi nyt alkaa järjestää sulle valtion kassasta avustusta. Olisitko tyytyväinen, jos saisimme sinulle nyt ensin viiden vuoden palkan?
- me köyhät
TAidat olal tosiaan tympääntynyt rikkaiden valituksiin kun kykenet ironisesti vääntämääna sian noin? :) Juu, köyhänä oleminsen iloja vaikkakin emme saisi irvailla heille, luulenpa että harva rikas ymmärtää rahan arvoa, ja siksi he ovat niin onnettomia. Kiitos nauruntisrkahduksista :)
- Joulupukki7
Joo pistä vaan tilinumeroa tulemaan niin laitetaan..
- Turun asunnosta
Tilinumero on sama kuin joulupukilla
mutta kaksi nollaa lisää alkuun ja loppuun.
Että auttakaa nyt. Tämä Turun talonikin on vaivaiset 700 neliön pikkumökki, mutta ylläpito makssa hirveitä. Onhan vara-asuntokin tyhjänä, mutta sinne pitäisi saada uudet kalusteet, kun barokkikalusteet eivät minua miellytä. Ja parkettikin pitäisi taas uusia. Siinä on kävelty jo monta kertaa. Kyllä olen vararikon partaalla.- Hoh,hoijaa!.
Kyllä nyt pitää laittaa valtakunnallinen keräys pytyyn,sillä pian tyyppi on tota menoa veneen alla ! Ja se ei ole kivaa näin kylmällä ilmalla.Koita nyt kestää,kyllä se tästä jotenkin lutviutuu,jospa ensiksi myisit vara-asunnon pois,niin se jo helpottaisi aika paljon tilannetta! Joten tässä oli tämän illan satu,hyvää yötä,turun asuntoon",kai saadaan uusi satu taas huomenna?.
- Hulivilli-ihminen
Käänny huolinesi tuon Häkäpöntön puoleen. Hän varmaan ohjeistaa palveluskuntaasi vyönkiristykseen ja pidempiin työaikoihin. Palveluskunnan kuuluukin valittaa, jos ei valita niin ne on kuolleet ja voi sinua parkaa siinä tapauksessa. Joudut hankkimaan uutta halpatyövoimaa itsellesi. Hirveä vaiva.
Kyllä niin pal sääliksi käy . Onneksi ei ole tuollaisia murheita. se on niin paljon hienompaa tämä huoleton ja hevoseton elämä. Naisetkin antautuvat himosta eikä rahasta niin kuin rikkaalle. - Turun asunnosta
Kyllä tämä köyhyyden päälle tuleminen on kauheaa.
Juuri viime jouluna annoin yhdelle autonkuljettajalleni ylimääräisen 10 euroa. Ja nyt jo toinen on mankumassa samaa. Ei minulla ole varaa tuollaiseen hyväntekemiseen.
Jospa pistän palvelijoiden huoneista sähköt poikki. Säästänpä siinäkin vähän. - Turuust ja
Oikeesti nuo rikkaat pilkkaavat köyhiä. Taas ovat nostamassa korkeapalkkaisten tuloja. Ja vaativat että palkkoja pitää alentaa.
Vuokrankorotusilmoitus tuli postissa. Yli 40 e/kk. korottui kaksiomme vuokra. Törkeää.
Kun joku saisi aikaan mielenosoituksen köyhien pilkkaamista vastaan. Olisin mielelläni mukana.
Vuokrat ovat olleet jo pitkän aikaan äärirajalla. Nyt menivät sen yli. - Salomo Daavidin poik
Sananl. 30:15
Verenimijällä on kaksi tytärtä: Anna vielä! Anna vielä! Kolme on, jotka eivät kylläänsä saa, neljä, jotka eivät sano: "Jo riittää" - Mielen osoittaja
Just nii.
Verenimijöitä ne rikkaat on. Sillä ovat rikastuneet.
Joko pistetään stoppi vuokrankorotuksille? - Leipäjonoilija
Oletko jo ollut leipäjonoissa? Sieltä saat vähän apua kurjaan tilanteeseesi. Voisit hakea sieltä kotiapulaisillesi pikkasen lisäravintoa. jaksavat sitten paremmin tehdä sinulle rahaa.
- rahaa,rahaa,rahaa
Minä myyn yhden Tyynen meren saareni pois. Siirrän työntekijäni sieltä auttamaan rahasäiliöni siirtämisessä varmempaan talteen.
- avustusta
Hyvä ratkaisu. Sinä selviät .
- Tultava uskoon
Auttakaan nyt kurjuudessa olevaa työvoimavirkailijaa. Ylhäältä tulee käskyjä ja painostusta rikkoa ihmisoikeuksia ja lakia, houkutellaan lahjuksilla, yllytetään väärentämään asiakkaan rekisteritietoja ja sopimuksia, tulostavoitteet on tultava täyteen, palkattomiin töihin pitää pakottaa työttömiä laittomasti, vaikka palkkatöitä ei oo enää kaikille tarjota. Omatuntoni sanoo minulle, että pitäisi varmaan ottaa loparit ja kokea sama kurjuus, mitä olen muille työttömille aiheuttanut. Yrittäjäksi ei vo ryhtyä, kun verotus liian korkea, jolla tahallaan ajetaan uudet firmat nurin.
- pamahti uskoon
Turussa on ainakin Tiemestari tullut uskoon. Sen näkee siitä, kun kadut on jätetty
Herran haltuun. - Tiemeastari uskossa
Hah
hah
hah.
!
Olipa hyvä. - Rikas.tonnilla.kk
Joulua vaan tuon kurjuudenkin keskellä.
Kerätään sulle aloittaja kolehtia. Kyllä sä siitä selviät. Pyydä et ne sun työntekijät suostuu olemaan pari kuukautta ilman palkkaa. Vähän sekin auttaisi.
Vai mitä meinaat? - Turkuun-ajelemaan
Kurjuus iski täälläkin. Vaimo ryökäle lupasi ostaa minulle joululahjaksi Koenigsegg CCXR Trevitan, joka maksaa 4,58 miljoonaa euroa . Toivoin Tyynen meren saarta, jossa on yksityiskoneelleni oma lentokenttä.
Mutta tyydyn nyt sitten tuohon halpaan kärryyn. - kylläsesiittä
Onneksi tänään tuli veronpalautukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1104330Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k763135Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille3152891Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet622362- 771572
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen771398- 981352
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?721197- 801185
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911131