4-vuotias Mozart suurempi kuin yksikään rokkari

Dhommi´

4-vuotias Mozart oli parempi kuin täysikasvuiset Brian Wilson, Paul McCartney ja Bob Dylan yhteensä.

43

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dhönni

      4-vuotias Mozart suurempi kuin yksikään rokkari

      Pituuden vai painon suhteen?
      Varmaankin voit esittää todisteet kuten Neuvola-kortin.

      • Dhommi'

        Mozart oli Wienin Kuulantyöntäjien juniorivalmennettavien ykkösnimi 4-vuotiaana. Nykyään Mozartin kuulat on käsite.


      • Dhommi´

        "4-vuotias Mozart suurempi kuin yksikään rokkari. Pituuden vai painon suhteen?"

        Ei vaan musiikillisilta taidoiltaan. Kukaan muu 4-vuotias ei ole luultavasti säveltänyt mitään. Mozartilla tuntui olevan kaikki päässään. 4-vuotiaana Mozart oppi soittamaan pianoa ja säveltämään sille. 6-vuotiaana hän opetteli melkein yksin viulunsoiton. Silloin hänen isänsä tajusi lopullisesti, että Mozart on täysin ylivertainen musiikkinero. Alkoi jokapäiväinen, tuskainen koulutus. 8-vuotiaana Mozart sävelsi jo sinfonian orkesterille. 11-vuotiaana oli pianokonserton ja ensimmäisen oopperan aika.

        http://www.ooppera.fi/esittely/oopperan_abc/mozart_oopperasaveltajana


      • Dhommi´
        Dhommi´ kirjoitti:

        "4-vuotias Mozart suurempi kuin yksikään rokkari. Pituuden vai painon suhteen?"

        Ei vaan musiikillisilta taidoiltaan. Kukaan muu 4-vuotias ei ole luultavasti säveltänyt mitään. Mozartilla tuntui olevan kaikki päässään. 4-vuotiaana Mozart oppi soittamaan pianoa ja säveltämään sille. 6-vuotiaana hän opetteli melkein yksin viulunsoiton. Silloin hänen isänsä tajusi lopullisesti, että Mozart on täysin ylivertainen musiikkinero. Alkoi jokapäiväinen, tuskainen koulutus. 8-vuotiaana Mozart sävelsi jo sinfonian orkesterille. 11-vuotiaana oli pianokonserton ja ensimmäisen oopperan aika.

        http://www.ooppera.fi/esittely/oopperan_abc/mozart_oopperasaveltajana

        Ensimmäisestä oopperasta, Mozart 11 vuotta. Tervetuloa musiikkiin!

        http://www.youtube.com/watch?v=4bUMmVhhIoY


    • sgsggsgs

      Hyvä heitto: taisi asialliset argumentit loppua edellisten viestien vastauksiin.

      • Dhommi´

        Samaa mieltä sgsggsgs:n kanssa. Neuvolakortti-vitsi oli harvinaisen tyhmä!

        Kaikki tiesitte, että tarkoitin musiikillista suuruutta. 4-vuotias Mozart on paljon parempi kuin kukaan poppari. Ei kuitenkaan suinkaan klassisen musiikin ainoa lapsinero tämä Wolfgang.

        Mendelssohnin 16 v http://www.youtube.com/watch?v=6K3W2DeNkoQ

        Samassa iässä Lennon tuskaili kitaran virittämisen kanssa. :D


    • dhönni

      Taas kerran tämä vanha tuttu lasten hiekkalaatikko väittely on alkamassa tyyliin: meidän isi on parempi tappelija kuin teidän isi tai meidän äiskällä on riippuvammat tissit kuin teijän äiskällä. Tai että Mozart sitä ja Mendelssohn tätä mutta Lennon vain tota.


      "4-vuotias Mozart oli parempi kuin täysikasvuiset Brian Wilson, Paul McCartney ja Bob Dylan yhteensä." : kirjoitti dhonnin skitsofrenia.

      Fakta: Brian Wilson, Paul McCartney ja Bob Dylan ovat lauluntekijöitä.

      Siispä: Kun Mozartin neuvolakortti näyttää olevan hukassa, niin ei muuta kuin esille Mozartin 4-vuotiaana säveltämiä lauluja, jotta pääsemme vertaamaan

      Tarvitsemme siis esimerkkejä W.A.Mozartin 4-vuotiaana tekemistä lauluista jotka lauluina ovat yhtähyviä tai jopa paljon parempia tai peräti hitimpiä kuin vaikkapa "God only knows" tai "For no one" tai "Like a rolling stone"

      Ehkä on ennakoivasti vastattava dhonnin ja dhonnin skitsofrenian puolesta: Edes vastaavan hyviä lauluja ei 4-vuotias Mozart kirjoittanut ensimmäistäkään. Niitä ei ole. 4-vuotias oli ja on vielä liian lapsi sellaiseen.

      • Dhommi´

        Kiitos viestistäsi, "dhönni"! Se oli hieman erikoinen, mutta osallistumista silti, ja siitä saat pisteet!

        "ei muuta kun esille Mozartin 4-vuotiaana säveltämiä lauluja, jotta pääsemme vertaamaan"

        Laulu ja instrumentaalimusiikki eivät ole vertailullisessa ristiriidassa. Molemmat sisältävät harmonian, melodian ja rakenteen. Itseasiassa ihmisääni on pelkkä instrumentti sekin. Ihmisen suuta käytetään puhaltimissa ja laulamisessa, käsiä melkein kaikissa soittimissa, jalkojakin useissa.

        "Tarvitsemme siis esimerkkejä W.A.Mozartin 4-vuotiaana tekemistä lauluista jotka lauluina ovat yhtähyviä tai jopa paljon parempia tai peräti hitimpiä kuin vaikkapa "God only knows" tai "For no one" tai "Like a rolling stone""

        Hittiys ei ole minkään arvoinen asia musiikissa. Kestävä konserttisuosio on. Mozartin kaikki musiikki on rutkasti parempaa (ja aivan kaikilla kriteereilläkin) kuin mikään kenenkään popparin biisi. Nuo sävellykset esimerkiksi ovat lapsellisia, huippunaan tyhmä tunnelmaralli Like a Rolling Stones.

        "Ehkä on ennakoivasti vastattava dhonnin ja dhonnin skitsofrenian puolesta: Edes vastaavan hyviä lauluja ei 4-vuotias Mozart kirjoittanut ensimmäistäkään. Niitä ei ole. 4-vuotias oli ja on vielä liian lapsi sellaiseen."

        Mozart kirjoitti 8-vuotiaana sinfonian jne. 4-vuotiaana Mozart EI OLLUT LIIAN LAPSI hakatakseen kaikkia poppareita 4-0. =)

        Lue viestini, ja sisäistä.


      • Leopold M.
        Dhommi´ kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi, "dhönni"! Se oli hieman erikoinen, mutta osallistumista silti, ja siitä saat pisteet!

        "ei muuta kun esille Mozartin 4-vuotiaana säveltämiä lauluja, jotta pääsemme vertaamaan"

        Laulu ja instrumentaalimusiikki eivät ole vertailullisessa ristiriidassa. Molemmat sisältävät harmonian, melodian ja rakenteen. Itseasiassa ihmisääni on pelkkä instrumentti sekin. Ihmisen suuta käytetään puhaltimissa ja laulamisessa, käsiä melkein kaikissa soittimissa, jalkojakin useissa.

        "Tarvitsemme siis esimerkkejä W.A.Mozartin 4-vuotiaana tekemistä lauluista jotka lauluina ovat yhtähyviä tai jopa paljon parempia tai peräti hitimpiä kuin vaikkapa "God only knows" tai "For no one" tai "Like a rolling stone""

        Hittiys ei ole minkään arvoinen asia musiikissa. Kestävä konserttisuosio on. Mozartin kaikki musiikki on rutkasti parempaa (ja aivan kaikilla kriteereilläkin) kuin mikään kenenkään popparin biisi. Nuo sävellykset esimerkiksi ovat lapsellisia, huippunaan tyhmä tunnelmaralli Like a Rolling Stones.

        "Ehkä on ennakoivasti vastattava dhonnin ja dhonnin skitsofrenian puolesta: Edes vastaavan hyviä lauluja ei 4-vuotias Mozart kirjoittanut ensimmäistäkään. Niitä ei ole. 4-vuotias oli ja on vielä liian lapsi sellaiseen."

        Mozart kirjoitti 8-vuotiaana sinfonian jne. 4-vuotiaana Mozart EI OLLUT LIIAN LAPSI hakatakseen kaikkia poppareita 4-0. =)

        Lue viestini, ja sisäistä.

        "Lue viestini, ja sisäistä."

        "Mozart kirjoitti 8-vuotiaana sinfonian jne. 4-vuotiaana Mozart EI OLLUT LIIAN LAPSI hakatakseen kaikkia poppareita 4-0. =)"

        Sisäistimme jo. On vain tyhmä väite, mutta ei ole ensimmäistäkään todistetta tuon väitteen tueksi.


      • Dhommi´
        Leopold M. kirjoitti:

        "Lue viestini, ja sisäistä."

        "Mozart kirjoitti 8-vuotiaana sinfonian jne. 4-vuotiaana Mozart EI OLLUT LIIAN LAPSI hakatakseen kaikkia poppareita 4-0. =)"

        Sisäistimme jo. On vain tyhmä väite, mutta ei ole ensimmäistäkään todistetta tuon väitteen tueksi.

        Siis mitä? Kuuntele Mozartin 4-vuotiaana tekemiä kappaleita, niin tiedät.


    • PULUKKINE

      No minulle riittää Rolling Stones, Dylan ja kumppanit. En oikeasti mieti sitä kuinka he ovat huonoja suhteessa klassisen säveltäjiin. Pitäiskö nyt jostain 'yleisestä velvollisuudesta' sitten muuttaa tätä luontasta suuntaansa? Sitäkö tässä nyt haetaan?

      • Dhommi´

        Tässä haetaan sitä, että oppisit katsomaan musiikin historiaa laajemmalta perspektiiviltä kuin muutaman klasarin tunteminen ja joukko perusrokkia. Beatles esimerkiksi on aivan kevyttä melodiapoppia, hieman kivempaa kuin Abba, ja samantasoista kuin Beach Boys. Valitettavasti kaltaisesi poppari kuuntelee klassista vain hyvin alkeellisella ymmärryksellä, melodiahittejä etsien.

        Perusteellisempi kuunteleminen avaa normaalien ihmisten korvat klassisen musiikin ylivertaisen kompleksille musiikkijuonittelulle. Puhun juonittelusta, koska klassinen mestariteos on rakennettu niin, että se antaa koko elämän ajan uutta kuulijalleen. Vaikka Mozartin 40. Ihan eka osa, kaikkien tuntema pääteema. Siinä on PALJON muuta kuin se melodia, jonka kaikki bongaa. Sen sijaan Beatlesin musiikissa ei ole MITÄÄN muuta kuin ne perusmelodiat ja perussoinnut, jotka tosin ovat luovia ja hyviä. Sitten voimme kuunnella vaikka SAMASTA SINFONIASTA neljännen osan, joka on maailman vaikeinta melodiankirjoittamista, ylivertaista kaikin puolin. Eli pelkkä yksittäinen sinfonia antaa jo monialaisia ja kestäviä kokemuksia. Puhumattakaan siitä, että tajuaisit kuinka paljon suurta orkesterimusiikkia Mozart sävelsi jo teinistä alkaen valtavalla tuotteliaisuusluvulla - ja mitä kaikkea muuta ihanaa korvan hellimistä.

        Kun tämän kaiken oivaltaisit, et enää kyselisi mihin Dylanin ja Beatlesin ralleja tarvitsee. Ei niitä tarvitse yhtään mihinkään


      • sgsgsgsgsg
        Dhommi´ kirjoitti:

        Tässä haetaan sitä, että oppisit katsomaan musiikin historiaa laajemmalta perspektiiviltä kuin muutaman klasarin tunteminen ja joukko perusrokkia. Beatles esimerkiksi on aivan kevyttä melodiapoppia, hieman kivempaa kuin Abba, ja samantasoista kuin Beach Boys. Valitettavasti kaltaisesi poppari kuuntelee klassista vain hyvin alkeellisella ymmärryksellä, melodiahittejä etsien.

        Perusteellisempi kuunteleminen avaa normaalien ihmisten korvat klassisen musiikin ylivertaisen kompleksille musiikkijuonittelulle. Puhun juonittelusta, koska klassinen mestariteos on rakennettu niin, että se antaa koko elämän ajan uutta kuulijalleen. Vaikka Mozartin 40. Ihan eka osa, kaikkien tuntema pääteema. Siinä on PALJON muuta kuin se melodia, jonka kaikki bongaa. Sen sijaan Beatlesin musiikissa ei ole MITÄÄN muuta kuin ne perusmelodiat ja perussoinnut, jotka tosin ovat luovia ja hyviä. Sitten voimme kuunnella vaikka SAMASTA SINFONIASTA neljännen osan, joka on maailman vaikeinta melodiankirjoittamista, ylivertaista kaikin puolin. Eli pelkkä yksittäinen sinfonia antaa jo monialaisia ja kestäviä kokemuksia. Puhumattakaan siitä, että tajuaisit kuinka paljon suurta orkesterimusiikkia Mozart sävelsi jo teinistä alkaen valtavalla tuotteliaisuusluvulla - ja mitä kaikkea muuta ihanaa korvan hellimistä.

        Kun tämän kaiken oivaltaisit, et enää kyselisi mihin Dylanin ja Beatlesin ralleja tarvitsee. Ei niitä tarvitse yhtään mihinkään

        Sinulla ei asiantuntemus eikä tunne riitä keskustelemaan Beatlesista, tämän voimme todeta edellisistä avauksista.

        Mene keskustelemaan 4 vuotiaista tai Motzartista - mikä lie preferenssi - asianmukaiseen paikkaan.


      • Herää realismiin
        Dhommi´ kirjoitti:

        Tässä haetaan sitä, että oppisit katsomaan musiikin historiaa laajemmalta perspektiiviltä kuin muutaman klasarin tunteminen ja joukko perusrokkia. Beatles esimerkiksi on aivan kevyttä melodiapoppia, hieman kivempaa kuin Abba, ja samantasoista kuin Beach Boys. Valitettavasti kaltaisesi poppari kuuntelee klassista vain hyvin alkeellisella ymmärryksellä, melodiahittejä etsien.

        Perusteellisempi kuunteleminen avaa normaalien ihmisten korvat klassisen musiikin ylivertaisen kompleksille musiikkijuonittelulle. Puhun juonittelusta, koska klassinen mestariteos on rakennettu niin, että se antaa koko elämän ajan uutta kuulijalleen. Vaikka Mozartin 40. Ihan eka osa, kaikkien tuntema pääteema. Siinä on PALJON muuta kuin se melodia, jonka kaikki bongaa. Sen sijaan Beatlesin musiikissa ei ole MITÄÄN muuta kuin ne perusmelodiat ja perussoinnut, jotka tosin ovat luovia ja hyviä. Sitten voimme kuunnella vaikka SAMASTA SINFONIASTA neljännen osan, joka on maailman vaikeinta melodiankirjoittamista, ylivertaista kaikin puolin. Eli pelkkä yksittäinen sinfonia antaa jo monialaisia ja kestäviä kokemuksia. Puhumattakaan siitä, että tajuaisit kuinka paljon suurta orkesterimusiikkia Mozart sävelsi jo teinistä alkaen valtavalla tuotteliaisuusluvulla - ja mitä kaikkea muuta ihanaa korvan hellimistä.

        Kun tämän kaiken oivaltaisit, et enää kyselisi mihin Dylanin ja Beatlesin ralleja tarvitsee. Ei niitä tarvitse yhtään mihinkään

        Dhommi, olet yhtä pöpi kuin ennenkin. Jaarittelet asiasta, josta kukaan ei ole kiinnostunut. Et vastaa helppoihin kysymyksiin, vaan sen sijaan heität täysin kajahtanutta kommenttia 4-vuotiaan Mozartin paremmuudesta.

        Et sinä tai kukaan muukaan voi tietää kuinka hyvä tai huono hän oli, kun kukaan ei ole kuullut hänen soittavan. 4-vuotiaan tekemät sävelmätkin ovat 4-vuotiaan tekemiä ja vastaavia kuulee Youtubessa: lapset tekevät musiikkia lapsen älyllä ja sitä ei vielä kovin hienoksi musiikiksi voi sanoa. Se, että tuon ikäinen osaa soittaa hyvin ei vielä tarkoita sitä, että hän myös osaisi säveltää hyvin.


      • Dhommi´
        sgsgsgsgsg kirjoitti:

        Sinulla ei asiantuntemus eikä tunne riitä keskustelemaan Beatlesista, tämän voimme todeta edellisistä avauksista.

        Mene keskustelemaan 4 vuotiaista tai Motzartista - mikä lie preferenssi - asianmukaiseen paikkaan.

        Minä tunnen jokaisen Beatlesin albumin ja kappaleen kuin omat taskuni. Tiedän bändistä triviaa ja miekkosten lahjojen puutteista hyvinkin paljon.

        Kirjoitit ettei asiantuntemus riitä. No, Beatlesin hallitsemiseen ei koulutusta edes tarvitse. Kirjoitit myös TUNTEESTA. Tiedoksi sinulle, että kaikilla on tunne, joten kaikkien tunne riittää.


      • Dhommi´
        Herää realismiin kirjoitti:

        Dhommi, olet yhtä pöpi kuin ennenkin. Jaarittelet asiasta, josta kukaan ei ole kiinnostunut. Et vastaa helppoihin kysymyksiin, vaan sen sijaan heität täysin kajahtanutta kommenttia 4-vuotiaan Mozartin paremmuudesta.

        Et sinä tai kukaan muukaan voi tietää kuinka hyvä tai huono hän oli, kun kukaan ei ole kuullut hänen soittavan. 4-vuotiaan tekemät sävelmätkin ovat 4-vuotiaan tekemiä ja vastaavia kuulee Youtubessa: lapset tekevät musiikkia lapsen älyllä ja sitä ei vielä kovin hienoksi musiikiksi voi sanoa. Se, että tuon ikäinen osaa soittaa hyvin ei vielä tarkoita sitä, että hän myös osaisi säveltää hyvin.

        Kiitos osallistumisesta, "Herää realismiin"!

        Nyt minun pitää kertoa sinulle yksi ISO juttu. Kirjoitit

        " 4-vuotiaan tekemät sävelmätkin ovat 4-vuotiaan tekemiä ja vastaavia kuulee Youtubessa: lapset tekevät musiikkia lapsen älyllä ja sitä ei vielä kovin hienoksi musiikiksi voi sanoa. Se, että tuon ikäinen osaa soittaa hyvin ei vielä tarkoita sitä, että hän myös osaisi säveltää hyvin."

        MUTTA KUN MOZART OLIKIN LAPSINERO. TÄYSIN AINUTLAATUINEN MUSIIKKINERO JO LAPSENA.


      • Dhommi on antinero
        Dhommi´ kirjoitti:

        Kiitos osallistumisesta, "Herää realismiin"!

        Nyt minun pitää kertoa sinulle yksi ISO juttu. Kirjoitit

        " 4-vuotiaan tekemät sävelmätkin ovat 4-vuotiaan tekemiä ja vastaavia kuulee Youtubessa: lapset tekevät musiikkia lapsen älyllä ja sitä ei vielä kovin hienoksi musiikiksi voi sanoa. Se, että tuon ikäinen osaa soittaa hyvin ei vielä tarkoita sitä, että hän myös osaisi säveltää hyvin."

        MUTTA KUN MOZART OLIKIN LAPSINERO. TÄYSIN AINUTLAATUINEN MUSIIKKINERO JO LAPSENA.

        Lapsinero? Ei ole mitään lapsineroja, eikä ole koskaan ollutkaan. Joku lapsi voi olla jossain asiassa toista lahjakkaampi, mutta mikään lapsinero hänkään ei ole. Nero on jotain ihan muuta kuin mitä sinä luulet sen olevan.


      • Dhommi´
        Dhommi on antinero kirjoitti:

        Lapsinero? Ei ole mitään lapsineroja, eikä ole koskaan ollutkaan. Joku lapsi voi olla jossain asiassa toista lahjakkaampi, mutta mikään lapsinero hänkään ei ole. Nero on jotain ihan muuta kuin mitä sinä luulet sen olevan.

        Kiitos viestistäsi, "Dhommi on antinero"!

        Lapsineroja on ollut olemassa monissa asioissa: fysiikan, matematiikan, musiikin ja kuvataiteen parissa. Joistakin lapsineroista kasvaa suuri taiteilija tai tieteilijä varttuessaan, esimerkiksi Mozart, Mendelssohn ja Picasso olivat aikuisina innovatiivisia suuria ihmisiä.

        Mozart on ehkäpä kaikkien aikojen ykkösnero musiikissa. Hän on suurin lapsinero kautta aikojen. Hän oppi soittamaan viulua 6-vuotiaana ilman opastusta. Ennen sitä hän jo sävelsi ja soitti pianoa kuin vanha tekijä. 8-vuotiaana Mozart sävelsi sinfonian.

        Sinä olet aloittelija musiikissa, opastan sinua aina.


    • Mikä Dhommia riipii?

      Kerropa Dhommi meille mikä sai/pakotti sinut pysymään poissa Beatles-palstalta?

      Palsta oli ok siihen asti, kunnes tulit pakkomielteinesi takaisin. Sama sairas väittelysi jatkuu yhtä hulluna kuin ennenkin. Mikä riipii?

    • Ikioma palsta

      Dhommia varten olisi olemassa ihan ikioma palsta: http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3503 mutta jostain syystä se/hän ei siellä viihdy.

      Esimerkiksi ei minulla ole tarvetta mennä häiriköimään vaikkapa räppäreiden tai suomi-iskelmän ihailijoiden palstoille. Lisäksi on olemassa suuri joukko ihmisiä, joita musiikki ei kosketa muuten kuin sattumalla radiosta kuultuna olipa se sitten klassista rockia tai uusinta listapoppia.

      • dggdddgdgd

        Ilmeisesti asiantuntemus ei tuollekkaan palstalle riitä pätemiseen. Ehkä se vauva.fi on paras 4 v kekskusteluun.


      • Dhommi´

        "Lisäksi on olemassa suuri joukko ihmisiä, joita musiikki ei kosketa muuten kuin sattumalla radiosta kuultuna olipa se sitten klassista rockia tai uusinta listapoppia."

        Aivan niin. Sitten on niitä, joille musiikki on vuosikymmenten soittoharrastus tai ammatti. Te olette niitä, jotka kuuntelevat poppia radiosta, ja OTTAKAA ihmeessä tämä positio ihan tosissanne, ymmärtää että KUULUTTE moukkiin,ette tietäjiin.


      • Dhimmi'
        dggdddgdgd kirjoitti:

        Ilmeisesti asiantuntemus ei tuollekkaan palstalle riitä pätemiseen. Ehkä se vauva.fi on paras 4 v kekskusteluun.

        Dhommi on seinähullu. Siispä sopiva palsta on Koti ja rakentaminen:

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/7


    • sdsdssdsds

      Tästähän on tehty piirretty, jossa baby-muusikot säntäilevät.


      D taitaakin olla joulun kunniaksi piirrettyjen elokuvien miehiä!

      Olikohan 4-vuotiaalla Motzartilla pitkä musiikkikoulutus takanaan? EIkös se ollut elinehtomusiikin tekemiselle?

      "Jatkuva konserttisuosio" = parempaa kuin Beatles ja suositumpaakin. Kuitenkin "konsertissa" D:n mukaan ei soiteta kuin klassista. Klassinen kehäpäätelmä.

      Tästä päästään vanhaan jankkaukseen siitä ettei Beatlesia koskaan soiteta missään, koska Beatles ei enää soita. Eikä Beatlesia koskaan soiteta klassisen taitajien toimesta paitsi jatkuvasti jossain päin maailmaa.
      Ei muuten Motzartkaan soita enää missään - ellei rokkaa Lennonin kanssa. On vain wanna be Motzartteja, jotka ei saa omaa musiikkiaan tehtyä, aikansa Saliereja.Paitsi, että Salieri teki omaa musiikkia.

      • Dhommi´

        Et varmaan ole mikään hirveän menestynyt ihminen, viestisi on sellaita puuroa :D


      • sddsdsdsdds
        Dhommi´ kirjoitti:

        Et varmaan ole mikään hirveän menestynyt ihminen, viestisi on sellaita puuroa :D

        Millä mittaat menestyksen? Eihän Motzartin jälkeen ole ollut menestynyttä ihmistä?

        Eikös puuro maistu näin jouluna? Sen sijaan sekopoltseilusi ei oikein maistu missään.


      • Dhommin apea joulu
        sddsdsdsdds kirjoitti:

        Millä mittaat menestyksen? Eihän Motzartin jälkeen ole ollut menestynyttä ihmistä?

        Eikös puuro maistu näin jouluna? Sen sijaan sekopoltseilusi ei oikein maistu missään.

        Dhommia ketuttaa, kun ei löytänyt joulupuurostaan mantelia. Mantelin tilalle on laitettu rauhoittava pilleri.


      • sdsdsddsdsdsd
        Dhommin apea joulu kirjoitti:

        Dhommia ketuttaa, kun ei löytänyt joulupuurostaan mantelia. Mantelin tilalle on laitettu rauhoittava pilleri.

        Pillerit taitaa olla hukas


    • sibelius forever

      beatlesit tekivät musiikkihistorian mielenkiintoisimmat melodiat. paljon mielenkiintoisempia kuin mozart tai beethoevean tai edes suuri ja mahtava sibelius.

      • Dhommi´

        Beatlesin melodioita ei voi verrata Mozartiin , Beethoveniin tai Sibeliukseen missään suhteessa.

        Kuuntelepa vaikka seuraavat melodiat:

        Mozartin sinfonia 40, finaali (katso vaikka pelkästään neljä ensimmäistä tahtia, niin olet jo valmis hylkäämään koko Beatlesin)

        Bachin 5. brandenburgilainen - avausteema on jo nerokkaampi kuin kaikki poppi

        Sibelius nyt ei ole suuri mestari melodiassa, mutta paljon poppareita merkittävämpi.


      • BeatlesHiipiiSinuun
        Dhommi´ kirjoitti:

        Beatlesin melodioita ei voi verrata Mozartiin , Beethoveniin tai Sibeliukseen missään suhteessa.

        Kuuntelepa vaikka seuraavat melodiat:

        Mozartin sinfonia 40, finaali (katso vaikka pelkästään neljä ensimmäistä tahtia, niin olet jo valmis hylkäämään koko Beatlesin)

        Bachin 5. brandenburgilainen - avausteema on jo nerokkaampi kuin kaikki poppi

        Sibelius nyt ei ole suuri mestari melodiassa, mutta paljon poppareita merkittävämpi.

        "Beatlesin melodioita ei voi verrata Mozartiin , Beethoveniin tai Sibeliukseen missään suhteessa."

        Olet kuitenkin jatkuvasti verrannut Beatlesin melodioita, harmonioita, ym. Mozartiin, Beethoveniin sekä muihin klasareihin. Sinulla taitaa olla jonkin sortin jakomielitauti, kun päätät ensin olla yhtä mieltä ja sitten toista, mutta aihe on sama eli vertailu.

        Eräässä toisessa kirjoituksessa kehuit Beatlesin melodioita, vaikka aiemmin haukuit niitä. Oletko sittenkin päästänyt Beatlesin sydämeesi ja olet vihdoin valmis eheytymään musiikillisesti? Beatles on musiikin palatsi ja palatsin ovet ovat juuri sinua varten auki. Salli Beatlesin tulla tykösi!


    • Dhimmi'

      > Mozartin sinfonia 40, finaali (katso vaikka pelkästään neljä ensimmäistä tahtia, niin olet jo valmis hylkäämään koko Beatlesin)

      Mikset itse kuuntele. Onko jotenkin vaan kivempi jankuttaa Beatlesista?

      • Dhommi´

        Kuuntelen tietysti! Klassinen on parasta. Kuuntele sinä, jotta aivosi kehittyvät erottamaan melodioiden erikoisuuksia. Beatlesin melodiat ovat hyviä, arvostan niitä, mutta Bach ja Mozart ovat tässäkin historian ykköset. Muissa asioissa (kuten harmonia, rakenne) Beatles on naurettava vitsi. Kelvollisen melodia-aineksen luonti oli ainoa johon Beatles, pelkkä McCartney, pystyi.


      • Dhimmi'
        Dhommi´ kirjoitti:

        Kuuntelen tietysti! Klassinen on parasta. Kuuntele sinä, jotta aivosi kehittyvät erottamaan melodioiden erikoisuuksia. Beatlesin melodiat ovat hyviä, arvostan niitä, mutta Bach ja Mozart ovat tässäkin historian ykköset. Muissa asioissa (kuten harmonia, rakenne) Beatles on naurettava vitsi. Kelvollisen melodia-aineksen luonti oli ainoa johon Beatles, pelkkä McCartney, pystyi.

        Et ole hylännyt Beatlesia.


      • sdsddsdsdsds
        Dhimmi' kirjoitti:

        Et ole hylännyt Beatlesia.

        Sehän on peniskateellinen Beatlesille. Musiikille, sävellyksille, aikaansaannoksille, menestykselle, naisille, jopa kuolemalle.


    • Dhommi´

      Olen hylännyt Beatlesin kuuntelemisen, koska kyseessä on selvästi matalamman musiikkisisällön keissi kuin kuka tahansa tunnettu taidemusiikin sävelmestari. Mutta sen sijasta EN OLE HYLÄNNYT sivistämistä. Olen aina ollut avulias kanssaihmisten musiikkiymmärryksen kehitystarpeet huomattuani. Ja minulla on paljon kavereja siitä huolimatta - paitsi tämän ahdasmielisen uikuttajajengin joukossa.

      • Ote lipsuu

        "Ja minulla on paljon kavereja siitä huolimatta - paitsi tämän ahdasmielisen uikuttajajengin joukossa."

        Melko vaikeaa uskoa, että sinulla olisi kavereja (huomaa kirjoitusvirhe). Jos on, niin ovatko hekin samanlaisia uikuttajia ja jankuttajia kuin sinä?

        "Beatlesin melodiat ovat hyviä, arvostan niitä...... Kelvollisen melodia-aineksen luonti oli ainoa johon Beatles, pelkkä McCartney, pystyi."

        Olet aiemmin pakkomielteisesti väittänyt, että Beatlesilla oli huonoja melodioita ja ettei Beatlesilla ollut kelvollisia, tai ylipäätään melodioita. Mistä moinen takinkääntö?


    • Dhommi´

      "Olet aiemmin pakkomielteisesti väittänyt, että Beatlesilla oli huonoja melodioita ja ettei Beatlesilla ollut kelvollisia, tai ylipäätään melodioita. Mistä moinen takinkääntö? "

      Beatlesin melodioiden sisällöstä ei voida puhua tarkasti ellei yksilöidä kutakin beatlea. McCartney on vahva PIENISSÄ melodioissa. Melodisen oivalluksen taso on ihailtava, mutta pitkälinjaisuutta ja melodioiden pituutta/määrää vaadittaisiin enemmän, jotta McCartney alkaisi kilpailla vaikka Schubertin sinfonioiden, Prokofjevin orkesteriteosten tai Mozartin laulujen melodiikan kanssa. Macca osaa viehkouden, sulokkuuden ja esteettisyyden, mutta EI isompia linjoja. Lisäksi kenenkään popparin musikaalisuus ei riitä sellaisten suvereenien ydinteemojen luomiseen kuin mitä Mozart tekee sinfoniassa 40!

      Lennon oli kuulemma mies, joka ensin alkoi tapailla jotain junttimaista rytmiä ja sitten keksi siihen kaavamaiset soinnut - ja sitten teki melodian. No, tästä näkee mainiosti miksi Lennonin melodiat ovat mitä ovat. Ne ovat usein yhden nuotin varassa roikkuvia. Silloin kuin Lennon koitti tehdä edes vähän sofistikoituneemaa (kuin siis yksinuottinen melodia), luonnollisuus ei enää toteudu. Bachin uskomattomuus on siinä, että vaikka musiikki olisi kuinka suunnattoman monimutkaista, se on aina luonnollista. Lennonin kaltainen apina-amatööri ei pysty pitämään luonnollisuutta kuin umpi-yksinkertaisissa yhden nuotin kappaleissa. (Strawberry Fields Forever on Penny Laneen verrattuna epäluonteva, ja molemmat yhtä "vaikeita", osoittaa tyhjentävästi miesten lahjojen erot).

      Ringo on älykääpiä musiikissa, mutta Harrison on yhtä huono kuin Lennon - vaikkei näin Beatlesfani kai ajattele. Kyllä se niin on, että Lennon on yhtä keskinkertainen kuin Harrisonkin. Muusikkonahan Harrison oli ainakin silloin etevämpi kun Lennon oli 16v. Silloinhan Lennon ei osannut edes virittää kitaraa. :D

      • Dhommi´

        Jos haluatte oppia melodiasta, kuunnelkaa

        Mozart 40 FINAALI

        Pääsette alkuun.


      • sddsdssd
        Dhommi´ kirjoitti:

        Jos haluatte oppia melodiasta, kuunnelkaa

        Mozart 40 FINAALI

        Pääsette alkuun.

        Kuuntele Strawberry fields 100 kertaa alkuun. Se avautuu pikkuhiljaa sinullekkin, ehkä


    • lappeelleen

      kuuntele YESin : Clos e to the edge j a tuu sit selttään

    • Dhommi´

      Kuvitteleeko joku että Yes on jonkun Schubertin tasolla? :D

      • sddsdsddssdsd

        Totta.

        ensi tulee schubert, sitten motzart, sitten yes ja kaukana yläpuolella beatles


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe