Naapurin mies virtsaa kovaäänisesti

Taijja1

Häiritsee, kun täällä kerrostalossa joskus yöllä vaikkapa klo 00:00 saattaa kuulua seinän takaa miten naapuri (miespuolinen) virtsaa vessanpyttyyn. Kuuluu kaiun saattelemana huhuileva lorilorilori kun ääni kaikuu pytyn seinämissä. Samoin ihmetellä täytyy, kun käydään ulosteella yöllä ja vedetään pönttö, siitä lähtee järkyttävä kohina. Eikö niitä ulosteita voisi vetää vasta aamulla pöntöstä alas?
Mietin, mikä voisi auttaa tähän? Kehtaanko mennä huomauttamaan naapurille hänen wc-käytöksestään?

499

26385

Vastaukset

• Justiinsa joo!

Et saa! Kyllä ihminen saa vessassa käydä, myös yöllä.
      Eikä niitä köntsiä jonkun hermoheikon naapurin takia tarvitse pönttöön jättää yöksi muhimaan.
      Muuta korpeen, jossa ei lorota kuin ketut ja jänikset kuusen juurelle; on hiljaisempaa touhua.

• lorottaja

Samaa mieltä! Jos muakin rupee yöllä kusettamaan, niin tottakai menen kuselle. En mä aamuun asti odota vain sen takia että nirppanokka-naapuri saattaa ehkä herätä. Sitä paitsi, jos mä kusen yöllä, niin vedän pöntön myös yöllä. Miksi odottaa aamuun asti? Joillakin on sitten niin suuret vaivat elämässä..

• naulamies

Kuulehhan! Kyllä voi ainakin valittaa isännöitsijälle. Taloissa on säännöt milloin on oltava hiljaa. Eihän siitä mitään tule jos saa mellastaa miten tykkää. Minä itsekkin joudun korvatulppien kanssa nukkumaan ja siitä huolimatta kuuluu. Aion mennä isännöitsijän puheille. Tee sinäkin niin, Ja edelliselle sanon, että olet väärässä, mene itse korpeen.

• mene itseesi
        naulamies kirjoitti:

Kuulehhan! Kyllä voi ainakin valittaa isännöitsijälle. Taloissa on säännöt milloin on oltava hiljaa. Eihän siitä mitään tule jos saa mellastaa miten tykkää. Minä itsekkin joudun korvatulppien kanssa nukkumaan ja siitä huolimatta kuuluu. Aion mennä isännöitsijän puheille. Tee sinäkin niin, Ja edelliselle sanon, että olet väärässä, mene itse korpeen.

Ainahan sitä voi valittaa mistä tahansa, mutta ei isännöitsijällä ole toimivaltaa tällaisissa asioissa.

Jos ihmisellä on tarvetta käydä yöllä kusella tai paskalla, niin hän voi sen tehdä. Ja tietysti sen jälkeen huuhdella tarpeensa pytystä pois.

Samoin voi käydä suihkussa vaikkapa keskellä yötä, sitä ei kukaan voi kieltää. Asiasta on Korkeimman oikeuden päätös, että näin saa tehdä.

• -.-
        naulamies kirjoitti:

Sulla ei taida olla kaikki muumit laaksossa????

• asdfasdf3
        -.- kirjoitti:

Naulamiehelle tarkotin ton viestin.

• prööt prööt

jos on yöllä pakko tehdä jäykät pönttöön,tai kuseskella kun on rakko täynnä.hanki korvatulpat tai kuulosuojaimet.tai liimaa pehmeää levyä huoneen seinään niin johan naapurin lorotus ja pierun pauke lopettaa kuulumisen korviisi.tai muuta kiutakönkäälle siellä ei kuulu kuin kosken pauhina korviisi vaikka naapuri päästäisi pröötin putkesta prööt prööt

• riulle hopi hopi
        -.- kirjoitti:

missä on muumilaakso.minä vedän ainakin vessan jos siinä jököttää iso paska kasa,ei se siinä aamua nää johan siinä kärpäset rupeaa sikiämään,höh.ja mitä kuseskeluun tulee sen kyllä voi jättää seuraavaan kuseskeluun ja säästyy kallista vettä.muuta aslakin luo ikluun siellä ei kusipöntöt lorise,ja paskakin tehdään pitkällä riulla ja tikulla pyyhitään parempi pää.hei muumilaaksoon hei muumilaaksoon

• maunulan muumio
        naulamies kirjoitti:

Naula arkkuusi,
        hautuumaalla on rauhallista öisin, muuta sinne. Ihmisistä lähtee yleensä aina jotain ääntä, mikäli ovat vielä hengissä, eivätkä pystyynkuolleita.

• maunulan muumio
        maunulan muumio kirjoitti:

Naula arkkuusi,
        hautuumaalla on rauhallista öisin, muuta sinne. Ihmisistä lähtee yleensä aina jotain ääntä, mikäli ovat vielä hengissä, eivätkä pystyynkuolleita.

ed. siis naulamiehelle.
        Minä teen 3-vuorotyötä ja aion jatkossakin herätä klo 5 suihkuun tai peseytyä ja käydä vessassa klo 24 töiden jälkeen. Tai aina kun on tarvetta.

• kuulolla2
        naulamies kirjoitti:

Rivarin yläkerrän äijä kusta lorottaa joka kerta kovaäänisesti suoraan veteen,pitkin
        yötä ja ämmä liruuttaa.Vessan veto kohisee kuin Niagara.Alastuleva putki kulkee makarin seinän takana(huono äänieristys) vajaan 2 m:n päässä.Äänet herättävät monta kertaa yössä.Illan runsaan kaljoittelun,myöhäiseen yöhön asti, kusemiset jatkuvat aamuyölle aina 3-4:ään asti.Taloyhtiön järjestyssäännöt kieltävät muitten
        asukkaiden häiritsemisen yöaikana.Sitten kun tulee vieraita ja kusta lorotetaan
        6 kertaa ja enemmänkin tunnissa niin kyllä se häiritsee pitkin yötä.Isännöitsijän kautta kirjallinen varoitus on annettu. Olisi pitänyt antaa jo aikaisemmin useampia ja häätää häiriköt pois.Omistaja ei kuulemma välitä vuokralaisten häiriköinnistä? Kyllä se niin on että kuka häiritsee toistuvasti muita, sen on muutettava pois eikä tässä kuulosuojaimet auta asuipa kerrostalo-tai rivitaloasunnossa.Järjestyssään-
        nöt ovat kaikille samat ja niitä pitää jokaisen noudattaa!

• lorottaja kirjoitti:

Samaa mieltä! Jos muakin rupee yöllä kusettamaan, niin tottakai menen kuselle. En mä aamuun asti odota vain sen takia että nirppanokka-naapuri saattaa ehkä herätä. Sitä paitsi, jos mä kusen yöllä, niin vedän pöntön myös yöllä. Miksi odottaa aamuun asti? Joillakin on sitten niin suuret vaivat elämässä..

lorottaja voisi istua pytylle ja pissata- siitä ei kuulu lorinaa. Asun alimmaisessa kerroksessa, eikä kukaan yläpuolelle asuva lorota seisoaltaan. Voin nukkua yöni rauhassa.
        Itsekin käyn pissalla öisin, olen nainen ja tietenkin istun pöntön päällä. En vedä pissaa pois ennenkuin aamulla. Pönttö ei tule likaiseksi, kun sen puhdistaa kerran viikossa, vaikka kuinka pissa majailee yön ajan.
        Helsingissä asuessani kuulin lorotusta ja kyllä se v1tutti. Täällä maalaiskunnassa sentään miehet huomioivat muut talon asukkaat. On tapoja ja tapoja. Kohtelias mies voi valita hyvän tavan.

• asdfasdf
        asdfasdf3 kirjoitti:

Naulamiehelle tarkotin ton viestin.

on sulla hyvä nikki :D

• asdffasdff
        kuulolla2 kirjoitti:

Rivarin yläkerrän äijä kusta lorottaa joka kerta kovaäänisesti suoraan veteen,pitkin
        yötä ja ämmä liruuttaa.Vessan veto kohisee kuin Niagara.Alastuleva putki kulkee makarin seinän takana(huono äänieristys) vajaan 2 m:n päässä.Äänet herättävät monta kertaa yössä.Illan runsaan kaljoittelun,myöhäiseen yöhön asti, kusemiset jatkuvat aamuyölle aina 3-4:ään asti.Taloyhtiön järjestyssäännöt kieltävät muitten
        6 kertaa ja enemmänkin tunnissa niin kyllä se häiritsee pitkin yötä.Isännöitsijän kautta kirjallinen varoitus on annettu. Olisi pitänyt antaa jo aikaisemmin useampia ja häätää häiriköt pois.Omistaja ei kuulemma välitä vuokralaisten häiriköinnistä? Kyllä se niin on että kuka häiritsee toistuvasti muita, sen on muutettava pois eikä tässä kuulosuojaimet auta asuipa kerrostalo-tai rivitaloasunnossa.Järjestyssään-

toivottavasti varoituksen saanu kusee putkee pitkin parvekkeelles ja äänettömästi.

• hjkjkkjkj
        thebestnumber kirjoitti:

lorottaja voisi istua pytylle ja pissata- siitä ei kuulu lorinaa. Asun alimmaisessa kerroksessa, eikä kukaan yläpuolelle asuva lorota seisoaltaan. Voin nukkua yöni rauhassa.
        Itsekin käyn pissalla öisin, olen nainen ja tietenkin istun pöntön päällä. En vedä pissaa pois ennenkuin aamulla. Pönttö ei tule likaiseksi, kun sen puhdistaa kerran viikossa, vaikka kuinka pissa majailee yön ajan.
        Helsingissä asuessani kuulin lorotusta ja kyllä se v1tutti. Täällä maalaiskunnassa sentään miehet huomioivat muut talon asukkaat. On tapoja ja tapoja. Kohtelias mies voi valita hyvän tavan.

Mä kusen aina reunalle ja lopuks pyöräytän. Eli teen tavallaan uhkiksia, jos osuukin veteen.

Pönttö vedetään lauantaisin.

• hjkjkkjkj kirjoitti:

Mä kusen aina reunalle ja lopuks pyöräytän. Eli teen tavallaan uhkiksia, jos osuukin veteen.

jahas. nuhanenä taidat olla?

• typeryyteen kyllästynyt
        thebestnumber kirjoitti:

Eikä

• Omakotikullankallis!
        naulamies kirjoitti:

Voi valittaa, voi mutta isännöitsijällä ei ole mitään valtuuksia tai oikeuksia päättää, milloin kukakin voi käydä vessassa. Tavallinen elämä kuuluu myös kerrostaloon ja se nimenomaan kuuluu. Yölläkin saa valvoa ja tehdä toimiaan, kuka mitäkin, jos niin haluaa tai on tarvis. Häiriköinti on toinen asia.

• a.ahmis
        naulamies kirjoitti:

Ota asia esille yleiskokouksessa. Taloyhtiö voi laittaa järjestyssääntöihin, ettei yöllä saa kusen ääni kuulua, sekä ettei vessaa saa vetää käteen ainakaan yöllä.

• kivaa2
        lorottaja kirjoitti:

Tämä alotus on aika kummallinen.Vaikuttaa, kuin vanhan lesbon parkaisu kuolonkorinassaan, että miehet sitä jamiehet tätä.

• lorottaja
        thebestnumber kirjoitti:

Onko se huono tapa jos käy kusella?

Sitä paitsi miksi minun pitäisi kusta istualtaan. Kusen miten kusen. Kukin tavallaan

• dsssxccxxcxc
        lorottaja kirjoitti:

ootteks huomanneet että pytystä saa erilaisia ääniä.... osaan soittaa sillä

• bvvbvb
        prööt prööt kirjoitti:

jos on yöllä pakko tehdä jäykät pönttöön,tai kuseskella kun on rakko täynnä.hanki korvatulpat tai kuulosuojaimet.tai liimaa pehmeää levyä huoneen seinään niin johan naapurin lorotus ja pierun pauke lopettaa kuulumisen korviisi.tai muuta kiutakönkäälle siellä ei kuulu kuin kosken pauhina korviisi vaikka naapuri päästäisi pröötin putkesta prööt prööt

kuse naapurin postiluukkuun .. ei kuulu

• Pottakoulutus
        naulamies kirjoitti:

Mieskin voi opetella pissaamaan niin ettei lorota suoraan veteen, vaan vähän siihen pytyn sisäosaan, niin silloin ei lorise niin kovaäänisesti. Useimmat miehet ovat vessakoulutuksensa sisäistäneet, mutta ikävä kyllä aina löytyy joku, jolla pottakoulutus jäänyt kesken eikä taitoa hallitse.
        Meilläkin yksi naapuri viikonloppuisin lorottelee kovaäänisesti, humalatilassa kun taantuu lapsen tasolle.

• Las_vegas
        lorottaja kirjoitti:

Meillä aikoinaan alakerrassa asui äiti ja sen aikamies poika Matti. Matti kun meni kuselle niin mutsi sanoi mulle aina, et sen äijän on pako seisoo vessanpöntönlauteilla, kun lorina oli kun dinosauruksella, mut ei se Matin lorotus yhtään meitä haitannut täytyyhän ihmisen kusta ja paskoo silloin kun on hätä ja ei sköndäkasoja jätetä pönttöön muhimaan edes puoleksitunniksi, kyllä ne saa vetää alas oli kellonaika mikä hyvänsä. ... joo mä oon nyt ilkee ja toivon Taijja1.selle, et sille naapurille tulee karsee akuutti ripuli (joka paranee ) niin se saa vetää sitä vettä yötä päivää jatkuvasti ja ilmaa päästelee niin että sulla punkka tärisee, oot aika nipottaja.

• Las_vegas
        naulamies kirjoitti:

Muuten, yleinen sääntö on että saa käydä jopa suihkussa, vaikka keskellä yötä, jos tekee sen laatuista työtä, että se vaatii peseytymisen kotiin tultua! On se melko mellastamista jos yöllä käy luonnollisesti pissalla ja vaikka kakalla. Meetkö valittaan jos naapurille tulee ripuli. Miksi ette nuku vaan seuraatte, mitä naapurit tekee, hitto noita kyttääjiä joillakin ei ole parempaa tekemistä, kun kuunnella lasi korvassa naapurin vessakäyntejä. Jos uni on noin herkässä, että ei pysty luonnolisten äänien takia nukumaan, että pitää olla oikein tulpat korvissa, niin kannattaa hakeutua kyllä hoitoon asiantuntijalle.

• OLET SCATOFIILI
        hjkjkkjkj kirjoitti:

Kun kerran korva seinässä sielä yksiksesi haaveilet. Niin mikset mene suoraan samantien ja kysy olisiko haaveidesi kohde valmis sima- ja suklaaleikkeihin? Etsi joku samanhenkinen äläkä pursota fantasioitasi tänne palstalle missä ehkä usseimmat vain inhoavat sinua....

• Lorottaja
        thebestnumber kirjoitti:

Alakerran akka valitteli lorotusta keskellä päivää. Minä otin kastelukannun täyteen vettä, pidin sitä niin korkealla kuin pystyin ja lorottelin pönttöön. Eipä akka toista kertaa siitä asiasta piipittänyt. Aloittaja ja thebestnumber on niitä ihmisiä joiden pitäisi hankkia itselleen elämä, tai kuulovamma.

• jhkhjkhjkhjk
        thebestnumber kirjoitti:

jahas. nuhanenä taidat olla?

Iskikö peniskateus?

• jkjhkhjkhkj
        jhkhjkhjkhjk kirjoitti:

Iskikö peniskateus?

Kiva pissiä hankeen kuvioita :)

• daggdagada
        lorottaja kirjoitti:

Joo. Ja se paska on varmaan muhinut siellä vessassa sen yön aikana niin mukavasti, että haju leviää myös aamunkoin tuoksuna naapurin kämppään.

• lepsolla
        Las_vegas kirjoitti:

Muuten, yleinen sääntö on että saa käydä jopa suihkussa, vaikka keskellä yötä, jos tekee sen laatuista työtä, että se vaatii peseytymisen kotiin tultua! On se melko mellastamista jos yöllä käy luonnollisesti pissalla ja vaikka kakalla. Meetkö valittaan jos naapurille tulee ripuli. Miksi ette nuku vaan seuraatte, mitä naapurit tekee, hitto noita kyttääjiä joillakin ei ole parempaa tekemistä, kun kuunnella lasi korvassa naapurin vessakäyntejä. Jos uni on noin herkässä, että ei pysty luonnolisten äänien takia nukumaan, että pitää olla oikein tulpat korvissa, niin kannattaa hakeutua kyllä hoitoon asiantuntijalle.

hei,työsuojelumääräyksen mukaan työpaikalla pitää olla suihku missä
        käydään ei yöllä kotona voi käydä.
        ja kusta voi kun kusee reunalle ja vetää aamulla kun herää.
        eikä kusta tarvi vedellä jos monta henkilöä käy peräkkäin kyl se sekottuu homojenkin kusi sinne pyttyyn.

• As oy
        mene itseesi kirjoitti:

Ainahan sitä voi valittaa mistä tahansa, mutta ei isännöitsijällä ole toimivaltaa tällaisissa asioissa.

Jos ihmisellä on tarvetta käydä yöllä kusella tai paskalla, niin hän voi sen tehdä. Ja tietysti sen jälkeen huuhdella tarpeensa pytystä pois.

Samoin voi käydä suihkussa vaikkapa keskellä yötä, sitä ei kukaan voi kieltää. Asiasta on Korkeimman oikeuden päätös, että näin saa tehdä.

Nimenomaan. Isännöitsijä ei voi puuttua yöllisiin vessassakäynteihin. Tiedän tämän, koska omistan 50 % isännöitsijätoimistosta, jossa myöskin hoidan isännöintiä. Yörauha tarkoittaa sitä, että sen määrittelemän kelloajan puitteissa häiritsevää toimintaa ei sallita. Vessassakäynti ei ole sitä. Anteeksi nyt vaan, mutta kyllähän meillekin tällaisia soittoja toisinaan tulee. Porukalla sitten kahvihuoneessa näitä puidessa surkuhupaisa hymy nousee kasvoille. Ihmisiä on monenlaisia. Mutta jokaisella on oikeus käydä wc:ssä.

• JosJakaaEiSaaKertoo
        lepsolla kirjoitti:

eikä kusta tarvi vedellä jos monta henkilöä käy peräkkäin kyl se sekottuu homojenkin kusi sinne pyttyyn.

ei taida koskee lehdenjakajii

• 78888778787787
        dsssxccxxcxc kirjoitti:

ootteks huomanneet että pytystä saa erilaisia ääniä.... osaan soittaa sillä

Jos metsässä kaatuu puu eikä kukaan ole paikalla, lähteekö siitä ääni?

• th654
        naulamies kirjoitti:

Taloissa onkin säännöt. Kerrostalojen yleissääntö on että normaali elämä pitää kestää. Tahallaan ei saa häiritä ja varmuudeksi voidaan tuoda desibelimittari jopa paikalle! Mutta ei kusemisen takia, eikä vessan vedon takia. Se on tosiaankin ihan laki ja säännöt, että vessakäynnit on normaalia elämää. Jos on vuorotöissä saa suihkussa jopa käydä yöllä, kunhan ei lotraa eikä laula ;)
        Niin, ihmisillä kun on ihan normaalissa elämässä erilaisia elämiä. Ja kaikilla heillä on oikeus elää.
        Jos ei kestä toisten askelia, lasten leikkejä, kusen ääntä, suihkua ja kylpyä eikä sitä, että ihmisistä nyt vaan lähtee ääntä, puheesta askeleisiin, joskus enemmän ja joskus vähemmän, pitää muuttaa maalle. Muita vaihtoehtoja ei ole, valittaa saa kyllä, toki, senkus ruikutat sydämesi kyllyydestä: mutta ei sillä ruikutuksella mitään virkaa ole. Vessakäynneistä ei kukaan saa huomautusta, sinä saatat kyllä saada jatkuvasta asiattomasta ruikuttamisesta.

Bileet on eri asia, yöllä möykkääminen, yöllä musisoiminen tai jatkuva häiritsevä meteli. Mutta tiesitkö että muusikko saa joka ikinen päivä lain mukaan treenat 4 tuntia? Jos naapurissasi siis asuu pianisti ja hän ei soita 4 tuntia joka päivä, olet palveluksen velkaa ;)
        Hiljaa pitää siis olla toki 22-06 mutta se ei tarkoita että housuun pitää kusta tai että pitää elää vain muiden mukaan, kun ei tahallaan häiritse. Hiljaisuus ei tarkoita sitä, että kuole yön ajaksi. Järjen käyttöä nyt vähän.

Normaali elämä ei ole mellastusta. Korvatulpat on kuitenkin hyvä keksintö. Kannattaa ostaa omaan korvaan muotoilut, todella hyvät, kestävät ja vaimentavat oikein. Niitä voi pitää yöllä hyvinkin ja vaikka päivälläkin.
        Ne maksaa hieman alle 200 euroa, mutta ovat hintansa väärti.

• Kehtaat mennä

Huomauta naapuriasi ja se varmasti huomioi sinut ensi kerralla kun hätä yllättää. Varmaan kuseksii ja paskoo parvekkeella muovipussiin että ei häiritse sinua ja heittää sen pussin sitten sinun parvekkeelle :D

• Lorottaja kirjoitti:

Alakerran akka valitteli lorotusta keskellä päivää. Minä otin kastelukannun täyteen vettä, pidin sitä niin korkealla kuin pystyin ja lorottelin pönttöön. Eipä akka toista kertaa siitä asiasta piipittänyt. Aloittaja ja thebestnumber on niitä ihmisiä joiden pitäisi hankkia itselleen elämä, tai kuulovamma.

Hm. mulla on elämä. matkustelen, harrastan, minulla on lemmikki, mies ja riittävästi ystäviä. lorottamisesta en silti pidä.

• mie vaan
        jkjhkhjkhkj kirjoitti:

Kiva pissiä hankeen kuvioita :)

Miksi pissiä kuvioita hankeen kun seisten voi lerssin päällä PIIRTÄÄ ne kuviot. :-D

• Las_vegas
        lepsolla kirjoitti:

Pöhelö, ei kaikilla työpaikoilla työnlaadustakin johtuen ole mitään he.lvetin suihkuja (esim, rekkamiehet joilla ei ole tukikohtapaikkaa vaan pitää auto tuoda kotiin mukaan ja työn laatu ollut likaista kuorman purkua ja lastausta, ei kaikki ajele mustat lasit päässä ja puukengät jalassa kesät, talvet, vaan tekevät ihan oikeita töitäkin) . Monia metellialan töitä, missä ei ole päivän päätteeksi mahdollisuutta päästä suihkuun, eli sinä ja sun työsujelumääräykses, pöh!
        Siinä on taas yksi varsinainen nero oikein jolla liian paksu pipo päässä.

Voe suatana sentäs , hohhoijjaa ...

• Kusihätä
        kuulolla2 kirjoitti:

Siis voi helvetti, missään järjestyssäännöissä ei kielletä yöllistä vessassa käyntiä, kävi siellä sit asukkaat tai vieraat!! Tollasten niuhottajien ei pitäs asua kenenkää naapurissa, muuta korpeen!!!

• Kusihätä
        a.ahmis kirjoitti:

Ota asia esille yleiskokouksessa. Taloyhtiö voi laittaa järjestyssääntöihin, ettei yöllä saa kusen ääni kuulua, sekä ettei vessaa saa vetää käteen ainakaan yöllä.

Vai vedetään vessa käteen!

• voi tokkiisa 1
        lorottaja kirjoitti:

Sulle Lorottaja! On sulla suuret vaivat, kun pitää yöllä mennä pissalle, olisko tarve mennä lekurin puheille? Vai onko siitä tullut paha tapa? Ei normi ihmisen tarvii yöllä asioida vcssä, jos "paikat" on kunnossa. Jos on pakko, niin tee se istuen, niin kaikki sivistyneet ja hyvät tavat omaavat miehet tekevät.

• kiwaksi
        kuulolla2 kirjoitti:

Joo, ihan tuttua yöviihdettä 60-lukulaisessa kerrostalossa ollut minullekin. Naapurin rouvalle kun saapui aina vko:nloppuseura perjantaina niin kusen lorinaa riitti maanantaiaamuun saakka. Kaljan vauhdittamana kusi valui loputtomasti ja pitkään kaksimetrisellä äijällä. Vanhan kerrostalon vessanlasku on vielä todella äänekästä kun äänieristykset puuttuvsat täysin, ihan kuin vesisäiliön suojakansikin olisi noussut nupin mukana metrin ilmaan ja pläjähti sitten paikoilleen. Ihmettelen naisia jotka pystyvät elämään tuonkaltaisten hyypiöiden kanssa jotka elävät kuin pellossa värkkinsä kanssa, kaipa se toivo on jo mennyt paremmasta miehestä.

• yöpissijä
        voi tokkiisa 1 kirjoitti:

Sulle Lorottaja! On sulla suuret vaivat, kun pitää yöllä mennä pissalle, olisko tarve mennä lekurin puheille? Vai onko siitä tullut paha tapa? Ei normi ihmisen tarvii yöllä asioida vcssä, jos "paikat" on kunnossa. Jos on pakko, niin tee se istuen, niin kaikki sivistyneet ja hyvät tavat omaavat miehet tekevät.

Normi ihminen! Mikä se on se normi-ihminen? Ihmiset on yksilöitä ja voi ja saa käydä pissalla milloin häntä haluttaa. Minäkin käyn 1-4 kertaa yössä. Ei kaikilla ole hirveen isoa virtsarakkoa. Ja sitäpaitsi miehellä voi olla eturauhasvaivoja jolloin lorotuttaa useammin. Tietysti voi pissata altaan reunalle, mutta on se kuule vaikea alkaa unenpöpperössä tähtäilemään.
        Taloyhtiön säännöissä vois tietysti lukea ett "seisten pissaus yö aikaan kielletty."

• Mistä olet syntynyt?
        thebestnumber kirjoitti:

Tiedätkö mitä suurin osa vuokralla asuvista tekee kuukausittain? Maksaa vuokraa. Minä en ainakaan maksa yli kuuttasataa euroa kuukaudessa siitä että saan pidettä hätääni siksi että naapuria häiritsee.

Enhän minäkään jätä ostamatta koiraa siksi koska yläkertalaisella on astma.

• Mistä olet syntynyt? kirjoitti:

Tiedätkö mitä suurin osa vuokralla asuvista tekee kuukausittain? Maksaa vuokraa. Minä en ainakaan maksa yli kuuttasataa euroa kuukaudessa siitä että saan pidettä hätääni siksi että naapuria häiritsee.

Enhän minäkään jätä ostamatta koiraa siksi koska yläkertalaisella on astma.

Olenko sanonut, että jonkun pitää pidätellä koko yö? En. Sanoin vain, että voi lorotell niin, ettei osu keskelle pönttöä. Siitä se ääni lähtee. Ruiki reunalle, ei kuulu mitään naapuriin. Onko se vehje niin rakas, että se on pakko ottaa käteen ja ihastella sen komeutta vettä heitellessään?
        Joku täällä ehdotteli, että isännöitsijälle pitäisi ilmoittaa. En minä ainakaan ilmoittanut kenellekään stadissa asuessani. En ole väittänyt, että lorotus olisi vienyt yöuneni. Senhän kuulee vain, jos tulee myöhään kapakista ja on meikkejä puhdistamassa tai on itsekin ao. asialla.
        Tulee vaan mieleen lorotusta kuunnellessa, että se henkilö ei paljon välitä. Reunat saa tietysti emäntä pyyhkiä, ennenkuin pöntölle istuu. ;-)

• oma rauha
        thebestnumber kirjoitti:

Hm. mulla on elämä. matkustelen, harrastan, minulla on lemmikki, mies ja riittävästi ystäviä. lorottamisesta en silti pidä.

minä paskannan,ja kusen silloin kun,on tarve ,ei tarvi tulla huomauttelemaan,kusen pihaan,ja påaskannan ,jos vittuilee.ei vielä ole tullut.
        kerran huomautti toisen rapun akka roskakasseista mistä minä kannan niitä.sai kuulla kunniansa ,joutu äkkiä pois siitä edestä,ei ole sen jälkeen kukaan tullut huomauttelemaan,olen asunnot 5.v.

• Kokemusta on

Totta kai tuollaisesta häiriköinnistä pitää ilmoittaa. Jos se naapuri ei tottele niin ota välittömästi yhteys isännöitsijään ja kerro hänelle kuinka naapurisi rikkoo toistuvasti yörauhaa.

Vuosien kokemuksesta olen huomannut, että isännöitsijälle kannattaa sitten vähän "värittää" totuutta jotta hän varmasti huomauttaa/varoittaa häirikköä.

• ritalin

Sun kannattais varmaan kertoo näistä asioista sun psykologille. Tai pehmustaa/kalustaa sun kämppä niin että ei kuulu ylimääräisiä ääniä.

• järkikäteen

Kuuleppas nyt, et kai ole tosissasi? Kyllä on ahdasmielisiä ihmisiä

• järkikäteen
        järkikäteen kirjoitti:

Kuuleppas nyt, et kai ole tosissasi? Kyllä on ahdasmielisiä ihmisiä

Siis vessassa ei käydä nimimerkille edellinen viesti.

• Oispatrolli

Yllättävää, että täältä löytyy heti joku toinenkin sekopää tukemaan toista. Mikä ihme siitä on kun oma elämä voi mennä niin kolkoksi, että parasta tekemistä on naapurien kyttäily.
        Oma on vikasi kun istut siellä kämpässä odottelemassa, että koskas jossain lorisee tai pärisee, että pääset oikein nettiin kertomaan kaikille siitä kuinka rankkaa elämäsi on.

• pollari29

Aivan totta. Pahimman luokan häiriköintiä. jos ei isännöitsijä puutu, soita poliisit. Putkassa varmaan saat olla ihan rauhassa.

• Ei pidätellä

Mitä häiriköintiä tuo mielestäsi on,jos ihmisellä on tarvetta käydä vessassa yöllä?
        Sinullakin voi joskus iskeä mahatauti ja joudut menemään yöllä pytylle,pidätteletkö aamuun paskaasi suolessa kusemisesta puhumattakaan et varmaankaan?
        Mikäs ihmeen sanoja se isännöitsijä on,vai lieneekö isännöitsijät ummella ja "tippalukko" tukossa mene ja tiedä.
        Meillä käydään pytyllä silloin kun tarvetta siihen on,ja pytty vedetään aina ja joka kerta,häiritsi taikka ei ketäkin,meillä ei säilytetä paskoja ja kusija haisemassa pytyssä aamuun!

• kusiputka

Yö työntekijhöitä tässä maassa kyllä on esim: hesarin jakaja. Mites kun hän käy yöllä duunin jälkeen vessas. Valita siitä sit isännöitsijälle, kun hän tulee yöllä kotiin töistä.

• voi pikkusielut

Vaipatko sillä naapurilla pitäis olla? Yrittää pidätellä aamuun saakka? Jättää kuset haisemaan ja olla vetämättä vessaa? Opetella pissimään istualtaan? Onko naapurin vika, että talo on joku halpisversio ilman kunnon eristeitä? Olisiko sittenkin helpompaa, että AP ostaisi korvatulpat niin ei muutkaan öiset äänet häiritse?

• konstit on monet

Juuri näin. Sanoo vaan naapurin kuuntelevan musiikkia yöllä, niin johan varoitus tulee kuin manulle illallinen.

• ruikuli mummo
        järkikäteen kirjoitti:

Siis vessassa ei käydä nimimerkille edellinen viesti.

isännöitsijälle ilman muuta tiukka ukaasi tollasesta kuseskelusta, kumma ettei osata käyttäytyä. ja paskalla voi käydä töissä, pitää sen verta pystyä pidätteleen!!!

• Prrrruuuttss....

Ilman muuta kannattaa ilmoittaa isännöitsijälle . Ja todellakin kannattaa vielä värittää hieman totuutta,, esim, että naapuri piereskelee kuuluvasti ja pitkään joka kusireissulla. Ja- jos ei isännöitijältä saa apua, kannattaa nauhoittaa naapurin kusi- ja paskareissut ja piereskely ! Näiden äänitteiden kanssa sitten poliisin pakeille, heillä on juuri tällaisia tilanteita varten koulutettuja henkilöitä, jotka ymmärtävät ja ottavat asian tosissaan. Ja- tee samalla rikosilmitus, jos suinkin mahdollista ja vaadi kunnon korvaus henkisistä kärsimyksistä. Hajuhan ei toivottavasti asuntoosi asti yllä ? Näillä eväillä jo sinun pitäisi päästä kiusallisesta naapuristasi eroon.... Voihan olla, että itse pääset ensimmäisenä rauhallisempiin olosuhteisiin, sillä posliisissa kyllä ymmärretään ongelmasi ja he varmaan järjestävät sinulle rauhallisen asuinsijan ainakin joksikin aikaa !!

• Yäk!!

Sellaista termiä kuin yörauha ei ole lakikirjassa määriteltynä. Isännöitsijällä ei voi olla oikeuksia päättää, miten missäkin huushollissa eletään. SInä olet luultavasti paljon suurempi häirikkö kuin yökukkujat. Joka talossa tuntuu olevan yksi ryttyturpa, jonka elämäntehtävä on valittaa milloin mistäkin, oman elämän sisällön puuttuessa.

• lähden minäkin
        pollari29 kirjoitti:

Aivan totta. Pahimman luokan häiriköintiä. jos ei isännöitsijä puutu, soita poliisit. Putkassa varmaan saat olla ihan rauhassa.

:D tää oli hyvä :D

• Blondi tuli taloon

Sitä toivoo että sinunlaisesi kohtaa joskus vertaisensa, joka pistää väritetyn ilmoituksen sinun aiheuttamasta häiriöstä

• las_vegas1
        ruikuli mummo kirjoitti:

isännöitsijälle ilman muuta tiukka ukaasi tollasesta kuseskelusta, kumma ettei osata käyttäytyä. ja paskalla voi käydä töissä, pitää sen verta pystyä pidätteleen!!!

:D !!!

• Ei jumaliste

Siis valehtelet isännöitsijälle, jotta saat naapurille huomautuksen? Ja omatuntosi on puhdas?

• r.osku
        kusiputka kirjoitti:

Yö työntekijhöitä tässä maassa kyllä on esim: hesarin jakaja. Mites kun hän käy yöllä duunin jälkeen vessas. Valita siitä sit isännöitsijälle, kun hän tulee yöllä kotiin töistä.

No entäs aamulehden jakaja!? Pittääkö piätellä yöllä ennen jakoa?
        Jaon jälkeen yleensä käydään ainakin osapesulla. Onko osapesukin kielletty?

• Vesassa ei käydä

Minä kuin olen luullut et ne lorinan päästäjät ovat naisia. Ota yhtiökokouksessa puheeksi vessan käyttökielto yö aikaan.

• vessattaa

Minnekä sitten yöaikaan napurit käy tekemässä tarpeensa?? Ja itsehän ketjun aloittaja ei varmaankaan käy vessassa klo 22 jälkeen?!?!?

• vessattaa kirjoitti:

Minnekä sitten yöaikaan napurit käy tekemässä tarpeensa?? Ja itsehän ketjun aloittaja ei varmaankaan käy vessassa klo 22 jälkeen?!?!?

Asunto-osakeyhtiön päätöksissä on noudatettava tiettyjä lakipykäliä. Normaaliin elämiseen kuuluvat äänet eivät kuulu isännöitsijän, hallituksen tai yhtiökokouksen murheeksi. Heillä ei ole oikeutta kieltää ketään käyttämästä wc:tä tarpeellisten tarpeiden hoitoon.

Naapuri voi olla vaikka diabeetikko tai hänellä on vikaa sydämessä, jolloinka tulee käytyä vessassa kerran yössä.

Jos itsellä on univaikeuksia kaikki tuntuu häiritsevän. Vika on itsessä ja siitä syystä aloittajan kannattaa hakea apua univaikeuksiin. Voi kokeilla yömaitoa tai melatoniinitabletteja, valeriaana sisältävää teetä, tuulettaa ennen nukkumaan menoa, katsoa vähemmän tv:tä ja tietokoneen näyttöruutua iltaisin jne.

• paineella

Kaljakusi paineella veteen kyllä raikaa..

• Keino.A.Naali

Ja roima Pieru siihen session lopuksi. Näillä eväillä, sa !

• hörökorvalla kuulee

Meillä ainakin yläkerran akka lorottaa niin että koko talo kaikuu...

• Jouko Hurkka

Väljä tavara, muuten suhisisi vaan.

• Anatomia tuttua
        Jouko Hurkka kirjoitti:

Taitaa olla tiedoissa puutteita kun mielestäni tuo väittämäsi "väljistyvä" ja se mistä lorotus tulee ovat eri paikkoja...

• Jouko Hurkka
        Anatomia tuttua kirjoitti:

Taitaa olla tiedoissa puutteita kun mielestäni tuo väittämäsi "väljistyvä" ja se mistä lorotus tulee ovat eri paikkoja...

Tarkoitin piereskelyä, "Anatomia tuttua".

• lepakko2
        Jouko Hurkka kirjoitti:

Hommpeli, taka portin poika.

• sgsdgwgrg

se vanha horoperse!!!!!!!!!!!!!!!

• toinen hörökorva

meijän naapurin pariskunta nai,niin että koko talo raikuu

• Pertti Piparimies
        Jouko Hurkka kirjoitti:

Et ole siis naisen anatomiasta tietoinen? Et siis tiedä mikä on emätin putki ja mikä on virtsaputki? Et siis ihan oikeasti?
        Kuule, poikaseni, naisen pissa ei tule emättimestä :D Tavaran väljyys ei siis vaikuta kusen suhinaan tai lorinaan millään tavalla, kusi ei tule vaginasta vaan virtsaputkea pitkin virtsarakosta. Ja mutta, missä ja miten on virtsaputken aukko???? Apua... Se jätetään seuraavaan kertaan, istu tässä koneen ääressä ja odota että jatkokertomus naisen anatomiasta jatkuu :D

Jouko ei oo saanu, läläläläläälää, jouko ei oo nähny pimppaa, nänänänänännnääänää!

• h,kk

mitä teen, naapurin pariskunta harrastaa sexiä että kuuluu seinänläpi meille.,, varmaan vanha sänky,,, natisee ??

• lakimies1

Eduskuntaan vaan lakialoite, jossa naiminen, piereskely, kuseskelu ja paskantaminen kielletään klo 23-6 välisenä aikana. Poikkeusluvalla tähän voi saada vapautuksen suurimpien juhlapyhien aikaan.

• asdfghjkl1

Kunhan haju ei tule seinänläpi.......

• Hohoo!!
        lakimies1 kirjoitti:

Eduskuntaan vaan lakialoite, jossa naiminen, piereskely, kuseskelu ja paskantaminen kielletään klo 23-6 välisenä aikana. Poikkeusluvalla tähän voi saada vapautuksen suurimpien juhlapyhien aikaan.

Joo, ja maiskuttelu ja röyhtäily on kans kiellettävä! Mitä muuta voitais vielä kieltää?

Ja valvontaa on lisättävä. On perustettava erityisiä pieru -, kusi-, pano- ym. poliisin virkoja, joiden haltijat sitten hiippailevat kerros- ja rivitalojen liepeillä narauttamassa liian äänekkäitä asukkaita.

• Nyyti9
        lakimies1 kirjoitti:

Mitä se haittaa kun lorotetaan, kun naapurini valittaa, nauraa ja voihkii läpi yön kun sille päälle sattuu. Parasta ennen päivä tällä naapurilla mennyt ajat sitten.

• uudeltamaalta

vessat kiellettävä,ne aiheuttaa ihmisissä agresiivisia ajatuksia.

• paskoja2

Juu, kerrostalojen pihoille vaan yhteinen riuku ja eikun sinne paskomaan.Miten sitten suu pannaan kun tulee kesä ja kärpäset?

• vain elämää

Jos normaalit elämisen äänet häiritsee etkä voi käyttää kuulonsuojaimia, muuta erämaamökkiin keskelle korpea.

• torppalainen

Älä nyt tänne korpeen aloittajaa aja.Täällä ulvoo sudet ja kissat tappelee ja joutsenet kiljuu,ja jos joku eksyy tänne , niin se huutaa kun ei pimeessä löydä polkua vaan hukkuu umpihankeen.Kelles se sitten valituksen häirinnästä tekis.

• korvatulpilla uneen

Tää on hauska! Eikö tosiaan jollain ole muuta tekemistä kuin vahtia naapurin vessakäyntejä? Mene kaikin mokomin kertomaan, nainen kun ilmeisesti itse olet - naapurillesi, ja ehdottamaan että pidättäisi aamuun tai ainakin pitäisi ulosteen pytyssä haisemassa. Mutta silloin kyllä voisit tuntea sen hajun aamulla porraskäytävässä, ja miten sitten suu väännettäisiin?

• kuiskaus234

Muuta paremmin rakennettuun taloon jossa ei putket kolise. Eikä muutkaan äänet kuulu. Sellasta se vaan on huonosti rakennetuissa taloissa, joita Suomi on pullollaan. Kiitos gryndereitten.

• kdjfkdlsls

Hohhoijaa. Taitaa olla trolli.

• Pieter Provo

Muuta Muumien naapuriksi. Loppuu se vessahädästä kärsiminen.

• tietämätön

Eikö muumit käy kakalla.....?

• wtf6
        tietämätön kirjoitti:

eihän muumeilla ole persreikää

• hajamielinen tove
        wtf6 kirjoitti:

eihän muumeilla ole persreikää

Näin on ei tove muistanut piirtää muumeille persreikää

• sinineoni
        tietämätön kirjoitti:

Siksihän ne on lihavia kun kukaan ei piirtäny niille persreikää.XD

• smummix

Tottakai lorisee kun pissalla käy - ihan normaalia - mutta epänormaalia on kuunnella ja häiriintyä tällaisista äänistä,

• Jaana61

Samaa mieltä:))

• Et sitten ole

koskaan asunut homon naapurissa. Ne öiset suolihuuhtelun äänet vasta häiritsevätkin.

• Talitintti3

Sulle ei kuulu mitä kukin huuhtelee ja onko hetero vai homo.
        Itse taidat olla pikkusielu jolla ei ole mitään elämää. Pässin-
        sarvi ja sekin korvassa.

• Nyyti9
        Talitintti3 kirjoitti:

Sulle ei kuulu mitä kukin huuhtelee ja onko hetero vai homo.
        Itse taidat olla pikkusielu jolla ei ole mitään elämää. Pässin-
        sarvi ja sekin korvassa.

Se koira älähtää johon kalikka kajahtaa.

• N.T.

Onpas elämässäsi pienet ongelmat. Onnea, kaiketi :)

• Närkästynyasukki

Sanompa sulle. Laita korvatulpat yöksi! Itse olen jo siinä iässä et
      tä joudun käymään esim.3 aikaan pissalla, vedän vähän vessa-
      napista. Mutta jos isompi asia yllättää, en varmasti pasko housuu-
      ni ja vedän vessan, sekä käytän bidettaa. On se jo liian pikkumaista jos ei saa käydä enää vessassakaan. Mietippä itse
      jos tupasi haisis aamulla paskalle tai alapääsi, ei varmaan nukuttaisi! Sun on hyväksyttävä että kaikki ihmiset ei ole samanlaisia ja on eri tarpeita.

• 10+10

joku piereskelee, joku kantapäillä "juoksee", joku...mitä tehdä?

• Tena M

Minä pidän itse vaippaa öisin, ei tarvi käydä vessassa :)

• tuomari juonio

Nykyään tulkitaan että vessassa käynti kuulluu normaaliin asumiseen myös yöllä ja hampaatkin voi pestä jos on vaikka töistä tulossa.

Mahtaisitko tykätä jos naapurisi alkaisi kuseskella nurkkiin?

1970-luku on mennyttä elämää.

• toinen tuomari

Lisäys: Myös suihkussa saa käydä yöllä, sekään ei ole kielletty, vaikka moni niin luulee. Samoin lapsia ei tarvitse väkivalloin hiljentää, vain jotta naapuri ei häiriintyisi.

• Vessan käyttäjä

Kuulosuojaimet on keksitty.Pakkohan vessasa on käyä jos hätä on.Vai pitäiskö ulkona käyä kusella ja paskalla.

• Hiljaisen talon as.

Vanhoissa kerrostaloissa voi olla tuo ongelma ja varsinkin niissä lähiöissä missä on työttömyyttä ja ihmiset ei tee muuta kuin juo kaljaa.Kannattaa muuttaa uudempaan asuntoon ja kysellä jo etukäteen äänieristyksestä vaikka talon asukkailta.

• OOKSÄÄ ITTE PULLO?

Kyllä sun kannattas mennä sen naapurin kusihetkistä huomauttamisen sijasta hakeen lääkäriltä apua unettomuuteesi. Luulis olevan muutakin tekemistä yöllä kun miettiä onko naapuri ripulilla ja vetelee vessaa kaiken yön.
      Osottasit joulumieltä ja ostasit sille joululahjaksi semmotten piorynaamisen ftualetin. Sen ei tarttis vedellä vessaa ja sun ei tarttis valvoo öitäs sen wc-kulttuuria vahdaten.
      Aika kätsyä,,,eikö?

• Ei korinaa.

Minä pissaan istualtani.

Miesten kannattaisi kokeilla pissata vessan pyttyyn istualta, olen tehnyt näin jo useita vuosia, eikä lorina kuulu naapuriasuntoihin.

Jos pissaa seisaaltaaan, tottakait lorina kuuluu naapuriin ja moni mies ei muista sitä, että seisaaltaan pissatessa sitä valuu aina muutama tippa lattialle.

Kokeilkaa.
        --------

• Lyhytmunasella
        Ei korinaa. kirjoitti:

Minä pissaan istualtani.

Miesten kannattaisi kokeilla pissata vessan pyttyyn istualta, olen tehnyt näin jo useita vuosia, eikä lorina kuulu naapuriasuntoihin.

Jos pissaa seisaaltaaan, tottakait lorina kuuluu naapuriin ja moni mies ei muista sitä, että seisaaltaan pissatessa sitä valuu aina muutama tippa lattialle.

Kokeilkaa.
        --------

tosiaan saattaa valua tippa pari ohi kohteen, kaikilla ongelmansa.

• joulu 2
        Ei korinaa. kirjoitti:

Minä pissaan istualtani.

Kokeilkaa.
        --------

Hei tämä oli hyvä idea, vaikken itse häiriinny vaikka uros kusoo yläpuolellani, kun nautin ruokahetkestäni.Ruokapöytääni nimittäin kuuluu yläkerran lorinat ja pierut.Siihen vaan on itse tottunut, mutta joskus kaverini moittivat sitä.On se vaan niin, että kyllä tähän maailmaan kolinaa ja melua mahtuu.Niin ja hei meidän talossa kerran joku valitti siitä vessakolinasta ja se ei ole häirintää se on normaalia elämää johon kuuluu,et joskus yölläkin kusettaa.Joku tässä heitteli niitä korvatulppia olis varmaan hyvät tollasil herkkäunisille tai karvalakki yöksi päähän.Elämäs on kuulkaa vaikeampiakin asioita.

• enola gay
        Lyhytmunasella kirjoitti:

tosiaan saattaa valua tippa pari ohi kohteen, kaikilla ongelmansa.

ei siinä mitään vaikka vähän roiskuu mut kun päräyttää samalla kunnolla niin savet lentää vessan oven seinään se vasta pommi on.

• kuuntele tarkkaan

Kyllä näistä kirjoittelijoista tulee selvästi ilmi että lääkäripula vaivaa . On tietysti niinkin ,että heidän henkinen elämänsä on naapurin kylpyhuoneessa ,jos lääkäri ottais vielä senkin ilon pois ,niin sairaus somatisoituisi ja johtaisi täydelliseen avuttomuuteen .Nyt sentään naapurin elintoiminnat pitää nämä valittajat vielä niin vikeänä, että eivät joulun jälkeen pitkälle mädäntyneenä haittaa naapurin kuseskelua

• Ison aisan omistaja
        Ei korinaa. kirjoitti:

Minä pissaan istualtani.

Kokeilkaa.
        --------

Minä kusen seisaalta vain sen vuoksi, ettei tarvitsisi aina uittaa muniani kusivedessä. Olen nimittäin isoaisainen kaveri.

• Heheh nää ovat tyypillisiä eläkeläisten juttuja, kun ei ole muuta tekemistä, kuin kuunnella mitä naapurissa tapahtuu, ja vielä usein korva kiinni seinässä. Ota iso ruuvimeisseli ja paina se teräväpää seinään ja tylppä korvaa vasten kuuluu paremmin, ja ota kellosta aikaa, kuinka kauan sexihommat kestää, voit sitten tehdä perusteellisen kirjallisen asiakirjan isännöitsijälle, samaten tuliko nyt pisi vai suurempi hätä, kellonaika pituus ja arvio mitä tuli, vai pieru, selvitä samalla mitä asuntolaki sanoo saako piereskellä kerrostalossa. ja kuinkapitkään saa kerralla harrastaa sexihommaa, siinä on sekin uhkana, että tulee pieniä lapsia, niistä sitä meteliä sitten tulee. Miks mennä kaupunkiin ja kerrostaloon, jos siellä ahdistaa, maaseudulla syrjäkylissä saa kusasta minne huvittaa ja koska vaan, vastatuuleen nyt ei sentään, ja mitä suurempi on naisten hole sitä nopeemmin se käy:DDDD jaa niin lumeen kun kusee siihen jälki jää, lumi kun sulaa ei ole jälkeäkään, se taas on monen puolueen ohjelmassa.

• tervveisiä

Naurattaa,naurattaa....................................................................

• HOHHOIJAA

Olet säälittävä.. kertakaikkiaan. Muuta kuule omakotitaloon tai ylimpään kerrokseen. Tai ehkä paras paikka on kuitenkin se psykiatrinen osasto.

• girl 007

nii isot miehet käy paskaalla aina näin,on se hankala,soita polisiin

• ei vtttu

Eikö nykyää saa ees käydä vessas??

• kerrostaloasuja-M

Kuseminen on nautinnollisinta, kun sen suuntaa osoittamaan juuri pytyn pohjan veteen. LOR-LOR-LOR. Lisää tuntuvasti miehistä nautintoa.

Päälle vielä kunnon pitkä, naulamainen pieraisu. Ja mieluiten myös paskannus kannattaa suorittaa juuri keskellä yötä, jotta naapuritkin pääsisivät mukaan herkkään hetkeen. Reiluilla ponnistuksilla ruskeata kohti vesirajaa, kenties karjahduksenomaisilla tikistysäänillä ryyditettynä.

Viimeksi mainitun toimenpiteen jälkeen pönttö on laskettava vähintään 2 kertaa. Ei ison miehen paskatuotos ja pyyhintäpaperit mahdu samalla pytynvedolla hormista sisään. Voisi tukkiutua.

• Tuoretta kokemusta

Täyttä totta, usein itselläki käyny niin et on saanut pöntön avata kun on tukkeeseen mennyt, kaikista v-mäisintä se on etenki silloin jos on vieraita kylässä...

• ähpuhpentti työnnövi

Kannattaa laskeskella laitoja myöten niin ei lorise :)

• Jokainen pissii silloin kun pissittää ja samoin kakin kanssa =)
      Hatara täytyy talon olla jos äänet kuuluu tai häiritsee. Kuka jättää jätöksensä yöksi haisemaan.. yöks. Ihmeen herkkäkuuloista porukkaa.. muutama kuukausi joku mölli valitti kun ukko paskoo äänekkäästi. Olen asunut reilun kuukauden kerrostalossa ja naapureista ei kuulu pihahdustakaan.. ja aivan sama vaikka paskoisi koko aika..ei hetkauta meikäläistä..

• köyhät kyykkyyn

Kyllähän se lorisee ympäri taloa kun suoraan veteen lorottaa.
      Ulosteen jytisemisestä putkissa voit kiittää -70 luvun yber keksintöä, muovisia viemäriputkia.

• pirjo1

muuta tynnyriin etelänavalle

• Rakastelun äänet

Kerran yksillä ekadeiteillä olin Tapiolassa varsinaisessa kaikutalossa. Heti ovella viehättävä ex-rouva ilmoiti, että muista olla oikein hiljaa, sillä hän on vuokralla, eikä halua varoituksia. Kahvet juotiin ja puhuttiin kuiskaten. Varoitti että joskus seinän takana naapuri piereskelee ja häneltä menevät ruokahalut.

Koska rouva näytti olevan ihan OK, ei polttanut, ei ollut jurrissa, ei haissut lialta eikä Stockmannin parfyymiostolta, niin alettiin tehdä lähempää tuttavuutta. Suudellessakaan ei tuntunut mielialalääkkeiden iljettävä maku vaan purkan raikkaus.

Kuten aikuisten treffeihin kuuluu, alettiin siirtyä makuuhuoneen suuntaan, josta rouva tokaisi, että täältä eivät äänet onneksi kuulu niin helposti, mutta takaa päin pannessa imupillu saattaa päästää ilmapieruja, joista on tullut valituksia tarkalta naapurilta.

Rouva olikin sitten varsinainen unelma kun pääsimme parittelemaan minun luokseni. Huima puuteneito todellakin. Vieläkin tapailemme satunnaisesti, mutta siihen Tapiolan paperiseinäiseen taloon en enää uskalla mennä.

• teekkarin valitus

Kerran opiskelija-asuntolassa solunaapuri, teekkari tietysti, valitti lorostelevasta pissimisestä.

Itse hän harrasti kovaäänisesti seksiä tyttökaverinsa kanssa.

Olin sivistynyt, en valittanut.

• äänetpois

Sama paha ongelma....mutta minulla se ongelma on yläkerran nainen, oikea Esteri. Sillä on kuuleman mukaan sellainen ns. takapxxxu, ja suihku kovalla paineella suoraan siihen veteen, ei siis pysty ohjaamaan seinämälle..ja se lorina on todella äänekäs. Eikö naiset voisi käyttää enemmän niitä nykyajan keksintöjä, vaikka niitä mitälie ..tenoja..

• Miehen merkki!

Minä kun kusen niin annan tulla koko paineella ja lorina on mahtava. Kuulee naapuritkin että täällä on mies jolla pelit toimii eikä eturauhanen vaivaa!

.

• turhaapaskaa

Tarviiko niitä toisen ulostus ja virtsaus ääniä kuunnella? Korvatulpat on meinaa keksitty! Naurettavaa....

• Inhottavaa kun...

Tämä on monelle niin inhottava perus-juttu!!Sillä on tietty huonohko kuulo ja mies kun on,niin EI tietenkään ymmärrä omasta pissi-melutuksesta MITÄÄN!!Sä voisit tukistaa häntä,mutta ei sekään kyllä auttais :D Itse valvon paljon öisin,Mutta Todellakin on kohtuullista olla hipi-hiljaa silloin,suhteessa naapureihin. ELI Joko talo-yhtiöltä apua tai Kirjotat Hänelle fiksun kirjeen!! Ongelmasi on Tämä:Parka-ukko on kusi-lorari,joten Hänen ÄÖ:nsä on tietty 51,joten mitä tossa nyt voit tehdä,että Hän LOPETTAISI!! Kokeile kirjettä...

• vittu jos vessan käynti häiritsee ni sit kannattaa muuttaa jonneki muualle!!!!!pitäähän ihmisen saada käydä vessas....

• häiritty myös

toi on vielä pientä , minä asun rivarissa jossa veden laskemisesta tulee todella kova ääni ja vilä kun raanan sulkee kova pamaus ! yöllä varsinkin kun naapurit oikeen kiusallaan tekee ja häiritsee! tiedän miten veemäistä ! kandesko käydä naapurille sanomas asiasta .

• Paukut_pois !

"vilä kun raanan sulkee kova pamaus "

Tuohon on olemassa ratkaisu.

Itsekin asun kerrostalossa, ja tässä taloyhtiössä asennettiin vesijohtoon paineentasauslaite. Siis juuri sellainen, joka:

a) säätää (kuristaa) veden virtausta vesijohdossa siten, että laitteen jälkeisessä vesijohdossa paine ei ylitä säädettyä maksimia.

b) vaimentaa paineiskua, joka syntyy hanan sulkemisesta.

Jos hanan sulkeminen aiheuttaa häiritsevän voimakkaan pamauksen, suosittelen vastaavaa laitetta teidänkin taloon.

Paitsi, että laite vaimentaa turhia kolinoita, se todennäköisesti lisää vesijohdon ikää - nuo rajut paineiskut kun rasittavat putkistoa ja siten lyhentävät putkiston ikää. Jos tämän ansiosta putkiremontteja voidaan tehdä harvemmin kuin ilman ko. laitetta, niin rahaakin säästyy, jos vaikkapa 2 peräkkäisen putkiremontin väli pitenee 40 vuodesta jopa 50-60 vuoteen.

• ruben

On pikkusiekuista porukkaa. Onko pakko laittaa korva seinaan kiinni?
      Olis valittaja mielissaan kun omassa asunnossa eiole maahisia, ne vasta kovaanisesti piereskelevat ja kuseksivat nurkkiin ja roikkuvat ovissakin.

• omakotiasuakas

Hehhehhee!
      Aamulehdes oli uutinen, että jokainen päästelee pierua n 2 - 3 litraa/ vrk. Kusen ja paskan määrää ei kerrottu.
      Jos nuo normaalit, ihmisyyteen liittyvät toimet naapurissasi häiritsee, sulla on mielestäni muutamia vaihtoehtoja:
      1. ostaa naaåurillesi, vanhainkodeista tuttu metallinen pissajakkara, jossa eritteet varastoituu yön ajaksi ja sitten, kun se on sun, niin naapurisi tuo sen aamuisin ovesi taakse, jotta voit tarkistaa yön tuotoksen ja puhtaana palauttaa astian hänelle illalla.
      2. pyytää naapuriasi laittamaan wc-pönttöön muutama pala wc-paperia ennen lorotuksen alkua, tai ostaa ja antaa hänelle nuo, kun ajatus on sinun
      3. pyytää naapuriasi pissaamaan omaan ämpäriinsä, jossa äänenvaimentimena on aamun lehti ja älä pahennu, jos hään aamun tullen tulee tyhjentämään sen postilokerostasi eteiseesi - pääsethän sinäkin siitä sitten nauttimaan.
      4. Kehittääksesi edelleen "kerrostalokyttääjän" taipumuksia, mene jatkokurssille, jossa opit erottamaan liian aikaisen kahvinkeiton.
      5. jos naapurin luonnollisten tarpeiden toimittaminen oikeesti ottaa kaaliisi, älä stetoskoopilla kuuntele niin tarkkaan naapurin seinästä heidän tapahtumiaan.
      6. jos oikeesti olet noin herkkäkuuloinen, osta kevyet kuulosuojaimet tai tunge pumpulia korviisi
      7. muuta omakotitaloon, sitten voit valittaa, kun kaupunki ei auraa riittävän nopeasti jalkakäytävääsi.
      8. mene psykiatrille - ovat he vaikeampiakin tapauksia selvittäneet.

• kieku5

alottajan varmaan kannattais harkita ittensä vetämistä jojoon...

• Stroolis

Must kuseminen on kliffaa gimmafrendi ei kyl tykkää mun tyylistä tätyy kai muuttaa tyylii sit ku ollaa giftissä. Mä stroolaan aina yöllä sit jos skitussa sattuu olee kärpänen niin mä yritän pudottaa sen kusella, siint on seuraksena et suihku osuu lamppuu, peilii ,kattoo ja kaikkee mitä siel skitussa sattuu olee. Siint mun gimmafrendi rupee synfaa muo ku skitu on niin hirvees kondikses aamulla ku hän menee suihkuun. Toi skeidaaminen nii se on kans tapahtuma, viimme yönä mult tuli taas hirvee kanki sen ulostulo oli ku olis synnyttäny sit se ei menny vapaaehtosesti alas viemärist vaan mun piti sohii sitä harjanvarrella,vitsi et se pani hanttii mut lopult mä sain sen menee, koko raba oli jo varmaan heränny. Venttaan kuuluuks mitään.

• korvakuulolla3

Kyllähän nuo äänet vessassa ovat normaleja. Vika on siinä, että ei ole rakennusteknisesti tehty oikeita ratkaisuja siten, että nuo äänet eivät kuuluisi. Ne nimittäin voidaan estää ja uudemmissa taloissa näin useimmiten onkin. Älä mene sanomaan, vaan etsi itsellesi uusi asunto. Tosi nimittäin on sekin, että nuo äänet ovat todella häiritseviä, jos on herkkäkuuloinen ja varsinkin jos on huonouninen. On myös olemassa kuuloyliherkkyyttä ja jos on esim. masentunut, ovat moiset äänet todellinen rasite. Voisit harkita myös korvatulppia tai jopa tehokkaita kuulosuojaimia.

• vuokralainen

asuin kerran vuokralla omistusasunnossa ja se kerrostalo oli 70 luvun puolessa välissä tehty.ääni eristykset olivat sitäluokkaa että kun alakerrassa pierastiin niin yläkerrassa naurettiin ja minä siinä välissä,olin muuten kerran reissussa kaksikuukautta ja tällä välin oli tullut kaksi kirjallista varoitusta kovasta metelistä vaikka kämppä oli tyhjä?no enhän minä sinne jäänyt tappelemaan vaan muutin pois sieltä läävästä.

• rakkaudella3

Ei sivistyneet ihmiset viitsi valittaa. Siis kaikki äänet mitä asunnoista kuuluuu, ovat siis itse elämän ääniä kuten pissiminen, rakastelu, nauraminen, riitely, koiran haukunta joskus, ei niihin pidä puuttua. Suomalaiset ovat vaan niin hemmetin hiljaisuuta rakastavaa kansaa että jopa jonkun vessan veto herättää yöllä! Itse monta vuotta ulkomailla asuneena, rakastan noita elämän ääniä ja tiedän että en ole yksin. Please ihmiset, rakkaat naapurit, antakaa ihmisten elää ja eläkää itsekin!

• äly hoi!

Kyllä miehellä pitää olla sen verran järkeä,että tajuaa kuinka veteen suoraan kusemalla aiheuttaa kovan lorisevan äänen keskellä yötä kun muuten hiljaista.
        Kai sitä aikuinen mies osaa istuakkin ja lorottaa,ettei häiritse muita asukkaita.Pöntöstä veden vetäminenkään ei aiheuta niin pahaa ääntä vaikka meilläkin putket paukkuu,siihen tottuu,mutta ei seisaalta lorottamiseen.Se kuuluu naapuriin kovemmin kuin itse tekijälle.
        Meillä ainakin kerrostalossa saa huomautuksen jos toistamiseen häiritsee sillä tavalla naapureita.Onko aikuiset miehet vauvoja kun ei osaa asumis tapoja?

• äly hoi,älä jätä
        äly hoi! kirjoitti:

Kyllä miehellä pitää olla sen verran järkeä,että tajuaa kuinka veteen suoraan kusemalla aiheuttaa kovan lorisevan äänen keskellä yötä kun muuten hiljaista.
        Kai sitä aikuinen mies osaa istuakkin ja lorottaa,ettei häiritse muita asukkaita.Pöntöstä veden vetäminenkään ei aiheuta niin pahaa ääntä vaikka meilläkin putket paukkuu,siihen tottuu,mutta ei seisaalta lorottamiseen.Se kuuluu naapuriin kovemmin kuin itse tekijälle.
        Meillä ainakin kerrostalossa saa huomautuksen jos toistamiseen häiritsee sillä tavalla naapureita.Onko aikuiset miehet vauvoja kun ei osaa asumis tapoja?

eik aikuinen mies saa tehdä tarpeensa niin kuin itse haluaa?

• kuumapissa kylmässä

Se tyyppi joka on ton hermoheikon mummelin naapuri vois muuttaa talonsaputkistoja ja vetää ne sen hermoheikon päälle.Sillee etku käy paskalla niin ne menee sen päälle.

• Unihäiriö sinulla?

Jos heräät siihen että naapurissa käydään pissalla yöllä niin ongelma taitaa olla sinun univaikeuksissa. Normaalista unesta ei moiseen herää!

• Vesa-Matti Loro

Kusella käy kerran yössä ja lorotan suoraan veteen, kun siitä tulee niin miehekäs ääni. Ei sellaista nainen saa aikaan tai sitten täytyy olla todella takapimpsainen.

• anatomiaaaaaa

No ei se pissa kyllä pimpsasta tule.

• Öisinkin virtsaava

Osta sille naapurille iso sinkkiämpäri ja pyydä kusemaan yöaikaan siihen. Aluksi voit käydä aamuisin tarkistamassa, että homma on hoidettu ohjeittesi mukaan.

• Mutta että

kestääkö sinkki sankossa pohja,jos on tullut sitä dopingia otettua,,,,,

• miinuksiivaa

no ei varm. ap tarvii laittaa ees korvaa seinää kii ku kuule jo muutenki sen vastenmielisen äänen. ite kyl jotenkin ymmärrän ap:tä.
      Siis kyllä kusel ja paskal saa käydä mutta onko pakko tehä ne tarpeet nii kova äänisesti? siis onko pakko suoraan siihen veteen lorottaa? ja niinkuin joku sanoikin jo et kusee niit laitoi/reunoi myöten nii e kuulu se ääni...et ei sillo häiritsis, mut ei ku tahallee suoraa vetee nii että varmasti kaikki kuulee..
      viel ärsyttävämpää kun yläkerrassa pikku kakaroita juoksentelee pitki kämppää ja kiljuu josk 22:00-01:00 aikaan ja vielä arkipäivänä..
      tosin jos yöl käy paskal nii kyl ite vedän vessan...ällöttävää just aamul herää ja ku menee vessaa nii varmana haisis iha hirveeltä. vessa vetämise ääni e kestä kuin hetken toisin kuin kusemisen..

• loriloriloo

vittu vessapaperiahan siinä tuhlaantuu jos meinaat et aina pitäs sinne veteen tipauttaa alle ettei kuuluis lorina!

• ihan oikeesti, tarviiks kaikesta pikkuäänestä valittaa ? kerrostalossa nyt vaan kuuluu se asumismeteli, joka on normaalia..mutta toki voithan sä valittaa sun naapurilles asiasta, se varmaan tykkää ja sanoo suhtiin samoja asioita mitä täällä ihmiset on kirjottanut : D

• maassamme ei onneksi

wtf? Aijaa, mua häiritsee kyllä yöllä poraus tms hillitön kolistelu 24/7 mut mitvit vessassakäynti huhhuh.

• Mitä helv?

"Häiritsee, kun täällä kerrostalossa joskus yöllä vaikkapa klo 00:00 saattaa kuulua seinän takaa miten naapuri (miespuolinen) virtsaa vessanpyttyyn. Kuuluu kaiun saattelemana huhuileva lorilorilori kun ääni kaikuu pytyn seinämissä. Samoin ihmetellä täytyy, kun käydään ulosteella yöllä ja vedetään pönttö, siitä lähtee järkyttävä kohina. Eikö niitä ulosteita voisi vetää vasta aamulla pöntöstä alas?
      Mietin, mikä voisi auttaa tähän? Kehtaanko mennä huomauttamaan naapurille hänen wc-käytöksestään?"

Voi hyvää päivää, ei voi muuta sanoa. Et kai sinä hyvä ihminen tosissasi kuvittele, että pytyn kohina vedettäessä olisi tahallista? Naapurisi ei varmastikaan pysty siihen vaikuttamaan itse ja mitä tulee ulosteiden pyttyyn jättämistä aamuksi, mietipä ihan itse millainen löyhkä siellä sitten on? Tekisitkö itse niin? Ei, enpä usko. Mene toki huomauttamaan asiasta jos se sinun herkkiä kauneusuniasi häiritsee, mutta voin vaikka vannoa (enkä ole ainoa) että saat naurut päin näköä ja nolaat itsesi vielä pahemmin kuin täällä.

• Nyyti9

Hei . Vai paskat pytyssä aamuun , olentässä lukenut monesti.Ollaanko metsäläiskansaa ja kuitenkin olemme kuulun euroopan hyvinvoivia , vi ollanko. Hyi...

• hommatkaa elämä

Täytyyhän ihmisten käydä vessassa, oli kello mitä tahansa. Hommais p****le korvatulpat jos niin häiritsevää on, tai muuttas mettää, helkkarin kyttääjä!!

• cowa pieresceliya

Kusen aina pyttyyn yöllä jos kusettaa, monesti peräpäästäkin pääsee ilmoille kaasut mahtavan törähdyksen kera. Kuse sinä vaikka sänkyyn minun puolesta, on hiljaista ainakin.

• Paskovat kääkät!

Minun seinänaapureina asuu vanha pariskunta ja he asuvat käytännössä vessassa? Kaikkein ikävintä mitä huomasin asuntoon muuttaessani oli kun aloin ihmetellä aamuisin, iltapäivisin, illoin ja joskus jopa öiseen aikaan kuuluuvaa tasaista plumsauttelua, siis sellaista kun pönttöön tipahtelee tasaiseen väliin suoraansanoen raakaa paskaa. Ei saatana kun mua alkoi oksentaa kyseinen ajatuskin hajusta ja ällöttävästä paskomisrituaalista yms! Miten jotkut voivat asustella vessassa kokoajan paskomassa? Minä ainakin itse laitan ekana pönttöön wc paprua ettei sieltä laakin tipahdettua roisku jätevettä esteriin ja laitan paperia myös tuon äänen vaimentamiseen. Joskus hävettää kun minulla on vieraita ja seinän takaa alkaa kuulumaan so plotina, laitan silloin ääntä ja puhetta tulemaan vähintäänkin radiosta tai telkusta. Ihmetyttää myöskin se karmea haju joka sieltä asunnosta leijailee käytävälle, paskan hajua se on! Ällöttävät vanhukset! Kumpa pääsisin heistä jo eroon!

• GetUsedToIt

Osta okt jos ärsyttää!! Idiootit, sitä se on elämä kerrostalossa! ;)

• mek

Nämä ovat normaaleja elämisen ääniä ja ne on vain siedettava tai sitten on muutettava rivariin tai omakotitaloon ja ei mikään taloyhtiö voi kieltää vessassa tai suihkussa käyntejä koska nykyisin monet tekevät epäsäännöllista työtä ja heidankin on päästävä suihkuun vaikka kekellä yötä kun töistä tulevat jos ei voi käydä työapikalla suihkussa. Onpas henkilöt herkkäunisia koska itse en herään tuolllaisiin pikku ääniin.

• lorotus

60-luvun taloissa ei juuri ole äänieristeitä, joten ne wc-käynnit ei ole pikkuääniä. Pöntön kansi, joka kuulostaa olevan puinen, lentää ylös ja alas kaiun kanssa niin, että yön hiljaisuudessa säpsähtää hereille. Ja lorotukset ja pierut kyllä naapurit saa kuulla. Saahan sitä käydä vessassa ja suihkussa yöllä, mutta täytyykö pamautella niin, että koko talo herää.

• nykyajan pentu

Olen sanonut kaikille tutuille sen että kuskaa lavuaariin kello 22 jälkeen, se ei häiritse alakerraan asukkaita.

• UmpilampiImpi

Tai jospa pissata liruttelisivat istualtaan ja pitkin pöntön seinämiä. Hiljaa kuin kusnu sukassa.
        Mielenterveyteni kärsii kun tiedän naapurissa asuvan nuoren salskean uroksen jolla pissa lentää semmoisella voimalla, että sopii vaan mietiskellä miten muut asiat lentävät. Aaaaarrrkkkhhhh....

• sfcnemesis

No ei nyt jumalauta! ookko nää tosissaa ku tuota kirjotat? Lauantain paras läppä.

• Lotus

Wc on WC.. talorakennuksella nykyään huonot seinät..

• hih,hi

tillin tallin tulkku,, hyvin luisti,,,,,,,, muovipulkka,, hyvää joulua kaikille lorottajille kyl se siitä....iloksi muuttuu,,,

• pisuiita

Taitaa olla talossasi putkiremontit tekemättä.
      Ihmiset saa käydä vessassa yöllä, pissiä ihan siinä asenossa kuin haluaa ja myös vetää vessan. Iso asia vedetään heti.

Asut todella heikosti eristetyssä kerrostalossa. Kannattaa siis muutta pois tai "sulkea mielestä pois" nämä äänet.
      Kun et ota stressiä näistä eikä postinjakajan äänistä, aamuyön tienauraajien äänistä tai muusta, niin opit nukkumaan ihan rauhassa vaikka lorilori kuuluisi, tai ehkä sekunniksi havahdut kun läheisen luistinradan pintaa aletaan aurata kello 4 aamuyöllä.

• PIDÄTELKÄÄ

Niin tai sano naapureillesi että pidättävät aamuun asti niin, saa hienohelma nukkua hah hah haa

• yskittää yölläkin

saako yällä yskiä, miten sitten pitää toimia kun on yskä, kuka tietää, sillä yskiminenhän on äänekästä useimmin..

• ja näin on järjestys

Kuuloharhaisten talossa:
        -astmaatikkojen ja flunssaisten tulee välttää yskimistä varsinkin yöaikaan.
        -vatsataudista tai ärtyneestä suolesta kärsivien on pidäteltävä eritteitään.
        -mikäli asukkaalla on tihentynyt virtsaamistarve, hänen tulee käyttää vaippoja.
        -seksin harrastaminen on sallittua vain narisemattomassa sängyssä suukapuloilla varustettuna.
        -perheen asunnossa liikkuminen, puhuminen, musiikki- , elokuva-, peli- tmv. harrastus on ehdottomasti kiellettyä
        -asunnosta poistuminen tai sisääntulo sallittu vain klo 7-21 välillä
        -vieraita saa käydä vain naapuroiden kanssa erikseen sovittuna aikoina
        -lemmikkieläimet ja pikkulapset ovat luonnollisesti kiellettyjä

• lapseksesi sun

Seisaalta estottomasti kusen ja laulan samalla.

• Joulupukki3

Voithan sanoa miesnaapurillesi että alkaa pissaan istualleen ja jättää pöntön vetämättä tai oisko parempi sinun muuttaa omakoti- tai rivitaloon?

• franksappa

Kyllä kehtaat, ihan hyvin voi mennä huomauttamaan jos toinen pissii liian kovaäänisesti tai tiputtaa niitä pökäleitä liian kova äänisesti pönttöön. Itse kyllä tykkäisin kuunnella kun joku hyvä peppunen nuori nainen istuu kakkosella tai pissii loristen... siis sehä lähestulkoon aiheuttaa seisakin ;)

• nannnnni

vessassa käynti kuuluu asumisen ääniin.. MYÖS YÖLLÄ! muuta pois kerrostalosta niin ei häiritse. minä en ainakaan kakkakikkareita jätä yöksi pönttöön killumaan vain sen takia että jos alakerrassani asuu naapurikyylä joka kyttää ja laskee yölliset vessareissuni.

• Kasva aikuseks...

Ehkäpä tuon luontosen ihmisen pitäis muuttaa johonki korpeen risumajaan asumaan niin saat olla rauhassa muilta ihmisiltä jos kerran toisen parin minuutin vessassa käynti järkyttää sun elämääs noin kamalasti.

• ei seisaaltaannnnnnn

Kerrostalossa voisi pitää sääntönä sitä että ei kuse seisaaltaan vaan menee pytylle istumaan kusiessaan, tämä auttaisi jon todella paljon. Minullakin on nyt juuri yläkerrassa sellainen joka kusee öisinkin kovaäänisesti seisaaltaan lorottaen siihen pytyn veteen. Se on häiritsevä ääni, onneksi ei ole niin usein kuseva kuin mitä aikanaan eräässä toisessa talossa asuva yläkeran nappurini oli.

• lorinaa kaukingin me

Ketjun aloittajalle: Hommaa vielä itsellesi kuulolaite tai jokin muu kapistus, joka vahvistaa äänien kuulumista. Hieromasauvakin voisi olla sinulle passeli. Lisäksi voisit hankkia sen elämän.

Loro-loro- ja vielä kerran pojat - loro.

• Meillä hiljaista

Tietääkseni ei voi kieltää wc-käyntiä yölläkään. Suihku myös sallittu. Eri asia muu metelöinti. Huonot äänieristeet talossa!

• suho1

Mitenköhän Taija sinun lorotuksesi tai rakastelusi äänet kuuluvat naapuriin? Vai asutko äänieristetyssä huoneistossa? Aivan älytön aloitus..

• Yöllinen kakkija

Kannattas käydä psykiatrilla kertomassa sama tarina, hän ehkä osaisi auttaa.

• kohisee

Se ottais pois sulta kaikki lorinat ja sitten sulla ei olisi mitään kivaa

• pyhä luraus

"Kunnioitatko sinä naapureitasi käydessäsi vessassa?"

kyllä, kakka lentää aina mekkaan päin

• guess2

sellaista se kerrostalo/rivitalo -elämä on. yhteisössä elää kaikentapaisia ihmisiä ja jos se häiritsee, kannattaa muuttaa omaan rauhaan vaikkapa maalle tai omakotitaloon :)
      Asioihin voi aina itse vaikuttaa toimimalla eikä valittamalla ;)

• Hygienisti

Erittäin hygienista touhua jos pönttö jätetään vetämättä.
      hommaa korvatulpat tai mene rivitaloon/omakotitaloon asumaan. Mä ainakin päästän varpuset pönttöön tästä lähtien 02.00 yöllä naapurien iloksi

• tarkkuuttakusemiseen

Eikö tuollaiset kuseskelijat voisi viedä kaupungin porteille ja kivittää kuoliaiksi?

• Vedenheittäjä 23v

Minulla puolestaan seinänaapurina missi-tyyppinen nuori nainen, jonka virtsaus-sessio saa minut todella ärtyneeksi. Ilmeisesti hänen "häppärinsä" lerpattavat niin voimakkaasti, että aiheuttaa koko talossa myrskyn tyyppisen ilmiön. Astiat helisevät kaapissa, kirjahylly huojuu, verhot ja lampunvarjostimet heiluvat sekä myrskytuuli vinkuu huoneistossa. Tätä tapahtuu myöskin öiseen aikaan. Apua - miten selviän?

• aaaahhhhh

Tunnen tuon äänen ja se tuo minulle aina voimakkaan eroottisen latauksen Oikein odotan kun se naapurin tyttö asettuu pöntölle. Olen oppinut erottamaan juuri tuon äänen perheen muista äänistä

• UrAnus

Itse ainakin kusen keskelle pönttöä, että lorisee mahdollisimman äänekkäästi ja pommit pudotan niin korkeelta, että sen jälkeen itsekin on ihan märkä.

• En jaksanut lukea kaikkea. Olen itse syntynyt maalaistalossa, mutta kun menin silloisen poikaystäväni kotiin visiitille kerrostaloon, kuulin järjestyssäännöistä. WC:tä ei saanut vetää klo 23 jälkeen. En tiedä, onko tätä sääntöä vielä, mutta itse en vedä pientä hätääni klo 24 jälkeen, isommat jätökset kyllä heti. Kyllä mielestäni pienet jätökset voi jättää pyttyyn aamuksi ja sitten putsata pytty. Hajujäljen se kyllä jättää, kun pissaa seisottaa pitempään.

• mummeli

Nuku mitä kuuntelet, . naapurisi on huoneiston omistaja tai hallitsia . joka saa elää omaa elämää , jos ei pyydä sinua "pyyhkimään " WC käyntinsä jalkeen .

• liraus

Hui kauheeta! Muuta omakotitaloon niin ei naapurit häiritse.

• Ei kai sun tarvitse koko yötä sielä vessassa asua, tuu pois sieltä. Ihmisten vaan pitää yölläkin asioida vessassa.

• trolologian maisteri

Do not feed the trolls

• isopat

Aloittajan kannattaisi isännötsijän sijasta puhua psykologille

• yksin

Vessan pönttöön on olemassa sellaisia hädän hiljentämis kuulia, jotka eivät vetämällä poistu pöntöstä. Eiköhän niitä löydy jostain varaosa tai rakennuskaupasta. Osta joululahjaksi se hänelle. Joka taloyhtiössä se on sama asia tai ainakin niissä, missä on paperi seinät, kuuluu kaikki, rakastelusta lähtien.

• ggggggggg

Kerrostalo ei selvästikään ole sinun paikkasi.

Muistaakseni jossain on ihan yleinen lijaus tehty, että vaikka kerrostaloissa alkaa hiljaisuus klo 22, niin vessassa saa käydä ja sen saa jopa vetää.

Suihkussakin saa käydä, esimerkiksi jos tulee töistä myöhään.

molemmissa tapauksissa kannattaa aina hoitaa kylyhuoneasiat mahdolisimman nopeasti ja hiljaa.

Ulosteet kyllä kannattaa vetää heti alas. Jos naapuri ei kestä pöntöstä kuuluvaa ääntä, hän voi todellakin muuttaa kerrostalosta muualle tai hankkia korvatulpat. Psykoterapia voisi myös auttaa keskittymään muuhun kuin ympäristön tarkkailemiseen ja tätä kautta voisi taas uni tulla helpommin.

Miksi muten sinä täältä kysyt kehtaatko mennä huomauttamaan naapurille? eihän sitä kukaan muu voi tietää kehtaatko mennä.

Kehtaisinkohan mennä tänään kauppaan?

• loriloripieeerrbarf

Vessassa ja suihkussa käyminen on normaalia elämää, jota et voi kieltää.

Toki sitä en itsekään ymmärrä, että miksi sitä pitää suunnata se kusisuihku suoraan veteen, jotta koko kämppä raikuu siitä lorinasta. Eräs tuttavani kusee näin ja pieree samalla, aika hemmetin kuvottavaa, kun se kaikuu koko kämpässä.

• 8+10

Hehe. Voi elämä kun on rankkkaa! Ensinnäkin. Isännöitsijä ei tee asialle mitään, miksi? Koska virtsaaminen ja WC:ssä käyminen on täysin oikeutettua ja se hiljaisuus ei tarkoita sitä, että pitää leikkiä kuollutta aamuun asti.

Voit toki pyytää, että jos virtsaisi niin ettei se lorina kuulu sinulle asti...Mutta jos oletat, että joku jättää tarpeet WC pönttöön niin ehkä kannattaa uusi harrastus katsella...Toinen vaihtoehto on, että vedät tulpat päähän.

• thrrr

Hei älä mene..saatat itsesi naurunalaiseksi. Pitäähän ihmisen pissiä
      kun siltä tuntuu..

• Oikeus elää muilla

Jo on. Unilääkkeet ja korvatulpat keksitty. Vetää ulosteet pöntöstä alas vasta aamulla? Samaa vessaa saattaa käyttää useampikin käyttäjä, ja joka tapauksessa se haisee. Ihmisillä voi olla eritystoimintaan vaikuttavia sairauksia, kuten ärtynyt paksusuoli, virtsatieinfektio tai kuukautiset. Vessassa on saatava omassa asunnossaan käydä, kun tarvetta on, ja pönttö on saatava laskea. Ja mielestäni siinä samassa on oikeus käyttää myös käsisuihkua, jos tarvetta on.

Edes naapurien äänekäs nainti ei ole asia, josta voisi valittaa. Teet itsesi naurunalaiseksi, jos menet valittamaan vessassa käynnistä. Jos korvatulpat tai unilääkkeet eivät auta, vaihda asuntoa. Susirajan takana ne ovat kohtuullisen edullisia. Vikaa on toki äänieristyksessäkin, jos jokaikinen vessan ääni kuuluu.

• Suuret on murheet...

Hohoijaa teitin kassa!
      .

Pisti tämä silmään kun oli etusivulle laitettu ja täytyy sanoa,
      että en pitkiin aikoihin ole nauranut niin kuin nyt! :DDDD

• Deadlift

Pitäskö sitä housuunsa kusta ja paskantaa SAATANA!!!

Jokaisella on oikeus käydä WC:ssä MIHIN kellonaikaan hyvänsä!!!

• jjjjj2

Tota vois kokeilla: mummani aikoinaan vessassa käynnin jälkeen keitti parikupposta kahvia siit vedestä,joka pönttöön jäi( nuuka kun oli).Ei varmaan seuraavalla kerralla lorinoita kuulu..Kannattaa kokeilla:)

• peve2

muuta maalle, kyl on hiljaista!

• Hauhauhau

Suoli24 keksimä provokos tämä on. Odotellaan keväällä koiranpaskanjauhamosta sitten

• Turmoliini

Tuollaisia puhuvat vaan khazaarijuutalaiset mustan raamattunsa ohjeiden mukaan. Käsittelevät naisen kuukautisiakin 500 sivun verran. Vetäytykää heistä!

• NETTA38

minuu ei kusen äänet häiritse,mut muut kyllä,kerrostalossa,yks muija ravaa about puolet päivästä kanta kävelyllä ja naapurin äijä soittaa musiikkii kolena ilta)yönä viikossa,ne vituttaa kyllä,no korvatulpat on,mutta jos haluu esim,töllöö kattoo,niin pitää se laittaa huutaa,et kuulee ees jotain ohjelmasta,täten jatkan häirintää taas eteenpäin!mutta asuntohakupaprut vetääs ja saan kolne kuukauden sisään asunnon,olen myös maininnut että hyvät äänieristeeet saa olla,nii toi naapurin ukon kuorsauskin kuuluu hyvin mun makkariin,siks myös korvatulpat!joo,kerrostalossa kivaa asuu:=)

• lorilorilorilori

Vai vetää vessaa yöllä...! Sanonkomä mitä sinä voisit vetää päähäsi..?Housuihinsa sitä pitäs kusta..?

• NAAPURI4

ASUN KERROSTALOSSA JOKA AAMU KELLO 6.30 ALKAA KAUHEA LORINA OLI PYHÄ TAI ARKI ON KYLLÄ PÄIVÄLLÄKIN JA ILLALLA KUULUUN MUTTA YÖLLÄ KAUHEAA

• Kotin putkimies

Hyvän aktin jälkeen pissittää ja pierettää ,sekä antaa hyvät unet,kannattaa kokeilla

• Hiimuriimu1111

Minulla asui taannoin yläkerrassa mies, jolla oli joku kusivaiva. Viisi kertaa yössä lorotti ja lorotti pönttöön. Sen jälkeen veti vessan, joka lorisikin sitten pari minuuttia ja todella kovaäänisesti. Näihin WC-sessioihin heräsinkin sitten säännöllisesti. Lisäksi hänella oli olohuoneessaan vanhanaikainen Könnin-kello, jossa käki kukkui todella koväaanisesti, suorastaan rääkyi. Sanoin ystävällisesti asiasta hänelle, hän vastasi, että ei se häntä häiritse koska hänellä on huono kuulo.

Sanoin talonmiehelle WC:n lorotuksesta. Hän oli huomannut saman asian että ko. henkilön pytyn ääni on todella voimakasääninen. Jouduin kuitenkin hammasta purren kaiken tämän kestämään. Yöunet tosin olivat yleensä aivan pilalla. Hänen olisi pitänyt uusia WC:pyttynsä.

Kyllä ihmisen tulee kestää jos naapuri vetää normaaliäänisen WC:n kerran yössä. Näin minäkin teen, en voi paskojani jättää haisemaan koko yöksi pöntöön. Johan se koko huusholli haisee aamuun mennessä "jaskalle". Yök,.

Molemminpuolista ymmärrystä. Vessaa ei tule yöllä vetää alkavariinsa, ja voi sinne kuset pöntöön jättää odottamaan aamua, mutta ei mitään paskoja.

Tämä minun mielipiteeni, että pippeli ja järki käteen pissatessa! Naisilla pelkästään tietty järki.

• sallittu elämä

Normaaliin asumiseen ja elämiseen liittyvät äänet, joita aiheuttavat muun muassa tavanomainen wc:ssä käynti, pöntön huuhtelu, käsien pesu ja suihkussa käynti (esim. vuorotyöläiset) ovat sallittuja 24 h ja 7 d eli aina. Kysytty on ja saatu myös lainoppineiden kanta.
      Eli hänen, joka niitä ei esim. öisin siedä, ei kannata hakeutua asumaan kerros- tai rivitaloon.

• no voi viddu

Voi vittu mikä aloitus. Vessassa saa käydä yölläkin, se on ihan normaalia elämää. Mulle jos joku naapuri tulisi kusella käymisestä valittamaan niin vetäisin säälimättä turpaan tunnin ilman mainoskatkoja.

Kerrostalossa SAA käydä yöllä vessassa ja jopa suihkussakin. Moni meistä ihmisistä tulee myöhään kotiin töistä tai muilta menoilta, sitten mennään iltasuihkuun ennen nukkumaanmenoa.

Aloittaja voi muuttaa omaan rauhaansa jonnekin ahvenanmaan saaristoon autiolle luodolle jos ei kestä normaaleja kerrostalon ääniä.

• voi kauhistus

Toi autiolle luodolle oli hyvä idea,
        mutta saaristossakin myrskytuulet ulvovat tai jäät ryskyvät yötä päivää...
        Linnut kirkuvat, joskus eksyy laiva tai ihmisiäkin kuuloetäisyydelle...

• Mariina

Tämä viestiketju.
      Kyllähän asioista voi aina valittaa,jos haluaa.
      Useimmiten vois sanoa ,hanki elämä.
      Silloin ei tarvitse eikä ehdi kuunnella naapureiden toimia.
      Se miksi kaikki äänet kuuluu koko talossa,on rakennustekninen juttu.
      Johtuu elementti rakentamisesta.Elementti antaa kaiun äänille.
      Ehkä pitäisi kiinnittää huomiota niiden ääneristykseen.
      Siihen tarvitsemme eduskunnan apua.
      Palataan siihen asiaan ensi vuonna.
      Nyt Hyvää Joulun odotusta kaikille!

• pyhä plöräys

"Kuuluu kaiun saattelemana huhuileva lorilorilori kun ääni kaikuu pytyn seinämissä."

taidat olla oikea akustiikan ihmelapsi.
      Kultakorva ja hifisti

" Samoin ihmetellä täytyy, kun käydään ulosteella yöllä ja vedetään pönttö, siitä lähtee järkyttävä kohina. Eikö niitä ulosteita voisi vetää vasta aamulla pöntöstä alas?"

Täytyy nostaa hattua.
      Harva sitä tietää onko sitä naapurilla tänään ripulipäivä vai ns. kovalla :-)

"Mietin, mikä voisi auttaa tähän? Kehtaanko mennä huomauttamaan naapurille hänen wc-käytöksestään? "

Toki kannattaa kehdata.
      Ainakin jos pidät tilannekomiikasta ollen itse se huvituksen aihe :-)

• Mamma 71-v.

Hei! Sulle ei todellakaan sovi kerrostalo asuminen! Itsekin joudun vastaavia ääniä kuulemaan öisin.

• pinjakastanja

Osta korvatulpat tai kuuntele musiikkia korvakuulokkeilla. Mikään ei kiellä tarpeiden tekoa yöllä jätäppä itse kakat yöksi haiseen ei oo kiva !!

• Vali,vali vali

Kaikesta sitä pitää valittaa,käythän se sinäkin wessassa lorota vain menemään.
      Wc,ssä käymisen tarve on meillä jokaisella,eikä ainoastaan naapurrillasi,
      olen vuosien varrella päässyt huomaamaan,sitä jos sattuu saamaan syntymälahjana numeroa liian pienen päänah, näin ollen valiittamista ja valittamista riittää. Mene hyvä ihminen metsänkeskelle asumaan,niin ettei tarvitse
      naapuri wcssä käynnist'ä valittaa

• yövessailija

Muiden vastauksia lukematta täytyy todeta että mulla vähän sama ongelma. Kuulen yläkerran asukkaan vessaan kuin olisin samassa huoneessa. Ihan kaikki kuuluu, pissaaminen, parran ajaminen, sormuksen laskeminen altaan reunalle, kröhiminen.. Eli luulisin että ääni menee myös toiseen suuntaan ja olen siksi alkanut rajoittamaan vessakäyntejä yöllä. Yksin kun kotonani asun, niin on ihan turhaa mielestäni vetää yöllä sitä vessaa, kyllä sen voi tehdä vasta aamullakin.

• ...

Älä ihmettele, jos talon ulko-oven edessä alkaa oleen keltaista lunta. Miehen on ollut pakko käydä ulkona kusella, kun ei vessaa saa käyttää.

• Meillä se

keltanen lumi ja pökäleet on kerrostalon rapunpielessä vakiokamaa. Koirat pitää omistajineen siitä huolen. (ei välttämättä samassa rapussa asuvat)

• kyyläri

Luulenpa, että elämäsi on käynyt niin tylsäksi ettei sinulla ole parempaa tekemistä kuin väkisin yrittää kuunnella naapuriasi ja etsiä jotain valitettavaa. Ei tuollaisia asioita normaalisti huomaa.

• ..Oikeesti? Ootteko ihmiset tosissanne että kinastelette täällä siitä saako yöllä mennä vessaan vai ei?

Kyl nyt on muumit lähteny laaksosta niin kauas etelään että olla ja voi..

Ei ihminen voi suolentoiminnoilleen mitään! On aivan naurettavaa mennä valittamaan isännöitsijälle tuommoisista, koska kyseessä on jokaisen ihmisen "intiimitarve"! Lattiallekko pitäis ripulin iskeessä yöllä tarpeet vetää? Tai jättää pönttöön muhittamaan bakteerejä? Hyvät ihmiset nyt kyl se järki käteen oikeesti..Aivan naurettavaa edes keskustella tämmöisestä.!

• vali.vali

herravarjele...muuta maalle ja osta ulkohuussi.
      kyllä ne panoäänetkin kuuluu ja flunssaisen yskiminen
      minä en ainakaan ( tai perheen lapset )halua menna aamulla vessaan jossa paska killuu pöntössä.

• Hei !

Pitää opetella sietämään ihmisiä.
      Kun suhtautuu ystävällisesti ja suvaitsevaisesti ei naapurin äänet häiritse.

Kerroistaloissa on hiljaisuusajat säädetty mutta niissä asuu muitakin ihmisiä.
      Kyse ei suinkaan hiljaisuusajoissa ole vessatoimet ja piereskelytkään vaan musiikki, siivoukset, vieraiden pito, yms. Kyllä suihkussa käynnit ja vessat kuuluvat myös hiljaisuusaikoihin sopiviksi.
      Taloyhtiön kokouksissa keskustellaan järjestyssäännöistä, ne ovat sitä varten.

Mieti kuitenkin sänkysi siirtämistä. Itsellänikin oli pieni makuuhuone olohuoneena siksi että sain sängyn pois ulkorappujen vierestä josta kuului helvetillinen meteli metallikaiteesta jos siihen joku yöllä koskee.

Kerrostaloissa asuu muitakin ihmisiä, se pitää muistaa. Normaalia elämänviettoa ei ole tarkoitus rajoittaa koskaan.

Näin ymmärrän itse. Tuskin saat taloyhtiön kokouksessa vessarajoutuksia järjestyssääntöihin aikaiseksi.

yst. t. jari

• riippuu kyllä

kuinka äänekkäät ihmiset on kyseessä! Toiset kärsivät yliherkästä kuulosta ja aisteista!!!! Kyllä myös muiden tulee ottaa hiljaisemmat yksilöt huomioon. Arvaa kuinka ikävältä tuntuu vanhuksista sietää kiljuntaa ja rääkymistä???? Kaikilla ei ole varaa muuttaa kaupungin ulkopuolelle kauas palveluista! Korvessa eläminen vaatii auton ja rahaa itse taloon!!!!

• Todella hienosti kirjoitettu :)

• riippuu kyllä kirjoitti:

kuinka äänekkäät ihmiset on kyseessä! Toiset kärsivät yliherkästä kuulosta ja aisteista!!!! Kyllä myös muiden tulee ottaa hiljaisemmat yksilöt huomioon. Arvaa kuinka ikävältä tuntuu vanhuksista sietää kiljuntaa ja rääkymistä???? Kaikilla ei ole varaa muuttaa kaupungin ulkopuolelle kauas palveluista! Korvessa eläminen vaatii auton ja rahaa itse taloon!!!!

Hei !

vanhukset kuolisivat suruun jos olisi täysin hiljaista. On vain virkistävää kuulla elämisen ääniä.

Naapurin kusella käynti on sellainen asia josta voi yrittää puhua vain kahden kesken, mutta asia pitää osata esittää niin kauniisti ettei toinen loukkaannu.
        Aika hankalaa saada aikaan niin sopivaa keskusteluhetkeä.

Minusta on viisasta sopeutua asiaan.
        Yksinkerraisesti kukaan ei voi niin kusta ettäkö asia oli häiriö, olet nyt vaan joku tytönhupakko ja keskenkasvuinen että Sinua kiehtoo tuollainenkin asia.

Taloyhtiön järjestyssääntöihin ei varmasti mene vessarajoitukset läpi tietenkään ja järjestyssäännöt ja maan lait ovat ainoa millä voi naapuriin vedota.

yst. jari

• Anna sille
        jarlau kirjoitti:

Hei !

vanhukset kuolisivat suruun jos olisi täysin hiljaista. On vain virkistävää kuulla elämisen ääniä.

Naapurin kusella käynti on sellainen asia josta voi yrittää puhua vain kahden kesken, mutta asia pitää osata esittää niin kauniisti ettei toinen loukkaannu.
        Aika hankalaa saada aikaan niin sopivaa keskusteluhetkeä.

Minusta on viisasta sopeutua asiaan.
        Yksinkerraisesti kukaan ei voi niin kusta ettäkö asia oli häiriö, olet nyt vaan joku tytönhupakko ja keskenkasvuinen että Sinua kiehtoo tuollainenkin asia.

Taloyhtiön järjestyssääntöihin ei varmasti mene vessarajoitukset läpi tietenkään ja järjestyssäännöt ja maan lait ovat ainoa millä voi naapuriin vedota.

yst. jari

naapurille pill-lua ja kun se pääsee makuun, niin uhkaa lopettaa antaminen, ellei kuse jatkossa hiljempaa. Tietty mikä tahansa tarpeeksi kamala asia tai tieto naapurista auttaa asiaa, kun uhka kertoa sen eteenpäin.

Ei mutakuin salapoliisihommin, mikäli antaminen ei miellytä.

• fgs

surkee provo

• tinde47

Itse yöllä käydessäni pissalla jätän vetämisen aamuun en halua häiritä naapureitani Wc:n kohinalla, en myöskään käy suihkussa öisin koska siihen ei ole tarvetta. Ja tää on helppo juttu jokaiseen huusholliin se vesimittari ja maksu kulutuksen mukaan kyllä jää turhat vetämiset pois :)

• yökusija

Joo ja kusen hajuhan se kylpyhuoneessa on tosi mukava. Muhitat kusista pönttöä yökaudet ja sitten haju tarttuu etkä edes huomaa sitä itse. Toki pöntön voi pestä vaikka päivittäin, mutta mielummin vedän ulosteen alas ja pesen vain kerran viikossa, se riittää.

• huolestunut3

Minua niin kovasti häiritsee, kun en kuule käyvätkö naapurini vessassa vai eivät.
      Varsinkin, kun en tiedä, että käyvätkö he öisin - ja jos käyvät, niin vetävätkö he wc-pöntön.

• Valmis1

Voi kyynel mitä trolleja. Nyt muuten lähti Suomi24 boikottiin. Hyi helvetti mitä juttuja. Itkettää ihmiskunnan puolesta.

• haidi3

just joo,eipä sulla taida olla muuta tekemistä,olet suoranaisesti ottannut henkilön silmätikuksi ja kaikki sen tekemiset häiritsee sinua,hänellä voi olla sairaus että joutuu usein käymään vceessä.tietenkin pönttö kanataa vetää,kuka nyt ulosteita viitsisi säilyttää aamuun asti veskissä...et hyi hitto..sinä taidat olla oman mukaasi täydelinen ja sitähän ei kukaan usko, taidat itse tehdä samoja virheitä huomaamatomasti .pyydä talon yhtötä et tulee laitamaan sulle äänieristystä seiniin,lorinan ja paskomisen takia.

• Me kerrostalon väki

HALOO... Kerrostalon elämään KUULUU NORMAALIT toimet , yölliset vessa-asiat on yksi niistä !!! HYVÄKSY NE TAI MUUTA MAALLE...

• älä nyt vaan jumaliste mene ottamaa asiaa puheeks... herranen aika, järjen käyttöä ei suinkaan ole kielletty.

tottakai itsekkin käyt vessassa silloin ku hätä on ja tuskin sä siinä vaiheessa, kun pöntöllä istut nii alat miettimää et *häiritseeköhän tää ny naapureita, voi vittu kun ei tää voi olla täysin äänetöntä*... kun ei tässä elämässä oikeen mikää oo täysin äänetöntä ja kukaanhan ei pakota ketää asumaa kerrostalossa jos naapurustosta kantautuvat äänet häiritsee.

toki ymmärtäisin vitutuksen aiheen jos nuo äänet olisi tyyliin musiikin täysillä huudattamista ja jatkuvia kotibileitä.

• 31313131

En lukenut muuta kuin aloitusviestin - ilmiselvistä syistä - joten en tiedä, mistä kaikesta täällä ollaan puhuttu. Ajattelin kuitenkin sanoa, etten pidä yökakkaajista. Ymmärrän kyllä, että hädän tullessa on mentävä vessaan; mutta onko pakko opettaa oma vatsa sellaiseen rytmiin, että aina kellon lyödessä yli puolen yön, on pakko kipittää pöntölle?

Huomaavaisuutta hyvät ihmiset, huomaavaisuutta!

• koti335

Muuta omakotitaloon. :D

• kerrostalojen ongelm

Ihmiset voisivat ottaa muut paremmin huomioon! Miehetkin pystyvät kusemaan pytyn reunaa vasten, jolloin lorotusääntä ei kuulu. Päiväsaikaan saa kuulua ääniä mutta ehdoton hiljaisuus tulisi olla 22.00 lähtien.

Politiikkaan tulisi saada säädökset, jolla voitaisiin integroida samantyyppiset ihmiset asumaan keskenään kerrostaloihin. Nuoret keskenään, äänekkäät maahanmuuttajat ja lapsiperheet keskenään ja vanhukset omiin rauhallisiin taloihin ja lähiöihin!!!! Kukaan ei voi uskoakaan kuinka paljon pelkkä MELUHÄIRIÖ voi haitata elämää!!!! Kuuroilla lienee onnellinen elämä................

• muuta pois mulkku

Et sä voi vaatia ehdotonta hiljaisuutta klo 22.00 jälkeen. Mäkin asun kerrostalossa ja KYLLÄ soitan musiikkia ja katson telkkaria vielä 22.00 jälkeenkin. Ihan varmasti naapurit kuulevat, se on niiden ongelma sitten. Ja käyn kusella jos siltä tuntuu. Ja muuten nussin kanssa sohvalla tai sängyssä niin että kämppä raikaa. Alakerrassa kuullaan panemisen rytmi.

Jos sä et siedä kerrostaloa niin MUUTA POIS sitten vitun ääliö!

• kokeillaan vaan
        muuta pois mulkku kirjoitti:

Et sä voi vaatia ehdotonta hiljaisuutta klo 22.00 jälkeen. Mäkin asun kerrostalossa ja KYLLÄ soitan musiikkia ja katson telkkaria vielä 22.00 jälkeenkin. Ihan varmasti naapurit kuulevat, se on niiden ongelma sitten. Ja käyn kusella jos siltä tuntuu. Ja muuten nussin kanssa sohvalla tai sängyssä niin että kämppä raikaa. Alakerrassa kuullaan panemisen rytmi.

Jos sä et siedä kerrostaloa niin MUUTA POIS sitten vitun ääliö!

samaa sitten kun sinä joudut nousemaan kerrankin elämässäs kouluun tai töihin. Laiska luuseri!!! Pummit tulisi sijoittaa samaan kerrostaloon jossa voi bilettää aamuun asti!

• Tosi on

Huonosti rakennettu ja eristetty talo turha sitä on WC kävijää siitä syyttää.

• Hei Taijja1
      Hoitoalalla teen töitä kolmivuorotyössä ja mun rakkoni tai suoleni ei välttämättä toimi "virka-aikaan", mun on siis käytävä tarpeillani yölläkin :) Meitä vuorotyöläisiä löytyy Suomesta satoja tuhansia joten sun kannattaa hankkia korvatulpat tai unilääke. Kerostalossani on hyvä kuuluvuus naapureihin mutta ei ne mua haittaa, sitä varten on keksitty radiot tai TV:t ja ihan normi kotiääni...yöllinen seksikin varmaan häiritsee sua, mun sänky natisee :D ei haittaa mua ...ja tässä tapauksessa korvatulpat on sulle parhaimmat. Miesystäväni kuorsaa ihan simona mut hänen kainalossa saan parhaimmat unet. :) Ota rennosti ja Hyvää Joulua sinullekin :)

• menen vessaan

Tuo on yksinäisen lesbon yöllisiä orgioita ,halu alistaa naapurin mies tahtoonsa. Työelämässä nämä ovat melkoisia sakaaleja nämä pitäisi kitkeä vähänkin esimiesasemaa sivuavista tehtävistä Valitettavasti Suomessa ei ymmärretä tämän asian merkitystä Hoitoalalla luulisin törmää näihin useinkin

• sarana55

minne naapurisi sen pöntön vetää?

• pipsa-pippuri1

Varmaankin hänen huoneistoon ;)

• otan osaa...

Aloittajalle;
      onpa Sinulla todella törkeä naapuri; käy jopa vessassa! Uskomatonta! (miksei pissaa äänettömästi housuunsa tai vaippoihin?)
      Tekeekö hän jotain muutakin, mistä kuuluu ääniä, esim. puhuu tai kävelee? Tai avaa ja sulkee ovensa, kai seuraat desibelimittarin kanssa?
      Ehdottomasti valituksen paikka!

• Vedän vessan

Hyi helxxtti, jos jättää ulosteet yöksi lillumaan pönttöön. Uskomattoman saastaista. Täytyy olla hermot lopussa, jos tavallinen arjen ääni, esim. Vessan vetäminen häiritsee. Se lorottaja oisi tähdätä vähän reunemmalle, niin ei kuuluii niin kauas. Mutta, valtaosa ihmisistä on oikeasti typeriä ja itsekkäitä ja joku voi olla henkisesti niin pikkupoika, että pitää lorottaa, kun še on niin kivaa...

• Prrruuuuttss... !!

MInä ainakin vielä pieren kunnon kusipierut lorotuksen päälle Niin, että WC raikaa - oli sitten vaikka keskiyö! Ja sehän sitten tietty naurattaa:) Muuttakoot naapurit sitten maaseudun rauhaan, jos eivät kestä minun WC- reissujani. On alakerran tiukkapipo uskovainen mummo pelotellut jopa helvetin tulella, mutta sanoin kerran, että sittenhän olisin varsinainen liekinheitin, jos vielä tulta pieruilleni tarjoat ! Heh heh, vai , että mitähän isännöitsijä sanoisi, jos sille olisi valittanut ?? Nauraisi varmaan kippurassa kuset housuissa... ( On nainen )

• Mä en itse tykkäis tosta mutta jos noin tapahtuis mun kotona niin nauraisin itseni hengiltä :D Kait nyt jokaisella on oikeus WC:ssä käymiseen, jos luvan kanssa saa syödä päivisin niin eikö se suolisto toimi vasta kun olet levossa..ja ihana ottaa vastaan muitakin herkkuja yöllä...;):) Eikö se yöllinen suihkussa käynti kerro et taas naapurissa saatiin...... ;)

• häpeä

Tuskin olet aikuinen kirjoituksestasi päätellen tai sitten olet tosiaan tyhmyyden huippu,kun nautit naapurin kiusaamisesta.
        Oleko olevinasi hauska?

• Voi itku..

Mene asumaan johonkin muualle kuin kerrostaloon, jos normaalit elämisen äänet häiritsee.

• Birgitta1

Sinun täytyy mennä korpeen, kuuntelemaan.. jos ei hermot kestä,en pystyis nykypäivän suomessa jättää aamuksi paskaa laskematta \

• okt asuva :)

Hahaha :D:D:D Ei hitto, päivän naurut sain kyllä tästä ketjusta :D

• Hyvä paska

Öisin nukutaan, eikä väijytä naapurien suolentoimintoja.

• Miffys

Todella huonosti tehty talo, ei muuta voi sanoa, kun naapurin lorotusäänetkin kuuluvat. Tälläisistä taloista pitää kirjoittaa yleisönosastolle, että voidaan boikotoida niitä. Miten tällaisia taloja voidaan Suomessa edes rakentaa!! JÄRKKYY

• vessakeskustelut

Joidenkin vanhempien talojen hormeja tai putkistoja pitkin äänet kantautuu tosi hyvin. Entisessä asunnossa asuessani jouduin joskus wc:ssä paskalla istuessa kuuntelemaan yläkertalaisten keskusteluja jotka kantautuivat meille niin että aivan hyvin erotti mistä oli kyse. Olivat nähtävästi kylppärissä itsekin juuri silloin.

• Niagaran pauhu

Ihminen, jota naapurin vessatoimet häiritsevät, on ilmeinen kerrostalon korvanhöristäjä, jonka pitää ehdottomasti rekisteröidä kaikki ympäristönsä ilmiöt, oli sitten päivä tai yö. Asun elementtikerrostalossa eikä vessan veto todellakaan häiritse, ei edes öiset suihkussa käynnit tai vastaavat. Jos kärsin unettomuudesta, syy on jokin ihan muu.

Sitäpaitsi sinun kiusallisen tarkat korvasi ei ole mikään syy rajoittaa muiden ihmisten asumista. Jos ihmiset eivät vetäisi vessojaan, joku tarkkanenäinen saattaisi valittaa hajuhaitoista. Teitä "supersensoreitahan" joskus naapureiksi siunaantuu. Jos pissaaminen ja vessan veto kuulostavat sinusta Niagaran putousten pauhulta, neuvoisin ostamaan korvatulpat..

Niin että mitäpä jos hoitaisit unettomuuttasi ja sen todellisia syitä sen sijaan, että valitat näennäisongelmasta.

• Vuokralainen.

Kyl mä kans heräilin alakerran asukkaan lorotteluun aikoinani ku asuin Kerrostalossa, mut sille vain ei oikein voi mitään, Siksi muutinkin Rivitaloon niin meteli hiukan pieneni, Siihen Lorotteluunhan myös voi tottua ja herää sen takia jos ei tiettyyn klo-aikaan kuulekkaan sitä ääntä. Minä heräsin yleensä aamu 04 ku naapuri kävi kusella ja sen jälkeen veti vessan ja kuulin kuinka se käveli keittiön ja olohuoneensa väliä. 04,45 se yleensä hiljeni ku 05 alkoi työt. Ei siit metelistä mielestäni oikein voi valittaa kellekkään ja mahdotonta pyytää olla vetämättä vessaa jos esim onkin ripulissa. Sellainen vaihtoehto tietysti on et pyytää sen käymään taloyhtiön saniteettitiloissa lähtiessään tarpeillaan mut aika paljon sekin mielestäni pyydetty? Parempi ku et puhu mitään niin säilytät naapurirauhan läheisiimpiin naapureihisi, pian voi käydä niin et itsesi tullaan häätämään jonnekkin rivariin jossa on sitten nämä rakkaat ulkotyöt lumenaurauksien kanssa.

• hankkikaa_elämä

Jumalauta, ite sain vasta varoituksen ai miksi? no siksi, että minulla ja tyttöystävälläni on seksielämä, naapureita tuntuu häiritsevän jumalattomasti se ja myös se, että yleensä edellämainitun toimenpiteen jälkeen käydään siistiytymässä suihkussa.

• yökukkujat hiljaseks

Niin, puolenyön jälkeen? Ja herätätte veden kohinalla naapurin jonka pitää herätä aikaisin aamulla töihin.

• jepujepujee

Veikkaan että sieltä asunnosta on kuulunut aika paljon muitakin ääniä, sillä seksin harrastaminen kuuluu normaaliin elämään (kova äänisenäkin) eikä siitä voi antaa varoitusta. Sama homma suihkun kanssa :)

• kolossitalossa asuva

Tuohon ei auta muu luin että muuta omakotitaloon jossa kaikki naapurit asuvat riittävän kaukana.Huolesi on tuolla menetelmällä poispyyhkäisty.Mutta jos asut muiden ihmisten kanssa samassa talossa VARAUDU kestämään ELÄMÄN ääniä.
      Siihen kuuluvat pierusta itkuun ja nauruun, vessakäynnit, kylvyt ,lastenäänet,tappelut,hajut...se nyt vaan on elämää ja tietenkään ET mene huomauttamaan jos naapurisi käy vessassa pitäisikö hänen kakata ja pissata sänkyynsä vain siksi ettet kestä kuunnella normaaleja ääniä,Muuta yksin omaan taloon siinä neuvo.

• fdhgsthrdhdhb

Voi helevetti, että joku vielä viitti kytätä naapurin kusemista..... jos se nyt niin häiritsee pistä korvatulpat yöksi. Itse käytän öisin korvatulppia, en naapurin kusella käynnin takia, vaan koska naapurin pentuja ei ole opetettu puhumaan kuin huutamalla(ainakin luulen) naapurissa noustaan 6.30 aamulla ja metakka alkaa, itse menen hieman eri aikaan työhön ja nousen siinä kahdeksan yhdeksän maissa. En viitsi mennä asiasta huomauttamaan, koska helpompaa on laittaa tulpat korviin ei kuulu naapurin pentujen huuto, mutta puhelimen herätys kuuluu.

• hoitoon

Hei,

valittajien kannattaa harkita muuttavansa korpeen ja kuten moni muukin aikaisemmin jo kirjoittaa mene lääkärille....kas ku et valita siitä, että vessanpönttö vedetään liian äänekkästi....

• sama juttu

kyllä ei ole mitään mukavaa kuunneltavaa minun yläkerran naapuri juopottelee sitä kestää putkeen n.viikon ja joskus enemmänkin hän ramppasee edes takaisin vessassa välillä kaatuilee huonekalut siinä mukana jos hän käytös olisi tavallista vessassa käyntiä siinä vielä lasketaan vettä täysillä ja astiat lentelee lattialle.monta kertaa olen yöllä herännyt säikähtänyt,olen hänelle itselle sanonut siitä mutta kun seuraava humala se on taas sama juttu

• anmunkaikkärsii

muuta maalle

• Häiriköt ulos

Ei sinun mihinkään tarvitse muuttaa. Ei sille itselle sanominen auta, teet valituksen taloyhtiölle häiriöstä, jos ei auta niin toistat sen. Silloin se on kyllä juoppo joka muuttaa ja sinä saat vihdoin nukutuksi rauhassa.

• pitäskö mun valitta naapurin muijasta kun sillä on iso ahteri,sen kun se laske arabialaisen päälle ja pierasee,siinä porsliini kaiuu ja on kovilla pytty ja naapurin korvat,HÄH,osta akustiikkalevyä seiniis,silloin kusen lorina ja pierun äänet ovat kuin kirkkosi urkujen sinffoniaa.jos se jättää paskan vetämättä aamuun asti,pian sää valitat käytävässä olevasta hajusta HÄH,kato jotku joutuu käymään vielä töissäkin,ei niitten vatsa voi toimia sun elimistön myötävaikutus piirissä,pitäiskö mennä paskasena duunin jälkeen puhtaan kultsin kanssa peuhaan valkeisiin lakanoihihin,olis ne kuin nuohoojan jäliltä,jaajuu sehän mä oonkin,

• perusoikeusasua

Olen joutunut selittämään tämän saman loputtoman monelle tyhjästä valittavalle jotka ovat häätöhakuisia henkisen terveytensä takia eivätkä käsitä muiden ihmisten asumista pakolliseksi Suomessa. Ongelmana on rapun asukkaiden älyn puutteen mukaiseksi rajoittuva kauhuelämä kaikkialla kerrostaloyhtiöissä omistajille, talon pihalla rappukäytävässä ja ympäristössä on ympäri vuorokauden korviahuumaava meteli moottoreista ilman rajoituksia ja toimenpiteitä ollen myös joka taloudessa ja joka ei haittaa ketään eikä aiheuta yhtään valituksia. Huoneiston sisältä ei tästä huolimatta saa kuulua muihin asuntoihin, pihalle tai rappukäytävään mitään ja jokaisesta lukon kalahduksesta, vessan vedosta, rykäisystä tai puheesta, imurista, soseuttimesta ja pyykkikoneen äänestä tulee heti joka kerta hallintaanotto, lattialla ei saisi ollenkaan kävellä eikä mitään kaatua lattialle tai tehdä porakoneella tai muuten remonttia, hanan avaus häiritsee koska sekin kuuluu läpi talon. Ikäänkuin jokaisella asukkaalla olisi jo sadanmetrin kuulokkeet päässä ja kuulevatkin oikeasti kaiken muista asunnoista meedion tavoin ja rientävät sen takia häätämään jokaisen jolta mitä tahansa kuuluu. Ei ole edes poikkeava kuuluvuus talossa vaan kaikkein lievin tilanne ja vain kaksi kerrosta.
      Pyykinkuivaustilat olivaty siivoamatta eikä kukaan ollut pessyt sen takia pyykkiä koko taloyhtiön olemassaolon aikana koska sitä ei voitu kuivata ollenkaan ja eräs asukas omalla kustannuksella pesi tilat erittäin perusteellisesti jolloin kaikki rapun asukkaat hyökkäsivät ensikerran viemään yhtä aikaa pyykit pieneen kuivaustilaan ja ruttasivat muiden pyykit jotta vain heidän omat mahtuisivat. Eivät kyenneet sopimaan jokaiselle riittävää kuivausvuoroa ja tekivät hallintaanottoyrityksen tuosta siivonneesta asukkaasta koska desinfiontiaineiden hajua oli tuntunut rapussa siivouksen jälkeen. Hallintaanotto epäonnistui kun omistaja kertoi rapun todelliset tapahtumat ja yhtiön hallituksen jäsenten teot taloyhtiössä poliisille ja ne olivat niin törkeitä asioita että pääsi pälkähästä mutta tilanne jatkui taloyhtiössä ratkaisematta eikä taas loputtoman pitkiin aikoihin kukaan voinut pestä pyykkiä ikinä kodissaan koska niitä ei voi kuivattaa ja koneen äänestä tulee heti hallintaanotto. Onko näin tyhmien ihmisten vallankäyttö sallittua ja siihen alistuminen pakollista Suomessa. Kyseessä varmasti kaikki Suomen kerrostaloyhtiöt. Voi ihmisraukkoja likavaatteissaan ja peseytymättöminä siivoamattomissa asunnoissa joita ei ikinä tämän takia remontoida eikä mitään kukaan suomalainen saa tehdä kotonaan kerrostaloissa. Terrori on jatkunut jo vuodesta 1991 kun nykyinen uusi asunto-osakeyhtiölaki tuli häätöpykälineen voimaan. Myös viinasta, viaraiden käynnistä, tupakoinnista, radion kuuntelusta, mielisairauksista, käytöksestä, ilmeisesti harrastuksista, uskontokunnasta, rodusta ihonväristä sukupuolesta, työttömyydestä, väärässä työssä käynnistä, huoruudesta ja itsensä myynnistä, kaikki soittajat ja laulajat ja taiteilijat, väärän aatteen kannattajat , vangit ja rikoksista tuomitut, AIDS potilaat jn homot ja lesbot yms transversiitit, liikaa tatuoidut jne on varmuudella kaikki häädetty jo viisikin kertaa kaikista asuntoyhtiöistä maassamme. Tiedossa on jopa iso joukko kilteimpiä helluntalaisia nuoria jotka on väitetyn häiritsevän elämän perusteella häädetty omistusasunnoista vainko Joensuussa vaiko jo koko maassa kaikissa kaupungeissa? Ja kaikki nämä Joensuussa on tästä syystä tähän liittyen siirretty kuolemaan asti skitsofrenikoiksi leimattuina myös maksujen viipymisestä noin puolet häädetyistä, mielisairaaloihin ja vastaaviin laitoksiin (huumeista myös) heidän omalla kustannuksellaan vastentahtoiseen pakkohoitoon, koska näin primitiivisen ällin kanssa kansalaiset ovat häärineet poliisilaitoksella. Tiettävästi sisustuksen erilaisuus, liika tavara, ei koskaan liian vähät tavarat eikä koskaan remontoimattomuus ole johtanut häätöön.

• hevosmulccu

Mulla on niin iso kulli ettei voi pissata istualteen, naapurin akkaa se häiritsee että minulla on helvetin iso kulli mutta minkäs sille voi että kulli on helvetin iso, pitää oppia hyväksymään sen, että kyllä isokullisetkin ovat ihmisiä!!!

• yksi naapuri

Oletko sä ihan v... tosissas?

• fdgsgsadfsadfasdf

kusee keskelle pönttöä, valittaa naapuri. kusee reunoille, valittaa emäntä. mikään ei ole koskaan hyvin. suomalaiset.

• kussibusii

muutappa omakotitaloon, niin naapurin kusressuista ei ole häiriöääniä.

• urinaari

Mun aamukahveenjuontia häiritsi,kun yläkerran mies lorotti niin suureen ääneen.Olis edes istunut pöntölle.Ei siis mun kehveekuppiin laskenut,vaan suuri ääni kuului,kun on niin olemattomat äänieristeet ja kaikki ilmastointikanavat samaan rööriin.

• JKO99

NIINKÖ

• sdfsddse

Olen itsekin asunut kerrostalossa, missä ylä-/alakerran miesten aamulorottelut kuuluivat äänimaailmaan.
      Se nyt vaan kuuluu normaaliin kerrostaloelämiseen, ja sitä on siedettävä, jos siellä meinaa asua!

Itse muutin rivitaloon kehyskuntaan, vaikka työmatka piteni yli 40-kilometriseksi, ihan vain suuremman rauhan ja yksityisuuden vuoksi.

Suosittelen!

• naisimmeinen

Jos kuulet äänet niin et varmasti vielä ole edes unessa kun luulen ettei siihen herää meillä kuuluu myös lorinat illalla mutta en teidä käykö yöllä Wseessä kun itse nukun
      mutta tosiaan istualtaan voisi miehetkin "pissiä"niin ei kuuluisi niin hyvin ja itse laitan aina wcpaperia pyttyyn niin vaimentaa lorinan ääntä.Ja kyllä sen virtsan voi jättää vetämättä pytyn kansi vain kiinni siinä säästää vettäkin kun aamutoimen jälkeen vetää.Tiedän ison perheen joka jokainen käy vuoröllaan iltapissillä vasta sen jälkeen vessa vedetään.ettänäin.

• fatima1

mahtaskon sun muuttaa johonkin korpeen jos normaalit äänet häiritsee?ei kai kukaan voi sille mitään koska paskattaa,eikä kukaan varmaan jätä vessaa vetämättä sen takia jos naapurissa asuu joku nipo!osta korvatulpat.

• Inhoan moukkia

Meidän naapuri, etenkin kesäaikaan, harrastaa kovaäänistä piereskelyä parvekkeellaan. Yritä siinä nyt itse grillata hienoja piffejä ja syödä, kun vierestä kuuluu sikailun ääniä.

• sormi pyllyyn

Kuitenkin kuuntelet lorinaa tarkoituksella ja samalla kuvittelet, että millaisesta molosta se pissi tulee.

• Myös yölorottelija

Tottakai pitää saada käydä vessassa vuorokauden kaikkina aikoina on vaan
      kumma ettei vieläkään ole saatu riittäviä äänieristeitä kerrostaloihin jotta nuo
      lorottelut ei kuulu aloittajalle tiedoksi että sano naapurillesi että kusee lavu-
      aariin niin ei kuulu mitään ääntä, tai laita pumpulit korviin, täh.

• kuulosuojain1

hanki urpo korvatulpat!!!

• käynmyös

Lain mukaan vessassa/suihkussa käynti on täysin sallittua kerrostalossa mihin aikaan tahansa, vaikka olisikin hiljaisuus. Toiset on kato esim. yöllä töissä ja herää tuohon aikaan. Jos sellainen häiritsee sinua, niin kannattaa ehkä harkita muuttamista johonkin muuhun asumismuotoon. Kyllä omassa asunnossaan pitää saada elää ilman nipottavia naapureita.

• asdfasdf

osta korvatulpat saatanan kyylä!

• Uneton naapurissa

Minua häiritsee naapurin äänekäs virtsaaminen. Olen asentanut kuuntelulaitteet ja lämpökameran suuntaamaan siihen seinään, jonka takana naapurin WC on. Öisin n. klo 02-03 aikaan naapuri käy virtsalla. Nauhoitan äänet ja kuvaan lämpökameralla myös ravistelun. Aamulla käyn läpi nauhotteita samalla, kun syön aamupalaa.

Ajattelin lähettää isännöitsijälle todisteaineiston ja joululahjaksi olen tehnyt DVD-levyn naapurilleni. Aion pistää sen postiluukusta hänelle jouluaattona, lahjakääreessä tietenkin.

Hyvää joulua!

• taata2

Miehen ANATOMIA on senkaltainen ETTEI istuen pissiminen ole luontaista !! Ihmettelen niitä vaatesuunnittelioita, jotka ovat keksineet ALUSKALSARIT ilman etuosan reikää! Taitavat olla kaikki naisia, jotka eivät yhtään ajattele asiaa!
      Miehet virtsaa seisaaltaan ja housuihin halkiot eteen!
      Pikkupojilta tuo istuen pissiminen käy, kun eturauhasesta ei vielä ole tietoakaan!

• Ei perkele :D

Tää oli kyl päivän paras viesti :D Ihmettelen miten tää on päässy etusivulle keskustelun aiheeksi.

• Muijja2

Apukeino on helppo, pestaudut esim. majakanvartijaksi tms. ja kas, sinulla oikeaan aikaan elävällä ihmisellä ei ole ärsyttäviä naapureita.
      Omakotitaloa sinun ei kannata hankkia, sillä sinua alkaa ärsyttämään jokin muu asia naapureissasi, ruohonleikkuu juuri kun SINULLA..., grillaaminen kun SINUN piti..., puiden tekeminen kun SINULLA...jne.
      Lista on loputon.
      Peiliin ei kannata katsoa...

• Kaasupläjäys!!

Minä olen niin vittuuntunut naapurin ääniin että olen keksinyt oivan konstin kostaa. Kerään suolistoon melkoisen kaasukertymän, avaan keittiön tuulettimen ja otan pois suodattimen, asetun tuolille perse kohti ilmanottoa ja päästän karmean ja pitkän pamauksen kohti putkistoja :) Se ääni nimittäin kuuluu todella hyvin ja teen sen yleensä kun kuulen että naapurilla on keittiössä juuri ruokailu menossa :) Uskon että karmea hajukin lehahtaa naapurin keittiöön :) Tämän operaation jälkeen nauran itsekseni niin että vatsalihakset kipeentyy :))

• Mies isolla ÄMMÄLLÄ

Miten niin miehet ei voi kuseskella istualtaan? Niin minä ainakin olen tehnyt viimeaikoina kun kertakaikkiaan kyllästyin ainaiseen pytyn reunojen puhdistamiseen ja hajuhaittoihin yms ja luin jostakin että on ihan terveellistäkin miesten lorotella istualtaan sillä näin saa virtsarakon kokonaan tyhjenemään. Seisaalta lorotellessa myöskin tuhriintuu pöntö ympärillä olevat asiat kuten lattia yms ja hajua alkaa kertymään melko pian jätöksien liimaantuessa lattiaan ja pöntön reunamiin.

• hyi sentään
        Mies isolla ÄMMÄLLÄ kirjoitti:

Miten niin miehet ei voi kuseskella istualtaan? Niin minä ainakin olen tehnyt viimeaikoina kun kertakaikkiaan kyllästyin ainaiseen pytyn reunojen puhdistamiseen ja hajuhaittoihin yms ja luin jostakin että on ihan terveellistäkin miesten lorotella istualtaan sillä näin saa virtsarakon kokonaan tyhjenemään. Seisaalta lorotellessa myöskin tuhriintuu pöntö ympärillä olevat asiat kuten lattia yms ja hajua alkaa kertymään melko pian jätöksien liimaantuessa lattiaan ja pöntön reunamiin.

Ei voi, vesi on kylmää ja likaista.

• Hullu!!!

Taputapu! Ja onnesi on täydellinen. Vahingoniloisia ihmisia ON SIIS OIKEASTI!

• piereskele pois

Vai naurat.Etköhän paremminkin tuolla teollasi ilmaise,ettet ole ihan normaali järkinen.
        Ei kukaan aikuinen voi olla noin lapsellinen ja vielä kuvitella että on hauska.

• Tässä näkyy

Suomalaisten tyhmyys, yhtä häiritsee öinen kuseksiminen ja heti yli kaksisataa on kommentoimassa siintä.

• Hu-oh1000
    • Suolikaasuyhdistys

Henkisesti alaikäinen keskustelunaihe tuo kodinseinien sisällä piereskely. Olemme Suomen suolikaasuyhdistyksessä, tarkemmin Helsingin poliisipierijöiden vuosikokouksessa sopineet että on vain kaksi paikkaa jossa herrasmiesten sopii piereskellä, ne ovat hissi ja auto.

• Tosi asiaa elämästä!

Yörauhan häirintää vai normaalia elämää kerrostalossa?
      Kimmo Räisänen
      Julkaistu: 30.01.2012 09:35

Rakastelun ääni illalla ja television yöllä. Kun yksi naapuri hyväksyy kerrostalon äänet, toinen takoo seinää. Mitä sanovat järjestyssäännöt?
      Sääntöjen mukaan hiljaisuus taloyhtiöissä alkaa kello 22 tai 23 ja kestää aamuseitsemään.

- Tällöin asunnoista ei saa kuulua ylimääräistä meteliä, mutta normaalia elämää saa viettää, Isännöintiliiton lakimies Marina Furuhjelm linjaa.

Mitä on sitten tämä kuuluisa normaali elämä?

- Olen saanut yhteydenottoja esimerkiksi siitä, että naapurit harrastavat liian kovaäänistä seksiä, Furuhjelm nauraa.

- Normaaliin elämään ei voi kuitenkaan puuttua. Kovaääninenkin nauru tai puhe hiljaisuuden aikaan on sallittu. Lapset saavat leikkiä aikaisin aamusta ja yöllä saa katsoa televisiota tai kuunnella musiikkia, kunhan volyymitaso on kohtuullinen. Yöllä töistä palaava saa käydä suihkussa, eikä siihen voi puuttua taloyhtiön omilla määräyksillä.

Yörauha ei siis tarkoita täyshiljaisuutta.

- Jopa koira saa haukkua, jos se on satunnaista ja lyhytkestoista. Myös yksittäiset juhlat ovat sallittuja, vaikka ne jatkuisivat yli kymmeneen.

Tarkkaa linjaa ei ole ja asiasta on käräjöity usein. Yöaikaan ei saa remontoida tai aiheuttaa kovaa meteliä. Häirikköasukille voidaan antaa varoitus ja ottaa asunto-osake jopa taloyhtiön haltuun.

Normaalikin elämä voi häiritä naapureita, jos seinän äänieristykset eivät ole nykytasoa.

Jos puhe kuuluu läpi seinistä, koska taloyhtiön äänieristys ei ole riittävä, on taloyhtiön vastuulla vahvistaa asunnon äänieristystä. Jos yhden osakkaan äänieristystä parannetaan, myös muut osakkaat ovat oikeutettuja vastaavaan. Luvassa olisi siis kallis remontti koko taloyhtiöön.

Tahallinen metelöiminen on rikosoikeudellinen asia.

- 2000-luvun alussa oli käräjillä tapaus, jossa pariskunta hakkasi pattereita, koska naapurin askeleet häiritsivät. Heidät tuomittiin kotirauhan rikkomisesta, Furuhjelm muistuttaa.

• Asiaa ;-)

Kimmo Räisänen

Rakastelun ääni illalla ja television yöllä. Kun yksi naapuri hyväksyy kerrostalon äänet, toinen takoo seinää. Mitä sanovat järjestyssäännöt?
      Sääntöjen mukaan hiljaisuus taloyhtiöissä alkaa kello 22 tai 23 ja kestää aamuseitsemään.

- Tällöin asunnoista ei saa kuulua ylimääräistä meteliä, mutta normaalia elämää saa viettää, Isännöintiliiton lakimies Marina Furuhjelm linjaa.

- Olen saanut yhteydenottoja esimerkiksi siitä, että naapurit harrastavat liian kovaäänistä seksiä, Furuhjelm nauraa.

- Normaaliin elämään ei voi kuitenkaan puuttua. Kovaääninenkin nauru tai puhe hiljaisuuden aikaan on sallittu. Lapset saavat leikkiä aikaisin aamusta ja yöllä saa katsoa televisiota tai kuunnella musiikkia, kunhan volyymitaso on kohtuullinen. Yöllä töistä palaava saa käydä suihkussa, eikä siihen voi puuttua taloyhtiön omilla määräyksillä.

- Jopa koira saa haukkua, jos se on satunnaista ja lyhytkestoista. Myös yksittäiset juhlat ovat sallittuja, vaikka ne jatkuisivat yli kymmeneen.

Tarkkaa linjaa ei ole ja asiasta on käräjöity usein. Yöaikaan ei saa remontoida tai aiheuttaa kovaa meteliä. Häirikköasukille voidaan antaa varoitus ja ottaa asunto-osake jopa taloyhtiön haltuun.

Normaalikin elämä voi häiritä naapureita, jos seinän äänieristykset eivät ole nykytasoa.

Jos puhe kuuluu läpi seinistä, koska taloyhtiön äänieristys ei ole riittävä, on taloyhtiön vastuulla vahvistaa asunnon äänieristystä. Jos yhden osakkaan äänieristystä parannetaan, myös muut osakkaat ovat oikeutettuja vastaavaan. Luvassa olisi siis kallis remontti koko taloyhtiöön.

- 2000-luvun alussa oli käräjillä tapaus, jossa pariskunta hakkasi pattereita, koska naapurin askeleet häiritsivät. Heidät tuomittiin kotirauhan rikkomisesta, Furuhjelm muistuttaa.

• ovela kostaja

Mistäs sen tietää, että mikä on tahallista meteliä?

• mölökki

Eiköhä kaik käy yöllä kusella jos siltä tuntuu ja saa käydä... ei kantsi olla vetämättä pönttöä jos ei halua että wc-istuin turhaan kalkkeutuu.

• Isomunanen

Isomunanen mies ei voi istua pytylle virtsatessa ja korokekin pitää laittaa kun ulostaa, jotta kalu ei koske pytyn pohjaa. repikää siitä.

• Kaaheen pitkä

minä heitän munan olkapäälle,pytyn pohja paskainen

• Se on pakko mennä..

Kyllä se on vaan vessaan PAKKO yöllä mennä vessaan. Itse en saa nukuttua kovassa pissahädässä jos jään sänkyyn pidätteleen.

• Pissaliisalan Erkki

Minä pissin aina reunoille, tosin joskus saattaa roiskua vähän laidoillekin mutta saapahan naapurit uinua rauhassa jo 12 aikaan.

• vanha vaakku

Kyllä jokainen voi kotonaan elää niinkuin tarve vaatiiesim. wc käynnit ym
      Valvon myös öisin kun uni pätkii ja lueskelen. vessassa joudun käymään
      montakin kertaa. Ei minua häiritse muiden eläminen ja en myöskään kes-
      kity kuuntelemaan mitä muualta kuuluu. Uni ongelmat ovat omiani eikä
      naapurien aiheuttamia. Aikonaan perheet oli isoja ja varmaan joutuivat öisin
      liikkumaan- hoitelemaan lapsia ym. Ei pitäs pienistä valittaa olis hyvä miettiä
      mikä itseä vaivaa kun kiinittää naapurien vc käyttöön huomiota. Täytyyhän
      kaupungissa sietää katumelukin..

• kuuluu naapuriin..

Hyvin kuuluu tännekin kun naapuri tyhjentää rakkonsa. Oiken pidättelee rakkonsa ihan täyteen ja sitten päästelee kauheen määrän hirveellä lorotuksella.

• jalmari65

Vain Porsasmies kusee kotonaan seisaaltaan..
      Istu pöntölle ja kuse hiljaa, eikä tarvitse sotkea istuinta ja lattiaa
      niinkuin keskiverto "mies tekee vaimonsa kiusaksi!!

• jalmaei onkin...

homo!

• Lorinaa korviin

Pidättele sinä vaan pissaa rakossasi,salassa tapahtuva normaali toiminto herättää hämmentäviä ajatuksia,,,,,,,,, .... ,,,,,, ..... , , ,

• korvatulpat

Jouduin eron takia muuttamaan kerrostaloon. Vähän jännitti, millaiset naapurit saan ja onko meteliä ehkä paljonkin.

Kyllä sieltä naapurista kuuluu aika paljon kaikenlaista, lähinnä kuitenkin puhetta. Ilmeisesti vessat eivät onneksi ole strategisesti ääntä kantavissa paikoissa.

Laitan yöksi korvatulpat eikä uneni häiriinny. Korvatulppia voi osaa halvalla apteekeista. Ei sen kummempaa.

• Kusee kuin osia pois

Mitäs tuosta, ne on normaaleja elämisen ääniä. Kun niitä ei enää kuulu, niin sitten pitää olla jo huolissaan. Jokainen käy tarpeellaan miten huvittaa, naapuri lorottelee usein vielä kolmelta aamuyöllä ja päästelee kovat pierut siihen päälle, hyvin äänet pömisee ilmanvaihto kanavissa muihinkin asuntoihin. Itse taas tykkään kusta tuohon pihaojaan samalla kun käytän koiraakin siinä kusella, aika kova lorotus siitä kuuluukin, öisin syttyy aina valoja ikkunoihin ja ihmiset tulevat ihmetteleen outoa ääntä. Koira on oppinut lorottamaan vieläkin kovemmin, mutta vielä minä sen voitan...

• Ei hitto, kyllä joidenkin pitäisi asua omakotitaloissa. Ehdota, että rakennetaan talonne pihaan yhteinen huussi. Sellaisia oli kerrostaloissa ennen kuin sisävessat tulivat.

• nimenomaanperseeseen

Ainoa asia mitä aloittaja tarvitsisi, olisi kunnon perspanot niin että suupielet olis hymyssä vielä viikon sen jälkeen.Vaikuttaa siltä että kyseessä on joku vanhapiika jonka hormeja ei ole rassattu aikoihin.

• Hei, tämä on kyllä hyvä keskustelunaihe. Nauran ääneen, kun luen noita kommentteja jonkun sekopään aloitukseen. Tiesittekö, että kolmasosa poliisille rikosilmoituksia tekevistä henkilöistä on psykiatriatapauksia, jotka kertovat heille hallujaan. Parhaat niistä useita kertoja viikossa. Nyt on yksi löytänyt tännekin tiensä.

• rmloty680

No voi herranen aika, jos ihmisellä on paskatauti, niin tuskinpa tuo jättää aamuks vessan pöntön puolilleen siitä syystä, ettei vain rouvan prinsessa- unet häiriinny siitä että se pönttö vetästään.

• tyst nu

Kyllä AP on aivan oikeassa.Mikään ei ärsytä enmpää kuin joka yöllinen kusen lorotus.Ei sen vertaa osaa tehdä istualleen tai kuten normaali miehet pöntön sisä reunamalle,ettei suoraan veteen lorise.
        Jos joku tulisi vielä lorottamaan minun naapuriin yöllä,saisi varmaan häädön jos ei opi ihmisten tavoille.
        Te jotka ette ole kokenut ,ette tiedäkkään kuinka ärsyttävän kovaa se kuuluu,jos joku lorottaa yläpuolellasi olevassa asunnossa.
        Siihen herää pakostakin,sille ei voi mitään.
        Vetäkööt munansa solmuun jos ei osaa tehdä tarpeitaan häiritsemättä muita.Melko varmaan tällaiset kusijat ovat kalja kännissä,ei muuten voi käsittää moista lorotusta.
        Kyllä vessassa saa asioida ja vetää pöntön mutta ei tarvitse mainostaa kusemistaan keskellä yötä kova äänisesti.

• hanki vanhapiika...

itelles ukko, niin ei tarttee enää kuunnella naapurien pissimisiä.

• Lorisee ja pörisee!

Huonoa rölläystä.

Vuokrakämpässä saa käydä paskalla, kusella ja suihkussa sekä laittaa vaikka ruokaa RIIPPUMATTA SIITÄ PALJONKO KELLO ON.

Jos ap oli yhtään tosissaan niin suosittelen majoittumaan kaminateltan kera lumihankeen, jos elämisen äänet noin paljon häiritsee.

Eihän nämä nykyajan facebookittajat kestä enää mitään todellisuutta jumalauta...

• wc äänipää

hanki elämä, ei tarvitse kyttäillä naapurin wc toimia. jos sun talossa asuu vuorotyöläisiä jotka nukkuvat päivällä, niin paskotko pussiin ettet häiritse heitä wc äänilläsi???

• huh kaikee

apua mitä porkaa olen nainen ja sanon lääkeet on jäänyt ottamatta jos kusella käynti häiritsee

• Heimo Lerban

Ikäväkseni on todettava, että asun kerrostalossa jonka äänieristys on surkea. Itse muutin saman syyn takia Espoon Kirkkojärveltä aikanaan pois, yläkerran yölorottelu vei hermot. Nyt uskalsin monen vuoden jälkeen muuttaa uuteen kerrostaloon eikä täällä ole lorotusvaivoja kun on kunnollinen äänieristys.

Sitten itse asiaan, et voi mitenkään valittaa kenenkään kuseskelusta, etkä wc:n vetämisestä, köntsät pitää saada vetää vaikka minuutin välein jos ripaska lentää. Jos häiritsee, niin muuta pois, kuten minä tein. Asuntoja kyllä riittää, mutta ole viisaampi ens kerralla ja kysele millainen on äänieristys.

• Heimo Lerban

siis sinä asut, en minä...

• Keksijä Nero
    • pieru pitkästä ilost

Kyllä se muutto omakotitaloon tai yksitasoiseen asumismuotoon auttaa tuohon vaivaan. Mitäs tykkäät naapurista joka sairastaa syöpää ja oksentelee päättömiin aikoihin vessassaan? Tai eturauhasvaivaisesta yläkertalaisesta? Kuule kotirauha se pitää olla muillakin kuin sinulla - jospa lakkaisit olemasta kiinnostunut naapuriesi vessassakäynneistä, helpottaisi varmaankin oloasi.

• 9+6

Jonkun keski-ikäisen kuiva trollaus.
      Huono.

• Huoltomies 53

Aloittajalle.

Jos kaikki tekisivät kuten sinä määräisit niin meillä huolto miehillä ei olisi muuta kuin viemäreiden avauksia joita nytkin on jo aivan liikaa. pytty pitöää vetää joka käyyttö kerran jälkeen.

• valaistunut3

Itse muutin kerrostalosta omakotitaloon, nyt saa huoletta käyttää vessaa viikonloppuisin ja pyhinä :)

• Jatp

Juuri tämän takia pitäisi säätää laki, jonka mukaan jokainen nainen teljetään 40 vuotta täytettyään loppuiäkseen kaikilta aistiärsykkeiltä eristettyyn komeroon. Te olette tuhonneet tämän maailman!

• hesari-fani
    • trololololol1

Mikäs sen kiskobussin nimi oli?

Trolley oppisiko kirjoittamaan nimensä oikein?
      mistä tiedät että kyseessä on mies? =D

• wike-vike

Tottakai saa käydä vessassa vaikka keskellä yötä ja vetää pitää heti, ettei pytty mustu pilalle. Ilmeisesti aloittaja asuu vanhassa talossa jossa on ohuet haperot betoniseinät. Pula-aikaan (1930 luku) petonin sekaan laitettiin hiiltä ja laudanpaloja. Pula-ajan taloissa on vielä sellainen wc-pytty jossa on sellainen 10 cm pitkä metallikahva joka päästää kovalla paineella huuhteluveden pyttyyn. Siitä lähtee hirveä ääni. Eihän nykypöntöistä juuri ääntä lähde. Osta naapurille uusi hiljainen pytty. Asennuksineen se maksaa vain noin 400€.

• järjen ääni20

kuule vittu ime munaas kaikki saa paskata ja kusta koska vaa mihin vaa millai tykkää nii revi oikeesti reikääs!!!

• Uusinta kierros...

Kimmo Räisänen

• .....

Anteeksi ?

• kylähullu

ooksä ihan oikeesti tosissas..?? jos mulle joku tulis sanomaan että virtsaan liian kovaa niin en pystyis olla nauramatta.. ja ne nyt kuuluu ihmisen arkeen noi kyseiset äänet. sun kannattais varmaan muuttaa maalle tai sit nukkua yöllä!!

• tale3

young money cash money

• Suomalainen mies

No ei kai kukaan fiksu ihminen vedä yöllä pissan takia vessaa.Se on eri asia, jos on tehnyt suuremman tarpeen. Herkkäuniset jo muutenkin heräilevät.

• Ei jumalauta...

Ite ainaki Paskon yöllä lattialle nii että kuuluu semmonen läsähdys ( seassa ripulia ) Nii sitte naapurin mummo tulee ja valittaa...

• Elämisen äänet

Ihmisten asunnoissa on vessat siksi, että niissä voi tehdä tarpeensa silloin, kun tarvetta on. Jos tämä on ongelma naapurille, niin naapurin kannattaa harkita kerrostaloasumisen sijaan toista asumismuotoa.

• njiii

eiks oo totta että naiset ei käy kusella eikä paskalla ollenkaan. varsinkaan piereksi. miehet sentään tekee kummatkin?

• Lauri Lorotus

Suoraan vesiastiaan ou jeah. lororlorlrolrolrolorlrolrolrolrororororororlololololrorlro loro loro loro !!

• ongelman ydin

Aloittaja ei ole saanut sitä, mistä se naapurin sedän pissa tulee.

• Kotini vai vankilako

Onpa mennyt ihmeelliseksi ihmispolon asuminen? Ei saa kakkia,pissata,täytyy huopatossut jalassa , kotonaan käyskennellä,saatikka sitten:tupakointi,tuparit ja nainti??Eiks koti,oo koti,missä nautitaan elämästä?Vai,olenko käsittänyt väärin? Aloittaja vois vaikka ensinmäiseksi hankkia oman elämän!!

• lofric1

Voi ku kauheeta, mutta sähän voisit samantein ehdottaa naapurille kestokatetria ja avannepussia, ei lorise eikä tartte vessaa vetää ja kyllä on hiljasempaa ku huopatossutehtaassa, samallahan voisit itsellesikin laitattaa katetrin ettet syyllisty lorotteluun itsekkään :o)

• sikailija sid

minä kiipeän tikkaille ja lorotan sieltä korkealta, jotta ääni kuuluisi oikein voimakkaana naapuriin. göntsänkin väännän puolentoista metrin korkeudesta pönttöön, että kuuluisi oikein äänekäs molskis. naapurin karvajalkafemakkoa ärsyttää, mutta eipä ole uskaltanut sanoa mitään, edes sen jälkeen, kun viime viikolla ollessamme samassa hississä laskin oikein imelän pierun. mahtoi olla vaikeaa olla nyrpistämättä nenäänsä sellaisessa tilanteessa. itselläkin oli pokassa pitelemistä.

• Antihihhuli

Tämä oli pakko lukea koko ketju! Harvoin saa näin hyviä nauruja!
      Mitäs jos sopisitte talossanne, että talonmies tulee aina klo 21 lukitsemaan vessojen ovet joka asunnossa. Sitten se voi tulla yleisavaimen kanssa avaamaan ne taas klo 6, pyhäisin klo 8.
      Tai sitten kiellätte alkoholin talossanne, ainakin oluen, ja hommaatte kerran viikossa yhteisen jöötin pilveä, jota saatte poltella. Se ei kuseta.
      Tätä ketjua vaan ei pidä näyttää poliitikoille. Niillä kun on tarve kieltää kaikki, niin kieltävät vielä yöllisen vessassa käymisen.

• Kärpix

Mä olen viestiketjun aloittajan kanssa täsmälleen samaa mieltä. Tämän takia käynkin yöllä kusella parvekkeella. Annan kusen roiskua tuulen mukana pitkin seiniä ja alaspäin. Eipä KUULU ääniä! Samon pidätän myös kakkaa yöllä. Pari kertaa olen hipsinyt parin kerrosta alaspäivän ja vääntänyt kuunon kiekurat (joskus ns. vaimennetut sumetepullopaskat) rappukäytävän seinille tai lattialle. Jälleen kerran hiljaa hipien. Naapurisopu ennen kaikkea!

• pishätäinen siideriv

hiveä pissahätä. Yhteensä 1,5l siideriä kitattu. Kello jo 23:15 ja ihan pakko mennä vessaan lorottaan litra pissaa, koska ei vaan yksinkertaisesti pysty enempää pidättämään. Päästän kunnon paineella, että kaikki herää :D

• Aapuva

Kello 23:38. Kääk. Saunailta. Nestetankkaus. Kamala kusihätä. Saanko mennä lorottamaan?

• Katetrit käyttöön ja mahdollisesti avannepussi, ei tartte vessaakaan vetää enää.

• hiljainen pissi

Paa sinne pöntöön paprua, ei kusi lorise..

• niin vaan on

Ei ne nykyiset vessanpöntöt pahemmin kohise täyttyessään. Mullakin on tuo 2-nuppinen systeemi eikä kuulu juuri mitään. Ei se kyllä mitään huuhtelekaan ja paskaa saa irroitella käsisuihkulla ja kuumalla vedellä pitkään takaseinästä.

• Jorma mies

Sori en viitsi kuluttaa paperia vaan lorottelen siihen keskelle siksi kun voin tehdä niin.

• jfdskjfkjsd19

No hei, jos naapurin vessaäänet kuuluvat niin:
      - ota asia esille yhtiökokouksessa (jos olet omistusasunnossa?)
      - valita vuokranantajalle / isännöitsijälle (muuten)

Eihän ne äänet pitäisi kuulua asunnosta toiseen. Tarvitaan remonttia.

• Gyrpåli

Hanki korvatulpat. Eivät ole kalliit.

• jorma 69

hätä ei lue lakia.

• huvittavaa luettavaa

Ei pakko asua noin ankeassa slummikämpässä missä seinat on paperista. Ei se nyt varmaan helmeä ole kuunnella toisten virsan lorottelua tai kakkaturauksia yrittäessä saada unta. Aina voi muuttaa.

Voit käydä miehelle valittamassa että vetäisi ulosteensa vasta aamulla pytystä alas. Toki tekisit itsesi todella naurunalaiseksi ja itse ainakin repeäisin nauramaan jos joku tulisi kritisoimaan minun kakkaamisestani :)

• kusen mitä kusen

En todellakaan kunnioita. Jos tulet huomauttelemaan, niin vedän sinutkin pöntöstä alas. Jos olet naitavan näköinen, niin panen sinua perseeseen sitä ennen.

• ertrtytyu

Minä voihkin nautinnosta syödessäni, seksin aikana ja aika usein muutenkin ihan naapurien takia.

• urpo yöänkuseksija

Ettekö te tajua?
      ZSuomi 24 sivuston on heitettävä tällaisia aivan v¨¨¨n tärkeitä juttuja ,että ihmiset jotenkin kiinnostuisivat näistä sivuista. Ketä oikeasti kiinnostaiai naapurin kuseminen yöllä? Kusettaahan sitä meitä jokaista joskus yölläkin!
      Sitten jos jokuon kiinnostunut niin naapurin kusemisista...niin onko voika kuuliassa vai kuseskeliassa?
      Pitäähän vaan saada sivustolle jotain tekstiä vaikka kusemisesta kun tään sivuston aiheet ei voi parempaan koskaan ylettää!

Mitä naapuri ajattelee kun joku kuuntelee sen kusemista?

• Niin Repesin

Mulla oli aikanaan, vuonna miekka ja kivi (ehkä vähän ennenkin) lorottelija yläkerrassa... Joskus kun siihen heräili, se lähinnä huvitti.. :) Enkä mä siihen lorinaan herännyt, vaan kantapäiden paukuttamiseen kun herra käveli vessan... Mutta tosiaan.. Enpä koskaan sitä häiriönä pitänyt.
      Olen nainen, joten kaiku on luontaisesti istuma-asennosta johtuen heikompi. Luontaisetu, mutta tasan varmaan pönttöni vedän: tarvittaessa vaikka kahdesti. Yhteisöllisiin asumismuotoihin kuuluu se, että hyväksyy naapureidensa normaalielämästä kuuluvat arkiset äänet ja muut mahdolliset haitat.

Tartuinpas kerrankin tälläiseen aiheeseen, jonka tarkoitus nyt oli ilmeisimminkin enimmäkseen vain herättää keskustelua :)

• elämä

voi zsiiisus mikä idiootti aloittajana

• löllö

hei kuulkaa kaikki miten te pissaatte?

• Jorma Kusiainen

Mä ainakin jkävelen vessaan (juoksen jos on ripuli), vedän housut polviin ja istun pöntölle. Annan itselleni luvan lorottaa kusta pönttöön, jolloin se alkaa juosta. Kusi, ei pönttö ;) Pidän samalla käsin huolta siitä ettei mulkeroinen osu posliiniseen pöntön sisäreunaan koska se tuntuu kylmältä, ja kusi voi myös roiskahtaa siitä mulkeroisen päälle. Hyi. Kusi on tarkoitettu pönttöön eikä mulkkuvoiteeksi.

Anteeksi jos lorisee. Pitäisi hankkia lyhyempi k*rpä niin ei osuisi niin helposti istuessa siihen posliiniin. Mistä niitä saa? Jos vaikka ap tilaisi sellaisen naapurille joululahjaksi?

Terveisin
        Kusiainen

• Jorma Kusiainen
        Jorma Kusiainen kirjoitti:

Mä ainakin jkävelen vessaan (juoksen jos on ripuli), vedän housut polviin ja istun pöntölle. Annan itselleni luvan lorottaa kusta pönttöön, jolloin se alkaa juosta. Kusi, ei pönttö ;) Pidän samalla käsin huolta siitä ettei mulkeroinen osu posliiniseen pöntön sisäreunaan koska se tuntuu kylmältä, ja kusi voi myös roiskahtaa siitä mulkeroisen päälle. Hyi. Kusi on tarkoitettu pönttöön eikä mulkkuvoiteeksi.

Anteeksi jos lorisee. Pitäisi hankkia lyhyempi k*rpä niin ei osuisi niin helposti istuessa siihen posliiniin. Mistä niitä saa? Jos vaikka ap tilaisi sellaisen naapurille joululahjaksi?

Terveisin
        Kusiainen

No voi sun sentään kun ei voi k-u-s-i sanaa näköjään kirjoittaa ilman sensuuria. Noissa piip-kohdissa luki tasan se eikä sen kummempaa.

Meneekö kusilaari läpi? Testaan vaan. Kiitos ja hei.

T. Kusiainen

• Kusisorsastaja

Osta naapurinmiehelle kusisorsa johon saa vetäistä kuset yöllä sängyssään. Sellaisiahan on vanhoilla miehillä ja sairaaloissa . Niitä myydään varmaan In. Käy kysymässä missä niitä myydään. Ei kuuluu loriloriäänet kun ei ole vettä siellä kusisorsan pohjalla.
      Tässä erilaisia malleja. Taitaa löytyä sullekin oma malli kun niitä on naisillekin.

https://www.google.fi/search?q=virtsapullo&hl=fi&client=firefox-a&hs=RNO&tbo=u&rls=org.mozilla:fi:official&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=7hnNU

• Jorma Kusiainen

Kyllä saa kusta lorottaa vaikka yötä päivää jos tarvetta on. Paskoa myös. Tulee pukamat jos pidättelee liikaa ja virtsaumpi jos ei kuse. Isännöitsijä ei sille lorinalle mitään voi koska kuseminen ja paskominen samoin kuin suihku vaikka keskellä yötä on lain mukaan luvallista. Tai no, jos ne laittaa paremmat eristeet, musta kusta saa :))

Hanki korvatulpat.

Terveisin
      Kusiainen.

• Jorma Kusiainen

...MUTTA kusta saa...

T. Kusiainen

• Pirjo Pökäle

Jorma Kusiainen on asiamiehiä.

• arto kusiainen

nii
        terv. kusiaisen jorman veli

• Jorma Kusiainen
        arto kusiainen kirjoitti:

nii
        terv. kusiaisen jorman veli

En tunne Artoa, mutta terve vaan.

Voisi yrittää juoda illalla vähemmän, mutta sitten yöllä janottaa? Se haittaa melkein yhtä paljon kuin kusihädästä sojottava mulkku. Paitsi ei naapureita kun ei lorise. Mutta sitten mä valvon eikä se naapuri. Siispä lorotan. Anteeksi vielä kerran.

Se sorsa voisi ehkä auttaa, mutta eikö se rupea haisemaan yön aikana? Mihin te sen tungette? Älkääkä nyt sanoko että p*erseeseen. En mä ole mikään pervo. Kusiainen vaan.

T. Kusiainen.

• ibu5dd

Mukamas Nähny!!!

• Valintakysymyksiä

Eniten mua ihmetyttää se, että miksi hitossa alottajan tyyppiset ihmiset ylipäätään asuu kerros/rivitalossa? Samantyyppiset ihmiset kitisee aina ja kaikesta, millon kohisee putket, millon lorottaa naapuri, millon lehdenjakajalla on vääränlaiset kengät, millon taas naapurin jääkaappi hurisee....

Jokainen on oman onnensa seppä, jos ei kestä mitään ääniä ympäristöstään, niin kannattais muuttaa bunkkeriin. Korvessakaan nimittäin ei todellakaan ole hiljaista, siellä mekastaa linnut & muut eläimet keväästä syksyyn ja talvella pakkanen paukuttaa puita, tuuli ulvoo jne..

• ai kauheeta

Totta kai menet huomauttamaan naapurille! Sanot kohteliaasti mutta tiukasti, että naapurin vessahommien äänet häiritsevät.
      Jos olet reilu, ostat marketista muovisankon 1, 50 euroa ja pyydät naapuriasi illoin laskettelemaan siihen suuremmat ja pienemmät tarpeensa, niin ei wc-pönttö tee kaikuääniä.
      Samalla voit antaa hänelle päiväkohtaisen aikataulun, milloin naapuri voi huuhdella jätös-sankonsa ja käydä tarpeillaan vessassa. Ehkä 10.00- 18-00 aika olisi sopiva?
      Ja muutenkin, eikö sinun kuuluisi kysyä naapurilta miksi hänen pitää virtsata yöllä?
      Normaalistihan ihmisten rakko toimii vain kl.8-16.
      Mene vain heti sanomaan naapurille. Hopi hopi.
      Älä kuitenkaan pahastu, kun naapurisi nauraa sinulle kylki vääränä.

• kotkotkoo

sama homma meillä mutta ei kai se niin kovasti häiritse ? kysehän on lyhyestä ajasta.

• kustaa vaasa

Taas yksi syy miksen asu pahviseinäisessä kerrostalokopperossa,
      kun kaikki äänet kuuluu. Yks soittaa ukkonoaa epätoivoisesti yhdellä sormella
      ja toinen muuten vaan tykkää koluta yötäpäivää omiaan.

Kun on oma tupa, niin on oma lupa kus-ta, vaikka putkeen.

• pispis kuskus

Yhden juttu on kuskus, toisen juttu on pis pis. Vaikka yöllä. Väliäkö sillä kunhan rakko toimii. Kusiaisen Jorma tuolla edellä tosiaan kirjoitti asiaa.

Ja ei, et kehtaa mennä huomauttamaan naapurille. Se nauraa sinut maanrakoon :)

Ihanaa aamua sullekin, pus vaan

• Naapurisi

Mies pissaa vc:n pytyn reinaan ,niin ei kuulu naapurille kun lorotat. Suoraan veteen pissaaminen kuuluu naapurille.

On olemassa myös hilaisia kaksiteho vc pyttyjä.

• Kaikki valvontaan

Joku fasisti yrittää taas rajoittaa ja määrätä kaikkien toisten elämää, hyvinkin tyypillistä.

Vai onko kuitenkin niin, että pissa ja kakkaleikit kiinnostavat?

• Haloo torvet!

Kuskaa minun puolesta vaikka yötä päivää ja vetäkää vessanne just silloin kuin haluatte.

Mutta KUSEMISEN ÄÄNTÄ ei tarvitse laittaa kaikkien kestettäväksi.

• raijuli1

Sinä , jota ihmisten tavalliset normaalit toimet häiritsevät. Kyllä sun on muutettava HEVONKUUSEEN missä ei asu ketään. Sinä varmaan pidättelet, toivottavasti halkeat omiin ulosteisiisi. Siis hyvää joulua sullekki. (muista kuunnella yöt , että jos joku lorottelee. Aikasi ei käy pitkäksi)

• tsemppiä vaan

Tee uskottava valitus paperille. Kaikki todelliset ja keksityt kellonaikoineen.

• Jaa jaa

Onks tää joku läppä vai ootko oileesti noin v1tun vajaa? :D

• Tassos

Pieni vihje lorottajille !

Laita jalka pyttyyn, niin ei lorise !

• Tarpeen vaatiessa wc

Eikös kannattais tutkituttaa pää ? Jos muiden ihmisten vessa käynnit noin paljon häiritsee muuta telttaan siellä ei kukaan vedä vessaa!!

• Uusi-Haapaniemi

Minunkin yläkerrassa asuu mies, joka paineella (nuori kun on) laskettelee suoraan veteen ja lorina on aika ikävää kuultavaa. Toisten "intiimi äänet" ovat ällöintä kuultavaa. Oma mieheni tekee niin suuren kuin pienenkin tarpeensa istuiltaan eikä tule naapureille meluhaittoja. Onhan se jo siisteys kysymys! Seisaaltaan roiskuu joka paikkaan. Mutta vessa kyllä vedetään yöllä - haju on aamulla muutoin hirvittävä.

• Justusm6

Meilläkin aikoinaan kun muutimma kerrostalo-osakkeeseen, alakerran naapuri valitti kun yöllä kustaan ja käydään jöötillä ja veetään pyttyä. Meille syntyi poika, kun poika oppi pytylle, me opetimma sen naapurin takia olemaan vetämättä yöllä pyttyä. No meillehän tuli sitten aikoinaan koulusta, pojan kaverien kotoa huomautuksia, kun poika käy shitillä eikä vedä koskan pyttyä. Eli näin kasvatimma naapurin takia pojastamme sian!

• Pengerkadun btm

Mun yläpuolella Pengerkadulla asustaa karhupariskunta jonka lähes jokailtaiset suolihuuhtelun äänet ovat tosi rasittavia. Myöhään iltaisin alkaa kuulua hirveä veden lotina ja vessan veto. Pahimpia on viikonloput kun perjantaisin lähes väistämättä alkaa kuulua jo alkuillasta hirveä NightWissin huudatus ja sitten kohta kuuluu taas suolihuuhtelun äänet. Sitten tulee hiljaisuus kunnes joskus valomerkin jälkeen alkaa yleensä jatkot ja taas soi jokin hevirokki muutaman tunnin. Sitten aamupäivä onkin hiljaista ellei kuulu oksentamisen ääniä. Sitten kohta taas alkaakin sama meno koska ilmeisesti lauantaisin on pakko toistaa sama kaava kuin perjantaina.
      Yritä siinä sitten elää sovussa.

• ruu6

Minä olen opetellut virtsaamaan istuallaan ja vaimentamanaan ulosteet ottamalla ne käteen ennenkuin loiskahtaa.
      Paperia voi hyvin käyttää eristeenä jos ilettää ottaa uloste käteen.
      Pyttyä en vedä kun se häiritsee kihlattuani. Hän saa pytyn vetää sitten kun katsoo hyväksi. Tuoksut eristän tuorekekelmulla. Se tarttuu hyvin WC-istuimen posliinipintaan eikä sitä juurikaan huomaa. Todella siistiä.

• Kiitos nauruista

Kiitos! Hah-hah-haa! Luovaa ajattelua ja loistavia ideoita. Heh-heh, hih-hih-hii!

• YRJÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

ahahhaha Tuli päivän naurut ahahahahaha Ei oo näillä kirjoittelijoilla kaikki inkkarit kanootissa. Kun pitää kuseskelusta ja piereskelystä tänne neuvoja kirjoitella. HUH HUH ! Keski-ikävarmaankin 19v.

• Just niin

Sama vaiva meidän talossa. Miehet ei osaa tehdä tarpeitaan hiljaisesti kuten naiset, vaan he lorottavat täysin palkein keskelle pöntön vesiallasta ja sen kyllä kuulee! Ärsyttävää!

• 14151551

Kyllä naisetkin lorottaa. N aapurissa asuva nainen oikein pidättelee rakkonsa ihan täyteen ja sitten päästä koko lastin hirveellä paineella.

• Lorilori vaan

On se ainakin ärsyttävää kuunnella sitä lorotusta. Edellisessä kerrostaloasunnossa se ääni oli uskomattoman kova. Piti melkein korottaa keskustellessa ääntään, jotta toinen kuulisi mitä oli sanomassa - sen verran kovasti lorisi naapurissa. Vähän siinä häpeääkin. Ja veetuttaa asua kerrostalossa. Mutta jos joku päivä omassa mökissä...

Nykyisessä kämpässä ei kuulu kuin myöhään illasta tai yöstä se lorotus. Epäilen että naapurissa ei asu kokopäiväisesti mies, vaan lieköhän aina on vaan käväisemässä. Tai sitten naapuri osaa kusta hiljaa pönttöön, ja vieraat eivät.

Väistämättä sitä alkaa kiinnittämään huomiota naapureihinsa, jos näiden elämisen äänet kantautuu seinien läpi. Kyllähän sitä huomaa, että "aha, on naapuri kusella" kun lorina kuuluu. Tietääpähän että joku asuu siellä ja on hengissä kun lorina kuuluu :)

• mene auttamaan

Menet pitelemään pippeliä ja tähtään sillä posliinin kylkeen.

• kekkonenfdjijh

Anna nyt hyvä nainen miehen kust edes rauhas.

• Kiva aamu.

Joo kiva olisi tulla aamupaskalle/kuselle ja nähdä lilluvat pökäleet siellä.

• lkjmlkmlkm

Wau, sulla mahtaa olla elämässä niin hyvin että tällainen jaksaa vaivata. Muuten olisin ajatellut että olet kirjoitellut ihan vain satuja mutta kun itselläni oli sinunlaisesi naapuri ennen muinoin, joka tuli valittamaan siitä kun vedän illalla vessan kun tulin iltavuorosta kotiin. Suihkussa ei tietenkään saanut käydä vakka olin sellaisissa hommissa jossa tuli niin likaiseksi että pakko oli. Tämä ihminen oli vielä itse eläkkeellä eli en häirinnyt mitään aamuvuorolaista jolle on tuikitärkeää saada nukkua juuri tiettyyn aikaan.

Minun neuvoni on että älä menen sanomaan jos et halua tehdä itsestäsi naurunalaista. En ainakaan itse muuttanut omia vessatoimiani mitenkään kun naapuri tuli sanomaan. Niin naurettava ongelma.

• 142

Jos häiritsee toisten kuseminen ja paskominen niin muuta sillä siitä pääsee eroon
      kyllä suomessa on hyvin rakennetujakin kerostaloja jos äänieristys ompi hyvä.

• Osaa Ottava

On se vaan niin kauheeta.

Jospa kävisit pyytämässä, että mies pakkaisi öiset ulosteensa ja pudottaisi paketin äänettömästi sinun postiluukustasi.

Jospa kehittelisit jonkin suppilo-suutin-muoviputki-järjestelmän, jonka avulla mies voisi lorotella nesteet suoraan sinun puolellesi jatkohoitoon.

Tai muuta sellaiseen paikkaan, jonka äänimailma miellyttää sinua kaikkina aikoina - JOS löydät sellaisen.

• elää taytyy

hulluksihan sitä tulee jos on ihmisiä paljon samassa talossa, mutta mistään ei kuulu mitään..

• ja rokki soi

Sen takia moni metelöikin tahallaan, jos naapurista ei kuulu mitään. Stereot kun laittaa tarpeeksi kovalle niin kaikki ovat taas tyytyväisiä eikä kuulu ylimääräisiä ääniä.

• totuus päin näköä

Samalla tavalla ne naamalävistetyt, siilitukkaiset rekkalesb0tkin lorottelee.

• Volvo-miehen vaimo

Ei hemmetti, muutettiin omakotitaloon juuri tuollaisen lorottavan naapurin takia. Nyt on sellainen naapuri, joka talonsa rappusilla ja just tuossa aidan takana pieree äänekkäästi joka päivä, varmaan avaa makuuhuoneensa ikkunankin, jotta pierut sieltäkin kuuluisi naapureille.

• Mitäs, jos perustettaisiin sellainen fasistipuolue, jonka tarkoituksena olis kieltää suurinpiirtein kaikki ja määrätä loput pakolliseksi. Kehitettäisiin samalla kaikenlaisia keinoja kieltojen ja pakkojen valvomiseksi ja nostettaisiin koko ajan ikärajoja korkeammiksi.
      Jaa, mutta onhan sellaisia jo perustettukin, ainakin demarit, vasemmistoliitto, kokoomus, kepu, vihreät, kristilliset...

• Sairaita olette

Naapurien äänet ja elintavat aiheuttavat kerrostaloyhtiöissä runsaasti valituksia ja keskustelua. Isännöintiliiton lakiasiantuntijan Marina Furuhjelmin mukaan Suomessa on menty liian tiukasti siihen, että yhteisöasumisen ääniä ei hyväksytä.

- Halutaan täyttä hiljaisuutta, mikä kuuluu omakotiasumiseen. Tämä on mielestäni yllättävää. Sanoisin, että jos on herkkä ja haluaa asua hiljaisesti, niin sellaisen on mietittävä omaa asumismuotoaan. Jos ei kestä leikkimisen tai yhteisön ääniä, niin on valittava hiljainen asumismuoto, korostaa Furuhjelm.

Furuhjelm kertoo, että kuluneen syksyn aikana esimerkiksi lasten leikkiäänet ovat nousseet keskusteluun. Joissain taloyhtiöissä leikkiminen halutaan kieltää kokonaan ja tämä on Furuhjelmin mukaan järkyttävää.

Jos ei kestä leikkimisen tai yhteisön ääniä, niin on valittava hiljainen asumismuoto

- Kyttääminen kohdistuu usein pitkälti nuoriin ja nuoriin lapsiperheisiin. Tässä on selvä ikäjakauma. Vanhemmat kokevat, että nuoret eivät osaa asua, vaikka tilanne on täysin samanlainen kuin heidän ollessaan nuorempia. Ehkä vanhemmat ovat unohtaneet, miten silloin asuttiin, pyörittelee Furuhjelm.

Hän neuvoo nuorempia ottamaan taloyhtiöissä aktiivisemman roolin ja lähtemään mukaan esimerkiksi hallitustoimintaan.

- Valitettavasti yleensä vain iäkkäämmät ovat hallituksessa. Nuorempien pitäisi ottaa osaa ja sanoa, että muut eivät voi ohjata taloyhtiötä. Kaikilla on sama oikeus elää ja asua.
      Kerrostaloihin on kehkeytynyt kyttääjäporukka

Furuhjelmin mukaan monesti ärsyyntymiskynnys on matalalla ja naapurien tekemisissä tarkkaillaan pieniä ja naurettavia asioita.

- Mielestäni on todella ikävää, että tähän on menty. Meillä on olemassa tietty kyttääjäporukka. On aika erikoista, että naapurin tekemisiä seurataan niin paljon, hän harmittelee.

Osittain syy saattaa olla siinä, että naapuria ei tunneta kovin hyvin. Seinän takana asuvasta Matista ei tiedetä mitään ja se saattaa ärsyttää ja herättää tunteita. Furuhjelmin mielestä on harmillista, että naapurin tekemisiä tarkastellaan vääristä syistä.

On aika erikoista, että naapurin tekemisiä seurataan niin paljon

- Huoli naapurista olisi paljon parempi tarkoitusperä. Ensisijaisesti neuvoisin ohittamaan kyttääjät niin kauan kuin huomautukset ovat turhia. Sitten kun se alkaa vaikuttaa asumisen olotilaan, niin johdon on puututtava asiaan, Isännöintiliiton lakiasiantuntija alleviivaa.

Naapurille kannattaa mieluiten käydä puhumassa mieltä vaivaavasta asiasta suoraan kasvokkain. Furuhjelm ei suosittele lappujen pudottamista postiluukusta tai seinien laputtamista huomautuksilla.
      Normaaleja asumisen ääniä on siedettävä

Kerrostaloasukkaan on siedettävä normaalin asumisen äänihaittoja. Normaalia on se, mitä ihminen tyypillisesti tekee kodissaan. Esimerkiksi kotieläinten, lasten, leikkimisen, television ja kylpemisen äänet ovat tavallista elämää.

- Vaikka esimerkiksi suihkussa käytäisiin yöaikaan, ei siihen voi puuttua. Riitelyn äänet kuuluvat elämään ja juhliakin saa harvakseltaan järjestää, listaa Furuhjelm.

Myös soittoharrastus kuuluu osana ihmisen elämään silloin, kun puhutaan harrastuksesta. Tuntikausien soittamista päivittäin voidaan jo pitää lähellä ammatin harjoittamista.

- Hiljaisuusaika vaihtelee taloyhtiöittäin. Sekään ei tarkoita täyttä hiljaisuutta. Television tai radion volyymia tuolloin on kuitenkin syytä hiljentää. Näin huomioidaan naapuri.

Sietokynnystä koetteleviin asioihin kuuluu myös grillaaminen, joka Furuhjlemin mukaan ei ole laissa kiellettyä. Sen sijaan avotulen teko on.

- Useissa taloyhtiöissä grillaaminen on kielletty, mutta se ei perustu lainsäädäntöön. Turvalliset olosuhteet on kuitenkin otettava huomioon. Kaasu- ja sähkögrilleillä saa grillata.

- Monet häiriintyvät jopa siitä, kun parvekkeella otetaan bikineissä aurinkoa tai miehet ovat ilman paitaa. Pienet ovat ihmisten ongelmat, jos tällaisesta häiriinnytään, Furuhjelm naurahtaa.

• jhghjgj

Sama homma meidän naapurilla mutta eihän se sen vika ole.

• puhis itte
      • ...

Sanoohan tuon terve järkikin, mutta aina löytyy noita vähemmän terveitä.
        Normaalit elämisen äänet saa tietenkin kuulua. WC, mukaanlukien suihku. Normaali puhe. Vauvan itku. Se joka ei noita kestä painukoon korpeen asumaan.

Eikä toki vika ole aina 'kyttääjissä'. Yöjuhlinta, musiikin huudattaminen ja ylipäätään kaikenlainen huuto ja tappelu (varsinkin yöaikaan) ei kerrostaloihin kuulu. Jos niitä haluaa harrastaa, niin tervemenoa myös johonkin korpeen asumaan.

• Turhaa valitusta...

• Meneppä ja muuta jonnekin korpeen omaan mökkiisi, jos normaalit elämisen äänet häiritsevät noin pahasti.

• dfghj8

Menepä takaisin kouluun.

• kas näin

Kyseessä on siis ns "keskellekusija". Näitä asustelee ja näitä pääsee kuulemaan etenkin 1960-70 luvun kerrostaloissa. Tee näin. Ota kastelukannuun vettä ja kun naapuri on kusensa tehnyt ja hiljeene niin toista tämä itse joka kerta laskemalla kannusta korkealta vettä pytyssä olevaan veteen. Jos ei tästä ymmärrä niin naapurisi on tuon lisäksi vielä kuuro ja älyltään vielä kehittiyvässä vaiheessa.

• Kaikenlaisia..

Itse suosittelisin lääkärissä käyntiä uniongelmien takia. Ei hyvin nukkuva ihminen herää johonkin lorotteluun. Toinen vaihtoehto on muuttaa johonkin muualle kuin kerrostaloon. Tuollainen kastelukannulla "opettaminen" on todella typerää toimintaa.

• hmmmm....

Naapurin vessakäynnit tuskin ovat ainoa ongelmasi.

• Yksi.nainen

Ootko koskaan kuullut korvatulpista? Muutkin huonouniset käyttävät sellaisia, jos erilaiset äänet häiritsevät herkkää unta. Niitä saa apteekista eikä maksa paljon.

Täytyy ilmeisesti olla onnellinen hyvistä unenlahjoistaan. Muutenkin elän ja annan toisten elää. Elämään kuuluu elämisen äänet.

• Samuli K.

Hyvin harvoin on kerrostalossa korvatulpista apua. Ne kun kuitenkin eristää korkeintaan jotain 20 desibeliä. Joka yhtä tyhjän kanssa jos naapurissa on juhlat tai joku huudattaa musiikkia.

• raijuli1

Minusta tuntuu, että kirjoituksen alullepanija nauraa kippurassa, että kyllä ihmiset on huulesta vedettäviä, kun ottavat tällaiseen keskusteluun kantaa millään tasolla. No huvinsa kullakin. Onhan näitä aikansa kuluksi lukenut, jos joku aivan tosissaan on kirjoittanut. HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE HYVÄUSKOISILLE. On aika laittaa piste joutaville höpötyksille. piste.

• ttfsgsfg

No on siinä kusemisesta asiaa :)

Alko ihan kusettaa lukiessa,vaikka luin vaaaan muutaman vuodatuksen; taidan mennä lorottelemaan :)

• kusiainen1

Enpä olis uskonu ,et kusemisesta saa noin paljon juttua aikaseksi,melkein romaanin verran!

• 33445566

Kyllä siitä saa. Taitaa olla paljonkin pissa fetissi ihmisä liikkeellä.

• Jepsmoukari

Aletaan kusemaan toistemme suuhun ;)

• Elämä on

Hauskaa oli lueskella... tuli ideakin. Jokaiseen usean asunnon taloyhtiöön pihallle puucee, mitä voi käyttää yöaikaan.

JK. Mullekin kuuluu naapurin papan lorotus, mutta mitä sitten...ei se minua haittaa. Toisella puolella lapset huutaa ja koirakin haukkuu.

Hyvää joulua kaikille, myös haukkkuville ja lorotteleville naapureille!

• shhhshs

Tiatas tuosta puuceestä haljeta rakot ja revetä peräsuolet.

• hirmu!!

Vessaan mennään kun on hätä, vessa myös vedetään joka käytön jälkeen JA kädet pestään joka kerta. Jos talossa on huono eristys niin se on voi voi

• Nelisensataa vastausta ja 8000 lukukertaa :) hahahahahahhahaa
      Kusemisesta.
      Jos jaksaisin niin kääntäisin koko ketjun englanniksi ja lähettäisin bbc:lle heilläkin saattaisi ihmetyttää.

Aloittajan ongelmaan voi silti olla ratkaisu.
      1. Älä asu kerrostalossa.
      2. Käy mediacal-shopissa ja vie naapurin kusijalle joululahjaksi iha oma kotikatetri.
      Muistuta että pitää sen puhtaana tulee muuten tulehduksia.
      3. Onko kerrostaloissa ikkunoita? Jos on hyppää siitä alas nyt heti.
      4. Menet sanomaan sille naapurille että voisitko jossain 30neliön sopessa löytää kolon (komero) jossa lorotat hiljaa ämäriin ja aamulla kaataa sen varovasti pönttöön.
      Kakkoshätään sama juttu.

Suosittelen kuitenkin kolmosta, kerroksella ei oikeastaan ole väliä kuhan mäjähdät sen lasin lävitte, eli älä avaa ikkunaa.

Tuux nää ihmiset puhuu täällä ja laittoivat vielä etusivulle. :))))))))
      Hyvä suomi ja suomalaiset.

• kusetus

No voi elämän kevät mitä idiootteja tässä maassa on, muuta hevonkuuseen josset pysty sietämään normaalia kerrostalo-elämisen ääniä!!! Voiko ihminen olla noin tyhmä jos muuttaa kerrostaloon eikä kestä normaaleja elämisen ääniä..Ja vielä pitäs jättää paskat ja kuset pönttöön killimään aamuun asti, palikka mikä palikka.

• makkeboy1

Kyllä täytyy olla säälittävä ihminen, kun on aikaa ja intohimoa kuunnella toisten ihmisten "lorottamista". Itse asun kerrostalossa eikä voisi vähempää kiinnostaa, koska lorotan ja paskon. Jos on hätä, niin silloin tehdään tarpeet.

Ja en todellakaan ala istuen kusemaan. Varsinkin jos aamulla seisoo kun kivipatsas, nii ala siinä sit taivuttelemaan kullia. Ei jeesus.

• kultainen suihku

Minulla asuu yläkerrassa hemaiseva nuori blondi mimmi joka lorottelee estottomasti.
      Aika kiihottavaa kuunneltavaa,en valita yhtään.
      Mielikuvitus tosin alkaa laukkaamaan.....

• ahettu

Hittto aina kun joutuu käymää yöllä kakalla nii tulee semmonen kelluva kakka, sellanen pökäle missä on ilmeisesti kaasua (paineistettua) sisässä ja sehän ei meinaa sitte mennä etiäppäin millää. Saa vedellä sitä pönttöä useamman kerran että siitä selviää ja sit ei enää meinaa saaha unta millää.

• Juha A.

Tuo kelluminen yleensä johtuu aivan liian rasvaisesta ruokavaliosta, ei mistään kaasuista.

• Voi voi kauheaa sentään eikö ihmisillä ole mitään tapoja. Häiritä nyt tuolla tavalla ihmisten yöunta. Meillä taas naapurista kuuluu, kun naapurin rouva ääntelle hyvin voimakkaasti useita tunteja kestävän sukupuoliaktin aikana ja tätä tapahtuu harvase yö. Ei se kyllä niin kauheasti häiritse se ainankin antaa potkua vahän omaankin elämään.

• Porvoossa tapahtuu

Osta miesnaapurillesi potta joululahjaksi. Toimii!

• erämaahan

Menee oikeasti vähän liiallisuuksiin, että normaaleja elintoimintoja pitäs pidätellä naapureiden takia. Munkin naapuri lorottelee aina illalla, ja joo, se kuuluu - mua se lähinnä huvittaa - minkäs teet jos on niin hatarat seinät. Varmaan panemisetkin kuuluu taas meidän kämpästä, koska koirankin ulina kuuluu alakerrasta. Nämä ovat normaaleja elämisen ääniä. Ja joo, mä käyn vessassa joskus kolmekin kertaa yöllä eri syistä, joskus vain nesteet tuppaa tulee ulos, ja joskus pitää käydä välipesulla. Lorottaminen on sarjassamme kovaääninen "touhuilu" - poraaminen on sellainen, mitä en kyllä hyväksy enkä pattereiden hakkaamista.
      Eläkää ja antakaa muidenkin elää tai maalaiset takaisin kyliinsä asumaan.

• yöpissijä

Minäkin pissaan yöllä ja vedän myös pytyn, koska muuten pissan kalkki kertyy pyttyyn. Myös kuulen naapurin lorotuksen, mutta laitan korvatulpat niin ei häiritse. kannattaa keskittyä siihen että onneksi naapuri ei mekkaloi, ryyppää ja soita stereoita kaiket yöt vaan käy tarpeillaan niinkuin normaalisti. Hienoa että rakko hänellä toimii.

• twtwwt

Mua taas kiinnostaa kuunnella sitä lorotusta. Varskinkin jos joku nainen menee tyhentään täyden rakkonsa. Mukava suhina kuuluu.

• ...

Täytyy tosiaan olla provo tuon aloituksen. Täysin älyvapaata.
      Siinähän menee pönttökin nopeasti pilalle jos sinne jättää sonnat ja kuset lojumaan. Sen verran kalkkia ynnä muuta ettei irtoa enää millään puhdistusaineella.

• Eki132324

Toi väärin virtsaaminen on rasittavaa, varsinkin yöllä. Vois lorottaa siihen reunaan eikä suoraan veteen...siinähän herää Michael Jacksonkin kuolleista kun on niin kova älämölö!

• LORILORI

Mee huollattaamaa pääs tai muuta korpeen. Normaalit asumisen äänet kuuluu aina ja niille et mahda mitään!!!

• Taijja1 (aloittaja)

Kiva huomata että vessavolyymin taso on kirvoittanut ihmiset keskustelemaan asiasta ja yöllisen wc-käytön rajoista. Että kyseessä on laajempikin ongelma, varsinkin tällaisissa vanhoissa taloissa.

Kaikella kauhistuksella muistelin viime juhannusta, kun tuttujani yöpyi luonani koska seuraavana päivänä oli tärkeä juhlatilaisuus.

Siinä noin kahden aikaan yöllä joku päättää tärvellä muuten rauhallisen suviyön unet vetämällä vessaa kolme-neljä(!!!!) kertaa peräkkäin. Ymmärrän toki jos on saanut ruokamyrkytyksen, mutta sen ulostekimaran voisi vetästä pytystä alas vasta sitten kun hätä on lopullisesi ohitse, ei joka ulostuskerran jälkeen. Olen huomannut että vessaäänet saattavat ilmestyä milloin mistäkin, joskus kuulostaa että kerroksia ylempänä virtsataan ja vedetään pönttöä yöaikaan.
      Pöntön kohina herätti meidät kaikki, kuin suihkukone olisi lentänyt ylitsemme, emmekä saaneet unen päästä heti edes kiinni.
      Onneksi minulla alkaa olemaan varoja sen verran, että omakotitalo on harkinnassa. Siellä ei taatusti kukaan lorottele kännireissun jälkeen eikä ripuloi tuntikausia useiden vessanvetojen kera. Huh.

• ei häirintää

Oikea valinta sinulla

• ei huvikseen

Naapurilla voi olla vakavia ongelmia vatsan kanssa ja on pakko käydä usein vaikkei haluiskaan ketään häiritä. Kannattas ymmärtää, joskus kun itellä on ripuli voi miettiä miten se toiselle on jatkuva haitta.

• äly/järki älä jätä

Taijalle ja kaikille tiedoksi, että yöllä saa käydä vessassa ja vuorotyöntekijä saa käydä suihkussakin. Tiedän muutaman tapauksen, joissa oli valitettu kun asukas kävi suihkussa n klo 23 tai aamulla klo 5.30 tai aiemminkin ja veti vessaa jne...

Jokainen täyspäinen tajuaa, että millään säädöksellä ei voi vaatia, että ihminen joka menee töihin esim aamulla viideksi- kuudeksi... tai tulee töistä lähempänä klo 23 niin sellaisella on oikeus käyttää suihkua ja peseytyä ja lorottaa vessanpyttyynkin. ja vetää vessa vaikka on keskiyö. Järkeä kehiin ihmiset.

• ovela kostaja
        äly/järki älä jätä kirjoitti:

Taijalle ja kaikille tiedoksi, että yöllä saa käydä vessassa ja vuorotyöntekijä saa käydä suihkussakin. Tiedän muutaman tapauksen, joissa oli valitettu kun asukas kävi suihkussa n klo 23 tai aamulla klo 5.30 tai aiemminkin ja veti vessaa jne...

Jokainen täyspäinen tajuaa, että millään säädöksellä ei voi vaatia, että ihminen joka menee töihin esim aamulla viideksi- kuudeksi... tai tulee töistä lähempänä klo 23 niin sellaisella on oikeus käyttää suihkua ja peseytyä ja lorottaa vessanpyttyynkin. ja vetää vessa vaikka on keskiyö. Järkeä kehiin ihmiset.

Eihän siinä mitään, kunhan se ei vaan itse vaadi hiljaisuutta silloin kun minä pidän normaaleja elämän ääniä.

• itselläni tapana

rukoilla paskapytyn jumalaa ennen ulostamista.
      "Rakas Arabia, pyhitetty olkoon hajusi, niin kusen kuin paskomisen
      jälkeen."
      "Älä himoitse naapurisi posliinia, ei siis pimpsaa vaan vessanpyttyä."

• nimim.

"Taijja1 "
      Säälin sitä reppanaa, joka yöpyy luonasi.
      Varsinkin jos sahtia on juonut.
      Sahtipaska kun tulee niin silloin mennään ja lujaa.

• stiina789
      • Liisa13f-rappu

Ei ole, tunnen kirjoittajan ja hän on tosissaan ja ongelma on ihan todellinen tuossa asunnossa!

• ei häiritse naapurit

Muuta ok taloon välittömästi.

• kamala kohtalo

Meijän vaari ei ole vielä oppinut kusemaan istaaltaan, vaikka ikää on jo 84v. Jos vessa sattuu olemaan varattu, hän kusasee kylpyhuoneen lattiakaivon päälle ja kusi roiskuu seiniin eikä lakkaa koskaan haisemasta. Itse ei hän haista edes omaa pieruaan, kun altsheimerintauti vei aistit.

• jalle24-

Paras ketju koko s24:n historiassa.

• ortteks

jos pyttyyn ei saa kusta, ni sitten ämpäriin. muovinen sellanen. ja kun se on liian matalalla, korokkeeksi kelpaa vati väärinpäin lattialle laitettuna. ei laula pytty !

• kultasuihku

Myös vaipankäyttö voisi olla hyvä.

• haisuton

Niin, välttääkseni aiheuttamasta tälläistä mielenjärkytystä naapurilleni muutin maalle jossa lähin naapuri 3km päässä. Olen silti häiritsevän lorinan välttämiseksi katsonut tarpeelliseksi virtsata housuuni (alushousut, kahdet välihousut, college-housut) kakan teen pumpulikasan päälle metsään itse kaivamaani 10m syvään kuoppaan.
      Soisin muiden ottavan mallia tästä.

• JHGJK

No tokihan pitää saada vessassa käydä jopa öisinkin mutta ei olisi tietysti pakko lorotella pöntön keskelle veteen, joka jotenkin vaikuttaa olevan varsinkin juopuneiden miesten huvia.

Itse öisin tulee sihtailtua reunoille tai sitten istualteen, koska yleensä on pimeääkin ja niin väsynyt, ettei kuitenkaan tolpillaan pysy.

Pöntön vedän aamulla mutta olenkin liian huomaavainen verrattuna muihin naapureihin

• Sleepy Sleepers

Yöllä ? Eihän tuo 00:00 ole vasta kuin alkavaa yötä, minä valvon ainakin aina vähintään klo 2:een. Ei tuo luulisi häiritsevän jos nukuttaa, mutta tuskin nukut itsekään vielä 00:00 kun häiritsee.
      Ei ainakaan meidän taloyhtiössä kukaan ole koskaan nipottanut vessasta eikä yöllä pyykin pesemisestä ja naapurien tappeluista. Se kuuluu elämään.
      Jos olet kuitenkin tullut metsästä maalta, niin ymmärrän.

• ammuliina

Jos sulla on kanttia mennä valittamaan,siitä vaan. Sinuna en menisi,pissalla käydään kun pissattaa!! Paa korvatulpat jos noin kovin ottaa pannuun.Etlarissa taisi olla viime vuonna näppituntumalla samaa juttua ja joku kirjoitti hyvin osuvasti: otan keittiön jakkaran ja lorautan korkealta ja kovaa,mikä kaiku mikä saundi. Revi siitä!!!!

• Urea iacta est

Kyllä tässä on sellainen juttu, ettei sillä kannata naapuruussuhteita pilata. Ota asia reilusti puheeksi ja pyydä naapuriasi virtsaamaan klo 22-07 välillä postiluukustasi sisään.

• thepaskajuttu

kyllä kannattaa huomauttaa naapurille, saa ainakin hullun maineen. järjestyssäännöissä yleensä kielletään suihkun käyttö klo 21 jälkeen eli jos tiedät että naapuri harrastaa esim vaimonsa kanssa keltaisia suihkuja niin silloin voi valittaa isännöitsijälle mutta vessa käyntiä ei rajoiteta. neuvo 1 korva pois seinästä neuvo 2 odottele sillä ajan myötä kuulo huononee

• k p

menkää vittuun haisemaan taliaivot täältä myrkky ja paskaneuroosiloissanne. p.0405165477

• k p

menkää vittuun haisemaan taliaivot täältä myrkky ja paska neuroosiloissanne. p.0405165477

• Jumpatte

Ei tarvinnut tehdä aamujumppaa tänä aamuna on saanut nauraa ja vatsalihakset on saaneet kyytiä samalla.En kyllä usko että tämän alottanut on mikään eläkeläinen vaan joku nuorempi ihminen,nainen kylläkin.Aihe oli kuitenkin kieltä kirvoittavaa lukemista ja täytyy sanoa että itseäni kyllä haittaa sellaiset jotka jättävät merkkinsä ja hajunsa käydessään vesssani.Kyllä uloste pitää osua Wc pyttyyn joka tippa kyllä miehenkin pitää istua jos ei hallitse elintään,siisteyden takia.Vessa vedetään joka käytön jälkeen.

• vetäisen wc:n

No kerrostalossa on ääniä muuta pois. Olisko parempi kun kökkö tukkii viemärin sekin on oikein nähty kun viemärin aukaisia päästelee perkeleitä kun jatkuvasti joutuu aukaisemaan tukkeutunutta viemäriä. Ämmä ei uskaltanut vetää ja aina maanantaina sama juttu. Että aukaistava on, lievä paskanhaju varmaan.

• vähän väsynyt

kuule,vähän alko hymyilyttämään ja harmittamaan tää aloitus,kun juuri itse valvonut yläkerran naapureiden tappelun vuoksi...anna lorottaa,jos ei pahempaa ääntä pidä,takaan että jos kerran kuulisit naapuristasi samanlaisen metelin kuin me harva se yö,kaipaisit sitä lorotusta...

• EI VOI OLLA TOTTA

Ei voi olla totta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sulla ei ole kaikki kotona, tai on ainakin paskaa ja kusta pönttö täynnä

• nainenki osaa

Ihan sama ääni lähtee kun nainen lorottaa. Asuin aikoinaan ( 1999- 2003) erään naisen alapuolella ( olen itsekin nainen)upouudessa kerrostalossa ja kuulin keskellä päivääkin milloin naapurini kävi vessassa. Olimme tuttuja lastemme kautta, mutta en rohjennut ottaa koskaa puheeksi pissaamistapaansa. Talo oli täysin uusi ja muita haittoja tai häiritseviä ääniä en kuullut. Mutta ei se lorotus niin haitannut että olisin repinyt hiuksia päästäni tms...

• huhhuh!!!!

Nyt kannattaa katsoa peiliin missä on vika!
      Tiedät varmasti sen että elämisen ääniä kuuluu kerrostalossa asuessa, halusit tai et. Ja jos ihmisen normaalit tarpeet häiritsevät sinun rauhaasi kannattaisi SINUN muuttaa vaikka maalle, keskelle korpea missä ei kuulu kuin vieno linnunlaulu ja haavanlehden havisee puissa.
      Jos toki haluat saada vittumaisen naapurin maineen niin siitä vaan!

• asukasaktiivi

Aivan. Ajatelkaa tilannetta et sairastuu norovirukseen. On maha kuralla ja ei tidä kumman pään työntää pyttyyn...!! Oksettaa ja paskattaa ja tauti ei katso aikaa eikä paikkaa. Herrrajestas! Nyt on justiin maha/oksennustautia liikkeellä... ei kun pytylle vaan, ei sankkoon eikä lattialle.

• Kyttääjät asialla
    • käytännön pikkujuttu

Ihme kyllä, kommenteissa ei ole tullut puheeksi, onko wc-äänien kuulumisessa naapureille eroa, jos jättää oven auki. Ainakaan yksinelävillä ei oven kiinnipidolla ole kotioloissa väliä (itselle).

• käytännön pikkujuttu

Ja puhun tietysti vessanovesta. :D

• Rikas45

Köyhät asuu kerrostalossa.

• eki123lkj

Ai köyhät asuu kerrostalossa. Ostin juuri pirkkalasta järven rannalta 750.000 euron kerrostaloasunnon :)

• thepaskajuttu

mitäs homo

• mlmlml
        eki123lkj kirjoitti:

Ai köyhät asuu kerrostalossa. Ostin juuri pirkkalasta järven rannalta 750.000 euron kerrostaloasunnon :)

eli siis sinäkin asut kerrostalossa jossa kuuluu kun joku käy pissalla.

• Peltorit päähän

Uudessakin kerrostalossa kuuluu lorinat ja jopa ne "plumpsahdukset" :(

En kuitenkaan suostu tuollaisia ääniä kuuntelemaan vaan käytän vessassa käydessä kuulosuojaimia.

• Liisa Forssasta.

Suosittelen lämpimästi tekemään rikosilmoituksen. Tuohan on selkeää kotirauhan häirintää. Voi olla jopa törkeää kotirauhan häirintää. Henkistä kiusaamista kuitenkin!!!

• Ersawe

Taloyhtiön järjestyssäännöissä voidaan kyllä kieltää mitä halutaa, mutta esim yöllä vessassa ja/tai suihkussa saa käydä huolimatta mitä järjestyssäännöt sanoo. Laki menee tuonkin edelle.

Tosiasiahan on se että on ihan oma valinta asuuko kertsis, rivaris vaiko omakotitalossa. Iten olen perheeni kanssa kaikissa noissa asumismuodoissa asunut plus vielä luhti talo, eikä koskaan ole kohdalle sattunut valittaja kukkahattu kyttääjä huoraa... nykyään omakotitalossa ja saa tehdä mitä lystää milloin lystää.

• ei voi kieltää

Totta. Jos on vaikka vuorotyössä niin saa käydä suihkussa ja vetää vessan millon tarvii. Testattu on. Äänet mitkä kuuluvat ns normaaliin asumiseen saavat kuulua.

• Hakemaan lainaa!

Jahas, pankkiin siis hakemaan lainaa omakotitaloon. Sanon pankinjohtajalle, että se on oma valintani asua omakotitalossa. Tulot 1100€/kk(työkyvyttömyyseläke), ei omaisuutta.

• Suomalainen kateus

Yllättävän usein näissä vessaäänivalitusten taustalla on se, että valittaja laskee naapurin vessakäynnit ja kun asutaan kiinteän vesimaksun talossa (esim 15€/hlö/kk), niin suomalainen kateus nostaa päätään, JOS se naapuri sattuu käymään pari kertaa useammin kuin valittaja itse! Ihan oikeasti tuo seikka on tullut esiin monta kertaa, kun näitä on alettu selvittään. Kommentti on usein "Noku se naapuri käy niin ja niin monta kertaa päivässä vessassa ja kaikki vesikuluthan jaetaan tasan...." :D :D :D

• Diarrea

Ongelma ei ole asukkaassa vaan teidän talonne rakenteissa. Sinun ei kuulu valittaa asukkaalle, jos asia häiritsee, vaan taloyhtiölle/isännöitsijälle!

En ymmärrä miksi asukkaat valittavat toisilleen, eihän siinä voita kukaan muu kuin taloyhtiö? Huomio kiinnittyy syystä asukkaisiin ja on helppo pistää asukkaan kontolle.

Ne ulosteet ym. täytyy kerrostalossa vetää samantien. Jos vessanpönttöä ei vedetä, siitä tulee virtsakiveä, mikä on pytylle vahingollista. Sitäpaitsi, entä jos asukas käykin useita kertoja yöllä vessassa, niin pyttyhän menisi tukkoon jos sitä ei vedettäisi. Vesivahinkoko kuulostaisi sinusta pahemmalta? Eikö siitä olisikaan enemmän haittaa että likavesi valuisi seiniäsi tai kattoasi pitkin alas ja saisit öisin pohtia kuinka et uskalla nukkua suu auki? Ja kaikki tavarat pilalla.

Ihmiset valittaa nykyään joka asiasta. Minä myös, myönnän sen. En usko että tuo naapurisi on ainut joka käy öisin vessassa. Se on sallittua eikä sen pitäisi häiritä. Osta korvatulppia, jos olet todella herkkäuninen. Minä nukun aina korvatulpilla, vaikka ei olisi tarvis. Jos jokin kuuluu korvatulppien läpi, vaikka ne olisivat oikein korvissa, niin vasta sitten on aihetta valittaa.

Oisko susta kiva esim. hirveässä ripulitaudissa paskoa sänkyyn, kun naapurisi tulisi valittamaan että "mehän sovittiin ettei käytetä vessaa..."? :D Heh.

• llll

Nyt kun luin tän ketjun niin olen alkanut pidätteleen ja käymään harvemmin vessassa. ;D

• äijä46v.

mun talossa kans kuuluu öiset vessanvedot tosi kovaa!

olen 46v. äijä, melkein aina kusen istuen, tuntuuhan se vähän tyttömäiseltä mutta se on helpompaa kun saa jalkojaan lepuuttaa eikä tarvitse tähtäillä

vessan vedän vasta aamulla (paskanhätä ei onneksi yllätä yöllä)

• pissahousu38

pakko heittää tähän oma stoori

muutama vuosi sitten vaimo alko valittaan, kun jotain kusen roiskeita oli menny pytyn ohi lattialle

hän sanoi, että kyllä miehet voi pissata istualtaan, se on paljon siistimpää

kului pari vuotta, satuin sitten istumaan pissalla kun vaimo avasi wc:n oven(ei sitä yleensä lukittu kun kahden oltiin)
      hän sitten alkoi nauramaan ja pilkkaamaan, että onko musta tullu homo kun istavaltani pissaan ! (oli siis ehtiny unohtamaan neuvoneensa mua)

siitä päivästä lähtien olen lukinnu vessan oven ja kussu lavuaariin, eikä valituksia ole kuulunu

• hätä ei lue lakia

Itse istustelen kun laulan ja lurautan ja samaa suosittelen muillekin. Mutta kyllä ne naisetkin osaavat äänekkäästi pissiä, pärjäävät äänessä miehillekin, ohjailu lienee vielä vaikeampaa.

Ei muuten kannata varsinkaan vanhemman pariskunnan lukita wc:n ovea, jos tulee todellinen hätä, esim. kaatuu wc:ssä, toinen ei pääse avuksi ilman työkaluja.

• K. V

Ompa typerä valittaa naapurin pissiskelystä. Kannattaa ostaa omakotitalo, ja jostakin syrjästä, jossa ei tarvi naapureitten äänistä kärsiä.

• ObsiFI

Määki lorotan aina tikapuilta että tulis mahottoman isot äänet ja piättelen pierua päivät pitkät että saa sitten illalla laukasta jäätävän varpusparven törinöitten kanssa. Just teikäläisiä varten. :)

• nipanapakorurömpsä

itse kusen aina valittajien postiluukuista sisään. ja niin tekee kaikki muutkin meidän kerrostalossa.. käymme vaan tosin kusemassa naapurikerrostalojen luukuista sisään ni ei häiritse oman kerrostalon asukkaita lorotus. ja pöntöt vedetään kerran kuukaudessa ku pitää roskat hävittää eikä jaksa mennä ulos pakkaseen.

• Tyhjäntoimittajat...

Taitaa peniskateutta potevat naiset nyt tehdä kärpäsestä härkäsen tällaisella turhanpäiväisellä valittamisella.

• Vessa on mun linna

Vittu, mie en ainakaan kato kelloa ja mieti naapureita kun menen vessaan kuselle tai paskalle. Aina kussu keskelle pönttöä ja paskon tiiliskiviä.

• Loro-Lauri 4C

Ei kannata kauheasti valittaa ettei se lorottaja ala lorottaa tiedän postiluukusta sisään, saate silloin nauttia myös hajusta.

• Tr0llerman91

Ongelmaan on ratkaisu! Tai useampikin ratkaisuvaihtoehto:
      1) Nimim. "Taijja1" ottaa lääkkeensä, pistää mauttoman kukkahattunsa hattuhyllykköön ja rauhoittuu.
      2) Nimim. "Taijja1" käy lääkärissä hakemassa lääkkeet jollei hänellä lääkitystä vielä ole.
      3) Nimim. "Taijja1" on tr0lli...

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      107
      2685
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2375
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      20
      2255
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1826
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1600
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      166
      1318
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      277
      1138
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1014
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      994
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      178
      920
    Aihe