Venäjän tullista

Eastman

Venäjän tullista liikkuu kainlaisia väitteitä kuten:
"Venäjän tulli keksii joka kuukausi uusia sääntöjä ja maksuja estääkseen liikkumista ja kaupankäyntiä."

Osaako joku mainita yhdenkin. Ise kun en ole viikottain rajan ylittävänä moista huomannut.

7

11146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marko135kg

      on kato ongelmallisia niille jotka eivät niitä osaa lukea tai ota niistä selvää. Itsellä meni viime kesänä autonvientilappu vanhaksi kesälomalla, kuulustelut, käräjät ja sakot, suomessa olis tullut joku helvetin iso autoveropäälle. No onpahan tullut sen jälkeen lappu tarkastettua huolellisesti...

      Emmäää sitä tienny.... Mä luulin.... Suomessakin voi....

      Ens viikolla voisit ylittääs sen rajan niitten pikkuautojen kanssa ja tuoda ne mulle...

    • Parohod

      Tapaus 1.

      Olen tulossa omalla autolla Värtsilän kautta Suomeen. Päivä on kuuma ja meille kaikille maistuisi virvoke. Viereisestä autosta tulli takavarikoi oluet - noin viisitoista tölkkiä. Meikä kysymään, että mikäs nyt on? Tullimies sanoo, että lain mukaan saa Venäjältä viedä ulkomaille olutta vain sen verran kuin tarvitsee matkallaan määränpäähän ja 15 tölkkiä ei yksinäinen kuljettaja voi juoda ennen mitä tahansa kaupunkia.

      Meikä pyytää näyttämään ko. lainkohdan ja se myös näytetään!!! Siis sen mukaan vain tullin jälkeen sijaitsevasta taxfreestä ostetun oluen saa viedä tuliaisiksi ulkomaille.

      Sitten tullimies kysyy minun oluitani. Se ei ole hänen mielimerkkejään, joten tällä kertaa se on laillista.

      Tapaus 2.

      Ystäväni ostaa Petroskoista taiteilijayhdistyksen kaupasta taulun ja pyytää siitä "uutuustodistuksen". Petroskoin lentokentän tulli ei hyväksy ko. todistusta vaikka Värtsilä on sen aina hyväksynyt. Todistus pitää olla kulttuuriministeriöstä.

      Tapaus 3.

      Petroskoin lentokentällä käsikäyttöinen radioaktiivisuusmittari huutaa kaikkien laukkujen kohdalla - myös minun salkkuni vieressä. Yksi kollegani on myöshästyä koneesta, kun hänen laukkuaan tutkitaan ja tutkitaan ja tutkitaan, koska siellä kuulemma on jotain radioaktiivista!

      Tapaus 4.

      Ylitämme kahden auton voimin rajan Vartiuksesta. Minulla on voimassaoleva autositoumuslomake, mutta toiselle autolle Venäjän tulli leimaa vain tulliselvityslomakkeeseen auton tiedot ja sanoo sen riittävän.

      Palaamme Nuijamaan kautta ja toinen auto olisi kai jäänyt rajan taakse, jos en olisi ollut paikalla tappelemassa sitä yli. Toisen auton kuljettaja oli kuulemma kadottanut autositoumuksen.

      Seuraavan kerran mennessäni yksin Vartiuksesta sama juttu. Nyt minulla ei ollut voimassaolevaa plankettia ja oli kova tappelu saada se. Paluuni oli Värtsilästä.

      Siis älä suostu Vartiuksessa pelkkään tullariin tehtyyn automerkintään, jos palaat muun raja-aseman kautta. Mitenhän tänä kesänä on Vartiuksessa ollut tullarien kanssa - onko olleet vielä käytössä?

      Mutta tämä on matkailun suola ja eteläisessä maailmassa löytyy oikein kunnollista mielivaltaa ... Kun siellä on liikkunut, niin tämä on aika linjakasta toimintaa.

      • marko135kg

        totta toinen puoli... Muistelen 10 v sitten kun kuljettiin Luttasta VArtiukseen, että toverit oli aika vittumaisia, tosin eipä silloin osannut tota kolmatta kotimaistakaan...


      • XAPP

        Värtisilän yllätyksiä on myös vaaka paketti- ja matkailuautoille. Mennen tullen ensin puntarille ja sitten vasta kopille.


    • Kalakku

      kiintoisaa keskustelua, tottavie .. . Yleistää ei koskaan pitäisi, mutta tympeimmät virkamiehet löytyvät kautta linjan, eli rajan eteläisimpien asemien osalta entisen Turvenuijamaan raja-asemalta, siis Suomen puolelta. Koettakaapa heittää vaikkapa harmiton huuli sen cantrin asemalla. Tunnelma on kuten entivanhaan alkossa tai katsastusasemalla.

      Kukahan muistaa mikä on paikkakunta nimeltään Nuijamaa englannin kielellä ?

      No sehän on The Idiot Country.

      PS
      En ole Nuijienmaallakaan joutunut itse vaikeuksiin, mutta ihmettelen monesti olenko tullut Suomeen ollenkaan ja vielä 2000 luvulla, kun silmäilen niitä veikkosia.
      Virkapukukaan ei näköjään velvoita edes peruskohteliaisuuteen, juntteja mitkä juntteja.

    • pala1

      jäin kiinni venäjällä 4 kartonkia yli myönsin istunto värtsilässä kuinkahan käy tietääkö kuka

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      30
      5799
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      309
      3844
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      37
      3016
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      39
      2983
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      164
      2424
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2066
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1950
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1640
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1597
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1589
    Aihe