Haluaisin kuulla ihmisiltä mielipiteitä mistä kennelistä satakunnan alueella kannattaa hankkia ja mistä kennelistä ei.
Haluaisin mielummin näyttelylinjaisen kuin käyttö. Harraste ja kotikoiraksi talvisille ja tietysti kesäisille metsälenkeille. Näyttelyissä haluaisin myös käydä.
Mistä hankkia hyvä pentusaku satakunnan alueelta?
17
1671
Vastaukset
- EHRK
Miksi kennelin pitää olla Satakunnan alueelta? Itsekin olen koirani hakenut melkein toiselta puolen Suomea! Pentua ei mielestäni kannata valita sen mukaan, mikä on lähellä. Kun laajentaa aluetta esim. koko Suomeen, niin valinnanvaraa on enemmän.
http://www.spl.fi/jalostus/kasvattajat/spl-kasvattajalista tuolta ja
http://sensuroitu.net/spk/ilmoitukset/ tuolta voit selata kasvattajia ja tulevia pentueita.
Tutustu kotisivuihin ja koirien tietoihin netissä, soita kasvattajalle ja käy katsomassa pentueen vanhempia ja itse pentuja. Mieti, mitä haluat. Älä ole sinisilmäinen ja esitä rohkeasti kysymyksiä henkilön kasvatustyöstä ja kyseisestä yhdistelmästä. Huomaat kyllä, jos jokin asia on pielessä. Älä ota pentua, jos yhtään epäilyttää - maailma on koiria, myös saksanpaimenkoiria täynnä.
Onnea pennunetsintään! - minä vain
Onhan satakunnassa noita sakemannin kasvattajia vaikka kuinka monta.
Esimerkiksi:
Stormeyes, Shamity Shaman's, Haukkumäen, Pontoksen, Red Chost's, Reikon, Niinikoiran ja vaikka mitä.
Suosittelen myös selaamaan kenneleiden tietoja yhteistyökumppaneita ja muiden omistajien mielipiteitä. Löytyyhän niitäkin täältä läjä päin ;) - Porilaine kasvattaja
Oliko tässa nyt sitten ne kennelit mitä pitää ruveta haukkumaan? Kyllä on niin provoilu meininkiä, että huh,huh. :/ Mun henk.kohtasesti tarvii sanoo, että minä en koiraa sellaselle myisi joka sitä etsii ja kyselee suoli24 kautta. Taidanpa tietää kuka taas tämänkin aloituksen takana on, kysyy ja vastaa. ;D Hyvät uudet vuodet vain kaikille sakun omistajille.
- älä luota kaikkiin
Itse en ole koskaan kysellyt keneltäkään mistä koira kannattaa ottaa,aina voi saada hyvän tai huonon jos niikseen sattuu.
Yksi ainoa vikatikki on sattunut meikälle,kymmenien vuosien aikana,elikkäs oppirahat on maksettu.
Sekin sattui kun olin hyväuskoinen ja luottavainen kasvattajaa kohtaan JOKA OLIKIN TÄYS KOIJARI VALEHTELIJA ,JA ON SITÄ EDELLEENKIN! - älä luota kaikkiin
Tämä huijaus on sattunut Pohjois-suomessa.
Satakunnasta olen itse saanut hyvän koiran.
En kylläkään tiedä enempää sen seudun kasvattajista,kuin mistä omani on haettu. - kajolan
Ei kaikki kai olet välttämättä "mollausta" varten aloitettuja.. Minä myös etsin nimittäin. Ja nimenomaan Satakunnan alueelta ensisijaisesti. Haen kauempaakin jos sopiva löytyy, mutta jos löytyy läheltä niin aina helpompi.
Mutta kun ainakaan noilta pentuesivuilta ei löytynyt ainoatakaan täältä suunnalta tällä hetkellä.. Ja kun minä etsin sitä nyt.. En aio ottaa "hetken mielijohteesta" tai äkkiä vaan joku, siksi laajempaa näkökantaa haluaisin asioihin ILMAN kenekään mollaamisia tai ansaitsemattomia kehuja.
Että jos jollakulla on oikeasti asiaan jotain sanottavaa, niin avatkoon sanaisan näppiksensä, kiitos. :) - kajolan
Nuo yllä mainitut käyty läpi. Vain kahdessa oli pentuja. :( Eikä oikein sellaista kun etsin.
Tähän myös kaipaisin siis vinkkejä mistä nyt pentuja kannattaa kysyä (ei kannattaa jonkin muun hyödyn toivossa kuin sen että niitä pentuja siellä ON)! - tsiikailija
Laitappas hakusanaksi: spl pentulista,sieltä näkyy tulevat ja syntyneet pennut,
vanhempien kuvien kera... Näkys olevan Satakunnan kenneleissä pentuja..
Onnea etsintään! - kajolan
Siellä näkyy kyllä, mutta sitten kun menet esim. kotisivuilta katsomaan, niin a) kotisivut ovat muuttuneet esim. kiinan kielisiksi tai b) mitään mainintaa ei tältä vuodelta pennuista.. Kyllä minä siellä kävin moneen kertaan ja monilla hakusanoilla. Höh.. Tai sitten olen niin blondi etten kerta kaikkiaan osaa käyttää sitä listaa. :(
- tsiikailija
Laita spl pentulista..
Sinne tulee spl keskustelu,jonka alla tummalla txtillä pentulista,sieltä pääset spl:n omille sivuille jossa on linkki pentulistaan..
kotimaisia kenneleitä ne minusta on ja oli ainakin yksi kennel jossa pennut syntyneet 17.12 muistaakseni..... - kajolan
Jep joo lisää hienoja listoja, joiden tiedot päivittämättä ja osa kotisivuista ei enää käytössä.. Ne joissa jotain tietoa pentueista on, niin vapaista ei juurikaan. Viesteihin ei kuulu vastausta .varmaan sitten kyselen tyhmiä tai laitan väärän kanavan kautta viestiä... Taidan jättää sikseen koko homman. :(
- tsiikailija
Paras kun hoidat homman ihan itse,en osaa enempää neuvoa ,kuin että jos soitat sen seudun kenneleihin..
- kajolan
Itse minä tämän hoidankin. Nou hätä.
Kunhan kyselin täältä, josko jollain olisi oikeasti tietoa esim. juuri syntyneistä pentueista. Soitellut olen muutamiin saamatta vastausta.
Pariin olen saanut yhteyden, heillä ei nyt sellaista pentua kuin etsin.
Anteeksi nyt kovasti, jos keskustelupalstalla ei saa keskustella. - tsiikailija
Eipä tässä nyt ole mitään anteeksipyydettävää..
Mutta onpa kummallista ettei edes puheluihin ole vastattu...??
Oma apu paras apu ;)
Onnea etsintään! Hyvää kannattaa odottaakkin,niin tein itsekkin ,5 kuukautta meni mutta sainpa haluamani pennun...sieltä Satakunnasta.. - Da-De
Älä vain hae Hattulasta saatat saada purentavikaisen ja maksat maltaita
- minä
No kylläpä olit valmis nopeasti luovuttamaan! :O Luulisi, että jos olet tarkoin pentua harkinnut ja juuri sakemannia niin jaksaisit odotella sitä omaa pentua eikä vain "kaikki tänne heti mulle" meiningillä... Miksi juuri sakemanni näyttelykehään ja sohvaperunaksi? Kyllähän niitä muitakin näyttäviä kotikoirarotuja löytyy, kun sakemanni! Eihän sakemannin kuulusikaan mikään näyttelypuudeli olla, joka vain makaa päivät sohvalla tekemättä mitään, lenkkejä lukuun ottamatta. Enkä tarkoita, että sakemannin pitäisi olla vain suojelukoira ei vaan mun mielestä sillä pitää olla jotain muutakin tekemistä, kun satunnaiset näyttelyt missä sen tarvitsee vain seistä/ravata ja näyttää hienolta!
- Poisto kamaa
Muistakaa sitten että SS's kun myy koiriaan hän EI todellakaan tarkistuta koiriaan eläinlääkärillä. Muistakaa ostajat vaatia paperit sitten...
Tosin eihänhän tuo nykyinen myynnissä oleva pentue ole edes omista koirista niin mahtaakohan maksattaa nekin tarkit toisella kasvattajalla.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10211111#comment-59725567 tässä kyseinen kasvattaja mollaa toista kasvattajaa ja vielä unohtaa oman hautansa. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10190452#comment-51823336 kas tässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911244Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221098- 70820
- 48814
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33662
- 60659
- 52627
- 50615