Mä hiihdän Ullavan järvelle aattona....

Hiihtohullu

Nyt kun lunta on paljon, niin meikäläinen meinaa tehdä joulu aattona haasteen.
Meinaan hiihtään täältä Kokkolasta Ullavanjärvelle.
Ensin käyn täällä saunassa, sen jälkeen hiihdän Ullavanjärvelle ja kohokohta on se, et teen sinne avannon ja käyn avannossa uimassa.
Sit pitäs hiihtää taks Kokkolaan jouluaterialle.
Eiks täs oo hyvä jouluhaaste ?
Toivotaan, et ei oo hirveen kylmä, että ei jäädy kotimatkalla.
Mä oon avanut sit hiihtokassa tätä haastetta varten.

38

1141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiihtohullu

      Eilen saavuin tänne Ullavanjärvelle, mutta en saanut tehtyä reikää jäähän.
      Olin lähdössä hiihtämään kotiapäin, kun suksi katkesi, siinä rytäkässä katkesivat myös hiihtosauvat ja jouduin palaamaan takaisin sinne laavulle, jossa vietin aattoillan joulu hetken joulukinkkua syöden.
      Olen nyt polttanut täällä näitä polttopuita ja kannettavan tietokoneen vara-akulla lähetän täältä tilannetietoja.
      Yön jouduin viettämään täällä laavussa.
      Polttopuita ei ole kovin moneksi päivää ja kännykkä unohtui kotiin.
      Jostain pitäisi saada ehjä suksi ja sauvat, että täältä pääsisi kotia päin.
      Ei tämä laavu oikeen lämpöä pidä, nyt täällä on 8,3 lämmintä, mutta aamu yöllä heräsin kovaan viluun ja lämpötila näytti 4,3 astetta.
      Täytyykö hiihtoretki unohtaa ja lähteä jalkapatikassa kotimatkalle, koska ei asia tästä kummene, eikä täällä kauaa pärjää, kun eväät on lopussa.

      Tämä on hieno laavu, lumeen hautautunut, vaikka ei kovin lämmin talvella.
      Paistinpannu tuossa roikkuu naulasta ja kertakäyttölautas pino se tuossa kaapissa köllöttelee.
      Onpa tuohon joku jättänyt ehjän hernekeittopurkinkin, mutta umpijäässä näyttää olevan, eikä ole kattilaa, jossa sitä lämmittäisi.
      Tilanne jatkuu Ullavan saarella sijaitsevalta laavulta....

    • Apua tullee jos

      Sijaintitiedot tuleen vaan, kiipeliin ei jätetä kettään, eikä ainakaan joulunaikaan. Vankka arvostus moiselle kovalle rutistukselle kyllä.

    • sikapossu

      voisit tänä jouluna mennä vesisuksilla sinne

      • Järvi olento

        Onpas tosiaakin ihan toisenlainen sää tänä jouluna, kuin mitä oli viime jouluna.
        Viime joulunahan oli järvet jäässä tähän aikaan ja nyt ei ole jäätä ollenkaan.
        Oli tässä jo järvet jäässä, että jäällä oli miehiä kävelemässä, kun oli se vähän kylmempi ajanjakso, mutta nyt taitaa olla kaikki jää sulanut.
        Ainut hyvä puoli tässä lämpimässä säässä on se, että lumet on sulaneet katolta, kun ei sinne korkeanpaikan kammoisena uskalla kiivetä lunta pudottamaan ja tietenkin se, että asunnon lämmitys kustannukset ovat pienemmät.

        Kummaa valittamista tuollainen, että energia yhtiöt valittaa, kun ei lämpimällä kulu energiaa vaikka joka paikassa vaaditaan säästöjä.
        Eikös se ole säästöä mitä parhaimmassa muodossa, kun lämmitykseen menee vähän energiaa.
        Sitä vähemmän syntyy saasteita, mitä vähemmän tarvii lämmittää asuntoja.
        Eivät nuo päättäjät ole mihinkään tyytyväisiä.
        Jos on kylmä, niin syyllistetään, että kuluu paljo energiaa lämmittämiseen, ympäristöä saastutetaan ja energian hintaa pitää nostaa, koska sitä kuluu liikaa.
        Jos on lämmin, niin syyllistetään, että ei kulu energiaa ja pitää nostaa energian hintaa, kun sitä ei kuluu niin vähän, kun on lämmintä.


    • joulupukkitumppi

      meinaatko tänä jouluaattona hiihtää sinne?

      • sota saapuu

        Totta kai se hiihtää


    • Mato mies

      Minä taas meinaan ryömiä Ullavaan vielä ennen joulua tien reunaa.
      Lähden ryömimään maanan aamuna, ensin pyörätietä Kälviälle saakka ja sen jälkeen tien reunaa.
      Taitaa siinä vajaa pari viikkoa mennä pyörätietä ryömiessä Kälviälle, jollei karhu sitten syö jossain kälviä taipaleella yösydännä.
      Kälviän ja Ullavan välillä voi karhu käydä kimppuun, kun ryömien matka hitaasti etenee.
      Älkää ajako päälle, jos näätte maassa ryömivän olennon, se olen minä.
      Ruokaa ja juotavaa voi kyllä tarjota, mutta ei ambulanssia saa soittaa.

      Meinasin eksyä Kälviän takamaille syksyllä, kun outoon taimikkoon menin marjamatkalla ja hetken aikaa pyörin ja en tienyt mistä päin olin tullut.
      Vaikka selvä polku ja tola meni, niin niitä ei enää löytänyt, vaikka poikkesi muutaman 10 metriä sivuun.
      On meinaan pelottava tunne, kun ei enää tiedä mistä suunasta on tullu ja kaikki suunat näyttää samanlaisilta, eikä tiedä minne pitäisi mennä.

      Oli muuten älyttömän suuri helpotus, kun viimein huomasin metsäautotien aukion reunassa ja olin harhaillut 200 metriä aivan toisaalle, missä oletin auton olevan eli suuntavaisto täysin sekaisin.
      Kälviä takamaat ovat senverran laajat ja syrjäiset, että jos sinne eksyy, niin kauan saa olla hukassa, metsiä riittää.

      • varo vaaraa

        ei kannata ryömiä päin koiranpaskaa


    • pukki kaustarista

      tänä jouluna tulee musta joulu

    • notwannabe

      Korventiellä jotakin korpee pahasti ja pipo kiristää.

    • notwannabe

      Nyt korventiellä hullut riehuu!

    • patupatu

      onko kaustarissa hyviä joulupukkeja

    • Hiihtohullu

      Ensi perjantaina klo 01.30 on tarkoitus uida koko suntin läpi merelle saakka.
      Lähtöpaikka sijaitsee Suntin yläjuoksulla Heinolan alueen alkupäässä.
      Olen suunnitellut Suntin läpiuintia koko tämän kesän.
      Olen käynyt jo 10 kertaa harjoittelemassa, ensimmäisen kerran Juhannuksena.

      • Black-ops

        Siellä on poliisi partio sitten että turha yrittää mitään hovila kakkosia!


    • Sitä-saa-mitä-tilaa

      Kanuunan kuulapäillä on aivokasvaimet päässä lisääntyneet radikaalisti. Suositellaan pikaista pään amputaatiota joka tullaan tarvittaessa suorittamaan pakkotoimen piteenä mamu avustajien suorittamana.

    • Toimitus-toisiaan-pökkii

      Allermedia tökkii

    • lahdenpoika

      tuleekin valkea joulu oliko kukaan tänään miestenpiirin joulujuhlassa?

      • Trolliolli-punttikselta

        Mieheksi voi kutsua itseään sitten kun penkkaa vähintäänkin oman painonsa. Alle satakiloiset punnitaan neuvolassa eikä sitä asiaa punnita missään neuvotteluissa.

        Homot sauvoineen kuuluvat kaappiin eikä mihinkään piirinmestaruuskisoihin.

        Skeletoneille vellit naamaan ja kaappiin piiloon. Miehet syö lihaa.


    • TOSIammattilainen

      Reijo laittaa heti tappaviin connibear rautoihin jäävät elukat lihoiksi halal teurastamalla näin joulun alla ja myy paikalliseen kebappi paikkaan, Vanha armeijan kommando pipo mallia skappari vielä kun sattuu olemaan tallella kaapissa lapin leukun vieressä.

    • raineriavannosta

      meneekö TR Palmaan aattona? Siellä on avantouinti. Tervetuloa.

    • vesiveijarinukot

      Miten TR viettää itsenäisyyspäivää

    • lahdenleipomostapekka

      miestenpiirin joulujuhla Fållanissa 13.12. tumppi viettää läksiäisiä

    • Armedi

      Hahah, voi vitsit mikä petkutus. Täällä oikeasti kaikki uskoo kaverin tehneen tän. Totuus on et lähimarketille pyörähtänyt vanhalla volvollaan ja ostanut sieltä kontin kaljaa :D

      Melkoinen urheilumies.

    • Hiihtohullu

      Onko Ullavan järvi jäässä, mä hiihdän myös tänä jouluna Ullavanjärvelle.
      Laitan sinne kotaan valakian ja teen jäähän reiän.
      Menen sitten avantoon ja polskin avannossa, kunnes ajaudun jääkannen alle ja sinne sitten eksyn, en muista mistä tulin ja happi loppuu ja sitten sitä vaan haukkaa vettä viimeisen kerran ja sen pituinen elämä se, joka loppui Ullavanjärven jääkannen alle jouluaattona.

    • Suksivit

      5 vuotta sitten oli jäässä. TOLLO!

    • kjelloonkomeamies

      mä pyöräilen ullavalle , ullavan cowboyt asuu siellä olen pyöräilevä kjello kokkolasta.

    • Anonyymi

      muistaako kukaan ullavan seurakunnan entistä kirkkoherraa

      • Anonyymi

        Oliko se se facistinen kirkkoherra?


    • Anonyymi

      huumorintajuinen

    • Anonyymi

      mee ullavan kirkkoon joulumessuun

    • Anonyymi

      ehtoollisessa me syömme ja juomme Kristuksen ruumiin ja veren

      • Anonyymi

        Sairasta on uskontosadut


    • Anonyymi

      mitenhän jalkapallolegenda iivarin jouluaatto sujuu

    • Anonyymi

      Tämä viesti on selvä todiste, että ilmasto alkaa kylmetä.
      2013 joulukuussa oli järvet sulat, vähemmän pakkasta ja vähemmän lunta, kuin nyt 10 vuotta myöhemmin.
      Joku "viisas" tutkija vielä syksyllä painotti, että lumiset pakkastalvet ovat yhä harvinaisempaa herkkua.
      Ei muuten lopu lumiset talvet ja pakkaset suomesta, ne jopa lisääntyy eli enemmän pakkasia ja enemmän lunta.

    • Anonyymi

      Mitä passskaa ei ilmasto mihinkään muutu kuten olen ennustanut. Lukekaa ennusteeni tältä sivustolta ja uskokaa Kokkolan viisainta miestä, hah hah haaa!!!...

      JK Lukemattomat kutsunnat olen Ullavassa järjestänyt ja ihaillut poikien vartaloita.

      • Anonyymi

        Kuluva vuosi kuitenkin tulee globaalisti olemaan mittaushistorian lämpimin. Vain tässä Suomen ja osin pohjoismaiden kohdalla syksy on ollut keskimääräistä koleampi. , mutta kaikkialla muualla maapallolla on ollut keskimääräistä lämpimämpää kuluneena vuonna.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe